نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

مدرسه هاگواترز در فرنچایز هری پاتر میزبان حضور برخی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای دنیای جادوگری بوده است.

زمانی که جی. کی. رولینگ افسانه‌ای، نخستین کتاب هری پاتر به نام سنگ جادو را در سال ۱۹۹۷ به چاپ رساند، شاید هیچکس حتی تصورش را هم نمی‌کرد که ۲ دهه بعد شاهد یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین دنیاهای فانتزی در مدیوم‌های مختلفی از سرگرمی همچون فیلم، بازی و کتاب باشیم. هری پاتر، پسری که زنده ماند، ماجراجویی را آغاز کرد که نه تنها به معرفی شخصیت‌های جذاب و ماندگاری ختم شد، بلکه زمینه‌ساز معرفی یکی از به یاد ماندنی‌ترین مدرسه‌های تاریخ ژانر فانتزی به نام هاگوارتز نیز شده است.

در کنار محبوبیت مجموعه فیلم‌های هری پاتر و با وجودی که ۱۲ سال از آخرین فیلم آن می‌گذرد اما ذره‌ای از جذابیت و هیجان این فرنچایز نه تنها کاسته نشده است، بلکه انتشار بازی مورد انتظار Hogwarts Legacy (میراث هاگوارتز) سبب شده تا باری دیگر شاهد موج رسانه‌ای بزرگی حول محور دنیای شگفت‌انگیز جی. کی. رولینگ باشیم.

یکی از مسائلی که در جذابیت مدرسه هاگوارتز نقشی اساسی داشته است، استادان آن می‌باشد. پروفسورهایی که هر یک وظیفه تدرس بخش‌های مختلفی از این دنیای جادوگری را بر عهده داشته و از اخلاق و رفتار منحصر به فردی نیز بهره می‌برند. در حالی که پروفسوری همچون دلوریس آمبریج از بدو ورود به این مجموعه مورد تنفر طرفداران هری پاتر قرار گرفته است، از سوی دیگر نیز شاهد شخصیتی همچون سوروس اسنیپ نیز بوده‌ایم که در لحظه آخر، اشک را از چشمان طرفداران هری پاتر سرازیر کرده است.

به سبب طیف گسترده شخصیت‌های این فرنچایز و محبوبیت دو چندانی که به سبب انتشار Hogwarts Legacy رقم خورده است، در نظر گرفتیم تا به معرفی ۱۰ پروفسور دوست‌داشتنی دنیای جادوگری هری پاتر بپردازیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سیبل تریلانی

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

نمی‌توان منکر این مسئله شد که پروفسور تریلانی عملاً هیچ ایده‌ای نداشت که مشغول انجام چه کاری است و شاید که یکی از به درد نخورترین اعضای مدرسه هاگوارتز لقب بگیرد که حتی در نبرد پایانی نیز هیچ نقشی نداشت!

با این حال بزرگترین لطفی که او در حق هری پاتر انجام داده بود، پیش‌گویی‌هایش در کلاس پیشگویی بود که به طور ناخواسته نسبت به هری ابراز نمود و در فیلم پنجم شاهد به وقوع پیوستن آن‌ها بودیم. او همچنین فاش کرد که بین مبارزه نهایی بین هری و ولدمورت، تنها یکی از آن‌ها می‌تواند جان سالم به در ببرد. پیش‌گویی هولناک و در عین حال جذابی که در زمان خود ذهن بسیاری از مخاطبین را به چالش کشیده بود. پروفسور تریلانی همچنین نسبت به باقی اعضای مدرسه هاگوارتز، از ظاهر عجیب و غریبی بهره برده بود و تا حدودی او را شارلاتان و کلاه‌بردار جلوه کرده بود؛ مسئله‌ای که در رویارویی بین او و دلوریس آمبریج و در نهایت اخراج شدنش، حسی دوگانه را در مخاطبین ایجاد کرد.

آرورا سینیسترا

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور سینسیترا یکی از ناشناخته‌ترین افراد مدرسه هاگوارتز می‌باشد که حتی در فیلم‌های این مجموعه نیز بیش از پیش ناشناخته باقی مانده است.

