آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از a clockwork orange تا the west wing

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک A Clockwork Orange، سریال The West Wing و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

استنلی کوبریک از جمله فیلم‌سازان برجسته هالیوودی به شمار می‌رفت که در کارنامه هنری خودش فیلم‌های برجسته و موفقی را کارگردانی کرده، آثاری که علاوه بر اینکه توانستند تحسین بیننده‌ها را بدست بیاورند، جوایز مختلفی را نیز کسب کردند. یکی از آثار برجسته این نویسنده و کارگردان، فیلم پرتقال کوکی (A Clockwork Orange) نام دارد که در اوایل دهه هفتاد میلادی به روی پرده سینماها اکران شد و تا حدودی جنجال‌برانگیز نیز بود. در ادامه به معرفی این اثر می‌پردازیم.

به عنوان سریال این هفته نیز به سراغ معرفی سریالی از ژانر درام سیاسی رفته‌ایم. سریال بال غربی (The West Wing) در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شد و تماشای آن برای علاقه‌مندان به این ژانر می‌تواند جالب باشد. در ادامه این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» نیز چندین فیلم و سریال جدید را معرفی خواهیم کرد. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تاابد (Black Panther: Wakanda Forever)

باکس آفیس black panther 2
فیلم Black Panther 2

عوامل سازنده: فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» اثری در ژانر ابرقهرمانی از استودیو مارول به شمار می‌رود که دنباله‌ای برای فیلم اول محصول سال ۲۰۱۸ میلادی است و ۳۰مین فیلم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. فیلم‌نامه این اثر را جو رابرت کول و رایان کوگلر قلم زده‌اند و خود کوگلر نیز سکان کارگردانی آن را در دست داشته است.

داستان و بازیگران: به دنبال فوت ستاره فیلم اول یعنی چادویک بوزمن، سازندگان فیلم «پلنگ سیاه ۲» تصمیم گرفتند تا کاراکتر او به نام تی‌چالا را نیز در دنیای سینمایی مارول فوت کند. همین نیز داستان این فیلم تازه را شکل می‌دهد. این فیلم به پیامدهای فوت تی‌چالا یا همان پلنگ سیاه واکاندا و ظهور پلنگ سیاه جدید می‌پردازد.

از جمله بازیگرانی که در فیلم «پلنگ سیاه ۲» نقش‌آفرینی می‌کنند نیز می‌توان به لتیشیا رایت، آنجلا باست، دانای گوریرا، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، دومینیک تورن، مارتین فریمن و تعدادی دیگر اشاره کرد.

آیا فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پلنگ سیاه ۲» به خوبی توانسته تا ادای احترامی تأمل‌برانگیز و خوب را به بازیگر فقید چادویک بوزمن داشته باشد و در عین حال، راهی پیدا کرده تا این فرنچایز را بدون او به جلو پیش ببرد. همین نیز این فیلم را به اثری بسیار موفق از لحاظ احساسی تبدیل کرده که در عین حال، جاه‌طلب نیز است.

فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد» توانسته خودش را نسبت به آثار قبلی مارول که بر طبق فرمول خاص پیش می‌رفتند، متفاوت کند و با ارائه داستانی احساسی و در عین حال جذاب و مهیج، بیننده‌ها و طرفداران این مجموعه را نسبت به آینده دنیای سینمایی مارول امیدوار نگه دارد.

فیلم بابیلون (Babylon)

فیلم babylon
فیلم Babylon

عوامل سازنده: فیلم «بابیلون» اثری در ژانر بیوگرافی، کمدی و درام به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را دیمین شزل قلم زده و خود او سکان کارگردانی را در دست داشته است.

