بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم

محمدرضا نوروزی
۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

کم‌‌کم به عرضه‌ Star Wars Jedi: Survivor نزدیک می‌شویم و فرصت خوبی‌ است تا انتظارات و دانسته‌های خود را از این بازی مرور کنیم. همراه گیمفا باشید.

درست در زمانی که بسیاری از منتقدین و فعالان حوزه سرگرمی از EA و بازی‌های جدید آن از جمله ANTHEM و Star Wars Battlefront 2 ناامید بودیم، اثری به نام Star Wars Jedi: Fallen Order منتشر که نه تنها سرگرم‌کننده و عالی به شمار می‌رفت، بلکه توانست به خوبی دنیای جنگ‌ستارگان را با گیم‌پلی آثار ماجراجویی و حتی سولزلایک ترکیب کرده و یک کاراکتر دوست داشتنی به نام Cal Kestis را به ما معرفی کند.

حال پس از گذشت ۵ سال از عرضه‌ی اولین بازی، قرار است باری دیگر با Cal و ربات دوست داشتنی او یعنی BD-1 همراه شویم تا یک ماجراجویی بزرگ‌تر و حماسی‌تر را تجربه نماییم. به رسم سری مقالات آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم ابتدا دانسته‌های خود از این اثر را مرور خواهیم کرد.

آنچه از Star Wars Jedi: Survivor می‌دانیم

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

Star Wars Jedi: Survivor قرار است دنیایی تاریک‌تر از نسخه‌ اول را به تصویر بکشد و با توجه به تایم‌لاین و وقایع داستانی بازی، این امر طبیعتی است. ۵ سال از وقایع پیشین گذشته و حال Cal به یک شوالیه‌ جدای تبدیل شده و تسلط بیشتری روی قدرت‌ها و توانایی‌های خود دارد.

جزئیات چندانی از داستان بازی و روند آن در دست نیست و تنها می‌دانیم که امپراطوری فشار‌های خود را بر بازماندگان جدای‌ها و به خصوص کال افزایش داده و مصمم است تا فرمان ۶۶ را هرطور که شده اجرا کند و به سرانجام برساند.

آنطور که سازندگان گفته‌اند و ما هم در تریلرهای بازی‌ مشاهده کردیم، شاهد مناطق وسیع‌تر و مبارزات پرجزئیاتی هستیم که محدودیت‌های اثر قبلی را تا حد زیادی کاهش داده و آن را بیش از پیش به یک بازی ماجراجویی تمام عیار تبدیل کرده است.

محیط‌های بازی وسعت پیدا کرده و حال می‌توانیم از وسایل نقلیه‌ی مختلف برای سفر کردن در سیارات استفاده کرده و یا به رام کردن موجودات عجیب و غریب بازی پرداخته و از آن‌ها مرکب بسازیم. سیستم‌ شخصی‌سازی پرجزئیاتی نیز از سوی بازی‌سازان برای این اثر در نظر گرفته شده که به شما اجازه می‌دهد تا کاراکتر اصلی را شخصی‌سازی کنید و نوع‌ البسه و شکل و شمایل آن‌ها را تغییر دهید.

بازی از نظر جابه‌جایی در محیط، بیش از پیش ما را به یاد سکیرو می‌اندازد چرا که حال یک قلاب دارید که به مانند سکیرو این امکان را به شما می‌دهد که به سرعت در محیط جابه‌جا شوید. یک سیاره‌ جدید نیز به بازی اضافه شده که در آن می‌توانید به گشت و گذار پرداخته و از فروشگاه‌های آن آیتم‌های تزئینی مختلفی بخرید یا با NPCهای آن صحبت کنید.

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

حال مود‌های جدیدی به لایت‌سیبر کال اضافه شده که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و بسته به نوع دشمنانی که به شما حمله می‌کنند، می‌توانید از دو شمشیر به صورت همزمان، تک شمشیر و غیره استفاده کنید که جالب توجه است و این پتانسیل را دارد که تنوع خوبی به مبارزات ببخشد.

