بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس imdb | از وال ای تا ارباب حلقه‌ها

بهترین فیلم‌های ماجراجویی همیشه در IMDb امتیاز بالایی دارند و این آثار نیز در دنیای سینما از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بلاک‌باسترهایی که اخیرا منتشر شدند همانند فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever) و فیلم آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) بر محبوبیت ماندگار ژانر ماجراجویی تأکید دارند. طرفداران این فیلم‌ها شاهد سفرهایی حماسی و برخوردهای هیجان‌انگیز هستند و حالا سایت IMDb بهترین آثار ژانر ماجراجویی را معرفی کرده که در ادامه به معرفی و رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس امتیازشان در این وب سایت می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

کاربران وب سایت آی‎‌ام‌دی‌بی به آثار مورد نظر خودشان از یک تا ۱۰ امتیاز می‌دهند و حالا فیلم‌های ماجراجویی با بالاترین امتیاز تعیین شده‌اند که اغلب آن‌ها از جمله آثار شناخته شده، برجسته و برنده جوایز مختلف هستند و همه این موارد نیز نشان‌دهنده موفقیت این ژانر است.

نکته: لازم به ذکر است که از میان آثار ماجراجویی با امتیاز بالا در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی، چندین فیلم از فرنچایز جنگ ستارگان (Star Wars)، ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و همچنین فیلم‌های انتقام‌جویان (Avengers) وجود دارند که به دلیل متنوع شدن مطلب در اینجا تنها بهترین اثر در این فرنچایزها آورده شده است.

۱۵. انیمیشن وال ای (WALL-E)

انیمیشن وال‌ای wall e
انیمیشن WALL-E

انیمیشن «وال ای» ممکن است یک انیمیشن دلنشین و جذاب باشد اما به مسائل بسیار مهمی درباره تغییرات آب‌وهوایی می‌پردازد. این انیمیشن با به تصویر کشیدن رباتی تنها در جهانی پر از زباله‌ها و ضایعات، توانسته به خوبی مفاهیمی درباره محیط زیست را بیان کند.

سکان کارگردانی این انیمیشن را اندرو استنتون در دست داشته و استودیو پیکسار آن را تولید کرده است. داستان این انیمیشن درباره ورود سفینه‌ای با یک ربات برجسته و پیشرفته درون آن است و همین نیز سبب می‌شود تا وال ای روتین تمیز کردن و مرتب کردن زباله‌ها را رها کند و این در حالی است که با کشف تنها گیاه زنده روی سیاره زمین همه چیز تغییر می‌کند.

ماجراجویی خارق‌العاده وال ای در فضا پر از صحنه‌های رویایی است و این ربات به شکلی جسورانه با سفینه‌ای ناشناخته همراه می‌شود و به جایی می‌رود که در آن، انسان‌ها بیش از همیشه به تکنولوژی وابسته‌اند. این اثر توانسته تعادل بسیار خوبی بین لحظات سرگرم‌کننده و روشن با موضوعات سنگین خودش ایجاد کند و در طول مسیر نیز صحنه‌های دلخراشی و گریه‌آوری را به نمایش بگذارد.

۱۴. انیمیشن کوکو (Coco)

بهترین فیلم‌ها درباره مرگ و جهان پس از آن
انیمیشن Coco
  • کارگردان: لی آنکریچ – آدرین مولینا
  • بازیگران: آنتونی گونزالس – گال گارسیا برنال – بنجامین برت
  • محصول سال: ۲۰۱۷
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۴ از ۱۰
  • تماشای تریلر انیمیشن «کوکو»

کاملا آشکار است که چرا مردم انیمیشن «کوکو» را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تولید شده توسط استودیو پیکسار تا به امروز می‌دانند. طرفداران گرافیک خارق‌العاده، واضح و خیره‌کننده این اثر را دوست داشتند و تمام انتظاراتشان برآورده شد. علاوه بر این، فیلم داستانی خارق‌العاده درباره پسری جوان را روایت می‌کند که به یک ماجراجویی به سرزمین مردگان می‌رود.

در انیمیشن، پسر جوان با ممنوعیت غیر قابل توضیحی در زمینه موسیقی مواجه می‌شود که داستانی غم‌انگیز و دلخراش پشت آن است و مطمئنا بیننده‌ها را به گریه وا می‌دارد. لحظات خیره‌کننده و باشکوه در انیمیشن به طرز درخشانی با صحنه‌های شخصی‌تر و تکان‌دهنده‌تر همراه است و همه این‌ها به خوبی کار شده‌اند و سفری فراموش‎‌نشدنی و جذاب را برای قهرمان داستان رقم می‌زنند.

