بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز imdb

از گذشته تا به امروز سیتکام‌های بسیار جذاب و خنده‌داری ساخته شدند که برخی از آن‌ها امتیاز IMDb بالایی دارند.

بهترین سیتکام تاریخ کدام است؟ این سوالی است که پاسخ دادن به آن دشوار است و منتقدان نیز هر کدام نظر متفاوتی دارند. از سوی دیگر نیز هر کدام از بیننده‌ها با سلیقه خاص خود نسبت به سیتکام متفاوتی علاقه‌مند هستند.

از سریال‌های انیمیشنی تا کمدی‌هایی تک دوربینی و غیره، سیتکام‌های متنوع و مختلفی تا به امروز ساخته شدند و با توجه به امتیاز آن‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی می‌توان آن‌ها را رتبه‌بندی کرد. اما در پایان، این نظر هر شخص است که کدام اثر را تماشا کند. در ادامه لیست کاملی از بهترین سیتکام‌های تاریخ را مشاهده می‌کنید که بر اساس امتیاز IMDB رده‌بندی شدند.

۱. سریال انیمیشنی ریک و مورتی (Rick And Morty)

سریال انیمیشنی rick and morty
سریال انیمیشنی Rick and Morty
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل هفتم – ۶ فصل – ۶۱ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۱۴ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۹.۱ از ۱۰

در رده نخست رتبه‌بندی بهترین سیتکام تاریخ سینما بر اساس امتیاز آی‌ام‌دی‌بی، سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» قرار دارد. این سریال انیمیشنی بزرگسالانه علمی تخیلی و کمدی داستان دانشمند نابغه‌ای به نام ریک سانچز و نوه‌اش به نام مورتی را دنبال می‌کند که در بُعدهای مختلف سفر می‌کنند و ماجراجویی‌های متعددی را پشت سر می‌گذارند.

پخش این سریال انیمیشنی از سال ۲۰۱۳ میلادی در شبکه «ادالت سوئیم» شروع شد و به دنبال پخش فصل اول آن نیز طرفداران بسیار زیاد و وفاداری به آن جذب شدند. این اثر با ترکیب طنزی بی‌نظیر و مفاهیم علمی تخیلی مبتکرانه به یک پدیده فرهنگی مدرن تبدیل شده و به عنوان بهترین سیتکام تاریخ در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی شناخته می‌شود.

۲. سریال آفیس (The Office)

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
سریال The Office
  • وضعیت: تمام شده – ۹ فصل – ۲۰۱ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۹ از ۱۰

سریال «آفیس» یا «اداره» نسخه آمریکایی همانند سریال اوریجینالش، اثری بسیار مورد تحسین و برجسته بوده است و این در حالی است که به ندرت اثری بازسازی می‌تواند موفقیت اثر اصلی را تکرار کند. این سریال داستان زندگی کارمندان شعبه اسکرانتون شرکت کاغذ داندر میفلین را دنبال می‌کند که مدیریت آن را مایکل اسکات عجیب و غریب برعهده دارد.

حضور بازیگران برجسته، موقعیت‌های بسیار خنده‌دار، کاراکترهای خاطره‌انگیز و همچنین اندک حس و حال عاشقانه سبب شده تا این سیتکام برای همه افراد مناسب باشد و همه از دیدن آن لذت ببرند. این اثر برای ۹ فصل از شبکه ان‌بی‌سی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی پخش شد و پایانی بسیار مهیج را رقم زد.

