گزارش: بودجه Horizon Forbidden West بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است
بنابر گزارشهای ثبت شده، احتمالاً Horizon Forbidden West با بودجهی توسعهی بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری خود، پرهزینهترین محصول رسانهای ساخته شده در کشور هلند است.
طبق اطلاعات درج شده در قسمت دانستنیهای (Trivia) صفحهی رسمی Horizon Forbidden West در وبسایت IMDB، سونی (Sony) و استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بیش از ۱۱۰ میلیون یورو (معادل تقریبی ۱۱۸ میلیون دلار) برای ساخت و توسعهی این بازی هزینه کردهاند.
از آنجایی که اطلاعات قسمت دانستنیها، خیلی مورد اطمنیان نیستند، نمیتوان بهطور کامل به صحت و سقم مورد یاد شده ایمان داشت و علاوه بر این، نه سونی و نه گوریلا گیمز هنوز بهصورت رسمی چنین موضوعی را تائید نکردهاند اما اگر تخصیص بودجهی بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری به Horizon Forbidden West حقیقت داشته باشد، آن را تبدیل به گرانترین محصول رسانهای تولید شده در کشور هلند میکند.
Horizon Forbidden West هماکنون بهصورت انحصاری روی کنسولهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ قابل اجراست. لازم بهذکر است که این بازی از ۲۱ فوریه سال جاری (۲ اسفند ۱۴۰۱) در دسترس مشترکین پلی استیشن پلاس اکتسرا و پریمیوم قرار خواهد گرفت. ضمناً اگر مایل به تهیهی PS VR 2 هستید، نقدها و نمرات Horizon Call of the Mountain که بهصورت اختصاصی برای این هدست واقعیت مجازی تولید شده است نیز از طریق این نشانی در دسترس شماست.
منبع: TwistedVoxel
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- شایعه: غافلگیری بزرگی برای طرفداران God of War در راه است
نظرات
به نظرم درست باشه
بازی کوچیکی نبوده
لست اف اس ۲ هم تایید شد بیشتر از ۲۰۰ میلیون بودجه داشته
هر روز که می گذره و کیفیت بازی ها بهتر می شه بودجه های مورد نیازشون هم بیشتر و بیشتر می شن
پس اعتراض به قیمت ۷۰ دلاری بازیها که اولین بار از جانب سونی مطرح شد هم بی جا است چرا که کیفیت و هزینه ها همواره بالاست .
سونی جان همیشه بهترین بازی ها رو واسه طرفداراش می سازه و طرفداراشو دوست داره مثه مایکرسافت نیست که یه تیکه اشغال های بدردنخور رو به گیمراش القا کنه اصن مایکرسافت به طرفداراش اهمیت نمیده
چرا بیجاست؟!
مگه همه بازیای AAA پلی استیشن یکسانن که ۷۰ دلار واسه همشون باشه!؟ لست ریمیک چرا باید ۷۰ دلار باشه؟ یا sack boy؟
تازه این فقط در مورد بازیای سونیه. وارد بازیای دیگه بشیم که وضع خیلی خراب میشه.
