غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023

ایسوس ایران
۱۰:۱۵ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

نمایشگاه فناوری CES 2023 هر ساله میزبان جدیدترین فناوری‌های دنیاست. این رویداد امسال برای نخستین‌بار از سال ۲۰۲۰ پس از گذراندن محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کوید-۱۹، بصورت حضوری و با ظرفیت کامل برگزار شده بود. ایسوس نیز به عنوان برترین برند تولیدکننده سخت‌افزار کامپیوتری در دنیا، امسال نیز مانند همیشه با دست پر به بزرگترین رویداد فناوری دنیا یعنی CES 2023 آمده بود. در ادامه به بخشی از محصولات معرفی شده توسط ایسوس خواهیم پرداخت تا شما نیز از اخبار این رویداد جا نمانید.

سریع ترین مانیتور دنیا با نرخ تازه‌سازی۵۴۰ هرتز

ایسوس، همیشه رکورد شکن نرخ تازه‌سازی در تولید مانیتور گیمینگ در دنیا بوده است. در سال ۲۰۱۲ اولین مانیتور ۱۴۴ هرتزی را عرضه کرد. آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد که بتوان از این نرخ تازه‌سازی پا فراتر گذاشت ولی مهندسان ایسوس هرگز دست از تلاش برنداشتند و سرانجام در سال ۲۰۱۷ به رکورد ۲۴۰ هرتز رسیدند. دنیای بازی‌های کامپیوتری آنلاین به سمتی پیش ‌رفت که دیگر ۲۴۰ هرتز نیز پاسخگوی نیاز گیمرها نبود. از این رو باز هم مهندسان ایسوس گرد هم آمدند و سرانجام در سال ۲۰۲۱ به نرخ تازه‌سازی ۳۶۰ هرتز رسیدند. اکنون ایسوس برای شکستن رکورد خود، خیلی نیاز به زمان نداشت و در سال ۲۰۲۳ از مانیتور  ROG SWIFT PRO PG248QP در نمایشگاه CES 2023 با نرخ تازه‌سازی باورنکردنی ۵۴۰ هرتز رونمایی کرد.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

این مانیتور ۲۴.۱ اینجی با رزولوشن FHD مجهز به پنل پیشرفته E-TN می‌باشد که از تکنولوژی‌های G-Sync و Reflex Analyzer انویدیا نیز پشتیبانی می‌کند. مانیتور ROG SWIFT PRO PG248QP مجهز به ESS Quad DAC است که با استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، تقریبا بدون هیچ‌گونه تأخیری، صدا را به گوش گیمر می‌رساند. ایسوس در این مانیتور از پوشش فضای رنگی ۹۰ درصدی DCI-P3 و وجود درگاه‌های HDMI 2.0 و DP 1.4 بهره برده است.

مانیتورهای مخصوص طراحان

ایسوس از دو مانیتور جدید خود برای طراحان رونمایی کرد. مانیتور ProArt OLED PA32DCM با سایز ۳۱.۵ اینچی و رزولوشن ۴K مجهز به پنل OLED است که حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این مانیتور طراحی از پوشش فضای رنگی ۹۹ درصدی DCI-P3 و پشتیبانی از فناوری‌های HDR10 و HLG در کنار تنوع عالی درگاه‌های ارتباطی همچون Thunderbolt 4، HDMI و DP دست طراحان را برای طراحی باز می‌گذارند.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

اگر مانیتور ۳۱.۵ اینچی برای میز شما بزرگ است، ایسوس مانیتور ProArt OLED PA279CRV را با سایز ۲۷ اینچ پیشنهاد می‌کند. این مانیتور مجهز به پنل IPS و رزولوشن ۴K می‌باشد و ایسوس از پوشش فضای رنگی ۹۹ درصدی DCI-P3 و Delta E کمتر از ۲ در این مانیتور استفاده کرده است. این مانیتور با حداکثر مصرف برق ۹۶ وات انتخاب مناسبی برای طراحان به شمار می‌آید.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

مادربردهای مخصوص طراحان

ایسوس پرفروش ترین برند مادربرد در جهان با دست پر، پا به این مراسم گذاشته و از مادربردهای مخصوص طراحان با چیپست‌های مختلف در رویداد CES2023 پرده برداشت که به ترتیب در ادامه به اختصار آنها را معرفی خواهیم کرد.

