15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

۱۵ نکته در مورد Wo Long: Fallen Dynasty که باید پیش از خرید آن بدانید

آرش بوالحسنی
۱۳:۳۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

تیم سازنده‌ی سری Nioh، امسال با یک بازی اکشن نقش‌آفرینی دشوار دیگر به نام Wo Long: Fallen Dynasty باز می‌گردد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هر آنچه که باید پیش از خرید بازی بدانید بپردازیم.

در ماه مارس امسال قرار است شاهد بازگشت استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) با اثری متفاوت باشیم. Wo Long: Fallen Dynasty یک اکشن نقش‌آفرینی است که شامل المان‌های مشابه زیادی با Nioh می‌شود؛ با این حال، اثر مذکور خود را در مبارزات، ریتم و اتمسفر از Nioh متمایز می‌کند. این بازی در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ (۳ مارس ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC منتشر خواهد شد و از روز اول روی سرویس گیم پس در دسترس قرار می‌گیرد. در ادامه ۱۵ نکته که باید پیش از تجربه‌ی بازی بدانید را بررسی می‌کنیم.

داستان

پیش از رویدادهای اصلی بازی، ظاهرا یک اکسیر در طول تاریخ وجود داشته که کلید جاودانگی را در خود دارد. امپراطوری زمانی تلاش کرده تا آن را به دست آورد، اما تلاش‌های او به قیمت تراژدی برای پادشاهی‌اش تمام شد. با نزدیک شدن دودمان هان به پایان خود، این اکسیر بار دیگر ظاهر می‌شود و شخصی به دنبال خلق دوباره‌ی آن است.

به عنوان یک سرباز بی نام و نشان، شما خود را در میان یک نبرد با جنبش توربان زردها می‌بینید که دهکده‌ی شما را به آتش کشیده‌اند. طبعا اکسیری که از آن یاد کردیم، نقشی مهم در داستان ایفا می‌کند، اما این قصه همچنان در مورد تبدیل شدن شما از یک فرد بی‌نام و نشان به یک قهرمان قدرتمند است. قهرمانان مشهوری مثل Liu Bei ،Cao Cao و Sun Jian هم در طول داستان بازی ظاهر خواهند شد؛ برخی به عنوان دوست و برخی به عنوان دشمن.

زمان و مکان

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

Wo Long: Fallen Dynasty در سال ۱۸۴ پس از میلاد و در دوره‌ی سه پادشاهی چین جریان دارد، در شرایطی که دودمان هان به فنا رفته و توربان زردها هم با انقلاب رعیتی خود هرج و مرج به پا کرده‌اند. از سوی دیگر، کودتای ارتشی توسط Guo Wei، یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ را برکنار کرده است. در این جهان، شیاطین و هیولاها هم یک مشکل دیگر هستند. بازیکن در طول ماجراجویی خود به مراحل مختلفی از جمله Meiwu Fort، دژی با دیوارهای بلند و Hulagaon Pass، یک منطقه‌ی برفی بین Yellow River و Mount Song، سفر خواهد کرد.

خلق شخصیت

همانند سری Nioh بازیکنان قادر خواهند بود تا شخصیت خود را در Wo Long: Fallen Dynasty خلق کنند. شما می‌توانید تیپ ظاهری خود را شخصی‌سازی کنید که شامل ویژگی‌هایی مثل رنگ پوست، نوع پوست صورت و نوع پوست بدن هم می‌شود. پس از آن هم شاهد ویژگی‌های بیشتری مثل صورت، موی صورت، مو، رنگ مو، صدا و موارد دیگر هستیم.

انواع سلاح‌ها

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

در مجموع ۱۶ نوع سلاح برای انتخاب در Wo Long: Fallen Dynasty وجود دارند که جهش بزرگی نسبت به بازی‌های قبلی تیم نینجا است. ۱۳ نوع از این ۱۶ سلاح برای مبارزات تن به تن و سه تای باقی مانده هم مثل تیر و کمان برای مبارزه از راه دور هستند. هر کدام از این سلاح‌ها یک سبک بازی منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. برای مثال، شمشیرهای دوتایی سریع و استفاده از آن‌ها آسان بوده، اما تبرزین جنگی سنگین‌تر است و برای ضربه زدن باید منتظر لحظه‌ی مناسب بمانید. شما می‌توانید بازی را با یک سلاح به پایان برسانید، اما تیم نینجا توصیه کرده که بسته به الگوی دشمنان از سلاح‌های متفاوتی استفاده کنید.

