بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا

بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
بهترین فیلم‌ها شبیه به سریال the last of us

فیلم‌های مختلفی هستند که از لحاظ پویایی میان کاراکترها و اکشن آخرالزمانی شبیه به سریال The Last Of Us به نظر می‌رسند.

شبکه اچ‌بی‌او از گذشته تا به امروز توانسته سریال‌های بسیار جذاب و تماشایی‌ای را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد و یکی از جدیدترین سریال‌های این شبکه نیز سریال آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us) است که بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام ساخته شده است.

مجموعه بازی‌های «لست آف آس» از کمپانی ناتی داگ به هنگام عرضه خود مورد توجه گیمرهای بسیار زیادی قرار گرفتند و ساخت اقتباسی بر اساس آن‌ها دور از انتظار نبود. داستان مهیج و گیرای این بازی‌ها سبب شده تا گیمرها نسبت به شخصیت‌های اصلی وابستگی پیدا کنند و این در حالی است که سفر احساسی دو شخصیت اصلی داستان یعنی جوئل و الی نیز روی افراد بسیار تاثیرگذار است.

سریال «آخرین بازمانده از ما» با همان دو قسمت ابتدایی‌اش توانست خودش را به عنوان اقتباسی جذاب و موفق بر اساس بازی‌ها ثابت کند و مطمئنا در ادامه می‌تواند روی بیننده‌ها و همچنین طرفداران این فرنچایز تاثیری فراموش‌نشدنی بگذارد.

در دنیای سینما فیلم‌هایی هستند که همانند سریال «آخرین بازمانده از ما» پویایی بسیار خوبی بین کاراکترهای اصلی و اکشن‌های پساآخرالزمانی ارائه می‌کنند و توانستند لحظات تکان‌دهنده و مهیجی همانند این سریال و همچنین بازی‌ها را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند. در همین راستا، در این مطلب قرار است به معرفی برخی از بهترین فیلم‌های مشابه «لست آف آس» بپردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم ولگرد (The Rover)

فیلم ولگرد the rover
فیلم ولگرد (The Rover)
  • کارگردان: دیوید میشد
  • بازیگران: گای پیرس – رابرت پتینسون – آنتونی هایس
  • محصول سال: ۲۰۱۴

هر کسی که به طور خاص به دنبال فیلم‌های انتقام‌جویانه‌ای همانند بازی The Last of Us Part II است، حتما باید به تماشای فیلم خشن و فراموش‌نشدنی «ولگرد» ساخته دیوید میشد بنشیند. این فیلم داستانی علمی تخیلی و پساآخرالزمانی را روایت می‌کند که شبیه به جهان مد مکس (Mad Max) است و جهانی متروکه را به نمایش در می‌آورد که در آن، منابع بسیار کمیاب شده‌اند.

گای پیرس و رابرت پتینسون نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. آن‌ها نقش دو مرد را به تصویر می‌کشند که سعی دارند گروهی از سارقان را در استرالیا پیدا کنند. هر کدام از آن‌ها دلیل خاصی برای انجام این کار دارند و این در حالی است که در طول سفرشان با خشونت بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. فیلم «ولگرد» اثری پر از لحظات خشن و بی‌رحمانه است که مطمئنا طرفداران فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

فیلم لوگان (Logan)

فیلم لوگان logan
فیلم لوگان (Logan)
  • کارگردان: دیوید منگولد
  • بازیگران: هیو جکمن – پاتریک استوارت – دافنه کین
  • محصول سال: ۲۰۱۷

فیلم «لوگان» اثری اقتباسی بر اساس کتاب‌های کمیک ساخته جیمز منگولد به شمار می‌رود که به طور کلی توسط منتقدان و طرفداران به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در این ژانر شناخته می‌شود و همانند فرنچایز «لست آف آس» از داستان دختر پدری احساسی‌‌ای بهره می‌برد.