۱۳. فیلم بیگانه‌ها (Aliens)

فیلم جدید alien
فیلم Aliens

فیلم «بیگانه‌ها» دنباله‌ای خارق‌العاده و جذاب برای فیلم اصلی فرنچایز «بیگانه» به شمار می‌رود که در آن، سیگورنی ویور بار دیگر نقشش به عنوان الن ریپلی را بازآفرینی می‌کند و سرانجام پس از صرف دهه‌ها درون محفظه خواب سرد، نجات داده می‎‌شود.

او به عضویت تیمی در می‌آید که به سکونتگاه مستعمره‌نشین‎‌ها در سیاره‌ای فرستاده می‌شود که ممکن است موجودات فرازمینی در آن زندگی کنند و زمانی که او متوجه می‌شود همه افراد هیولاهای درنده را دست کم می‌گیرند، دلسرد می‌شود.

فیلم «بیگانه‌ها» ساخته جیمز کامرون توانست با موفقیت خط داستانی گسترده‌تری را برای مخاطبان به نمایش بگذارد و با بهبود جلوه‌های ویژه بصری، رویکرد بهتری در زمینه جهان‌سازی در پیش بگیرد و حتی نگاهی صمیمانه‌تر نسبت به داستان پیش‌زمینه الن داشته باشد.

این اثر به طور گسترده به عنوان یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود و همانطور که الن از برخوردهای مرگبار پشت سر هم جان سالم به در می‌برد، بیننده‌ها غرق تماشای این اثر پر از ماجراجویی می‌شوند.

۱۲. انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» انیمیشن سینمایی تحسین شده‌ای است که بر اساس ابرقهرمانی از کمیک‌های مارول ساخته شده و داستان ماجراجویی وی در مولتی‌ورس را به تصویر می‌کشد.

این انیمیشن داستان مایک مورالز جوان را دنبال می‌کند که تلاش دارد تا وظایف ابرقهرمانی خودش را با تکالیف مدرسه در تعادل نگه دارد، کاری که بسیار پیچیده است و در همین حین نیز او با دیگر کاراکترهای اسپایدرمن از جهان‌های دیگر مواجه می‌شود. قبل از اینکه خیلی دیر شود، آن‌ها باید به یکدیگر کمک کنند تا بتواند کینگ‌پین شرور و برنامه او را متوقف کنند.

جلوه‌های بصری خیره‌کننده فیلم، حتی گاهی اوقات کاراکترها و داستان‌سرایی برجسته این اثر را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهند و به نظر می‌رسد که این انیمیشن دقیقا همان صفحات کتاب‌های کمیک است که زنده شدند. به لطف همین موارد و رنگ‌های پر جنب و جوش و انتقال‌های شگفت‌انگیز، این انیمیشن بسیار جذاب و خیره‌کننده است و به خوبی با دیگر آثار ساخته شده در این ژانر قابلیت رقابت دارد.

۱۱. فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده (Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark)

فیلم indiana jones 5
فیلم Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark

در فیلم «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده» باستان‌شناس شجاع ایندیانا جونز سفری خارق‌العاده را شروع می‌کند. او به همراه یار دوست‌داشتنی‌اش به نام ماریون ریونوود، خودشان را درگیر رقابتی با تبهکاران برای بدست آوردن شیء‌ای گمشده می‌بینند، شرورانی که این شیء را برای اهدافی پلید می‌خواهند. در ادامه این اثر نیز ماجراجویی‌ای پر از پیچ و تاب و تله روایت می‌شود که قهرمان داستان باید بر آن‌ها غلبه کند.

این فیلم مهیج پر از پیچش‌های غیرمنتظره است که به خوبی به افراد و انگیزه‌های آن‌ها برای اعمالی می‌پردازد که انجام می‌دهند. همانطور که مخاطب به طور فزاینده‌ای به جونز و ماریون وابسته می‌شود، داستان کمتر روی خود شیء متمرکز می‌شود و بیشتر سفر ماجراجویی برای بدست آوردن را آن نشان می‌دهد.