منم با همین مشکل دارم که فرق نداره هزینه ساختش چقدر باشه در هرصورت ۷۰ دلار میفروشه
ریمیک لست ۱ هزینش پایین بود یا کیفیتش؟ ، به علاوه من فقط در مورد سونی نظرمو گفتم حالا بماند الکترونیک ارتز و یوبیسافت که تمام بازی هاشون افت کیفیت دارن ۷۰ دلار کردن بازی هاشون رو
ولی باز مستقل هستن و بازی جداگانه و جدید محسوب میشن در کنار این که سیاست EA اینه که یه بازی نسبتا مشابه رو هر سال با تغییرات جزیی منتشر کنه و با ازمون و با خطا تغییرات خوب اینده رو شناسایی میکنه به علاوه درامدی هم که در کنارش داره
نکته دیگه هم رشد صنعت بازی و بالارفتن تعداد مخاطبین هست ، راکستار همیشه یک شرکت محبوب بود و از بالاترین بودجه ها رو برای عناوین خودش داشته
فروش رد دد ۱ بعد از ۷ سال : ۱۵ میلیون نسخه (ویکی پدیا ، IGN)
فروش رد دد ۲ بعد از ۸ روز : ۱۵ میلیون نسخه( منبع polygon)
در حالی که کل بودجه ساخت این دو بازی میانگین تقریبی ۴-۵ برابر شده
افزایش قیمت بازیهای AAA اصلا منطقی نیست مخصوصا تو دوره ای که بازیهای بودجه سنگین این زمونه بخاطر رشد تبلیغات و مخاطب های صنعت pre-order های میلیونی دارن
ببین از زمان پلی استیشن ۲ تمام بازی ها شصت دلار بودن از اون زمان تا الان هزینه ها چندین برابر شدن دست مزد ها افزایش پیدا کردن بازی ها چندین برابر بزرگ تر شدن و اینارو بزار کنار این مسئله که تو کشورهای جهان اول مثل امریکا و ژاپن و اروپا سالی کم کم ۲ درصد تورم هم هست ، حالا بنظرت ده دلار بعد از بیست سال زیاده کشیدن رو بازی ها ؟ این یه تصمیم جمعی بوده نه تصمیم سونی ولی نمیدونم چرا خیلی ها به پای سونی نوشتن
مگه قبلا بازیهایی نبوده که هزینه تولیدشون بالای ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون دلار بوده باشه و قیمت اون بازی ۶۰ دلار باشه؟ دِه بوده برادر. در ضمن این تفاوت ۱۰ دلار را من و شما و الباقی گیمرهای دنیا میپردازن. شما داری گل خودی میزنی اینقدر طرفداری میکنی برای بازی های ۷۰ دلاری.
سونی بازی پرهزینه و با کیفیت برای گیمرا فراهم میکنه ، اونوقت بعضیا معتقدن چرا به فروش بازی هاش اهمیت میده یا چرا روز عرضه روی سرویس منتشر نمی کنه یا چرا قیمت گیماشو به ۷۰ دلار افزایش داده.
داداش مگه نمیدونی سونی شیطانه و بقیه اومدن تا گیمر ها ارزون بازی کنن چون فرشته هستن مدیونی اگه فکر کنی همین فرشته ها تا چهارتا کنسول بیشتر میفروشند قیمت رو میبرن بالا و کیفیت رو میارن پایین.
پول یامفت داره نمیدونه چجوری خرج کنه بیاد این وسط یه حالی بده رو سرویس بذاره نهایتاً اگه سوددهی نداشت اهمیتی نداره ۱_۲ میلیارد ضرر کنه . اره این ترفند و سیستم واسه مایکروسافتی که ۷۰ میلیارد دلار سود خالصش عالی است اما نه سونی که در بهترین وضعیت ۱۱ میلیارد دلار سود خالص نداره و در بقیه موارد بین ۵_۷ میلیارد دلار سود کسب میکنه
لست ۲ رو تخمین زدن بالای ۱۰۰ میلیون دلار بودجه داشته نگفتن ۲۰۰ میلیون بوده و این میزان بودجه لست و هورایزن هیچکدوم خبرشون رسمی نیست
وقتی بازی مثل saint row صد میلیون دلار هزینه داشته پس برای این بازی هیج جای تعجب نداره