این فیلم به هنگام اکران خود روی پرده سینماها به عنوان آخرین فیلم هیو جکمن در نقش ولورین شناخته می‌شد. این بازیگر به مدت ۱۷ سال نقش ولورین را در فیلم‌های لایو اکشن ایکس من (X-Men) از کمپانی فاکس قرن بیستم ایفا کرده بود.

با این حال، او اخیرا اعلام کرده که بار دیگر در فیلم ددپول ۳ (Deadpool 3) نقش ولورین را بازآفرینی خواهد کرد. با وجود بازگشت هیو جکمن به نقش ولورین، فیلم «لوگان» همچنان یک داستان ابرقهرمانی غیرعادی و شخصیت محور محسوب می‌شود که پایان رضایت‌بخشی را برای این شخصیت رقم می‌زند.

فیلم‌نامه فیلم «لوگان» با وجود عناصر نئو وسترن موجود در آن، توانسته بینش‌های بسیار زیادی درباره غم، فقدان، رواقی‌گرایی و موضوعات دیگری را مشابه موضوعات فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» ارائه بدهد. همین نیز سبب شده تا این فیلم برای علاقه‌مندان به سریال «لست آف آس» بسیار جذاب و جالب باشد.

فیلم مصمم به بقاء (The Survivalist)

فیلم مصمم به بقاء the survivalist
فیلم مصمم به بقاء (The Survivalist)
  • کارگردان: استیون فینگلتون
  • بازیگران: مارتین مک‌کان – میا گاث – آلون فوئره
  • محصول سال: ۲۰۱۵

فیلم «مصمم به بقاء» یک اثر پساآخرالزمانی و مربوط به بقاء بسیار سردتر و واقع‌گرایانه‌تر نسبت به حالت معمول به شمار می‌رود و داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که به لطف انزوای سخت و ماهیت بدبینش تا به امروز زنده مانده است.

زمانی که یک زن مسن و دختری جوان به دنبال جلب اعتماد وی به مزرعه کوچکش می‌روند، او مجبور می‌شود تا نیت واقعی آن‌ها از آمدن به اینجا را ارزیابی کند و در نهایت نیز نوعی معامله را با آن‌ها انجام بدهد.

سختی و خشونت این موقعیت به معنای آن است که هر کاراکتر باید همیشه حواسش جمع باشد تا بتواند از این وضعیت دشوار و مهیج جان سالم به در ببرد و همین نیز هیجان و تنش بسیار خوبی را به بیننده انتقال می‌دهد که بسیار شبیه به لحظات پرتنش و مهیج سریال «آخرین بازمانده از ما» به نظر می‌رسند.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn Of The Planet Of The Apes)

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها dawn of the planet of the apes
فیلم طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn Of The Planet Of The Apes)
  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: اندی سرکیس – جیسون کلارک – گری اولدمن
  • محصول سال: ۲۰۱۴

اتفاقات فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» پس از یک همه‌گیری جهانی رخ می‌دهد که در آن، جمعیت انسان‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این فیلم داستان گروهی کوچکی از بازمانده‌های به جا مانده از شهر سانفرانسیسکو را روایت می‌کند که مجبور می‌شوند اتحادی متزلزل با جامعه در حال رشدی از میمون‌های فوق هوشمند تشکیل بدهند تا بدین ترتیب بتوانند یک سد برق آبی را تعمیر کنند و امید را به تمدن بشر باز گردانند.

در هر دو سمت این ماجرا خانواده‌های جوانی با امید بسیار به زندگی قرار دارند و مطمئنا همکاری بین طرفین به نفع همه خواهد بود اما تعصبات قدیمی سرنوشت هر دو جهان را در معرض خطر و تغییر قرار می‌دهد.

فیلم «طلوع سیاه میمون‌ها» از برخی از جهات شباهت‌های بسیار زیادی با سریال «آخرین بازمانده از ما» دارد و به جای یک اثر بلاک‌باستری معمولی بیشتر یک درام انسانی با جلوه‌های ویژه برجسته به شمار می‌رود و این در حالی است که سرشار از صحنه‌های پر از تعلیق و اکشن است. البته باید گفت که این فیلم بخشی از یک سه‌گانه به شمار می‌رود اما به تنهایی نیز می‌توان از تماشای آن لذت برد.

