چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا

چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟

پست گیمفا
۰۹:۱۵ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا

طراحی اتاق گیمینگ رویای هر شخصی است که به بازی‌‌های رایانه‌ای علاقه داشته و دنیای هیجان‌انگیز اینگونه بازی‌ها را تجربه کرده‌است. تصور عموم آن است که برای داشتن یک اتاق گیمینگ جذاب و سرگرم‌کننده، نیاز به صرف هزینه‌های سنگین است، اما ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه اتاق گیمینگ را به‌گونه‌ای مقرون‌به‌صرفه و شاخص طراحی کنید تا از لحظه ‌لحظه‌ی بودن در آن نهایت لذت را ببرید.

نور را به اتاق گیمینگ خود دعوت کنید!

قطعا شاخص‌ترین تفاوت یک اتاق گیمینگ با سایر اتاق‌ها، جادوی نور است. در واقع مدیریت منابع نوری کمک می‌کند تا همه چیز شگفت‌انگیزتر و جذاب‌تر به نظر بیاید. برای یک نورپردازی خوب نیازی به هزینه‌های زیاد و استفاده از انواع و اقسام منابع نوری نیست، بلکه آنچه مهم است اتکا به خلاقیت و نوآوری در چینش نورها است.

استفاده از ال‌ای‌دی‌ یا چراغ‌های نئونی در کنار میز کامپیوتر یا صفحه مانیتور موجود در اتاق، می‌تواند تمرکز بیننده را به این قسمت جلب نموده و لذت بازی ویدیویی را برایتان دو چندان کند. البته طراحی نورها و انتخاب مناسب‌ترین رنگ برای نورپردازی تا حد زیادی بسته به سن و نوع سلیقه خود گیمر است، به‌طور مثال نوجوانان با توجه به نیازهای این سن خاص اغلب طرفدار استفاده از نورهای تند مانند مشکی و قرمز هستند چرا که این امر حس غرق شدن در جو بازی را برای آن‌ها تداعی می‌کند.

چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا

از مبل و صندلی‌های راحت استفاده کنید!

 در طراحی اتاق گیمینگ توجه به این موضوع الزامی است که چون معمولا گیمرها زمان زیادی از وقت خود را در این اتاق مشغول به بازی هستند، بنابراین انتخاب یک صندلی یا مبل راحت، تأثیر به‌سزایی در حس راحتی و سلامت فیزیک بدن آن‌ها دارد. صندلی‌های گیمینگ بهترین گزینه برای اینگونه اتاق‌ها هستند اما اگر توان خرید این صندلی‌ها را دارید می‌توانید متناسب با سلیقه، نوع نشستن و نوع اتاق خود از مبل‌های راحتی یا صندلی‌های متحرک استفاده کنید.

در اتاق گیمینگ خود عایق صدا نصب کنید!

اگر می‌خواهید پس از ورود به اتاق گیمینگ و بستن درب آن، از دنیای بیرون فارغ شده و هرگونه سروصدای ناشی از هیجان بازی‌تان به خارج درز نکند، حتما در طراحی اتاق گیمینگ خود از عایق‌های صوتی استفاده کنید. اگر بودجه لازم جهت اینکار را دارید از افراد حرفه‌ای برای عایق کردن اتاق خود استفاده کنید، در غیر این صورت شما می‌توانید از فرش‌ها، پرده‌های ضخیم، پانل‌های جذب صوت مستقل جهت عایق کردن اتاق گیمینگ با کمترین هزینه استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق گیمینگ را به سادگی بچینید!

در یک اتاق گیمینگ معمولا مجموعه‌ای از میز، قفسه‌ها، تخت خواب، صندلی و مانیتور وجود دارد، اگرچه در این مورد نیز سلیقه و سطح بودجه گیمر حرف اول را می‌زند اما در بهترین حالت بهتر است از شلوغ کردن اتاق گیمینگ خود پرهیز کنید و به جای آن اساس را بر سادگی و استفاده از تجهیزات اساسی گیم بگذارید.

