بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا

بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus

امیر محمد جیریایی
۲۱:۴۸ ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا

سرانجام شایعات به حقیقت پیوست و رسما در خبری که شاید هیچ کس انتظارش را نداشت فاش شد که استدیوی Insomniac Games در حال ساخت عنوان جدیدی از سری بازی های محبوب Ratchet & Clank می باشد. قسمت جدید با پسوند Nexus در راه است و می خواهد با بازگشت به ریشه های خود همانی باشد که طرفداران این سری از آن انتظار دارند.

ratchet and clank into the nexus ps3 boxart کاور رسمی بازی Ratchet & Clank: Into The Nexus مشخص شد

نام بازی : Ratchet & Clank: Into the Nexus

سازنده : Insomniac Games

ناشر : Sony Computer Entertainment

پلتفرم  : PlayStation 3

تاریخ انتشار : Q4 2013

 سبک بازی: Platform

 

داستان از کجا شروع شد :

 

سری Ratchet & Clank همیشه به دلیل  داستانی ساده و در عین حال بسیار لذت بخش و شیرین معروف بوده و با این که در Nexus جزییاتی زیادی از داستان فاش نشد ولی Insomniac Games وعده ی داستانی جالب با طنز های همیشگی این سری را داده است. به هر حال در هدف کلی داستان فاش شده که قهرمانان ما یعنی Ratchet و Clank قصد دارند تا جنایتکاران دو قلو که با نام Vendra و Neftin Prog شناخته می شوند را به زندان Vartax منتقل کنند. ولی مطابق معمول همه چیز آن طور که باید خوب پیش نمی رود و این دو جناتکار موفق می شوند که خود را از زندان فراری دهند و برای انتقام هم Ratchet و Clank را در بخش متروکه ای از کهکشان ها سرگردان رها می کنند. اما این دو دوست با استفاده از هوش خود راه فرار را پیدا کرده و خود را به سیاره Yerek می رسانند و در ادامه نیز متوجه می شوند که این دو جنایتکار دو قلو تهدیدی جدیدی را برای جهان در سر می پرورانند و یک بار دیگر وظیفه ی این دو قهرمان است که به دنبال Vendra و Neftin Prog گشته و توطئه‌های احمقانه آن ها را بار دیگر خنثی کنند.

ratchet and clank nexus feat 07102013

قهرمانان باز می گردند.

وفادار به ریشه ها :

به طور خلاصه استدیوی Insomniac Games با Ratchet & Clank: Into the Nexus وعده داده است که این عنوان بازگشتی با شکوه به ریشه های خود خواهد داشت و همان سبک قدیمی Ratchet & Clank که همه ی طرفداران PlayStation و این سری آن را دوست دارند و دیگر بعد از انتشار Crack In Time در سال ۲۰۰۹ دیده نشد را باز می گرداند.

مدت زمان زیادی بود که کارمندان Insomniac دوراندیشی هدفمندی را برای سری Ratchet & Clank در سر می پروراندند و Brian Allgeier از Insomniac به این نکته اشاره کرده است که آن ها به دنبال زمان مناسبی بودند تا دوباره این سری را به هسته ی اصلی خود بازگردانند و بعد از زمانی که صرف ساخت بازی Fuse کردند ، این اتفاق با Into the Nexus ممکن خواهد شد. دو بازی All 4 One و Full Frontal Assault نتوانستند آن طور که باید موفق عمل کنند و گیمر ها برای این دو بازی به حالت دو قطبی در آمده بودند. چرا که عده ای از آن لذت بردند و عده ی دیگری هم این دو بازی را مورد انتقاد قرار دادند. البته نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که این دو بازی به اندازه ی کافی به ریشه های خود وفادار نبودند و نمی توانستند تجربه ی حقیقی از Ratchet & Clank های گذشته را زنده کنند. به همین علت است که Brian Allgeier می گوید :

ما دوباره قصد داریم که با قسمت جدید Ratchet & Clank همان سبک معروف این بازی را که مناسب برای تمامی خانواده ها و به صورت رقابتی می باشد را زنده کنیم و در نهایت کاری را نیز انجام دهیم که متفاوت تر از گذشته باشد و Nexus به ما این اجازه را می دهد که بازگشتی شایسته به ریشه های این سری را داشته باشیم و در مسیر گیمر های old-school قرار بگیریم.

ratchet and clank into the nexus 13735532876527

باری دیگر این برادر و خواهر دو قلو با توطئه‌های احمقانه خود دردسر جدیدی برای قهرمانان ما ایجاد کرده اند. پس چهار چشمی حواستان به آن ها باشد !

