مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳

فیلم‌های جذاب و مهیجی در ژانر ترسناک قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شوند که انتظار و هایپ برای آن‌ها بسیار زیاد است.

سال ۲۰۲۳ در حال تبدیل شدن به سال بسیار جذاب و دیدنی‌ای برای فیلم‌های ترسناک است اما در این میان، هایپ و انتظار برای برخی از آثار بسیار بیشتر است و در این مطلب نیز قرار است به رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ بر اساس میزان هایپ برای آن‌ها بپردازیم. همراه با ما باشید.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای ژانر ترسناک سالی پر از موفقیت به شمار می‌رفت. در سال گذشته میلادی نه تنها فرنچایزهای بزرگی همچون جیغ (Scream) و هالووین (Halloween) توانستند با آثار جدید خود به فروش‌های بالایی در گیشه دست پیدا کنند اما در این میان، آثار مستقلی همچون فیلم بربر (Barbarian) و فیلم ترساننده ۲ (Terrifier 2) نیز موفق شدند تا نظرات خوبی از سوی بینندگان و منتقدان دریافت کنند.

مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳

همانطور که اکران فیلم‌ها و همچنین فروش آن‌ها در گیشه در حال بازگشت به دوران قبل از کرونا است، ژانر ترسناک توانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند و فیلم‌های این ژانر در گیشه عملکردی خارق‌العاده دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم لبخند (Smile) اشاره کرد که با وجود ناشناخته بودنش توانست به فروش چند صد میلیون دلاری در گیشه برسد.

با اینکه سال ۲۰۲۳ میلادی برای اینکه بتواند بالاتر از سال گذشته میلادی باشد، کار بسیار دشواری دارد اما در سال جاری میلادی قرار است فیلم‌های مورد انتظاری روی پرده سینماها اکران شوند که هایپ برای آن‌ها بسیار زیاد است. از دنباله جدید مجموعه «جیغ» تا ریبوت مجموعه مرده شریر (Evil Dead)، در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم‌های متنوعی برای طرفداران ژانر ترسناک وجود دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی مورد انتظارترین آثار ترسناک سال ۲۰۲۳ میلادی بپردازیم.

۱۱. فیلم راهبه ۲ (The Nun 2)

فیلم the nun 2
فیلم The Nun 2
  • کارگردان: مایکل چاوز
  • بازیگران: استورم رید – تایستا فارمیگا – آنا پاپپلول
  • تاریخ اکران: ۸ سپتامبر (جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲)

با اینکه فیلم هالو (The Hallow) به کارگردانی کورین هاردی اثری بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای در ژانر ترسناک به شمار می‌رفت اما فیلم بعدی وی یعنی فیلم راهبه (The Nun) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی نیز اثری جذاب بود که به عنوان یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده دنیای سینمایی در حال گسترش احضار (The Conjuring) به شمار می‌رود.

این فیلم داستان صومعه‌ای را روایت می‌کند که توسط شیطانی تسخیر شده و مورد تهدید قرار می‌گیرد. فیلم «راهبه» یکی از آثار ضعیف در مجموعه فیلم‌های «احضار» کمپانی نیولاین به شمار می‌رود که دلیل آن نیز طرح داستانی قابل پیش‌بینی آن است.

با این وجود، اجرای جذاب و خیره‌کننده تایسا فارمیگا در نقش اصلی سبب شده تا داستان ضعیف فیلم «راهبه» کمتر به چشم بیاید. از همین رو، امید می‌رود که فیلم «راهبه ۲» بتواند فرض داستانی خودش را قوی‎‌تر از فیلم قبلی به نمایش در بیاورد و بدون شک، بازگشت تایسا فارمیگا در این فیلم تازه، نشان‌دهنده آن است که بیننده‌ها حداقل شاهد نقش‌آفرینی‌ای قوی خواهند بود.

