رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed

نصیر فرزان
۱۷:۳۱ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

فرنچایز Need for Speed یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک ریسینگ محسوب می‌شود. در این مقاله به رتبه‌بندی بازی‌های مختلف این مجموعه خواهیم پرداخت.

مجموعه Need for Speed همواره یکی از پیشگامان سبک ریسینگ بوده و توانسته تا توجه طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کند. این فرنچایز که برای بار نخست توسط بازی ۳DO در سال ۱۹۹۴ به صنعت گیمینگ معرفی شد، دوران پر فراز و نشیبی را در طی این سال‌ها سپری نموده است. پس از عرضه‌ی نسخه نخست و استقبال قابل قبول از سوی بازیکنان، فرنچایز Need for Speed دنباله‌های بسیاری را به خود دیده است. قسمت جالب توجه ماجرا اینجاست که محبوبیت این مجموعه صرفا به مدیوم گیمینگ منحصر نشده و در سال ۲۰۱۴ فیلمی به همین نام با بازی آرون پال (Aaron Paul) روی پرده سینماها رفت. در شرایط فعلی، با وجود این‌که برخی دیگر از عناوین سبک ریسینگ از قبیل Midnight Club و Project Gotham Racing به پایان راه خود رسیده‌اند، محبوبیت بالای مجموعه Need for Speed باعث شده تا کماکان نسخه‌های مختلفی برای آن عرضه شود.

حالا سوالی که مطرح می‌شود این بوده که چه عاملی باعث بقای این مجموعه، با وجود پستی و بلندی‌های بسیاری که در مسیر آن وجود داشته شده است؟ احتمالا پاسخ این سوال به این حقیقت برمی‌گردد که Need for Speed بر خلاف برخی از عناوین هم‌سبک خود، موفق شده تا به نحوی خود را با عصری که در آن عرضه شده سازگار کند. با وجود این‌که Need for Speed با یک فرمول جذاب شروع شد و در ابتدای مسیر خود دارای سنگ بنایی قوی و مستحکم بود، این مجموعه موفق شده تا به نیازهای بازیکنان در طی سال‌های مختلف پاسخ گفته و آن‌ها را راضی نگه دارد. از سوی دیگر، Need for Speed مسابقاتی در سطح عناوین بلاک‌باستری را برای بازیکنان به ارمغان آورده و در عین حال توانسته تا در سبد خرید کسانی که به شبیه‌سازهای رانندگی علاقه دارند نیز جا باز کند.

شاید به همین دلیل است که فرمول این مجموعه به طور دائم در حال تکامل بوده و بدین ترتیب موفق شده تا گروه‌های مختلفی از بازیکنان را به سوی خود جذب کند. اگر بخواهیم راجع به عناوین مدرن Need For Speed صحبت کرده و آن‌ها را از نسخه‌های کلاسیک این فرنچایز جدا کنیم، باید به بازی‌هایی بپردازیم که پس از سال ۲۰۱۰ عرضه شدند. پس از سال ۲۰۱۰، مجموعه Need for Speed تغییرات بسیاری را به خود دیده و دائماً در حال آزمون و خطا نمودن استایل‌های مختلف بوده است.
به هر ترتیب، سوال اساسی‌ای که این مقاله قصد دارد به آن پاسخ بدهد این است که از عناوین آرکید و کلاسیک Need for Speed گرفته تا آن‌هایی که سعی داشته‌اند تا تعقیب و گریز خیابانی را به شکلی واقع‌گرایانه به نمایش درآورند، کدام‌یک در نهایت لیاقت این را دارد تا بهترین نسخه از این فرنچایز محبوب خطاب شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید‌.

۱۰. Need for Speed: No Limits

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

تنها نسخه‌ی مربوط به گوشی‌های موبایل که توانست به لیست ما راه پیدا کند Need for Speed: No Limits نام دارد. این بازی در سال ۲۰۱۵ برای گوشی‌های اندروید و IOS عرضه شد و توانست تا حدی توجه بازیکنان را به سوی خود جلب کند. در عین حال، باید بدانید که No Limits، تنها نسخه‌ی کاملا اورجینال فرنچایز NFS بوده و از سوی دیگر، دومین نسخه‌ی رایگان آن‌ نیز محسوب می‌شود.
نکته اساسی راجع به NFS: No Limits این است که این بازی موفق می‌شود تا از نگاه بصری با توجه به پلتفرمی که برای آن تولید شده، تجربه‌ای نسبتا قابل قبول را برای بازیکنان رقم بزند. از سوی دیگر، لیست ماشین‌های موجود در این بازی نیز از گوناگونی مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند رضایت بازیکنان را حاصل نماید. با این وجود، No Limits هرگز یک بازی عاری از ایراد محسوب نشده و بسیاری از مشکلاتی را که معمولا در سایر عناوین سبک ریسینگ که برای پلتفرم‌ موبایل عرضه شده‌اند می‌بینیم، در خود جای داده و برای رفع آن‌ها هیچ اقدامی نکرده است. در NFS: No Limits، بازیکن در شرایطی قرار می‌گیرد که برای آپگرید اتوموبیل خود می‌بایست به صورت آنلاین اقدام به خریداری قطعات مختلف کند.

سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مورد استفاده در این بازی، آسیب زیادی به آن وارد کرده و در زمان عرضه نیز با انتقادات بسیاری‌ مواجه شد. گویا سازندگان No Limits قصد داشته‌اند تا رایگان بودن بازی را از این طریق جبران نمایند. شما برای پیشرفت در این بازی و دسترسی به امکانات مختلف‌ موجود در آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید. در عین حال، مدت زمان هر رقابت به طور آزاردهنده‌ای کوتاه است‌. از سوی دیگر، سیستم کنترل بازی بسیار ساده و پیش‌ پا‌ افتاده بوده و حتی با توجه به استانداردهای پایین پلتفرم موبایل نیز نمی‌تواند رضایت بازیکنان را کسب کند. این‌که No Limits با وجود بهره بردن از برخی نکات مثبت، در پایان سعی می‌کند تا به هر طریق ممکن از بازیکنان اخاذی نماید، یک نکته‌ی ناامید‌کننده محسوب می‌شود. Need For Speed: No Limits یکی از عناوین فراموش شده این فرنچایز محسوب شده و در فهرست ما نیز موفق نمی‌شود تا رتبه‌ای بهتر از مقام دهم را کسب کند.

۹. Need for Speed: Payback

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
Need for Speed Payback جای بحث دارد ولی اگر بخواهیم با یک واژه این بازی را توصیف کنیم، واژه پیشنهادی ما “ناامیدکننده” است.

این بازی موفق می‌شود تا نکات مثبت نسخه قبلی را یک بار دیگر اعمال کرده و آن‌ها را ارتقا دهد. با این وجود، Need for Speed: Payback یک ایراد بزرگ داشته که صدمه زیادی به آن وارد نموده است.
طوری که می‌دانید، نسخه قبلی یعنی NFS 2015 از سرورهای آنلاین ضعیف، سیستم کنترل نامناسب و عدم تنوع کافی رنج می‌بُرد. Payback ضمن درک وجود این نواقص، آن‌ها را برطرف می‌کند. شما در این بازی قادر هستید تا به صورت آفلاین به رقابت بپردازید. داشتن یک جهان آزاد و متنوع و بهبود فیزیک اتوموبیل‌های مختلف، از دیگر نکات مثبت NFS: Payback محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، برخلاف شب‌های بارانی خلیج ونتورا (Ventura Bay)، در Payback شاهد خلق یک لاس وگاس دیدنی که Fortune Valley نام‌گذاری شده هستیم.

