بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا

بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان breaking bad

از آثار گنگستری گرفته تا آثار جنایی کمدی، فیلم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند برای علاقه‌مندان به سریال Breaking Bad جالب‌توجه و تماشایی باشند.

فیلم‌های بسیاری در دنیای سینما وجود دارند که می‌توانند همانند سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) اوقات بسیار خوبی را برای بیننده‌ها رقم بزنند و یکی از بهترین نمونه‌های آثار ژانر جنایی به شمار می‌روند که تاکنون روی پرده سینما اکران شده‌اند.

این در حالی است که وینس گیلیگان علاوه بر سریال «بریکینگ بد» توانست با سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) نیز تجربه‌ای خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی را برای بیننده‌ها رقم بزند، تجربه‌ای که به این زودی‌ها از ذهن بیننده‌ها و طرفداران پاک نخواهد شد.

این دنیای خلق شده توسط وینس گیلیگان بسیار جذاب و دلنشین است و مطمئنا صرف زمان بیشتر در آن برای طرفداران بسیار خوشایند است. با این حال، در این میان فیلم‌هایی سینمایی وجود دارند که می‌توانند حس و حالی شبیه به سریال «بریکینگ بد» را برای بیننده‌ها ایجاد کنند.

در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برخی از بهترین فیلم‌ها شبیه به سریال «بریکینگ بد» بپردازیم، فیلم‌هایی که همانند سریال پر از خلاقیت‌های بصری و روایت‌های متحول‌کننده هستند.

فیلم خوشی‌های ساده (Cheap Thrills)

فیلم خوشی‌های ساده cheap thrills
فیلم Cheap Thrills
  • کارگردان: ای ال کتز
  • بازیگران: پت هیلی – سارا پکستون – دیوید کوچنر
  • محصول سال: ۲۰۱۳

فیلم «خوشی‌های ساده» اثری در ژانر جنایی و کمدی تلخ به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را ای ال کتز برعهده داشته و این اثر اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود. این اثر واقعا کاری کرده که بیننده به خوبی احساس ناامیدی شخصیت اصلی داستان را احساس می‌کند، شخصیتی که شبی پر از جرات‌های بزرگ و شدید را شروع می‌کند و توسط زوجی ثروتمند تشویق می‌شود.

این فیلم در مدت زمان کوتاهی از خودش به چنان وضعیت شدیدی از انحطاط و بی‌رحمی می‌رسد که در آن، روشی که هر کدام از این جرات‌ها زمینه‌سازی و اجرا می‌شوند، بدون شک برای بیننده بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

فیلم «خوشی‌های ساده» علاوه بر اینکه تفسیرهایی اجتماعی از تاثیرات پول و غرور روی بدتر شدن یک انسان را ارائه می‌دهد، با نقش‌آفرینی پت هیلی در نقش اصلی است که می‌تواند برای طرفداران سریال «بریکینگ بد» جالب‌توجه باشد.

با اینکه پت هیلی در سریال «بریکینگ بد» حضور نداشت اما در فصل پایانی سریال‌ «بهتره با ساول تماس بگیری» نقشی مهم را ایفا کرد. این در حالی است که بسیاری از ویژگی‌های شخصیت والتر وایت را می‌توان در شخصیت وی در فیلم «خوشی‌های ساده» مشاهده کرد.

فیلم رودخانه یخ‌زده (Frozen River)

فیلم رودخانه یخ‌زده frozen river
فیلم Frozen River
  • کارگردان: کورتنی هانت
  • بازیگران: ملیسا لئو – میستی اوپهام – چارلی مک‌درموت
  • محصول سال: ۲۰۰۸

ملیسا لئو برای نقش‌آفرینی خودش در نقش مادر دو فرزند که درگیر قاچاق انسان می‌شود در این فیلم درام و مهیج به نویسندگی و کارگردانی کورتنی هانت، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. کورتنی هانت نیز برای نگارش فیلم‌نامه این اثر نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و این دو واقعا شایسته این جایزه بودند.

