بازی Hi-Fi Rush یک غافلگیری همهچیزتمام است
در مراسم اخیر ایکس باکس، استودیوی تانگو گیمورکس (Tango Gameworks) با معرفی بازی جدیدی به نام Hi-Fi Rush و انتشار آن، بسیاری از گیمرها را غافلگیر کرد.
این عنوان هیچ شباهتی به آثار دیگر تانگو گیمورکس ندارد. این تیم خلاق به بازیهای خود در ژانر وحشت، مانند The Evil Within و Ghostwire: Tokyo معروف است. حتی پیش از تأسیس استودیوی تانگو توسط شینجی میکامی (Shinji Mikami)، این بازیساز به کار روی آثار وحشت بقاء، مانند Resident Evil و Dino Crisis مشهور بود. اما از طرف دیگر، Hi-Fi Rush یک بازی پویا، رنگارنگ و سرزنده با لحظات طنز است. انرژی و طراوت در تمام بخشهای بازی موج میزند و با عنوانی طرف هستیم که دقیقاً در نقطۀ مقابل آثار قبلی این استودیو قرار میگیرد.
موضوع جالبتر آن است که تنها چند ساعت پس از معرفی بازی در مراسم Xbox’s Developer Direct، شاهد انتشار Hi-Fi Rush روی PC و ایکس باکس (از جمله سرویس گیم پس) بودیم. در گذشته نیز عناوینی بودند که بیسروصدا عرضه شوند. بازی Hades طی مراسم The Game Awards 2018 معرفی و دسترسی زودهنگام به آن در همان لحظه فراهم شد. عنوان بتل رویال Apex Legends نیز در ماه فوریه ۲۰۱۹، عرضۀ مشابهای را تجربه کرد. با این وجود که جملۀ «و این بازی را میتوانید در ادامۀ امروز تجربه کنید!» در سالهای اخیر در کنفرانسهای خبری معمولتر شده است، اینکه بازیای به وسعت Hi-Fi Rush از استودیویی به محبوبیت تانگو گیمورکس تا حد زیادی یک راز باقی مانده باشد، هنوز هم یک شوک بزرگ محسوب میشود.
به این خاطر میگوییم «تا حد زیادی» که عدهای از انتشار بازی Hi-Fi Rush خبر داشتند. این پروژه یک روز پیش از کنفرانس ایکس باکس لو رفته بود؛ اما اگر متوجهشان نشدید، پس Hi-Fi Rush برای شما یک سورپرایز بوده است.
تنها یک چیز میتواند از غافلگیری این موضوع بکاهد؛ ایکس باکس در سالهای اخیر بسیار دست استودیوهای خود را در پیشگرفتن رویکردهای تازه باز گذاشته است (البته ایدۀ Hi-Fi Rush قبل از پیوستن بتسدا به جناح سبزپوشان مطرح شده بود). در سالهای گذشته، تنها پروژۀ منتشر شده از سوی آبسیدین (Obsidian Entertainment) که با استانداردهای بالای قبلی آنها همخوانی داشت، عنوان The Outer Worlds بود؛ یک اثر نقش آفرینی اول شخص که وارث معنوی Fallout: New Vegas به حساب میآمد.
بعد از سالها ساخت عناوین وحشت، خوشحالیم که تانگو این آزادی را داشت تا در مسیری کاملاً متفاوت قدم بردارد. اگر دقایق ابتدایی بازی را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که Hi-Fi Rush برای اولین اثر این سازنده در ژانری جدید، درس خود را پس داده است. انیمیشنهای بازی عالی به نظر میرسند و بین کاتسینها و گیمپلی یکپارچگی برقرار است. رنگهای زنده، گیمپلی پویا و لذتبخش و هماهنگی المانهای مختلف هر مرحله با ریتم بازی، به این اثر سبک هنری خارقالعادهای بخشیدهاند.