کمپین یک‌نفره بازی نیز در قیاس با نسخه عرضه شده در سال ۲۰۱۵، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. وجود شخصیت‌های مختلفی که برای شرکت در رقابت‌های غیر قانونی در تلاشند، یکی از جذابیت‌های اصلی Payback محسوب می‌شود. این بازی بخش زیادی از مشکلات نسخه قبلی را برطرف نموده اما سیستم پرداخت درون برنامه‌ای، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر را به آن وارد کرده است. در جریان شخصی‌سازی اتومبیل‌تان، شما به کررات در موقعیتی قرار خواهید گرفت که برای تهیه قطعات مد نظرتان، بازی شما را مجبور به هزینه کردن می‌کند. از سوی دیگر، سیستم انتخاب تصادفی بازی باعث شده تا تقریبا هیچ‌وقت نتوانید به قطعه مد نظر خود دست پیدا کنید‌؛ موضوعی که می‌تواند یک تجربه رنج‌آور را برای شما رقم بزند. اینجاست که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای، بازیکنان را در موقعیتی قرار می‌دهد تا مجبور شوند برای شخصی‌سازی اتومبیل خود هزینه‌ای گزاف را پرداخت نمایند. شخصی‌سازی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کلیه عناوین ریسینگ بوده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا اتومبیل رویایی خود را خلق کنند. آسیب زدن به این بخش، یک اشتباه بزرگ و جبران‌نشدنی بوده و سبب شد تا Payback در زمان عرضه با انتقادات بسیاری از سوی منتقدین و بازیکنان مواجه شود.

۸. Need for Speed: The Run

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
Sam Harper و Jack Rourke در یک قاب

این بازی، آخرین‌ نسخه فرنچایز Need for Speed محسوب می‌شود که توسط EA Black Box توسعه داده شد. استودیوی مطرحی که ساخت برخی از محبوب‌ترین‌ نسخه‌های فرنچایز NFS از قبیل Underground، Most Wanted و Carbon را در کارنامه دارد. در Need for Speed: The Run که روی خلق یک تجربه یک‌نفره تمرکز دارد، پروتاگونیست بازی به شرکت در مسابقات مختلفی در سرتاسر امریکا می‌پردازد. در عین حال، باید بدانید که The Run یک تجربه هیجان‌انگیز و سینمایی را برای بازیکنان به ارمغان‌ می‌آورد. از نقطه نظر گیم‌پلی، در این نسخه شاهد دیزاین مناسب پیست‌ها و مسیرهای مختلف هستیم و سیستم کنترل اتومبیل‌ها نیز قابل قبول ظاهر می‌شود.

از سوی دیگر، لحظات سینمایی بازی برای کسانی که تجربه‌ی اول خود را با یکی از نسخه‌های NFS سپری می‌کنند، می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد. با این وجود، احتمالا بزرگ‌ترین‌ مشکل بازی این است که پس از به اتمام رساندن کمپین، خود را در موقعیتی می‌بینید که عملا هیچ نکته‌ی جذاب دیگری برای‌تان در بازی باقی نمانده و دیگر دلیلی برای ادامه آن نمی‌توانید پیدا کنید. بخش زیادی از کمپین The Run، به صورت خطی اتفاق افتاده و این موضوع باعث می‌شود تا ارزش تکرار این بازی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند. البته باید خاطر نشان کرد که Need for Speed: The Run هرگز یک بازی بد محسوب نمی‌شود؛ با این‌حال، کمپین کوتاه آن سبب می‌شود تا این بازی در پایان نتواند یک تجربه تمام و کمال، در حد سایر نسخه‌های ساخته شده توسط EA Black Box را برای بازیکنان رقم بزند.

۷. Need for Speed: Rivals

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

روی کاغذ و پس از انتشار این بازی، چنین‌ تصور می‌شد که Rivals می‌تواند به جانشینی شایسته برای Need for Speed: Hot Pursuit تبدیل شود. از تعقیب و گریزهای نفس‌گیر بین‌ ماشین‌های پلیس و رانندگان غیرقانونی گرفته تا بخش Pursuit Tech جذاب، چنین به نظر می‌رسید که اولین اثر تولید شده توسط Ghost Games می‌تواند به یک‌ بازی بزرگ تبدیل شود.
بهترین‌ بخش Rivals این بود که به شما اجازه می‌داد تا همچون Hot Pursuit، در قالب دو پروتاگونیست (پلیس و‌ مسابقه‌دهنده غیر قانونی) به تجربه بازی بپردازید. در صورتی که به انجام‌ مسابقات غیر قانونی روی آورده و در حین رقابت دستگیر شوید، همه‌ی آن‌چه که با زحمت زیاد حاصل نموده‌اید را از دست خواهید داد. پس دیده می‌شود که مانند Hot Pursuit، سیستم ریسک و پاداش در این بازی نیز اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این، در صورتی که در قالب پلیس به تجربه بازی بپردازید، وظیفه دارید تا اتومبیل‌های رانندگان غیرقانونی را سرنگون کرده و بدین‌ ترتیب جلوی برگزاری مسابقات را بگیرید. Rivals از نکات مثبت‌ موجود در Hot Pursuit استفاده کرده و با معرفی یک نیروی پلیس سخت‌گیر، سعی می‌کند تا تجربه‌ای‌ نفس‌گیر را برای بازیکنان رقم‌ بزند.

با این وجود، این بازی در زمان عرضه از مشکلات تکنیکی متعددی رنج‌ می‌بُرد و استودیوی گوست گیمز موفق نشد تا از موتور فراسبایت ۳ (Froabite 3) به‌گونه مناسب استفاده کند. نتیجه این اتفاق، وجود یک سیستم کنترل ضعیف و ناکارآمد، در قیاس با نسخه‌های قبلی این فرنچایز محبوب بوده است. این در حالیست که Need for Speed: Rivals از بسیاری از Assetهای Hot Pursuit و Run استفاده نموده و این‌ موضوع باعث شد تا گیمرها در زمان‌ عرضه بازی آن را clone نسخه‌های قبل قلمداد نمایند. داشتن سرورهای آنلاین نامناسب، یکی دیگر از انتقاداتی بود که به Need for Speed: Rivals در زمان عرضه وارد شد.

۶. Need for Speed (2015)

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

این‌ اثر یک‌ ریبوت کامل برای فرنچایز Need for Speed محسوب شده و سعی داشت تا گیم‌پلی بازی را یک بار دیگر مانند سری Underground، با محوریت تونر (Tuner) خلق نماید. در Need for Speed 2015 شما در ۵ کمپین‌ کوچک به رقابت‌های خیابانی می‌پردازید. این ۵ کمپین‌ با نام‌های Speed، Crew ،Style، Build و Outlaw نام‌گذاری شده و هرکدام‌ دارای‌ مراحل‌ مختص به خود هستند. به لطف موتور فراسبایت، این بازی از نظر بصری حتی با درنظر گرفتن‌ معیارات کنونی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و طراحی مسیرها و اتوموبیل‌ها، با نهایت دقت صورت‌ گرفته است. از سوی دیگر، NFS 2015 گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری را در اختیار بازیکنان قرار داده و به آن‌ها اجازه‌ می‌دهد تا با توجه به سلیقه خود، اوتومبیل‌شان را ارتقا دهند. با این‌که نظرات ضد و نقیضی راجع به کات‌سین‌های بازی وجود داشته اما نمی‌توان این‌ حقیقت را کتمان‌ کرد که این‌ بخش از بازی نیز در نهایت سرگرم‌کننده ظاهر‌ می‌شود. استفاده از شخصیت‌های حقیقی و نمادینی از قبیل مگنوس واکر (Magnus Walker) و کن بلاک (Ken Block)؟ یکی دیگر از‌ المان‌هایی بود که از NFS 2015 یک بازی ارزشمند ساخته بود.