فیلم «رودخانه یخ‌زده» همانند سریال «بریکینگ بد» بر جنبه‌های فقر تاکید دارد که باعث می‌شوند فرد به سمت جنایت کشانده شود و همین نیز سبب شده تا این اثر سینمایی یک اثر احساسی در ژانر جنایی و مهیج باشد و همچنین درام خانوادگی صادقانه و دردآوری را ارائه کند.

اتفاقتت فیلم در طول کریسمس در بخش شمالی ایالت نیویورک جریان دارد و همانند سریال «بریکینگ بد»، این اثر سینمایی مقدار بسیار زیادی از شخصیت خودش را از محیط و همچنین فرهنگ مکان خود می‌گیرد.

فیلم «رودخانه یخ‌زده» چه در طنز و چه در خشونت هیچ گاه به شدت سریال «بریکینگ بد» نیست اما از لحاظ درستی و دقت شخصیت‌ها و موقعیت‌ها شباهت بسیار زیادی با این سریال برجسته دارد.

فیلم نفوذی (The Infiltrator)

فیلم نفوذی the infiltrator
فیلم The Infiltrator
  • کارگردان: برد فورمن
  • بازیگران: برایان کرانستون – دایان کروگر – بنجامین برت
  • محصول سال: ۲۰۱۶

برایان کرانستون حتی پس از موفقیت بسیار زیاد سریال «بریکینگ بد» همیشه به عنوان بازیگری مکمل در فیلم‌ها انتخاب می‌شد. با این حال، در این میان آثاری هستند که در آن‌ها، این بازیگر بااستعداد نقش اصلی را بازی می‌کند و یکی از آن‌ها نیز فیلم «نفوذی» ساخته برد فورمن است که طرفداران سریال «بریکینگ بد» باید به تماشای آن بنشینند.

این فیلم اقتباسی از رمان زندگی‌نامه رابرت مازور است و داستان دوران او به عنوان مامور ویژه گمرک ایالات متحده آمریکا را روایت می‌کند که در سرنگونی بخشی از امپراتوری مواد مخدر پابلو اسکوبار در دهه ۱۹۸۰ میلادی نقش داشت.

برایان کرانستون به خوبی در این نقش جا افتاده چراکه کارهای مخفیانه مازور به معنای آن بود که او باید زندگی دوگانه بسیار خطرناکی را سپری می‌کرد و برایان کرانستون توانایی خودش برای ایفای چنین نقشی را به خوبی در سریال «بریکینگ بد» ثابت کرده و به خوبی توانسته از پس این نقش بر بیاید.

همانند سریال «بریکینگ بد»، فیلم «نفوذی» نیز نگاهی بسیار جالب و شیک نسبت به دنیای جنایتکارانه ندارد و علاوه بر این موارد، توجه زیادی نسبت به درام خانوگی نیز کرده است. این جنبه از فیلم به لطف نقش‌آفرینی‌ها و فیلم‌نامه این اثر نوشته الن براون فورمن سبب شده تا این فیلم صادقانه و جذاب به نظر برسد.

فیلم قاچاق (Traffic)

فیلم قاچاق traffic
فیلم Traffic
  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: بنیسیو دل تورو – دان چیدل – مایکل داگلاس
  • محصول سال: ۲۰۰۰

با اینکه فیلم «قاچاق» ساخته استیون سودربرگ همانند فیلم‌های جنایی کلاسیک همچون فیلم پدرخوانده (The Godfather) یا فیلم رفقای خوب (Goodfellas) مورد بحث بسیار زیادی بین طرفداران قرار نمی‌گیرد اما اثری برجسته به شمار می‌رود که توانست ساختار ژنتیکی این ژانر را به صورت دائمی تغییر بدهد و این در حالی است که تاثیر آن را می‌توان به وضوح در سریال «بریکینگ بد» و آثار پس از آن مشاهده کرد.