اگر اتاق شما ابعاد بزرگی ندارد و یا امکان تهیه یک صندلی گیمینگ یا مبل راحتی را ندارید بهتر است تمرکز خود را روی تهیه یک تخت خواب مناسب و راحت بگذارید، مثلا برای گروه سنی نوجوان انتخاب سرویس خواب اسپرت می‌تواند بهترین گزینه باشد. در طراحی اتاق گیمینگ، استفاده از پوسترهای بازی نیز می‌تواند تصویری  بسیار شیک و چشم‌نواز از اتاق شما را به نمایش بگذارد.

استفاده از شلف یا قفسه‌های مختلف، باعث می‌شود تا اتاق نظم داشته و در کمترین زمان به انواع کارتریچ، دیسک بازی، کنسول و تجهیزات دیگر خود دسترسی داشته باشید. همچنین نورپردازی فضای اطراف این شلف‌ها باعث جذابیت بصری اتاق گیمینگ شما خواهد شد.

چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا

در انتخاب میز گیمینگ دقت کنید!

بدیهی است که داشتن یک میز مخصوص گیمینگ، کار شما را برای چیدمانی زیباتر بسیار راحت خواهد کرد چرا که اینگونه میزها دارای جای مناسب برای قرار دادن مانیتور، اسپیکرها و سایر تجهیزات گیم هستند، اما اگر دسترسی به این میزها برایتان سخت است نباید از خیر طراحی اتاق گیمینگ خود بگذرید، بلکه شما می‌توانید با استفاده از یک میز کامپیوتر یا هر میز ساده و شیک دیگری، نه‌تنها نظم و آرامش را به اتاق خود هدیه کنید بلکه می‌توانید همه وسایلتان را با سلیقه و خلاقیت خود روی آن بچینید.

از تزئین دیوارهای اتاق‌ گیمینگ غافل نشوید!

 مسلما دیوارها نقش به‌سزایی در دید کلی شما از یک اتاق گیمینگ خواهند داشت، پس توجه به آن‌ها را در اولویت قرار دهید. اگر اتاق شما کوچک است و امکان تفکیک محل استراحت با محل بازی ویدیویی خود را ندارید، می‌توانید یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری یا رنگی مجزا از سایر دیوارها تفکیک کرده و میز گیمینگ خود را همراه با وسایل آن در این قسمت قرار دهید، سپس با یک نورپردازی متمرکز، این نقطه از اتاق را به عنوان محل گیمینگ خود متمایز سازید.

همانطور که اشاره کردیم استفاده از پوستر یا استیکرهای مختلف موجود در بازار، راهکار دیگری است که می‌تواند حسابی حال و هوای اتاق یک گیمر حرفه‌ای را برایتان تداعی کند. سی‌دی، صدف دریایی، تاس رنگی، کاموای رنگی و … دیگر وسایلی هستند که با استفاده خلاقانه از آن‌ها می‌توانید به دیوارهای اتاق گیمینگ خود رنگ و رویی جذاب و شبک ببخشید.

منم یکی مثل خودتشبگرد طلوع تاریکیAMIR WAZOWSKIBehzaadMohamad4AMincraftOnly XboxDark.Elden-LordیوهانmeysambSoosmar (بازنشسته)گیمر غمگینFernandoK

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا

نظرات

  • شوخیتون گرفته ؟
    (با عرض پوزش از گیمفا . یه لحظه بهم فشار اومد)

    Anaیه گیمر سادهمنم یکی مثل خودتall time play gameSDG69AMIR WAZOWSKIRoyalknightMohamad4A. .Mincraftmore
  • Fernando گفت:

    اول از همه باید گفت چگونه سیستم گیمینگ را بدست بیاوریم؟!
    بعدا به فکر طراحی اتاق گیمینگ باشیم….
    طراحی و تزئینات با LED وRGB خام زیاد خرج نداره ولی صندلی گیمینگ و مبل…

    منم یکی مثل خودتCaptain VankokParsaall time play gameAMIR WAZOWSKIBehzaadKMohamad4AMincraft🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴more
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا
چگونه اتاق گیمینگ طراحی کنیم؟ - گیمفا