بازی Dragon Age: Dreadwolf از درخت مهارتهای غیرخطی بهره میبرد
شرکت بایوور (BioWare) در وبلاگ خود توضیحات جدیدی دربارهی ساختار درخت مهارتها و شخصیسازی کلاسهای Dragon Age 4 یا همان Dragon Age: Dreadwolf منتشر کرده است.
مدتی بود که خبری از این بازی منتشر نشده بود، اما اکنون، طراح سامانههای (System Designer) آن یعنی لوک بَرِت (Luke Barret) محوریت طراحی درخت مهارتها را فراهم کردن امکان تحقق خواستهی بازیکن عنوان میکند و به شرح آن میپردازد.
ما قصد داشتیم امکان انتخابهای بسیاری را فراهم کنیم، پس سازوکاری طراحی کردهایم که از نظر شخصیسازی بسیار منعطف است و در مقابل سازوکار پیشروی خطی قرار میگیرد.
لوک بَرِت
همانطور که مشاهده میکنید، نمونهی اولیهی این طراحی به دانهی برف شباهت دارد و میان هر تقاطع آن مهارت رابطی وجود دارد که قابل دستیابی است. این درخت متشکل است از ۶ گروه مهارتی متفاوت با رنگهای مخصوص. به نظر میرسد که شما قادر خواهید بود میان این دستهبندیها ارتباط برقرار کنید و از هر یک از آنها مهارتهایی را به دست بیاورید.
شایان ذکر است که تصویر انتشاریافته مربوط به نسخهای بسیار ابتدایی است و امکان دارد تمامی جزئیات آن در آینده و درون بازی نهایی تغییر کند. سازندگان نیز به این مورد اشاره کردهاند که تا کنون چندین تغییر بر این نسخه اعمال شده است، اما دو اصل شخصیسازی و آزادی بازیکن در دستیابی به مهارتهای دلخواه همچنان ثابت هستند.
طراح تجربه کاربری بازی، برونو پوریو (Bruno Porrio)، میگوید:
پس از چندین بار بررسی و ارزیابی این ساختار، به طرح نهایی درخت مهارتها دست پیدا کردیم و بیصبرانه مشتاق آن هستیم که با شما به اشتراکش بگذاریم. نکتهی مهمی که مد نظر داشتیم آن بود که شخصیسازیها و کار با این ساختار به خواست بازیکن، برای او واضح باشد و بار زیادی بر دوش او نگذارد.
برونو پوریو
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
شبیه Assassin’s Creed Valhalla هست
شبیه نیست خود خودشه
@Ezio Auditore da Firenze
دوست عزیز من قدمت این سری بازی Dragon age بیشتر از سری اساسینس مرید والهالا و در حقیقت این اساسینس کرید بود که در سه نسخه آخر سری تغییر سبک داد و وارد سبک اوپن ورد ار پی جی شد
فکر کنم منظور رو اشتباه متوجه شدی منظورم از شبیه بودم سیستم درخت مهارت های بازی بود
@Ezio Auditore da Firenze
دوست عزیز باز هم این درخت مهارت در سری الدر اسکرولز و دراگون ایج بوده که باز هم قبل تر از اساسینز والهالا عرضه شدن
خب باشه به هر حال Assassin’s Creed Valhalla دوباره ترندش کرد
واقعا بایوور تو این بازی دیگه باید برگرده به حداقل نصف کیفیت قبلا خودش
اسکیل تیری فقط اسکیل تری فاینال فاتتزی x
حتی ویچر که فقط سه تا کلاس داشت نتونست درست هر سه تا رو پیاده کنه. بازی عملا کلاس آلکمیست رو دور انداخت.
امثال اسکایریم و الدن و غیره که خیلی بدترم هستن.
تکرار پذیری بالا خوبه ولی نه به قیمت به باد دادن بخش زیادی از کلاسا. واقعا امیدوارم بایوور یه راهی پیدا کنه بازی رو بالانس کنه.
پ.ن. امیدوارم بازی شبیه به MMO های آنلاین باشه، مثل الدر آنلاین. حیفه که یدونه بازی بیاد و تموم شه بره.
اسکایریم و الدن؟
دیگه از مرز جوک بودن رد شد
شما تو اسکایریم چند تا بیلد مختلف بسازین.
اگر دیدین بالانسن بیاین بگین جوکه.
همشون بالانسن یا شما خودتون بلد نیستین بیلد بسازین الکی میندازین تقصیر بازی(اشتباهی که خیلیا دیدم میکنن) حتی همون الکیمیست ویچر هم یه بیلد خوب بسازی دور و برش خوبه
با این درختی حال نمیکنم
خیلی منتظر و هلاک و تشنه این بازی هستم از آخرین نسخه سری خیلی مدته که میگذره