مادربرد ProArt Z790-Creator WiFi مجهز به سوکت ۱۷۰۰ اینتل و با قابلیت پشتیبانی از نسل دوازده و سیزدهم پردازنده‌های اینتل در کنار رم‌های DDR5 و اسلات PCIe نسل پنجم آماده ارائه بالاترین عملکرد می‌باشد. این مادربرد از مدار تغذیه قدرتمند ۱۶+۱ فاز بهره می‌برد. مادربرد ProArt Z790-Creator WiFi مجهز به درگاه Thunderbolt 4 از نوع USB4 و درگاه شبکه ۱۰Gb بوده و از شبکه بی‌سیم WiFi 6E پشتیبانی می‌کند.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

مادربرد بعدی ProArt B760-Creator D4 تجهیز شده با سوکت ۱۷۰۰ اینتل آماده پذیرایی از نسل دوازدهم و سیزدهم پردازنده‌های اینتل می‌باشد. این مادربرد از مدار تغذیه ۱۲+۱ فاز بهره می‌برد که در کنار پشتیبانی از اسلات توسعه PCIe نسل پنجم می‌تواند عملکرد خوبی را به کاربر ارائه دهد.

مادربرد ProArt X670E-Creator WiFi نیز مجهز به سوکت جدید AMD یعنی AM5 است که از پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ رایزن را پشتیبانی می‌کند. این مادربرد از مدار تغذیه قدرتمند ۱۶+۲ فاز بهره می‌برد همچنین مجهز به درگاه‌های جدید USB4، درگاه شبکه ۱۰Gb و شبکه بی‌سیم WiFi 6E می‌باشد. همچنین این مادربرد از رم‌های DDR5 و اسلات توسعه PCIe 5.0 پشتیبانی می‌نماید. بدین ترتیب با یک مادربرد قدرتمند و همه فن حریف از ایسوس طرف هستیم.

در نهایت مادربرد مادربرد ProArt B650-Creator  رو داریم. این مادربرد نیز به جدیدترین سوکت شرکت AMD، یعنی AM5 مجهز است که آماده پذیرایی از پردازنده‌های سری ۷۰۰۰ رایزن را دارد. مادربرد ProArt B650-Creator  از مدار تغذیه ۱۲+۲ فاز بهره می‌برد. این مادربرد از رم‌های DDR5 و درگاه PCIe 5.0 M.2 پشتیبانی می‌کند.

نخستین روتر گیمینگ WiFi 7 دنیا

ایسوس از نخستین روتر گیمینگ WiFi 7 دنیا با عنوان ROG Rapture GT-BE98 در رویداد CES2023 پرده برداری نمود. این روتر از باند فرکانسی جدید ۸۰۲.۱۱be بهره می‌برد که امکان انتقال اطلاعات تا سرعت ۲۵۰۰۰ Mbps را فراهم می‌نماید. روتر ROG Rapture GT-BE98 مجهز به سه پورت ۱۰ Gb است. این روتر با ارائه پهنای باند شگفت‌انگیز ۳۲۰MHz، بیست درصد نسبت به نسل قبل نفوذ سیگنال بیشتری را دارا می‌باشد.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

نخستین کنترلر گیمینگ ایسوس

ایسوس برای نخستین بار از کنترلر گیمینگ مخصوص کامپیوتر خود با عنوان ROG Raikiri Pro رونمایی کرد. این کنترلر مجهز به پنل نمایشگر OLED است و قابلیت اتصال از سه طریق بلوتوث، WiFi 2.4 GHz و کابل USB-C را دارا می‌باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کنترلر، وجود چهار تریگر پشت کنترلر است که در هنگام بازی، به گیمر آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

