شایعه: سونی استودیوی Ballistic Moon را خریده است
طبق آگهی شغلی منتشرشده توسط سونی، به نظر میرسد که استودیوی تازهتأسیس بالیستیک مون (Ballistic Moon) به خانوادۀ پلی استیشن ملحق شده است.
این آگهی شغلی به یک «طراح دیالوگ ارشد» از لندن اشاره دارد و در آن ذکر شده که پلی استیشن بهدنبال شخصی است که روی «پروژههای AAA بزرگ در کنار دیگر همکاران در استودیوهایی چون ناتی داگ، سانتا مونیکا، گوریلا گیمز، فایر اسپرایت، بالیستیک مون، استودیوهای لندن، Housemarque، Media Molecule، اینسامنیاک، ساکر پانچ و نظیر آن» فعالیت کند.
تمام «همکاران»ای که در لیست بالا ذکر شدهاند، همگی جزو استودیوهای سونی هستند، به غیر از بالیستیک مون. اینکه نام استودیوی مذکور در بین سازندگان فرست پارتی آورده شده و تنها استودیویی است که هنوز رسماً تحت مالکیت سونی در نیامده، کمی غیرمنطقی به نظر میرسد.
اعضای تیم بالیستیک مون در گذشته با سونی همکاری داشتهاند. این استودیو از اعضای ارشد سابق سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، که روی عناوینی از قبیل Until Dawn کار کردهاند، تشکیل شده است.
اخیراً، آگهی شغلی جدیدی از بالیستیک مون اشاره داشت که این تیم در حال ساخت یک بازی تک نفره داستان-محور برای پلی استیشن ۵ است که با اسم رمز Project Bates توسعه خواهد یافت.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
الان هیون هم خریدی اونم معلوم نیست دقیقا چی کار می کنن
قطعا داره برای اینده برنامه ریزی می کنه ولی ی کوچولو نگران هستم
از نظرم به دلیل قرارداد پروژه های این استودیو ها معرفی نمی شه
مبارکه ، فعلا میتونم بگم اسم استودیوش باحاله 😂
من یاد موشک بالیستیک میافتم 😂🤦♂️
بازم یه استدیوی دو هزاری دیگه که کسی از بودنشون حتی خبر هم نداشته
این یکی حتی کارمندای درست درمونی هم نداره «کارمندای سوپرمسیو 😐»
به نظرم سونی وقتی خرید های تهاجمی مایکروسافت رو دیده هول شده و فقط داره بی هدف استدیو میخره
وگرنه خیلی استدیو های بهتری بودن که برای خرید آینده دار تر بودن
مثلا همون استدیوی تازه تاسیسی که اعضای ارشد پلیگراند گیمز تاسیسش کردن که میتونستن ضعف سونی تو ریسینگ آرکید رو جبران کنن
داداش این سیاست سونی هست که استودیو های تازه تاسیس رو میگیره و از ریشه باهاشون کار میکنه . تا انحصاری های شگفت انگیز بسازن نه مثل مایکروسافت که میره چند پلتفرمی هارو میگیره .