۳. سریال دوستان (Friends)

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
سریال Friends
  • وضعیت: تمام شده – ۱۰ فصل – ۲۳۶ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۹ از ۱۰

سریال «دوستان» یا «فرندز» یکی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین سیتکام‌های تاریخ به شمار می‌رود. این سریال در قالب ۱۰ فصل از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ میلادی پخش شد و با وجود اینکه بیش از ۱۹ سال از پایان آن می‌گذرد اما همچنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. حس نوستالژی این اثر تا به امروز در بین طرفداران پابرجا است و برنامه تجدید دیدار بازیگران آن نیز که در سال ۲۰۲۱ میلادی پخش شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این سریال داستان زندگی روزمره شش جوان را نشان می‌دهد که سعی دارند در میان مشکلات در منهتن نیویورک زندگی خودشان را سپری کنند. این اثر از همان ابتدا تا به امروز در بین فرهنگ عامیانه محبوب باقی مانده و سریال‌های بسیار زیادی تلاش کردند تا موفقیت آن را تکرار کنند اما نتوانستند و تعداد معدودی که موفق بودند نیز میراثی ماندگار همانند سریال «فرندز» ندارند.

۴. سریال ساینفلد (Seinfeld)

سریال ساینفلد seinfeld
سریال Seinfeld
  • وضعیت: تمام شده – ۹ فصل – ۱۸۰ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۹ از ۱۰

اغلب اوقات از سریال «ساینفلد» به عنوان سریالی در مورد هیچ یاد می‌شود. این اثر داستان زندگی گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که شامل کمدینی به نام جری ساینفلد است. آن‌ها در شهر نیویورک زندگی می‌کنند و در زندگی روزمره خودشان با وضعیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند.

پخش سریال «ساینفلد» از سال ۱۹۸۹ میلادی شروع شد و در قالب ۹ فصل و ۱۸۰ قسمت در سال ۱۹۹۸ میلادی به کار خود پایان داد. این سریال توانست میراثی بزرگ از خودش به جای بگذارد و مملو از بخش‌های عجیب، موقعیت‌های اجتماعی ناخوشایند و شخصیت‌های جالب است که هنجارهای آثار سیتکام را به روش‌های خنده‌دار زیر پا گذاشته است.

۵. سریال زیاد ذوق‌زده نشو (Curb Your Enthusiasm)

سریال curb your enthusiasm
سریال Curb Your Enthusiasm
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل دوازدهم – ۱۱ فصل – ۱۱۰ قسمت + ۱ قسمت ویژه
  • محصول سال: ۲۰۰۰ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

در سال ۱۹۹۹ میلادی، لری دیوید قسمتی یک ساعته و ویژه با عنوان Larry David: Curb Your Enthusiasm را پخش کرد، برنامه‌ای که به سبک مستندنما بود. این اثر یک ساعته در ادامه به سریال «زیاد ذوق‌زده نشو» تبدیل شد، اثری برجسته و نمادین از شبکه اچ‌بی‌او که اولین قسمت از آن در سال ۲۰۰۰ میلادی پخش شده و همچنان پخش آن ادامه دارد.

سریال «زیاد ذوق‌زده نشو» با استفاده از کارهای بداهه برخی از بهترین کمدین‌های فعال امروزی از جمله خود لری دیوید، جف گارلین و شریل هاینز توانسته کمدی تلخ و جالبی را برای مخاطبان و طرفداران به نمایش بگذارد. بیننده‌ها منتظر پخش فصل دوازدهم این اثر هستند.

۶. سریال انیمیشنی بوجک هورسمن (BoJack Horseman)

سریال انیمیشنی بوجک هورسمن bojack horseman
سریال BoJack Horseman
  • وضعیت: تمام شده – ۶ فصل – ۷۶ قسمت + یک قسمت ویژه
  • محصول سال: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

سریال انیمیشنی «بوجک هورسمن» جهانی عجیب و غریب را به تصویر می‌کشد که در آن، انسان‌ها و حیوانات انسان‌نما در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. همین نیز باعث خلق جناس‌های بصری بسیار جذاب شده و زمینه را برای بررسی موضوعات تاریک و مهم فراهم آورده است.

فصل اول سریال انیمیشنی «بوجک هورسمن» بسیار جذاب و تماشایی بود و این اثر به هنگام پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس توانست بیننده‌های بسیار زیادی را مجذوب خودش کند. این سریال انیمیشنی داستان زندگی پر از مشکل شخصیت اصلی خودش را به نمایش می‌گذارد و به شکلی متفکرانه به روان خود ویرانگر او می‌پردازد.