مبارزات بازی روان‌تر شده و کمبو‌های مختلفی در گیم‌پلی‌های منتشر شده به چشم می‌خورد که به لطف ۵ استایل مختلف مبارزه پدیده آمده است. همچنین، شاهد افزایش خشونت در گیم‌پلی هستیم؛ برای مثال، شاهد ضرباتی هستیم که باعث قطع عضو دشمنان خواهند شد و هیجان موجود به هنگام استفاده از لایت‌سیبر و وسایل نقلیه به اوج خود خواهد رسید. پازل‌های جدیدی به بازی اضافه شده که بیشتر در بخش پلتفرمینگ و سکوبازی اثر به چشم می‌خورند و خلاقانه به نظر می‌رسند. همچنین، بازی شامل یک مکانیک کاشت گیاه نیز می‌شود که نیاز به اطلاعات بیشتر حول این موضوع داریم.

پیشرفت چشمگیر بازی چه در رابطه با وسعت سیارات و مناطق آزاد (بازی جهان باز نیست و صرفا مناطقی آزاد برای گشت و گذار دارد، رویکردی شبیه به God of War 2018) و چه در رابطه با بخش‌های گرافیکی و فنی، باعث شده که شاهد عرضه‌ این اثر روی کنسول‌های نسل هشتم نباشیم و از آن طرف شاهد بهره‌گیری بازی از ویژگی‌های کنسول‌های نسل جدید هستیم.

Star Wars Jedi: Survivor از ویژگی کنترلرهای کنترلر دوال سنس پشتیبانی خواهد کرد و شاهد خروجی ۶۰ فریم در رزولشن ۴K در هر دو نسخه‌ پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس خواهیم بود که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

همچنین اگر حجم ۱۵۵ گیگابایتی بازی را برای پلتفرم رایانه‌های شخصی در نظر نگیریم، سیستم مورد نیاز معقولی برای بازی در نظر گرفته شده که اکثر سیستم‌های میان‌رده توانایی اجرای آن را خواهند داشت. از این قسمت می‌توانید سیستم‌ مورد نیاز و پیشنهادی بازی را مشاهده کنید.

آنچه از Star Wars Jedi: Survivor می‌خواهیم

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

اولین بار که Fallen Order را تجربه کردم، با خود گفتم که این همان اثری است که لایق نام مجموعه‌ جنگ‌‌‌ستارگان است و حال شاهد عرضه‌ یک جهان بزرگ‌تر و صد البته گیم‌پلی غنی در نسخه‌ جدید بازی مورد علاقه‌ام هستیم. با این وجود، اظهارات سازندگان باعث شده که ناخودآگاه، انتظارات از این بازی بسیار بالا برود و به همین جهت، ما هم تصمیم داریم تا انتظارات خود از این بازی را بیان کنیم.

بزرگترین انتظار ما هواداران از این بازی آن است که نکات گفته شده توسط سازندگان و از قضا موارد موجود در تریلر بازی همانطور که شنیدیم و دیدیم در تمام طول گیمپلی به صورت باکیفیت اجرا شود و اگر سازندگان به این مورد توجه کنند و در لحظاتی از بازی حس نشود که کیفیت محتویات جانبی کاهش یافته یا حس فیلر را می‌دهند، ۸۰ درصد راه را رفته‌اند!

بازی قبلی، با وجود داشتن یک گیم‌پلی سرگرم کننده و چالش‌برانگیز و محیط‌های زیبا و موسیقی وفادار به منبع اصلی، از محدودیت‌هایی برخوردار بود که در تجربه‌ طولانی‌مدت‌ آزاردهنده می‌شد. مراحل فرعی در بازی وجود نداشتند و بعد از به پایان رساندن داستان اصلی، انگیزه‌ کمی برای کاوش در سیارات آن وجود داشت.

