رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

فصل نخست از اقتباس تلویزیونی The Last of Us میزبان حضور شخصیت‌هایی فراموش نشدنی و تاثیرگذار بوده است.

تاکنون آثار پسا_اخرالزمانی بسیاری حول محور پایان دنیا و نابودی انسان‌ها به دست ویروسی مرگبار ساخته شده و از طریق مدیوم‌های مختلف سرگرمی در اختیار مردم قرار گرفته است. با این حال شاید بتوان گفت که دنیای خلق شده The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) توسط استودیو ناتی داگ، به رهبری نیل دراکمن، یکی از برجسته‌ترین داستان‌‌ها و شخصیت‌پردازی‌های این ژانر را ارایه کرده است.

نبوغ و خلاقیت نیل دراکمن سبب شده تا شاهد دنیای نابود شده و در عین حال تاثیرگذاری باشیم که شخصیت‌های آن با وقایعی غیرقابل تصور و شوکه‌کننده روبرو می‌شوند. پس از مدت‌ها انتظار سرانجام شاهد پخش اقتباس تلویزیونی از این عنوان توسط شبکه HBO بوده‌ایم که نه تنها بهترین و جذاب‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی لقب گرفته، بلکه در جذب مخاطبین جدید نیز موفق عمل کرده است.

سریال The Last of Us با وجود این که به عنوان یک “اقتباس” محسوب می‌شود اما همچنان موفق شده تا بر روی پاهای خود ایستاده و شخصیت‌پردازی متفاوت و قابل تحسینی را در قبال آدم‌های این دنیای پسا-آخرالزمانی انجام دهد. به همین سبب نیز تصمیم گرفتیم تا پیش از پخش آخرین قسمت از سریال The Last of Us، در این مقاله به رتبه‌بندی برخی از دوست‌داشتنی‌ترین و مهم‌ترین شخصیت‌های این مجموعه تلویزیونی بپردازیم. پس در ادامه این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

فلورنس با هنرنمایی الین مایلز

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

نیل دراکمن و کریگ مازن در تصمیمی شجاعانه و خلاقانه دست به خلق شخصیت‌های جدیدی در سریال زده‌اند که فلورنس نمونه بارز یکی از جذاب‌ترین آن‌ها می‌باشد.

شخصیت فلورنس که توسط الین مایلز هنرنمایی شده است، در بخش آغازین قسمت ششم سریال The Last of Us به عنوان شخصیتی فرعی به مخاطب معرفی می‌شود. زنی میان‌سال، مهربان، خنده‌رو و دوست‌داشتنی که جوئل و الی را به خانه‌شان راه داده و علی‌رغم این که با رفتار تند و تهدید‌آمیز جوئل روبرو می‌شود اما به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کند. فلورنس به جای ایجاد تنش و دعوا، با رفتاری مادرانه نشان می‌دهد که در دنیایی نابود شده و خطرناک باز هم می‌توان انسان‌های شریف و دلسوزی را پیدا کرد که مورد اعتماد باشند. دیالوگ‌های او و همسرش و خنده‌ها و رفتارهای طنزآمیز او قطعاً تا ابد در یاد بینندگان این مجموعه تلویزیونی باقی خواهد ماند.

هنری با هنرنمایی لامار جانسون

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

در حالی که تمام دنیا بر علیه هنری شده بود اما او باز هم آرامش و انسانیت خود را تا آخرین لحظه از سریال The Last of Us حفظ کرده است.

هنری، آدم‌فروش و خبرچین یکی از کمپ‌های بازماندگان دنیای The Last of Us برخلاف کلیشه‌های رایج این ژانر، تنها به فکر سلامت برادر کوچکش بوده و هیچ چیز دیگری در این فضای پسا-آخرالزمانی برای وی اهمیتی ندارد. او به صورت اتفاقی با جوئل و الی روبرو شده و به دنبال آن‌ها رفته تا همگی بتوانند راه فراری از شهر پیدا نمایند. با این حال دنیای آخرین بازمانده از ما بسیار بی‌رحم‌تر از آن است که پایان خوشی را برای این مرد دوست‌داشتنی در نظر گرفته باشد. مردی که به زیبایی توسط لامار جانسون نقش‌آفرینی شده بود و خاطرات جذابی را برای مخاطبین این سریال به ارمغان آورد.