هنرهای رزمی

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

مکان و زمان رخداد بازی صرفا به خاطر نمایش نیست، بلکه تیم نینجا قصد دارد تا حس و حال و ریتم سریع هنرهای رزمی چینی را بازسازی کند. به همین سبب، تمام حرکات مربوط به هر سلاح با استفاده از فناوری موشن کپچر از هنرمندان رزمی واقعی ضبط و به بازی منتقل شده‌اند. لازم به ذکر است که هر سلاح هم حرکات منحصر به فردی داشته که در بازی هنرهای رزمی یا Martial Arts نام دارند.

جادوگری

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

جادو و جادوگری در Wo Long، شامل ۵ فاز متفاوت می‌شوند: آتش، خاک، چوب، فلز و آب. هر کدام از این‌ها، وردهای متفاوتی دارند. در دموی بازی تنها قادر به انتخاب یکی از این ۵ فاز هستید، اما در بازی کامل می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کنید. آتش بیشتر برای جادوی تهاجمی است، در حالی که فلز دشمنان را ضعیف کرده و خاک هم شامل وردهای تدافعی می‌شود. هیولاهای الهی هم در بازی وجود دارند که می‌توانند در مواقعی به کمک شما بیایند.

مبارزات

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

سیستم مبارزات بازی ترکیب جالبی از چند اثر در این ژانر به حساب می‌آید. ریتم سریع و رویکرد شبیه به هک اند اسلش سری Nioh در این بازی با سیستم دفع ضربات Sekiro: Shadows Die Twice ترکیب شده است و از سوی دیگر، نوار Spirit هم برای جادوگری و هنرهای رزمی به کار می‌رود. شما همچنین می‌توانید از حملات Spirit برای کاهش قدرت Spirit دشمنان استفاده کنید. حمله کردن، نوار Spirit را پر کرده و دفاع کردن آن را خالی می‌کند؛ با خالی شدن کامل نوار Spirit، شما کاملا آسیب‌پذیر می‌شوید.

هدف اصلی شما در مبارزات، دفع به موقع حملات دشمنان است. دفع به موقع حملات از آسیب آن‌ها می‌کاهد و Spirit دشمنان را کاهش می‌دهند. برخی اوقات حملات دشمنان با یک نشان قرمز درخشان همراه خواهد بود. در این مواقع، یک دفع به موقع می‌تواند کاملا ریتم آن‌ها را به هم زده و برای مدتی گیجشان کند. پس از یک دفع (Parry) موفق، می‌توانید سلاح خود را عوض کنید و به کومبوی خود ادامه دهید.

روحیه

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

سیستم دیگری که در بازی وجود دارد، روحیه یا Morale است. شما می‌توانید شخصیت خود را به اشکال مختلفی ارتقا دهید، اما در عین حال باید به Morale او هم توجه کنید. کشتن دشمنان، دفع ضربات و کاهش Spirit دشمنان باعث افزایش Morale شما خواهد شد. Morale بالا به معنای رساندن آسیب بیشتر و دریافت آسیب کم‌تر است. با هر بار مردن Morale ریست می‌شود، البته می‌توانید این مورد آخر را با Fortitude کاهش دهید. همچنین، دشمنان نیز سطوح مختلفی از Morale را دارند که قدرتشان را تعیین می‌کند.

شهامت

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

هر چه در یک مرحله پیش می‌روید، می‌توانید با برافراشتن پرچم‌ها شهامت یا Fortitude خود را افزایش دهید. برخی کوچک‌تر و سطحی بوده و تنها باعث افزایش Fortitude به میزان اندکی می‌شوند و برخی می‌توانند به طرز قابل توجه‌ای آن را افزایش دهند. Fortitude باعث می‌شود تا Morale شما پس از مرگ بیشتر از حدی پایین نیاید. اگر با Morale سطح ۱۴ بمیرید و به اندازه‌ی کافی Fortitude داشته باشید، می‌توانید به جای ۰ با همان Morale قبلی به زندگی بازگردید. برافراشتن یک پرچم نقش همان چکپوینت را هم در بازی خواهد داشت.