واکنش سایبرپانک با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری:
خیلی بودجه زیادی بوده
یک پنجم بودجه بازی رد دد رو در اختیار داشتن
اطلاعاتت اشتباه هست بازی های راک استار جز گرانترین بازی ها هستن
اطلاعات اشتباه دادم فکر کردم ۵۰۰ میلیون دلار بودجه ساخت بود در صورتی که کمتره
https://igame.ir/blog/102/
🤦🤦🤦🤦🤦
اون ۱۰۰ میلیون دلار رو آتیش میزدن بهتر از این بود که خرج همچین زباله ای میشد که آبروی نه تنها هر چی گیم RPG بلکه هر چی اکشن ادونچر هست رو برده
فکر کن رقیبت داره بهترین و بزرگترین RPG های بازار از جمله استارفیلد و فیبل و اوود رو میسازه اونوقت نهایت تلاش سونی تو سبک RPG زباله هایی به اسم زیرو دان و فوربیدن وست بودن با اون گیمپلی و خشک و تکراری و داستان و شخصیت ها و دیالوگ های فوق العاده سطحی
هورایزن با اختلاف بدترین گیم سونیه
هورایزن گیم پلی خیلی زیبایی هم داره ولی چون ساختار بازی طوری هست که برای ایجاد تنوع توی مبارزات گیمر رو تحت فشار قرار نمیده برای کسی که بلد نیست بازی کنه تکراری میشه
جالبه که فروش و متای این بازی از کل ساخته های ۱۰ سال قبل بزرگترین rpg ساز صنعت گیم بالاتر بوده کل فروش ۳ تا نسخه فیبل با هم بزور نصف zero dawn میشه هر وقت ماکروسافت چنین موفقیتی کسب کرد بیا حرف بزن
خیلی دهن گشادی تو جعبه فشار
بدبخت این بازی سال ۲۰۲۲ جزو ۴ بازی برتر بود و جزء اولین های پرگرافیک دنیا
مایکرسافتت اگه عرضه داره بیاد همچین بازی خوبی بسازه
فقط بازی های بچه گونه و سطح پایین واستون میفرسته گیمپس
همین لیاقتتونه دیگه
اصلا از کجا میدونی کیفیت اونا بالاتر هستش مگه منتشر شدن؟ جز عکس چهارتا عکس در با cgi چی دیدی؟.
بری هند میپرستنت
آره اینکه بازیت بالای ۱۲ میلیون بفروشه و جزو ۵ بازی برتر سال بشه و بهترین بازی گرافیکی سال بشه میشه پول دور ریختن ولی فقط ۵۰۰ میلیون دلار هزینه موتور هیلو اینفیت بشه و بازی هم بعد دو هفته دد بشه لابد میشه حرکت هوشمندانه . راستی از فتیش دیسلایک لذت میبری ؟
فکر کن رقیبت داره بهترین و بزرگترین RPG های بازار از جمله استارفیلد و فیبل و اوود رو میسازه 🤣😂😂😂
صبر کن بابا پیاده شو باهم بریم
هنو نه به باره ن به دار
بزار عرضه بشن بعد نوشابه باز کن
بهترین و بزرگترین 😂😂😂
داش استارفیلد و avowed استودیو هاشون از برترین های rpg هستن فیبل که با اون قدمت اصلا قابل مقایسه نیست
این بازی هرچند از لحاظ “rpg” ضعیف بود ولی خب بالاخره یه قدم به جلوعه همه یه شبه که بتسدا و ابسدین نشدن :/
با اون انجینی که اینا دارن و گرافیک فوق العاده بالاش طبیعیه به نظرم
این یعنی اینکه باید ۳میلیون نسخه ۷۰ دلاری بفروشه که تقریبا دو برابر هزینه ش عایدی داشته باشه.
اگر میبینید توی سرویس پلاس گذاشتنش حتما به مقداری که مد نظرشون بوده فروخته!
هورایزن به لطف😅 الدن یکم لانچ بدی رو تجربه کرد ولی سونی تا تونست اولا تبلیغات کرد واسه ps5، تا تونست باندل هورایزن ps5 فروخت، و به دوره ای (فک کنم نزدیک فصل تعطیلات) هم تخفیف ۳۰ درصدی زد روش که فروش بازی رو خیلی برد بالا. در مجموع به اندازه کافی فروش داشته.