استفاده متمایز استیون سودرربرگ از رنگ، به ویژه رنگ‌های زرد برای بخش‌هایی از داستان که در مکزیک جریان دارد، به شدت به سبک بصری سریال «بریکینگ بد» نزدیک است و روی آن تاثیرگذار بوده است. فیلم «قاچاق» همچنین یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های مربوط به جنگ علیه مواد مخدر است که در قرن بیست و یکم میلادی منتشر شدند.

همانند سریال «بریکینگ بد»، این فیلم به مسائل مربوط به تجارت مواد مخدر در هر دو سمت مرز ایالات متحده و مکزیک می‌پردازد و به همان اندازه نیز زمان کافی برای به تصویر کشیدن مشکلات موجود در اعتیاد و همچنین خطرهای همکاری با کارتل‌ها صرف می‌کند. بازیگران این اثر بسیار بااستعداد هستند و بنیسیو دل تورو برای نقش‌آفرینی خودش در این اثر جایزه اسکار گرفت و استیون سودربرگ نیز جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد (Hell Or High Water)

فیلم اگر از آسمان سنگ ببارد hell or high water
فیلم Hell Or High Water
  • کارگردان: دیوید مک‌کنزی
  • بازیگران: کریس پاین – بن فاستر – جف بریجز
  • محصول سال: ۲۰۱۶

بیننده‌های سریال «بریکینگ بد» که شیفته عناصر نئو وسترن موجود در این اثر شده‌اند، می‌توانند با تماشای فیلم «اگر از آسمان سنگ ببارد» که در مورد سرقت از بانک توسط دو برادر است، به خوبی از این عناصر لذت ببرند. فیلم‌نامه این اثر را تیلور شریدان قلم زده و دیوید مک‌کنزی آن را کارگردانی کرده است.

فیلم «اگر از آسمان سنگ ببارد» حاوی دیالوگ‌های سختی است که باعث شده دیگر ساخته تیلور شریدان یعنی سریال یلواستون (Yellowstone) نیز به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. این در حالی است که این اثر سینمایی با صحنه‌های سرقت برق‌آسای خودش به جلو پیش می‌رود و از طریق مناظر گسترده و خیره‌کننده تگزاس غربی که توسط فیلمبردار گیلز ناتگنز به تصویر کشیده شده‌اند،‌ زیبا و تماشایی به نظر می‌رسد.

کسانی که پویایی میان هنک و استیو گومز در سریال «بریکینگ بد» را دوست داشتند، از داستان دو تکاور تگزاسی که به دنبال دستگیری این دو برادر سارق هستند نیز لذت خواهند برد. همانطور که بیننده بیشتر درگیر داستان این فیلم می‎‌شود، ابهام اخلاقی موجود در داستان بیشتر نمایان می‌شود و همانند سریال «بریکینگ بد»، این فیلم قدرت خارق‌العاده‌ای برای وادار کردن مخاطب برای اهمیت دادن به شخصیت بد داستان دارد.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country For Old Men)

فیلم جایی برای پیرمردها نیست no country for old men
No Country For Old Men
  • کارگردان: جوئل و ایتن کوئن
  • بازیگران: خاویر باردم – تامی لی جونز – جاش برولین
  • محصول سال: ۲۰۰۷

اقتباس برادران کوئن از رمان «جایی برای پیرمردها نیست» نوشته کورمک مک کارتی اثری بسیار خیره‌کننده و جذاب به شمار می‌رود که همچنان به عنوان اوج فیلمسازی نئو وسترن معاصر شناخته می‌شود.

داستان ساده این اثر مردی را دنبال می‌کند که کیفی پر از پول پیدا می‌کند. این کیف پول در یک معامله بین خلافکاران بوده که سرانجام خوبی نداشته است. در این حین نیز قاتلی استخدام می‌شود تا این کیف پول را بازپس بگیرد. اما در میان این داستان ساده، موضوعات بزرگی همچون انتخاب و سرنوشت برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‎‌شوند که باعث شدند فیلم احساسی قوی داشته باشد.