به عنوان مثال Allgeier اظهار داشته است که آن ها می خواهند شخصیت Ratchet را طوری بسازند که یک بار دیگر این شخصیت مورد علاقه ی بسیاری از طرفداران واقع شود و برای رسیدن به این هدف مراحلی را در بازی گنجانده اند که کاملا مناسب Ratchet خواهد بود و در نتیجه باعث می شود که همان احساس اصیل را از این شخصیت داشته باشید. سپس آن هادرس هایی که از گذشته آموخته اند را این بار به شکلی مناسب تر به پروژه ی جدید خود منتقل می کنند که نه تنها باعث می شود که طرفداران قدیمی Ratchet دوباره جذب این شخصیت شوند ، بلکه طرفداران جدید هم رابطه ی خوبی با این شخصیت در Nexus پیدا خواهند کرد. Allgeier همچنین ادعا کرده است که رابطه ی بسیار طنز آمیزی که همیشه بین شخصیت های این سری وجود داشته به شکلی بسیار سرگرم کننده تر و بامزه تری در جدیدترین قسمت این سری بازخواهد گشت.

پس از فرار از دست دو شخصیت بد Vendra و Neftin Prog قهرمانان ما یعنی Ratchet و Clank به سیاره ای که با نام Yerek شناخته می شود می رسند. سیاره ی Yerek را می توان معمولی ترین مکان برای Ratchet & Clank نامید و ساکنان این سیاره افرادی معمولا عصبانی و همچنین به شدت مسلح می باشند. اما نکته ی جالبی که در مورد شخصیت Ratchet نمود زیادی دارد در مورد دارا بودن او به یک دوجین اسلحه های جدید و جالب است. البته مطمئنا ، Ratchet برخی از سلاح های گذشته و معمولی خود را نظیر اسلحه ای که با نام Omniblaster شناخته می شود و سلاحی برای نبرد های تن به تن را همچنان در قسمت جدید هم دارا است ، اما شایان ذکر است که تیم سازنده در قسمت جدید ابزارهای جدیدی را هم در اختیار او قرار داده تا شما در هنگام نبرد احساس برتری را نسبت به دشمنان داشته باشید.

722615 20130711 640screen010

این هم از بر و بچ اراذل و اوباش !

یکی از این سلاح های جدید با نام Nightmare Box شناخته می شود که در بعضی موارد کارایی جالب تر و بهتری نسبت به سلاح اصلی شما خواهد داشت. این سلاح ترس را تا عمق وجود دشمنان خواهد برد و آن ها را وادار می کند که یا از مهلکه بگریزند و یا مثل دیوانه ها به در و دیوار ضربه می زنند و این بهترین فرصت برای Ratchet می باشد که بدون هیچ گونه مشکل خاصی دشمنان را از بین ببرد. از سلاح های دیگر هم می توان به Repulsor اشاره کرد که باعث می شود دشمنان در هوا معلق بمانند و در نتیجه باری دیگر Ratchet بدون آن که توسط دشمنانش آسیب ببیند می تواند به راحتی آن ها را از بین ببرد.

Nexus همچنین دو نوع مختلف از نارنجک ها را نیز شامل حال خود خواهد کرد که این دو نارنجک با نام Vortex Grenade و Fusion Grenade شناخته می شود. با استفاده از نارنجک Vortex Grenade سیاه چاله ای ایجاد خواهد شد که باعث می شود دشمنان در هوا معلق بشوند و در نتیجه به درون سیاه چاله کشیده می شوند. نارنجک Fusion Grenade هم دارای اثری ساده تر و البته کمی بهتر می باشد و  پرتاب این نارنک یک انفجار الکترونیکی را ایجاد خواهد کرد که خسارت عمده ای را در منطقه ای که در آن هستید ایجاد می کند.