فیلم هیولاها (Monsters)

فیلم هیولاها monsters
فیلم هیولاها (Monsters)
  • کارگردان: گارث ادواردز
  • بازیگران: اسکوت مک‌نری – ویتنی ایبل
  • محصول سال: ۲۰۱۰

اتفاقات فیلم «هیولاها» در جهانی رخ می‌دهد که در آن، مناطق بسیار وسیعی از مکزیک تحت تسلط موجودات بیگانه عظیمی قرار گرفته‌اند، موجوداتی که سقوط کاوشگر فضایی‌شان آن‌ها را به سیاره زمین آورده است.

فیلم «هیولاها» اولین فیلم معروف گارث ادواردز به شمار می‌رود که با بودجه اندک ساخته شده ولی در آن تکنیک‌های فنی بسیار نبوغ‌آمیزی به کار گرفته شده است. در هر صورت، این فیلم تلخ‌وشیرین و احساسی داستان روزنامه‌نگاری را روایت می‌کند که دختر کارفرمایش را باید از میان مناطق تحت سلطه بیگانه‌ها به منطقه‌ای امن ببرد.

به دلیل بودجه اندک فیلم «هیولاها» اکشن و ماجراجویی بسیار زیادی در این اثر به چشم نمی‌خورند اما به جای آن، فضاسازی عالی این فیلم سبب شده تا تماشای آن بسیار جذاب و دلنشین باشد. احساسات ناگفته شخصیت‌ها در کنار مناظر بسیار زیبا و تماشایی بسیار شبیه به شخصیت‌سازی سریال «آخرین بازمانده از ما» است.

فیلم باتری (The Battery)

فیلم باتری the battery
فیلم باتری (The Battery)
  • کارگردان: جرمی گاردنر
  • بازیگران: آدام کرونهایم – جرمی گاردنر
  • محصول سال: ۲۰۱۲

فیلم زامبی محور «باتری» اولین تجربه کارگردانی جرمی گاردنر به شمار می‌رود که با بودجه اندک ساخته شده  و داستان دو بازیکن سابق بیسبال را دنبال می‌کند که سعی دارند به همراه یکدیگر در جهانی آخرالزمانی و پر از زامبی زنده بمانند.

با اینکه ایده داستانی فیلم «باتری» مقیاس بسیار بزرگی دارد اما جرمی گاردنر با پیروی از جورج رومرو در فیلم شب مردگان زنده (Night of the Living Dead) توانسته اثری مستقل و با بودجه اندک تولید کند و بیشتر روی شخصیت‌ها و دیالوگ‌ها متمرکز شود.

فیلم «باتری» یکی از بهترین فیلم‌ها شبیه به سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) است چراکه روی یکنواخی زندگی در جهانی پساآخرالزمانی تاکید می‌کند اما همین نیز سبب خلق مکالماتی غیر معمول می‌شود و این اثر را به یکی از بهترین فیلم‌ها شبیه به فرنچایز «لست آف آس» تبدیل می‌کند. مطمئنا طرفدارانی که از لحظات آرام  و تامل‌برانگیز بازی‌ها و سریال «آخرین بازمانده از ما» لذت برده‌اند، از تماشای فیلم «باتری» نیز بسیار لذت خواهند برد.

فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place)

فیلم یک مکان ساکت a quiet place
فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place)
  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • بازیگران: جان کرازینسکی – امیلی بلانت – نوآ جوپ
  • محصول سال: ۲۰۱۸

فیلم «یک مکان ساکت» اثری علمی تخیلی و ترسناک به کارگردانی و نویسندگی جان کرازینسکی به شمار می‌رود که توانست به موفقیت بسیار زیادی به هنگام اکرانش در سال ۲۰۱۸ میلادی دست پیدا کند.