امیدواریم که تانگو گیمورکز به ساخت بازیهای ترسناک ادامه دهد، اما با وجود گیم پس، به نظر میرسد که ایکس باکس رویکرد سالمتری را در توسعۀ بازیها پیش گرفته است. با بزرگتر شدن بازیها و پیشرفت گرافیکی آنها، ساخت این آثار بهمراتب بیشتر طول میکشد و تیم به مراتب بزرگتری هم احتیاج دارند. با ساخت بازیهایی چون Grounded، Pentiment و Hi-Fi Rush، ظاهراً استودیوهای ایکس باکس با تیمهای کوچکتر در حال توسعۀ بازیهای کوچکتری هستند و در نتیجه ایدههای جدید را آزمایش میکنند. با توجه به فضای تکراریای که در بازیهای AAA امروزی حاکم است، چنین رویکردی میتواند بهعنوان یک پادزهر خوب عمل کند.
شما چه نظری دربارۀ بازی Hi-Fi Rush دارید؟
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات
از اون بازی هایی که حتما باید یه دور تجربش کنم هم موسیقی های باحالی داره هم سبک جالبی و گیم پلی فوق العاده
و جالبیش کسب متای ۸۸ این بازی تا به الان
و یوزر اسکوره ۹.۲
حقیقتا یک سوپرایز خیلی خفن از سوی ماکرو بود
کسانی که بازی رو هم پلی دادن حسابی ازش تعریف کردن
بنده هم امید وارم تانگو گیمورکز به دو تیم تقسیم شده باشه و تیم اصلی روی یک وحشت و بقا AAA کار کنن
امیدوارم حتما بررسی این شاهکار رو برید
شاید بازی شاهکار نباشه(قطعا خیلی خوب به بالاست)
اما برای من همینکه یک سازنده جرعت کنه دنباله جت ست رادیویی که سبکش سالها بود نابود شده بود شاهکاره چه برسه به کیفیت بازی که خیلی خوبه
سال ۲۰۲۳ رو مایکروسافت خوب شروع کرد،امیدواریم ادامش هم همینطوری باشه
بازیش باحاله ولی اگه۳ The Evil Within میداد بیشتر خوشمان میامد انصافا جاش خالیه تو بازی های نسل جدیدی
هنوز دانلود نکردمش ولی طبق گفته ها انگار خیلی بازی خوبیه
این بازی های کوچیک خیلی خوبن
بازیای کوچیک: باگ کمتر، حجم کمتر، خلاقیت بیشتر و طنز بالاتر
مثل همین و stray
بالاخره یه بازی متفاوت و خوب
به نظرم خیلی غافلگیری خوبی بود فکر کن بدون هیچ صبری همون شب یه بازی تازه رو همون شب حتی داخل گیمپس بتونی تجربه کنی
بعد یه عده میگن گیم پس بده نمیبینن گیم پس باعث میشه این جور خلاقیت ها سود آور باشن
فعلا با ۵ نقد متای ۸۸ داره
بنظرمن پسر سانست اوردرایوه این بازی
تجربه میکنم🎈
بازی خوبیه ولی واقعا کاش میشد میکامی یک بازی با کیفیت aaa بسازه
باید جالب باشه.
من خیلی دوست دارم اینو بازی کنم ولی ( کنسول ندارم) فقط یک pc ذغالی دارم که همه بازی های نسل ۶ و اوایل نسل ۷ بازی کردم 🥲امیدوارم هیچی آرزو به دل نمونه و هر کی به کنسولش برسه😆
تو ایموجی اخرت یه عالمه درد رو میشه حس کرد امیدوارم به ارزوت برسی
امیدوارم همه برسیم ♥️
منم یه pc زغالی دارم دو روزه فقط دارم تیم فورترس بازی می کنم
به به، یه خبر خوب برای ایکس باکس، مبارکتون باشه❤
خب به امید موفقیت هرچه بیشتر استاد میکامی و تانگو گیم ورکس
بازی بشدت خوش ساخت و خوبیه گیمپلی موسیقی همچی عالی
من خودم شخصا تا قبل از این بازی امیدی به تانگو گیمز نداشتم ولی های فای راش ثابت کرد چه پتانسیلی داره این استدیو ، کلا شخصا بنظرم از بازی های ترسناک بیان بیرون و هک اند اسلش بسازن، با بودجه محدود های فای راش ساختن فکر کن با بودجه نامحدود چی بسازن.