گشت و گذار

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

بخش مهمی از فلسفه‌ی طراحی مراحل Wo Long: Fallen Dynasty، آزادی عملی است که به بازیکن داده می‌شود. در مقایسه با سری Nioh، به لطف اضافه شدن قابلیت پریدن، فرصت‌های بسیار بیشتری برای گشت و گذار و حرکت در محیط وجود دارند. اسرار و دشمنان بسیار زیادی در گوشه و کنار هر مرحله تعبیه شده است. با این وجود، ممکن است در این میان یک مسیر میانبر و پاداش‌های دیگری را هم پیدا کنید.

کو-آپ

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

اگر چندان به تنهایی تجربه کردن بازی علاقه ندارید، باید گفت که Wo Long: Fallen Dynasty از کو-آپ با حداکثر سه بازیکن پشتیبانی می‌کند. شما قابلیت بازی میان نسلی (Cross-Gen Play) را نیز خواهید داشت و بازیکنان ایکس باکس وان/ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۴/پلی استیشن ۵ می‌توانند با هم بازی کنند. البته، خبری از بازی میان پلتفرمی نیست؛ بنابراین، بازیکنان پلی استیشن نمی‌توانند با ایکس باکس یا PC هم‌تیمی شوند.

۴K و ۶۰ فریم روی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

دموی Wo Long: Fallen Dynasty روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس شامل دو حالت گرافیکی می‌شد. حالت رزولوشن که بازی را با وضوح تصویر ثابت ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد کرد و Performance که با همین تنظیمات اجرا می‌شود، اما وضوح تصویر بعضا برای حفظ نرخ فریم کاهش پیدا خواهد کرد. جزئیات بیشتر را می‌توانید از این نشانی مطالعه کنید.

ویژگی‌های PC

بازیکنان PC نباید نگران باشند، چرا که نرخ فریم‌های ۳۰ و ۶۰ در کنار وضوح تصویر ۴K و پشتیبانی از نمایشگر فوق عریض روی این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند. تنظیمات دیگر، شامل وضوح تصویر رندرینگ، HDR، کیفیت بافت و سایه، V-Sync و دیگر موارد این چنینی نیز در بخش Setting وجود خواهد داشت. اندازه‌ی فونت مواردی مثل زیرنویس و اعلان‌ها هم قابل تنظیم هستند. این بازی روی PC از دوال‌سنس و Haptic Feedback هم پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از DLSS هم تایید شده، اما معلوم نیست که آیا این ویژگی به هنگام عرضه در دسترس خواهد بود یا خیر.

مدت زمان

wo long fallen dynasty

هر کسی که Nioh 1 و ۲ را بازی کرده باشد، می‌داند که این دو بازی طولانی هستند. حتی اگر صرفا به داستان اصلی بچسبید باز هم زمان زیادی را برای به پایان رسیدن آن باید صرف کنید. تهیه‌کننده‌ی Wo Long: Fallen Dynasty هم در مصاحبه‌ای با Vandal تایید کرده که برای به پایان رساندن این بازی حداقل به ۴۰ ساعت زمان نیاز دارید. البته معلوم نیست که آیا این زمان صرفا برای داستان اصلی بوده یا شامل محتوای جانبی هم می‌شود. چالش‌های دیگری هم پس از پایان بازی در دسترس خواهند بود.

سیزن پس

البته بازی Wo Long: Fallen Dynasty یک سیزن پس هم خواهد داشت. این سیزن پس بخشی از نسخه‌ی Digital Deluxe بازی است و به شما دسترسی به سه بسته الحاقی را خواهد داد. این بسته‌های الحاقی، شیاطین، سناریوها و مراحل جدیدی را به بازی اضافه خواهند کرد. با توجه به بسته‌های الحاقی قبلی تیم نینجا، هر کدام از این گسترش‌دهنده‌ها حداقل چندین ساعت را به بازی اضافه خواهند کرد.