سم با هنرنمایی کیوان وودارد

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

دنیایی نابود شده به دست قارچی مهلک و خطرناک، قطعاً جای مناسبی برای کودک بی‌گناهی همچون سم نخواهد بود.

شخصیت سم در سریال حالت معصومانه‌تری نسبت به سم در بازی The Last of Us دارد؛ زیرا توانایی صحبت کردن نداشته و مسیر سختی را برای زنده ماندن طی کرده که حضور تا همین‌جا هم به لطف تلاش‌های شبانه‌روزی برادرش هنری بوده است. او کودم معصومی است که هیچ درکی از وقایع اطرافش نداشته و تنها خواسته‌اش مقداری غذا و مداد رنگی برای نقاشی می‌باشد. با این حال ماجراجویی‌های خطرناک در دنیایی مملو از موجودات خونخوار در نهایت وی را آلوده کرده و مرگی دردناک و بسیار تاثیرگذار را توسط برادرش در مقابل دیدگان مخاطبین به ارمغان می‌آورد.

تس با هنرنمایی آنا تورو

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

تس نماد رنی محکم و قابل احترام در دنیای نابود شده می‌باشد که به راحتی می‌تواند هر مردی را به زانو در بیاورد.

هنرنمایی تماشایی آنا تورو در قامت تس سبب شده تا شاهد شخصیت به مراتب ماندگارتری نسبت به بازی این مجموعه باشیم. او از همان قسمت نخست در سریال حضور داشته و حتی در هنگام ابتلا نیز ثابت می‌کند که به راحتی از پا در نخواهد امد. در نهایت نیز در سکانسی تماشایی و فراموش نشدنی، خود را فدا می‌کند تا جوئل و الی بتوانند از سیل گسترده انسان‌های مبتلا شده فرار نمایند. سکانسی که برای نخستین‌بار در این مجموعه به تصویر کشیده شده و میزان شجاعت و جسارت تس را به نحو احسنت به تصویر می‌کشد که مسبب خلق یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی و بسیار وحشتناک در اقتباس تلویزیونی The Last of Us شده است.

تامی با هنرنمایی گابریل لونا

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

تنها شخصیتی که پیش از دیگران می‌توان اطمنان داشت در فصل دوم حضور بسیار موثری خواهد داشت، تامی نام دارد.

پیش از پخش سریال The Last of Us شاهد انتقادات و حواشی نسبتاً زیادی حول محور گابریل لونا در نقش تامی بودیم. با این حال او که ایفای نقش برادر جوئل را بر عهده داشته است، از همان قسمت نخست موفق شد تا برخلاف انتقادات، حضوری برجسته را به معرض نمایش گذاشته و در نهایت نیز در قسمت ششم هنرنمایی شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارد. سکانس صحبت‌ها و بروز احساسات گابریل لونا در قسمت ششم یکی از صحنه‌های تاثیرگذار سریال می‌باشد که نشان می‌دهد با وجود تمامی مسئولیت‌ها و خطرات اما او همچنان عشقی وصف‌نشدنی نسبت به جوئل داشته و برای محافظت از او حاضر به انجام هر کاری می‌باشد.

مارلین با هنرنمایی مارلی دندریج

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

مارلین دندریج به حدی در نقش شخصیت مارلین جا افتاده که به عنوان تنها بازیگری محسوب می‌شود که در بازی‌ و سریال The Last of Us یک نقش مشترک را به تصویر کشیده است.

مارلین رهبر گروه فایرفلای محسوب می‌شود که دوستی نزدیکی با مادر الی داشته و پس از آن که متوجه می‌شود الی در برابر قارچ مسون است، به محافظت از وی پرداخته تا بتواند او را برای نجات بشریت حفط نماید. در قسمت پایانی این سریال که به زودی پخش می‌شود، باری دیگر شاهد حضور مارلین خواهیم بود که قطعاً اتفاقاتی رخ خواهد داد که بینندگان تازه‌وارد به این مجموعه را در شوکی عظیم فرو خواهد برد. تماشای مارلین دندریج در سکانس‌های پیش‌رو می‌تواند به یکی از نقاط قوت و ماندگار سریال The Last of Us تبدیل بشود.

فرانک با هنرنمایی ماری بارتلت

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

فرانک یکی از شخصیت‌های دیده نشده ولی مهم بازی The Last of Us می‌باشد که در اقتباس تلویزیونی به طرز استادانه توسط ماری بارتلت به تصویر کشیده شده است.

