آرتیست استودیوی ناتی داگ: بهانهای برای عدم طراحی باکیفیت موهای سیاهپوستان وجود ندارد
درحالی که مدل موهای خاص سیاهپوستان گاهی زمینهساز بحثهایی جنجال برانگیز شده اما به اعتقاد یکی از آرتیستهای ناتی داگ، دیگر بهانهای برای توجیه کمکاری در اینباره، وجود ندارد.
در دنیای بازیهای ویدیویی، همواره ساخت و طراحی برخی چیزها برای توسعهدهندگان چالشبرانگیزتر از چیزی که بهنظر میرسد بوده است و گاهی این موارد، بهقدری حساسیت ایجاد کردهاند که موجب نارضایتی موج وسیعی از بازیبازان شدهاند. یکی از همین چالشهای بحثبرانگیز، پیادهسازی مدل موهای خاص افراد سیاهپوست است که زحمت زیادی میطلبد و فرد طراح را گاهی بهقدری درگیر محدودیتهای فنی میکند که نامبرده مجبور میشود از خیر طراحی آن بگذرد.
بهتازگی و در همین راستا دل واکر (Del Walker)، آرتیست فعلی استودیوی ناتی داگ که سابقهی طراحی شخصیت Deadshot در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League را در کارنامه دارد، با رسانهی Kinda Funny مصاحبه کرده و صحبتهای جالبی در اینباره به میان آورده است. وی در رابطه با چالشهای طراحان در زمینهی ساخت مدل موهای سیاهپوستان میگوید:
دربارهی موی افراد سیاهپوست، باید یکی از دو راه موجود را انتخاب کنید: اینکه یا تا حد ممکن مدل نهایی را سادهسازی کنید یا اینکه برای رسیدن به جزئیات مناسب، تا جای ممکن از چندضلعیهای بیشتری استفاده کنید. مشکلی که دربارهی ایکس باکس ۳۶۰ وجود داشت این بود که شما قدرت فنی لازم برای برای پر کردن کامل موها را نداشتید و از طرفی هم نمیخواستید که خیلی سادهسازی کنید.
وی اما در ادامه اضافه میکند که درنسل جدید، این محدودیتها کنار گذاشته شده است و هماکنون بهانهای برای عدم طراحی این مدل مو وجود ندارد:
یکی از مزایای عصر حاضر این است که هیچ بهانهای ندارید زیرا تکنولوژی آنچه را که نیاز دارید، در اختیار شما میگذارد. حال تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانش کافی داشته باشید و نمونه را به فرد سیاهپوستی نشان دهید و از اون بپرسید آیا این بهاندازهی کافی خوب هست؟
یکی از عناوین بزرگی که هدف انتقاد کاربران قرار گرفت، Elden Ring بود که با وجود انتشار در نسل نهم و کسب جوایز بیشمار اما از نبود مدل موهای مناسب و کافی برای افراد سیاهپوست رنج میبرد و علاوه بر این بازی، برخی مجموعهها مانند نسخههای اولیهی Animal Crossing نیز حتی گزینهای جهت کمی تیرهتر کردن رنگ پوست شخصیتها نداشتند. واکر درخصوص برطرف و یا کمرنگ کردن مشکلاتی از این قبیل، به طراحان و توسعهدهندگان توصیه میکند:
نزد کسی مراجعه کنید که بیشتر از شما بداند. پیش کسی بروید که نه تنها سیاهپوستان را بشناسد بلکه دربارهی مدل موی آنها نیز شناخت داشته باشد و به او بگویید که «میتوانید چیزهایی به ما نشان بدهید که فکر میکنید جالب باشد؟» و عوض اینکه چیزی نصفه نیمه بسازید، کار خود را از اینجا شروع کنید.
منبع: Videogameschronicle
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
نظرات
این مسخره بازیا چیه در میارن ؟
یعنی چرت تر از این دیگه نمی تونستن به الدن رینگ گیر بدن موی سیاه پوست تعداش کمه !!!!!!