حال که شاهد سیستم مبارزات بهبود یافته و روان‌تری هستیم، تا حدودی خیالمان از کیفیت این بخش راحت است و از طرفی، آیتم‌های مخفی در جهان بازی و مراحل فرعی وعده داده شده به نظر انگیزه‌ خوبی برای گشت و گذار در جهان بازی می‌آیند و گویی شاهد سیاراتی غنی از محتوای سرگرم‌کننده هستیم.

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

یکی از نگرانی‌هایی که به شخصه در رابطه با این اثر دارم، داستان آن به شمار می‌رود؛ چرا که جزئیات چندانی از آن در دست نیست و باید تا عرضه‌ بازی صبر کنیم. از آن جایی که ظاهرا ماجراهای نسخه‌ ابتدایی به پایان رسید و شاهد داستانی تازه‌ هستیم، روایت بازی دوم باید به نحوی باشد که بازیکن را به دنبال خود بکشد و شاهد ماجراهایی جذاب‌تر از نسخه‌ قبلی باشیم.

با توجه به فضای روایی این نسخه، دنیای جنگ‌ ستارگان در وضعیت خوبی قرار ندارد و سایه‌ امپراطوری در سراسر کهکشان و جو پر خفقان، پذیرای داستان‌های تاریک و جذابی خواهد بود که امیدوارم سازندگان به خوبی از آن بهره ببرند.

جالب است بدانید که سازندگان برای این سری یک سه‌گانه در نظر گرفته‌اند که بازی مذکور دومین نسخه از این سری خواهد بود و باید دید بذری که به خوبی در نسخه‌ قبل کاشته شد، تبدیل به یک درخت تنومند خواهد شد و یا این که در این راه شکست خواهد خورد.

بازی مورد انتظار Star Wars Jedi: Survivor در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این اثر چیست؟ آیا وعده‌ سازندگان در رابطه با پیشرفت جدی اثر به نسبت نسخه‌‌های پیشین محقق خواهد شد؟ نظرات خود را می‌توانید در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

HunTeR007IrNLorD TaroTmh.po0ashil0oامیر حسینKHEDER_Pro_GamerDARKSIRENکسری نراقیSassassinAdaSepehrABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)meysambSpider-ManخستهEzio Auditore da Firenze🤘Mohsenj74PorfosorAlimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • god of war گفت:

    واقعا چشم امید ما سونی فن ها به این بازی هست
    چرا که خودمون امسال هیچ بازی ایی نداریم و تنها انیدمون به همین بازی های مولتی باقی مونده

    دین وینچسترNimao0ashil0oK1TomاحمدرضاLove GameAli 0zade
  • god of war گفت:

    سلام خدمت اقای نوروزی
    بسیار زیبا نوشتید مختصر ولی اطلاعات کامل بود
    به نظرم اضافه شدم قلاب خیلی به گیم پلی بازی کمک کرده یعنی اون جوری که من دیدم وتنها اضافه شدن همین کجت کل گیم پلی رو نسبت به نسخه قبلی عوض کرده
    دقیقا مانند هورایزون فرویدن وست که اون هم با اضافه شدن قلاب شاهد رون شدن گیم پلی بودیم
    انتظاری که من دارم
    یک داستان درخور جنگ ستارگان
    دیدن شخصیت های فیلم ها مخصوصا دیدار دوباره دارکسایدر
    اضافه شدن باس فایت ها {نسخه قبلی واقعا تعداد باس فایت کمی داشت}
    اضافه شدن ابیلیتی ها و درخت مهارت متفاوت با نسخه قبلی
    بهبود پرفورمنس و عدم افت فریم در طول بازی{بازی قبلی برام افت فریم داشت}