عه مثل قضیه نینجا تیوری که هلبلید ۱ انحصاری پلی استیشن بود بعد اینکه ماکروسافت خرید برای ایکس باکس اومد و الان دارین زجه انحصاری شدن هلبلید ۲ رو میزنین
هنوز فرق انحصاری زمانی و کاملو نمیدونی؟
انحصاری زمانی وقتیه که بازی برای مثلا یک سال فقط برای یه پلتفرم عرضه میشه و بعد یک سال برای بقیه پلتفرما هم منتشر میشه
انحصاری کامل وقتیه که مخاطب یک پلتفرمو از اون بازی محروم میکنی
سونی تا حالا دنباله یه بازیو انحصاری زمانی نکرده ( من یادم نمیاد)
از اون طرف xbox هلبلید ۲ رو کامل انحصار xbox کرده
اینسامنیاکم الان داره اسپایدرمنو ولورین میسازه
بانجی هم الان داره تو لست انلاینو هورایزن انلاین کمک میکنه و خودش بازیای خودشو میسازه
این استودیو هم روی انتیل داوون و هوی رین کار کرده پس استودیوی خوبیه
رو Heavy Rain کار نکردن ولی آره از اعضای قدیمی Supermassive Games بودن و رو Until Dawn کار کردن
یه جا خوندم رو هوی رینم کار کردن
جالب اینجاست که خرید های کوچیک سونی مثل بانجی و اینسامنیاک و سازنده ریترنال بازدهی خیلی خوبی برای سونی داشتن ولی ناشر های بزرگی مثل بتسدا و اکتی برای ماکرو مشکل آفرین شدن
اولا ک کی گفته بانجی و اینسامنیاک کوچک بودن؟
مخصوصا بانجی ک ته استدیو بزرگ بودنه
دوما الان بتسدا چ مشکل افرینی شده؟
بانجی و اینسامنیاک حداقل در مقیاس کنونی صنعت گیم و در مقایسه با خرید های رقیب کوچیک محسوب میشن
البته بتسدا مشکل بزرگی برای مایکروسافت نداشت و فعلا فقط مقداری تاخیر در بازی ها و درگیر شدن در روند تایید خرید اکتی و اگه اشتباه نکنم مقداری تعدیل نیرو رو داشته که خب زیاد مهم نیست ولی تا الآن دستاورد خیلی بزرگی برای مایکروسافت نداشته
بانجی نهصد تا کارمند داشت فک کنم
کل استودیو های پلی استیشن دوهزارو پونصد اینا
بسیار عظیمه به عنوان استودیو ، قیمتشم ک نصف بتسدا بود
درکل بیشتر حرفم سایز نبود
خب واضح بود از اول اینسامنیاک بازدهی خوبی خواهد داشت ، همونطور ک واضحه ابسیدین بره ایکس باکس بازدهی خوبی خواهد داشت و اگ بازدهی داشته باشه معجزه ایکس باکس نیست ، خود اینا از اول قوی بودن
درکل بتسدا تا حالا ی بازی داده بیرون ، ک های فای راشه و ترکونده ، وقتی بازی بدن متوجه میشیم دستاورد داشتن یا خیر
میتونی مثلا بگی ریر دستاورداش مناسب مدت زمان خریداری شدنش نبوده مثلا
ن استودیو هایی که هنوز بازی ازشون نیومده
چرا انقدر دوست داری خودتو بزنی به نفهمی و انکار کردن ؟
قبول کردنش انقدر سخته ؟
اگه این استودیو دو هزاریه Compulsion Games و Undead Labs چین ؟؟
حالا نمیگم اونا خوبنا
ولی هیچوقت تو هیچ کجای زندگیت استودیویی ک بازی نداره رو با استودیویی ک بازی داده مقایسه نکن
مثلا اینیشیتیو رو نمیان با همون اندد لبز مقایسه کنن ، چون مقایسه ممکن نیست
این مثال بود
منم همینو میگم ، مثال درستی نیست
مثال درستیه چون هر دوتاشون بازی دادن و بازی هاشون افتضاح بودن و ایشون داره استودیویی که هنوز بازی نداده رو دو هزاری خطاب میکنه منم گفتم اگه این دو هزاری باشه اون دوتا که وضعیتشون خراب هست چین ؟
این کجاش درست نیست ؟؟
من ازون طرفداری نکردم ، واضحه ک این استودیو جدید سونی معلوم نیس چطوریه
نمیگم بده ، میگم شمام نگید بهتر از فلانیه
اندد لبز ک بازیش بد نبوده ولی منم خوشم نمیاد ازش و بازی نکردم
ولی خودمم شخصا کامپولشنو دوس دارم ، بازیای خوبی ندادن ولی همیشه ایده های یونیک داشتن ، بعنوان طرفدار ارکین ،تنها استودیویین ک منو همیشه یاد ارکین میندازن
امیدوارم بازی بعدیشون ک با پول زیاد میسازن احتمالا ، پتانسیلشونو نشون بده
راجب این استودیو جدید سونی ام امیدوارم بترکونن ، مشکلی نداریم ک باهاشون😅
عاشق تحلیل کردنت هستم
اون ماییم تا دلار بالا پایین میشه هول هولکی یچیزی میخریم.برادر داری در مورد با ثبات ترین شرکت گیمینگ صحبت میکنی حتی اکتیویژن به اون بزرگی ممکنه فردا سقوط آزاد بزنه و هیچی ازش نمونه ولی نمیتونی در مورد سونی این حرف رو بزنی
سونی اتاق فکر داره
کلی ادم که با فکر تصمیم میگیرن
بعد مهندس شلوارک پوش تو ایران میگه
سونی ب خاطر خرید تهاجمی مایکروسافت الکی خرید میکنه 😂😂
حاجی سونی تو کار پرورشه استودیو هست
ن مث مایکروسافت دنبال هلو برو تو گلو بره ناشر آماده بخره
ی مثال کوچیکش
اینسومنیاک ۲۰۰ میلیون دلار پول پرداخت کردن
ولی اندازه ۴ تا استودیو ب سونی سود رسوند
فروش ۲۰ میلیونی اسپایدر من فقط ی نمونه بارزشه
تو سه سال ۲۰۱۸. ۲۰۲۰. ۲۰۲۱ سه تا بازی اینسومنیاک عرضه کرد یکی از یکی دیگه با کیفیت تر
بعد میگه سونی حالیش نیس
باشه تو حالیته 😂😂😂
اینها واسه دستگرمیه. اگه قرارداد اکتیویژن تایید بشه سونی از خرید بزرگش که بنابر شواهد متعدد تیک-تو هست رونمایی میکنه.
