صحنه معروف ریمیک Dead Space سازندگان را به زحمت زیادی انداخت
مانند نسخۀ اورجینال، صحنۀ بهخصوصی نیز در ریمیک Dead Space وجود دارد که حسابی توسعهدهندگان را به زحمت انداخته است.
در سال ۲۰۱۹، گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، خالق سری Dead Space، در مصاحبهای فاش کرد که تیم ویسرال (Visceral) در به تصویر کشیدن صحنهای که آیزاک (Isaac) توسط بازوهای یک نکرومورف (Necromorph) در حال کشیده شدن روی زمین است، بسیار به زحمت افتادند. در پایان، این تیم کارشان را عالی انجام دادند و این صحنه یکی از ماندگارترینها در طول کل بازی است. به نظر میرسد که یکی از صحنههای ریمیک هم به همین میزان آنها را به چالش کشیده است.
ادامۀ خبر حاوی اسپویل بزرگی از ریمیک Dead Space است.
استودیوی موتیو (Motive) بهتازگی در سابردیت (subreddit) بازی Dead Space به بعضی از سوالات طرفداران پاسخ داده است. از این توسعهدهنده دربارۀ ساخت یکی از صحنههای برجستۀ ریمیک مذکور، جایی که آیزاک تبدیل شدن کاپیتان ماتیوس (Mathius) به یک نکرومورف (Necromorph) را شاهد است، سوال شد. این صحنه هم خارقالعاده و هم بهشدت منزجرکننده است و طبق گفتههای سازنده، زحمت زیادی کشیده شده است تا به این حد روان و بیعیب ساخته شود.
موتیو این صحنه را «یک چالش بزرگ» خطاب میکند. آنها ابتدا مجبور بودند که نسبت اندازۀ مدل شخصیت ماتیوس را در نظر بگیرند و آن را تا جای ممکن با مدل نکرومورف هماهنگ کنند تا همخوانی داشته باشند که اصلاً کار آسانی نبوده است. این تیم میگوید که برای تطبیق مدل انیمیشن کاپیتان ماتیوس و نکرومورف آن، از لحاظ ساختاری، از فناوریهایی چون Blendshape و Houdini استفاده شده است و مراحل زیادی را طی کردهاند تا بتوانند، آنطور که میخواهند، این صحنه را به تصویر بکشند.
به دلیل بزرگی چندبرابر نکرومورفها از انسانها، این تیم همچنین مجبور بود تا پارگی لباسهای ماتیوس حین تغییر شکل را نیز شبیهسازی کند و همانطور که حدس میزنید، این بخش نیز با سختی زیادی همراه بوده است.
این موضوع نشان میدهد صحنهای که شاید برای بازیکنان تنها لحظهای طول بکشد، میتواند تا چه حد برای سازندگان پرزحمت باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کسی فیلم اون سکانس رو نداره؟
https://m.youtube.com/watch?v=5WfhSw8uHsE
یک سوال : میگم راهی هست یک بازی مثلا مال ۲۰ سال پیش خودمون با یک نرم افزاری *ریمستر* کنیم؟؟ اگه هست با چه نرم افزار هایی میشه؟
نه داداش علم هنوز اونقد پیشرفت نکرده🦥
واقعا چه چیزی باعث شده این سوال را بپرسید؟
میخواستم بعضی بازیارو دست کاری کنم🙂
حاجی میشه یکارایی کرد ولی خیلی سخته
نکنه خیال کردی یه نرم افزار وجود داره که فایل بازی رو بدی بهش بعد یک ساعت پردازش برات ریمستر کنه و تحویلت بده؟😂 ن آقا همچین چیزی نیست .