حالا طرفداران مشتاقانه منتظر آن هستند که ببینند آیا فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت (Indiana Jones and the Dial of Destiny) که در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی اکران می‌شود، می‌تواند همانند آثار اصلی در سطح بالا و موفق باشد یا خیر.

۱۰. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
فیلم Avengers: Endgame

به دنبال رویدادهای مرگبار و ویران‌کننده پس از بشکن تانوس در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)، حالا بازمانده‌ها باید با این زندگی تازه خودشان کنار بیایند. رویدادهای فاز سوم دنیای سینمایی مارول در این فیلم پرفروش به یک نقطه پایان رسید و در آن، انتقام‌جویان باقیمانده آخرین تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند اوضاع را به قبل باز گردانند.

برادران روسو موفق شدند تا داستانی پیچیده با بخش‌های متحرک بسیار زیاد را به شکلی منسجم و هیجان‌انگیز در یکی از بهترین فیلم‌های ماجراجویی هالیوود به تصویر بکشد. تصاویر خارق‌العاده از سفر در زمان، خداحافظی‌های نهایی اشک‌آور و نبردهای حماسی خیره‌کننده بصری در مقیاسی بسیار بزرگ همگی سبب شدند تا این اثر نسبت به آثار قبلی مارول متفاوت باشد.

۹. انیمیشن شیر شاه (The Lion King)

انیمیشن شیر شاه lion king
انیمیشن The Lion King

انیمیشن «شیر شاه» اثری کلاسیک از دیزنی به شمار می‌رود که داستان توله شیر و جانشین شاه موفاسا به نام سیمبا را دنبال می‌کند. با این حال، عموی سیمبا به نام اسکار، پدرش را به قتل می‌رساند و طوری به سیمبا نشان می‌دهد که همه این اتفاقات تقصیر او است و همین نیز باعث می‌شود تا سیمبا از خانه‌اش برود و در جایی بسیار دور و در میان دوستان جدید و آزادش به نام تیمون و پومبا زندگی کند. در همین حین نیز دوست کودکی سیمبا به نام نالا و رافیکی بار دیگر سیمبا را به مسیر درست باز می‌گردانند.

انیمیشن «شیر شاه» از جمله بهترین فیلم‌هایی به شمار می‌رود که در دوران رنسانس دیزنی ساخته شد و داستان تأثیرگذار ماجراجویی سیمبا را به بخش بسیار جذاب و جالبی از دوران کودکی بسیاری از مخاطبان تبدیل کرد. داستان این اثر به خوبی نوشته شده و تماشای آن حتی امروزه نیز لذت‌بخش است و بسیاری از بیننده‌های بزرگسال نیز به هنگام تماشای این اثر ممکن است مسائل جدیدی را متوجه شوند.

۸. فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future)

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از back to the future تا the silent sea
فیلم Back to the Future

فیلم «بازگشت به آینده» یکی از فیلم‌های مطرح و شناخته شده است. این اثر کلاسیک تحسین شده به کارگردانی رابرت زمکیس است و داستان ماجراجویی‌های مارتی مک‎‌فلای را روایت می‌کند که به طور اتفاقی از ماشین سفر در زمان داک براون استفاده می‌کند.

او به زودی در یک موقعیت قرار می‌گیرد که شکل‌گیری رابطه اولیه پدر و مادرش را از بین می‌برد و حالا وجود و ماهیت خودش در آینده به خطر افتاده است. فیلم «بازگشت به آینده» اثری خنده‌دار،‌ جالب و به طور شگفت‌انگیزی صمیمانه احساس می‌شود و همین نیز سبب شده تا در بین مخاطبان و طرفداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

۷. فیلم گلادیاتور (Gladiator)

فیلم gladiator
فیلم Gladiator

فیلم «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات یک درام تاریخی به شمار می‌رود که بر محوریت ژنرالی رومی به نام ماکسیموس دسیموس مریدیوس است. به این ژنرال خیانت می‌شود و خانواده‌اش توسط کومودوس خیانتکار به قتل می‌رسند، کسی که می‌خواهد امپراتوری و تاج و تخت را بدست بیاورد. تلاش برای به قتل رساندن ماکسیموس ناکام می‌ماند و او به بردگی گرفته می‌شود اما در ادامه به گلادیاتور تبدیل شده و به دنبال گرفتن انتقام خانواده‌اش است.