ناسا در فضانوردی در برابر شما شکست میخوره دوست گلم
تیک_تو سونی رو نخره باقیش پیشکش😂🤣
خب استاد شواهد متعدد خرید تیک تو یکی رو بگو
آها سونی راکستار رو فالو کرده🗿🗿🗿
ببین خود منم فن سونی ام ولی تیک تو رو هیچکی نمیتونه بخره . اگه هم بخره ftc اجازه مالکیت نمیده
😂😂
مگه فیلم هندیه
الان باز یه سریا میان اینجا ایکس باکسچ تخریب میکنن
یه سریا هم میان پلی استیشنو تخریب میکنن
دوستان این دو شرکت با هم مشکلی ندارن و دوست هستن
من خودم هم ps5 دارم هم xbox series s
جفتشون خوبه و راضیم
خوش به حالت که به آرزوت رسیدی
اینا با هم دوستن؟خیر این فقط ظاهرش بود
چه شود باه باه بازیشونم که ترسناکه انحصاریه امیدوارم مثل بازی های سوپر مسیو گرافیک خوبی داشته باشه
بسیار عالی. حداقل گیمای مولتی پلتفرم رو به انحصار در نمیاره…
خرید سالم به نفع پیشرفت صنعت گیم
اینجوری امثال اینسامنیاک و هاوس مارک به وجود میان
حرفات در مورد خرید سالم درسته و منم موافق هستم اما بیا فرض کنیم مایکرو بتسدا و اکتیویژن بلیزارد رو نمی خرید و سیاست پلی استیشن رو در پیش می گرفت در اون صورت چه اتفاقی می افتاد؟؟؟
۱. گوگل و آمازون می خواستن وارد صنعت گیم بشن ولی آیا اونا هم میومدن ده سال صبر می کردن تا یک استودیو پرورش پیدا کنه؟؟؟ یا نه اونا میومدن سیاستشونو با خریدای آماده جلو می بردن و اونا میومدن ناشر و استودیوهای آماده رو خریداری می کردن مایکرو هم که ناشر نخریده بود لذا اونا رقباشونو می سنجیدن و می گفتن ایکس باکس که نسل هشت شکست خورده و هیچی نیست ((فرض هم اینه ناشر نخریدن))
پلی استیشن می مونه که یک عالمه آی پی پرافتخار داره اما عوضش ما شرکت های چند ترلیاردی هستیم و با چند تا خرید آماده از پلی استیشن جلو میفتیم لذا درسته سونی آی پی زیاد داره اما ما چند برابر سونی فقط پول نقد داریم
دلیل این حرفم هم اینه که آمازون همین الان هم دوتا ناشر آماده رو در حوزه فیلم و سریال خریده پس بنابر این بعید نبود در صنعت گیم هم همین سیاستو در پیش بگیره
در این فرض مایکرو درسته که خودش ناشر نخریده بود اما سونی به جای یک رقیب باید به ۳ رقیب فکر می کرد یکی مایکرو دیگری گوگل و سومی هم آمازون ((احتمالا چهارمی هم اپل))
اینجا بود که فیل اسپنسر متوجه این نکته شد که سیاست پرورش استودیوها به دلیل اینکه حداقل یکی دونسل طول می کشه ممکنه برامون رقبای جدید به وجود بیاره لذا مصاحبه داد که رقیب اصلی ما سونی نیست و گوگل و آمازونه چون می دونست که اونا دست به خرید آماده میزنن و با سی چهل ملیارد سرمایه گذاری رقیب قدری برای ما میشن
به خاطر همین هم سیاست پرورش استودیوها درست نبود چون حداقل یک نسل طول می کشه تا اون پرورش پیدا کنه و لذا مایکرو باید برای رقابت در نسل ده آماده می شد
