ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

شاید که ژانر وحشت نسبت به باقی ژانرهای صنعت انیمه چندان محبوب و بزرگ نباشد اما با این حال در همین حوزه نیز شاهد ساخته شدن آثار بسیار ضعیفی بوده‌ایم.

صنعت انیمه میزبان حضور ژانرهای گوناگون و گسترده‌ای می‌باشد که می‌تواند هر مخاطبی را با هر علاقه‌ای پوشش دهد. یکی از این ژانرها، وحشت نام دارد که با توجه به مفهوم انیمه، کار سختی برای القای حس ترس به مخاطبین خود خواهد داشت؛ زیرا ترساندن از طریق یک اثر انیمه‌ای باید از المان‌های بخصوصی برخوردار باشد که دست‌یابی به آن‌ها می‌تواند کار سخت و بعضاً غیرممکنی باشد.

در یک محصولی که خود را ترسناک می‌نامد، شخصیت‌پردازی، داستان و جلوه‌های بصری باید به گونه‌ای مناسب و فکر شده کنار یکدیگر قرار بگیرند تا در لحظه مناسب به طریق مختلف، مخاطب بتواند احساس ترس و وحشت را دریافت نماید. مسئله‌ای که انیمه‌ای همچون Another (دیگری) به نحو احسنت در انجام آن موفقیت‌آمیز ظاهر شده و یکی از تاثیرگذارترین ساخته‌های تاریخ ژانر وحشت محسوب می‌شود.

با این حال در سمت دیگر شاهد ساخته شدن آثاری هستیم که علی‌رغم برخورداری از نام ژانر وحشت اما نه تنها در ایجاد چنین حسی در مخاطب ناموفق عمل کرده‌اند، بلکه در روایت و شخصیت پردازی نیز با مشکل مواجه شده و عملاً اثری ضعیف و انتقادبرانگیز محسوب می‌شوند که در جلب نظر مخاطبین نمی‌توانند به موفقیتی دست پیدا کنند.

به همین سبب در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به معرفی ۱۰ انیمه ناامید کننده و ضعیف در ژانر وحشت پرداخته و در کنار یکدیگر مروری بر آن‌ها داشته باشیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

انیمه Pupa (پوپا)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

انیمه Pupa با وجود این که از داستان جالب توجهی بهره برده است اما در کمال ناامیدی جلوه‌های بصری آن به تنهایی مسبب شده تا ارزش این مجموعه به زیر کشیده شود.

این مجموعه حول محور دخترکی معصوم به نام یومه جریان دارد که در کنار برادرش به تنهایی زندگی می‌کنند. با این حال شرایط سخت زندگی این دو سبب می‌شود تا یومه به ویروسی هولناک مبتلا شده و به هیولایی آدم‌خوار بدل گردد که هیچگونه کنترلی روی آن ندارد. از سوی دیگر برادرش تمام سعی خود را به کار میگیرد تا بتواند خواهرش را درمان کرده و به فرم اولیه انسانی‌اش بازگرداند. در حالی که داستان Pupa مملو از لحظاتی دردناکی است که مخاطب را با وحشت و در عین حال دردی روحی روبرو می‌کند و موسیقی نیز تا حدودی کارش را به درستی انجام می‌دهد اما در نهایت این جلوه‌های بصری انیمه هستند که تمامی نکات مثبت را به نابودی کشانده و اثری ضعیف و غیرقابل تحمل از مانگایی محبوب را به تصویر می‌کشند.

انیمه Lychee Light Club (باشگاه نور لیچی)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

انیمه Lychee Light Club یکی از عجیب‌ترین داستان‌های روایت شده در ژانر وحشت را دارد که در ۸ قسمت به تصویر کشیده شده است.

این مجموعه حول محور ۹ نوجوان در یک مدرسه عجیب و غریب جریان دارد که از بزرگسالی وحشت داشته و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند تا تحت کنترل خانواده‌ها و افراد بزرگسال دیگر قرار بگیرند. به همین سبب دست به خلق ربات‌هایی می‌زنند تا جهان را به نابودی بکشانند. اگر که چنین داستانی کمی شما را متعجب کرده است باید بدانید که در ادامه اتفاقات و وقایع بسیار شوکه‌کننده‌تری به وقوع می‌پیوندد که در کمال تعجب، تکلیف خودش را با مخاطب مشخص نمی‌کند. در حالی که شخصیت‌های انسانی این انیمه به مرور غیرانسانی‌تر می‌شوند، ربات‌های ساخته دست آن‌ها از سوی دیگر رفتارهای عجیب و غریبی از خود بروز داده و اثری را رقم زده‌اند که بین ترس و کمدی حسی ۲ گانه و نه چندان جذاب را به وجود آورده است.

انیمه Godzilla: The Planet Eater (گودزیلا: سیاره‌خوار)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

در حالی که ایده Godzilla: The Planet Eater بر روی کاغذ می‌تواند جالب و تماشایی جلوه نماید اما نتیجه، اثری فراموش شدنی و نه چندان جالب توجه شده که صدای اعتراض طرفداران گودزیلا را نیز درآورده است.