با وجود همه‌ی این موارد مثبت، NFS 2015 دارای برخی ایرادات بزرگ بود که به آن اجازه نمی‌داد تا از حداکثر توان خود استفاده کند. برای مثال، سرورهای نامناسب بازی باعث شده بود تا بازیکنان در زمان‌ عرضه نتوانند به راحتی با یکدیگر به رقابت بپردازند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی ضعیف‌ نیروهای پلیس سبب شده بود تا تحت تعقیب قرار گرفتن‌ توسط‌ آن‌ها عملا هیچ‌ چالشی را برای شما خلق نکند‌. در‌ نهایت، فیزیک نامناسب و سیستم کنترل ناخوشایند این ریبوت از دیگر‌ مواردی بودند که به کیفیت آن‌ ضربه وارد کردند.

۵. Need for Speed: Unbound

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

پی از گذشت ۳ سال، فرنچایز NFS با عرضه Unbound بازگشته است. در این بازی، استودیوی محبوب کرایتریون گیمز یک بار دیگر پس از گذشت یک دهه زمام امور را بدست گرفته و سعی می‌کند تا مجموعه Need for Speed را به دوران اوج خود بازگرداند. با توجه به این‌که پیش از عرضه Unbound بازیکنان انتظارات بسیار بالایی از این‌ عنوان داشتند، آیا در نهایت این‌ اثر موفق می‌شود تا نمره قبولی را کسب کند؟ خوشبختانه پاسخ این سوال بله بوده و Unbound یک بازگشت موفق برای کرایتریون‌ گیمز محسوب می‌شود.
یکی‌ از نکات جالب مورد استفاده در این بازی، آرت استایل منحصر به فرد آن است؛ به طوری که دودی که از اگزوز اتوموبیل‌های مختلف خارج‌ می‌شود با افکت‌هایی به نمایش درمی‌آید که یادآور انیمه‌های ژاپنی‌ هستند. از سوی دیگر، بال‌های اتومبیل‌ها نیز در زمان‌ پریدن از چنین افکت‌هایی بهره می‌برند. سیستم‌ کنترل بسیار خوب Unbound، یکی دیگر از نقاط قوت آن‌ محسوب شده و باعث می‌شود تا تفاوت اتوموبیل‌های مختلف را به خوبی احساس کنید. وجود چرخه ۲۴ ساعته‌ی شب و روز و استفاده از سیستم خطر و پاداش، از جمله دیگر المان‌های موجود در Need for Speed: Unbound محسوب می‌شوند. علاوه بر این، باید بدانید که هرچقدر در طول روز در رقابت‌های بیشتری شرکت کنید، میزان Heat شما افزایش یافته و این موضوع احتمال دستگیری‌تان در طول شب را بالا می‌برد.

با این‌حال، هوش مصنوعی پایین بازی به خصوص در درجه سختی پایین به آن لطمه وارد کرده است. معدود بودن تعداد ریستارت‌ها، یکی دیگر از مشکلات Need for Speed: Unbound از نظر طراحی محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ موارد، بزرگ‌ترین ایرادی که به این بازی وارد می‌شود، این است که پس از ۳ سال غیبت و تغییر تیم‌ سازنده در طی این مدت، Unbound هرگز‌ موفق نمی‌شود تا از استانداردهای فرنچایز NFS عبور کند. در واقع این بازی شباهت‌های بسیار زیادی به نسخه‌های پیشین دارد و این‌ موضوع یکی از نقدهای عمده‌ایست که می‌توان به آن وارد کرد. به هر ترتیب، نمی‌توان این‌ حقیقت را کتمان کرد که Unbound در نهایت یک بازی سرگرم‌کننده بوده و قادر است تا نیازهای شما از یک ریسینگ‌ باکیفیت را تا‌ عرضه نسخه بعدی فرنچایز NFS برطرف نماید‌.

۴. Shift 2: Unleashed

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

فرنچایز Need for Speed همواره تلاش داشته تا سبک‌های مختلف ریسینگ را امتحان کرده و بازیکنان‌ را از این طریق غافل‌گیر نماید. ژانر Simcade که توسط Gran Turismo معرفی شد، یکی دیگر‌ از سبک‌هایی است که NFS با عرضه Shift 2 سعی کرد تا به سراغش برود. البته از ژانر Simcade برای نخستین‌بار در Pro Street، محصول سال ۲۰۰۷ استفاده شد؛ با این‌حال، این سری Shift بود که توانست این‌ سبک را به شهرت و محبوبیت برساند. Shift 2 مسیر نسخه قبلی از این‌ سری را ادامه داده و سعی داشت تا یک تجربه ریسینگ واقع‌گرایانه را برای بازیکنان‌ به ارمغان بیاورد. استفاده از Helmet Camera (دوربینی که درون کلاه ایمنی قرار‌ می‌گیرد)، یکی از المان‌هایی بود که منجر به خلق یک‌ تجربه درگیرکننده از نقطه‌نظر Immersion برای بازیکنان‌ شد. از این المان بعداً در بازی ریسینگ ساخته شده توسط استودیوی سلایتلی مد (Sligthtly Mad)، یعنی فرنچایز Project Cars نیز استفاده شد. یکی دیگر از نقاط قوت این بازی به خلق واقع‌گرایانه‌ی حس سرعت مربوط می‌شود؛ به طوری که در هنگام رانندگی، شما دائماً چنین تصور می‌کنید که یک اشتباه کوچک می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای‌تان داشته باشد.

در طرف مقابل، سیستم کنترل ضعیف بازی، احتمالا بزرگ‌ترین‌ نقطه ضعف آن‌ محسوب می‌شود. Shift 2 برخلاف Forza Motorsport و Gran Turismo، نمی‌تواند یک سیستم‌ کنترل واقع‌گرایانه را برای بازیکنان‌ به ارمغان‌ بیاورد و از این‌ نظر، به راحتی رقابت را به رقبای خود واگذار می‌نماید. در واقع این بازی با وجود این‌که موفق می‌شود تا هم‌چون مسابقات ریسینگ واقعی، احساس دلهره را به وجودتان تزریق کند اما در عین‌ حال نمی‌تواند تلفیقی از شبیه‌سازی رانندگی و آرکید را به گونه مناسب پیاده کند. با همه این‌ اوصاف Shift 2: Unleashed، نشان داد که فرنچایز NFS قادر است تا ژانرهای مختلف ریسینگ را امتحان‌ کرده و در همه‌ی آن‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

