جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم)

آرمان زرمهر
۱۷:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا

در قسمت دوم نمایش‌های جاودانه، تریلر های بیشتری از صنعت گیمینگ را مرور خواهیم کرد که به راستی در خاطر مخاطبان جاودانه شدند. با گیمفا همراه باشید.

در قسمت ابتدایی نمایش‌های جاودانه، نگاهی داشتیم به برخی از به یادماندنی‌ترین و جذاب‌ترین تریلرهای صنعت گیمینگ که حتی تا همین امروز هم در خاطر گیمرها مانند روز اول جلوه می‌کنند. اما متاسفانه مقاله‌ی اول ظرفیت کافی برای نام بردن از برخی دیگر از این تریلرها را نداشت از همین رو تصمیم گرفتیم در قسمتی دیگر از تریلرها و نمایش‌های بیشتری یاد کرده و خاطراتمان را دوباره زنده کنیم.

Overkill’s The Walking Dead – Aiden

عنوان Overkill’s The Walking Dead – Aiden از آن دسته عناوینی است که احساس می‌کنم تنها کسی هستم که آن را به خاطر می‌آورم. دنیای The Walking Dead از کامیک بوک‌ها گرفته تا سریال‌ها و بازی‌های ویدیویی آن همیشه برایم جذاب بوده‌اند و خودم را یکی از طرفداران مشتاق آن می‌دانم از همین رو زمانی که اولین تریلر Overkill’s The Walking Dead پس از سال‌ها صحبت از آن بالاخره منتشر شد به یاد دارم که به شدت مشتاق تجربه‌ی آن بودم و با خودم می‌گفتم بالاخره یک استودیوی مناسب پیدا شد که بتواند برخلاف اکتیویژن، اثری اقتباسی از این دنیا خلق کند که به خوبی به ساختار آن پایبند باشد.

تریلر ابتدایی این عنوان، کاراکتر Aiden را به تصویر می‌کشد که خود را در هیاهوی روزمرگی گم کرده است و روی نیمکتی رو‌به‌روی کاخ سفید در واشنگتن می‌نشیند و به خوبی به بیننده احساس آشفتگی را منتقل می‌کند. پس از این که چشمانش را بسته و دوباره باز می‌کند تریلر نمایی آخرالزمانی جذابی را از واشنگتن به نمایش می‌گذارد که به خوبی حس مرگ و تباهی را منتقل می‌کند. این تریلر نه تنها بسیار خوش ساخت است بلکه از همان ابتدای کار بیننده را درگیر کرده و به خوبی او را سرگرم نگه می‌دارد.

شخصا عاشق شهرهای تخریب شده‌ی زامبی زده هستم که خیابان‌هایش بوی مرگ می‌دهند و به نظرم در این تریلر ابتدایی این بازی یک نمای فوق‌العاده را از چنین کانسپتی به نمایش گذاشت که بلافاصله من را برای تجربه‌اش مشتاق کرد اما متاسفانه پایان راه این بازی بسیار ناراحت کننده بود به طوری که امروزه هیچ راهی برای دسترسی قانونی به این بازی وجود ندارد چرا که کمی بعد از عرضه برای PC به دلیل عملکرد ضعیف و مشکلات قانونی بین ناشر و سازنده این بازی نه تنها از روی کلاینت استیم برای همیشه حذف شد بلکه نسخه‌های کنسولی آن نیز به کلی کنسل شدند.

با تمام این توصیفات اگر یک یادگاری از این اثر به جا مانده باشد همین سری تریلرهای سینماتیک بسیار جذاب آن است که شخصا برای من یادآور حسرت‌های من برای تجربه‌ی یک بازی لایق از دنیای The Walking Dead است. پیشنهاد می‌کنم اگر تریلرهای سینماتیک این عنوان را تماشا نکردید حتما این کار را انجام دهید.