۱۰. فیلم اره ۱۰ (Saw 10)

فیلم saw 10
فیلم Saw 10
  • کارگردان: کوین گرویترت
  • بازیگران: توبین بل – شاونی اسمیت – مایکل بیچ
  • تاریخ اکران: ۲۷ اکتبر (جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲)

فیلم ناشناخته و بسیار موفق «اره» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی یک اثر روانشناختی فشرده و پرتنش به شمار می‌رفت که به طور شگفت‌انگیزی از فیلم اصلی مکس دیوانه (Mad Max) محصول سال ۱۹۷۹ میلادی الهام گرفته شده است.

با این حال، دنباله‌های بعدی فرنچایز «اره» نتوانستند آن طور که باید عملکرد خوبی داشته باشند و پیچش‌های هوشمندانه و تفسیرهای اجتماعی تند اثر اصلی در این دنباله‌ها جای خودش را به تله‌های کارتونی و طرح‌های داستانی پیچیده داده بودند.

 همین نیز سبب شده تا هیاهو و انتظار برای فیلم «اره ۱۰» بسیار زیاد باشد و بیننده‌ها و طرفداران انتظار اثری سطح بالا را از سازندگان دارند، به خصوص اینکه وظیفه کارگردانی این اثر برعهده کوین گرویترت است، کسی که سابقه کارگردانی فیلم اره ۶ (Saw VI) را در کارنامه هنری خودش دارد.

از سوی دیگر باید اذعان کرد که حضور دوباره بازیگر اصلی جیگساو یعنی توبین بل در جمع بازیگران فیلم «اره ۱۰» بسیار امیدوارکننده است. این در حالی است که هایپ بسیار زیاد برای هر فیلم جدیدی از این فرنچایز ترسناک اکثرا ناشی از شهرت و محبوبیت بسیار زیاد فیلم اصلی است.

۹. فیلم آخرین سفر دمتر (The Last Voyage of the Demeter)

فیلم the last voyage of the demeter
فیلم The Last Voyage of the Demeter
  • کارگردان: آندره اوردال
  • بازیگران: کوری هاوکینز – اشلینگ فرنچوسی – دیوید دستمالچیان
  • تاریخ اکران: ۱۱ اوت (جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲)

فیلم «آخرین سفر دمتر» یکی از دو فیلم اقتباسی بر اساس داستان دراکولا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ میلادی اکران خواهند شد. این فیلم داستان یک فصل از رمان را اقتباس می‌کند و آن را در قالب اثری سینمایی و بلند به نمایش در می‌آورد. علاقه‌مندان به ژانر ترسناک و این رمان، عنوان این اثر سینمایی را به خوبی می‌شناسند چراکه بر گرفته شده از نام کشتی‌ای است که دراکولا در مسیر خود به لندن بر آن سوار بوده است.

جدا از اینکه فیلم «آخرین سفر دمتر» اقتباسی از داستان‌های دراکولا به شمار می‌‎رود، حضور آندره اوردال روی صندلی کارگردانی آن نیز انتظار و هایپ برای آن را دو چندان کرده است. این کارگردان برجسته از سال ۲۰۱۹ میلادی و فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark) به بعد هیچ اثر دیگری را نساخته است.

با این حال، از آنجا که بسیاری از افراد با داستان دراکولا آشنا هستند و می‌دانند که این داستان چگونه به پایان می‎‌رسد، فیلم «آخرین سفر دمتر» ممکن است به عنوان یکی از دو آثار اقتباسی دراکولا در سال ۲۰۲۳ میلادی با مشکل مواجه شود.

۸. فیلم غریبه‌ها (The Strangers)

فیلم the strangers
فیلم The Strangers
  • کارگردان: رنی هارلین
  • بازیگران: مادلین پچ – فروی گوتیرز – ریچل شنتون
  • تاریخ اکران: نامشخص

فیلم «غریبه‌ها» محصول سال ۲۰۰۸ میلادی یک فیلم هیجان‌انگیز درباره تهاجم به خانه است که به لطف لحن تیره و ابهام جسورانه خودش به یک فیلم کلاسیک و محبوب تبدیل شده است. همین نیز سبب شد تا ساخت سه‌گانه جدیدی از این مجموعه در دستور کار قرار بگیرد که ریبوت فیلم‌های قبلی خواهد بود.