در دنیایی نابود شده و پسا-آخرالزمانی، به ندرت می‌توان به غریبه‌ها اطمینان کرد، حال آن که یک غریبه بتواند به دوستی نزدیک و قابل اتکا بدل گردد، مسئله‌ای است که تنها فرانک می‌تواند در زندگی بیل آن را محقق بخشد. برخلاف شخصیت‌های خشن، بی‌رحم، سودجو، غیرقابل اعتماد و وحشی که دنیای The Last of Us پدید آورده، شخصیت فرانک به مانند انسانی بی‌گناه و معصوم در نزد مخاطب حضور پیدا می‌کند که علایقی عجیب و غریب و دوست‌داشتنی داشته و تنها می‌خواهد تا روزهای بیشتری را در کنار دوستانش سپری نماید. اتفاقی ساده ولی در عین حال مهم و شاید حتی دست نیافتنی در دنیایی مملو از موجودات خونخوار و انسان‌های خطرناکی که هر لحظه را می‌توانند به آخرین ثانیه‌های زندگی شما تبدیل نمایند.

سارا با هنرنمایی نیکو پارکر

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

سارا به عنوان دختر جوئل در آغاز داستان به مخاطب معرفی می‌شود که فدای بی‌رحمی‌های دنیای آشوب‌زده The Last of Us شده و فارغ از این که در بازی شاهد حضور او باشیم یا در سریال، احساسات مخاطب را جریحه‌دار می‌کند.

نیکو پارکر که تنها در یک قسمت حضوری موثر را به تصویر می‌کشد، به طرزی تماشایی و دوست‌داشتنی موفق شده تا معصومیت و جذابیت سارا را به تصویر کشیده و از همان دقایق نخست، مخاطب را با خود همراه می‌کند. او که تمام دار و ندار جوئل محسوب می‌شود، در حین آغاز آخرالزمان جراحتی سنگین برداشته و توسط یکی از سربازان باقی‌مانده ارتش به گلوله بسته می‌شود. تماشای مرگ تدریجی او در حالی که جول و تامی در کنارش سعی دارند تا وی را زنده نگه دارند، یکی از دردناک‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین سکانس‌های سریال The Last of Us می‌باشد که به سبب هنرنمایی تماشایی نیکو پارکر، می‌تواند اشک را از چشمان بینندگان سرازیر نماید.

رایلی با هنرنمایی استورم رید

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

رایلی شخصیتی مهم در بازی‌های The Last of Us محسوب می‌شود که تاثیر مهمی در قوس شخصیتی الی ایفا نموده است.

استورم رید که در سریال The Last of Us ایفای نقش رایلی را بر عهده دارد، موفق شده تا بسیار فراتر از بازی این مجموعه، دختری جسور و توانمند را به تصویر کشیده که سعی دارد تا بهترین شب زندگی الی را به ارمغان بیاورد. او دقیقاً نمایانگر همان دوستی است که فارغ از هر خطر و شرایطی، می‌توان با تمام وجود به او تکیه کرد و این مسئله به زیبایی در سریال به وقوع می‌پیوندد. با وجود این که ما تنها در یک قسمت شاهد حضور رایلی بوده‌ایم اما استوریم رید به حدی جذاب و ستودنی این شخصیت را به تصویر کشیده که لحظات پایانی قسمت هفتم و دانستن آن که مرگ در کمین رایلی می‌باشد، احساس غم و اندوه شدیدی را در مخاطب ایجاد می‌کند که مسبب یکی از قسمت‌های جذاب و به یاد ماندنی اقتباس تلویزیونی The Last of Us شده است.

بیل با هنرنمایی نیک آفرمن

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک بازیگر کمدین، بتواند ایفای نقش شخصیت پیچیده بیل را بر عهده گرفته و حتی فراتر از بازی The Last of Us، تصویر کاملاً متفاوت و غم‌انگیزی از وی را به معرض نمایش بگذارد؟

نیک آفرمن که به طرزی استادانه ایفای نقش شخصیت بیل را بر عهده دارد، نمونه بارز مسیر درست و شجاعانه نیل دراکمن و کریگ مازن می‌باشد که برای اقتباس تلویزیونی The Last of Us تدارک دیده‌اند. شخصیت پیچیده، خودسر، یک دنده و جذاب بیل در بازی نخست این مجموعه به شکلی فراموش نشدنی توسط دبلیو ارل براون صداپیشگی شده بود و انتظارات از این شخصیت در سریال بسیار افزایش یافته بود. با این حال در اقدامی جسورانه و ماندگار، ما شاهد روایت متفاوتی از زندگی بیل در ماجراجویی جوئل و الی بودیم که قسمت سوم را به طور کامل به خود اختصاص داد و مسبب روایتی درام، دردناک و فراموش نشدنی در نزد مخاطبین شد.