مگر اینکه دولوپر حرفه ای باشی و یه تیم باشین . در کل جز استودیو های بازی سازی نمیتونن اینکار رو بکنن
خب سوال برام پیش اومده بود😅. دیدم فیلم ها میشه گفتم ببینم بازیام میشه یا نه
یا استدیو ها انجام میدن یا خود طرفدار های اون بازی که دست کمی ندارن از اون استدیو های مجهز با اون تجربه.الان ماد های گرافیکی که مردم ساختن برای نسخه های قدیمی جی تی ای کجا و این ریمستر اشغال راکستار کجا
می تونی مود بریزی
ساختن مود چی برای بازیی که هیچی مود نداره
برای بازیی که هیچ مودی نداره؟؟
همه بازیا ۲۰سال پیش حداقل یه مود گرافیکی دارن دو سه تا بریزی بازی آزار دهنده نمی سه من من وقتی مکس پین ۳ رو بازی کردم می خواستم برم یکشو بازی کنم یه لبتاب داشتم رفتم چهار پنج تا مود گرافیکی زدم تو بازی گرافیکش خوب شد ولی بازیت یکمی لگ داشت
در شبیه سازps1 پلاگین های گرافیکی هست که کیفیت تصویر در حد ps2 میرسونه من خودم دارم و استفاده میکنم ولی نمیدونم این پلاگین ها روی کنسول مث یا بازیهای جدید کار میکنه یا خیر
تو pc هست
البته ریمستر نمیشه خیلی اسمشو گذاشت
تو pc میتونی به کمک یه سری اپ هایی که وجود داره
بر پایه rgb رنگ بازی و فیلتر های تصویری رو ادیت یا به طور کامل تغییر بدی
یا حتی رنگ هارو از ۱۶ بیت یا ۳۲ به ۶۴ بیت اپدیت کنی
یا مثلا تنوع رنگی رو از اعداد قبلی به تعداد بیشتری اپدیت کنی
یا حتی رنگ مربوط به سایه هارو تغییر بدی
خلاصه تقریبا ریمستر میشه
ولی خب مثل مافیا ۲ اصل بازی تغییری نمیکنه
بلگه فقط رنگا به روز میشه
اها. ممنون.
خواهش میکنم
خیلی از بازی ها هستن که واقعا لیاقت یک ریمستر یا ریمیک رو دارن ولی نمیدونم سازنده ها چه فکری میکنن که اونهارو انجام نمیدن مثلا همین بازی لیاقتشو داره خدای جنگ ۱ و ۲ مثلا یا بتمن ارخام سیتی و اوریجنز یا اسپایدرمن دوست یا دشمن و حالا بازی موردعلاقم مجموعه بن تن مخصوصا بن تن محافظ زمین چقدر من این بازی رو دوست یعنی نمیتونن یه ریمستر ازش بسازن خدایی 🙂💙🙃
بتمن؟؟
اون موقع که آمد پنج سال از بازیا دیگه جلوتر بود به نظرم زیاد آزار دهنده نیس
راستش درسته ولی حس بعصی چیزا رو دوست داری همیشه تجربه کنی اینم یکی از همون هاست
محافظ زمین که اصلا حرف ازش نزن یک اکشن به تمام معنا بود. با اینکه یک بازی مناسب سن پایین بود ولی من هنوز که نوز یادش میفتم لذت میبرم از یادش .دیگه هیچ نسخه ای مثل اون نفس گیر نشد
.
آرکهام سیتی که اومد ریمسترش فقط برای کنسول های نسل ۸
واقعا بن تن معرکه هست داش من ۱۸ سالمه ولی بازیش رو خیلی دوست دارم ولی چون گرافیکش برای ps2 زیاد نمیتونم تحمل کنم ولی یه ریمستر یا یه بازی جدید از بن تن بسازین دیگه 😂
به سن نیست مهم قشنگ بودن و باحال بودن یک بازی. منم ۱۹هم 🙂
بتمن ها دیگه الان باید یه دستی سر و روشون بکشن خیلی حیفه همچین بازی هایی رو با کیفیت جدید بازی نکنی مخصوصا origins که هنوزم میگم خیلی به این بازی بی مهری شد گاد ها رو هم با تو موافقم ولی بن تن نه با این که خیلی سال پیش خودم بازی کردم ولی موافق نیستم
اره خدایی اوریجنز عالی بود ولی از بس بازی کردم تکراری شده برام تازه تو نسل هفت بازی کردم
ویدیوی صبحت های گلن رو دیده بودم
میگفت که اون زمان مجبور شد چندماهی بره تعطیلات و این پروسه بده دست اعضای تیم ولی وقتی برگشته دیده حتی یک قدمم پیش نرفتن جلو اخر خودش توضیح میده که اقا قضیه اینه و تیم کارو پیش میبره
تصورش اون لحظه برام جالب و خنده دار بود 😂😂😂