معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا

شبکه HBO مسئول ساخت برخی از به یاد ماندنی‌ترین و جذاب‌ترین سریال‌های تلویزیونی تمام تاریخ بوده است.

در حالی که همه تصور می‌کردند پس از پایان سریال حماسی Game of Thrones (بازی تاج و تخت) شاهد افول شبکه HBO خواهیم بود اما آن‌ها با ساخت دو سریال پرهزینه و تماشایی House of the Dragon (خاندان اژدها) و The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) در یک سال گذشته، باری دیگر تمامی توجهات را به سمت خود معطوف کرده‌اند.

با این حال باید گفت که محبوبیت و شهرت HBO تنها مختص به سریال‌های‌ اقتباسی آن‌ها نبوده و این شبکه مسئول ساخت برخی از به یاد ماندنی‌ترین سریال‌های کوتاه در تمام طول تاریخ تلویزیون می‌باشد که با قاطعیت هر ژانری را پوشش داده است.

با توجه به موفقیت‌های روز افزون سریال The Last of Us که در حال شکاندن تمامی رکوردهای مدیوم تلویزیون می‌باشد، در نظر گرفتیم تا به معرفی سریال‌های کوتاه HBO پرداخته تا طرفداران این شبکه در کنار مواجهه با زامبی‌ها و اژدهایان عظیم‌الجثه، با برخی از ساخته‌های منحصر به فرد دیگر آن‌ها نیز آشنا شوند. پس با ما همراه باشید.

سریال Mare of Easttown (میر اهل ایست‌تاون)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • ژانر: درام و جنایی
  • بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکلسون و جین اسمارت

مجموعه تلویزیونی Mare of Easttown با هنرنمایی تماشایی کیت وینسلت با ۷ قسمت در سال ۲۰۲۱ یک شگفتی را برای مخاطبین رقم زد.

این سریال روایت‌گر یک کاراگاه به نام میر با هنرنمایی کیت وینسلت می‌باشد که مشغول تحقیق درباره قتلی فاجعه‌آمیز در شهری کوچک نزدیک فیلادلفیا بوده و مخاطبین را با سکانس‌هایی تنش‌زا و پر از تعلیق مواجه می‌کند که تنها در عرض ۷ قسمت، بارها و بارها شما را شگفت‎‌زده خواهد کرد. Mare of Easttown در فصل جوایز نیز بسیار موفق ظاهر شد و در هفتاد و سومین جوایز امی نامزد دریافت ۱۶ جایزه شد که ۴ جایزه را از آن خود کرد و کیت وینسلت نیز به سبب هنرنمایی متفاوت و جذاب خود صاحب جایزه بهترین بازیگر زن در مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونی شد.

سریال Generation Kill (نسل کشی)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۰۸
  • ژانر: درام جنگی
  • بازیگران: الکساندر اسکارشگرد، جیمز رانسن و لی ترگسن

باید از همین ابتدا گفت که شبکه HBO مملو از آثار درام جنگی ماندگار و تاثیرگذار است که هر مخاطبی را می‌تواند با سکانس‌هایش به وجد بیاورد.

نخستین مجموعه تلویزیونی درام جنگی که معرفی خواهیم کرد، Generation Kill نام دارد که اقتباسی از رمانی به همین نام و به قلم ایوان رایت می‌باشد که تجربیات خود را به عنوان یک گزارشگر در بحبوحه جنگ عراق تحت نگارش درآورده است. تاکنون آثار مختلفی حول محور هجوم ایالات متحده به این کشور از خاورمیانه را مشاهده کرده‌ایم اما Generation Kill با کنار گذاشتن کلیشه‌ها و قهرمان‌سازی‌ها، موفق شده تا واقعیات هولناک جنگ را به شیوه‌ای تاثیرگذار به تصویر کشیده و به عنوان یکی از زیباترین سریال‌های کوتاه شبکه HBO با تنها ۷ قسمت لقب بگیرد.

