نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

اعلام ساخت فیلم‌های جدیدی از فرنچایز ارباب حلقه‌ها توسط کمپانی برادران وارنر می‌تواند این فرنچایز را نابود کند یا دوباره به اوج برساند.

کمپانی برادران وارنر دیکساوری به تازگی حق ساخت فیلم‌های جدیدی از فرنچایز ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) را بدست آورده و به دنبال ساخت آثاری تازه از این مجموعه حماسی و جذاب است اما این فیلم‌ها می‌توانند تأثیری قابل‌توجهی روی این فرنچایز، چه خوب و چه بد، بگذارند.

در همان ابتدا باید گفت که ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها ۴ (Lord of the Rings 4) کاملا غیر ضروری به نظر می‌رسد و کمپانی برادران وارنر و نیولاین که ساخت سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» از پیتر جکسون را برعهده داشتند، بهتر است که سه‌گانه هابیت (The Hobbit) را به شکلی بهتر برای مخاطبان بازسازی کنند.

کمپانی برادران وارنر در حالی به دنبال ساخت فیلم‌های جدید «ارباب حلقه‌ها» است که سال گذشته میلادی سرویس آنلاین آمازون پس از بدست آوردن حق ساخت سریال بر اساس کتاب‌های جی آر آر تالکین، اولین فصل از سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) را پخش کرد و در ادامه به دنبال ساخت فصل‌های بیشتری از آن است.

سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون بیش از ۳ میلیارد دلار در فروش جهانی خودش بدست آورد و سه‌گانه «هابیت» نیز که بر اساس داستان کوتاهی از تالکین درباره سفر بیلبو بگینز برای سرقت گنجینه اسماگ و برخورد وی با حلقه یگانه (One Ring) بود نیز تقریبا همین اندازه فروش داشت.

سازندگان سه‌گانه ابتدایی از فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» منابع بسیار زیادی در اختیار داشتند و نویسنده و کارگردان انتخاب‌های بسیار زیادی برای داستان‌سرایی و به تصویر کشیدن یا نکشیدن رویدادهای مختلف داشتند. اما در سه‌گانه دوم یعنی فیلم‌های «هابیت»، سازندگان کاراکترهای تازه و رویدادهایی را اضافه کردند که با انتقادهایی از سوی طرفداران آثار تالکین مواجه شدند.

نیازی به ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها ۴ نیست

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

افرادی وجود دارند که با سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون مخالفت داشته باشند اما به طور کلی، این سه‌گانه در دنیای سینما به عنوان پیروزی‌ای بسیار بزرگ شناخته می‌شود و همین نیز سبب شده تا ساخت فیلم «ارباب حلقه‌ها ۴» اضافی به نظر برسد.

بسط دادن داستانی که قبلا به شکلی شاعرانه و محترمانه به پایان رسیده، تنها راهی برای درآمدزایی سریع توسط کمپانی‌ها به شمار می‌رود، حتی اگر تالکین پیش‌نویس دنباله‌ای برای کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» را نوشته باشد.

با وجود اینکه تالکین دنباله‌ای برای کتاب‌ها نوشته اما تمام آن‌ها را کنار گذاشته که شامل دنباله رها شده سایه جدید (The New Shadow) است که در آن، دشمن جدید و تاریک‌تری در سرزمین میانه شکل می‌گیرد. در حقیقت، تالکین به این نتیجه رسیده که این دنباله دقیقا همانند آثار قبلی به پایان خواهد رسید و تکراری خواهد بود.

این در حالی است که داستان بسیاری از شخصیت‌های دوست‌داشتنی سرزمین میانی به خوبی به پایان رسیدند. آراگونر با آروِن ازدواج کرد و به عنوان پادشاه خیرخواه گوندور حکمرانی کرد؛ فرودو به همراه بیلبو، گالادریل و الروند با کشتی به سمت غرب و سرزمین‌های فناناپذیر رفتند؛ سم نیز با مری و پیپین  به شایر برگشت و در نهایت با رزی ازدواج کرد و زندگی خودش را وارد فاز جدیدی کرد.