این فیلم جهانی را به نمایش در می‌آورد که توسط هیولاهای وحشتناکی تسخیر شده است. این هیولاها فقط با صدا شکار می‌کنند و همین نیز آخرین باقیمانده بشریت را مجبور کرده تا زندگی خودش را در سکونت بگذراند. جان کرازینسکی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در این فیلم نقش پدر خانواده‌ای را بازی می‌کند که سعی دارد به همراه خانواده‌اش در مزرعه‌ای به زندگی ادامه بدهند و این در حالی است که آن‌ها آماده به دنیا آمدن نوزاد خود می‌شوند.

با اینکه فیلم «یک مکان ساکت» ترس و وحشت‌هایی از هیولاها را به بیننده انتقال می‌دهد اما مرکز داستان آن درامی خانوادگی است که طرفداران فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» همانند آن را در رابطه میان جوئل و الی مشاهده کرده‌اند.

فیلم «یک مکان ساکت» سرشار از لحظات دلهره‌آوری است که لرزه بر اندام بیننده می‌اندازد اما در این میان، لحظات اشک‌آور و دلخراشی نیز دارد که بیننده را به فکر فرو می‌برد و قلبش را به درد می‌آورد.

فیلم در شب می‌آید (It Comes At Night)

فیلم در شب می‌آید it comes at night
فیلم در شب می‌آید (It Comes At Night)
  • کارگردان: تری ادوارد شولتز
  • بازیگران: جوئل اجرتون – کریستوفر ابوت – رایلی کیو
  • محصول سال: ۲۰۱۷

نویسنده و کارگردان تری ادوارد شولتز توانسته با فیلم ترسناک و روانشناختی «در شب می‌آید» برداشتی متمایز از زندگی در جهانی پسا آخرالزمانی را به نمایش در بیاورد. این اثر چندان روی دلیل فروپاشی جهان تمرکز ندارد و بیشتر روی نتیجه‌های این اتفاق متمرکز شده است.

این کارگردان و نویسنده با استفاده از پارانویا و انزوای شدید دو خانواده که در کنار یکدیگر در خانه‌ای دور افتاده در داخل جنگل زندگی می‌کنند، به بررسی نتایج فروپاشی تمدن پرداخته است. با وجود اینکه اکشن و وحشت موجود در این اثر بسیار موثر و صریح هستند اما برخی از لحظات آن نیز کاملا مبهم هستند و مطمئنا طرفداران فرنچایز «لست آف آس» نیز این گونه لحظات را تجربه کردند که مبهم هستند اما احساسی عمیق در بیننده ایجاد می‌کنند.

فیلم ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later)

فیلم ۲۸ روز بعد 28 days later
فیلم ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later)
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: کیلین مورفی – نائومی هریس – برندن گلیسون
  • محصول سال: ۲۰۰۲

فیلم «۲۸ روز بعد» ساخته دنی بویل به هنگام اکران خودش توانست همانند فیلم «شب مردگان زنده» ساخته جورج رومرو به اثری اساسی و مهم در ژانر آخرالزمانی و زامبی محور تبدیل شود و نقش بسیار بزرگی در به محبوبیت رساندن این ژانر در فرهنگ امروزی ایفا کند.

این فیلم داستان مردی را دنبال می‌کند که از کما بر می‌خیزد و متوجه می‌شود که بریتانیا فرو پاشیده است. او در جستجوی خودش برای پیدا کردن مکانی امن، با بازمانده‌های مختلف آشنا می‌شود که برخی از آن‌ها نسبت به بقیه خیرخواه‌تر هستند.

همانطور که از عنوان فیلم مشخص است، زمان بسیار زیادی از رخ دادن آخرالزمان در این فیلم نگذشته و همین نیز آن را با بسیاری از آثار پسا آخرالزمانی از جمله فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» متفاوت می‌کند.