۷. سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است (It’s Always Sunny In Philadelphia)

سریال its always sunny in philadelphia
سریال It’s Always Sunny In Philadelphia
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل شانزدهم – ۱۵ فصل – ۱۶۲ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۵ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

پخش سریال «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» از سال ۲۰۰۵ میلادی شروع شده و با وجود اینکه ۱۵ فصل از پخش این اثر می‌گذرد اما این سریال هنوز به پایان نرسیده و همچنان پخش آن ادامه دارد. این سریال داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که باری را در محله‌ای ایرلندی در جنوب فیلی اداره می‌کنند.

سریال «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» در سال ۲۰۲۰ میلادی با عبور از سریال ماجراهای آزی و هریت (The Adventures of Ozzie and Harriet) توانست به طولانی‌ترین سریال سیتکام لایو اکشن آمریکایی در طول تاریخ تبدیل شود. این سریال با داستان‌سرایی هوشمندانه و همچنین طنز نامتعارف خودش توانسته همچنان بیننده‌ها و طرفداران را به خودش جلب کند.

۸. سریال تد لسو (Ted Lasso)

سریال ted lasso
سریال Ted Lasso
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل سوم – ۲ فصل – ۲۲ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۲۰ تا اکنون
  • امتیاز IMDB امتیاز: ۸.۸ از ۱۰

سریال «تد لسو» با اینکه یکی از سریال‌های بسیار جدید به شمار می‌رود اما توانسته در همین مدت کوتاه خودش را به عنوان یکی از بهترین سیتکام‌های تاریخ تبدیل کند. در این سریال، جیسون سودیکیس نقش شخصیتی به نام تد را بازی می‎‌کند، مربی فوتبال آمریکایی خوش‌بین و مشتاقی که برای مربی‌گری تیم فوتبالی انگلیسی انتخاب می‌شود. با اینکه داستان این اثر غیرمتعارف به نظر می‌رسد اما همچنان اثری جذاب و تماشایی به شمار می‌رود.

سریال «تد لسو» توانسته با داستان تازه و همچنین شخصیت‌های مکمل خودش بسیار خنده‌دار و جذاب باشد. این در حالی است که داستان دلنشین این اثر با حضور شخصیت‌های اصلی دوست‌داشتنی بسیار دلنشین‌تر شده است. فصل دوم سریال نیز توانست به شکلی جذاب داستان را توسعه بدهد و به جلو پیش ببرد و حالا طرفداران مشتاقانه منتظر فصل سوم هستند.

۹. سریال فالتی تاورز (Fawlty Towers)

سریال فالتی تاورز fawlty towers
سریال Fawlty Towers
  • وضعیت: تمام شده – ۲ فصل – ۱۲ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۸ از ۱۰

در میان سیتکام‌های بریتانیایی که به جمع بهترین سیتکام‌های تاریخ راه پیدا کرده‌اند، سریال «فالتی تاورز» توانسته اثری محبوب و جذاب باقی بماند. این سریال با بازی جان چیز در نقش مالک هتلی بی‌ادب و تندخو است. او از طریق سوء مدیریت وحشتناک خودش همیشه فجایع بی‌شماری را به وجود می‌آورد.

در کنار شوخ طبعی معمولی بریتانیایی و برخی موقعیت‌های واقعا عصبانی‌کننده، سریال «فالتی تاورز» توانسته لحظات بسیار خنده‌دار و جالبی را به ارمغان بیاورد که بیننده‌ها همچنان پس از این همه سال از تماشای آن‌ها به خنده می‌افتند.