ساخت چهارمین فیلم «ارباب حلقه‌ها» به سادگی تمام تلاش‌های سخت برای به پایان رساندن داستان این شخصیت‌ها در انتهای سه‌گانه را از بین می‌برد و توسعه شخصیتی هر کدام از این کاراکترها را خنثی می‌کند.

باید سه‌گانه هابیت بازسازی شود

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

از آنجا که مشکلات متعددی در فیلم‌های «هابیت» رخ داد و این فیلم‌ها به عنوان آثاری بیش از حد طولانی و متورم شناخته می‌شوند، بهتر است که کمپانی برادران وارنر داستان این سه‌گانه را در قالب یک اثر سینمایی بازسازی کند.

ادیت‌هایی از طرفداران وجود دارد که در آن‌ها، شخصیت‌هایی همچون توریل که هرگز در کتاب وجود نداشتند و خطوط داستانی همچون رابطه او با لگولاس و کیلی را از فیلم حذف کردند. مطمئنا با بازیابی یکپارچی رمان و همچنین جای دادن این داستان کوتاه نوشته تالکین درون یک اثر سینمایی می‌توان آن را به شکلی جذاب‌تر و بهتر به نمایش گذاشت.

با وجود اینکه بیشتر آشنا شدن با فرهنگ دورف‌ها و همچنین دیدن یک بیلبو بگینز جوان و سرشار از انرژی بسیار خوب است اما باید گفت که نیازی به تبدیل شدن داستان «هابیت» به یک سه‌گانه نبود. تلاش برای تکرار موفقیت فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» با سه‎‌گانه «هابیت» تنها نشان داد که تا چه اندازه این دو سه‌گانه با یکدیگر متفاوت هستند و تا چه اندازه پیتر جکسون داستان هابیت نوشته تالکین را تغییر داده است. این داستان کلاسیک و دوست‌داشتنی به اثری حماسی اکشن محور و سنگین تبدیل شده که شخصیتش را از سه فیلم قبلی می‌گیرد و هرگز نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.

آیا ساخت فیلم‌های جدید به منزله نابودی سریال ارباب حلقه‌ها است؟

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

مطمئنا ساخت فیلم‌های جدیدی از فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» تأثیر قابل‌توجهی روی سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» خواهد گذاشت، حتی با وجود اینکه این آثار در دو دوره زمانی متفاوت روایت شوند. سریال «حلقه‌های قدرت» روی دوره زمانی کمتر شناخته شده‌ای از سرزمین میانه جریان دارد، دوره‌ای که تالکین در کتاب سیلماریلین (The Silmarillion) به آن پرداخته است و از آن برای ساخت سریال استفاده شده است.

اتفاقات سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» هزار سال قبل از رویدادهای روایت شده در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را روایت می‌کند و عصر دوم سرزمین میانی را بازگو می‌کند و این در حالی است که این دو سه‌گانه در عصر سوم سرزمین میانی جریان داشتند.

به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر قصد دارد تا بار دیگر از شهرت و موفقیت فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» استفاده کند، حتی اگر این کار روی آینده و موفقیت سریال «حلقه‌های قدرت» محصول سرویس آنلاین آمازون پرایم تأثیر بگذارد. از سوی دیگر،‌ متمرکز بودن فیلم‌های جدید «ارباب حلقه‎‌ها» بر داستان‌هایی از عصر سوم و نزدیکی آن با سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» می‌تواند خبری بد برای سازندگان سریال «حلقه‌های قدرت» باشد.