الی با هنرنمایی بلا رمزی

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

بعید به نظر می‌رسد که تاکنون در مدیوم تلویزیون، یک بازیگر برای ایفای نقشی پرطرفدار تا این حد مورد انتقاد و رفتارهای تند و زننده قرار گرفته باشد؛ مسئله‌ای به دور از اخلاق که بلا رمزی برای سال‌ها از سوی شبکه‌های مجازی تحمل کرد.

با وجود تفاوت شکل ظاهری اما بلا رمزی موفق می‌شود تا وجه‌ای جالب توجه و فراموش نشدنی از دختری ۱۴ ساله به نام الی را به تصویر کشیده و قدرت بازیگری خود را تمام و کمال به معرض نمایش بگذارد. بلا رمزی تمام ویژگی‌ها و خصوصیات الی را به نحو احسنت در تمام ۸ قسمت پخش شده از سریال The Last of Us به تصویر کشیده و به تمام مخالفین و منتقدینش ثابت کرده که حتماً نباید یک بازیگر شباهت ۱۰۰‌% کامل با شخصیتش داشته باشد تا بتواند تصویری مناسب از وی را به معرض نمایش بگذارد. سادگی، معصومیت، لجبازی و تمامی خصوصیات رفتاری الی را بلا رمزی موفق شده تا در تک تک لحظات دنیای آخرین بازمانده از ما به مخاطب نشان دهد. حال می‌توان تصمیم نیل دراکمن در قابل انتخاب بلا رمزی برای ایفای نقش شخصیت الی را با تمام وجود درک کرد.

جوئل با هنرنمایی پدرو پاسکال

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

از مندولورین گرفته تا اوبرین مارتل، پدرو پاسکال ثابت کرده که بهترین گزینه ممکن برای به تصویر کشیدن پدری دردمند ولی قدرتمند در مدیوم تلویزیون می‌باشد؛ حال آن که ایفای نقش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی نیز به وی محول شده باشد.

جوئل برخلاف ظاهر قدرتمند و همه فن حریفش، از درون شخصیتی دردمندی می‌باشد که پس از گذشت ۲۰ سال هنوز هم غم از دست دادن دخترش در حال نابودی او بوده و دیگر امیدی برای زندگی ندارد. با این حال مواجه او با الی زمینه‌ساز جرقه امیدی در وی شده تا باری دیگر برای داشتن چیزی در زندگی به مبارزه بپردازد. این ویژگی اخلاقی را پدرو پاسکال به زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده و در متفاوت‌ترین نقش‌آفرینی‌اش در طول دوران بازیگری، موفق می‌شود تا تصویر ماندگاری از شخصیت جوئل را در نزد مخاطب به تصویر بکشد که حتی بسیار فراتز از جوئل با صداپیشگی تروی بیکر ظاهر شده و بارها و بارها احساسات مخاطب را به چالش کشیده است؛ گویی که پدرو پاسکال زاده شده تا نقش پدرهای دردمند و فداکار را به بهترین نحو ممکن ایفا نماید!


آیا از انتخاب بازیگران برای شخصیت‌های دنیای The Last of Us رضایت داشته‌اید؟ آیا رفتار رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در قبال انتخاب بلا رمزی به عنوان الی را مورد انتقاد قرار می‌دهید؟ شخصیت و بازیگر مورد علاقه شما از این سریال اقتباسی چه نام دارد؟ آیا قسمت پایانی این مجموعه تلویزیونی می‌تواند حماسه‌آفرینی این اقتباس را در بهترین حالت ممکن به اتمام برساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کولایدر

R0r404خستهred-eyed Banished KnightVisible 6-tigh manHesamAlirezaMincraftArtin_Gamearشبگرد طلوع تاریکیKurosهیچMariomanAnimalsEzio Auditore da Firenzemeysamb.Spider-ManKratosKRATOS THE GREATgod of warmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا
رتبه‌بندی بهترین شخصیت‌های سریال The Last of Us - گیمفا