از طرفی سونی هم نمی تونست گوگل و آمازون رو از رقابت خارج کنه چون پول نقدی که در اون شرکت ها هست رو نداشت الان پول نقد آمازون و گوگل نزدیک به مایکروسافت هست
لذا چون سونی نمی تونست اونا با چند خرید آماده بخش بزرگی از بازار رو در دست می گرفتن ((البته که پلی استیشن شکست نمی خورد چون همیشه طرفدار های خودشو داشت ولی گوگل و آمازون خیلی جلو می افتادن))
در این فرض مشورت شما چی بود؟؟؟؟ مایکرو استودیو پرورش میداد؟؟ یا با یکی دو خرید آماده کاری می کرد که گوگل و آمازون وارد این صنعت نشن؟؟؟ همه ما هم دیدیم که بعداز خرید بتسدا گوگل استودیوهاشو جمع کرد از جمله هیون که به دست سونی افتاد پروژه کوجیما رو هم گوگل کنسل کرد دست خود مایکرو افتاد
اما اگه بتسدا نمی خرید الان هیون دست گوگل بود هنوز و پروژه کوجیما
پس بنابر این حرفای شما رو قبول دارم اما در اون شرایط خرید آماده بهتر از پرورش هست ((حداقل طبق نظر خود فیل))
پس چه بهتر که حالا که خود سونی نمی تونست اونا رو از رقابت خارج کنه مایکرو بیاد این کار رو انجام بده و کار آینده سونی رو راحت کنه اما از طرفی چون خود سونی هم شکست نخوره تا ده سال آینده کالاف رو روی سونی هم میده
اما گوگل و آمازون اگه ناشر میخریدن همه رو انحصاری می کردن و هیچ بازی رو روی پلی استیشن منتشر نمی کردن
۲. اگه مایکرو بتسدا رو نمی خرید طبق شایعات یا الکترونیک می خرید و یا تنسنت و فکر کنم هممون موافقیم که خوبه دست اونا نیفتاد چون بازی ها رو پر از لوت باکس می کردن و خرید درون برنامه ای میذاشتن تازه اجازه خلاقیت هم نمیدادن و لذا کسی دیگه برای الدر اسکروز ۶ هایپ نبود
پس همون بهتر که دست مایکرو افتاد
اگه بازم نظری داشتین نسبت به این حرف ها و تحلیل ها بگین من همه رو می خونم
داداش خیلی خوصله داریا
هاردکور گیمرها همیشه حوصله دارن و کامنتای طولانی می نویسن
حق میگی داداش خوشم اومد
خلاصه حرفت اینه اگه مایکروسافت ناشر و استودیو های آماده رو نخره آمازون و گوگل میخرن و چون انحصاری میکنن کارو برای مایکرو و سونی سخت میکنن در نتیجه منطقیه ولی اینم بگم باید در کنارش خودشون استودیو های مستقل و کوچیک بخرن و پرورش بدن مثل رمدی که دوست دارم مایکرو بخره
اگرم کپکام به عنوان استودیو آماده بخره که دیگر چه شود
مایکرو همین کارو کرده
در کنار به جز بتسدا و اکتیویژن همه خریدا پرورشی بودن
چون یا مستقل میساختن مثل اینگزایل و دبل فاین و کمپولشن
یا هم مایکرو پرورش داده بود مثل پلی گراند گیمز و اندد لبز
یا هم مشکلات مالی داشتن مثل نینجا تئوری و ابسیدین به نحوی که هیچ وقت نمی تونستن ایده هاشونو درست اجرا کنن
پس مایکرو یه استانداردی بین خرید آماده و پرورشی رو در نظر گرفته
دوباره سونی یه استدیو کوچیکو خرید و کم کم با حمایت سونی قراره شروع کنه به ساختن بازیای خفن عاشق این سیاست سونی هستم
این استودیو های تازه تاسیس بگیری و کمکشون کنی و پرورششون بدی خیلی خوبه
