پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا

پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس

پست گیمفا
۱۹:۰۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا

سه سال از عرضه کنسول‌های جدید ۲ غول صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و هنوز هم جنگ کنسول‌ها ادامه دارد. اما در سال جاری بهترین انتخاب برای گیمرها کدام است؟ بین پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس کدام محصول می‌تواند ارزش خرید بالاتری داشته باشد؟

امسال تب و تاب برای خرید کنسول‌ها می‌تواند بیشتر شود. چرا که از طرفی سونی دیگر آن چنان با کاهش منابع برای عرضه PS5 مواجه نیست و بازی‌های انحصاری مختلفی را راهی بازار خواهد کرد. از سوی دیگر مایکروسافت هم قرار است یکی از بازی‌هایی را عرضه کند که شاید بتواند در آینده وارد لیست برترین آثار دهه شود. آن هم چیزی نیست جز Starfield. این دو دستگاه از نظر فروش تا حالا رقابت سختی داشته‌اند، اما در مجموع فروش پلی استیشن ۵ بیشتر بوده است. هرچند عرضه ۲ کنسول از سوی مایکروسافت شاید روی نتایج کنونی تاثیر شایان توجهی گذاشته باشد.

طراحی پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟

از نظر طراحی این ۲ کنسول تفاوت‌های زیادی با هم دارند. محصول نسل نهمی سونی از نظر ظاهری طرحی ظریف و خاص دارد و بدنه‌ی آن در نواحی مختلف دارای خمیدگی است. این دستگاه به خوبی از پس خنک کردن قطعات برمی‌آید و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

در سمت دیگر ما کنسولی داریم که شبیه به یک مکعب مستطیل سیاه رنگ و کوچک است. لبه‌های آن تیز بوده و اندازه‌اش به شکل قابل توجهی کوچکتر از رقیب به حساب می‌آید.

سونی با عرضه پلی استیشن ۵ با چنین ظاهر زیبایی موجب شده که کاربران بتوانند آن را با اشتیاق در معرض دید قرار دهند تا ظاهر لاکچری‌اش نظر هر کسی را جلب کند. اما در سوی دیگر طراحی ایکس باکس سری ایکس هم زیبا است و اندازه کوچک‌اش یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید که جاگیری آن را در محیط‌های مختلف راحت‌تر می‌کند. هر دوی این محصولات از نظر خنک‌کنندگی و بی‌سروصدا بودن رضایت‌بخش هستند و به اندازه‌ای پورت دارند که نیازتان را برطرف کنند.

اما تفاوت اصلی این دو در کنترلرهایشان است. دسته (DualSense) سونی یک طراحی انقلابی و هوشمندانه دارد. قابلیت‌هایی نظیر تریگرهای تطبیق‌پذیر و پاسخ هپتیک در دوال سنس موجب شده‌اند که گیمر بیشتر از همیشه با بازی‌ها ارتباط برقرار کند و لذت بیشتری ببرد. اما در پاسخ به این که «طراحی پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟» باید گفت که دسته‌های ایکس باکس سری ایکس نسخه به روز شده‌ی کنترلرهای Xbox One هستند. گرچه این دسته‌ها نیز فوق‌العاده‌اند، اما عدم وجود ویژگی‌هایی نظیر آن چه در رقیب دیدیم و وجود باتری‌های غیرقابل شارژ باعث می‌شود که گیمرها علاقه کمتری به آن نشان دهند.  

هر دوی این دستگاه‌ها قابلیت اجرای آثار نسل قبل را دارند؛ هرچند PS5 صرفا می‌تواند نسخه‌های نسل قبل را از روی بدیسک اجرا کند، اما با Xbox Series X حتی بازی‌های اولین نسخه ایکس باکس را نیز می‌توان تجربه کرد.

