آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از the da vinci code تا the oc

این هفته قرار است به معرفی فیلم پرفروش The Da Vinci Code، یک فیلم جدید، یک انیمه کلاسیک و همچنین سریال The O.C بپردازیم.

دنیای سینما پر از آثار جنجال‌برانگیزی است که با پرداختن به برخی از مسائل باعث ایجاد هجمه‌هایی نسبت به خودشان شدند. یکی از همین آثار نیز فیلم رمز داوینچی (The Da Vinci Code) است که با انتقادهای تندی از سوی جامعه مذهبی کاتولیک روبه‌رو شد. اما در نهایت توانست در گیشه بسیار موفق عمل کند و به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۶ تبدیل شود. در ادامه این مطلب بیشتر با این اثر از کارنامه هنری تام هنکس آشنا خواهیم شد.

در ادامه سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز قرار است انیمه‌ای کلاسیک از استودیو جیبلی به نام انیمه زمزمه قلب (Whisper of the Heart) را معرفی کنیم که آخرین اثر کارگردانی شده توسط یوشیفومی کوندو به شمار می‌رود و علاوه بر آن نیز فیلم خرس کوکائینی (Cocaine Bear) و سریال او سی (The O.C) را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم رمز داوینچی (The Da Vinci Code)

فیلم the da vinci code
فیلم The Da Vinci Code

عوامل سازنده: فیلم «رمز داوینچی» اثری رازآلود و مهیج محصول سال ۲۰۰۶ میلادی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را ران هاوارد در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز آکیوا گلدزمن و بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۰۳ و نوشته دان براون قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «رمز داوینچی» داستان یک پروفسور نمادشناسی مذهبی از دانشگاه هاوارد به نام رابرت لنگدون را دنبال می‌کند که مظنون اصلی قتل وحشتناک و غیر معمول ژاک سونیر، متصدی موزه لوور است. پلیس روی جسد، رمز نگران‌کننده‌ای پیدا کرده و همین نیز شروعی بر تحقیقات شده است.

لنگدون با کمک رمزنگار پلیس به نام سوفی نئوو فرار می‌کند و آن‌ها جستجویی برای پیدا کردن جام مقدس افسانه‌ای را شروع می‌کنند. سر لی تیبینگ تاریخدان مشهور جام‌های بریتانیا به آن‌ها می‌گوید که جام مقدس واقعی به صراحت در نقاشی دیواری شام آخر لئوناردو داوینچی رمزنگاری شده است.

چرا باید فیلم «رمز داوینچی» را دید؟ فیلم «رمز داوینچی» به هنگام اکران خود در سال ۲۰۰۶ میلادی توانست توجه بیننده‌های بسیار زیادی را به خودش جلب کند و به دومین فیلم پرفروش آن سال تبدیل شود و پرفروش‌ترین فیلم کارگردان ران هاوارد نیز لقب بگیرد. همین نیز سبب شد تا در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ نیز دو دنباله برای این اثر تحت عنوان فرشتگان و شیاطین (Angels & Demons) و دوزخ (Inferno) ساخته شود.

با وجود اینکه فیلم «رمز داوینچی» توانست در گیشه بسیار موفق باشد اما این اثر از نظر منتقدان چندان برجسته نبود. بسیاری بر این عقیده بودند که این فیلم اقتباسی نتوانسته آن ویژگی‌ها و جذابیت‌های کتاب را درون خودش جای بدهد و همین نیز سبب شده تا اثری کسل‌کننده و پف کرده احساس شود.

انیمه زمزمه قلب (Whisper of the Heart)

انیمه whisper of the heart
انیمه Whisper of the Heart

عوامل سازنده: انیمه «زمزمه قلب» اثری در ژانر عاشقانه و درام به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۵ میلادی به روی پرده سینماها آمد. سکان کارگردانی این اثر را یوشیفومی کوندو در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز هایائو میازاکی بر اساس مانگایی به همین نام محصول سال ۱۹۸۹ میلادی قلم زده است. استودیو جیبلی نیز وظیفه ساخت این انیمیشن‌ را در دست داشته است.

فیلم «زمزمه قلب» تنها فیلم به کارگردانی یوشیفومی کوندو به شمار می‌رود و وی در سال ۱۹۹۸ از دنیا رفت. این در حالی بود که استودیو جیبلی امیدوار بود تا این فیلمساز بتواند در آینده آثار بیشتری را خلق کند.

داستان و بازیگران: انیمه «زمزمه قلب» داستان یک نویسنده مشتاق به نام شیزوکو را دنبال می‌کند که با پسری به نام سیجی آشنا می‌شود، کسی که می‌خواهد به یک استاد لوستر تبدیل شود. این دو عاشق یکدیگر می‌شوند و به طور همزمان نیز برای رسیدن به اهداف مستقل خودشان تلاش می‌کنند.