رنی هارلین سکان کارگردانی اولین فیلم از این سه‌گانه جدید را در دست دارد و مطمئنا کسانی که با فیلم‌های اصلی آشنا هستند، ممکن است از ساخت این سه‌گانه جدید تعجب کنند. چیزی که سبب شد تا فیلم «غریبه‌ها» بسیار موفق باشد، این است که این اثر از ارائه هر گونه پیشینه درباره تبهکاران خود یا ارائه توضیحی درباره اقدامات آن‌‌ها خودداری می‌کند.

همین نیز سبب شده تا این فیلم تازه در این فرنچایز، در خطر از دست دادن ابهام ماندگار فیلم اصلی قرار داشته باشد چراکه در این سه‌گانه تازه باید جنبه‌های مختلفی از شخصیت‌های منفی آن برای بیننده‌ها آشکار گردد.

۷. فیلم رنفیلد (Renfield)

فیلم renfield
فیلم Renfield
  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • بازیگران: نیکلاس هولت – نیکلاس کیج – بن شوارتز
  • تاریخ اکران: ۱۴ آوریل (جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲)

دومین بازگویی از داستان دراکولا در سال ۲۰۲۳ میلادی، فیلم «رنفیلد» است که قرار است چرخشی نسبتا احمقانه را در داستان این کنت بدنام ایجاد کند و تغییرات متعددی را در داستان اصلی نوشته برام استوکر رقم بزند.

اتفاقات فیلم «رنفیلد» در شهر نیویورک و در زمان معاصر جریان دارد و در آن، نیکلاس هولت نقش خدمتکار کنت دراکولا به نام رنفیلد را بازی می‌کند. رنفیلد مایل است تا به دراکولا خدمت کند چراکه حشراتی که او می‌خورد، به او قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد. همین نیز چرخشی در داستان اصلی به شمار می‌رود که ممکن است این داستان کمدی و گوتیک عجیب و غریب را به یک داستان ابرقهرمانی ساده تبدیل کند.

با این وجود، فیلم «رنفیلد» همچنان اثری مورد انتظار به شمار می‌رود و مطمئنا انتخاب نیکلاس کیج برای ایفای نقش دراکولا سبب شده تا این اثر جذاب‌تر نیز باشد و از جمله فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی لقب بگیرد.

۶. فیلم توطئه‌آمیز ۵ (Insidious 5)

فیلم insidious 5
فیلم Insidious 5
  • کارگردان: پاتریک ویلسون
  • بازیگران: پاتریک ویلسون – تای سیمپکینز – رز بایرن
  • تاریخ اکران: ۷ ژوئیه (جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲)

در حال حاضر اطلاعات چندانی از فیلم «توطئه‌آمیز ۵» در دست نیست، به جز اینکه این فیلم قرار است دنباله مستقیمی برای دو فیلم ابتدایی این فرنچایز ساخته جیمز وان باشد. فیلم جدید مجموعه «توطئه‌آمیز» داستان پسر تسخیرشده جاش و رینای به نام دالتون را دنبال خواهد کرد و این در حالی است که او اکنون بزرگ شده و به دانشگاه رفته است.

وظیفه کارگردانی فیلم توطئه‌آمیز: ترس از تاریکی (Insidious: Fear the Dark) برعهده ستاره این فرنچایز یعنی پاتریک ویلسون است که اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود. با وجود اینکه تاریخ اکران فیلم «توطئه‌آمیز ۵» برای تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی برنامه‌ریزی شده اما هنوز هیچ تریلری از آن برای مخاطبان عرضه نشده است. با این وجود، هیجان و هایپ برای این اثر تازه در این فرنچایز ترسناک بسیار بالا است.