سریال Watchmen (نگهبانان)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • ژانر: اکشن، درام و ابرقهرمانی
  • بازیگران: یحیی عبدالمتین دوم، رجینا کینگ و جرمی آیرونز

در حالی که مارول و دی‌سی با سریال‌های ابرقهرمانی خود عملاً تلویزیون را به سخره گرفته‌اند اما در سال ۲۰۱۹ شبکه HBO یکی از منحصر به فردترین آثار این ژانر را برای مخاطبین پدید آورد.

داستان‌های Watchmen یکی از کمیک‌های منحصر به فرد و استثنایی دی‌سی محسوب می‌شود که ساخت اقتباسی از آن کاری بس دشوار خواهد بود. با این حال شبکه HBO با دست گذاشتن بر روی اتفاقاتی که ۳۴ سال پس از وقایع کمیک به وقوع می‌پیوندد، نه تنها دست سازندگانش را برای ایده‌پردازی باز گذاشته است بلکه مملو از مفاهیم و موضوعات چالش‌برانگیز جوامع امروز نیز می‌باشد. این مجموعه تلویزیونی کوتاه ۹ قسمتی برخلاق باقی آثار ژانر ابرقهرمانی، کمیت را بر کیفیت ترجیح نداد و سبب شده تا در مراسم امی سال ۲۰۲۰ شاهد ۲۶ نامزدی باشیم که Watchmen برنده ۱۱ جایزه گشته و نام خود را برای همیشه در تاریخ جاودانه نموده است.

سریال The Pacific (اقیانوس آرام)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۱۰
  • ژانر: درام جنگی
  • بازیگران: رامی ملک، جیمز بج دیل و جاون سدا

فیلم Saving Private Ryan (نجات سرباز رایان) به حدی تاثیرگذار و انقللابی بود که مردم را تشنه تماشای چنین روایاتی از جنگ جهانی دوم باقی گذاشت؛ مسئله‌ای که سبب شد تا شبکه HBO مسدولیت ساخت ۲ اثر مشابه و فراموش‌نشدنی را بر عهده بگیرد.

یکی از این ۲ مجموعه که توسط خود اشخاصی همچون تام هنکس و استیون اسپیلبرگ نیز تهیه‌کنندگی شده است، سریال ۱۰ قسمتی The Pacific نام دارد که حول محور ۳ تفنگدار نیروی دریایی ارتش ایالات متحده می‌باشد در مناطقی همچون اوکیناوا وقایعی شوکه‌کننده را تجربه می‌کنند. در این درام جنگی به واسطه حضور استیون اسپیلبرگ و تام هنکس، شاهد همان وقایع دردناک و شوکه‌کننده Saving Private Ryan ولی در جبهه متفاوتی از جنگ هستیم که تاکنون در سینما کمتر به آن پرداخته شده است. اگر که خواهان تماشای حقایق تلخی از جنگ خونیم و بی‌رحمانه بین آمریکا و ژاپن هستید، سریال کوتاه The Pacific می‌تواند صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند.

سریال Sharp Objects (چیزهای تیز)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • ژانر: درام، معمایی، تریلر روان‌شناختی و گوتیک
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشا کلارکسون و کریس مسینا

اگر که حال و هوا و لحن سریال Mare of Easttown شما را مجذوب خودش کرده است، شبکه HBO یک اثر تماشایی دیگر با یکی دیگر از ستارگان دوست‌داشتنی هالیوود را برای شما تدارک دیده است.

سریال Sharp Objects روایت‌گر یک گزارشگر افسرده به نام کامیل می‌باشد که با رازهای تاریک گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال بازگشت او به زادگاهش برای حل معمای قتل ۲ دختر جوان، زندگی او را برای همیشه دگرگون می‌کند. در این سریال کوتاه ۸ قسمتی ما شاهد نمایش جنبه‌های جدیدی از قدرت بازیگری ایمی آدامز هستیم که نامزدی بهترین بازیگر زن مینی‌سریال را در جوایز گلدن گلوب آن سال برایش به ارمغان آورده است. این سریال جذاب و روان‌شناختی در کمال ناباوری به عنوان آخرین اثر کارگردان خوش ذوق سینما یعنی ژان-مارک ولی محسوب می‌شود؛ کسی که با ساخت آثاری همچون Dallas Buyers Club (باشگاه خریداران دالاس)، The Young Victoria (ویکتوریای جوان) و Wild (وحشی) سینماگران را شگفت‌زده کرده بود، به شکلی غیرقابل باور در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