خداوکیلی به چیز های چرت و پرتی فکر میکنن
سینما خو به فنا رفت یه گیم مونده و یه انیمه تورو خدا این دو تا رو با این مسخره بازیا خراب نکنید
هر چند با این مسخره بازی های هات داگی صنعت گیم هم آخر خراب میشه
هرجا که بحث حقوق حیوانات ، فمنیست ها، دورگه ها و سیاها بیاد وسط خراب میشه. انگار تحفه ان
ننه جون برای مطرح شدن هر حرفی زده میشه ، به دل نگیر 🙂
بخدا قسم اگه یکی از استدیو های مایکرسافت چنین چیزی میگفت شماها با دل و جون میگفتید اینه اسنودیو که چقد به فکر سیاه پوستات
ولی چون استودیوی بزرگ صنعت گیم حال حاضر یعنی ناتی داگ اینو فرموده و از بس موفیقیت های بی شمارش حسادت می کنید این حرفارو می زنید
طرف راست میگه دیگه ،دیگه از این به بعد دیگه هیچ بهانه ای نیست که بیان طرف سیاه پوست رو زشت طراحی کنن مگه کجای حرفش اشتباهه
حالا اینا اصلا به کنار.
یکی باید ازش بپرسه نظری راجع به تنوع مدل موی آسیایی ها نداره؟ یا مدل موی خاورمیانهای ها؟
آها یادم نبود فقط سیاه پوست ها حسابن…
جدی چقدر مسخرست، از دیدگاه یه امریکایی، نژادپرستی فقط علیه سیاه پوستاست چون فقط سیاهپوست ها هستن که قشر مظلوم جهانن.
در حالی که الان لیترالی هر فیلم یا سریالی میکنی حداقل ۱۰ تا کاراکتر سیاهپوست توش داره همشونم جزو شخصیتهای اصلی ان. جدا از این قضیه، الان یه سیاهپوست میتونه هر شوخی ای دلش بخواد با یه سفید پوست بکنه درحالی که اگه اون سفیدپوست حرفی بزنه که مذاق ایشون خوش نیاد، یه نژادپرست فاشیست محسوب میشه.
امریکاییها دنیاشون تا نوک دماغشونه… یه ایدئولوژی کوچیکو دنبال کردن فکر میکنن دارن با نژادپرستی مبارزه میکن.
جای اون مدل مو برو از قدرت نسل جدید استفاده کن گیمپلی رو ارتقاء بده صاف کردین ما رو با این چیزای بی مورد 😑 اصلا نیازی هم به گفتن این حرف نبود خب معلومه نسل جدید میشه کارای بهتر و بیشتری کرد این حرف یه جور خود شیرینی بود انگار :)) فک کن بری به تیمی که الدن رینگ رو ساختن بگی “نزد کسی مراجعه کنید که بیشتر از شما بداند” خودتو ظایع کردی عامو 😂 حکایت شمشیر از شنل رد میشه هست اینم …
داره میگه دیگه
میگه قدرت نسل ۹ انقدر زیاد شده که میتونیم تا سخت ترین مو ها که مال سیاه پوستاست رو با جزئیات طراحی کنیم
اگه نمیتونین ازش استفاده کنین برین پیش یه کسی که یادتون بده
میازاکی همونجا با ریورز آف بلاد می افته دنبالش
🤣🤣
واسه این استودیو فمنیسم و لگبت و دایورسیتی و BLM از گیمپلی و داستان مهم تره باید دیگه اینو حداقل تو این چند وقت فهمیده باشی
واسه این استدیو کیفیت و عدم نژاد پرستی مهمه که میگه طرف سیاهپوستام حق دارن که تو بازی ها به بهترین شکل طراحی بشن
با کجای حرفش مشکل دارید
طرف آرتیسته، گیمپلی رو چیکار داره؟! بعد ربطش به الدن رینگ چیه؟ هیچ اسمی از الدن رینگ نیاورده تو حرفاش.
جالب بود اتفاقاً. الان فهمیدم چرا هر چی سیاه پوست تو بازیا هست کچله😂
حرفی که زده طیف وسیعی از بازی ها رو در بر میگیره که تو متن هم اشاره شده بعدشم ایشون باید بدونه دغدغه گیمر ها مدل مو نیست اینه که تو نسل نهم ما شاهد نوآوری در گیمپلی تنوع در روایت داستان و این چیزا باشیم یعنی فک کنم اینا باید اول مهم باشه درسته ؟ مدل مو آخرین چیزی هست که اهمیت داره، طرف حالا ارتیسته یا هر کی که هست یه حرفی زده ما هم نظرمون رو گفتیم that’s all
اینا باید اولویت باشن اما ربطی به این پست نداره. طرف همونطور که گفتم کارش طراحی هنریه و درباره تخصص خودش صحبت کرده.
علی جان تا به حال شده از طراح هایی که برای استودیوهای سونی کار میکنن بدت بیاد؟🤔
نه.