مشخصات پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟

پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس هر ۲ از حافظه‌های SSD استفاده کرده‌اند که زمان بارگذاری بازی‌ها را حسابی کاهش داده است. همچنین پردازنده AMD این دستگاه‌ها کمک می‌کند پردازش محیط‌های بزرگ راحت‌تر صورت بگیرد.

به طور کلی باید بگوییم که این دو از نظر قدرت پایاپای هستند و نمی‌توان یکی را به طور قطع بر دیگری برتر دانست. این دستگاه‌ها به قدری قدرت دارند که بتوانند بازی‌ها را روی کیفیت ۴K اجرا کنند و همچنین آثار مختلف را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارائه دهند. علاوه بر این، اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از ری‌تریسینگ (Ray Racing) لذت بازی را در هر دو محصول ارتقا داده است.

هرچند دسته منحصر به فرد پلی استیشن ۵ قطعا گوی رقابت را در این بخش از رقیب می‌رباید و می‌تواند تجربه بهتری ارائه دهد. اما باید به این نکته اشاره کرد که دسته ایکس باکس به خاطر این که می‌تواند راحت به پی سی و اندروید وصل شود، محبوبیت خود را از دست نداده است.

پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا

تفاوت مدل‌ها و قیمت کنسول‌های نسل نهم

سونی کنسول‌های خود را در ۲ مدل عرضه کرده است؛ نسخه استاندارد و دیجیتال. مایکروسافت نیز در کنار سری ایکس دست به عرضه Xbox Series S زد که از استقبال شدیدی برخوردار شد.

اگرچه نسخه استاندارد و دیجیتال پلی استیشن ۵ فقط در داشتن درایو دیسک متفاوت‌اند، اما تفاوت ۲ مدل ایکس باکس بیشتر از این حرف‌ها است. فرکانس هر هسته در نسخه بالارده مایکروسافت ۳.۸ گیگاهرتز بوده، اما در نسخه پایین‌رده این فرکانس نهایتا به ۳.۶ گیگاهرتز می‌رسد. علاوه بر این، سری ایکس از ۱۲ ترافلاپ پشتیبانی می‌کند، اما سری اس قابلیت پشتیبانی از ۴ ترافلاپ را دارد. در مجموع Xbox Series X قدرت بیشتری دارد و به گیمرها اجازه تجربه بازی‌ها با کیفیت ۴K را می‌دهد، در صورتی که کاربران سری اس فقط می‌توانند نهایتا با کیفیت ۲K در به بازی بزنند.

اگر بخواهیم بگوییم که از نظر قیمت پلی استیشن ۵ بهتر است یا ایکس باکس، باید بگوییم که در مجموع کنسول عرضه شده توسط سونی در بازار ما قیمت بالاتری دارد. هرچند از آن جایی که قیمت‌ها شدیدا نوسانی هستند نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد. در کل نسخه دیجیتال تا حدی ارزان‌تر از نسخه استاندارد بوده و در بین کنسول‌های مایکروسافت نیز قیمت سری اس تقریبا نصف Xbox Series X است.

 

بازی‌های انحصاری و سرویس اشتراکی

سونی برای نسل جدید نیز آثار محبوبی نظیر God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West و همین چند وقت پیش Forspoken را عرضه کرد و توانست رضایت طرفداران‌اش را جلب کند. Final Fantasy XVI و Marvel’s Spider-Man 2 نیز ۲ اثر مورد انتظار انحصاری PS5 هستند که احتمالا همین امسال می‌توانیم تجربه‌شان کنیم.

اما مایکروسافت نیز بی‌کار ننشسته و آثاری نظیر Forza Horizon 5، Halo Infinite و Gears 5 را راهی بازار کرده تا بتواند با حریف خود به خوبی دست و پنجه نرم کند. خرید شرکت‌های مختلف نیز موجب شده که مایکروسافت امید بیشتری به آینده داشته باشد.