این انیمه حول محور اتحاد گودزیلا و بشریت برای رویارویی با گیدورا جریان دارد؛ موجودی مخوف و بی‌رحم که برای نابودی سیاره زمین وارد میدان شده و خرابی‌های بسیاری را به بار می‌آورد. در حالی که انتظار می‌رود Godzilla: The Planet Eater تمرکزش را بر روی هیولاهاش معطوف کرده و مبارزات آن‌ها را به تصویر بکشد اما در عوض شاهد مجموعه‌ای از سکانس‌های خسته کننده و بی‌رمقی هستیم که هیچ سنخیتی با دنیای گودزیلا ندارند. عجیب است که شاهد اثری حول محور هیولاهای عظیم‌الجثه باشیم اما نتیجه، مجموعه‌ای از سکانس‌های طولانی و بدون هیچ ارتباطی با این موجودات می‌باشد که در کمال شگفتی، حتی زمان کمی را به مبارزات بینشان اختصاص داده است.

انیمه Ao Oni: The Animation (آئو اونی: انیمیشن)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

ایده مطرح شده در انیمه Ao Oni: The Animation شاید که یکی از جالب‌ترین مسائل به تصویر کشیده شده در ژانر وحشت لقب گیرد اما وضعیت جلوه‌های بصری به حدی آشفته است که شاید حتی مخاطبین تحمل تماشای آن را نداشته باشند.

این انیمه حول محور رازی مخوف و اسرارآمیز در شهری دور افتاده جریان دارد که مردمش برای پی بردن به آن مجبور می‌شوند تا تن به انجام یک بازی ویدیویی عجیب و غریب بدهند. بازی‌ای که آن‌ها را با واقعیتی تلخ و وحشتناک روبرو خواهد کرد. تمام جذابیت Ao Oni: The Animation به همین جا ختم شده و در ادامه شاهد موسیقی و جلوه‌های بصری بسیار ضعیف و سخیفانه‌ای هستیم که عملاً تماشای آن را می‌تواند به امری غیرقابل تحمل تبدیل نماید.

انیمه Magical Girl Site (سایت دختران جادویی)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

به لطف حضور اثری به نام Magical Girl Site شاهد یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های دنیای انیمه می‌باشیم که تا حد بسیار زیادی می‌تواند به تجربه‌ای نفرت‌انگیز بدل گردد.

این انیمه حول محور دختر جوانی به نام ایا جریان دارد که توسط برادرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و شرایطی غیرقابل تحمل را تجربه می‌کند. با این حال آشنایی او با وبسایتی ماورایی و عجیب و غریب سبب می‌شود تا او به قدرت‌های فرابشری دست پیدا کرده و وارد مبارزاتی هولناک و وحشتناک بشود. در حالت عادی چنین ایده‌ای می‌تواند سرگرم‌کننده و متمایز جلوه نماید اما روایت و شخصیت‌پردازی Magical Girl Site به حدی عجیب و ضعیف است که نه تنها هیچ جذابیتی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند، بلکه به اثری نفرت‌انگیز و بعضاً حال به هم زدن بدل می‌گردد که سبب شده تا در این مقاله نام او مورد اشاره قرار بگیرد.

انیمه Time Prisoners (زندانیان زمان)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

بزرگترین ضربه‌ای که انیمه Time Prisoners دریافت کرده است، میزان جذابیت داستان و حفظ آن در طول روایتش می‌شود که دچار افتی قابل توجه شده است.

این انیمه در آینده‌ای جریان دارد که انسان‌ها دچار بیماری عجیبی شده و توانایی خوابیدن را از دست داده‌اند. این مسئله سبب بروز رفتارهای دیوانه‌وار از سوی انسان‌ها شده تا جایی که بشریت خود را در خطر نابودی می‌بینید. با این حال یک درمان برای این بیماری پیدا می‌شود که یک تاثیر قابل توجه بر روی بیمارانش خواهد گذاشت و آن تبدیل شدن درمان شدگان به خون‌آشام می‌باشد. داستانی که در طول انیمه Time Prisoners روایت می‌شود، از نقطه جذاب و جالب توجهی شروع شده و به مرور به تکرار دچار شده و در نهایت نیز جذابیت خود را به طور کامل از دست می‌دهد. عجیب است که چگونه می‌توانید چنین داستان جذابی را آغاز کرده و در ادامه رشته آن کامل از دستتان خارج گردد تا جایی که اثری ضعیف و غیرقابل تحمل را برای مخاطب پدید بیاورید.

انیمه Calamity of a Zombie Girl (بیچارگی یک دخترک زامبی)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

به مانند باقی انیمه‌های نام برده شده، در Calamity of a Zombie Girl نیز شاهد ایده جذابی هستیم که در ادامه به ورطه نابودی کشیده شده است.