۱۰. سریال انیمیشنی سیمپسون‌ها (The Simpsons)

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
سریال Simpsons
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل سی و پنج و سی و شش – ۳۴ فصل – ۷۴۰ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۸۹ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها» طولانی‌ترین سریال تلویزیونی پربیننده آمریکایی به شمار می‌رود و موفقیت آن بر اساس گروهی از شخصیت‌های بسیار مرتبط است که توانسته‌اند در طول بیش از سی فصل تا حد بسیار زیادی بدون تغییر باقی بمانند.

بسیاری از طرفداران بر این باور هستند که دوران طلایی سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها» مدت‌ها است که گذشته اما جوایز بی‌شمار و حس نوستالژیک آن توانسته این اثر را همچنان محبوب حفظ کند تا جزو بهترین سیتکام‌های انیمیشنی تاریخ باشد.

۱۱. سریال انیمیشنی ساوث پارک (South Park)

سریال south park
سریال South Park
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل بیست و هفتم – ۲۶ فصل – ۴۱۹ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۷ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال انیمیشنی «ساوث پارک» تاثیری بدون انکاری روی فرهنگ آمریکایی داشته و حتی کسانی که این سریال انیمیشنی را نمی‌بینند نیز از برخی از عبارات و جملات جذاب و خنده‌دار این اثر آگاه هستند.

همانند سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها»، سریال انیمیشنی «ساوث پارک» نیز دورانی طلایی داشته که بنا بر عقیده طرفداران آن را سپری کرده است. اما این به معنای آن نیست که این سریال انیمیشنی همانند گذشته جذاب نیست و نمی‌توان از تماشای آن لذت برد. پس از این همه سال، این سریال انیمیشنی توانسته کیفیت خودش را نسبتا حفظ کند.

۱۲. سریال پرورش شکست‌خورده (Arrested Development)

سریال arrested development
سریال Arrested Development
  • وضعیت: تمام شده – ۵ فصل – ۸۴ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال «پرورش شکست‌خورده» داستان مایکل بلوث را دنبال می‌کند که پس از زندانی شدن پدرش به جرم اختلاس، سعی دارد تجارت خانوادگی‌شان را مدیریت کند. با این حال، همانطور که به نظر می‌رسد، این خانواده ثروتمند کالیفرنیایی مشکل اساسی زیادی دارند که باید با آن‌ها مقابله کنند.

این سریال در بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ میلادی و در قالب سه فصل از شبکه فاکس پخش شد و به دلیل طنز متراکم، بازیگران بااستعداد و موقعیت‎‌های عجیب و غریب خودش مورد تحسین مننقدان و بینندگان قرار گرفت. فصل چهارم سریال در سال ۲۰۱۳ میلادی روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شد و فصل پنجم نیز در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد.

۱۳. سریال فلیبگ (Fleabag)

سریال فلیبگ fleabag
سریال Fleabag
  • وضعیت: تمام شده – ۲ فصل – ۱۲ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال «فلیبگ» از آن دسته سریال‌هایی است که طبقه‌بندی آن در دسته‌ای خاص دشوار است. این اثر مملو از موضوعات واقعی و خام است که به روش‌های قدرتمندی مورد بررسی قرار می‌گیرند. با این حال، همه این موضوعات با حس شوخ طبعی بسیار جالب و شیرین ترکیب شدند که بدون شک طرفداران را به خنده وا می‌دارد.

خالق این سریال یعنی فیبی والر بریج نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند که با مشکلات متعددی در روابط خانوادگی و عاشقانه دست و پنجه نرم می‌کند. طنز موجود در این سریال در تعادل بسیار خوبی بین کمدی موقعیت و موضوعات کاملا تلخ و تاریک قرار دارد و همین نیز آن را به اثری متفاوت تبدیل کرده است.

۱۴. سریال فریکس اند گیگس (Freaks And Geeks)

سریال freaks and geeks
سریال Freaks And Geeks
  • وضعیت: تمام شده – ۱ فصل – ۱۸ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸/۷ از ۱۰

سریال «فریکس اند گیگس» از آن دسته سریال‌های فوق‌العاده‌ای است که تنها یک فصل از آن ساخته شده است. این سریال داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی باهوش را روایت می‌کند که با گروهی از دانش‌آموزهای تنبل در شهر دیترویت در دهه هشتاد میلادی دوست می‌شود. این سریال پس از پخش یک فصل در اواخر قرن بیستم به دلایلی بحث‌برانگیز کنسل شد.