با این حال، این موضوع باعث شده تا فیلم «۲۸ روز بعد» بسیار معتبرتر باشد و این در حالی است که نماهای به نمایش در آمده از شخصیت اصلی که در حال گشت و گذار در شهر متروکه لندن است، حسی را ایجاد می‌کند که کمتر در دنیای سینمایی دیده شده و بیشتر در دنیای بازی‌های ویدیو مشاهده می‌شود.

فیلم جاده (The Road)

فیلم جاده the road
فیلم جاده (The Road)
  • کارگردان: جان هیلکات
  • بازیگران: ویگو مورتنسن – کودی اسمیت مک‌فی
  • محصول سال: ۲۰۰۹

فیلم «جاده» ساخته جان هیلکات اثری اقتباسی بر اساس رمان پسا آخرالزمانی‌ای به همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی است و تجربه‌ای تلخ و شیرین را به نمایش در می‌آورد که ترکیبی از نقش‌آفرینی برجسته و وحشت و تاریکی بی‌امان است.

ویگو مورتنسن در این فیلم نقش پدری را بازی می‌کند که سعی دارد از پسرش محافظت کند، آن هم در زمانی که اکوسیستم فروپاشیده، تمدن را از بین برده و جهانی سرسخت و غیرقابل سکونت را خلق کرده که پر از گروه‌های سرگردان و آدمخوار است.

طرفداران فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» که از درام احساسی این اثر بسیار لذت برده‌اند، مطمئنا باید به تماشای فیلم «جاده» بنشینند. این فیلم سرشار از درس‌های سخت و پیچیده از زندگی است که تا مدت‌ها در ذهن بیننده‌ها ماندگار خواهند شد.

فیلم محموله (Cargo)

فیلم محموله cargo
فیلم محموله (Cargo)
  • کارگردان: بن هاولینگ – یولاندا رامک
  • بازیگران: مارتین فریمن – سیمونه لاندرز – آنتونی هایس
  • محصول سال: ۲۰۱۷

در فیلم «محموله»، مارتین فریمن نقش پدر دختر جوانی را بازی می‌‎کند که به همراه یکدیگر در سرزمین‌های دورافتاده استرالیا سفر می‌کنند تا از جنبه‌های بسیار بد آخرالزمانی زامبی محور دوری کنند. با این حال مجموعه‌ای از اشتباهات باعث می‌شوند تا این مرد با مشکلی بسیار بزرگی روبه‌رو بشود و حالا تنها مدت زمان کوتاهی باقی مانده تا خود او به هیولایی گوشتخوار تبدیل شود.

فیلم «محموله» همانند برخی دیگر از آثار آخرالزمانی و زامبی‌محور، جهانی را به نمایش در می‌آورد که در آن، زامبی‌ها کمترین نگرانی مردم به شمار می‌روند و آن‌ها باید با مشکلات و تهدیدهای دیگری نیز مواجه شوند. با این حال، نقش‌آفرینی درخشان مارتین فریمن سبب شده تا این فیلم جذاب و تماشایی باشد.

این در حالی است که سیمونه لاندرز نیز توانسته به خوبی از عهده نقشش بر بیاید. او در این فیلم نقش دختری بومی را بازی می‌کند که سرنوشتش به کاراکتری با بازی مارتین فریمن گره خورده و همین نیز رابطه پویایی بین آن‌ها شکل می‌دهد که شبیه به رابطه میان جوئل و الی در فرنچایز «لست آف آس» است.

فیلم سهم زمین (Stake Land)

فیلم سهم زمین stake land
فیلم سهم زمین (Stake Land)
  • کارگردان: جیم مایکل
  • بازیگران: نیک دامیچی – کانر پائولو – دنیل هریس
  • محصول سال: ۲۰۱۰

فیلم «سهم زمین» ساخته جیم مایکل اثری در ژانر مهیج توصیف شده اما بیشتر یک اثر خونین و جاده‌ای به شمار می‌رود که شبیه به آثار ترنس مالیک به نظر می‌رسد. این فیلم داستان گروه کوچکی از قاتلان خون‌آشام و دوره‌گرد را روایت می‌کند.