او وظیفه هدایت کلاس نجوم را بر عهده داشته و شاید که یکی از پتانسیل‌های دیده نشده این مجموعه لقب بگیرد که جی. کی. رولینگ می‌توانست شخصیت‌پردازی بسیار مفصل‌تری را حول محور وی انجام دهد. در کتاب‌ها او نکات جالبی را درباره ستارگان و مطالعه نشانه‌ها در آسمان به هری پاتر آموزش می‌دهد که گاهاً در وقایع پایانی این فرنچایز کمک‌های بسیار کوچکی برای هری و همراهانش به کار آمده است. با توجه به این که شایعات مختلفی حول محور ساخت فیلم و سریال‌های جدیدی از این مجموعه به میان آمده است، امید می‌رود که شاهد پرداخت بیشتر و بهتری نسبت به پروفسور سینیسترا باشیم.

روبیوس هاگرید

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

هری پاتر پسری بود که والدینش را از همان سنین کودکی از دست داده و این مسئله سبب شد تا از همان روزهای نخست حضورش در هاگوارتز، رابطه‌ای پدر و پسری با روبیوس هاگرید برقرار نماید.

رابی کالترین فقید که به شکلی فراموش‌نشدنی شخصیت روبیوس هاگرید را به تصویر کشیده است، از تمام چیزهایی برخوردار بود که هری پاتر در طول زندگی‌اش فقدان آن‌ها را احساس می‌کرد. او یک دوست، پدر، حامی، معلم و محافظ دوست‌داشتنی‌ای بود که در تمامی شرایط از هری پاتر و دوستانش محافظت می‌کرد. او همچنین یکی از افراد با تجربه در مدرسه هاگوارتز به شمار می‌رفت که در بازنشستگی پروفسور سیلوانوس کتل برن، هدایت کلاس موجودات جادویی را بر عهده گرفت و لحظاتی ناب و تماشایی را برای مخاطبین به ارمغان آورد. نقطه اوج رابطه پدر و پسری هری و هاگرید را می‌توان در آخرین لحظه نبرد بین ارتش هاگوارتز و لرد ولدمورت مشاهده کرد؛ جایی که هاگرید با اندوهی فراوان پیکر در ظاهر بی‌جان هری را با خود حمل کرده و شاید با خود می‌پنداشته که در محافظت از کسی که به مانند فرزند دوستش داشته، با شکستی غیرقابل بخشش مواجه گشته است.

پومونا اسپروات

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور اسپروات که وظیفه هدایت کلاس گیاه‌شناسی را بر عهده داشته است، تمام وقت خود را با گیاهان گذرانده و حتی ظاهر وی نیز به سادگی می‌تواند این مسئله را به بیننده القا نماید.

در طول ماجراجویی‌های هری پاتر، پروفسور اسپروات تاثیر چندانی بر وی نداشته و عملاً کسی از معلم کلاس گیاه‌شناسی انتظار کار خاصی نخواهد داشت! با این حال شخصیت پومونا بسیار ساده و دوست‌داشتنی بوده و بدون هیچ نیت خاصی در طول کلاس‌های خود سعی کرد تا هری را با موجودات جادویی و گیاهی آشنا نموده و برخی راهکارها و شگردهای این عرصه را به وی آموزش دهد. یکی از فراموش نشدنی‌ترین لحظات مجموعه هری پاتر مختص به زمانی می‌باشد که پروفسور اسپروات به دانش‌آموزان خود دستور می‌دهد که با گیاه ماندراگورا سر و کله بزنند؛ گیاهی بسیار بامزه و در عین حال خطرناک که جیغ‌های بی‌امان آن می‌تواند گوش‌های شما را به راحتی پاره نماید.

فیلیوس فلیت ویک

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور فلیت ویک نمونه بارز یک انسان شرافتمند و در عین حال دلسوز است که با عشقی وصف‌نشدنی، جادوهای گوناگونی را به دانش‌آموزان خود یاد داده و در زمان مورد نیاز نیز با تمام وجود برای محافظت از آن‌ها وارد میدان نبرد می‌شود.

این پرفسور دوست‌داشتنی که یکی از اجداد او با گابلین‌ها وصلت کرده و مسبب ظاهر خاص وی شده است، قهرمان یکی از دوره‌های دوئل در مدرسه هاگوارتز بوده و در نهایت نیز به یکی از اساتید این مدرسه جادوگری منصوب شده است. او همچنین برخلاف برخی از دیگر اساتید، نسبت به دانش‌آموزان خود هیچ تفاوت و فرقی قائل نشده و سخاوتمندانه تمامی جادوهای مورد نیاز آن‌ها را که معروف‌تریشنان جادوی وینگاردیوم لویوسا می‌باشد را تعلیم داده است. برخلاف ظاهر آراسته پروفسور فلیت ویک اما شاهد بودیم که در جریان نبرد هاگوارتز، شانه به شانه شوالیه‌های جادویی در خط مقدم حضور پیدا کرد و مبارزه‌ای حماسی و تاثیرگذار را از خود به نمایش گذاشت.