سونی ای پی خفن میسازه ولی بعضیا ای پی های خفنو مال خودشون میکنن. جالبه هر چی افتخار کالاف شده برای فنای ایکس باکس😂
افتخار الدن هم شده برای سونی اونم با داشتن فقط کمتر از ۱۵ درصد سهام؟
نه که ایکس باکس فنا ازش به عنوان دکل استفاده نمیکردن واسه کوبیدن گاد ؟
اینطوری استدیو میسازن
این چیزی که یه عمر میگم یه مشته فن بوی دیس میدن
این باعث رشد این صنعت میشه بری چندین نفر کاربلد استخدام کنی تبدیلشون کنی تیم پشتیبانی کمک کنن تجربه کسب کنن تا نسل بعدی تبدیل یه کله گنده مثل ناتی داگ بشن و آی پی جدید aaa خلق کنن
این درسته نه اینکه سرمایه رو برداری ببری ab یا بتسدا رو بخری تا کسایی که طرف ps میرن نقره داغ بشن
این همه خرج کرد که ps فن ها دسترسی شون به تمام بازی ها بتسدا قطع بشه!! این وسط چی به صنعت اضافه شد هیچی
اگه هر استودیو رو بخره و پرورشش بده و مثل اینسکامنیاک بشه عالی میشه ولی سونی خیلی رفته تو سکوت خبری آخرین بار ۲۰۲۱ شو کیس گذاشت ۲۰۲۲ فقط استیت اف پلی گذاشت کاش سریعتر این خرید اکتیویژن تکلیفش مشخص شه شوکیس بزاره چون فقط فعلا استیت اف پلی میزاره و تمرکزشو گذاشته رو بازیای ترد پارتی و مولتی پلتفرم
کلا اینجوری شده
لست پارت ۱ رو سه ماه قبل معرفی کرد
گاد اف وار رگناروکو سه ماه قبل شروع به تبلیغات کرد
الانم که اسپایدرمن هست ولی کلا یه تریلر دیدیم تا سه ماه قبل انتشار یه تریلر دیگه بدن
کاری که ماکروسافت باید تو نسل ۸ انجام میداد ترسید نداد و واقعا هم بنظرم تقسیم بودجه بین استودیو های با کیفیت بهتر از خرید ۷۰ میلیاردی بدون انحصاریه
پنج تا استودیو خرید دیگه ۲۰۱۸
بدون انحصاری ام نیست خرید جدیدشون ، فقط کالاف انحصاری نیست
سونی از وقتی مایکروسافت بتسدا رو خرید خرید هاش خیلی شدید تر و تهاجمی تر شدن که به نظرم اتفاق مثبتیه البته معایبی هم نداره ولی تا اینحا استودیو هایی که خریده مثل Haven Studios از نظر اعضای استودیو حداقل امیدوار کننده بودن این هم از اونجایی که دارن روی یه بازی ترسناک تک نفره کار میکنن و اعضاش اعضای ثابق Supermassive Games هستن به نظر استودیو مناسب و خوبی میاد
احتمالا خرید های بعدی هم Deviation Games و ProbablyMonsters (شرکت مادر Firewalk Studios باشن)
ولی خودم از همه بیشتر دوست دارم Larian Studios رو بخرن تا یکم سونی تو ژانر RPG جون بگیره
اینایی که گفتی رو تا حالا تو عمرم اسمشونو نشنیده بودم 😂
Haven studios خرید رسمی آخر سونی هستش که مال جید ریمونده، سوپرمسیوگیمز استودیوی until dawn و dark pictures هستش که جدیدا quarry رو داد
Deviation هم داره روی یه شوتر اول شخص کار میکنه که انحصاری سونی هستش و کارمندانش هم، اعضای سابق tryarch هستن(فکر کنم ولی مطمئنم روی کالاف کار کردن)
Larian studios هم سازنده ی بازی baldur’s gate هستش