گیمر خلاق بازی Dreams به عنوان طراح مراحل در Moon Studios استخدام شد
با اعلام استودیوی مون (Moon Studios)، یک سازنده خلاق Dreams در زمینه طراحی مراحل به این استودیو ملحق خواهد شد.
عنوان Dreams با هدف ایجاد خلاقیت و ایده پردازی برای طراحان در سال ۲۰۱۹ به صورت دسترسی زود هنگام برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد. Dreams با ارائه ابزارهای بسیاری به طراحان، زمینه رشد و شکوفایی آنها را فراهم میکند و جالب است که بدانید در این امر نیز موفق بوده.
هفته پیش بود که کارگردان بازی و مدیرعامل استودیوی مون، آقای توماس ماهلر (Thomas Mahler) اعلام کرد که این استودیو قصد دارد با طراح جوانی که تنها با Dreams کار کرده است، مصاحبه کاری داشته باشد.
آقای ماهلر در این خصوص گفت:
زمانی که پیشنهادم را با این طراح جوان در میان گذاشتم، به من گفت که دوست دارد Dreams را نیز در اختیارش داشته باشد.
طراح نامبرده که با نام کاربری Eupholace در توییتر فعالیت میکند، با استفاده از Dreams یک اثر پلتفرمر سه بعدی تحت عنوان Trip’s Voyage ساخته است که در ادامه میتوانید تریلر این بازی را مشاهده کنید.
اخیرا نیز آقای ماهلر نتیجه این مصاحبه کاری را با طرفداران این استودیو به اشتراک گذاشت و اعلام کرد:
ما تصمیم گرفتیم این طراح ۲۰ ساله که ۲ سال تمام روی یک پروژه در Dreams کار کرده است را به عنوان طراح مراحل در استودیوی مون استخدام کنیم.
آقای مارک هیلی (Mark Healey)، از موسسان استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) و کارگردان خلاق Dreams، به این اتفاق واکنش نشان داد و در توییتر گفت:
خبر فوق العادهای است، چنین خبرهایی این حس را به من میدهند که Dreams ارزش آن همه تلاش را داشت و من بابت این موضوع خیلی خوشحالم.
بعد از انتشار عناوین Ori and the Blind Forest در سال ۲۰۱۵ و Ori and the Will of the Wisps در سال ۲۰۲۰، با اعلام استودیوی مون، اثر بعدی آنها یک عنوان اکشن نقش آفرینی خواهد بود که توسط پرایویت دیویژن (Private Division) منتشر میشود.
علاوه بر استودیوی مون، مدیا مولکول نیز تعداد زیادی از طراحان خلاق Dreams را به استخدام خود در آورده است. عناوینی مانند Dreams و LittleBigPlanet که ویژگیهای ساخت و ساز در آنها وجود دارد، موجب استخدام شدن بسیاری از بازیبازان در استودیوهای دیگر نیز شدهاند.
آقای هیلی در جریان عرضه رسمی Dreams در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که امیدوار است روزی برسد که بهترین عناوین ساخته شده با Dreams به صورت یک بازی مستقل در فروشگاه پلی استیشن منتشر شوند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
ای کاش اکس باکس هم همچین چیزی داشت
اگه اشتباه نکنم استودیو اصلی بتسدا هم همچین استخدام هایی داشته
فکر کنم یکی از ماد سازهای فالوت رو استخدام کرده بودن
دقیق یادم نیست فالوت بوده یا اسکایریم ولی خب بتسدا هم همچین کاری کرده جدیدا
برادر منظورش یه گیم مثل Dreams هست برای ایکس باکس، نه استخدام.
ایکس باکس روبلاکس رو داره
نفهمیدم چرا با حرفی که زدم لایک گرفتم . مایکروسافت همین ۶ ۷ ماه پیش اومد چند تا رویداد توی روبلاکس برای ایکس باکس گذاشت. بعد ۵ ماه رویداد گذاشته بودن که اگه با مرورگر اختصاصی مایکروسافت سرچ کنی سکه میگیری با اون سکه ها میتونستی روباکس (واحد پول روبلاکس ) رایگان بگیری .
بهترشو داره
ماینکرافت
ماکروسافت بعد از ساخت بازی ماینکرافت استودیو سازنده بازی رو خرید برای همین ماینکرافت هیچ وقت انحصاری نشد و اگه انحصاری می شد خیلی سود این بازی کم می شد در واقع انحصاری کردن ماینکرافت مثل خود زنی بود
خبر واقعا جالبی بود کاش این اتفاقا برای مادساز هاهم بیشتر بیفته جدا از این هم این استودیو واقعا از زیر دست مایکروسافت در رفتن کاش میخریدشون سری اوری خیلی ارامش بخش بود طراحی هنریش هم شاهکار بود انگار یه نقاشی زنده
هم افرین به سازندش هم دم استودیو گرم بابت این کارشون
دمش گرم طراحی مراحل خوبی داشت
سلام و احترام خدمت جناب آقای سید هادی میرمحمدی. امیدوارم شب خوبی داشته باشید.
