وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟

پست گیمفا
۲۱:۵۷ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا

بازی‌های بلاک‌چین یکی از حوزه‌هایی است که در دنیا محبوبیت بالایی دارد. پلتفرم وینک (WINK) یکی از همین اکوسیستم‌های بازی در دنیای بلاک‌چین است که به‌صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند. درواقع این شبکه برای درک داده‌های خارجی و حقیقی در قراردادهای هوشمند، نقش واسطه را ایفا می‌کند.

با توجه به قابلیت‌های متعدد این شبکه برای گیمرها و محبوبیت این بازی‌ها در فضای بلاک‌چین، در این نوشته تلاش می‌کنیم تا بازی‌ها را در محیط بلاک‌چین مورد ارزیابی قرار دهیم و در پایان، اطلاعاتی را در رابطه با شرایط قیمت و خرید وینک ارائه خواهیم کرد.

شبکهٔ وینک چیست؟

قراردادهای هوشمند یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهندهٔ بلاک‌چین‌ها محسوب می‌شوند که مهم‌ترین ضعف آن‌ها، ناتوانی در برقراری ارتباط با داده‌های واقعی خارج از بلاک‌چین است. برای رفع چنین مشکلی، از اوراکل‌ها استفاده می‌شود؛ وینک نیز یکی از همین اوراکل‌هاست که وظیفهٔ برقراری امنیت در فرآیندهای قراردادهای هوشمند را برعهده دارد.

درواقع شبکهٔ WINK، یک اوراکل غیرمتمرکز و پلتفرم بازی‌های بلاک‌چینی است. اوراکل‌ها نقش پل ارتباطی برای اطلاعات مهم در قراردادهای هوشمند را ایفا می‌کنند. همچنین ایجاد ارتباط میان اکوسیستم‌های غیرمتمرکز وب ۳ و داده‌های دنیای واقعی را محقق می‌سازد.

توکن وینک (WINK)

اکنون که با پلتفرم WINK آشنا شدیم، بهتر است که محصول ویژهٔ این شبکه را معرفی کنیم. این توکن که با نماد اختصاری WIN شناخته می‌شود و مطابق استاندارد TRC20 عمل می‌کند، ارز دیجیتال شبکه وینک است. آن‌ها برای ارائه توکن اختصاصی خود در بازار، با شرکت‌های بزرگی چون BitTorrent، Opera و Tron همکاری داشته‌اند.

واژهٔ Wink به معنای چشمک یا چشمک‌زدن است، به همین دلیل لوگوی این شبکه و رمزارز آن، به حالت چشمک‌زدن شباهت دارد.

  • کاربردها

یکی از اصلی‌ترین مواردی که توکن بومی WINK در آن کاربرد دارد، پرداخت پاداش در بازی‌های بلاک‌چینی مبتنی‌بر ترون است. وام‌دهی، وثیقه و وام‌گیری هم چند مورد دیگر از اصلی‌ترین کاربردهای این توکن به‌حساب می‌آیند.

توکن WIN به‌عبارتی وظیفهٔ واسطه‌گری بین شبکهٔ WINK با پلتفرم‌ها و بازی‌های گوناگون را برعهده دارد، به‌گونه‌ای که قیمت وینک، نقش مستقیمی در میزان سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها دارد.

  • مزایا

پیش از آن‌که بازی‌های جذاب این شبکه را معرفی کنیم، قصد داریم با چند مورد از مزایای توکن WIN آشنا شویم. پیش از این اشاره شد که تشویق کاربران بازی‌های بلاک‌چین، اصلی‌ترین مزیت وجود این توکن در شبکهٔ وینک محسوب می‌شود.

اما علاوه‌بر مورد ذکرشده، شاخصی به نام Win Power در این شبکه وجود دارد که کار نگه‌داری توکن را انجام می‌دهد. درواقع هرچه کاربران بیشتر به خرید وینک بپردازند، وین‌پاور بیشتری نیز تولید می‌شود. معمولاً کاربرانی که وین‌پاوری بیشتری دراختیار دارند، به‌عنوان پاداش توکن WIN دریافت می‌کنند.

جذاب‌ترین بازی‌های وینک

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، پرداخت پاداش بازیکنان یکی کاربردهای اصلی توکن WIN به‌حساب می‌آید. اما این بازی‌های بلاک‌چینی کدام‌اند؟ وقت آن رسیده که به معرفی جذاب‌ترین بازی‌های وینک بپردازیم. سه مورد زیر، بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های شبکه WINK را هستند:

۱. بازی Dice (تاس)

تاس اولین بازی پلتفرم WINK به‌حساب می‌آید و مبتنی‌بر شرط‌بندی طراحی شده‌است. گیمرها در این بازی یک عدد را به‌دلخواه انتخاب می‌کنند؛ در پایان باید حدس بزنند که آیا عدد انتخابی توسط اپراتور، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از عدد انتخابی آن‌هاست.