آلستور مودی

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور مودی که در نزد ایرانیان به چشم‌باباقوری هم شهرت دارد، یکی از اعضای قدرتمند محفل ققنوس می‌باشد که البته در یک بازه زمانی بسیار حساس، هویتش توسط بارتی کراوچ به سرقت رفت و زمینه‌ساز بازگشت لرد ولدمورت به فرم و شکل نهایی خود شد.

او یکی از خبره‌ترین نیروهای وزارت سحر و جادو می‌باشد که تمام طول عمر زندگی خود را صرف مبارزه با نیروهای اهریمنی کرده و در این راه برخی از اعضای بدن خود را نیز از دست داده است. با این حال او همچنان به عنوان جادوگری قدرتمند شناخته می‌شود که در زمان دزدیده شدن هویتش توسط بارتی کراوچ، به مسئول تدریس جادوی سیاه توسط دامبلدور تعیین گشت و در ظاهر دوستی گرمی را با هری پاتر آغاز نمود. با وجود فاش شدن هویت کراوچ اما باز هم شاهد حضور پروفسور مودی در زمان انتقال هری از خانه‌اش به مکانی امن بودیم که نشان می‌دهد او تا چه اندازه به محفل ققنوس وفادار بوده و برای محافظت از هری پاتر، حتی حاضر به فدا کردن جانش نیز می‌باشد.

هوریس اسلاگهورن

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور اسلاگهورن یکی از داناترین جادوگران دنیای سحر و جادو می‌باشد که برخلاف توانایی‌های گسترده خود اما وظیفه هدایت کلاس معجون‌ها را بر عهده گرفته و فردی مهم در بین نبرد هری و ولدمورت محسوب می‌شود.

این پروفسور دوست‌داشتنی ولی ساده که بازیچه دست تام ریدل بوده است، از رفتاری گرم و صمیمی با دانش‌آموزانش برخوردار بوده و حتی علاقه دارد تا با برخی از آن‌ها گپ و گفتمان خارج از درس نیز داشته باشد. او همچنین دانش شگفت‌انگیزی درباره معجون‌ها و اشیاء جادویی دارد و این مسئله سبب می‌شود تا تام ریدل با حیله‌گری موضوع جان پیچ‌ها را از زیر زبان وی متوجه شده و جادویی بسیار تاریک و غیرقابل بخشش را به اجرا دربیاورد. پروفسور اسلاگهورن همچنین جزو افرادی می‌باشد که در نبرد هاگوارتز حضور داشته و در کنار باقی همکاران و دانش‌آموزانش، با ارتش تمام نشدنی شاگرد سابق خود یعنی لرد ولدمورت به رویارویی خطیری بپردازد.

مینروا مک‌گونگال

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

پروفسور مک‌گونگال که به عنوان فرد شماره ۲ مدرسه هاگوارتز شناخته می‌شود، از لحاظ اخلاقی و توانایی دقیقاً نقطه مقابل پروفسور تریلانی قرار دارد؛ بانویی قدرتمند، شرافتمند، سخت‌گیر، توانا و در عین حال دلسوز که مادرانه به هری پاتر و دوستانش عشق می‌ورزد.

او که هدایت کلاس تغییر شکل را بر عهده دارد، خود یکی از توانمندترین افراد در این زمینه محسوب می‌شود، که به راحتی ظاهر خود را به گربه تغییر داده و در جاهایی که کسی انتظارش را ندارد، حضور پیدا می‌کند. او همچنین به عنوان معاون مدرسه هاگوارتز نیز شناخته می‌شود که همیشه در کنار دامبلدور حضور پیدا کرده و سعی دارد تا نظم و قانون را به بهترین شکل ممکن در میان دانش‌آموزانش برقرار نماید. برخلاف ظاهر ساده‌اش ولی پروفسور مک‌گونگال یکی از قدرتمندترین جادوگران زنده دنیا نیز محسوب می‌شود که در نبرد پایانی، آرزویش برآورده شده و شوالیه‌های جادویی هاگوارتز را برای محافظت از مدرسه و ساکنین این مکان تاریخی احضار می‌کند؛ سکانسی بسیار حماسی و فراموش نشدنی که مینروا مک‌گونگال به مانند یک کودک دوست‌داشتنی، از اجرای چنین جادویی ذوق کرده و صحنه‌ای جذاب را رقم می‌زند.