جای شمس خالی،نیست یه دوتا هیت کنه بازیو:d
پس جای تعجب نیست که فوربیدن وست هیچ تغییری و ریسکی نسبت زیرو داون نداشته
صرفا یکم تراکم و نقشه بزرگتر کردن
هر چقدر که بودجه ساخت بازی ها گرون تر میشه ریسک و خلاقیت شون هم کمتر میشه
مثالش همین فوربیدن وست که محتاطانه ترین بازی ۲۰۲۲ بود
دیگه مطمئن باشید از سونی خلاقیتی بلند نمیشه و اینم اضافه کنم که خلاقیت و کیفیت دو تا موضوع کاملا مجزا هستن
متاسفانه دیگه کمتر ناشری به خلاقیت اهمیت میده. امروزه دیگه خلاقیت برای گیمرا مهم نیست، کیفیت مهمه. ناشرا هم چیزی رو میسازن که گیمرا میخوان.
در ضمن، اتفاقا بین عناوین بزرگی که سونی منتشر می کنه خلاقیت خیلی بیشتری از بقیه ناشرها دیده میشه. مثال: خلاقیت TLOU2 در بخش دسترسی پذیری، گیمپلی واقع گرایانه، مکانیزم های فرعی مثل سیستم گیتار زدن و روایت کلیشه شکن – خلاقیت خالص Dreams که یه موتور بازی سازی در اختیارت میذاره Returnal – Ratchet – Sackboy – Astro و… – همین فوربیدن وست هم در بخش های گرافیکیش خلاقیت زیادی به خرج دادن و زیباترین بازی تاریخ صنعت گیم رو خلق کردن که آدم از قدم زدن توی دنیاش لذت ببره.
سونی در حال حاضر خلاقانه ترین بازی های AAA رو در صنعت گیم میسازه و بهتره قدرش رو بدونیم.
دوست دارم بدونم معنی خلاقیت برای تو چی هست که به گرافیک یه بازی هم برچسب خلاقانه بودن می زنی، بقیه کامنتت که جوکه ولی این رو دوست دارم جواب بدی اول.
تغییر فقط Forza Horizon که پنج نسخه ازش دادن ته تهش فقط مپش عوض شده 👌
دوست عزیز تو اکثر فرنچایز ها تغییرات گیم پلی و المان های بازی اندک اونم تو دو نسخه متوالی چه انحصاری های سونی چه مایکروسافت چه نینتندو و چه استودیو های مولتی پلتفرم مگر مثلا راکستار رو ببینی که یهو اختلاف نسخه ۱ و ۲ رد دد ۸ سال بود
بازیی که همه میگن نسبت به نسخه قبل خیلی پیشرفت داشته
اره اره راست میگی سونی هم که اصلا خلاقیت از اول نمیدونست چیه
ببینین ماکرو چه خلاقه
داره ریسک میکنه بازی نمیده
این خودش خلاقیته که بازی نمیده
اونوقت بعضیا انتظار دارن دی وان بیاد رو پلاس
یا ابل
چه خبره؟!
البته گرافیکش واقعن خوبه
این نشون میده واقعا دلیلی حداقل برای سونی وجود نداره که بازی هاش رو روز عرضه بیاره رو سرویس !
۱0o درصدچون هزینشون زیاده و بصرفه نیست روز عرضه بیاره روی سرویس ولی برای مایکروسافت چنین کاری راحته چون پولش زیاده مخاطبش کمه مجبوره برای افزایش کاربراش بازیهای با کیفیت و هزینه بالا رو بیاره روی گیمپس وگرنه اگه مخاطب زیاد داشت به فکر جیب گیمرهاش نبود
۱۰۰ میلیون دلار روی الوی 🤔 خیلی سرمایه گذاری عجیبیه 🤔
قابل درک نیست
نسخه اولش یکی از پرفروش ترین بازی های انحصاری تاریخ بوده، کجاش عجیبه؟
۱۰۰ میلیون دلار روی بدترین و نچسب ترین شخصیت تاریخ صنعت گیم!!