مطمئنا طرفداران سریال «بریکینگ بد» از خشونت‌های خونین و فراوان این اثر ناامید نخواهند شد اما باید گفت که جذبه اصلی این فیلم، قدرت بسیار زیاد نقش‌آفرینی بازیگران و همچنین کارگردانی برادران کوئن است. خاویر باردم با نقش‌آفرینی خودش توانست نقش قاتل آنتون چیگور را به شخصیتی ماندگار تبدیل کند و برای این نقش‌آفرینی خودش نیز جایزه اسکار دریافت کرد.

فیلم شات کالر (Shot Caller)

فیلم شات کالر shot caller
فیلم Shot Caller
  • کارگردان: ریک رومن وو
  • بازیگران: نیکلای کاستر والدو – لیک بل – جان برنتال
  • محصول سال: ۲۰۱۷

فیلم مهیج «شات کالر» به کارگردانی ریک رومن وو با نقش‌آفرینی ستاره سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی نیکلای کاستر والدو در نقش یک دلال موفق سهام در ایالت کالیفرنیا است که پس از یک تصادف مرگبار به حبسی کوتاه محکوم می‌شود.

با این حال، او زمانی که وارد زندان می‌شود، خودش را درگیر باندهای داخل زندان، به خصوص سفیدپوست‌های نژادپرست محلی پیدا می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا او برای اینکه زنده بماند، بیشتر و بیشتر در زندگی جنایتکارانه غرق شود.

واقعیت‌های تلخ و بی‌عدالتی‌های سیستم که شخصیت اصلی فیلم «شات کالر» با آن‌ها مواجه می‌شود، بازتاب بسیار خوبی از تفسیرهای اجتماعی سریال «بریکینگ بد» است، به خصوص اینکه چگونه یک مرد عادی به بخشی از فرهنگ جنایتکارانه سفید‌پوست‌های نژادپرست وارد می‌شود.

فیلم زندگی بدون اصول (Life Without Principle)

فیلم زندگی بدون اصول life without principle
فیلم Life Without Principle
  • کارگردان: جانی تو
  • بازیگران: شان لائو – ریچی ین – دنزی هو
  • محصول سال: ۲۰۱۱

فیلم جنایی و درام «زندگی بدون اصول» مجموعه‌ای از شخصیت‎‌های مختلف همچون یک پلیس، یک گنگستر سطح پایین و یک کارمند بانک را دنبال می‌کند که به یکدیگر مرتبط هستند و آن‌ها با موقعیت‌های اخلاقی‌ای در زندگی مدرن و امروزی مواجه می‌شوند.

طرفداران سریال «بریکینگ بد» که به خوبی از واقعیت دنیای جنایی آگاه هستند، شباهت‌های بسیار زیادی را با فیلم «زندگی بدون اصول» پیدا خواهند کرد و این شباهت‌ها در برابری اخلاقیات و گناه بیشتر به چشم می‌خورد.

فیلم جنایی بعدی جانی تو یعنی فیلم جنگ مواد مخدر (Drug War) نیز اثری جالب‌توجه و ارزشمند به شمار می‌‎رود که به موضوعی مشابه با سریال «بریکینگ بد» می‌پردازد و این در حالی است که ساختار اکشن و مهیج سنتی‎‌تری را دنبال می‌کند.

فیلم دارودسته‌های واسیپور ۱ و ۲ (Gangs Of Wasseypur Parts 1 & 2)

فیلم دارودسته‌های واسیپور ۱ و ۲ gangs of wasseypur parts 1 & 2
فیلم‎‌های Gangs Of Wasseypur
  • کارگردان: آنورانگ کاشیاپ
  • بازیگران: مانوج باجپایی – نوازالدین صدیقی – پانکاج تریپاتی
  • محصول سال: ۲۰۱۲

داستان حماسی و گنگستری «دارودسته واسیپور» در دو فیلم جداگانه به کارگردانی آنورانگ کاشیاپ روایت شده و اتفاقات آن نیز در طی مدت زمانی بیش از پنجاه سال رقابت خونین در محله معروف واسیپور هند جریان دارد.