سریال The Night Of (آن شب)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • ژانر: درام جنایی
  • بازیگران: پیمان معادی، ریز احمد و جان تورتورو

مجموعه تلویزیونی The Night Of نه تنها یکی از زیباترین ساخته‌های تاریخ شبکه HBO می‌باشد، بلکه هنرمند بین‌المللی کشورمان یعنی پیمان معادی نیز نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیزی از خود بر جای گذاشته است.

این سریال ۸ قسمتی روایت‌گر ریز احمد در نقش جوانی می‌باشد که به صورت ناگهانی از خواب بلند شده و یک انسان کشته شده را در کنار خود پیدا می‌کند؛ او هیچ چیزی از وقایع پیش آمده را به یاد نمی‌آورد و پایش به یک پرونده قتل هیجان‌انگیز و شوکه‌کننده باز می‌شود. علی‌رغم ظاهر این سریال اما شاهد یکی از هیجان‌انگیزترین آثار ژانر جنایی هستیم که بارها و بارها می‌تواند شما را بر سر جایتان میخکوب نماید. The Night Of در کنار بهره‌گیری از یک بازیگر ایرانی در نقشی تماشایی، نامزد دریافت ۸ نامزدی در جریان شصت و نهمین جوایز امی نیز شده است که نشان‌دهنده کیفیت بالای ساخت آن می‌باشد.

سریال I May Destroy You (شاید تو را نابود کنم)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • ژانر: درام روان‌شناختی و کمدی سیاه
  • بازیگران: مایکلا کول، آدام جیمز و استفن وایت

سریال عجیب و غریب I May Destroy You که مایکلا کول کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و نقش‌آفرینی آن را بر عهده داشته است، می‌تواند به طرز عجیبی شما را شگفت‌زده نماید.

این سریال ۱۲ قسمتی روایت‌گر یک نویسنده جوان می‌باشد که برای فرار از فشار کار، یک شب را با دوستانش در خیابان‌های شهر لندن می‌گذارند. با این حال فردای آن روز پس از آن که او از خواب بلند می‌شود، هیچ خاطراتی از شب گذشته و وقایع روی داده نداشته و درگیر رخدادهایی جذاب و گاهاً کمدی می‌شود. I May Destroy You یکی از آثار متفاوت شبکه HBO می‌باشد که به مانند یک ترن هوایی مملو از پستی و بلندی‌های زیادی است که یا شما را می‌خنداند و یا درام عمیقی را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌تواند ذهن و قلبتان را تحت تاثیر قرار دهد.

سریال Angels in America (فرشتگان در آمریکا)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۰۳
  • ژانر: درام فانتزی
  • بازیگران: آل پاچینو، مریل استریپ و پاتریک ویلسون

چند عدد فیلم یا سریال می‌توانید پیدا کنید که میزبان حضور مشترک آل پاچینو و مریل استریپ باشد؟ همین مسئله جذابیت سریال Angels in America را مشخص می‌نماید.

این مجموعه تلویزیونی کوتاه و ۶ قسمتی، روایت‌گر دنیایی می‌باشد که خدا ساکنینش را به حال خودشان رها کرده است. حال در طی این ۶ قسمت ما با شخصیت‌ها و وقایعی روبرو می‌شویم که حاوی مفاهیمی چالش‌برانگیز و تاثیرگذار می‌باشند که می‌توانند تا مدت‌هایی طولانی ذهن شما را به خودش درگیر نمایند. سریال Angels in America یکی از آثار جذاب و تماشایی هالیوود بوده که دیگر در سینما و تلویزیون امروز به هیچ عنوان نمی‌توان شبیهش را پیدا کرد؛ اثری که مملو از سکانس‌های فانتزی، درام و عاشقانه بوده و جوایز گوناگونی را برای سازندگان و بازیگران بزرگش در پی داشته است.