حتی از طراح قیافه الوی 🥲
نه اما طراح قیافه دینا رو زنده میخوام😂
یعنی طراحی موی سیاه پوست باید از گیم پلی الویتش بیشتر باشه؟
یا اصلا طراحی محیط و شخصیت…
میدونی اگه مثلا طراح بازی فیفا یا pes میومد همچین حرفی میزد ،یا طراحی که شخصیت اول بازی منتشرشدشون سیاه پوست بود و بازی ریلیز شده بود این حرف رو میزد ، اتفاقا جای تحسین داشت ، آخه این تو زمانی صحبت میکنه که هنوز بازی منتشر نشده ، بعد تو مکانی (استودیوهای سونی) این نظر رو داده که حتی یک دونه قهرمان سیاه پوست نداشته بازیهاشون … اصلا هدف این صحبتش چی بوده ، چرا فقط سیاه پوستا ،مگه مدل موی سفیدپوستا به معنای واقعی ارتقاء یافته ، اصلا رنگین پوستا(که خودم جزوشونم ) مگه چه گناهی دارن که مدل موهاشون اصلا در نظر گرفته نمیشه ….
مثال ،چینی و ژاپنی ها که موهای لخت و سیاه دارن ، یک بازی نمیشه مثال زد که موی لخت و سیاه رو خوب به تصویر کشیده باشه ، بعد د مورد سیاه پوستا نظر میده ، علتش فقط اینکه بگه من خوبم ؟! من اطلاعی ندارم 🤣
من که کامنت های منبع رو چک کردم دقیقا عین شما گفتن😄
گیمپلی هیچ ربطی به طراح هنری بازی نداره.
ولی به کل بازی ربط داره و نمیشه کل وقت یه ازیو بخاطر چند تا مو گرفت
خب طراح هنری بازی اینو گفته😑 تیم طراحی هنری تمرکزش رو همین چیزاست. میدونی طراحی هنری چیه اصلا؟!
چون توی واقعیت اکثرا مو کوتاه دارن اینو میتونی از مدل ها یا بازیکنای فوتبال و ….. ببینی به نظر من هم سیاه پوست کم مو بهتره بیشتر بهش میاد
بیشتر انتخاب من تو بازیا سیاپوست کچله
کاری به حرفش ندارم ولی From Software از نظر visual (گرافیک فنی وانیمیشن) شدیدا ضعیف ه
ضعیف نیست استایل خودشون رو دارن اتفاقا گرافیک و طراحی هنری بازی هاشون جزو خاص ترین ها قرار داره، همین الدن رینگ هم به هیچ عنوان یک بازی با گرافیک ضعیف یا بد نیست منتها قرار نیست همه بازی ها از نظر گرافیکی لست ۲ باشن این تفکر اشتباهه هر تیمی استایل خودش رو داره و با همون موفق و محبوب و ماندگار میشن ، موردی که فرام سافتور در اون بسیار موفق بوده …
محسن بخدا تو اینو میگی تو مقایسه ها طرف میاد به همین چیزها گیر میده یعنی این جزییات نباشه طرف زمینو گاز میگیره جزییاتی که اگه تو اینترنت نبینی اصلا نمیفهمی وجود دارن.
اون موقع که لست ۲ تازه اومده بود با رددد مقایسه میکردن میگفتن ببینین اتیش تو رددد پخش میشه تو لست پخش نمیشه پس رددد بهتره😂
قبول دارم حرفتو که این چیزا الان مطرحه ولی خب اونی که به این چیزا گیر میده خودشو عذاب میده ، درسته جزئیات مهمه و باعث جذابیت میشه ولی بازی ها با این چیزا موفق و ماندگار نمیشن که و این یک چیز تعیین کننده نیست حداقل از نظر من
کارکتری که میسازیم فقط حین ساختنش جذابه بعدش وقتی ست زره مورد علاقه ات پیدا کردی و پوشیدی دیگه چندان اهمیتی نداره
حالا از فردا جرئت ندارن کارکتر سیاهپوست زشت بسازن که به کسی بر نخوره
یاد استاد تورج بخیر تو ویس هاش این دوران رو پیشبینی میکرد ما باور نمیکردیم
سطح دغدغه فقط.
البته اینکه ما به این بدبختی فعلی رسیدیم تقصیر خودمونه تا زمانی که کارد به استخوانمون نرسه نمیریم اعتراض کنیم ss هم قیمت ps5 دیجیتال تو یک سال پیش شده ps5 دیجیتال هم قیمت یک pc و pc هم قیمت…
رنگ سیاه رو چهره زشت هست. بیاید سیاه پوستارم سفید پوست کنید که به کسی بر نخوره نژاد پرستی بشه
سلام و احترام خدمت جناب آقای امیرحسین نصرتی.