فیلم‌های دیگری که می‌توان از فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» ساخت

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

همانطور که در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» به تصویر کشیده شده بود، عصرهای مختلفی در سرزمین میانی وجود دارند و کمپانی برادران وارنر در فیلم‌های جدیدش می‌تواند به بررسی آن‌ها بپردازد. به عنوان مثال، کتاب سیلماریلین داستان‌های متعددی دارد که در آن، تاریخچه خانوادگی و دودمان برجسته‌ترین الف‌ها، کوتوله‌ها، هابیت‌ها و دیگر موجودات سرزمین میانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر نیز انیمه‌ای به نام جنگ روهیریم (War of the Rohirrim) در دست توسعه است تا در سال ۲۰۲۴ میلادی اکران شود که اتفاقات آن در عصر سوم و چند صد سال قبل از رویدادهای خط زمانی «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» جریان دارد و پادشاهی بسیار متفاوت روهان را به تصویر خواهد کشید.

با وجود اینکه عصر دوم سرزمین بسیار گسترده و طولانی است اما سریال «حلقه‌های قدرت» صدها سال از تاریخ این سرزمین را نادیده گرفته و همین نیز می‌تواند در فیلم‌های جدید کمپانی برادران وارنر مورد بررسی قرار بگیرند. فرزندان هورین، اولین جادوگران سرزمین میانه یا حتی تام بامبدیل که شخصیت محبوب حذف شده از یاران حلقه است، همگی موضوعاتی به شمار می‌روند که طرفداران دوست دارند در فیلم‌هایی حماسی و جذاب مشاهده کنند.

سخن پایانی

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها‌ رستگاری یا نابودی

مطمئنا ساخت فیلم‌های جدید «ارباب حلقه‌ها» از سوی کمپانی برادران وارنر برای سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» و همچنین استودیو آمازون می‌تواند خبری بسیار بد باشد و حتی این سریال را به مرز نابودی بکشاند.

از سوی دیگر، احتمال اینکه این فیلم‌های تازه نتوانند همانند آثار قبلی حماسی و جذاب باشند نیز از همین الان طرفداران را نگران آینده این فرنچایز کرده است. با این وجود، دنیای گسترده تالکین داستان‌های زیادی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان آثار جالب‌توجهی را خلق کرد و اوقات خوشی را برای بیننده‌ها و طرفداران در سرزمین میانه رقم زد. پس ساخت فیلم‌های جدید از فرنچایز «ارباب حلقه‌ها» هم می‌تواند تیر خلاصی بر این مجموعه باشد و هم می‌تواند این فرنچایز را به اوج باز گرداند.

منبع: screenrant

MincraftDARKSIRENققنوس آسمانerenدروازه بان جهنم🌚🗿🤝کوروشmeysambred-eyed Banished KnightKhafiAshen undead the bearerUNCLE ARTHURSpider-ManEzio Auditore da FirenzePorfosorParsaیوهانLove GameKratosهادی صفائیChris redfieldmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • esmaaiel گفت:

    فیلم “ارباب حلقه ها: یه حلقه طلایی اسمتو روش نوشتم” به کارگردانی “حسن شماعی‌زاده” :)))

    MincraftKratosSiRSiNaدروازه بان جهنم🌚🗿🤝DracolaAdaSepehrDr.GamerSpider-Manمحمد حسین کرمیmore
  • Reza گفت:

    بابا جان مادرتون بیخیال این فرنچایز بشین. هر سه نسخه ارباب حلقه ها جزو برترین آثار تاریخ سینما هستن و دیگه حتی شاید خود پیتر جکسون هم نتونه چیزی در سطحشون بسازه. اینا الان میان یه مشت فیلم بدرد نخور میسازن گند میزنن به ابهت فرنچایز

    🐸 قورباغه 🐸Souls/godMincraftBehnam.HzhKratosMmderenدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Black SwordsmanKhafimore
  • چرا دست از سر ارباب حلقه ها و هری پاتر بر نمیدارن؟؟؟با اینکه هزاربار ثابت شده بازسازی همچین شاهکارهایی فقط موجب شکست میشه ولی بازم اصرار به این موضوع دارن

    Souls/godMincraftMmdدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Dream in Red (Playstation T)SepehrBlack SwordsmanKhafiUNCLE ARTHURLove Gamemore
    • چون مردم پول میدن بابتش!
      غرب و شرق هم نداره