و این که آقا من **** به مسئول مارکتینگ یا هرکی مسئول شدودراپ این بازی بوده واقعا تصمیم خوبی نبود
شدو دراپ برای بازی های آنلاین مثل Apex جوابه آخه کدوم عقل سلیمی بازی داستانی به این کیفیت شدودراپ میکنه
کاش سایت هایی که اخبار گیم رو تو دنیا پوشش میدن بیش تر به بازی های کوچیک اهمیت بدن
ولی نکته ای که هست بازی کوچک بسیار بهتری از این بازی تو این سال ها معرفی شدن ولی هیچ کدوم مورد عنایت جامعه گیمری قرار نگرفتن و اگه این بازی هم به دلیل جنگ کنسولی طرفدار های سونی و مایکروسافت نبود این بازی هیچ وقت دیده نمیشد همین الان هم بازی های بهتری دارن عرضه میشن ولی هیچ توجهی بهشون نمیشه!!
واقعا چه فشاری داری از انحصاری خفن جدید ایکس باکس میخوری دلم رسما برات میسوزه
بزودی هم احتمالا متاش بشه ۹۰
خیلی هم بنظرم موفق خواهد شد
بازیه خوبیه خیلی خوشم اومد
بازیش خوبه🗿👍
همه باید تجربه کنن مخصوصا آقایون گیم پس دار.
فوراسپوکن به دیار باقی شتافت، فکر کن این همه تبلیغ بازیت رو کنی بعدش یه بازی که هیچ کس روحشم خبر نداشت تا دیروز وجود داره فروشش تو استیم ازت جلوبزنه :))
خیلی عجیبه همچین بازی ای متای ۸۸ و یوزر اسکور بالای ۹ بگیره
خلاقیت همیشه خوبه
نه به اون که مایکرو بازی هاشو سه چهار سال زودتر معرفی می کنه
نه به اینکه یکدفعگی شادو دراپ می کنه بازی رو
یک رویکردی بین شادو دراپ و معرفی زودهنگام رو در نظر بگیره بهتره
اونم از شینجی میکامی !
خیلی جالبه
مگه شینجی خالق بازیه؟
مثل عکسش کارتونی نیست ؟
ریلستیک پرست؟
صد درصد
تو مراسم معرفی شد: چه باحاله.
از سازنده هایه Evil within: عجب ಠ_ಠ
زده همین الان منتشر شد: عالی 🗿🤌
می خوای بری دان کنی بعد می بینی برای ایکس باکسه فقط: ಥ‿ಥ
حتی غافلگیری هم درباره این بازی حق مطلب رو ادا نمیکنه این بازی و درخشش اون یه چیزی فراتر از این حرفاست، کی فکرشو میکرد اصلا که تانگو یه بازی انقدر خلاقانه و جذاب رو اونم بدون ایجاد هیچ پیش زمینه فکری برای گیمرا، توسعه بده و عرضه کنه و تازه در آخر انقدر با استقبال بی نظیر رو به رو بشه اونم به این حد و اندازه!
نمره metacritic بازی ۸۸
نمره opencritic بازی ۹۱
یوزر اسکور ۹.۲
نمره استیم ۱۰/۱۰
…..
این اعداد و ارقام برای یه بازی که بدون هیچ ادعای قبلی عرضه شده یعنی بی نظیر!