داستان این فیلم به رابطه سرد بین یک پسر با شکارچی خون‌آشامی می‌پردازد که او را نجات داده است. نیک دامیچی در این فیلم توانسته نقش‌آفرینی بسیار درخشان و خوبی از خودش ارائه بدهد و شخصیت او حس و حال پدر مانندی شبیه به شخصیت جوئل از فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» دارد.

از سوی دیگر، فیلم «سهم زمین» با ارائه‌ای آرام و غم‌انگیز از زیبایی‌های این جهان پسا آخرالزمانی مطمئنا توجه طرفداران فرنچایز «لست آف آس» را به خود جلب خواهد کرد.

فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)

فیلم من افسانه هستم i am legend
فیلم من افسانه هستم (I Am Legend)
  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • بازیگران: ویل اسمیت – آلیس براگا ۰ چارلی تاهان
  • محصول سال: ۲۰۰۷

فیلم «من افسانه هستم» اقتباسی از رمان علمی تخیلی‌ای به همین نام نوشته ریچارد متسون به شمار می‌رود که بیش از هر چیز دیگری روی استعداد بازیگری ویل اسمیت متکی بوده است. با این حال، همین نقش‌آفرینی جذاب ویل اسمیت آن را به اثری جذاب و تماشایی تبدیل کرده است.

ویل اسمیت در فیلم «من افسانه هستم» نقش دانشمندانی را بازی می‌کند که در ویرانه‌های متروکه به جا مانده از شهر نیویورک زندگی می‌کند و باور دارد که او ممکن است آخرین انسان زنده در جهان باشد و این در حالی است که او باید با موجوداتی شریر و تشنه به خون مبارزه کند.

داستان فیلم «من افسانه هستم» به هنگام تبدیل شدن به اثری بلاک‌باستری بسیاری از ظرافت‌های خودش را از دست داده اما مناظر شهری پساآخرالزمانی آن سبب شده تا این فیلم موثر و چشمگیر به نظر برسد. در هر صورت، داستان شخصیت اصلی این فیلم بسیار شبیه به داستان جوئل در فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» است.

فیلم جعبه پرنده (Bird Box)

فیلم جعبه پرنده bird box
فیلم جعبه پرنده (Bird Box)
  • کارگردان: سوزان بیر
  • بازیگران: ساندرا بولاک – تراوانته رودز – جان مالکوویچ
  • محصول سال: ۲۰۱۸

فیلم «جعبه پرنده» ساخته سوزان بیر اثری بسیار موفق و برجسته از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که در آن، ساندرا بولاک نقش زنی با دو بچه کوچک را بازی می‌کند که سعی دارد در جهانی پسا آخرالزمانی زنده بماند. این جهان پساآخرالزمانی تحت سلطه نیروی بدخواهی است که هر کس به آن نگاه کند، دست به خودکشی می‌زند.

شاید همانند فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» عناصر زامبی در فیلم «جعبه پرنده» وجود نداشته باشند اما تاکید فیلم روی تلاش پدر و مادر برای فرزندان‌شان بسیار شبیه به این بازی‌ها و سریال است.

همانند فرنچایز «لست آف آس» سفر فیزیکی قهرمان داستان منعکس‌کننده سفر عاطفی آن‌ها به سمت پذیرش عشق آن‌ها به کودکان تحت سرپرستی‌شان به شمار می‌رود و همین عامل دراماتیک نیز باعث شده تا خطرات در داستان بسیار مرگبار و بالا باشند. از سوی دیگر، تهدیدهای انسانی موجود در داستان این فیلم و علیه شخصیت‌های اصلی نیز باعث شده تا احساس خطر همیشه وجود داشته باشد و بیننده آن را به خوبی حس کند.