      تو این دوره رمونه، لازم نیست شاهکار بسازی تا پول خوبی به جیب بزنی

      nobodySouls/godMincraftققنوس آسمانMmdدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Dĥeebvj⁷UklKhafiUNCLE ARTHURLove Game
    • هیچ گفت:

      ارباب حلقه ها و هری پاتر تو بهترین زمان و به دست بهترین افراد ساخته شدن موقعی که جلوه ویژه و گریمای سنگین هردو به اندازه بودن و گیر مساعل خارج از سینما نبودیم
      عاشق نبردای ارباب حلقه هام وقتی ارگ ها پشت دیوارای قلعه بودن میخاستن قلعه رو تسخیر کنن انگار خودتم یکی از افراد داخل دژ بودی واقعا دلهره آور بود بخصوص برای بار اول که ارباب حلقه ها دیدم

      Souls/godMincraftMmd
    • Ali_px گفت:

      جانوران شگفت انگیز رو از روی کتاب های جدید رولینگ ساختن

      Souls/godMincraftMmd
    • ghost.007 گفت:

      ارباب حلقه ها، هری پاتر، جنگ ستارگان، marvel، DC و… ایناها همه دنیاهایی هستن که بدلیل موفقیت های گذشته فقط دارن فیلم و سریال های الکی ازشون میسازن که پول دربیارن و هیچ منطقی پشت ساخت این فیلم ها و سریال ها نیست و تنها علتش پوله! و تمام این دنیا ها وقتی با تمرکز روی پول ساخته شدن میبینیم که کیفیتشون یکی پس از دیگر داغون تر!! اصن توانایی خاصی میخواد که هالیوود اینقدر فاتحه فیلمارو بتونه بخونه!!!
      همچین حرکتی مشابه remake و remaster کردن تو دنیای گیم میمونه اغلب برای پول بیشتر! که بعضی remake ها خوب درمیان بعضی ها هم نه

      Mincraft
  • lord--sega گفت:

    سری ارباب حلقه ها پتانسیلش حداقل ۵۰ تا فیلم و سریال هست
    فقط از رو گاندالف تنها میشه ۱۰ تا فیلم ساخت
    البته به شرط ها و شروط ها
    ۱-از به کاربردن سیاه پوست و…….. این موارد خودداری کنند
    ۲- هر ساعت و دم به دقیقه فیلم و سریال ندن تو بازار
    ۳-به ریشه ها وفادار باشن
    ۴- چیزهایی که اضاف می کنند همخوان باشن با کتاب یعنی از یک جنس باشن
    و………………..

    Souls/godKhorande_pedaretMincrafterenدروازه بان جهنم🌚🗿🤝گمنامSKhafiUNCLE ARTHURDr.Gamermore
  • Dr.Gamer گفت:

    داستان ارباب حلقه ها دیگه روایت شده و ارزشی نداره فیلم جدیدی با همین عنوان ساخته بشه ولی کتاب های تالکین هنوز داستان های بسیاری داره که پتانسیل تبدیل شدن به فیلم رو دارن البته باید دست افراد کار بلد سپرده بشه وگرنه یه افتضاحی مثل سریال آمازون میشه. به شخصه دوست دارم یه فیلم از عصر اول با حضور مورگوث به عنوان آنتاگونیست ببینم

    Souls/godاریاMmderenDream in Red (Playstation T)دروازه بان جهنم🌚🗿🤝SKhafiUNCLE ARTHURParsamore
  • ThunderDoom گفت:

    اگه بازی هری پاتر باشه که میترکونه

    Mincraftدروازه بان جهنم🌚🗿🤝
  • MRIP گفت:

    احمقانه ترین ایده ی ممکن بازسازی هست چه سه گانه ارباب حلقه ها چه حتی هابیت اگر میخواهند اثری بسازند کلی داستانهای زیبا باقی مانده برای روایت