این فیلم صحنه‌ها و درگیری‌های خود را با جزئیات فراوان به نمایش می‌گذارد و همین نیز آن را به داستانی عظیم از شخصیت‌های نمادین و دشمنی‌های تلخ خانوادگی تبدیل کرده است. منظره بیابانی واسیپور و خشونت تکان‌دهنده فیلم یادآور برداشت غم‌انگیز سریال «بریکینگ بد» نسبت به جنایت‌های مافیایی است.

فیلم قلمرو حیوانات (Animal Kingdom)

فیلم قلمرو حیوانات animal kingdom
فیلم Animal Kingdom
  • کارگردان: دیوید می‌شد
  • بازیگران: بن مندلسون – جوئل اجرتون – گای پیرس
  • محصول سال: ۲۰۱۰

فیلم جنایی، درام و استرالیایی «قلمرو حیوانات» به نویسندگی و کارگردانی دیوید می‌شد پیرامون خانواده‌ای بسیار ناکارآمد از سارقان بانک در شهر ملبورن است که با تهدیدی از سوی گروهی از پلیس‌های دست به اسلحه مواجه می‌شوند، گروهی که می‌خواهند همه این سارق‌ها را به طور کلی نابود کنند.

جاشوا کودی ۱۷ ساله پس از مرگ مادرش، بار دیگر به سمت خانواده‌ای گرایش پیدا می‌کند که مادرش سعی داشته بود تا از آن‌ها فاصله بگیرد و همین نیز باعث می‎‌شود تا جاشوا به طور غیر قابل برگشتی به سمت دنیای قتل و جنایت سوق پیدا کند.

برای طرفداران سریال «بریکینگ بد»، نقش‌آفرینی جیمز فرچویل در نقش جاشوا بدون شک یادآور خاطرات نقش‌آفرینی‌های آرون پال در نقش جسی پینکمن خواهد بود. با این حال، کل بازیگران فیلم «قلمرو حیوانات» نقش‌آفرینی‌های بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و همین نیز سبب شده تا این فیلم رویکردی بسیار شبیه به رویکرد واقع‌گرایانه و درام سریال «بریکینگ بد» داشته باشد. همین نیز سبب شد تا سریالی بر اساس این فیلم ساخته شود که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ میلادی پخش شد.

فیلم رگ‌یابی (Trainspotting)

فیلم رگ‌یابی trainspotting
فیلم Trainspotting
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور – ایون بریمنر – جانی لی میلر
  • محصول سال: ۱۹۹۶

سریال «بریکینگ بد» سریالی به شمار می‌رفت که هیچ گاه از وفق دادن خود و همچنین آزمایش کردن شیوه‌های مختلف برای دست یافتن به بهترین ایده هیچ واهمه‌ای نداشته است و این در حالی بود که سعی داشت همیشه احساسی سینمایی داشته باشد.

همین نیز قابل قیاس با رویکرد ترکیبی ژانرها و تکنیک‌های کوئنتین تارانتینو در فیلم‌هایش است و این در حالی است که ارجاع مستقیم بسیار زیادی به سبک بصری تارانتینو در سریال «بریکینگ بد» وجود دارد. با این حال، شباهت‌های متمایزی بین سریال «بریکینگ بد» و فیلم «رگ‌یابی» ساخته دنی بویل به چشم می‌خورند.

شباهت‌های بسیار زیادی در استفاده از دوربین‌ها، به ویژه دوربین‌های کوچک متصل به بازیگران و وسایل توسط دنی بویل در فیلم «رگ‌یابی» با فیلمبرداری مایکل اسلوویس در سریال «بریکینگ بد» وجود دارد. این در حالی است که داستان هر دو اثر پرتره‌ای صادقانه، دلخراش و خلاقانه از فرهنگ مواد مخدر و اعتیاد است و این موارد به خوبی در نقش‌آفرینی آرون پال و ایوان مک‌گرگور به نمایش گذاشته شده‌اند.