سریال Band Of Brothers (جوخه برادران)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۰۱
  • ژانر: درام جنگی
  • بازیگران: دیمین لوئیس، مایکل فاسبندر و ران لیوینگستون

همانگونه که پیشتر اشاره کرده بودیم، شبکه HBO خانه بزرگترین، پرهزینه‌ترین و جذاب‌ترین آثار درام جنگی تاریخ تلویزیون می‌باشد که در صدر تمامی آن‌ها شاهکاری تحت عنوان Band Of Brothers قرار دارد.

این مجموعه تلویزیونی ۱۰ قسمتی حتی پایش را فراتر از رخدادهای تلخ Saving Private Ryan گذاشته و در کنار معرفی شخصیت‌هایی فراموش‌نشدنی که به راحتی می‌توانید با آن‌ها همزادپنداری نمایید، میزبان برخی از دردناک‌ترین و تاثیرگذارترین وقایع مرتبط با جنگ جهانی دوم می‌باشد که می‌تواند معنی انسانیت را در نزد شما به چالش بکشد. با وجود این که ۲۲ سال از پخش سریال Band Of Brothers می‌گذرد اما نه تنها در بحث جلوه‌های ویژه و سکانس‌های نبرد هنوز هیچ رقیبی برای آن پیدا نشده است، بلکه در زمینه وقایع تاریخی و شخصیت‌های جاودانه‌اش نیز به هیچ عنوان تاریخ انقضا نداشته و بارها و بارها می‌توانید به تماشای این سریال و تلخی‌های هولناک‌ترین نبرد تاریخ بشریت بپردازید.

سریال Chernobyl (چرنوبیل)

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • ژانر: درام تاریخی
  • بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد و امیلی واتسون

واقعه چرنوبیل یکی از بزرگ‌ترین فجایع رخداده در تاریخ بشریت می‌باشد که به لطف کریگ مازن موفق شدیم تا به صورتی باورنکردنی در دل وقایع این ماجرا قرار بگیریم؛ اثری که شاید بتوان گفت در ساخته شدن سریال The Last of Us تاثیر بزرگی داشته است.

مجموعه تلویزیونی کوتاه Chernobyl بدون حضور هیچ موجود ماروایی یا عجیب و غریبی، یکی از وحشتناک‌ترین سریال‌های تاریخ می‌باشد که از همان قسمت نخست می‌تواند ترسی هولناک را به وجودتان منتقل نماید. اثری که با انفجار یکی از راکتورهای هسته‌ای چرنوبیل آغاز شده و به تنش‌هایی غیرمنتظره و وقایعی واقعی ولی تلخ و دردناک منجر می‌شود که باعث شده تا شاهد بهترین سریال کوتاه از سوی شبکه HBO باشیم که قطعاً بینندگان آن به قبل و بعد از تجربه آن تقسیم خواهند شد؛ زیرا رخدادهایی را که تنها در کتب تاریخی مطالعه کرده بودند، به شکلی کاملاً زنده و باورپذیر مشاهده کرده و ذهنشان به طرزی ماهرانه به چالش کشیده می‌شود.


به نظر شما چرا کیفیت سریال‌های کوتاه همیشه در سطحی بالا و متفاوت جلوه پیدا کرده است؟ آیا سریال کوتاه دیگری را نیز سراغ دارید که بتواند به مانند آثار این مقاله، تماشایی و منحصر به فرد باشد؟ دلیل تمایز آثار شبکه HBO با باقی شبکه‌ها تلویزیونی و سرویس‌های استریم چه می‌باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

nobodyDARKSIRENGol.D.RogerAMIR WAZOWSKIKratosAlireza.DVM.DMCخستهNathan Millermeysambred-eyed Banished Knightali????اپوزوسیون گیمفاAli_pxPARASITE EVE 2BaBa Wossکچل در زمستانامیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا
معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ شبکه HBO - گیمفا