از شرح خبر فوق احتمالاً متوجه شدهاید که اکنون کدام بخش طراحی یک شخصیت (Character Design) یکی از سختترینها محسوب میگردد. برای آن دسته از افرادی که دستی در نقاشی دارند احتمالاً نیازی به گفتن نیست که این سختترین با اختلاف به طراحی چهره یا صورت میرسد.
اولین چیزی که یک دانشجوی رشته طراحی گرافیک در دانشگاه هنر میآموزد توانایی رسم دایره به بهترین شکل ممکن است. دایره کلیدیترین شکل برای طراحی چیزها محسوب میگردد.
در سری پیامهای آموزشی که برای دوستان در نظر گرفتم، تصمیم دارم به غلطهای مصطلح و یا شایع شده بپردازم از این جهت که امروزه به وفور هم دیده و هم شنیده میشود حتی از زبان افراد آگاه.
به عبارات زیر نگاهی بیاندازید:
گرافیکیترین بازی – بازی پرگرافیک – گرافیک فنی – گرافیک هنری – گرافیک ضعیف و عباراتی از این دست
در آینده میخواهم با شما در این مورد این مباحث صحبت کنم. استفاده از ایرادات مصطلح ایرادی نداشته و ندارد به شرط آن که گوینده و یا شنونده از این موضوع آگاه باشد در غیر اینصورت یک اشتباه رایج در آینده تبدیل به یک حقیقت انکارناپذیر (Fact) میشود.
مبحث طراحی گرافیک یا Graphic Design و عوامل وابسته و متأثر از آن، مقوله بعدی اینجانب برای شما عزیزان خواهد بود.
درود بر شما جناب چمنی
به نظرتون بهتر نیست این مطالب رو در گروه ها به اشتراک بگذارید؟
اینطور راحت تر میشه پرسش های بوجود اومده رو پرسید و تبادل اندیشه راحت تره
این عکسه همه چی توش معلومه بجز مو!
از yee yee ass hair cut فرانکلین استفاده کنید خوب😂😂😂🗿👌دوشواری نداریم که🗿👌
بیا پایین
عجب سیرکیه😐🚬
من از بچگی دغدغم موهای سیاه پوستا تو بازی بود مخصوصا بازی هایی که توی یک ثانیه اول کلاه خود و زره میاد رو کلش
خداروشکر این مشکل حل شد میتونم راحت بمیرم
Cj : منو دوباره طراحی کنید 😅😅🥴🥴💀💀👻
خوشم میاد دوستان متن نمیخونن میان نظر میدن
مردم آفریقا: واقعا مهمه
دلقک بازی مدرن
جای اینکه خبر بدی به لطف قدرت کنسولای نسل نهمی ساخت عناوین بزرگی همچون بازی Hogwarts legacy بلاخره ممکن شده و میشه عناوین فانتزی دیگه ای نظیرش رو هم در صنعت گیم پرورش داد
میای دنبال این سیاهی لشکر بازیا؟
به کجا داریم میریم ما
بد طراحی شدن مو به خصوص مو سیاه پوستان از بدترین افت های صنعت گیمه و این صنعت رو درس نسل نهم خودم عقب نگه داشته همانطور که همه میدانیم گرافیک و گیم پلی و داستان و ارزش تکرار و… به بالاترین سطح ممکن رسیدن و از این بالاتر نمیرن فقط مو مونده که اونم عزیزان به زودی درستش میکنن
انقد که اینا نگران سیاهپوستان خودشون نگران خودشون نیستن
بابا بیچاره حرف بدی نزده که میگه خب الان که دیگه بحث قدرت کنسول مطرح نیست عین آدم وقت بذارین درست طراحی کنید
برای بازی ساخته شده توسط استودیوی آمریکایی؟ باشه. بنظرم باید روی این ویژگی هم کار کنن
ولی هیچ دلیلی نمیبینم استودیوهای شرقی یا حتی اروپایی مجبور به انجام این کار بشن…
بیشتر ربط به ستینگ بازی داره تا لوکیشن استودیو. مگه استودیوها صرفا برای منطقه خودشون بازی تولید میکنن؟ مثلا ساکرپانچ از سیاتل مگه بازی ژاپنی تولید نکرد؟ یا تکن از ژاپن شامل فایترهای سیاه پوست نمیشه؟
این سطح توجه به جزئیات واقعا خوبه. فکر کنم تمام سیاهپوستان موهاشون فر هست.
ای ناکسها میگم چرا سیاه پوست همه کچلن ☹️