هر کسی که این فیلم سخت و در عین حال دیدنی را دیده باشد، می‌داند که ماجراجویی ماکسیموس چندان لذت‌بخش نیست. او مدام جان خودش را به خطر می‌اندازد تا به جایی که قبلا بوده باز گردد تا بتواند با قاتلین خانواده‌اش روبه‌رو شود. این یک داستان الهام‌بخش و دلخراش از سربازی است که هرگز از جنگیدن دست نمی‌کشد.

۶. انیمه شهر ارواح (Spirited Away)

انیمه شهر اشباح spirited away
انیمه Spirited Away

انیمه «شهر ارواح» ساخته هایائو میازاکی بر داستان چیهیرو اوگینو ده ساله متمرکز است؛ او به اعماق دنیای کامی می‌رود تا راهی برای نجات والدینش پیدا کند. او باید شجاعت بیشتری به خرج بدهد تا بتواند در حمام یوبابا زنده بماند و با موجوداتی بدون چهره سروکار داشته باشد و بر روی قدرت درونی‌اش تمرکز کند تا بتواند به این مسیر ادامه بدهد.

انیمه «شهر اشباح» همچنان شاهکاری از استودیو جیبلی و محبوب‌ترین اثر این استودیو محسوب می‌شود که جلوه‌های بصری فوق‌العاده و طراحی شخصیت‌های تخیلی خوبی دارد و روایتی تأثیرگذار از استقلال و امید را بازگو می‌کند. ماجراجویی چیهیرو کاملا منحصربه‌فرد است و بیننده‌ها را به سفری الهام‌بخش در دنیای ارواح می‌برد.

۵. فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

فیلم میان‌ستاره‌ای interstellar
فیلم Interstellar

فیلم «میان ستاره‌ای» یک اثر علمی تخیلی است که باید حتما آن را ببینید و اتفاقات آن در جهانی رخ می‌دهد که از اثرات آب‌وهوایی رنج می‌برد. حالا که تهدیدی بسیار بزرگ علیه بقاء بشریت وجود دارد، خلبان سابق ناسا به نام کوپر موافقت می‌کند تا سفری پر مخاطره را شروع کند تا بتواند خانه جدیدی برای بشر بیابد. با این حال، در این سفر خود با خطرات و شگفتی‌های بسیار زیادی مواجه می‌شود.

سکان کارگردانی فیلم «میان ستاره‌ای» را کریستوفر نولان در دست دارد، اثری که بسیار تحسین شده و جوایز مختلفی را کسب کرده است و یکی از دقیق‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی به شمار می‌رود. این دقت علمی موجود در فیلم سبب شده تا سفر شخصیت اصلی بسیار هیجان‌انگیزتر باشد چراکه بیننده می‌داند این چیزهای عجیبی که به چشم می‌بینند، در دنیای واقعی و گسترده امکان‌پذیر هستند.

۴. فیلم جنگ ستارگان: قسمت پنجم – امپراتوری ضربه می‌زند (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back)

فیلم امپراتوری ضربه می‌زند the empire strikes back
فیلم The Empire Strikes Back

سه سال پس از وقایع فیلم جنگ ستارگان سال ۱۹۷۷ میلادی، فیلم «امپراتوری ضربه می‌زند» ساخته اروین کرشنر نبرد مداوم ببین امپراتوری ظالم کهکشانی و اتحاد شورشی‌های بی‌باک را به نمایش در می‌آورد. در ادامه حماسه اسکای‌والر، لوک توسط استاد یودا تعلیم داده می‌شود و خودش را آماده می‌‎کند تا با ارباب بی‌رحمی به نام دارث ویدر روبه‌رو شود.

فیلم بلاک‌باستری «جنگ ستارگان ۵» به عنوان بهترین فیلم در سه‌گانه اوریجینال این فرنچایز شناخته می‌شود و توانسته به مخاطبان پاسخ‌های خوب و مورد نیازی درباره گذشته و آینده بالقوه لوک بدهد. این فیلم همچنین شخصیت شاهدخت لیا ارگانا را باز می‌گرداند و در کنار وی نیز قوس داستانی دیگر شخصیت‌های محبوب همچون هان سولو و چیوباکا را ادامه می‌دهد.