با این وجود سریال «فریکس اند گیگس» پروژه‌ای در اوایل کارنامه هنری بازیگران بزرگی همچون جیمز فرانکو، سث روگن، جیسون سیگل و بوسی فیلیپس بوده است و از جمله یکی از بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز آی‌ام‌دی‌بی به شمار می‌‎رود.

۱۵. سریال خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

سریال the marvelous mrs maisel
سریال The Marvelous Mrs. Maisel
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل پنجم – ۴ فصل – ۳۴ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۱۷ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» محصول سرویس آنلاین آمازون پرایم داستان زن خانه‌دار آمریکایی از دهه پنجاه میلادی را روایت می‌کند که تلاش دارد تا در شهر نیویورک به یک استندآپ کمدین تبدیل شود. این سریال به هنگام پخش فصل اول خود توانست مورد تحسین قرار بگیرد و تا به امروز نیز چهار فصل از آن پخش شده است.

با دیالوگ‌های تر و تازه، بازیگر اصلی جذاب و همچنین داستانی حول محور زنان، این اثر توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. از سوی دیگر، ترکیبی به اندازه از درام و عاشقانه و همچنین ارائه لحظات شاد سبب شده تا این سیتکام بسیار جذاب و تماشایی باشد.

۱۶. سریال شهر فرنگ (Peep Show)

سریال peep show
سریال Peep Show
  • وضعیت: تمام شده – ۹ فصل – ۵۴ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال «شهر فرنگ» سیتکام بریتانیایی دیگری به شمار می‌رود که همه با آن آشنایی ندارند اما بیننده‌ها از تماشای آن بسیار لذت بردند. این سریال بر محوریت دو هم اتاقی به نام‌های مارک و جز است که در دهه بیست زندگی‌شان شخصیت‌های متفاوتی با یکدیگر دارند و سعی می‌کنند زندگی روزمره خودشان را پشت سر بگذرانند.

سریال رویکرد خاصی دارد و همین نیز باعث شده تا این سریال نسبت به دیگر سیتکام‌های معمولی حس و حال متفاوتی داشته باشد. این اثر همچنین از آن دسته سیتکام‌هایی نیست که کمتر نگران رشد کاراکترهای خودش است و بیشتر سعی در ارائه لحظات خنده‌دار برای بیننده‌ها دارد.  

۱۷. سریال پدر تد (Father Ted)

سریال father ted
سریال Father Ted
  • وضعیت: تمام شده – ۳ فصل – ۲۵ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

در میان این فهرست از برترین سیتکام‎‌های تاریخ، مخاطب ممکن است با برخی از سریال‌های بسیار محبوب ناآشنا باشد. یکی از همین موارد نیز سریال «پدر تد» است که در بریتانیا توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند اما این ارتباط را در بین بیننده‌های دیگر نقاط جهان نداشت.

این سریال داستان کشیش خوش نیتی را دنبال می‌کند که در جزیره کوچکی در ایرلند زندگی می‌کند. او با شخصیت‌های مختلفی روبه‌ور می‌شود و موقعیت‌های جالبی با دو کشیش همکارش دارد که سبب خلق موقعیت‌های بسیار خنده‌داری می‌شوند.

۱۸. سریال ضخامت آن (The Thick Of It)

سریال the thick of it
سریال The Thick Of It
  • وضعیت: تمام شده – ۴ فصل – ۲۳ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال‌های بسیار زیادی هستند که به دنیای سیاست می‌پردازند اما سریال «ضخامت آن» یکی از اولین سریال‌هایی به شمار می‌رود که توانسته به معنای واقعی، سیاست را به شکلی غیراخلاقی، خنده‌دار و مبتذل به نمایش بگذارد. این سریال روی داستان تیم اسپین تمرکز دارد که دائما در حال کنترل آسیب‌های ناگوار سیاسی هستند.