حرف از طراح و طراحی مراحل شد، تا فرصتی باشد برای توضیح قسمت اول از لیست بلندی که بنده نوشتم.
1 – یک طراحی مرحله/مراحل خوب، بایستی در جهت پیمایش و حرکت، لذتبخش باشد.
به طور کلی هر چه شما از گشت و گذار درون یک Level لذت ببرید و برای شما اینکار لذتبخش باشد و احساس تکرار نداشته باشید، طراح/طراحان موفق به خلق یک Level زیبا و باارزش شدهاند.
به عنوان مثال: مرحله Favella در عنوان COD MW2 را به یاد دارید؟!
شما بایستی مسیر خود را از درون یک هزار تو (Maze) پیدا کرده و در طول Level پیشرفت میکردید با این حال علاوه بر این که از در و دیوار بر روی شما دشمنان ظاهر میشدند شما دقیقاً نمیدانستید که از چه مسیری بایستی به پیشروی خود ادامه دهید. با این حال این مرحله یکی از ماندگارترین مراحل این عنوان گردید و کمتر کسی را میتوان یافت که از این مرحله لذت نبرده باشد. چرا؟
جواب ساده است: المانهای Gameplay و Level Design در مقابل هم قرار نگرفتهاند. همه چیز در ابعاد کوچک و سریع اتفاق میافتد. کوچههای تنگ و باریک و مسیرهای کوچک در کنار بارش دشمنان از تمامی جهات، بدون آن که Level، مسیر دقیق را به شما نشان دهد، کاری با شما میکند که آدرنالین زیادی، مغز شما ترشح کند.
حال یک بار دیگر به سراغ این Level رفته و با دقت بیشتر به موضوعی که مطرح کردم نگاهی بیاندازید.
یک طراح باید بتواند از المانهایی نظیر نور، سایه، محیط (Environment) و غیره در تمامی جهات (افقی و عمودی) در جهت سرگرم کردن و لذتبخش کردن یک Level برآید.
لازمه این کار داشتن دانشی بالا در زمینه علوم پایه علیالخصوص ریاضی، هندسه و فیزیک است. از درسهایتان فراموش نکنید که با کسب دانش میتوانید مرزها را جابهجا کنید.
ادامه دارد…
مدیا مولکول 🔥🔥🔥
حیف شد ایکس باکس از دستش داد پتانسیل بالایی داشت
Dreams اثری که باید روی پیسی منتشر میشد تا خیلی ها با این پدیده منحصر به فرد و شاهکار خلاقانه آشنا بشوند. روی صرفا پلی استیشن به نظرم این اثر طوری که باید و شاید دیده نشد. خیلی خیلی پتانسیل های بالاتری داشت.
چقدر خوب امیدوارم استدیوهای بزرگ دیگم سراغ همچین کاری بکنن اگر همینطوری به مادسازها و گیمراهای خلاق بها بدن اتفاقات خیلی خوبی در صنعت گیمینگ میوفته
اون موقع که پلی ۴ داشتم وقتی این بازیو نصب کردم دیگه تا چند ماه سراغ هیچ بازی نرفتم کلی چیز ساختم مانند فرش مسجد قصر کلا یه شهر ساختم با برج های بلند بعد دوتا بازی هم ساختم یکی این شکلی بود که باید از زندانی فرار می کردی یه راه های مخفی ساخته بودم از اونجا که فرار می کردی می رسیدی به یه روستا بعد جوری ساختم که چندتا پلیس دنبال کرکتر بدون و فرار می کردی یه ماشین گذاشته بودم به اوون ماشین می رسیدی برنده بودی و بعد چند ماه بیشتر با ابزاراش اشنا شدم یه بازی بهتر ساختم این بار ماجرا موشی بود که باید از منطقه خودشون که تو فاضلاب بود باید می رفت به یک شهر بزرگ مال موش ها و اونجا به استخدام اداره پلیس اون شهر در بیاد خب مراحل خیلی خوب به سبک پلتفرمر ساختم و یه قسمت لیز خوردن از لوله ها بود! بعدش که به یه خیابون می رسیدی یه ادم دنبالش می کرد و اخرش به شهر رسید! شهر انقدر خوب طراحی کردم که خودم بهش فکر می کنم موهای بدنم سیخ میشه ولی میخواستم بیشتر بسازم روز بعدش بازی قفل شد! بعدش هرچی دنبال اکانت دریمز گشتم ندیدمش و بعدش کلا پلی ۴ فروختم ایکس باکس سری اس خریدم کاش مایکروسافت یه همچین بازی میساخت
من هنوز درک نمیکنم چرا Dreams رو واسه PC نمیدن
در حق این بازی خیلی کم لطفی شد. این بازی خیلی پتانسیل فوقالعادهای داشت. نمیدونم چرا اقبال عمومی نسبت به این شاهکار انقدر کم بود. شاید کسی حوصله گیم ساختن نداره و همه دوست دارن فقط بازی کنن……..