فیلم فرزندان انسان (Children Of Men)

فیلم فرزندان انسان children of men
فیلم فرزندان انسان (Children Of Men)
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: کلیو اوون – جولیان مور – مایکل کین
  • محصول سال: ۲۰۰۶

فیلم «فرزندان انسان» ساخته آلفونسو کوارون اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته پی دی جیمز به شمار می‌رود که جهان آخرالزمانی آرام‌تری نسبت به دیگر فیلم‌های پسا آخرالزمانی به نمایش در می‌آورد، جهانی که در آن، انسان‌ها ظاهرا توانایی تولید مثل را از دست داده‌اند.

حالا که هیچ انسان جدیدی در جهان به دنیا نمی‌آمد، چشم‌انداز آینده بشریت به طور فزاینده‌ای غیرقانونی و خشونت‌آمیز شده است. با این حال، مردی سعی دارد تا از زنی باردار محافظت کند و همین معجزه نیز باعث شده تا او کور سوی امیدی در این دنیای بی‌رحم داشته باشد.

آلفونسو کوارون تمام تلاش خودش را کرده تا این فیلم درباره پایان جهان واقع‌گرایانه به نظر برسد و همین طور نیز شده است. داستان آخرالزمانی فیلم «فرزندان انسان» بسیار احساسی است اما از سوی دیگر، بسیار باورپذیر است چراکه دنیایی به تصویر کشیده در این فیلم تا حد بسیار زیادی بر اساس موقعیت‌ها و محیط‌های زندگی روزمره فعلی است و همین نیز باعث شده تا این جهان برای بیننده بسیار ملموس باشد.

همانطور که فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» جهانی همه جانبه و قابل لمس را برای طرفداران به نمایش در می‌آورد که آن‎‌ها را درگیر خود می‌کند، با تماشای این فیلم نیز همین اتفاق برای بیننده‌ها رخ می‌دهد و بیننده‌ها مطمئنا درگیر داستان خواهند شد.

فیلم ردی به جا نگذار (Leave No Trace)

فیلم ردی به جا نگذار leave no trace
فیلم ردی به جا نگذار (Leave No Trace)
  • کارگردان: دبرا گرانیک
  • بازیگران: بن فاستر – جف کوپر – دیل دیکی
  • محصول سال: ۲۰۱۸

بسیاری از بهترین فیلم‌هایی که شبیه به فرنچایز «آخرین بازمانده از ما» هستند، حول شخصیت‌هایی می‌چرخند که در موقعیتی پسا آخرالزمانی قرار دارند چراکه این محیط باعث می‌شود تا پیوند میان شخصیت‌های اصلی بهتر و شدیدتر باشد. با این حال، فیلم «ردی به جا نگذار» نیاز به چنین پیش‌زمینه‌ای برای روایت داستانی جذاب درباره یک پدر و دختر ندارد.

فیلم «ردی به جا نگذار» داستان کهنه‌سربازی را روایت می‌کند که به همراه دختر نوجوانش در جنگلی دورافتاده در اورگان زندگی می‌کند اما زندگی آن‌ها به یک نقطه بن بست رسیده که منجر به جدایی اجتناب‌ناپذیر و دردناکی می‌شود. این فیلم حاوی هیچ عنصر اکشن یا علمی تخیلی‌ای نیست اما از نظر درام حول والدین، بدون شک یکی از بهترین فیلم‌ها شبیه به بازی‌ها و سریال «آخرین بازمانده از ما» است.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌ها شبیه به بازی‌ها و سریال «آخرین بازمانده از ما» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟ و شما کدام فیلم را مشابه این فرنچایز می‌دانید و پیشنهاد می‌کنید؟

منبع: اسکرین رنت

red-eyed Banished KnightSackboymh.pEzio Auditore da FirenzeKratosBlack SwordsmanFdsپین هدAnimalsSpider-ManNathan MilleriSiavashسهند نظریmeysamb????Cirilla RiannonVisible 6-tigh man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا
بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های شبیه به سریال The Last Of Us - گیمفا