D:
از ترس اینکه معامله اکتیوژن به هم نخوره این کارو کردن
وقتی مایکروسافت بتسدا رو خرید میگفت اکثر بازی های بتسدا مولتی پلتفرم باقی خواهد موند ولی در عمل همشون انحصاری تام وقت ایکس باکس شدن
شوراها چشم شون رو باز کنن همین گیم میتونه فاتحه معامله اکتیوژن رو بخونه
مایکروسافت هیچوقت نگفت بازیای بتسدا انحصاری نمیشدن و مثل الان تعهدی براش نداد
تو یک پادکست فیل گفت اکثر بازی های بتسدا مولتی میمونن
منظور بازیای اینده نبود ، راجب پشتیبانی و اینا از انلاینا بود ، قبلیارو میگفت
راجب بازیای اینده گفته بود کیس ب کیس بررسی میشه
حتما مایکروسافت هم مغز خر خورده ۷/۵ میلیارد پول داده تا بازی ها رو با پول خودش بسازه دو دستی تقدیم سونی کنه؟
در ضمن دوتا از بازی های بتسدا تا الان انحصاری پلیستیشن بودن نهادها اگه ببینن باید همین الان قرارداد رو تایید کنن این بازی هم اولین انحصاری بتسدا برای ایکس باکسه
راستی گوست وایر کجاست؟ فاینال فانتزی مولتی پلتفرم کجاست؟
خیلی جالبه سونی فنا میگن مایکروسافت حق نداره انحصاری کنه بازی رو اما هرچی سونی اینکار رو بکنه کامل حقشه و درسته
اولا گوست وایر انحصاری زمانی هست مثل خیلی از بازی های انحصاری مایکرو این یک
۲ فاینال فانتزی از اول تو انحصاری سونی بود فقط یک نسخه رو مولتی پخش کردن
و اینکه چرا شما اینقدر کمبود iq دارین؟ نمیتونین بفهمین این پولی که این وسط خرج شده هیچ آورده ای نداره؟ فقط خواسته یه سری بازار ها رو کوچیک کنه؟
اگه مایکرو پول خرج میکرد ای پی بسازه و بازی جدیو خلق کنه باید خوشحال میشودین
این روند ادامه پیده کنه هر دهه دو تا گیم خوب رو شاهدیم
آیپی جدید نمیسازه؟ کی گفته تو؟
استارفیلد
ردفال
های فای راش
ایندیانا جونز
فیبل
و کلی بازی دیگه اینا هیچن؟
در ضمن باشه من مشکلی با انحصاری زمانی ندارم پس مشکلی نداری گیم های اکتیویژن ۲ سال انحصاری زمانی باشن مثل فوراسپکن؟ مشکلی نداری کالاف رو ۲ سال بعد رو پلیستیشن پلی بدی یا کراش یا دیابلو یا هر بازی دیگه ای ؟
یا بازی های بتسدا حداقل ۲ انحصاری زمانی باشن چی؟
این ای پی ها در دست ساخت بود عزیز
چه مایکرو بتسدا رو میخرید چه نمیخرید این آی پی ها ساخته میشد!
و اینکه مایکرو انحصاری زمانی کم نداشته!
من منتقد این خریدام چون باعث میشه سونی هم سرمایه اش رو به فنا بده
۱۰ سال دیگه (اگه جهان به قوت خودش باقی باشه) خواهین فهمید
بازی فوق العاده ای بوده تو این ۴/۵ ساعتی که بازیش کردم .
حتما بازیش کنید که نکنید از دستتون رفته .
یه جورایی منو یاد Sunset Overdrive میندازه همینطور Okami در کل بازی جالبیه ولی امیدوارم Tango Gameworks به ساخت بازی هایی که توشون تخصص داره یعنی Survivor Horror ادامه بده هنوز بعد این همه سال منتظر The Evil Within 3 هستم
این اولین انحصاری بتسدا بود مثل اینکه ترکونده !!! سال ۲۰۲۳ برای پلی اسیتشن سال سختی میشه
شینجی میکامی فقط یک آی پی ترسناک دیگه خلق کنه من دیگه ازت چیزی نمی خوام
اویل ویتین ۳ رو هم بده دست کارگردان اویل ویتین دو
فعلا بعد یساعت پلی دادن واقعا حال هوای تکراری بازیارو میشوره میبره و اگه کمی دلزده از بازیا شدین این بازی دوباره شمارو عاشق گیم میکنه
خیلی بازیه فان و رنگارنگ و با استایلی هست. همین امروز تمومش کردم.
تا حالا ندیده بودم یه بازی اینقدر طراحی هنری و فیلتر رنگش نزدیک به کامیک مدرن نزدیک باشه. سینماتیک های جالب و منحصر به فردش بعضی جاها ادمو یاد into the spider verse مینداخت و همین طور cyberpunk edge runner
سطح فشار سونی فنا هم نمره متای بازی شده
حاجی خیلییییی گاده روز اول نصب کردم عشق کردم حرف ندارن
دوستان حتما بازیش کنید که به تجربه فراموش نشدنیه
در جواب اون سونی فن عزیزی که توی پست معرفی این بازی میگفت جعبه تبدیل شده به مهدکودک ، باید بگم که همین مهدکودک از خیلی از بازی های انحصاری سونی متا بالاتری گرفت
البته متا واسه من مهم نیست اما از اونجایی که اصالت بعضی از این عزیزان متا پرستی هست مجبور شدم.
