استودیوی بلوبر تیم تمایل دارد در آینده مستقل باقی بماند
مدیر عامل استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) دربارهی احتمال خریداری این توسعهدهنده توسط شرکتهای دیگر، اعلام کرد که آنها قصد دارند در آینده مستقل بمانند.
با توجه رویکرد فعلی شرکتهای بزرگ در صنعت بازی، هر استودیوی توسعهدهنده یا ناشر کوچک میتواند یک گزینهی احتمالی برای خریداری به شمار آید. با اینکه بسیاری از این استودیوها به دنبال حمایت مالی و سرمایهی شرکتهای بزرگ و عضو شدن در مجموعهی آنها هستند اما به نظر میرسد برخی دیگر چنین هدفی ندارند. در همین راستا پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، مدیر عامل استودیوی بلوبر تیم که به خاطر توسعهی بازیهای ترسناک چند سال اخیر بیشتر شناخته شده است، در مصاحبهی جدیدی با IGN اعلام کرد که تمایل دارد استقلال استودیوی خود را حفظ کند.
بابینو در پاسخ به سوال مصاحبهکننده پیرامون احتمال خریداری شدن بلوبر تیم توسط دیگر شرکتها گفت که این استودیو تمایل دارد به فعالیت مستقل خود در آینده ادامه دهد و این چیزی است که احتمالا توسط شرکتهای بزرگ تهدید خواهد شد؛ بنابراین مستقل ماندن یکی از اهداف اصلی و دشوار بلوبر تیم در آینده به شمار میآید.
بابینو در ادامه توضیح داد:
اگر روزی توسط یک شرکت مادر خریداری شویم، شاید این خریدار روزی تصمیم بگیرد که ما را روی توسعهی یک پروژهی دیگر قرار دهد و من این را نمیخواهم. فکر میکنم افرادی که از استودیوهای بزرگ در لهستان و کشورهای خارجی دیگر به ما پیوستهاند، به این دلیل آمدهاند که میخواهند بخشی از فرآیندهای خلاقانهی ما باشند؛ بنابراین هدف من مستقل ماندن است. ما اخیرا گزینههای استراتژیک خود را نوسازی کردیم و تصمیم بر آن شد که به عنوان یک استودیوی مستقل، راه خود را ادامه دهیم.
با اینکه استودیوی بلوبر تیم به عنوان یک توسعهدهندهی مستقل فعالیت میکند اما شرکت تنسنت (Tencent) در اکتبر ۲۰۲۱ از طریق شرکت تابع خود به نام Serene Century Limited، حدود ۲۲ درصد از سهام این استودیو را به مبلغ ۱۹.۵ میلیون دلار خریداری کرد و بزرگترین سهامدار خارجی آن شد.
استودیوی بلوبر تیم در حال حاضر با همکاری شرکت کونامی (Konami) روی بازسازی Silent Hill 2 کار میکند. همچنین این استودیو در حال توسعهی بازی ترسناک Layers of Fear است و در همین حال ساخت سه پروژهی معرفی نشده با همکاری ناشران بزرگی به مانند روگ گیمز (Rogue Games)، پرایویت دیویژن (Private Division) و دراو دیستنس (Draw Distance) را پیش میبرد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
استودیو خلاقی هست و این حرفشون رو خیلی ستایش می کنم(روی چیزی دوست داریم کار کنیم)
خیلی از بازی مدیوم لذت بردم داستانش و پایانش رو خیلی پسندیدم فقط وقتی تصویر دو تا می شد پرفورمنس هم نصف می شد و دو مخ می رفت ولی حس ترس رو خیلی قشنگ منتقل می کرد
من هم به احتمال زیاد بازی شنبه پلتینیوم میکنم. خدایی اصلا حس ترس و اضطراب نداشت. گیم پلی بازی هم که فوق العاده ساده بود. دوربین نه چندان جالب رو هم اضافه کنم. بازی ایراد کم نداشت ولی حسش نیست که ۱۰ خط بنویسم. از نظرم یه بازی کاملا معمولی ( اونم با ارفاق )
شخصا آدم سخت گیری نیستم. به بازی هم ۷ از ۱۰ میدم
بازی فقط از نظر هنری و داستانی و البته صداگذاری قشنگ بود بعلاوه استفاده هنرمندانه از دوال سنس که تو تموم کارای این استودیو هست بازی خیلی ساده است همون بار اول فقط سه دونه تروفی رو نگرفته بودم و بازی رو خیلی سریع هم رفته بودم جلو ولی اگه میخوای کار با کیفیت تری از نظر طراحی مراحل از این استودیو ببینی برو observer:system redux رو بازی کن حتما اگه پی اس داری روی پلاس هست .
بسیار با استعدادن
چرا اینارو فاز راکستار ورداشته؟
حالا فعلا ریمیک سایلنت هیل ۲ رو بدین ببینیم چه کارا بلدین تا بعد…
میخواستم همینو بگم ، گفتم الان سینه چاکان بلوبر بهم حمله میکنن نگفتم😅
بلوبر مگه سینه چاکم داره😂
🙂 خوبه که مستقل بمونی ولی تو همچینم استودیو بزرگی و مشهوری نیستی
آخه کی تورو میخره؟
بلوبر الان دوباره برای بعضیا بد شدی خخ
چون بنظر میرسه سونی دنبالت بوده ولی نذاشتی. جات بودم سایلنت هیل ۲ رو یا مولتی میساختم یا اینکه ساختش رو قبول نمیکردم.
.
بنظر من هیچ شرکتی جز همین بلوبر برای ساخت سایلنت هیل مناسب نبوده، گرچه بلوبر مشکلات زیادی در بهینه سازی و گیم پلی داره.
بعضیا از کوجیما و pt برای ساخت سایلنت هیل میگن که برای منی که سال ها با سایلنت هیل و … زندگی کردم، pt عنوانی نامرتبط و کاملا بیهوده بوده. چنین ترسی در عناوینی مثل امنژیا و ویسیج و بخصوص اوت لست و … بسیار بهتر پیاده سازی شده.
Pt ، عنوانی خسته کننده و تکراری و فقط پیاده روی از طرف کوجیما در کنار اینکه به سایلنت هیل هیچ ارتباطی نداشت بلکه کاملا جفنگ و بی کیفیت بود.
Pt کاملا بیهوده و بی اساس معروف شد. من از صدای بچه و جامپ اسکر های زن و کاملا تکراری که بهترین جامپ اسکر ها در کنارش کلی محتوای جذاب ترسناک و … در اوت لست و … وجود داره، نه میترسم و نه شاهکار میبینم.
دانلود ربط با حجم کم برای اَن دروید
این استودیو و بازیهاشو خیلی دوست دارم😍
باشه خدافظ