۳. Need for Speed: Most Wanted (2012)

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

دومین‌ نسخه از فرنچایز Need for Speed که توسط کرایتریون توسعه داده شد، ریبوتی به نام Most Wanted بود که در سال ۲۰۱۲ عرضه گردید. با توجه به این‌که این عنوان در واقع بازسازی یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های فرنچایز Need for Speed محسوب می‌شود، انتظارات از این اثر در زمان عرضه بسیار بالا بود.
آن‌چه که در همین ابتدا باید بدانید این است که Most Wanted 2012، هیچ شباهتی به Most Wanted 2005 ندارد. با این وجود، در لایه زیرین‌ این نام مشهور و محبوب، یک بازی ریسینگ بسیار خوب قرار دارد. در واقع Most Wanted 2012، تلفیقی از NFS و Burnout: Paradise محسوب شده و المان‌هایی از قبیل جمع‌آوری آیتم‌های مختلف و دوربین سینمایی در هنگام تصادفات، در آن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، این بازی دارای یک سیستم کنترل قابل قبول بوده و در عین زمان به لطف گزینه EasyDrive، عده بیشتری می‌توانند به تجربه آن بپردازند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بازی، به جهان‌باز بودن آن مربوط می‌شود. Fairhaven از طراحی شایسته‌ای برخوردار بوده و مسیرهای فرعی متعدد به پیچیدگی آن افزوده‌اند. کرایتریون با خلق یک‌ نقشه شهری مناسب باعث شده تا یک گیم‌پلی درگیرکننده را در این بازی مشاهده کنید. از سوی دیگر، Most Wanted 2012 از نظر بصری نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت و حتی پس از گذشت بیش از یک دهه، یک ریسینگ چشم‌گیر، از نظر گرافیگی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، طراحی صوتی بسیار خوب بازی یکی دیگر از نقاط قوت آن است.
باید متذکر شد که استفاده بیش از حد از دوربین‌هایی که صحنه‌های تصادف را شکار می‌کنند، احتمالا یکی از نقاط ضعف اصلی Most Wanted 2012 محسوب می‌شود. ایرادی که باعث می‌شود تا از حس ایمرسیو (Immersive) بازی کاسته شود. از سوی دیگر، برخورد با ماشین‌ها و موانع در سرعت‌های پایین باعث می‌شود تا اتومبیل شما به راحتی واژگون شود. سیستم شخصی سازی ناکارآمد بازی و دست‌یابی آسان به اتومبیل‌های سریع‌السیر، برخی دیگر از نقط ضعف Need for Speed: Most Wanted 2012 را تشکیل می‌دهند.

۲. Need for Speed: Heat

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
Need for Speed Heat یک بازی جذاب است که طرفداران Racing را می‌تواند برای ساعت‌ها مشغول و سرگرم نگه دارد.

این اثر، اوج قدرت بازی‌سازی و استعداد گوست گیمز (Ghost Games) را نشان داده و در واقع یک خداحافظی باشکوه با فرنچایز Need for Speed را برای این استودیو رقم‌ می‌زند. گوست گیمز با عرضه این بازی توانست یکی از بهترین و در عین حال سرگرم‌کننده‌ترین‌ نسخه‌های مجموعه Need for Speed را برای بازیکنان رقم بزند‌. گیم‌پلی Heat شامل دو المان عمده و مهم می‌شود‌. در طول روز، شرکت در مسابقات قانونی به شما کمک می‌کند تا پول کافی به‌دست بیاورید‌. این در حالیست که مسابقات شبانه و تعقیب و گریزهای نفس‌گیر با پلیس، موجب می‌شوند تا به شهرت شما افزوده شود. هرچقدر که بر میزان شهرت شما افزوده شده و مقدار سرمایه پولی‌تان افزایش پبدا کند، توانایی شما برای شخصی‌سازی اتومبیل‌تان بالا می‌رود.

علاوه بر این موارد، آن‌چه که باعث می‌شود تا گیم‌پلی Heat بسیار سرگرم‌کننده جلوه کند، سیستم خطر و پاداش به کار رفته در آن محسوب می‌شود. NFS: Heat یکی از چالش‌برانگیزترین نیروهای پلیس فرنچایز را در خود جای داده است. ماشین‌های پلیس، به خصوص زمانی که میزان جرم شما افزایش پیدا می‌کند، به صورت سرسختانه به تعقیب شما پرداخته و لحظات نفس‌گیری را برای‌تان رقم‌ می‌زنند. پیش‌تر گفته شد که با افزایش میزان شهرت و پول می‌توانید اتومبیل خود را ارتقا بدهید. بازی زمانی جالب می‌شود که بدانید دستگیری توسط پلیس، موجب می‌شود تا همه آن‌چه که به سختی کسب کرده‌اید، از دست‌تان خارج شده است‌.

در پایان باید بدانید که Heat نقاط قوت دیگر نسخه‌های ساخته شده توسط گوست گیمز را ارتقا داده و در عین حال تلاش نموده تا از مشکلات آن‌ها اجتناب نماید. Heat، هیجان موجود در Rivals را برای شما به ارمغان آورده و از مشکلات تکنیکی آن پرهیز می‌کند. عدم استفاده از سیستم میکروترنزکشن و تمرکز روی داستان باعث شده تا Need for Speed: Heat یکی از برترین نسخه‌های این فرنچایز محبوب محسوب شود.

۱. Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

این بازی در واقع ریبوت نسخه‌ای به همین‌نام که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، محسوب می‌شود. Need for Speed: Hot Pursuit، اولین نسخه این فرنچایز محسوب می‌شود که توسط استودیوی مشهوری به نام کرایتریون (Criterion) خلق شده است؛ استودیویی که تجربه توسعه Burnout را نیز در کارنامه دارد. ارزش کار کرایتریون زمانی مشخص می‌شود که بدانید این استودیو پس از سال‌ها موفق شد تا NFS را به ریشه‌های آن بازگرداند. با این حال، احتمالا مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده تا Hot Pursuit یک بازی تحسین‌برانگیز محسوب شود، سادگی آن است. با این‌که دیگر عناوین ریسینگ عرضه شده در آن سال‌ها روی المان‌هایی از قبیل سیستم شخصی‌سازی، واقع‌گرایی و ایجاد یک جهان آزاد و وسیع تاکید داشتند، کرایتریون سعی کرد تا یک عنوان آرکید سرراست و در عین حال کامل را خلق کرده و حس لذت حاصل از یک رانندگی سراسر هیجان را به وجود بازیکنان تزریق نماید.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند در نقش افرادی قرار بگیرند که دیوانه‌ی تجربه مسابقات غیرقانونی در سطح شهر هستند. از سوی دیگر، آن‌ها قادرند تا در قالب پلیس به تجربه بازی پرداخته و با گجت‌ها و امکانات مختلف، جلوی این قبیل مسابقات خطرناک و مجرمانه را بگیرند. شما در Seacrest County با مسیرهای رانندگی بسیار جذابی مواجه می‌شوید؛ مسیرهایی که هریک، راه‌های فرعی بسیاری را در دل خود جای داده‌اند. از سوی دیگر، هرکدام از مسابقات می‌توانند یک تجربه منحصر به فرد را برای بازیکنان ایجاد کرده و به لطف المان‌های مختلف، با مسابقات قبل از خود تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. در پایان، باید خاطر نشان کرد که Hot Pursuit با معرفی سیستم اوتولوگ (Autolog)، که اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین با دوستان‌تان به تجربه بازی بپردازید، توانست تا گیمرهای بسیاری را به سوی خود جذب کند. این خصوصیت باعث می‌شود تا بازیکنان بتوانند با دوستان خود به رقابت پرداخته و در عین حال امتیازات خود را نیز با هم مقایسه نمایند. روی هم رفته، NFS: Hot Pursuit نه تنها یکی از برترین نسخه‌های فرنچایز Need for Speed بوده، بلکه در عین حال، یکی از برترین ریسینگ‌های تاریخ محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، جای تعجب ندارد که در سال ۲۰۲۰ یک ریمستر برای این بازی محبوب منتشر شد.