    LorD TaroTo0ashil0oTomAdaAli 0zade
  • از اونجایی که داستان نسخه دوم قراره دارک تر از قبلی باشه ، بیشتر از هر چیزی میخوام به جبهه تاریک نیرو در بازی پرداخته بشه
    و کاری کنن کارکتر اصلی کمی نسبت به این بخش نیرو و توسط سیث اغوا بشه
    وسوسه شدن ی شوالیه جدای توسط سیث واسه جذب شدن به نیروی تاریک همیشه یکی از جذاب ترین موضوعات روانشناختی سینما بوده که البته متاسفانه امروزه دیزنی این رو با بدترین و کلیشه ای ترین نحو ممکن پیاده کرده و این نوع رقابت رو از چشم انداخته
    اما همچنان فریب خوردن Anakin skywalker توسط امپراطور پالپاتین و رفتنش به سمت تاریک نیرو روایتی به شدت مجذوب کنندس
    اگه به شخصی مث آسموسن باشه که این رویه رو میدونم به خوبی میتونه پیاده کنه

    LorD TaroT
  • Abby Anderson گفت:

    من فقط یه سوال دارم!
    اون انیمیشن سوپر ضعیف راه رفتن و دویدن که انگار شخصیت، از بیماری ِ راشیتیسم رنج می بره، شوخی بود یا جدی؟!
    واقعا باور کردنی نیست. یعنی گروه پویا نمایی صبا هم دیگه می تونه راه رفتن و دویدن رو انیمیت کنه.
    من تنها انتظارم رفع این مشکله!

    الکترونیک آرتز؛ نامی که همواره می تواند به قهقرای کیفیت سقوط کند!

    کاربر شماره 85
    • mojahed25 گفت:

      کلا یکی این بازی یکی توم ریدر تو دویدن و حرکت به چپ و راست اعصاب آدمو خورد میکنن انگار سرگیجه میگیره آدم حرکت فقط شخصیت سرگالاهات تو بازی د اوردر یا کریتوس تو گاد قشنگ سنگینی قدمهاشون حس میشه

  • ziasniper گفت:

    آنچه می خواهم، قطع عضو تمام کمال مثل سیستم Metal Gear Rising

  • LorD TaroT گفت:

    اولی که خیلی باحال بود بخصوص برای فن های جهان جنگ ستارگان ، داستانش هم تا حد زیادی با توجه به عدم جهان باز بودن جهان بازی طولانی و دارای پیچش بود ، بودن در هیبت یک جدای واقعا باحاله

  • نسخه قیل قشنگ بود خیلی دوسش داشتم اینم به امید خدا خوب میشه با این وضعیت قیمت که باید فعلا قیدشو بزنم

  • Armin Sparta گفت:

    اولیش که خیلی گیمپلی گیرایی داشت و شخصیت هایی که داشت تقریبا میشه گفت خوب بهشون پرداخته شده بود این هم که تو تیزراش خیلی خوب بود از لحاط گرافیکم که خدایی خوب بود . امیدوارم بیشتر از گیمپلی داستان خوبی داشته باشه چرا که کلا جدای ها نیازمند یه شخصیت و داستان قوی هستن 👺

  • mehdidante گفت:

    بعضی وقتا فکر می کنم کی این مقاله ها رو می نویسه؟ اصلا گیمر هست یا نه. بازی اول بازی خوبی بود اما عالی نبود. داستان خاصی وجود نداشت و بارها باید به مناطق تکراری می رفتی. مناطق خلوت و خالی از زندگی بودن. بعد از هربار سیو کردن همه ی دشمنا دوباره ظاهر می شدن. از نظر کلی هم مراحل و انیمیشن ها کمی چیپ بودن. کی به مراحل فرعی اونچنان اهمیت می ده؟ مهم اینه داستان اصلی و مکانیزم های گیم پلی جذاب باشه. یه مکانیزم لذت بخش بهتر از ده تا مکانیزم نه چندان لذت بخشه.

    mojahed25
  • mojahed25 گفت:

    من روی سری ایکس پیشخرید کردم چون احساس کردم ممکنه ریو تکسچرها روی پلی ۵ یه مقدار سخت بشه البته قطعا تو لود یه مقدار کندتر از پلی باید باشه

بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا
بازی Star Wars Jedi: Survivor؛ آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم - گیمفا