اما سرویس‌های اشتراکی پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مایکروسافت از این نظر محبوبیت بیشتری دارد و تجربه بهتری را به گیمرها ارائه می‌دهد. بازی‌های زیادی روی گیم پس (Game Pass) وجود دارند و هر روز نیز به تعدادشان افزوده می‌شود. حتی برخی از بازی‌های AAA در روز عرضه راهی این سرویس می‌شوند و همین موضوع موجب شده گیمرها به سوی چنین سرویسی کشیده شوند.

پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا

جمع‌بندی

در پاسخ به این سوال نمی‌توان یک نسخه قطعی برای تمام گیمرها پیچید و نظر نهایی به سلیقه خودتان بستگی دارد. باید به لیست بازی‌های قابل دسترس روی هر کنسول توجه داشته باشید.

دسته پلی استیشن ۵ نسبت به کنترلر رقیب نوآوری‌ها و جذابیت بیشتری دارد که شاید نظر گیمرها را بیشتر به سمت خود جلب کند. اما از سوی دیگر ما گیم پس را روی ایکس باکس داریم. پی اس پلاس (PS Plus) با این که متحول شده و بازی‌های زیادی دارد، اما همچنان هزینه بالاتری را می‌طلبد.

در کل از آن جایی که قیمت ایکس باکس سری ایکس تا حدی پایین‌تر است، سرویس گیم پس را ارائه می‌دهد، کنترلر خوش‌دستی دارد و خبرهای چند سال اخیر نوید آینده روشنی برای بازی‌های انحصاری می‌دهد، به نظر می‌رسد که در سال جاری این کنسول ارزش خرید بالاتری داشته باشد. هرچند قابلیت‌های منحصر به فرد دوال سنس و آثار انحصاری سونی می‌تواند برای هر گیمری تصمیم را تغییر دهد.

hosein_yakuzaMmdGidoraaref44assassinUMK3EAGAMERGGERFAN1215KurosاسماگehsanMincraftCaptain VankokSirAmirBehzaadmatinesfYoung boyThunderDoomMehranmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا

نظرات

  • Mehdi_Morgan گفت:

    سهامدارا بسم الله …

    WalleR MaNshadow436🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴MmdMamadi7260Final seyedGidoraAli 0zadeSMITRKratosmore
  • Kratos گفت:

    there will be blood 🩸

    🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Final seyedAli 0zadeKratosEAGAMERLove Gameharvey bentامیررضا ایزدپناهSpider-ManSkyrim : The Elder Scrolls Vmore
  • ALIREZA0111 گفت:

    به نظرم خرید یه ps5 دیجیتال با سریز اس ترکیب خوبیه
    بازی های مولتی پلتفرم رو چون ممکنه سریز اس کمتر از حد انتظار اجرا کنه یا ۳۰ فریم قفل باشه میتونید رو ps5 بازی کنید و در کنارش انحصاری های سونی
    از اون سمت انحصاری های ایکس باکس قطعا بهینه سازی خیلی بهتری نسبت به مولتی پلتفرم ها دارن و میشه از انحصاری های مایکروسافت استفاده کرد
    در کنارش میشه بازی های روز عرضه گیم پس هم لذت برد که نیازی به خرید روی ps5 نباشه مثل ولانگ یا اتومیک هارتس
    امیدوارم همه بتونن حداقل یکی از دو کنسول رو بخرن و از نسل نهم لذت ببرن

    WalleR MaN🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴MmdAli 0zadeکککلیمKratosEAGAMERGGRoyalknightErfan00725more
  • ایکس باکس سری ایکس امسال بازی های خوبیه عرضه میکنه
    مزایا ایکس باکس
    ۱_game pass
    ۲_بازی های انحصاری جدید
    ۳_دسته خوش دست و نرم
    ۴_قیمت نسبتا پایین به ps5
    ۵_اجرای بازی های اولیه ایکس باکس

    نظرم ایکس باکسه

    غیر از اینع سونی فنا هیت بدین 😂😂

    Penitent oneدرخت خورده شده توسط کربیWalleR MaNshadow436MmdFinal seyedGidoraAli 0zadeکککلیمaref44more
  • Empty گفت:

    اگه از نظر مالی متوسط هستید و اهل ریسک کردن هستید پیشنهاد میکنم ایکس باکس بگیرید. یکم تحقیق و بررسی نشون میده که میتونه آینده درخشانی داشته باشه. کسایی هم که طرفدار بازی های نقش آفرینی ان بدونن که ایکس باکس سرمایه گذاری کلانی رو این ژانر کرده. از طرفیم گیم پس رو داره و در صورتی که بازی ها موفق باشن یه عالمه بازی انحصاری عالی در اختیارتون قرا. میگیره اونم با مبلغ ناچیز
    اگر وضعیت مالی خوبی دارید و توانایی خرید دیسک های بازی(در صورتی که نمیخواید کوچیک ترین ریسکی که منجر به بن شدن کنسولتون میشه رو انجام بدید) رو دارید از من میشنوید پلی استیشن رو بگیرید. پلی استیشن در بازی های اکشن ادونچر حرف اول میزنه و بازی های شوتر خوب هم از جمله کالاف درش هستن(نگران خرید اکتیویژن نباشید مطمعن باشید برای پی اس کالاف همونیه که همیشه بوده). پلی استیشن تا الان کارش درست انجام داده و چم و خم کار دستش اومده. همیشه یه چیزی تو چنته داره. از طرفیم بازی های نسل قبلی هم هستن که میتونید اون انحصاری های بی نظیر روش اجرا کنید. پلاس با اینکه در حد و اندازه گیم پس نیست گزینه های خوبی در اختیارتون میزاره. از طرفیم اکثرن پلی استیشن دارن پس میتونید با دوستاتون بازی هاتون به اشتراک بزارید و باهم انلاین بازی کنید. در صورتی هم که وضعیت مالی درست حسابی ندارید(درست حسابی در حدی که برای گیم نتونید زیاد خرج کنید) راه های مختلف هست و اگه روی خرید اورجینال حساسیت دارید دیگه مجبورید بازی های کمتری تجربه کنید یا کار کنید و یا ایکس باکس بخرید. رابط کاربری بهتر و اتصال به نت و باگ هاشم کمتر. دسته بازی هم به خودتون بستگی داره
    من خودم طرفدار ایکس باکسم و میخوام کار کنم ایکس باکس بخرم. دلایل زیادی هم دارم
    صحبت علایقم بشه بای های اکشن ادونچر برای من خیلی با ارزشن ولی اپن ورلد آر پی جی حرف اول میزنن. از طرفیم ترجیح میدم چندتا بای خوب انجام ندم ولی در عوض هر ماه بتونم بازی های نو دانلود کنم و لذت ببرم تا اینکه بتونم دوتا بازی رو بگیرم دیگه تا چند ماه نتونم بازی جدیدی تجربه کنم. همونطور هم که گفتم روی آینده ایکس باکس حساب باز کردم. داره تو سبک هایی بازی میسازه که من خیلی میپسندم پس فکر میکنم انتخاب درستی کردم
    شماهم بسنجید. ببینید وضعیت و موقعیتتون چطوره. رو کدوم کنسول میتونید راخت تر حساب باز کنید. چندتا بازی میتونسد در یه بازهزمانی خاص بدست بیارید و تعداد و کیفیت بازی ها تا چه حد می‌تونه شمارو راضی کنه.
    برای مثال من گفتم(مثال جدی نگیرید) حتی اگه بگیم ایکس باکس تمام این نسل قراره همه بازی های در رنج خیلی خوب و عالی باشن و قرار نیست شاهکار تحویل بده اما اگه بتونم همه رو اب خرج کم و گیم پس تجربه کنم راضیم. ترجیح میدم این تجربه‌های عالی و زیاد داشته باشم تا اینکه مثلا سه تا تجربه شاهکار از پلی استیشن داشته باشم(اعدادش خودتون اینور اونور کنید. اینا صرفن مثالن)
    امیدوارم کمک کرده باشم.