با این حال عجیب ترین و جالب ترین سلاحی که می توان به آن اشاره کرد Winterizer نام دارد که وقتی Ratchet از این سلاح علیه دشمنان استفاده می کند باعث می شود که آن ها به شکل آدم برفی در بیایند و در عین کارایی مخربش با آدم برفی کردن دشمنان طنز جالبی را هم در بازی ایجاد می کند. البته بهتر از این هم وجود دارد چرا که با استفاده از یک سلاح دیگر می توان دشمنان را جادو کرده و از آن ها به عنوان یک یار کمکی علیه دیگر دشمنان استفاده کنید. جالب تر اینجاست که وقتی این جادویی که بر روی دشمنان ایجاد کرده اید تمام شود آن ها با خود زنی خودشان را از بین خواهند برد ! همچنین با نوع دیگری از سلاح های متنوع بازی می توانید محدوده ی خاصی از میدان نبرد را داغ کنید و در نتیجه هر دشمنی که در این محدوده باشد کباب بریان می شود ! چنین نوع سلاح هایی در بازی واقعا شگفت آور است و صد البته دیوانه وار .

ratchet and clank into the nexus 13735532878767

سلاح های جدید و با کارایی مخربی در انتظار شما و Ratchet است.

Ratchet همچنین  یک دستگاه غیر تهاجمی را نیز در اختیار خود دارد و این دستگاه بسیار مفید در حقیقت یک گجت می باشد که نامش هم Grav Tether است. Ratchet به مانند عنوان portal می تواند با استفاده از این گجت پورتال هایی را در سرتاسر محیط ایجاد کند و این پورتال ها او را به سرعت از یک محیط به محیطی دیگر خواهد برد. مثلا اگر با یک پل شکسته مواجه بشوید و می خواهید به آن طرف پل بروید می توانید یک پورتال در کنار خود ایجاد کنید و پورتال دیگری را هم در آن طرف پل بسازید و در نتیجه در هنگام وارد شدن به پورتال به سرعت به آن طرف پل خواهید رفت. گیمر هیی که بازی portal 2 را تجربه کرده باشند به خوبی کارایی چنین قابلیتی را می دانند. البته گجت Grav Tether در حل معماها و پازل های بازی نیز که پیچیده تر و جالب تر از قسمت های گذشته است هم کمک شایانی خواهد کرد. البته این گجت محدودیت هایی را هم دارد و مثلا شما نمی توانید هر چقدر که می خواهید پورتال بسازید و یا پورتال هایی که می سازید محدودیت زمانی نیز خواهد داشت. همچنین برای رد شدن از روی موانع حطرناک هم استفاده از پورتال ها بهترین گزینه است.

در مورد Ratchet به اندازه ی کافی توضیح دادیم ولی فراموش نکنیم که شخصیت Clank هم در بازی وجود دارد. این شخصیت روباتی شکل علاوه بر بازگشت برخی از حرکات گذشته اش نظیر ( ایجاد پرش های طولانی و بلند برای Ratchet و پرواز کردن برای مدت کوتاهی ) توانایی های جدیدی را هم در Nexus دارا می باشد. آن چه که می توان  گفت در این است که Insomniac نحوه ی همکاری بین این دو شخصیت را بسیار عمیق تر از قسمت های گذشته کرده است. Clank توانایی های زیادی در بازی خواهد داشت و مثلا می تواند پازل هایی که به شکل دو بعدی پلتفرمینگ هستند را حل کند و اگر Ratchet توانایی عبور از منطقه ای را نداشته باشد این وظیفه بر عهده ی Clank خواهد بود تا با گشتن در محیط راه را برای Ratchet باز کند و با موفقیت در این نوع همکاری ها ، مکان های جدیدی برای اکشافات Ratchet و Clank باز می شود.