سرعت بسیار زیاد این سریال سبب شده تا تنشی در آن شکل بگیرد که در دیگر سیتکام‌ها دیده نمی‌شود. از سوی دیگر، تماشای نقش‌آفرینی پیتر کاپالدی در نقش مالکولم تاکر بسیار جالب‌توجه و لذت‌بخش است.

۱۹. سریال لترکنی (Letterkenny)

سریال letterkenny
سریال Letterkenny
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل دوازدهم – ۱۱ فصل – ۷۴ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۱۶ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۷ از ۱۰

سریال «لترکنی» اثری نادر محصول کانادا به شمار می‌رود که پخش آن از یوتیوب شروع شده بود. این سریال داستان زندگی شهروندهای مختلفی در شهری کانادایی به نام لترکنی را روایت می‌کند. این اثر پر از جوک‌های بی‌پایان است که با حس شوخ طبعی متمایزی روایت شده‌اند. علاوه بر این، ترکیب این شوخ طبعی با فرهنگ کانادایی باعث جالب‌تر شدن این اثر شده است.

۲۰. سریال پارک‌ها و تفریحات (Parks And Recreation)

سریال parks and recreation
سریال Parks And Recreation
  • وضعیت: تمام شده – ۷ فصل – ۱۲۶ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

زمانی که اولین فصل از سریال «پارک‌ها و تفریحات» در سال ۲۰۰۹ میلادی پخش شده بود، بسیاری از افراد آن را تقلیدی از نسخه آمریکایی سریال «آفیس» می‎دانستند، سریالی که خودش را به سیتکامی برتر با موضوع کمدی محیط کار با شخصیت‌های عجیب و غریب تبدیل کرده بود.

با این حال پس از پخش فصل اول سریال، این اثر توانست در فصل دوم خودش گام بلندی بردارد و به اثری محبوب در بین طرفداران تبدیل شود و به لطف بازیگران برجسته خودش به موفق زیادی برسد. تماشای قوس‌های داستانی این سریال و کاراکترهای آن بسیار خنده‌دار و دلنشین است و در طول این هفت فصل توانسته بیننده‌ها را سرگرم کند.

۲۱. سریال فاصله‌دار (Spaced)

سریال فاصله‌دار spaced
سریال Spaced
  • وضعیت: تمام شده – ۲ فصل – ۱۴ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

قبل از اینکه ادگار رایت و سایمون پگ به سراغ دنیای سینما بروند و فیلم‌هایی همچون شان می‌میرد (Shaun of the Dead) و پلیس خفن (Hot Fuzz) را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند، آن‌ها در سریال بریتانیایی محبوب «فاصله‌دار» با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این سریال داستان دو دوست مرد و زن را دنبال می‌کند که برای بدست آوردن آپارتمانی با بودجه مناسب، خود را به عنوان یک زوج متاهل معرفی می‌کنند.

با اینکه خلاصه داستان سریال «فاصله‌دار» خسته‌کننده و معمولی به نظر می‎رسد اما حس شوخ طبعی متمایز ادگار رایت و سایمون پگ و همچنین سبک بصری سرگرم‌کننده سبب شده تا تماشای این سریال برای بیننده‌ها اوقات سرگرم‌کننده‌ای را رقم بزند.

۲۲. سریال پسران پارک تریلر (Trailer Park Boys)

سریال trailer park boys
سریال Trailer Park Boys
  • وضعیت: تمام شده – ۱۲ فصل – ۱۰۵ قسمت + ۱۰ قسمت ویژه
  • محصول سال: ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

قبل از اینکه سریال شتز کریک (Schitt’s Creek) به موفقیت دست پیدا کند، یکی از سیتکام‌های کانادایی که توانست بیننده‌ها را خارج از این کشور به وجد بیاورد، سریال «پسران پارک تریلر» بود. این سریال در ابتدا به عنوان اثری تمسخرآمیز شروع شد که زندگی ساکنان یک پارک تریلر مخروبه در نوا اسکوتیا را دنبال می‌کند.