    MmdGidoraQuantom breakKratosRoyalknightLove GameMaster bladeMincraftBrainiac(خداحافظ)Ashenmore
  • Majima گفت:

    واقعا سلیقه ایه و نمیشه گفت کدوم بهتره هرکی هرچی خودش ترجیح میده میخره

    درخت خورده شده توسط کربی🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴MmdGidoraMajimaAli 0zadeGGLove GameSpider-ManRondamore
  • farhadqp گفت:

    هیچکدام. فقط سگا جنسیس

    ItzMahyarدرخت خورده شده توسط کربی🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴MmdAbx(هایپ رسمی جی تی ای شیش)Final seyedAli 0zadeکککلیمaref44GGmore
  • Rasool_cup گفت:

    پول هر کدوم موجود باشه، هردوش عشقه عشق

    درخت خورده شده توسط کربی🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴MmdAli 0zadeGGجانی کیجERFAN1215Love GameSpider-ManBrainiac(خداحافظ)more
  • هرکدوم که بیشتر به خریدارش حال بده

    درخت خورده شده توسط کربیGidoraGGجانی کیجLove GameParhamBrainiac(خداحافظ)Mincraft
  • Lu Bu گفت:

    جون هرکی دوست دارین جنگ راه نندازین ،
    یه کلام سلیقست خلاص .به شوتر ریسینگ ارپی جی علاقه داری . هزینه های بازی واست سنگینه. قیمت پایین تر کنسول . ایکس باکس بگیر
    به اکشن ادونچر ، هک اند اسلش ، تا حدودی سولزلایک و دسته عالی . بازیهای با کیفیت ( حاجی ایکس باکس هم بازی باکیفیت داره بخصوص تو این نسل، ولی کلی گفتم این موضوع رو و بر هیچکی پوشیده نیس ک از قدیم کیفیت بازیهای سونی زبان زد بودن ) پی اس بگیرن خلاص
    تو ظاهر هم من سریز ایکس با طرح هیلو رو زیباترین کنسول حال حاطر میدونم (سلیقه شخصی)
    ترکیب عالی واسه این نسل صدرصد
    سریز ایکس با طرح هیلو با پی اس فایو با طرح گاد
    به امید اینکه جفتشونو بتونین بخرین 😍

    GidoraFormer Gamerجانی کیجLove GameEmptyWitcherBrainiac(خداحافظ)MincraftManny CalaveraYoung boymore
  • Nobody گفت:

    پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس ؟ این که دیگه سوال نداره
    از نظر سخت افزار Xbox روی کاغذ بهتر هست ولی درعمل پلی ۵ هست که بیشتر بازی ها رو بهتر اجرا میکنه ( باز نگید چون سونی ناشر هست و…. چون دوستان به اندازه کافی مثال نقض اوردن ) حتی خود DF گفت که بیشتر سازنده ها پلی ۵ ترجیح میدن.
    ایکس باکس گیم پس داره. درست ولی اسم ۱۰ بازی Must Play روی این سرویس نام ببرید. اوضاع چقدر بد هست که به بازی ای مثل High on Life میگن شاهکار یا خیلی خوب.
    تا مایکرو بخواد ۴تا انحصاری برای ایکس باکس بده, سونی ۱۰ تا انحصاری خفن عرضه کرده. خدایی خودتون خسته نشدید از این سال بعد گفتن ؟ نزدیک ۱۰ سال هست که منتظر سال بعد شما هستیم.
    کنترلر پلی ۵ از نظر ویژگی خیلی سر هست. فقط کافیه دمو ایول ۴ روی هر دو کنسول بازی کرده باشی تا متوجه تفاوت بشی. ( البته قبول دارم که از نظر کیفیت کنترلر ایکس باکس خر کار تر ه ).
    از نظر ظاهری هم که حرفی نزنیم بهتره ( فقط Stand پلی ۵ مقایسه کنید با stand ایکس باکس )