تریلر معرفی عنوان Ratchet & Clank: Into the Nexus 

[jwplayer mediaid=”92734″]

دانلود HD

دانلود SD

جدا از ابزار ها و سلاح های جدیدی که به بازی اضافه شده ، در قسمت جدید شاهد برخی از ترفند ها و مهارت های جدید نیز خواهیم بود و بسیاری از کالاهای اساسی این سری نیز که با آن آشنایی داریم به قسمت جدید بازگشته اند. امتیاز مهارت ها که در این فرنچاینز مشهوریت بالایی داشته باز خواهد گشت و البته شاهد بازگشت پیچ و مهره های طلایی که در جای جای محیط پنهان شده نیز خواهیم بود. این پیچ و مهره ها که در طول بازی جمع آوری می شود به عنوان واحد پول بازی شناخته خواهد شد و می توان برای خرید کالاهای جدید از پیچ و مهره استفاده کرد. همچنین توانایی آپگرید کردن سلاح ها نیز گوشه ی دیگری از ویژگی های بازی می باشد. شخصیت های آشنای این سری نیز از جمله Captain Qwark,  Cronk, Zephyr و Talwyn باز خواهند گشت و حتی دشمنان معروف این سری نیز بازگشتی با ابهت خواهند داشت. چرا که همان طور که اشاره شد Ratchet & Clank: Into the Nexus قصد دارد تا بازگشتی شایسته به ریشه های این سری داشته باشد.

9258757265 1b6cfbef53

Nexus محیط هایی شاد و با طراحی جالبی را برایمان به ارمغان می آورد.

در بخش گرافیک به نظر نمی رسد که تغییر خاصی رخ داده باشد و سازندگان همچون قبل از موتور Insomniac Engine v.4.0 استفاده کرده اند . از خصوصیات مثبت گرافیک بازی رنگ بندی شاد آن است که البته چنین چیزی از خصوصیات شرکت Insomniac می باشد. همچنین از جذاب ترین بخش گرافیک با توجه به اندک اطلاعات موجود از این بخش می توان به گرافیک انیمیشن های بازی اشاره کرد که در کنار دیالوگ ها و صداگذاری جالب شخصیت ها همچنان به ماند گذشته کیفیت این بخش را افزایش می دهد.

اما آیا Ratchet & Clank: Into the Nexus برای Vita خواهد آمد ؟ خوب چنین اتفاقی ممکن است ولی نمی توان در مورد آن نظر قطعی داد. چرا که نسخه ی Vita بازی Ratchet & Clank: Full Frontal Assault  در هنگام ساخته شدن مشکات زیادی را همراه خود داشت و البته با مدت زمانی نسبتا زیاد نسبت به نسخه ی ps3 عرضه شد. به هر حال James Stevenson از Insomniac در این مورد اعلام کرده است :

همه علاقه مند هستند که این بازی برای Vita بیاید اما قبل از هر بیانه ی قطعی در این مورد ، باید به این اطمینان برسیم که نسخه ی Vita با استاندارد های نسخه ی ps3 همسان باشد .

ratchet cropped 990x556

Ratchet و Clank : دردسر به دنبال آن ها یا آن ها به دنبال دردسر ؟!
با همراه شدن در ماجراجویی های جدید این دو دوست همیشگی به جواب این سوال پی خواهیم برد.

در آخر :

در مجموع و با توجه به اطلاعات گفته شده می توان گفت که  Ratchet & Clank: Into the Nexus عنوانی واقعا دوست داشتنی و جذاب است که اگر همه چیز همان طور باشد که Insomniac وعده داده  می‌تواند تا مدت‌ها طرفداران سری R&C، سبک پلتفرمر، سبک شوتر و غیره را به خود جذب کند! Ratchet & Clank: Into the Nexus در پاییز امسال به دو صورت دیجیتالی و بر روی دیسک برای PlayStation 3 منتشر می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا
بازگشت با شکوه قهرمانان | اولین نگاه به Ratchet & Clank: Into the Nexus - گیمفا