داستان و بازیگران: فیلم «بابیلون» داستان ظهور و سقوط بازیگران برجسته‌ای در اواخر دهه ۲۰ میلادی در هالیوود را روایت می‌کند، آن هم درست در زمانی که فیلم‌های صامت آرام آرام به کنار می‌رفتند و جای خودشان را به فیلم‌های دیالوگ‌دار می‌دادند. برد پیت، مارگو رابی، دیگو کالوا، جین اسمارت و لی جون لی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم درباره فیلمسازی در گذشته هالیوود، نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «بابیلون» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بابیلون» بزرگی بیش از اندازه‌‌ای دارد و همین نیز باعث شده تا این فیلم طاقت‌فرسا و خسته‌کننده به نظر برسد. اما باید گفت که بازیگران در این فیلم به خوبی از پس نقش‌آفرینی‌های خود برآمده‌اند و سازندگان نیز توانستند به خوبی زرق‌وبرق و تجملات هالیوودی را برای مخاطبان به نمایش بگذارند که برای مدتی کوتاه حواس بیننده‌ها را از نواقص موجود در این اثر پرت می‌کنند. با این حال، حضور ستاره‌های برجسته در این اثر ممکن است دلیلی کافی برای برخی از افراد برای تماشای این فیلم تازه دیمین شزل باشد.

فیلم شما مردم (You People)

فیلم شما مردم you people
فیلم You People

عوامل سازنده: فیلم «شما مردم» اثری در ژانر کمدی عاشقانه به شمار می‌رود که توسط کنیا باریس کارگردانی شده و خود او نیز به همراه جونا هیل فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «شما مردم» داستان مردی سفیدپوست را روایت می‌کند که عاشق دختری سیاه‌پوست شده و حالا آن‌ها سعی دارند تا خانواده‌های خود را با یکدیگر آشنا کنند و همین تفاوت فرهنگی میان آن‌ها باعث ایجاد موقعیت‌های بسیار جالب‌توجه و جذابی می‌شود. این فیلم از بازیگران برجسته و با استعدادی در عرصه کمدی بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به ادی مورفی، جونا هیل، لورن لاندن، دیوید دوکاونی، نیا لانگ و جولیا لوئیس درایفوس اشاره کرد.

آیا فیلم «شما مردم» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «شما مردم» اثری از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که از حضور بازیگران برجسته و بااستعداد در عرصه کمدی بهره می‌برد و پتانسیل بسیار فراوانی دارد اما نتوانسته به خوبی از این همه استعداد استفاده لازم را بکند. در حقیقت، فیلم مدام بین تفسیرهای اجتماعی و کمدی عاشقانه در رفت و آمد است و همین نیز سبب شده تا به اندازه کافی به هیچ کدام از آن‌ها توجه نکند و در نتیجه، نتوانسته به اثری متمرکز تبدیل شود.

فیلم عروسی شات‌گان (Shotgun Wedding)

فیلم عروسی شات‌گان shotgun wedding
فیلم عروسی شات‌گان (Shotgun Wedding)

عوامل سازنده: فیلم «عروسی شات‌گان» اثری در ژانر اکشن و کمدی عاشقانه به شمار می‌رود که جیسون مور سکان کارگردانی را در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز مارک همر قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «عروسی شات‌گان» با نقش‌آفرینی جنیفر لوپز، جاش دوهمل، سونیا براگا، جنیفر کولیج و لنی کراویتز است و داستان پدر و مادر طلاق گرفته‌ای را روایت می‌کند که سعی دارند تا هر طور که شده جلوی ازدواج دخترشان در جزیره‌ای بسیار زیبا و تماشایی در فیلیپن را بگیرند.

آیا فیلم «عروسی شات‌گان» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «عروسی شات‌گان» ممکن است برای طرفداران جنیفر لوپز اثری جذاب و جالب‌توجه باشد و می‌تواند در طی مدت زمان خودش بیننده‌ها را اندکی سرگرم نگه دارد اما باید گفت که این فیلم به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را اثری بسیار جذاب و خارق‌العاده توصیف کرد. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم پرتقال کوکی (A Clockwork Orange)

فیلم پرتقال کوکی a clockwork orange
فیلم پرتقال کوکی (A Clockwork Orange)

عوامل سازنده: فیلم «پرتقال کوکی» اثری در ژانر جنایی و پادآرمانی محصول سال ۱۹۷۱ میلادی به شمار می‌رود که بر اساس رمانی به همین نام از سال ۱۹۶۲ میلادی نوشته آنتونی برگس ساخته شده است. وظیقه نوشتن فیلم‌نامه این اثر را استنلی کوبریک در دست داشته و خود او نیز آن را کارگردانی کرده است.