۲. بازی Moon

این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که از لحظهٔ آغاز، ضریب از عدد یک شروع به افزایش می‌کند و ممکن است تا ۲۵۰ بالا برود. نکتهٔ اصلی بازی Moon آنجاست که هر لحظه ممکن صفر شدن ناگهانی ضریب وجود دارد؛ زمان پایان بازی دراختیار بازیکنان است و اگر آن‌ها پیش از صفر شدن به بازی خاتمه دهند، پاداشی را براساس ضریب لحظهٔ پایان دریافت می‌کنند.

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا

۳. بازی Ring & Duel

این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که هنگام ورود، حلقه‌ای با چند رنگ بر آن مشاهده می‌شود و نشانگری در داخل آن قرار دارد. بازیکن یکی از رنگ‌ها را انتخاب می‌کند و اگر در پایان رنگ زیر نشانگر با انتخاب او مطابقت داشته‌باشد، صاحب پاداش خواهد شد.

راهنمای خرید وینک

پس از معرفی شبکهٔ WINK و توکن اختصاصی آن، قصد داریم که شرایط معاملهٔ این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. درواقع برای خرید وینک کار دشواری در پیش نخواهید داشت، چراکه صرافی‌ها و کیف‌پول‌های معتبر فراوانی از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند.

  • صرافی‌های WIN

همان‌طور که اشاره شد، صرافی‌های معتبر بسیاری از معاملات ارز WIN پشتیبانی می‌کنند. نام‌های زیر، چهار مورد از این صرافی‌های غیرمتمرکز هستند:

  1. بایننس (Binance)؛
  2. کوکوین (KuCoin)؛
  3. پولونیکس (Poloniex)؛
  4. بیت هامب (Bithumb)؛
  5. هیت بی‌تی‌سی (HitBTC).

البته صرافی‌های ایرانی معتبری هم هستند که با پشتیبانی از زبان فارسی، محیطی راحت‌تر را برای معاملات شما بر ارز دیجیتال وینک ایجاد می‌کنند، بنابراین انتخاب یک صرافی ایرانی معتبر هم یکی از گزینه‌های کاربران محسوب می‌شود.

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
  • کیف پول‌های WIN

کیف پول‌های متنوعی توکن WIN را پشتیبانی می‌کنند، اما کدام‌یک معتبرتر است؟ امروزه Walletها به سه دستهٔ سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نسخهٔ وب تقسیم می‌شوند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

در میان انواع ولت‌ها، نوع سخت‌افزاری آن از سایر موارد امن‌تر است. در این نوشته نیز به سه مورد از این کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگه‌داری ارز WINK اشاره می‌کنیم:

  1. کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)؛
  2. کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)؛
  3. کیف پول نرم‌افزاری کوینومی (Coinomi).
  • شرایط سرمایه‌گذاری

قیمت وینک در شرایط فعلی بازار ۰.۰۰۰۱ دلار است، درحالی‌که  پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۰.۰۰۰۷ و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۰.۰۰۰۹ دلار افزایش یابد. مزایای شبکه WINK در حال افزایش تعداد کاربران این رمزارز است. این توکن با شاخص ۴۰۰ درصدی بازدهی سالانه و کاهش هزینه‌های گَس برای کاربران، آن‌ها را برای نقل مکان از اتریوم به بلاک‌چین ترون متقاعد کرده‌است. سرمایه‌گذاران کلان نیز با توجه به همین دلایل، برای خرید وینک برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا

کلام آخر

بلاک‌چین‌ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند؛ قراردادهای هوشمند یکی از همین اجزا به‌شمار می‌شود که در برقراری ارتباط با داده‌های واقعی خارج از این فضا ناتوان است. برای رفع این مشکل، از اوراکل استفاده می‌شود؛ شبکهٔ وینک نیز یکی از همین اوراکل‌هاست.

توکن شبکهٔ WINK را با نماد اختصاری WIN و نامی مشابه با این شبکه می‌شناسند. بازی‌های بلاک‌چینی در این شبکه جایگاه ویژه‌ای دارند و پرداخت بازیکنان در این بازی‌ها، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای توکن WIN محسوب می‌شود. Dice، Moon، Ring & Duel و بسیاری دیگر از این بازی‌های بلاک‌چینی، این شبکه را به فضای جذابی برای گیمرها تبدیل کرده‌است.

در رابطه با قیمت وینک و شرایط سرمایه‌گذاری این رمزارز نیز گفتنی است که علی‌رغم قیمت ۰.۰۰۰۱ دلاری این توکن، پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۰.۰۰۰۹ دلار برسد.

meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا
وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

وینک برای گیمرها چه قابلیت هایی دارد؟ - گیمفا