چرا باید انیمه «زمزمه قلب» را دید؟ انیمه «زمزمه قلب» به هنگام اکرانش در سال ۱۹۹۵ میلادی به پرفروش‌ترین فیلم در بازار ژاپن تبدیل شد و این در حالی است که این اثر توانسته تحسین منتقدان را نیز از آن خودش کند. این انیمه بسیار زیبا است و انیمیشن‌سازی بسیار خوبی دارد و این در حالی است که توانسته لحظات خاطره‌انگیز بسیار زیادی را نیز رقم بزند و همچنین داستانی بسیار زیبا از اشتیاق و آرزوی جوانی را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

فیلم خرس کوکائینی (Cocaine Bear)

فیلم cocaine bear
فیلم Cocaine Bear

عوامل سازنده: فیلم «خرس کوکائینی» یکی از فیلم‌های سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که در ژانر کمدی، ترسناک و مهیج ساخته شده و سکان کارگردانی آن را الیزابت بنکس برعهده داشته است. فیلم‌نامه این اثر را نیز جیمی واردن با الهام از رویدادی واقعی درباره خرسی که ۳۴ کیلو کوکائین گمشده را خورده، قلم زده است.

داستان و بازیگران: همانطور در بالا ذکر شد و از عنوان فیلم مشخص است، فیلم «خرس کوکائینی» داستانی خرسی را دنبال می‌کند که در داخل طبیعت با ۳۴ کیلوگرم کوکائین گمشده مواجه شده و همه آن‌ها را می‌خورد. در واقعیت، این خرس به سرعت می‌میرد اما در این اثر، این خرس به حالتی بسیار خشن و تهاجمی در می‌آید و شروع به کشتن انسان‌های مختلف می‌کند. از جمله بازیگران حاضر در این اثر نیز می‌توان به کری راسل، اوشیا جکسون جونیور، آلدن ارنرایک و تعدادی دیگر اشاره کرد.

چرا باید فیلم «خرس کوکائینی» را دید؟ فیلم «خرس کوکائینی» یکی از فیلم‌های عجیب و غریب سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که مطمئنا تماشای آن می‌تواند شما را برای مدتی سرگرم کند. این اثر با وجود اینکه از داستانی نیمه کاره بهره می‌برد و بازی بازیگران آن نیز ناهموار و نامتعادل است اما با این وجود، توانسته به علاقه‌مندان به این سبک فیلم‌ها، اثری جالب‌توجه و جذاب را ارائه کند.

به عنوان یک اثر ترسناک، فیلم «خرس کوکائینی» خوب عمل کرده و این در حالی است که بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌دار است و واقعا الیزابت بنکس توانایی خودش را به عنوان یک کارگردان به رخ کشیده است.

سریال او سی (The O.C)

سریال the oc
سریال The O.C

عوامل سازنده: سریال «او سی» اثری در ژانر تینجری درام به شمار می‌رود که توسط جاش شوارتز خلق شده و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ میلادی در قالب چهار فصل و ۹۲ قسمت از شبکه فاکس پخش شده است.

داستان و بازیگران: «او سی» اختصاری برای شهرستان اورنج است، مکانی در جنوب کالیفرنیا که سریال در آن جریان دارد. این سریال داستان یک مرد جوان مشکل‌دار و با استعداد از خانواده‌ای نه چندان خوب به نام رایان اتوود را دنبال می‌کند که توسط خانواده‌ای ثروتمند و بشردوست سندی و کریستن کوهن به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود.

رایان و برادرخوانده‌اش به نام ست، باید به عنوان افرادی بیگانه در این دنیای باکلاس نیوپورت بیچ خودشان را وفق بدهند. آن‌ها زمان زیادی را صرف رابطه‌های خودشان با دختر همسایه به نام ماریسا کوپر، کراش کودکی ست یعنی سامر رابرتز و تیلور تاونسند می‌کنند.

چرا باید سریال «او سی» را دید؟ سریال «او سی» به هنگام پخش اولین فصل از خودش توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تازه پخش شده سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ تبدیل شود و نقدهای بسیار خوبی نیز از سوی منتقدان بدست آورد. با این حال، این اثر در فصل‌های بعدی خودش نتوانست آن طور که باید امتیازات خوبی بگیرد و در نهایت نیز در سال ۲۰۰۷ میلادی به پایان رسید.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به معرفی فیلم جدید «خرس کوکائینی»، سریال «او سی»، انیمه کلاسیک «زمزمه قلب» و فیلم «رمز داوینچی» پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

DanialRanjbarzadehامیر حسینBlueAmirAbbas Kabyryred-eyed Banished KnightParsafarhadqpmeysambخستهMavrick????Final seyed

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Da Vinci Code تا The O.C - گیمفا