فیلم وثیقه (Collateral)

فیلم وثیقه collateral
فیلم Collateral
  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: تام کروز – جیمی فاکس – جادا پینکت اسمیت
  • محصول سال: ۲۰۰۴

جیمی فاکس در فیلم «وثیقه» نقش یک راننده تاکسی را بازی می‌کند که مجبور می‌شود تا یک قاتل قراردادی با بازی تام کروز را همراهی و به او برای کشتن فردی در لس آنجلس کمک کند. هیچ اشاره‌ای به تجارت مواد مخدر در فیلم «وثیقه» ساخته مایکل مان وجود ندارد اما دوگانگی، دروغ، فریب و شخصیت‌های جنایتکار بزرگ باعث شده تا تماشای این فیلم برای طرفداران سریال «بریکینگ بد» جالب باشد.

فضای محدودی که دو شخصیت اصلی فیلم «وثیقه» در آن قرار دارند، همانند ماشین آر وی در سریال «بریکینگ بد»، باعث شده تا این دو بازیگر بتوانند پویایی و دیالوگ‌های بین کاراکترهای خودشان را به بهترین شکل ممکن به اجرا در بیاورند.

جیمی فاکس برای این نقش‌آفرینی خودش نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد شد اما این جایزه در نهایت به مورگان فریمن رسید. این در حالی بود که جیمی فاکس در همان مراسم اسکار، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم ری (Ray) بدست آورد.

فیلم اوقات خوش (Good Time)

فیلم اوقات خوش good time
فیلم Good Time
  • کارگردان: جاش و بنی سفدی
  • بازیگران: رابرت پتینسون – جنیفر جیسون لی – بنی سفدی
  • محصول سال: ۲۰۱۷

فیلم «اوقات خوش» ساخته برادران سفدی یک اثر جنایی در نیویورک به شمار می‌رود که بسیار یادآور رویکرد سریال «بریکینگ بد» نسبت به جرایم جدی است. همان کاری که برایان کرانستون با نقش والتر وایت در سریال «بریکینگ بد» انجام داد، رابرت پتینسون نیز با شخصیت اصلی این فیلم انجام داده است و شخصیتی بسیار شرور خلق کرده که واقعا بیننده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رابرت پتینسون در این فیلم نقش سارق بانک آماتوری را بازی می‌کند که برای محافظت از برادرش هر کاری انجام می‌دهد و تمام شهر نیویورک نیز به زمین بازی یا میدان جنگ تبدیل می‌شود و این در حالی است که او باید در ماموریت خودش از ماموران فرار کند و پول بگیرد.

به ندرت پیش می‌آید که شخصیت اصلی یا قهرمان داستان همانند شخصیت اصلی فیلم «اوقات خوش» بدون اخلاقیات باشد. رئالیسم نه تنها این اثر را برجسته کرده بلکه همانند سریال «بریکینگ بد»، جهانی را خلق کرده که در آن، چرخش‌های تند داستان بسیار واقعی‌تر و خارق‌العاده‌تر به نظر می‌رسند.

فیلم تبهکار بی‌نام: قوانین زمان (Nameless Gangster: Rules Of The Time)

فیلم تبهکار بی‌نام قوانین زمان nameless gangster rules of the time
فیلم Nameless Gangster: Rules Of The Time
  • کارگردان: یون جوگ بین
  • بازیگران: چوی مین سیک – ها جونگ وو
  • محصول سال: ۲۰۱۲

فیلم «تبهکار بی‌نام: قوانین زمان» ساخته یون جونگ بین داستان لحظه‌ای به خصوص و فاسد در تاریخ کره جنوبی را روایت می‌کند و به عنوان یک توسعه شخصیتی جذاب عمل می‌کند. این اثر همانند سریال «بریکینگ بد» نشان می‌دهد که چطور بزرگترین نیروها در دنیای ناپایدار جرم و جنایت اغلب اوقات مدعیان وانمودکننده هستند.