شما راجع به این فهرست چه فکر می‌کنید؟ بهترین‌ نسخه مدرن فرنچایز Need for Speed از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

God of the gameCameraManDota2hoseinmArminDARKSIRENmatinesfdodonobodymeysambشبگرد طلوع تاریکیAmirAbbas KabyryKratosDark FantasyLonesome guyMincraftdeathامیر حسینیوهانASSADullahmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Spider-Man گفت:

    از هیت واقعا لذت بردم خیلی واسم لذت بخش بود ولی درنهایت دلم گیره فورزاست 😢😢😢

    AMIRALI MORGAN 💔 عاشق دل شکسته 💔Dota2red-eyed Banished KnightRezaSoloMskingp
    • Solo گفت:

      کسی که فورزا پلی بده امکان نداره با هندلینگ هیت لذت ببره
      اصلا پنج دقیقه nfs پلی بدی برو فورزا ران کنی نیم ساعت سرت گیج میره
      مخت ارور استاپ ورکینگ میده میگه اگه این ریسینگه اون چی بود؟؟
      هیچجوره نمیتونم درک کنم چجوری از هیت لذت میبرید
      به ما هم یاد بدید خدایی
      من که خوابم میگرفت بعد پنج دیقه

      AMIRALI MORGAN 💔 عاشق دل شکسته 💔Dota2hoseinmاحمدرضاRezzRezaali
      • KAGAN گفت:

        ای کلک اون وسطا یکم فن بوییم کردیا ‌😹

        • Solo گفت:

          تنها برتری فورزا نسبت به نید فور اسپید فیزیک فوق العاده و هندلینگ عالیه بازیه و بس وگرنه نه پلیسی تو بازیه نه مسابقات غیر قانونی نه شخصی سازی ماشین ها هیچکدوم چنگی به دل نمیزنه از اونور دنیای بازی هم خالیه و با فضای فستیوالی بازی حال نمیکنم، انگار همه ی دنیا دست به دست هم دادن تا پلیرو به زور تبذیل به کن بلاک کنن، همه چی خود به خود جور میشه، از یه ور ماشین میاد از اونور یکی میاد دستتو میگیره میبره مسابقات سطح لجندری!! همه خوب با حال مهربون با مرام
          فضاش خیلی لایته
          اتفاقا با اتمسفر دارک و بی رحمتر nfs بیشتر حال میکنم ولی متاسفانه گیم پلی بازی هیچ حرفی باقی نمیزاره
          خودم فن nfs ام و مشکلم با بازی فقط فیزیک و هندلینگ و هوش مصنوعی پلیساست
          همین و همین
          فورزا فقط از حیث گیم پلی و کنترل ماشین بهتره و مخصوصا امکان تیونینگ فنی خودرو که حتی نرمی و سفتی کمک فنر هم تا نیم درصدش تا صد درصدش دست خود پلیر و با یه ساعت آزمون و خطا روی جاده میشه ماشین روییاییتونو از لحاظ هندلینگ جمع کنید

      • Rezz گفت:

        ی رفیق داشتم با هیت خیلی حال میکرد منم رفتم هیت ریختم. فک کنم نهایت ۲ ساعت تونستم تحملش کنم(البته چون قبلش فورزا ۴ رو پلی میدادم)

        AMIRALI MORGAN 💔 عاشق دل شکسته 💔
      • Spider-Man گفت:

        ببینید من جمعا زیر پنج دقیقه فورزا رو بازی کردم . خب تو این مدت ، طبیعیه که هنوز از هیت دست نکشم . ولی مطمئنم اگه فقط یه ساعت فورزا بازی کنم به هیچ عنوان به سمت نید فور اسپید نمیرم . به هیچ عنوان . یعنی طرف باید دیوونه باشه که ایکس باکس بخره بعد فورزا رو ولکنه بشینه نید فور اسپید بازی کنه مگر اینکه فن نید فور اسپید باشه و نید فور رو با هیچی عوض نکنه . درست مثل طرفدار های فیفا و پی اس که خودتون قضیه اش رو میدونید

      • hoseinm گفت:

        فن بوی ب روایت تصویر. فورزا خیلی فیزیکش خشکه دستی کشیدن توش با سرعت ۲۰۰ و دریفت خوشگل ک‌پیچ بزنی باهاش غیر ممکنه فقط گرافیک خوبی داره من خودم ایکس باکس هم دارم ولی نید فور اسپید ی‌چیز دیگس هیجانش و هندلینگش ادم رو ارضا میکنع از ریسینگ

        AMIRALI MORGAN 💔 عاشق دل شکسته 💔Sir You
        • Solo گفت:

          فن بوی؟؟
          داداش من اصلا تا حالا دستم به دسته ایکس باکس نخورده تو کل دورانی که بازی کردم ps و pc داشتم و پلتفرم اصلی هم برام پی سیه
          فورزا رو هم هفته ای شاید دو ساعت پلی بدم چون نه تعقیب گریزی نه هیجانی نه حس قانون شکنی ولی خداییش فیزیک و هندلینگ یکی از بهترین ترکیب هاییه که دیدم بین بازی های ریسینگ هم شبیه سازه هم آرکید و یه جورایی خوبیای خودشو داره
          از قسمت تیونینگ ماشین هم کوچکترین پارامتر های فنی ماشینو میتونید عوض کنید که این خودش بنظرم یه نقطه قوت خیلی بزرگیه چون هر ماشینی رو تقریبا میتونید جوری تیون کنید که دقیقا بشه اونی که میخواید البته منظور هندلینگه
          فورزا فیزیکش خشکه؟؟ عجب حقی
          احتمالا فرصت کافی به بازی ندادید تا لذت دریفت کردن رو توش تجربه کنید اگر ماشینو درست تیون کنید لاستیک درست زیرش باشه و مهارت کافی داشته باشید بازی تبدیل میشه به شبیه ساز دریفت
          واقعا نمیفهمم چطور از فیزیک این بازی ایراد میگیرین

          AMIRALI MORGAN 💔 عاشق دل شکسته 💔
  • من تعجبم از این که نسخه های نسل ۷ این سری چرا به بکوارد ایکس باکس و EA PLAY اضافه نشد ؟!

    Brainiac(خداحافظ)ali
  • BaBa Woss گفت:

    یعنی هیت از انبوند بهتره 😐

    MA12hoseinmmh.pBaBa WossRezaBrainiac(خداحافظ)harvey bentkingp
  • ThunderDoom گفت:

    هیچ کدوم به پای nfs most wanted 2005 کبیر نمیرسن

    MA12ParhamRezzJust an Ordinary manBlack SwordsmanTHEVILMAX BOOMBBrainiac(خداحافظ)MincraftSolomore
  • . . گفت:

    Most wanted 2005 همه ی این مدرن هارو حریفه
    مگه نه؟

    MA12ParhamThunderDoomRezzTHEVILBrainiac(خداحافظ)MincraftSoloS Ghost of SpartaASSADullah
  • من به مدت یه ساعت پی بک رو بازی کردم.. یعنی بعد از ۵ دقیقه کاملا از رانندگی ش خسته شدم
    تنها نکته بازی انتخاب ماشین و تغییر ظاهر ماشین ها بود .. دیگه هیچی ماشین هم انگار ماشین جت ه اصلا حس یه ماشین که روی زمین داره حرکت می کنه رو نمی داد

    red-eyed Banished KnightBlack SwordsmanBrainiac(خداحافظ)Solokingp
    • Solo گفت:

      ماشین؟؟ کدوم ماشین؟؟ یه تیکه سنگ، جعبه دسمال کاغذی، یه تیکه صابون که فقط داره رو زمین سر میخوره
      نه چسبندگی حس میشه، نه گشتاور، نه فنریت، نه حس سرعت، نه حس دریفت واقعی
      هیچی واقعا هیچی
      در یک کلام بنظرم واقعا انجین فراست بایت باعث این مشکله وگرنه امکان نداره گوست گیمز اینهمه nfs بسازه و نتونسته باشه تو هیچ کدوم فیزیک و هندلینگو درست دربیاره

      باستیانred-eyed Banished Knight
      • اگه nfs2012 بازی کرده باشی همون اول بازی که با ماشین استون مارتین شروع میشه اگه کمی بهاش رانندگی کرده باشی متوجه فنربندی خودرو گشتاور و چسبندگی خودرو احساس میکنی در حالی کهnfs هیت رانندگی با خودروهاش به قول خودت مثل یه جعبه دستمال کاغذی میمیونه که درست هم گفتی

  • Kratos گفت:

    اصلا حق هیت این رتبه نیست واقعا بازی خوبی نبود

    Rezaali🄰🄼🄸🅁X_Wolverine_Xkingp
  • harvey bent گفت:

    رتبه اول لیستتون‌ یه دنده manual نداره همون unbound یا heat بهترن واسه نسخه اول

    ali🄰🄼🄸🅁
  • Msadeq361 گفت:

    Need For Speed: Hot Pursuit🔥🔥🔥
    یکی از قشنگ ترین های سری البته بعد از MW (2005) و Undergrund

    ParhamRazielaliParsaASSADullah
  • Nfs unbounded دو روز پیش خرید زدم از کافه ایکس باکس هنوز تحویل نداده. اگه ea بیارتش ea play خودمو خلق اویز می کنم

  • Solo گفت:

    متاسفانه غیر از hot pursuit هیچ کدوم از نسخه هایی که توی لیسته در حد و اندازه یه nfs نیست، مخصوصا heat که اصلا درک نمیکنم چرا ازش تعریف و تمجید هم کردید، غیر از سیستم شخصی سازی بهتر و حذف سیستم کازینویی شخصی سازی payback هیچ پیشرفتی نداشت و صرفا با انتشارش این فرانچایز درجا زد، به هیچ وجه فیزیک و هندلینگ بازی حس رانندگی به آدم نمیده و توی این مورد هندلینگ فک کنم بهترین بازی لیست همون most wanted 2012 بود که اونم خیلی کمبود داشت از نبود شخصی سازی ماشین ها و عدم ایجاد حس مالکیت روی ماشین ها و… ، unbound هم باید تجربه بشه تا نظر دقیق داد ولی آنچنان پیشرفتی توی هندلینگ و هوش مصنوعی مشاهده نشده تا اونجایی که من دیدم
    بنظرم این فرانچایز به یه ریبوت اساسی و یه استدیو جدید نیاز داره، یه استدیوی تازه تاسیس و با پتانسیل بالا که نسخه های کلاسیک و نقاط قوتشون رو کاملا بشناسه و اونارو در سبک نوین و کنونی پیاده کته که کار ساده ای هم نیست
    از همه مهمتر این فرانچایز برای اینکه به نهایت پتانسیلش برسه نیاز به توسعه یه انجین اختصاصی توسط ea داره که بشه توش فیزیک و هندلینگ مناسبی رو طراحی و پیاده سازی کرد چیزی که فراستبایت بار ها ثابت کرده اصلا تواناییشو نداره(منظور فیزیک بازی های ریسینگه، به شوتر ها کاری ندارم)
    بنظرم درصد زیادی از عدم موفقیت نسخه های مدرن nfs تقصیر انجین فراست بایته، به جرئت میشه گفت این انجین با اینکه خروجی تصویر خارق العاده ای ارائه میده در عین حال اصلا برای پیاده سازی یه بازی ریسینگ و مکانیزم هاش مناسب نیست یا نیاز به تغییرات شگرفی در ساختار خودش داره
    در غیر اینصورت این فرانچایز محکوم به تکرار همین دور باطل هست!!

    ֆǟʍʊʀǟɨRezzAlirezaERFAN1215Ashen undead the bearerSnake and kratos❤️ASSADullahkingp
  • مست وانتد نسخه ۲۰۰۵:من پس چی هستم.
    آندر گراند:نخوندم.
    کربن:مارو دور ننداز.
    آندر کاور:از مادر نزاییده(کلام بچه در مهمونی)که اسمم رو نبری.
    شاید نسخه هایی قدیمی باشند ولی در برابر نسخه های مدرن یک سر جلوتر هستند و فضا و اتمسفر سیاهی که محیط تاریک حین رانندگی رو این ها دارند اون مدرن ها ندارند و بیشتر فانتزی شدند.
    البته این رو در نظر بگیریم که نمیشه فرانچز نید فور اسپید رو تفکیک به دهه کرد و شاهکار های قدیمی زیادی داره که از نسخه های مدرن ببرن.

    ThunderDoomAlirezaSoloS Ghost of Sparta
  • ASSADullah گفت:

    چی میشد CAPCOM
    Nfs most wanted 2005 عین RE4 رمیک کنه (Capcom رو گفتم چون هیچ امیدی به EA نیست)

    ParhamRezzaliRubyKratos. .PorfosorMincraftSoosmar (بازنشسته)Daniyal Bleszinski
  • Raofi گفت:

    شاهکار نسخه های nfs همون most wanted هستش که غیر ممکنه تکرار بشه. من تمام نسخه های نید۴ اسپید رو بازی کردم تا شیفت ۲. و البته نقد تمام نسخه ها رو تا امسال خواندم و غیر ممکنه ماست وانتد تکرار بشه. یه شاهکار که ریمیک هم بشه فک نکنم اون نسخه از آب دربیاد. اگر بازی نکردین همین امشب دانلود کنین چون با سیستمهای پایین هم بالا میاد سعی کنین نسخه کامل رو گیر بیارین که صحنه های سینمایی و موسیقی اصلی رو داره

    ThunderDoomSolo
    • Solo گفت:

      چرا غیر ممکنه که تکرار بشه؟؟ مگه اون بازیو خارج از منظومه شمسی ساختن؟؟ رو همین زمین همین آدما ساختنش فقط تفاوتش اینه که اون زمان با عشق بازی میساختن و قشنگ هم مشخصه اون زمان اکثر اعضای استدیو black box ماشین باز بودن که یه همچین چیزی درآوردن
      الان فقط هفتاد هشتاد تا ماشین لایسنس میکنن با چن تا بادی کیت واسه هر کدوم و استیکر های مضخرف و نامربوط به ریس و ماشین و چن تا چوب خشک که آژیر روشون نصب شده تو مپ میچرخن و مثلا پلیسن
      هندلینگ و لذت کنترل ماشین هم که رو هواست

      ThunderDoomRezzred-eyed Banished KnightReza
  • mugiwara07 گفت:

    این لیست از جایی ترجمه کردین یا خودتون…
    واقعا لیست مزخرفیه با احترام

    s1107RezaSoloAlirezaAK47
  • mh.p گفت:

    موست ونتد دیگه هیچ وقت تا الان تکرار نشده و البته ساخت چیزی در حد موست ونتد الان کار بسیار سختیه
    Unbound رو تازه شروع کردم راضی کننده‌ست ولی پلیس‌ها رسما تو دیوارن :/ کافیه بری داخل دو تا کوچه گمت می‌کنن.