مگ صنعت گیم چنتا لارا کرفت و الوی داره؟🤔
با اون حجم از گرافیک طبیعیه که انقدر باشه
۱۰۰ میلیون خوبه برای بازی حنا دختری در جنگل
هار هار هار
بچه ها نمکدون پیدا کردم🤣
سونی دوست خوب گیمرها 😍
سونی روح بخش صنعت گیم💙
😂😂😂
شان لیدن، رئیس سابق پلی استیشن، دو سال پیش رسما گفت که بازیای AAA پلی استیشن حدود صد میلیون دلار (شایدم بیشتر) خرج ساختشون میشه. پیش بینی هم کرده بود که این نسل به حدود ۲۰۰ میلیون برسه خرجشون.
یادمه بودجه مکس پین ۳ ۲۰۰ میلیون بود. که ۱۰۰ تاش فقط هزینه تبلیغاتش بود.این گیما بیشترین هزینه شون سر تبلیغاتشه
گیم با کیفیت بودجه زیاد هم میخواد
این یعنی اینکه این بازی اگه فقط ۲ میلیون نسخه ۷۰ دلاری هم فروخته باشه به سود دهی رسیده تازه با این مبلغ این بازی جزو بزرگترین aaa ها هم بحساب میاد اکثر aaa ها همین حدود بودجه ساختشونه بجز بازیایی مثل ردد برای همین اکثرشون با زیر ۵ میلیون نسخه فروش هم کلی سود میکنن
جز گرافیک چیزی نداره lol.
هورایزن جزو اون دسته بازی هایی هست که بنظرم واقعا باید بیشتر بهش بها داده بشه ، چون واقعا پتانسیل خوبی داره .
اما نمیدونم چرا زیر سنگینیه سایه های انحصاری های دیگه گم میشه .
۱۰۰ میلیون دلار همچین مبلغ زیادی برای گیم تریپل ای نیست!! قسمت اول بازی ۲۰ میلیون نسخه فروخت و افزایش بودجه تولید نسخه دوم بازی چیز عجیبی نیست. سونی ۳ میلیون نسخه ۷۰ دلاری بفروشه، ۲ برابر بودجه بازی درمیاره و مطمئنم این بازی تا الان حدود ۱۰ میلیون نسخه فروخته. با تخفیف و همه چی هم در نظر بگیریم شاید حدود ۵۰۰ میلیون دلار این بازی فروش کرده باشه که سونی بازی رو داخل پلاس اکسترا گذاشته.
خداروشکر سود قلمبه ای هم کردن و یکی از موفقیت های بزرگ گوریلا گیمز و کلا پلی استیشنه
درامدش قطعا خیلی بالا بوده کسی آمار داره
ماکروسافت هم پانصد میلیون دلار هزینه هیلو نسخه آخر کرد با کلی تغییرات که از حق نگذریم کمپین بدی هم نداشت من خودم پلی دادم درسته مثل شاهکار ها قبل نبوذ اما اونقدرم که میکوبن حتی خود ایکس باکس فن ها بد نبود وجدانن من خودم رو سری اس بازی کردم الحق رو سری اس هم عالی اجرا شد قابل توجه سازنده گاتهام که گفته بود سیب زمینی من با اینکه پلی استیشن پلی میدم و ایکس باکس هم گاهی وقتا اما شدیداً از سری اس دفاع کردم همه جا واقعا نشون داده از پس بازی ها قوی هم بر میاد کلا یک میلیارد هزینه این پروژه کرد ماکروسافت با هزینه مارکتینگ منطورمه تبلیغات طبق گزارش بلومبرگ میشد واقعا میشد با جمع اوری توسعه دهنده ها قدیمی بانجی همون پول نصفش ببین چه شاهکار ماندگاری میشد نسخه دو هورایزن هم اشکالاتی داره ولی روی هم رفته یه نسخه پخته تر شده از اولی هست موتور دسیما واقعا پتانسیل بالایی داره پارسال بود بین موتورهای بازی سازی جهان اول شد اما هنوز برای رندر کردن فواصل دور کمی مشکل داره باگ هاشم خوب طبیعی برنامه نویسی برای بازی جهان باز هر چقدر مجهز باشی نفرات زباد چون جزییات شدیداً زیادی داره دیباگ کردن به اصلاح گرفتن باگ ها بازی خیلی سخته حتی رددد با اون عظمت هم بدون باگ نبود