این انیمه حول محور چند نوجوان جریان دارد که در جست و جوی گنج، با مومیایی‌هایی باستانی مواجه می‌شوند. طمع آن‌ها سبب می‌شود تا این مومیایی‌ها را بیرون کشیده و گنج همراهشان را با خود به سرقت ببرند. با این حال دزدی آن‌ها باعث زنده شدن این موجودات مخوف شده و در ادامه اتفاقاتی عجیب و غریب به وقوع می‌پیوندد. با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ نکته مثبتی در هنگام تماشای Calamity of a Zombie Girl نمی‌توان پیدا کرد که ذره‌ای جذابیت را برای مخاطب به ارمغان بیاورد. دیالوگ‌های خشک و مصنوعی، جلوه‌های بصری نه چندان جذاب و شخصیت‌های تو خالی و تک بعدی همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا ایده در ظاهر دوست‌داشتنی این انیمه به طور تمام و کمال به نابودی کشیده شود.

انیمه Sword Gai: The Animation (شمشیر گای: انیمیشن)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

انیمه Sword Gai: The Animation با وجود این که در آغاز می‌تواند امیدوارانه آغاز شود ولی به حدی کلیشه‌ای و تک بعدی است که سقوطی قابل توجه را در نزد مخاطب رقم می‌زند.

این اثر حول محور پسری تنها با یک شمشیر عجیب و غریب در جنگل آغاز می‌شود که این شمشیر را به نزد آهنگری مشهور برده تا راز قدرت‌های آن را دریابد. با این حال او متوجه می‌شود که این سلاح از روحی اهریمنی برخوردار بوده و می‌تواند صاحب خود را به ورطه نابودی بکشاند. جدای از این که در تصمیمی غیرمنطقی، این پسر بر نگه داشتن شمشیر اصرار دارد، ما شاهد سلسه‌ای از اتفاقات غیرقابل توضیح و عجیب هستیم که مخاطب را گیج کرده و هیچ ایده‌ای در پشت تصمیات آن قرار ندارد. همچنین با وجودی که نام این انیمه نمایانگر تمرکز بر روی پسر با نام گای باید باشد اما در کمال شگفتی شاهد هستیم که او به مرور از تمرکز داستان کنار گذاشته شده و به شخصیتی نه چندان دوست داشتنی و غیرمنطقی بدل می‌گردد که حضورش در صحنه هیچ جذابیتی برای مخاطب نخواهد داشت.

انیمه Kagewani (کاگوانی)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

انیمه Kagewani مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی می‌باشد که به یکدیگر پیوند خورده تا واقعه‌ای در ظاهر ترسناک را به تصویر بکشد.

این اثر روایت‌گر دانشمندی به نام سوسوکه بانبا می‌باشد که وظیفه پیدا می‌کند تا بر روی وقایعی ماورایی و هولناک تحقیق نماید. این مسئله سبب می‌شود تا او وارد ماجراهایی خطیر و وحشتناک شده و مورد حمله موجوداتی آدم‌خوار قرار بگیرد. مشکلی که سبب شده تا Kagewani در این مقاله جای داشته باشد، همین داستان‌های کوتاه و ناپیوسته آن می‌باشد که به مرور باعث شده تا این انیمه تمام جذابیت خود را از دست بدهد. در حالی که به نظر می‌رسد Kagewani یک ادای احترام به ساخته‌های کلاسیک و قدیمی ژانر وحشت باشد اما به خودی خود هیچ ریسکی نکرده و ترس از روایت یک موضوع جالب توجه به عدم جذابیتش منتهی گشته است.

انیمه Blood-C (بلاد-سی)

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

انیمه Blood-C یکی از آثاری می‌باشد که هم طرفداران خاص خود را داشته و هم منتقدین سفت و سختی که با مسائل بسیاری از این اثر مشکلی جدی دارند.

این مجموعه حول محور دختری به نام سایا کیساراگی جریان دارد که در ظاهر از زندگی آرام و ساده‌ای برخوردار می‌باشد. با این حال در باطن او شکارچی خون‌آشام بی‌رحمی است که شب‌ها مباراتی طاقت‌فرسا را با این موجودات رقم زده و فردای آن روز زندگی کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کند. بزرگترین مشکل Blood-C حول محور افتتاحیه نه چندان جذابش می‌باشد که به سختی می‌تواند بینندگان خود را مجاب به تماشای باقی قسمت‌ها نماید. همچنین سبک تصویرپردازی و شخصیت‌های آن نیز با واکنش‌های ضد و نقضیی مواجه بوده و موافقین و مخالفین بسیاری را برای خود دست و پا کرده است. شاید که اگر Blood-C در آغاز راه می‌توانست سبک روایی متفاوتی را در نظر بگیرد، با واکنش‌های به مراتب مثبت‌تری مواجه شده بود.


آیا انیمه دیگری را نیز سراغ دارید که در ژانر وحشت، ناامید کننده ظاهر شده باشد؟ به نظر شما دلیل محبوبیت ژانر وحشت در صنعت انیمه بنا به چه دلایلی می‌باشد؟ بهترین انیمه ترسناک ساخته شده از دید شما چه نام دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

امینBlueSirAmirred-eyed Banished KnightSpider-Man????meysambکچل در زمستان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا
ناامید کننده‌ترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر وحشت - گیمفا