    KRATOS THE GREATSolo
    • دوست عزیز پلیسها درجه بندی شدن ، روی سرشون یه خط کشیده اگه دوتا یا سه تا بود بیشتر اذیت میکنن ، ماشینهای سطح بالا زمانی میان دنبالاتون که سطح هیت شما به ۵ رسیده باشه ، ببینم اونموقع چیکار میکنین 😉 راستی بگیرنت هم تمام پولی که اونروز بدست اوردین از دست میدین ، شما بشین یه بازی و تا اخر برو بعد ازش ایراد بگیر

  • آنباند ۵ هست هیت۲ چقدر منطقی
    تنها مشکل انباند سیستم اقتصادیش بود هیت که کلا از هندلینگ داغون بود
    ریستارت کردن کمتر بازی ایراد نیست باعث میشه پلیر بجای تنبل بودن و ریستارت کردن گیم مهارتشو بالا ببره

    red-eyed Banished KnightRezaSolo
  • سینا گفت:

    من heat و run را دوست دارم. ولی کاش undercover هم تو لیست بود.

    سیناParham
  • kingp گفت:

    واقعا چه رتبه بندی اشتباه و آماتوری !
    Need for speed heat در جایگاه دوم ؟ در بازی که با یک خودرو اولیه بازی مثل Nissan skyline 1990 با کمی ارتقا میتونی تمام مسابقات رو تا آخر بازی بری . اونهم بدون نیاز یه خرید یک خودروی جدید . این چه منطق و حسابیه؟
    یا این مسخره بازی کجا دیده ایم مثلا سوپر اسپرت Koenigsegg Regera (یا خودرو های مشابه ) در مدل های مخصوص مسابقات اسپرت ، دریفت ، رالی در فروشگاه های مختلف بفروش بره ؟
    یعنی این شعور سازندگان نداشتن که همچین چیزی نیاز نیست

    حرف های من رو با مثال از یک بازی شبیه ساز و حرفه ای اشتباه نگرید بلکه من دقیقا اصالت و سنت need for speed واقعی مثال میزنم . که در این بازی و بازی های استودیو گوست گیمز نیست.
    این استودیو جدید در معنای واقعی گند زده به بازی nfs از داستان های بی سرو ته بگیرید تا گیم پلی بی نظم بازی .

    و بعد ضمنا مگه میشه رتبه nfs 2015 از need for speed rivals بالا تر باشه ؟ فقط موسیقی شاهکار rivals می ارزه به کل nfa 2015 ، واقعا مایه تعجب و تاسف .

    s1107his0160Solo
  • الفو گفت:

    بهترین نسخه از لیست بالا اول Rivals بعد ۲۰۱۵

    ParhamRezzdodo
  • هییییچ نسخه ای از نید فور اسپید در طول تاریخ مثل دو بازی Most Wanted سال ۲۰۰۵ و Hot Pursuit سال ۲۰۱۰ نیست و نخواهد بود. چقدر آدمایی میدیدم که عمرشون رو پشت این دو نسخه اصلی و فرعی سپری کردن. بعد از این دو نسخه، بقیه برای من مردن. میدونم یه نسخه هایی هم بود خیلی بهتون حال داد ولی من هیچ کدوم رو در حد و اندازه این دو مورد ندیدم. واقعا قدر بود تو زمان خودش. یعنی نید فور اسپید میخوای بخری و کنسول دستته، به جای اینکه پولت رو بریزی توی سطل آشغال، برو همون Hot Pursuit سال ۲۰۱۰ بخر، اگر چه قدیمیه ولی هیچ وقت گیم پلیش قدیمی نمیشه و هیچ وقت ابوهتی که حفظ کرده رو از دست نخواهد داد. بهترین گیم-بهترین صدا گذاری- بهترین گیم پلی و بهترین امکانات (Turbo-EMB وو..) در دوره ای که خیلی از بازی های فرعی داستان درستو حسابی ندارن و بابتش پول الکی پرداخت میشه، Hot Pursuit نه تنها از بازی های اصلی و داستانی سرگرم کننده تره، بلکه جذابیت پیست هاش و دریفت های خوشش هرگز تو رو از این بازی زده نمیکنه. من اگه بودم، میگفتم این دو بازی بهترین های نید فور اسپیده. هر چیزی که سالانه عرضه بشه ابوهتش از دست میده، ولی هر چیزی که مثل آنچارتد سال ها روش کار بشه، نه تنها ابوهتش حفظ میشه بلکه هوادارهاش حاظرن بابتش کنسول هم خریداری کنن. یه رفیق داشتم ما رو کشته بود، هر بار زنگم میزد بازی براش نصب کنم یا خودش میرفت تو مغازه یا به دوستاش پیشنهاد میداد، همش این دو بازی ها پورسی و کرایسیس بود. کشته بود ما رو… همیشه میگفت بهترین ماشین سواری و اسلحه ای.

    Razielred-eyed Banished KnightSolo
  • میدونم این لیست برای نسخه هایی هست که از سال ۲۰۱۰ به بعد عرضه شدن
    ولی برای من هیچ NFS یی تا حالا به گرد پای Most Wanted 2005 نرسیده
    واقعا اون نسخه یه الماس بود چقدر تعقیب و گریز با پلیس ها لذت بخش بود

    ParhamSoloAlirezaAK47
    • Solo گفت:

      حرف منم دقیقا همینه چطور هیجده سال پیش یه همچین چیزی ساختن ولی الان حتی چیزی نزدیک بهش هم نمیتونن بسازن
      همه چی باهم مچ و اوکی بود
      هوش مصنوعی پلیس
      موزیک(اووووف نصف بار اتمسفریک و حس ریسینگ بازی رو دوش موزیک های ناب بازی بود که با محیط کاملا مچ بود)
      شخصی سازی😭😭 حتی شرکت سازنده قطعات ریسی که رو ماشین میزاشتی اسمش میومد موقع نصب و استیکرشم موجود بود میتونستی بچسبونی به ماشین و عشق کنی

      نمیدونم چرا واقعا نمیدونم چرا دیگه نمیتونن یه همچین چیزی بسازن
      مگه اینگه اعضای استدیو black box اونموقع از مریخ اومده باشن اینو ساخته باشن سریع برگشته باشن

      S Ghost of Sparta
  • let's milad گفت:

    نیدفور اسپید آنباند رو چند ساعت بازی کردم اینکه یه ترکیب واقع گرایانه رو با انیمیشنی ترکیب کردن خیلی جالب بود سوند ترکاشم که خداس

    احمدرضا
  • Armin گفت:

    نیدفور اسپیدی که قابلیت تیون نداشته باشه اصلا توی لیست نباید باشه.
    سری شیفت هم چون من کلا انتظار یک سبک دیگه ای داریم از نیدفور اسپید به شدت ازش متنفر بودم.