۵. فیلم بوگی‌من (The Boogeyman)

فیلم the boogeyman
فیلم The Boogeyman
  • کارگردان: راب سویج
  • بازیگران: مدیسون هو – ویوین لایرا بلیر – دیوید دستمالچیان
  • تاریخ اکران: ۲ ژوئن (جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲)

فیلم «بوگی‌من» یا «لولو خورخوره» اقتباسی از داستانی کوتاه به همین نام نوشته استیون کینگ به شمار می‌رود که سکان کارگردانی این اثر اقتباسی را راب سویج در دست دارد. این اثر به لطف اکران آزمایشی خودش برای عده‌ای خاص، از همین الان توانسته به اثری جذاب و مورد انتظار تبدیل شود.

همانند برخی از فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی، فیلم «بوگی‌من» نیز قرار بود در ابتدا به صورت مستقیم روی سرویس‌های آنلاین عرضه شود اما اکران آزمایشی آن و واکنش‌های بسیار خوب نسبت به آن سبب شد تا این فیلم ترسناک ابتدا به روی پرده سینماها بیاید.

تریلر خوفناک فیلم «بوگی‌من» نوید وحشت‌های شدیدی را می‌دهد و این در حالی است که داستان کوتاهی که فیلم بر اساس آن ساخته شده، از لحاظ داستانی چندان تاریک و خوفناک نیست. با این حال، این اثر می‌تواند لحظات دلهره‌آور و ترسناک خوبی را برای مخاطبان خودش به ارمغان بیاورد.

۴. فیلم سیلمز لات (Salem’s Lot)

فیلم salems lot
فیلم Salem’s Lot
  • کارگردان: گری دابرمن
  • بازیگران: لوئیس پولمن – مکنزی لی – بیل کمپ
  • تاریخ اکران: ۲۱ آوریل (جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)

دومین اثر اقتباسی ساخته شده بر اساس کتاب‌های استیون کینگ در سال ۲۰۲۳ میلادی، فیلم «سیلمز لات» است. این فیلم بر اساس یکی از مشهورترین کتاب‌های استیون کینگ ساخته می‌شود و سومین اقتباس از این داستان ترسناک خون‌آشامی به شمار می‌رود.

همانند برخی دیگر از اقتباس‌های ساخته شده بر اساس آثار استیون کینگ، فیلم «سیلمز لات» نیز با مشکل بزرگی مواجه است؛ طرح داستان موجود در رمان بسیار زیاد است و نمی‌توان آن را به خوبی درون یک فیلم‌نامه گنجاند.

با این حال، نویسنده فیلم آن (IT) یعنی گری دابرمن وظیفه نوشتن فیلم‌نامه اقتباسی این اثر را در دست دارد و خودش نیز آن را کارگردانی می‌کند. مطمئنا گری دابرمن گزینه بسیار خوبی برای نویسندگی و کارگردانی این اقتباس از کتاب‌های استیون کینگ به شمار می‌رود و شانس زیادی برای دست یافتن به موفقیت دارد.

۳. فیلم جیغ ۶ (Scream 6)

فیلم scream 6
فیلم Scream 6
  • کارگردان: مت بتینلی اولپین و تایر جیلت
  • بازیگران: ملیسا باررا – جنا اورتگا – کورتنی کاکس
  • تاریخ اکران: ۱۰ مارس (جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱)

به دنبال موفقیت بسیار زیاد فیلم «جیغ» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی چه از نظر منقدان و چه از نظر مالی، فیلم «جیغ ۶» به یکی از فیلم‌های بسیار مورد انتظار و جذاب سال ۲۰۲۳ میلادی در ژانر ترسناک تبدیل شده است.