شما نظر اونو نباید پای همه سونی فن بزاری فن بودن بعد نیست اونجاش بد که کنسول رقیب درست کنی یادت بره همه اول گیمرن بعد فن مگه اکس باکس گیرز اف وار نداره هیلو سگانه رو نداره بهترین های تاریخ شوتر هستن چه فرست چه سوم شخص کاور گیری گان پلی بی نظیرن من سونی فنم اما شدید نگران هیلو بودم این مدت چرا چون دوسش دارم خوب گاد آف وار لست انچارتد هم فن دو آتیشه هستم متا بازی های سونی هم کم نبود انحصاری کاملاش مگه انحصاری زمانی بوده که اونم طبیعی کلا متا زیر هفتاد تا شصت متوسط میشه هفتاد تا هشتاد دو سه خوب میشه نود به بالا شاهکار متا مهم نیست من بازی سان اف روم ایکس باکس چند بود شصت رفتم پلی دادم گیم پلی بازی کلا تاریخی دوست دارم به دلم نشست گور بابای متا خودم خودت یه پا منتقد هستیم اینها که چه طرف ایکس باکس چه سونی این حرفو بزنه کنسول مقابل تحقیر کنه بچه هست شما که عاقل هستی نباید تحت تاثیر باشی
من همه سونی فن های عزیز رو جمع نبستم
گفتم برخی از این افراد.
واقعا شینجی میکامی کارگردان مورد علاقه من آز قدیم تا الان هست و این شجاعت که با اون پیشینه اویل راکون سیتی اویل چهار شیطان مرده یک و دو گوست وایر توکیو یکدفعه دقیقا نقطه مقابل این ژانر رو میسازه این ریسک شجاعت نترس بودن از عواقب واقعا ستودنی هست این خیلی مهمه خیلی همه بخاطر این شجاعت ریسک قطعا مورد ستایش قرار میدن استاد میکامی رو واقعا من تو این بیست سه چهار سالی که گیم میزنم فهمیدم ژاپن مهد خلاقیت اساتید انیمه ویدیو گیم طراحی کاراکتر ها گیمینگ مخصوصا ژانر وحشت و هک اند اسلش تکنیک ها کمبو ها هیجانی تازه بی نظیر میازاکی کوجیما میکامی اساتید سرزمین افتاب هستن که قابل توجه یه سری ها ژاپن که با خاک یکسان شد جنگ جهانی دوم اما با عمل کار صداقت با مردم کیفیت رو در صنعت تکنولوژی سرگرمی لحاظ کرد با دنیا هم قطع رابطه نکرد و طی سالها شد پاناسونیک سونی سوزوکی نیسان هوندا نیتندو که هر کدوم در بازار اروپا امریکا مثل الماس میدرخشن نیتندو پرفروشترین کنسول جهان میشه سوپر ماریو همینطور هوندا سوزوکی نیسان پاناسونیک تلفن ها برند کاخ سفید میشه بدون هیچ حرف اصافه گنده……..دنیا رو گرفتن نه فیلتر نه چیزی دارن پرسرعت ترین نت جهان دارن که یک دقیقه اینترنت ساعت پنج صبح تازه قطع میشه برای اون شصت ثانیه میان معذرت خواهی میکنن جبران میکنن اون یکدقیقه رو چون کشور که رو حساب کتاب باشه تجارت جهانی ثانیه ارزش داره براش یه سری جاها هم هست چند ماه کلا پدرش ادم در میاد تا وصل شع تازه به اینترنت جهان
حتی کدش رو هم از قبل در اختیار منتقد ها نداده بودن پشمام 😂
« رو این حساب میگم که هنوز نقد درست حسابی از سایت های درجه ۱ نیومده »
بازیش بازیه خوبیه کار ندارم به این چیزا ، ولی اگه همینو با گرافیک انیمه ای و توسط باندای نامکو میساختن مطمعنا یا اهمیت نمیدادن یا هیت میدادن، اینکه بتسدا و ایکس باکس توی این گیم دخیل بودن این چیزا کار ندارم ولی خدایی این انصاف نیست گیم هایی مثل اسکارلت نکسوز و تیلیس اف ارایز که خیلی خوب بودن در این کامیونتی دیده نشه، چون اونا هم یه شاهکار به تمام معنا بودن