خالق Gears: اسپنسر قصد داشت سری Gears به سمت عناوین ترسناک سوق پیدا کند
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش بازیهای شرکت مایکروسافت، قصد داشته است تا با خرید IP سری Gears of War، اتمسفر و گیمپلی آن را به ژانر وحشت متمایل کند.
بهتازگی کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinsk)، خالق مجموعهی Gears, با حضور در پادکست The XboxEra سَری به گذشته زده و از اهداف فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس واحد ایکسباکس و چشمانداز وی برای آیندهی فرنچایز Gears سخن گفته است. چنانچه در جریان هستید، IP این مجموعه که سالها با نام Gears of War شناخته میشد، متعلق به شرکت اپیک گیمز (Epic Games) بود اما با توجه به محبوبیت این مجموعه و تاثیری که در برند ایکس باکس گذاشته بود، مایکروسافت جهت توسعهی جهان این فرنچایز اقدام به خرید IP بازیهای Gears of War میکند و توسعهی آن را به استودیوی کوالیشن (The Coalition) میسپارد.
به گفتهی بلزینسکی، هنگامی که مایکروسافت مجوز خرید این سری را صادر میکند، اصلیترین موضوعی که فیل اسپنسر دربارهی Gears در ذهن داشت، سوق دادن این مجموعه به عناوین ژانر وحشت بود. بلزینسکی میگوید وقتی اسپنسر با راد فرگوسن (Rod Fergusen)، تهیهکنندهی سری، در خصوص آیندهی Gears of War گفتگو میکرد، نسبت به بازگرداندن عناصر ترسناک به آن علاقه نشان داد و خاطرنشان کرد که نسخهی اولیهی Gears of War بهشدت از بازی Resident Evil 4 الهام گرفته بود و شامل المانهایی کلیدی از ژانر وحشت میشد.
بلزینسکی سپس دربارهی سری Dead Space صحبت کرد و گفت که این مجموعه با دور شدن از ژانر ترسناک و تمرکز روی اکشنهای الهام گرفته از مایکل بی (Michael Bay)، کارگردان سینما، از هویت خود فاصله گرفت اما بازی Dead Space Remake موفق شد سری را دوباره روی عناصر سبک وحشت متمرکز کند و همین موضوع هواداران را دوباره پای بازی نشاند.
طبق گزارشهای منتشر شده، گفته میشود که استودیوی کوالیشن در حال کار روی Gears 6 است و اکنون که از چشمانداز اسپنسر برای سری خبر داریم، جالب است ببینیم که این بازی تا چه حد تحت تاثیر مجموعه بازیهای ترسناک قرار خواهد گرفت؛ خصوصاً که بازار این ژانر با عناوینی چون Resident Evil 4 Remake و Silent Hill 2 Remake داغ بهنظر میرسد.
لازم بهذکر است Gears 5 به عنوان آخرین بازی اصلی از سری، هماکنون روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: TwistedVoxel
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
خدایا شکرت که اینطور نشد. خب برو یه آیپی ترسناک بساز این کارا چیه
واقعا ایین چه ضعفیهدپ که مایکروسافت حس میکنه داره و نمیتونه آی پی جدید خلق کنه مثلا همین فیبل عملا و قطعا یه بازی جدیده و یه آیپی جدید هم باید میبود این همه استودیو جواهر داره ایکس باکس اما نمیتونه آیپی جدید خلق کنه
زیباترین گیرزهایی ک بازی کردم
1- gears 2
2- gears 1
3- gears 4
4- gears 5
5- gears 3
عالی این بازی👍
گیرز ۳ رو گزاشتی آخر؟ بعید میدونم
قبول دارم انتخابم عجیه شاید بخاطر هایپ زیادی بود که براش داشتم
گیرز۳ رو گذاشتی اخر چرا.گیرز ۴ هم اصلا جالب نبود
این IP عشقه عشق
🤔
چرا فکر میکنی من هیترم ؟
واقعا سواله اگر قراره ترسناک بشه چه ماهیتی خواهد گرفت من گیرز ۱ رو هم تا حدی پلی دادم ولی انصافا ترسناک نبود
نمیدونم این قراره چی در بیاد
دد اسپیس
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای نصرتی.