چوی مین سیک در این فیلم نقش‌آفرینی واقعا ارزشمندی را ارائه می‌دهد که قابل قیاس با نقش‌آفرینی برایان کرانستون در سریال «بریکینگ بد» است. او در این فیلم نقش مامور گمرک کوچکی را بازی می‌کند که آروزهای پوچی برای تبدیل شدن به اربابی بزرگ در دنیای جرم و جنایت دارد. ترکیب شخصیتی او از نبوغ چشمگیر و شوخ طبعی زیاد کاملا یادآور شخصیت والتر وایت است و این در حالی است که تاثیرگذاری از احساسات و تعهد را به نمایش در می‌آورد.

فیلم یک پیامبر (A Prophet)

فیلم یک پیامبر a prophet
فیلم A Prophet
  • کارگردان: ژاک اودیار
  • بازیگران: طاهر رحیم – نیلز آرستروپ – عادل بنشریف
  • محصول سال: ۲۰۰۹

اتفاقات فیلم «یک پیامبر» عمدتا در زندان جریان دارد اما این موضوع سبب نشده تا این اثر حماسی و جنایی مدرن ساخته ژاک اودیار دور از دسترس به نظر برسد. همانند سریال «بریکینگ بد»، این فیلم نیز پر از ترفندهای هوشمندانه است که باعث شده دنیای آن واقعی‌تر به نظر برسد و این در حالی است که هرگز اجازه نمی‌دهد دنیای خودش قابل پیش‌بینی باشد. انفجارهای ناگهانی و شدید خشونت و گاهی تقریبا عجیب و غریب می‌تواند به یکباره خودشان را وارد زندگی کرده و یکنواختگی زندگی روزمره را از بین ببرند.

در فیلم «یک پیامبر»، طاهر رحیم نقش شخصی را بازی می‌کند که راه خود را در شبکه‌ای از جناح‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های متخاصم در دنیای جرم و جنایت فرانسه پیدا می‌کند. همانند سریال «بریکینگ بد»، این فیلم علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده است، همانند کپسولی زمان، دوره زمانی خاص خودش را حفظ کرده است.

فیلم سیکاریو (Sicario)

فیلم سیکاریو sicario
فیلم Sicario
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: امیلی بلانت – بنیسیو دل تورو – جاش برولین
  • محصول سال: ۲۰۱۵

فیلم «سیکاریو» پرتنش‌ترین و خشن‌ترین لحظات از «بریکینگ بد» را گرفته، آن‌ها را متراکم کرده و ویژگی‌های سینمایی آن‌ها را تا حد ممکن بالا برده و درون خودش به نمایش گذاشته است. این فیلم جنایی ساخته دنی ویلنوو توانسته نیم نگاهی از عمیق‌ترین و تاریک‌ترین دوران جنگ علیه مواد مخدر را به نمایش بگذارد و برای انجام این کار نیز داستان را از دیدگاه یک مامور اف‌بی‌آی با بازی امیلی بلانت روایت می‌کند که درگیر یک ترور مخفی کارتل شده است.

موسیقی متن تپنده و پر از تنش دیو پورتر سبب شده تا صحنه‌های مهیج سریال «بریکینگ بد» بسیار جذاب باشند و این در حالی است که این رویکرد را در فیلم «سیکاریو» و با موسیقی یوهان یوهانسون نیز می‌توان تجربه کرد. فیلمبردار افسانه‌ای راجر دیکینز نیز توانسته به خوبی جلوه‌های بصری بسیار جذاب و گاهی بسیار زیبا را در این فیلم به نمایش بگذارد.


در این مطلب به معرفی برخی از بهترین فیلم‌ها شبیه به سریال «بریکینگ بد» پرداختیم که علاقه‌مندان به این سریال محبوب می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

DARKSIRENParsaAlborzAmirAbbas KabyryیوهانLonesome guymeysambred-eyed Banished KnightArminBehzad zargaryAMIR WAZOWSKIEdvard KenweyArtin_GameariSiavashaliEzio Auditore da Firenzeneo loyedAHC

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا
بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان سریال Breaking Bad - گیمفا