شیگرو میاموتو اطمینان دارد که با خروجش از نینتندو، تغییری در این شرکت ایجاد نخواهد شد
شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، بازیساز افسانهای و خالق Super Mario، مطمئن است که پس از ترک نینتندو (Nintendo)، تغییر خاصی در این شرکت رخ نخواهد داد.
میاموتو که از سال ۱۹۷۷ به شرکت نینتندو پیوسته است، همواره بهعنوان یکی از خلاقترین و تاثیرگذارترین بازیسازان تاریخ شناخته میشود. وی با خلق سری Super Mario, صنعت بازیها را از نابودی نجات و برای همیشه تغییر داد و با طراحی و ساخت مجموعههایی چون The Legend of Zelda, Donkey Kong, Pikmin, F-Zero و Star Fox برای نینتندو، اعتبار و محبوبیت بسیار زیادی برای این شرکت ایجاد کرد.
میاموتوی ۷۰ ساله، هماکنون در سن بازنشستگی است و با این که قبلاً بهصورت جدی اعلام کرده بود که به این زودیها قصد کنار رفتن از صنعت بازیها را ندارد اما بهتازگی و در مصاحبه با رسانهی NPR، اظهار داشته است که وقتی زمان جدایی او فرا رسید، تغییر خاصی در نینتندو اتفاق نخواهد افتاد:
میدانید، من واقعاً احساس میکنم قرار نیست [نینتندو] تغییر کند و احتمالاً با همین روند ادامه خواهد داد. افرادی که در جایگاههای مدیریتی حضور دارند، توسعهدهندگان درون شرکت و همچنین کسانی که ماریو را خلق کردهاند، معنای نینتندو برای تمام آنها، همین چیزی است که اکنون وجود دارد.
بنابراین اینطور نیست که اختلاف نظر زیادی زیادی وجود داشته باشد. همهی آنها از نینتندو و چیزی که باید باشد، درک یکسان و مشترکی دارند.
همچنین وقتی ایدههای جدیدی خلق میشود، این حقیقت همیشه برقرار است که بله، این یک ایدهی جدید است اما آیا واقعاً با هویت نینتندو مطابقت دارد یا نه؟
پس من فکر میکنم این چشماندازِ یکم ترسناک، بین همهی ما مشترک است پس [زمان جدایی]، هیچ تغییری رخ نخواهد داد.
تصور دنیای بازیهای ویدیویی بدون حضور میاموتو، غمانگیز و کمی ترسناک بهنظر میآید اما حقیقت موجود دربارهی نینتندو این است که اگرچه بازیساز افسانهای آن که با استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، کارگردان بزرگ سینما، مقایسه میشود، تاثیرات بزرگی روی تاریخ آن گذاشته است اما این شرکت طی سالها از استخونبندی مدیریتی قابلاعتمادی تشکیل شده که همواره با اتخاذ سیاستهای مشخص، ثابت کرده است که درک مشترکی از معنای نینتندو دارد و به این معنا، متعهد خواهد بود.
در نهایت نیز میاموتو در پاسخ به سوال NPR مبنیبر اینکه اگر حق انتخاب داشته باشد، دوست دارد در چه محیطی کار و زندگی کند، با همان طنز همیشگیاش جواب داد:
من واقعاً محیط کاری که در آن هستم را دوست دارم چراکه مرا درگیر چیزهای بسیاری میکند. بنابراین برای من عالی خواهد بود اگر در محیطی باشم که بتوانم در کاری که تمام مدت انجام میدهم، تغییری ایجاد کنم. پس [جایی که دوست دارم در آن ادامه دهم] میتواند میز کار یا حمام خودم باشد.
منبع: Video Games Chronicle
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
وقتی تقریبا نیم قرن توی یک کمپانی باشه تاثیرات خودت رو میزاری روی کمپانی مشخص هست ، اما گیمر های که یک زمان بودند الان شدن کارگران و با عشق کار میکنند …
دمت گرم حیف شد که رفتی
چقدر از فیس این آقا عه آدم انرژی می گیره🌚
من درباره عملکردش چیز زیادی نمی دونم ولی به نظر کار آمد و مطمئن میاد.
سلام و احترام خدمت جناب آقای امیرحسین نصرتی.
بالاخره روزی خواهد رسید که همچون سایر بزرگان این صنعت همچون Benoît Sokal و دیگران، ایشان نیز از بین ما خواهند رفت با این حال میراث ایشان برای همیشه هم برای ما و هم برای آیندگان (چه تولیدکنندگان و چه مصرفکنندگان) باقی خواهد ماند.
بد نیست بدانید که ایشان به عنوان مشاور بر روی برخی از پروژهها همچون Super Mario Odyssey به کارگردانی Kenta Motokura و The Legend of Zelda: Breath of the Wild به کارگردانی Fujibayashi دخیل بودهاند با این حال امروز ایشان در مقام طراح اثر Pikmin 4 قرار دارند.
یکی از مهمترین موارد در جهت پایداری و حدأکثر بهرهوری برای شرکتها، فرآیندی است که امروزه از آن با عنوان مدیریت دانش یا Knowledge management یاد میکنیم. این فرآیند به شرکتها و سازمانها کمک میکند تا در صورت از دست دادن افراد با تجربه و خبره در سمتهای حساس و عملیاتی (از قبیل بازنشستگی یا از کار افتادگی یا حتی فوت) بتوانند پروژهها را نه تنها بدون خدشه و آسیب پیش برده بلکه عموماً در بلند مدت باعث بهرهوری و افزایش عملکرد کلی مجموعه یا شرکت شوند.
شاید بد نباشد بدانید که کشور کانادا پیشگام و به نوعی بنیانگذار این مهم بوده و امروزه در خیلی از کشورها (علیالخصوص ایران) این مهم پیادهسازی شده است.
از دست دادن افراد کلیدی یک ضایعه غیر قابل جبران خواهد بود اگر شرکت یا سازمان مدیریت دانش را نادیده بگیرد.
امروزه میتوان از شرکت FROMSOFTWARE در کنار NINTENDO به عنوان یکی از شرکتهای پیشگام در این زمینه نام برد. جایی که علاوه بر شخص تراز اول آن شرکت، سایر افراد در درجات پایینتر، پروژههایی نسبتاً بزرگ و پیچیده را با کمک ایشان رهبری میکنند تا بتوانند در بلندمدت جایگزین رهبران فعلی گردند تا در صورت فقدان ایشان آسیبی به شرکت یا سازمان وارد نشود.
لامصب نینتندوئه و دنیای گیم و میاموتو، اگر نبود شاید خیلی از ماها امروز گیمر و عاشق بازی نبودیم
امیدوارم هیچ وقت اون روز فرار نرسد
لابد رفتن اینم تقصیر مدیریت ایکس باکسه
جیم رایان: کالاف بره به … میریم