    درخت خورده شده توسط کربیWalleR MaNMmdGidoraAli 0zadeArthur MorganRoyalknightجانی کیجERFAN1215Blackcubermore
  • jjz گفت:

    فتنه انگیز

    Gidoraجانی کیجBrainiac(خداحافظ)Mincraft
  • Porfosor گفت:

    تو کشور ما سری اس هم داره آرزو میشه🙄

    اوردک تک تک ورژن حقیقیدرخت خورده شده توسط کربیWalleR MaNMmdFinal seyedGidoraAli 0zadeکککلیمGGجانی کیجmore
    • کشور ما خیلی ساله کشور ارزو هاست bruh 💔

      اوردک تک تک ورژن حقیقیدرخت خورده شده توسط کربیWalleR MaNMmdGidoraAli 0zadeGGجانی کیجLove GameSpider-Manmore
    • ASSADullah گفت:

      همین کنسول تو سایت exo
      ۱۳.۳میلیون بعد تو دیجی کالا ۱۵.۵ میلیون فروش میره!!

      https://exo.ir/product/%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-xbox-series-s

      ——-

      https://www.digikala.com/product/dkp-3739184/%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D9%84-xbox-series-s-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-512-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

      MmdGidoraDarkgzجانی کیجSpider-ManBrainiac(خداحافظ)Skyrim : The Elder Scrolls VMincraftRubyThunderDoommore
  • ™️Ellie گفت:

    هم پلیر استیشن عالیه هم ایکس باکس
    با داشتن یکی از اینها گیمینگ رو به طور کامل حس نمیکنی،در کنار هم لذت واقعی و کامل گیم رو میفهمی

    MmdGidoraAli 0zadeجانی کیجSpider-ManBrainiac(خداحافظ)MincraftRubymarioاز پیروان bloodyblade.Red
  • darkwarrior گفت:

    امیدوارم هرکس به هرپلت فرمی ک مورد علاقشه برسه و ازش لذت ببره

    درخت خورده شده توسط کربیWalleR MaNMmdGidoraFormer GamerDarkgzGGLove GameWitcherBrainiac(خداحافظ)more
  • Hitasep گفت:

    یه کلام سلیقه

    MmdJohnny joestarGidoraAli 0zadeGGجانی کیجLove GameBrainiac(خداحافظ)MincraftAbolfazlmore
  • Am گفت:

    فارغ از قیمت Pc!
    انحصاری های ایکس باکس که معمولا همش رو پیسی هست پلی استیشن هم جدیدا داره بازیاشو میده
    کرکی هم میزنی حال میکنی

    عبدالله بن زبیرMmdکلاغGGداچ پلن دِر لیندWitcherBrainiac(خداحافظ)MincraftSirAmirThunderDoommore
  • Sekijo گفت:

    نمیدونم داش تو بگو

    GGBrainiac(خداحافظ)Mincraft
  • برای اکثریت قاطعیت سونی فنا پلتفرم یوتیوب با قابلیت پخش بازی ها با کیفیت ۴k و ۱۲۰ فریم رو داراست چون پلیستیشن بیشتر از قیمت واقعیش گرون تره! (شوخی بود) 😂
    اما در واقعیت بدون ترول کردن بگم هرکسی هر سلیقه ای دوست داشته باشه بره طرف اون بازی های پلیستیشن مطابق میلتون هست برید پلیستیشن بخرید بهتری علی ایکس باکس رو دوست دارین برین سراغ ایکس باکس! اگر دیدین من ترول میکنم فقط بخاطر ترول های بی اندازه بسیاری از سونی فن هاست وگرنه با داشتن پلیستیشن مشکلی ندارم اگه واقعا هم بخوام بگم دو بازی لست و آنچارتد تنها بازی های مورد سلیقه من تو پلیستیشن هستن اما بیشتر سلیقه من به بازی های ایکس باکس میخوره! اما بر خلاف یکی از سونی فنا که فقر مردم توهین می‌کنه همه هم می‌دونن کیه من بشخصه دوست دارم هرکسی هر کنسولی که دوست داشته رو بخره واقعا میتونم درک کنم آرزوی کنسول داشته باشی اما بخاطر شرایط اقتصادی نتونی پلی بدی امیدوارم اون شخص حتی اگه شده با سری اس هم شده وارد نسل نهم بشن و از گیم زدن لذت ببرن!