مهم نیست که امروز این خالق دوست داشتنی و تنها چه می کند یا در آینده چه برنامه ای دارد، مهم این است که ماندگارترین اثر TPS را به من هدیه داد.
اگر پیامهای اینجانب را دنبال کرده باشید، متوجه غلطهای مصطلح و البته رایجی که بین Gamerها استفاده میشوند، شدهاید:
1 – گرافیک فنی Elden Ring عملکرد بدی دارد
2 – گرافیک هنری Elden Ring نظیر ندارد
3 – Persona گرافیک کارتونی دارد
4 – بهترین گرافیک در بازی GOW میباشد
با این حال استفاده از آنها برای رساندن منظور امری الزامی است.
مبحث امروز را با انواع فرمهای بصری (Visual Art Style) شروع میکنم. متوجه کلماتی همچون NPR و PR شدهاید.
با این حال به طور خلاصه عرض میکنم هر چه تعداد خطوط و اشکال و ترکیب رنگها به سمت سادگی و کمتر شدن میل داشته باشند ما به NPR نزدیک میشویم و برعکس آن نیز به سمت PR میل میکند.
فارغ از اینکه ما در چه فضایی کار میکنیم (X.Y.Z یا X.Y) به تعداد بیشماری Visual Art Style داریم همانگونه که در نقاشی، ما فرمهای مختلفی برای نمایش اثر داریم.
اما برخی از این فرمها امروزه بیشترین کاربرد را در بین توسعهدهندگان دارند که به شرح زیر میباشند:
1 – Abstract Style یا فرم انتزاعی که به فرم NPR نزدیک میشود
2 – Exaggerated style که به فرم NPR نزدیکتر است. (فرم بصری بسیار پرکاربرد Toon-Shading زیر مجموعه همین Style میباشد)
3 – Photorealistic Style یا Realistic Style که در واقع به فرم PR نزدیک میشود
مجدداً تأکید میکنم فرمهای بصری، همچون خلق یک تابلوی نقاشی به تعداد نامحدود شکل داشته و فرمهای بیان شده در بالا به صورت کلی نگاشته شده است. شما برای درک تمامی فرمهایی که امروز در صنعت بازیهای ویدیویی استفاده میشود نیاز به کسب دانش و مهارت چه به صورت آکادمیک و یا خودآموز (Self-Study) دارید.
برخی از عزیزان شاید گمان کنند که فرم بصری PR صرفاً به مانند همان چیزی است که در جهان اطراف ما جریان داشته و نمیتوان آثار فانتزی را در آن قرار داد. بایستی گفت این تصور صحیح نمیباشد. به صورتی که اثری همچون Elden Ring نیز در دسته آثاری قرار میگیرد که به PR نزدیک میشود. فارغ از زبان بصری همه چیز حول و حوش خطوط و اشکال و رنگها قرار میگیرند.
اگر عمری باقی بود در پیام بعدی به غلط مصطلح گرافیک فنی به طور مفصل خواهم پرداخت.
گیرز آووار با محتوا و تم دارک و ترسناک هم جذاب میشد
اره جالبه فقط اگه میخان این کار کنن باید کلا داستان بازی روش بازی همه همهچیز تغییر کنه
تم ترسناک باید کل گیم رو عوض کنن از نو بسازن گیم ذاتا ترسناک نیست …
دقیقا درسته و اگر اینطور میشد عالی میبود.
گیرز ۱ چنین فضای دارکی رو دارا بود. گیرز ۱ از بی نظیر و بی رقیب ترین عناوین تیراندازی سوم شخص هست و تا به حال من رقیبی براش ندیدم.
با اسپنسر کاملا موافقم و باید گیرز به سمت ترس و فضای تاریک سوق پیدا کنه.
داخل گیری ۵ هم مراحلی داشتیم که یخورده ترسناک بودن
روسیه یا کلا استودیو با کیفیت روس هست کسی میدونه؟
جهانش باید دارک تر و ترسناکم باشه بعضی جاها جذاب میشه نا سلامتی موجودات عجیب فضایی دشمنامونن