    احمدرضا
  • 30nabhl گفت:

    پیبک بازی خوبی بود با گندترین سیاست ممکن
    سیستم شانسی کارتی و سیستم مالی بازی افتضاح بود
    مجبور بودی مراحل تکراری رو بری تا دوزار در بیاری
    استعدادشو داشت بازی عالی بشه ولی بخاطر ایرادای بزرگش واقعا ناامیدکننده بود

    نسخه the run واقعا عالی بود. خب چی میشه یه nfs خطی؟ آسمون به زمین میاد. طراحی مراحلش و گرافیکش واسه اون موقع واقعا عالی و لذتبخش بود. خب بازی نسبتا کوتاه ولی عوضش لذتبخش بود. انصاف نبود ea بزنه درشو تخته کنه.

    red-eyed Banished Knight
  • ERFAN1215 گفت:

    Need for Speed: Hot Pursuit
    لذت بخش ترین و بهترین نید فور اسپیدی که تا به حال دیدم ، چندین سال پیش روی کامپیوترم بازیش کرده بودم ، اولین بازی ریسینگم و حتی اگه اشتباه نکنم اولین بازی کامپیوتری که در طول عمرم بازی کرده بودم و همین امروز روی ایکس باکس بازیش کردم و واقعا برام لذت بخش بود اما چون تو کلاود بازیش کردم بخاطر سرعت اینترنت گرافیکش خیلی بد شده بود ، اما میخکام دانلودش کنم و بازیش کنم ، فک کنم اگه دوباره بازیش کنم با گرافیک خوب گریه ام بگیره😅😅

    red-eyed Banished KnightRaziel
  • Legolas گفت:

    Most wanted 2012 یکی از بهترین بازی هایی بود ک کردم
    فوق العاده بود بازی آزاد ماشین های مختلف.

    red-eyed Banished KnightArmin
  • AlirezaAK47 گفت:

    نویسند احتمالا ۱۵ سال یا کمتر داره بهترین های این سری اندر گراند یک و دو مست وانتد و کربن و نسخه پورشه هست بقیه نسخه ها تقریبا با زباله برابری میکنن

    his0160
  • nobody گفت:

    هیچکدومشون به گرد پای need for speed most wanted 2005 نمیرسه

    Solo
  • his0160 گفت:

    نسخه ۳ و ۵ هم گیمپلی تکرار نشدنی داشت و هم تراک های صوتی بی نظیری داشت
    لینک زیر که گروه Mellow Sonic سالهاست Remix میکنه بشنویدروحتون جلا پیدا میکنه البته گروه Rom Di Prisco:محشره مخصوصا تراک تکرار نشدنی Photon Rez
    https://www.youtube.com/watch?v=4M96IzHPZqM
    https://www.youtube.com/watch?v=LsJMvtRZEN0

    تراک فتون ریز گوش کنید برید فضا یاد من کنید و گیمپلی زیبای نید فور اسپید۳
    https://www.youtube.com/watch?v=DWYW1uqptHM

    red-eyed Banished Knight
  • Armin گفت:

    Most Wanted سال ۲۰۱۲ عالی بود خدایی
    به نظرم آخرین NFS خوبی بود که EA منتشر کرد

    Parhamred-eyed Banished Knight
  • dodo گفت:

    بنظر بنده بهترین نسخه های nfs ، ریوالز و هات پروسوت موست وانتد بودن اما جالب اینجاست چرا به طور کلی این فرانچایز نمیخواد یه تکونی به خودش بده و یه پیشرفت کلی داشته باشه ؟ EA توانایی برگردوندن به اوج این فرانچایز رو نداره من اون موقع که فهمیدم EA استودیو معروف کد مسترز رو خریده کمی احساس کردم که قراره بازی های ریسینگ بعدی واقعا با کیفیت تر باشن از لحاظ طراحی و گیم پلی چون خوده کد مستر واقعا تو ساخت ریسینگ استاده

    Solo
  • nfs hp2010 بازی نکردم ولی تعریف اش شنیدم اکثرا راضی بودن به غیر از این nfs 2012 میمونه که اونم باز به لطف کرایتریون عالی و سرگرم کننده در اومد هم گرافیک بازی و هم کیفیت خودروها و بهینه سازی بازی همه عالی بودن تنها مشکلی که داشت شخصی سازی بود به غیر از یه مشکل در سایر بخش ها از nfs hit بهتر عمل کرده بنظرم حقش بود دوم باشه nfs12
    بهرحال بعضی از nfs ارزش توی لیست بودن هم ندارن مثل پی بک و هیت البته این دو بازی انجام دادم که ۹۹٪ مواقع توی گارژ بودم بخاطر شخصی سازی چون از بس هندلینگ فیزیک خودروها افتضاح بودن مجبور بودم از گاراژ بیرون نیام

    Solo
  • واقعا Most Wanted نوستالژی ترین بازی تاریخه برای من،هنوز هم که گاهی بازی میکنم هیجانش برام خداست

    Solo
  • Unbound عالیه ، بعد از موست وانتد ۲۰۰۶ و کربن و اندرگرند ، unbound واقعن یکی از لذت بخش ترین ریسینگهایی که بازی کردم ، نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۴k باعث شده سرعت و هیچان مسابقات و جزییات محیط و ماشینها به اوج خودش برسه ، بخش شخصی سازی و ارتقاع گاراژ هم بسیار کار امد و تاثیر گذارن ، پیشنهاد میکنم حتمن unbound رو بازی کنید اگر عاشق سبک ریسینگ هستین .

    let's milad
  • من فقط پیبک و هیت رو روی ps4 بازی کردم و فورزا هم روی پی سی اصلا وقتی فورزا رو بازی کردم دیگه بهم نمی‌چسبه بازی گرافیک و داستان و فیزیک فورزا خیلی بهتر از این دو نسخه بود و مخصوصا حالا که نسخه پنجش اومده و هیت در پایین ترین رتبس به نظرم چون با پیبک بیشتر حس و لذت رانندگی رو بردم تا هیت.
    منتظر ریمیک most wanted هستم تا بازیش کنم.

  • Arian solair گفت:

    جالبه
    به شخصه از NFS rivals و heat لذت بردم

    Parham
  • NEON گفت:

    Nfs hot pursuit واقعا حال میداد مخصوصاً اگه لامبورگینی Sesto elemento رو برمیداشتی
    Nfs payback واقعا خیلی معایب داشت
    اولا تعداد ماشینای بازی واقعا کم دوما داستان جالبی نداشت کلا بعد یک ساعت یا دو ساعت میل و اشتیاقت رو از دست میدی
    No limits هم به عنوان یه نسخه موبایل واقعا سرگرم کنندس و تنوع ماشینش خوب بود ( حداقل برای من )
    Heat هم نسبت به payback پیشرفت داشت
    درسته هندلینگ جالبی نداره بازی ولی داستان و بلاخره تنوع ماشینش تقریبا خوب بود
    درباره Rivals هم بگم که کلا یه کپی پیست کامل از hot pursuit بود صرفا فقط گرافیک رو بردن بالا
    کلا از وقتی استودیو گوست اومد قشنگ گند زده شد به بازی
    امیدوارم روزی سر عقل بیاد و یه ریمیک از most wanted
    یا ۱ یا ۲ underground بده

    red-eyed Banished KnightParham
  • Raziel گفت:

    رتبه بندی این حقیر:

    ۱ Hot Pursuit
    ۲ Underground
    ۳ Most Wanted
    ۴ Porche Unleashed

    البته با احتساب قدیمی تر ها

    Parham
  • M.S.B گفت:

    دلم هنوز گیر most wanted هست چون سال ۹۱ پیش دانشگاهی بودم اومد نصب کردم و واقعاً عالی بود و هست و هیچ کدام از نسخه های جدید به پایش نمی رسند.

    Parham
  • s1107 گفت:

    مطلب عالی بود، ظهرم رو ساختید ❤️
    .
    مهم نیست با کنسول بازی کنم یا پی سی ، از سال ۲۰۱۰ به این ور بدون استثنا Hot Pursuit روی اون نصب بوده و هست.
    .
    توی این سالها یکی از تفریحاتم گوش دادن به آهنگ و نشستن پشت فرمان این بازیه🥰
    .
    یادش بخیر از بس بهینه و خوش ساخت بود که با جی‌فورس ۲۱۰ و سی پی یو دو هسته‌ای اجراش میکردم…

    red-eyed Banished Knight
رتبه‌بندی نسخه‌های مدرن فرنچایز Need for Speed - گیمفا