ماوس مخصوص بازی‌های آنلاین

ایسوس با همکاری شرکت AimLab از سبک‌ترین ماوس مخصوص بازی‌های آنلاین یعنی ROG Harpe Ace Aim Lab Edition رونمایی کرد. این ماوس با وزن ۵۴ گرم، ارگونومی بسیار بالایی دارد. دقت این ماوس ۳۶۰۰۰ DPI می‌باشد که از سه طریق بلوتوث، WiFi 2.4 GHz و کابل USB-C قابلیت اتصال دارد. همچنین این ماوس مجهز به فناوری ULTRA-LOW LATENCY بوده که تا ۹۰ ساعت میزان شارژدهی باتری دارد. ماوس ROG Harpe Ace Aim Lab Edition مجهز به ۵ دکمه قابل برنامه‌ریزی از طریق برنامه Armoury Crate نیز است. مثل اکثر ماوس‌های بالارده ایسوس، سوئیچ‌های بکار رفته در این ماوس، طول عمر ۷۰ میلیون کلیک را دارند.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

کیبورد مکانیکال گیمینگ با فرم فاکتور ۷۵ درصد

ایسوس از کیبورد جدید خود با نمایشگر OLED با عنوان ROG Azoth رونمایی کرد. این کیبورد با فرم فاکتور ۷۵ درصد مجهز به کلیدهای ROG NX مکانیکال در رنگ‌های قرمز، آبی و قهوه‌ای می‌باشد. کیبورد ROG Azoth از جمله کیبوردهایی است که تمام سوئیچ‌ها و کلید‌های آن قابل تعویض است. این کیبورد از سه طریق بلوتوث، WiFi 2.4 GHz 1000 هرتزی و کابل USB-C قابلیت اتصال دارد. کلیدهای کیبورد ROG Azoth، مجهز به فناوری Anti-Ghosting بوده و تمام کلیدها قابلیت برنامه‌پذیری یا همان ماکرو را دارا می‎باشند. همچنین با استفاده از نرم‌افزار Armoury Crate مودهای مختلف نورپردازی را می‎‌توان اجرا نمود.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

کیسی که از آینده آمده

ایسوس از کیس جدید خود با عنوان ROG Hyperion GR701 پرده‌برداری کرد. این کیس با طراحی منحصر به فرد فضای کافی برای نصب کارت گرافیک‌های جدید تا حداکثر طول ۴۶ سانتی‌متر را دارا می‌باشد. همچنین درون این کیس از تمام فرم فاکتورهای موجود مادربرد از E-ATX تا MiniITX قابلیت جاگیری دارند. ایسوس در پنل پشتی کیس ROG Hyperion GR701 34 میلی‌متر فضا برای مدیریت کابل‌ها در نظر گرفته است. همچنین با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی Armoury Crate کاربر امکان شخصی‌سازی نورپردازی زیبای کار شده روی این کیس را دارد.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

صندلی با روکش قابل تنفس

ایسوس امسال از یک صندلی جدید با عنوان ROG Destrier Ergo Gaming Chair رونمایی کرد. این صندلی با فرم آلومینیومی مجهز به روکش قابل تنفس یا همان مش است که در استفاده طولانی مدت کاربر احساس راحتی بیشتری می‌کند و دیگر پس از بلند شدن از روی صندلی کمرتان خیس عرق نخواهد بود. این صندلی برای اولین بار بین صندلی‌های تولید شده توسط ایسوس، مجهز به پشت سری بزرگی است که عایق صوتی ایجاد می‌کند تا کاربر یا گیمر از شر اصوات مزاحم خلاص شود و با تمرکز بیشتری از کار و یا گیم خود لذت ببرد.

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

در انتها شگفتی‌های ایسوس در این نمایشگاه تمامی ندارند و به زودی این با بررسی کامل‌تر تک تک محصولات معرفی شده همراه شما خواهیم بود.

ABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)Mincraftmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا
غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

غرفه ایسوس در نمایشگاه CES 2023 - گیمفا