    GidoraDarkgzRoyalknightBrainiac(خداحافظ)ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)TomAbolfazlBatman Arkham knight
  • Ali_px گفت:

    دو خط اخر دقیقا دلیل خرید پلی استیشن برا منه

    MincraftYoung boy
  • s.a.m گفت:

    PS5 دیجیتال و استاندارد
    Xbox سری X و سری S
    نینتندو
    هر کدوم از اینارو فقط برای بازیاش میخری نه چیز دیگه
    پس ارزش خریدشون در اصل ارزش بازی هایی هست که براشون میاد . حالا کدوم بازیاش با ارزش تره ؟ هر کی یه بازی رو دوست داره . پس نتیجه چیه ؟ PS5 بهترین انتخابه .

    WalleR MaNGidoraRoyalknightthorfinnParhamMincraftYoung boyBibak1996
  • از نظر من(نظر شخصیمه فن بوی کوچولو )پلی استیشن بهتره ولی کو پولش

    MincraftYoung boy
  • بنظرم این پست بسیار خوب بود و برایند و نشان دهنده خط فکری گیمفاست.
    اصولا گیمفا خیلی شبیه بازینماست تو ترکیب تحریریه و تمایل به مایکروسافت (منها اقای کریمی و یه نفر دیگر..) و درمورد کاربران هم خیلی ازxboxفنها های از نسل هفتم و اول هشتم پردیس اومدن گیمفا ،چون اونجا بحثها زیاد شد(نمیتونم اسم ببرم ) و امروز جامعه و خط فکری سایت تقریبا همنهشت شده با جامعه گیمری حرفه ای دوران میانی ایران (منظور از گیمرهاحرفه ای: تحلیلگر و منتقد و درگیر مطبوعات هست ) این فراد معمولا در سنین بیست سالگی (دهه سوم)هستند و با ۳۶۰ و هک play boxمالزی طیف زیادی با بازی اسنا شدند و با گیمپس مایکروسافت باز هم راه بازگذاشت و من می فهمم که مایکروسافت علی رقم تمام ضعفهاش در بازیها فرست پارتی و خلاقیت سخت افزاری برای ما ایرانیها کمپانی بهتری نسبت به سونی بوده ،حتی سالها قبل تر از سونی برای pc بازیها فرست پارتی رو میزد .
    نسل جدید گیمرها هم که اصولا با یوتیوبرها و توییچ و بازیها انلاین بیشتر سرو کار دارند و نسل قدیم اما هر روز از گیم با این قیمتها کذایی دلار و بخاطر سن بالا وعلاقشون به کنسول سونی یا نینتندو دورتر میشند با بازیرایانه و بازیسنتر بیشتر خو داشتند .
    در کل سعی کنید کمتر تعصب حداقل بعنوان منتقد بخرج بدید .
    به امید تایید کامنت!

    WalleR MaNGidora
  • Hello baby گفت:

    گفتنش زوده که بگیم کی بهتره

    چون هنوز استودیو های دو طرف بازیاهای اصلیشون رو نیاوردند (کاملا نسل نهمی)
    اما تا الان پلی استیشن بهتر عمل کرده ‌…

    WalleR MaNBlackcuberMincraftMasuod EnayatiYoung boyBibak1996
  • Mr Zombie گفت:

    خب ج این سوال مشخصه
    بازی های انحصاری…

    ک اگ کنسول محبوب سونی اونارو نداشت مطمئنا این همه نمی‌فروخت!