ریموس لوپین

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

کلاس درس دفاع در برابر جادوی سیاه همیشه میزبان حضور بدنام‌ترین و منفورترین پروفسورهای هاگوارتز بوده است، مسئله‌ای که ریموس لوپین با حضور خود این سنت را در هم شکسته و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای هری پاتر بدل می‌شود.

برخلاف باقی اساتید این درس، او به معنای واقعی برای دانش‌آموزانش ارزش قائل بوده و به سبب دانش گسترده خود، جادوهای مهم و ارزشمندی را به آن‌ها آموزش داده است. او همچنین به سبب آشنایی با جیمز پاتر، احساسی پدرانه نسبت به هری داشته و صمیمیتی گرم و جذاب بین آن‌ها وجود دارد که هری به واسطه او، درس‌های مهمی از زندگی و جادو را فرا می‌گیرد. پروفسور لوپین همچنین با ملحق شدن به محفل ققنوس، به یکی از اعضای کلیدی در برابر خباثت‌های لرد ولدمورت بدل می‌شود تا جایی که او و همسرش نیمفادورا تانکس، علی‌رغم برخورداری از فرزند، به هری پاتر در هاگوارتز ملحق شده و نبردی هولناک را در برابر مرگ‌خواران تجربه می‌کنند که به وقایعی دردناک و تاثیرگذار منتهی می‌شود.

سوروس اسنیپ

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

در نهایت می‌رسیم به پروفسوری که در ظاهر سخت‌گیرترین و بی‌رحم‌ترین استاد مدرسه هاگوارتز می‌باشد. کسی که در باطن با عشقی وصف‌نشدنی به لیلی، مادر هری عشق می‌ورزید و برای محاظفت از یادگار وی، فداکارانه جانش را کف دستش گذاشته و به پلیدترین موجود روی زمین ملحق می‌شود.

پروفسور اسنیپ در ظاهر مسئول تدریس درس معجون‌سازی می‌باشد اما در باطن، یک مرگ‌خوار بوده که از گذشته خود فرار کرده و به سمت دامبلدور پناه می‌برد تا گذشته سیاه خود را جبران نماید. او توانایی‌های شگفت‌انگیزی در اجرای جادو داشته و به عنوان یکی از قدرتمندترین جادوگرهای دنیای سحر و جادو شناخته می‌شود که حتی دست به خلق جادوهایی هولناک نیز زده است. آلن ریکمن فقید که استادانه و فراموش‌نشدنی این شخصیت را به تصویر کشیده، موفق شده تا سردی و عشق را به معنای واقعی در کنار یکدیگر به معرض نمایش گذاشته و به بهترین، مهمترین و دلسوزترین استاد زندگی هری پاتر تبدیل شود که در عین تمامی سخت‌گیری‌ها و بی‌تفاوتی‌هایش نسبت به او، همیشه در پس زمینه مراقب هری بوده و عشقش نسبت به لیلی را هیچوقت فراموش نکرده است. عشقی که در نهایت سبب می‌شود تا اسنیپ جانش را برای نجات هری فدا کرده و یکی از تاثیرگذارترین سکانس‌های تاریخ سینما را به ارمغان بیاورد.


به نظر شما دلیل محبوبیت فرنچایز هری پاتر چه می‌باشد؟ از بین تمامی اساتید و شخصیت‌های حضور یافته در مدرسه هاگواترز، کدام یک مورد علاقه شما هستند؟ با توجه به شایعات ساخت فیلم‌ها و سریال‌های جدید از مجموعه هری پاتر، به عقیده شما کسی دیگری می‌تواند هنرنمایی آلن ریکمن در قامت سوروس اسنیپ را تکرار نماید؟ نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

Salvador09Ezio Auditore da FirenzekrakenDota2Chris redfieldCharlie Chaplinشبگرد طلوع تاریکیArtin_Gamearیوهانامیر حسینABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)riversideSpider-Man🤘Mohsenj74red-eyed Banished KnightMavrick????KieblackKratossamanmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا
نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی بر دوست‌داشتنی‌ترین پروفسورهای مدرسه هاگواترز - گیمفا