مطمئنا اعلام حضور کاراکتر مکمل فیلم «جیغ ۴» یعنی کربی رید در فیلم «جیغ ۶» نیز در افزایش هایپ برای این اثر تازه بسیار تاثیرگذار بوده است. با این حال، نیو کمپبل که به عنوان ستاره این فرنچایز شناخته می‌شود و نقش سیدنی پرسکات را به نمایش در می‌آورد، در این فیلم تازه حضور نخواهد داشت و همین نیز برای برخی از طرفداران ناامیدکننده بوده است. با این حال، همچنان انتظار و هیجان برای فیلم «جیغ ۶» بسیار زیاد است.

۲. فیلم مرده شریر برمی‌خیزد (Evil Dead Rise)

فیلم evil dead rise
فیلم Evil Dead Rise
  • کارگردان: لی کرونین
  • بازیگران: آلیسا سادرلند – لیلی سالیوان – گابریل اکولز
  • تاریخ اکران: ۲۱ آوریل (جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)

سکان کارگردانی فیلم «مرده شریر برمی‌خیزد» را لی کرونین برعهده دارد و این فیلم، ریبوتی دیگر از این فرنچایز ترسناک به شمار می‌رود. با این حال، این اثر به صورت مستقیم روی سرویس آنلاین عرضه خواهد شد و عدم حضور ستاره این فرنچایز یعنی بروس کمپبل در آن، باعث شده تا هیجان و هایپ برای این فیلم تازه کمتر باشد.

با این حال، انتشار اولین تریلر فیلم «مرده شریر برمی‌خیزد» همه چیز را به طور قابل‌توجهی تغییر داد. این تریلر فیلم را به عنوان اثری پرتنش، وحشتناک و دلهره‌آور به نمایش گذاشته و همین نیز سبب شده تا این اثر یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ میلادی باشد.

فیلم «مرده شریر برمی‌خیزد» نه تنها می‌خواهد یکی از فیلم‌های قوی سال ۲۰۲۳ در ژانر وحشت باشد بلکه به دنبال آن است تا بازگشت قوی‌ای برای این فرنچایز مشهور را رقم بزند. به دنبال اکران آزمایشی این اثر و استقبال بسیار خوب از آن، این فیلم قرار است در تاریخ ۲۱ آوریل روی پرده سینماها نیز اکران شود.

۱. فیلم جن‌گیر (The Exorcist)

فیلم the exorcist
فیلم The Exorcist
  • کارگردان: دیوید گوردون گرین
  • بازیگران: لزلی اودم جونیور – الن بورستین – ان داود
  • تاریخ اکران: ۱۳ اکتبر (جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲)

برخلاف بسیاری از فیلم‌های ترسناکی که در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران می‌شوند، هنوز تریلر و پوستری برای فیلم «جن‌گیر» منتشر نشده است. این فیلم به کارگردانی دیوید گوردون گرین ریبوتی از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ میلادی و ساخته ویلیام فریدکین به شمار می‌رود و حتی هنوز عنوان رسمی آن نیز مشخص نشده است.

با این وجود، فیلم «جن‌گیر» سال ۲۰۲۳ میلادی قرار است داستان اثر کلاسیک را برای نسل امروزی به نمایش بگذارد و در عین حال، یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ ژانر وحشت را دوباره به سر زبان‌ها باز گرداند.

با اینکه هنوز مشخص نیست تا چه اندازه فیلم «جن‌گیر» سال ۲۰۲۳ میلادی بتواند هیجان و جذابیت فیلم اصلی را تکرار کند اما این اثر مهیج‌ترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که هایپ برای آن بسیار زیاد است.


در این مطلب به معرفی مهیج‌ترین و مورد انتظارترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ میلادی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟ و شما از همه بیشتر برای کدام اثر هایپ هستید؟

منبع: اسکرین رنت

𝓐𝓫𝓫𝓪𝓼GidoraDARKSIREN77matrix4221489MincraftCYRUSSepehrMaster blademeysambalired-eyed Banished Knight.mario????SirAmirSpider-ManEzio Auditore da Firenze

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا
مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مهیج‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ - گیمفا