    موفق باشید

    HitasepGidoraMincraftRoyalknightMr ZombieYoung boy
  • هیچکدام کنسول امپراطور 🦖🔥

    درخت خورده شده توسط کربیGidoraRoyalknightLove GameSpider-ManBrainiac(خداحافظ)MincraftAAS(بازگشته است)The Red DevilThunderDoommore
  • Amir_NN گفت:

    خدا بخیر کنه کامنتای اینجارو

    HitasepLove GameMincraft
  • . . گفت:

    Get ready for the next battle

    HitasepLove GameBrainiac(خداحافظ)MincraftThunderDoom
  • Ninja theorey گفت:

    با دسته ایکس باکس چطوری بازی میکنید اصلا راحت نیست مخصوصا دکمه های l1R1

    WalleR MaNHitasepGidoraABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)Retrogamer1992Brainiac(خداحافظ)MincraftMasuod EnayatiYoung boytommy vercettimore
  • خوب باید ببینی بودجت میرسه گیم بخری؟ خب اگه میرسه و عاشق کننسولی قطعا پلی استیشن و اگر خب وضعت بهتره حتی به پی سی فکر کن!🔥🔥
    اما اگر پول برای خرید بازی نداری انچنان و شاید سالی دوتا بازی بگیری قطعا ایکس باکس با گیم پس شاهکاره برات🥲😍

    WalleR MaNHitasepGidoraMincraft
  • Snoop dogg گفت:

    پلی‌استیشن یه حس نوستالژی دیگه ای داره

    HitasepᕼᑌᑎTᗴᖇSnoop doggMincraftKRATOS THE GREATAbolfazlYoung boy
  • lord--sega گفت:

    هیچکدوم
    فقط PC
    تمام

    HitasepArashallgamesgoodMincraftHTThunderDoomᴅᴀɴɪᴀʟ ᴀʀᴛꜰᴜʟ
  • هر کدومش رو بتونی بخری همون خوبه .

    WalleR MaNجول دوست داشتنیHitasepBrainiac(خداحافظ)ArashallgamesgoodMenhera0Mincraft
  • هر دو تاشون کنسول های خوبی هستن + سری اس
    خودم که به شخصه در کنار سریز اس یه ps3fatخریدم دارم با موو کلی حال میکنم با اینکه برا دو نسل پیشه (=.
    فقط ترو خدا هرکی هر کدوم رو داره درگیر فن بازی کنسولی نشه! که به شخصه برا یکی مثل من اعصاب نمیزاره !

    WalleR MaNHitasepMincraft...Eternal...
  • Abby Anderson گفت:

    جواب ساده است:
    کاملا بستگی به سلیقه افراد داره.
    اما شک نکنید که کسی که گاد آو وار، لست آو آس و آنچارتد رو، دوست نداره، قطعاً یه آدم بد سلیقس.
    ولی تا جایی که من میدونم، تمام بدگویان سونی، متاسفانه فرصت تجربه ی این آثار رو نداشتند وگرنه قطعا سونی رو انتخاب می کنند. “به استثنای بد سلیقه ها”
    😃

    WalleR MaNHitasepPouriamiRoyalknightthorfinnParhamMincraftAbolfazlYoung boyKingforsmore
  • Menhera0 گفت:

    این سوال آخه پرسیدن داره؟ معلومه دیگه ps5 از همه لحاظ بهتره هم انحصاری هاش هم قدرت دستگاه برخلاف ایکس باکس که روی کاغذ بهتره😂 هرچند اینجا مردم قدرت خرید تلفن همراه هم ندارن

    HitasepBrainiac(خداحافظ)aref44TomMincraftMasuod EnayatiMenhera0AbolfazlYoung boy
  • Ruby گفت:

    بستگی به سلیقه و استفاده هرکس هرکدوم مزایا و معایبی نسبت به اون یکی دارن

    HitasepBrainiac(خداحافظ)جانی کیجMenhera0MincraftASSADullah
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا
پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس - گیمفا