    Mincrafterenدروازه بان جهنم🌚🗿🤝KhafiDr.Gameresmaaiel
  • من نمیفهمم چرا یسری ناراحتن از ساخت فیلمها و بازیهای جدید! انگار که پولشو از جیب خودشون میخوان بدن؛ خوب بزارید پخش بشه اگر خوب از اب دربیاد که هیچی اگرم ضعیف باشه که مگه قراره جای سه گانه اصلی رو بگیره؟ اون سرجاش هست هر روز بشینید نگاه کنید 🙂

    MincraftDr.Gamerدروازه بان جهنم🌚🗿🤝Black Swordsmanred-eyed Banished Knight
    • Legolas گفت:

      حرف شما درسته ولی نه وقتی که هدف استفاده از نام معروف و محبوب ارباب حلقه ها فقط برای درآمد باشه
      ببینید وقتی سریال ارباب حلقه ها رو گفتن میخوان بسازن من همون موقع ک اکران نشده بود بازیگران رو دیدم گفتم بعید میدونم بشه شاهکاری که فکر میکنیم..بماند چقدر هم دیس گرفتم از همینجا بخاطر نقد این سریال
      ولی خب واقعیت اینه ک وقتی ک ب اندازه کافی خوب نباشه اسم ارباب حلقه ها رو خراب میکنه

  • pouriajoker گفت:

    ادامه ساختن دنباله ی ارباب حلقه ها ریسک خیلی بزرگیه چون کتابش تا همون قسمت سوم تموم میشه،ولی اصلا موفقیتش غیرممکن نیست،ویچر رو مثال میزنم، داستان بازی های ویچر ادامه کتاب های ویچر هستند،ینی خط داستانی ویچر ۱ پنج سال بعد از پایان کتاب آخر هست، و یک داستان فوق العاده ازش ساختن،پس امکان پذیر هست،
    با بازسازی هابیت هم مخالفم چون بنظرم سه گانه ی هابیت هم عالی بودن فیلمش.

    MincraftBehnam.Hzh
    • Legolas گفت:

      راستش من ب پیتر جکسون اعتماد دارم
      کتاب و سه گانه همونطور که میدونید تفاوتهایی دارند
      من زمانی که رفتم سراغ کتاب جی آر آر تالکین یعنی یاران حلقه قسمت هایی بود ک با خودم گفتم انصافا پیتر جکسون خوب تونسته برای فیلم تغییرشون بده مثلا در کتاب برای نجات فرود الف دیگری آمد و ب این شکل بود که اسبش رو ب فرودو داد و فرودو روی اسب تنها بود و بعد ک ب رودخانه رسید آنجا از پشت اراگورن و سه هافلینگ دیگر با آتش سواران سیاه رو محاصره کردند ولی توی فیلم ب این شکل نبود آرون فرودو رو برد و بعد بخاطر هجوم ناگهانی رودخانه ب سواران سیاه اونها نابود شدند
      در کل فکر میکنم پیتر جکسون شاید حتی بتونه ادامه هم بده

  • Harry Potter گفت:

    مطمئنم اگه کارگردانی فیلمای جدید «ارباب حلقه‌ها» رو به پیتر جکسون بسپارن شاهکارهای ماندگاری رو در حد سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت میسازه ولی هرکی به جز پیتر جکسون کارگردان باشه معلوم نیست چی از آب درمیاد

    MincraftHarry PotterMmd
  • TD گفت:

    بنظرم خیلی به فرنچایز هایی مثل ارباب حلقه ها و مرد عنکبوتی با ادامه ندادنشون ظلم شد اگر سه گانه اول در سال ۲۰۲۰ منتشر میشد ۳۰ فیلم دیگه ازش میساختن ولی باید اشتباهات سریال تکرار نشه وبا تم اصلی خودش جلو بره اگر سه گانه دوم بلافاصله بعد از سه گانه اول میساختن خیلی بهتر میشد اگرچه اونقدر که میگن هم بد نبود

    TD
نگاهی به آینده فرنچایز ارباب حلقه‌ها؛‌ رستگاری یا نابودی؟ - گیمفا