۳. فیلم خوب، بد و زشت (The Good, the Bad and the Ugly)

فیلم خوب بد و زشت the good the bad and the ugly
فیلم The Good, the Bad and the Ugly

فیلم «خوب، بد و زشت» ساخته سرجیو لئونه یک وسترن اسپاگتی خارق‌العاده محسوب می‌شود که داستان سه شخصیت اصلی و تلاش بی‌وقفه آن‌ها برای یافتن یک گنج طلای پنهان شده را دنبال می‌کند. هیچ چیزی جلوی این مردان از یافتن و بدست آوردن این جایزه را نمی‌گیرد و این در حالی است که جنگ داخلی آمریکا هرج و مرج بسیار زیادی را به همراه آورده است.

ماجراجویی خلاقانه و جالب به تصویر کشیده شده در فیلم، سه شخصیت اصلی داستان را به مکان‌های عجیب و خشن می‌برد. سبک و سیاق کارگردان و این ژانر به خوبی در صحنه‌های کلوزآپ، شات‎‌های طولانی و تیراندازی‌های شیک دیده می‌شوند که همه به پایانی مهیج و خارق‌العاده ختم شدند.

۲. فیلم سرآغاز یا تلقین (Inception)

فیلم تلقین inception
فیلم Inception
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو – جوزف گوردون لویت – تام هاردی – کیلین مورفی
  • محصول سال: ۲۰۱۰
  • امتیاز IMDb: امتیاز ۸.۸ از ۱۰
  • تماشای تریلر فیلم «تلقین»

فیلم «تلقین» ساخته کریستوفر نولان اغلب اوقات در کنار برخی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینما قرار می‌گیرد. این اثر داستان گروهی از سارقان حرفه‌ای به رهبری دام کاب را دنبال می‌کند و آن‌ها به ماموریتی می‌روند که هرگز همانند آن دیده نشده است. آن‌ها به ناخودآگاه فرد مورد نظر ورود می‌کنند تا بتوانند اطلاعات را به سرقت ببرند و ایده‌ای را در ذهن وی ایجاد کنند. در این میان نیز کاب به دیگر اعضای تیمش نگفته که مسئله‌ای از گذشته ممکن است این ماموریت را به چالش بکشد و پیچیده کند.

یک ماجراجویی بی‌سابقه در لایه‌های ذهن، نه تنها این اثر را در گیشه به موفقیت رساند بلکه به لطف جلوه‌های بصری خیره‌کننده و مفهوم بدیع خودش تحسین طرفداران و منتقدان را نیز بدست آورد. سکانس‌های هیجان‌انگیز این اثر در مقیاس بسیار بزرگ و اغلب متحرک هستند و همین نیز فضایی فوق‌العاده و مهیج به این فیلم داده است.

۱. فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King)

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی
فیلمThe Lord of the Rings: The Return of the King

فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» آخرین اثر در این سه‌گانه ساخته پیتر جکسون به شمار می‌رود که رویدادهای رمانی به همین نام نوشته جی آر آر تالکین محصول سال ۱۹۵۵ میلادی را به نمایش در می‌آورد. این اثر مشهور و برجسته به طرز ماهرانه‌ای توانست خط داستانی روایت شده در دو فیلم قبلی را ادامه بدهد و پایانی حماسی را برای آن‌ها رقم بزند که داستان این سه‌گانه را به شکلی رضایت‌بخش به پایان رسانده است.

از آخرین قدم‌های سفر فرودو بگینز به قلب کوه دوم تا سفر سم و گولوم با او و همچنین آماده شدن کاراکترهای دوست‌داشتنی گندالف، آراگورن، لگولاس و جیملی برای نبرد، فیلم توانسته ماجراجویی‌ها و قوس‌های داستانی را به خوبی کامل کند و با خلق اثری جذاب،‌ تا سال‌ها بیننده‌ها را محسور خودش نگه دارد.


در این مطلب به بررسی بهترین فیلم‌های ژانر ماجراجویی و رتبه‌بندی آن‌ها بر اساس امتیاز آی‌ام‌دی‌بی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست و از همه بیشتر کدام یک را می‌پسندید؟

منبع: کولایدر

DARKSIRENCameraManDota2Daniyal Bleszinskiامیر حسینtiger🤘Mohsenj74Khafiیوهانشبگرد طلوع تاریکیmeysambهیچ????vafadar

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا
بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های ماجراجویی بر اساس IMDb | از وال-ای تا ارباب حلقه‌ها - گیمفا