SoulSaikaEAGAMERiSiavashMincraftAbayanDĥeebvj⁷UklAlireza.DVM.DMCMMYKINGموز سخنگوassassin🤘Mohsenj74blackcityVAHID.BGGابوالفضل چمنیOrinred-eyed Banished Knightmasoud pc gamerBehzaadmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • BaBa Woss گفت:

    این گیم هم خیلی بهش امید دارم حداقل از هاگوارت بیشتر .
    چیزی هم که خیلی جذابش میکنه اینه که روز اول رو گیم پس هس و میتونیم‌ با رفیقا انلاین بزنیم .

    QUIGGZYHitasepMincraftDĥeebvj⁷Ukl🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Black SwordsmanBaBa WossOrinBabayagaGG
  • Niyou7 گفت:

    با عرض پوزش،دیگه داره یک‌چرخه تکراری میشه این فرمول و برای من جذابیتش کم شده،مگر اینکه نوآوری ببینم تو این بازی،در هر صورت امیدوارم موفق عمل کنه👍🎈

    MincraftDĥeebvj⁷UklAlireza.DVM.DMCNima
  • سلام و احترام خدمت جناب آقای آرش بوالحسنی. امیدوارم تعطیلات خوبی را سپری کرده باشید.
    تا مدتی دیگر اثری جدید از خالقین NIOH در دسترس شما قرار خواهد گرفت و امیدوارم حسابی از آن بهرمند گردید.
    ضمن تشکر از جناب آقای آرش بوالحسنی عزیز، با دقت به یکی از بندهای مقاله نگاهی بیاندازید.
    ((گشت و گذار))
    که در اصطلاح طراحی مرحله/مراحل به آن Fun Navigation نیز گفته می‌شود. (البته به شرطی که FUN یا لذت‌بخش باشد)
    اگر پیام‌های اینجانب را دنبال کرده باشید متوجه تعریف حدودی از این مقوله شده‌اید. این تعریف به شدت با طراحی مرحله/مراحل گره خورده است. حال با توجه به توضیحات فوق سراغ مورد دوم از مواردی خواهم رفت که بایستی یک طراحی مرحله/مراحل خوب از آن بهرمند باشد.
    ۲ – یک طراحی مرحله/مراحل خوب هیچ وقت تمامی داستان خود را با اتکا بر کلمات بیان نمی‌کند.
    می‌گویند یک ارتباط موثر و موفق در بازی‌های ویدیویی همچون یک چرخه شکسته عمل ‌می‌کند که این چرخه شکسته توسط خالق آن خلق می‌گردد. خالق اثر باید طوری این گسستگی درون چرخه را رعایت کند که نه خیلی تشدید شده باشد که مخطاب چیزی از آن متوجه نشود و نه خیلی ناچیز باشد که مخاطب اصلاً متوجه حضور آن نباشد.
    در بازی‌های ویدیویی بخشی از این گسستگی‌ها از طریق مرحله/مراحل (Level) به مخاطب معرفی می‌شود و نه از طریق روایت. مثال‌ها برای این مورد بسیار زیاد می‌باشند و مطمئناً شما بهتر از بنده می‌دانید.
    روایت‌ها همیشه از سه اصل کلی در جهت پر کردن خلاء این گسستگی‌ها در طول یک مرحله/مراحل بهره می‌برندکه به ترتیب عبارت‌ هستند از:
    الف – روایت از طریق گویندگی و گفتگوها و یا نمایش میان‌پرده‌‌ها
    ب – روایت از طریق محیط و Level که به آن صحنه یا mise en scène نیز گفته می‌شود
    پ – روایت از طریق پیشروی در طول یک مرحله
    پس حتماً به یاد داشته باشید گسستگی یک چرخه امری اجتناب ناپذیر در طراحی یک مرحله/مراحل خوب و لذت‌بخش می‌باشد.
    نکته: گسستگی یک چرخه را به غلط، حفره روایت یا Plot Hole معنا و یا تعریف نکنید.
    ادامه دارد…

    اسد ابولMincraftLu Bu
  • خسته نباشید توضیحات خوب و کاملی بود،nioh1 رو چندین بار تموم کردم ولی دیگه نتونستم با نسخه دوم ارتباط بگیرم امیدوارم این بازی بتونه یه چیز جدید بهمون ارائه کنه

  • john117 گفت:

    حسم نسبت بهش شبیه فورسپوکنه

    EAGAMERMincraftOrinDĥeebvj⁷Ukl
15 نکته از Wo Long: Fallen Dynasty که باید بدانید