سریال «پسران پارک تریلر» داستان زندگی کاراکترهای ریکی، جولیان و بابلز را روایت می‌‎کند که فعالیت‌های مجرمانه مختلفی را شروع می‌کنند و طرح‌های زیادی برای سریع پولدار شدن را به اجرا در می‌آورند.

۲۳. سریال ماه عسل (The Honeymooners)

سریال ماه عسل the honeymooners
سریال The Honeymooners
  • وضعیت: تمام شده – ۱ فصل – ۳۹ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۶
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

سریال‌های اندکی همانند سیتکام «ماه عسل» در تاریخ کمدی تاثیرگذار بوده‌اند. این سریال یک رویکرد واقعا نوآورانه را در داستان خودش در پیش گرفته بود و هنوز هم پس از گذشت این همه سال از آن تقلید می‌شود.

سریال «ماه عسل» داستان دو دوست از طبقه کارگر را روایت می‌کند که دائما به دنبال راه‌هایی برای ثروتمند شدن هستند و این در حالی است که همسران آن‌ها باید به طرز خسته‌کننده‌ای با شیطنت‌های آن‌ها کنار بیایند. از طنز خانگی و زندگی زناشویی گرفته تا کشمکش‌های مرتبط با شغل‌های نافرجام همگی سبب دلنشین شدن این سیتکام شدند.

۲۴. سریال مستر بین (Mr. Bean)

سریال مستر بین mr bean
سریال Mr. Bean
  • وضعیت: تمام شده – ۱ فصل – ۱۵ قسمت
  • محصول سال: ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

سریال «مستر بین» یکی از سیتکام‌های بسیار مشهور به شمار می‌رود و داستان شخصیتی به همین نام با بازی روآن اتکینسون را دنبال می‌کند که از طریق موقعیت‌های روزمره و ساده باعث ایجاد انواع هرج و مرح و سوء تفاهم‌های خنده‌دار می‌شود.

سریال «مستر بین» با اینکه عمر کوتاهی داشت اما توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند و همچنان تا به امروز مشهور باقی بماند. روآن اتکینسون این نقش را در دو فیلم سینمایی پس از سریال بازی کرده است.

۲۵. سریال آرچر (Archer)

سریال انیمیشنی آرچر archer
سریال انیمیشنی Archer
  • وضعیت: نامشخص – ۱۳ فصل – ۱۳۴ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۰۹ تا اکنون
  • امتیاز IMDB: امتیاز ۸.۶ از ۱۰

ژانر جاسوسی همیشه برای تقلید و طنز مورد استفاده قرار گرفته است و سریال «آرچر» نیز از همین روند استفاده کرده و طنزهای جالب و دلنشینی را در دنیای ماموران مخفی و ماموریت‌های نجات جهان برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

این سریال داستان استرلینگ آرچر را روایت می‌کند که یک جاسوس کم‌هوش، بی‌پروا و خود رأی در سازمانی فوق سری و در عین حال ناکارآمد است. این سریال انیمیشنی توانسته با ترکیب موقعیت‎‌های طنز با اکشن، ماجراجویی‌های انیمیشنی مهیج و خنده‌داری را برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورد.


در این مطلب به معرفی بهترین سیتکام‌های تاریخ سینما بر اساس امتیاز آن‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

خستهParsaDota2Gol.D.Rogerred-eyed Banished KnightDARKSIRENRich ManmeysambArtin_GamearP.morgan 𔓙KratosmatinesfBlack Swordsman????کریتوس بزرگ(😐میشناسیم)‌‌‌‌A.A17

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا
بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سیتکام‌های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb - گیمفا