داستان و بازیگران: فیلم «پرتقال کوکی» داستان فردی به نام الکس با بازی مالکولم مک‌دوول را روایت می‌کند که بزهکاری کاریزماتیک و ضداجتماعی است و علایقش شامل موسیقی کلاسیک به ویژه بتهوون، ارتکاب تجاوز، دزدی و خشونت شدید است.

او رهبری گروه کوچکی از اراذل و اوباش را برعهده دارد که به نام‌های پیت با بازی مایکل تارن، جورجی با بازی جیمز مارکوس و دیم با بازی وارن کلارک شناخته می‌شوند. این فیلم به ماجرای جنایت‌های گروه او، دستگیری آن‌ها و تلاش برای بازپروری‌شان از طریق تکنینک آزمایشی شرطی‌سازی روانشناختی به نام تکنیک لودوویکو را به نمایش در می‌آورد.

چرا باید فیلم «پرتقال کوکی» را دید؟ فیلم «پرتقال کوکی» اثری به شمار می‌رود که ناراحت‌کننده و قابل تأمل است و همانند کابوسی سرد و پادآرمانی به نظر می‌رسد که حس شوخ طبعی بسیار تلخی نیز در آن گنجانده شده است. این فیلم یکی دیگر از آثار برجسته استنلی کوبریک به شمار می‌رود که تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

فیلم «پرتقال کوکی» اثری درخشان به شمار می‌رود و همانطور که بعضی اوقات چیزهای درخشان خطرناک هستند، این فیلم نیز خطرناک است. این اثر سینمایی با اینکه از برخی از جنبه‌ها قابل تحسین است و به مسائل مهم و تأمل‌برانگیزی می‌پردازد اما از سوی دیگر، انتقادهایی نیز به آن وارد است. انتخاب زبانی غیر قابل ملموس برای راوی داستان و همچنین صحنه‌های زننده تاثیری منفی روی کلیت این اثر داشته‌اند.

سریال چی ببینیم؟

سریال بال غربی (The West Wing)

سریال بال غربی the west wing
سریال بال غربی (The West Wing)

عوامل سازنده: سریال «بال غربی» اثری در ژانر درام سیاسی به شمار می‌رود که توسط آرون سورکین برای پخش از شبکه ان‌بی‌سی ساخته شده است. پخش این سریال از سال ۱۹۹۹ میلادی شروع شده بود و پس از پخش هفت فصل و ۱۵۲ قسمت در سال ۲۰۰۶ میلادی به پایان خود رسید.

داستان و بازیگران: سریال «بال غربی» همانطور که از نامش پیدا است، در بال غربی کاخ سفید جریان دارد، جایی که دفتر بیضی ریاست جمهوری آمریکا و همچنین دفاتر پرسنل ارشد وی قرار دارند. این سریال داستان رئیس جمهور آمریکا به نام جوزیا بارتلت را روایت می‌کند که با وجود مشکلات فراوان، او و کارکنان فداکارش برای تامین نیازهای کشور تلاش می‌کنند.

بازیگران برجسته و بااستعدادی در این سریال سیاسی نقش‌آفرینی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به مارتین شین، جان اسپنسر، آلیسون جنی،‌ راب لوو، بردلی وایت‌فورد و تعدادی دیگری اشاره کرد.

چرا باید سریال «بال غربی» را دید؟ سریال «بال غربی» یکی از سریال‌های سیاسی جذاب به شمار می‌رود که در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شد و به شکلی مهیج و جذاب داستان سیاست‌ها، رسوایی‌ها و تهدیدهای موجود در دفتر ریاست جمهوری آمریکا را به نمایش در می‌آورد. این سریال ممکن است چندان شناخته شده نباشد اما همچنان برای علاقه‌مندان به ژانر سیاسی می‌تواند جالب‌توجه باشد و تماشای آن می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه دارد.


در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «پرتقال کوکی»، سریال «بال غربی»، فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تاابد»، فیلم «بابلیون»، فیلم «شما مردم» و فیلم «عروسی شات‌گان» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

ParsameysambFdsپین هدLonesome guyAlireza

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از A Clockwork Orange تا The West Wing - گیمفا