Halo 3 – Believe

فرنچایز Halo عموما از تریلرهای بسیار جذاب و به یادماندنی‌ای برخوردار بوده است از همین رو این آخرین باری نخواهد بود که نام Halo را در این مقاله مشاهده می‌کنید. تریلر Believe از نسخه‌ی سوم این فرنچایز را به جرات می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین تریلرهای تاریخ این صنعت نام گذاری کرد. شما در طول این تریلر صحنه‌هایی از میدان جنگ را مشاهده می‌کنید که همگی با دست ساخته شده‌اند!

سربازانی را می‌بینید که با خشم به سمت جلو حرکت می‌کنند، برخی دیگر سر خورده، زخمی و یا ناامید هستند و برخی دیگر نیز از چشمانشان ترس می‌بارد. این صحنه‌ها بر مسائلی تاکید می‌کنند که شاید در طول تجربه‌ی بازی و هیاهوی آن به چشم نیایند اما اتفاق می‌افتند و همین باعث می‌شود این تریلر روح بیشتری به این نسخه ببخشد. همچنین در میان این میدا جنگ ما شاهد Master Chief هستیم که گرفتار شده است و در واقع تنها عضو متحرک این دایورامای زیبا است. او نارنجک پلاسمایی خودش را فعال کرده، به افق نگاه می‌کند و کلمه‌ی Believe روی صفحه نقش می‌بندد.

موسیقی استفاده شده در این تریلر نیز بسیار بر ساختار آن قالب شده است که حس ترس، خشم و امید را به خوبی در تک تک ثانیه‌های این تریلر تشدید می‌کند. همانطور که گفتم Believe یکی از خلاقانه‌ترین تریلرهایی است که می‌توانید تماشا کنید. ساخت این صحنه‌ی جنگ آن هم همه با دست در آخر قطعه‌ای به یادماندنی را بر جای گذاشته است که در ذهن هر طرفداری جاودانه شده است.

Bioshock – Beyond The Sea

سری Bioshock بی شک یکی از برترین فرنچایزهای تاریخ گیمینگ در بسیاری از بخش‌ها مخصوصا فضاسازی و به طور کلی گرافیک هنری محسوب می‌شود و تریلر Beyond The Sea هم به خوبی روی این خصوصیت تاکید می‌کند. این تریلر از همان ابتدا با یک صحنه‌ی بسیار جذاب شروع می‌شود که Jack را در حال سقوط در شهر Rapture در زیر دریا به تصویر می‌کشد. پس از آن ما شاهد مبارزه‌ی او با دشمنان مختلف از جمله Big Daddy هستیم که به خوبی محیط تاریک و مرموز Rapture را به رخ می‌کشد.

در همین حین می‌توانید نوای یک موسیقی جاز را می‌شنوید که به شکل عجیبی با تریلر همراهی کرده و بر محیط آن منطبق می‌شود به طوری که آن را به خوبی در خود غرق کرده و یکی می‌کند. این تریلر همچنین با وجود آن که گیم‌پلی اصلی بازی را به نمایش نمی‌گذاشت اما همچنان برخی از المان‌های بازی را به تصویر می‌کشید که به نوبه‌ی خود بسیار جذاب بود. طراحی Big Daddyها به تنهایی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این تریلر است که از قضا تمرکز آن نیز به شمار می‌آید.

به جرات می‌توان گفت این تریلر کلیت حال و هوای اولین نسخه‌ی Bioshock را در خودش پرورش داده و در اختیار بیننده قرار می‌دهد که قطعا آن را به شدت به یادماندنی می‌کند.

Dead Space – Launch Trailer

Dead Space اثری است که شخصا احترام بسیاری برای آن به عنوان یک بازی وحشت بقای مدرن قائل هستم و این مسئله را بارها اظهار داشتم. این بازی فرمول Resident Evil 4 را گرفته و آن را به شکلی متعادل‌تر پیاده‌سازی می‌کند که نتیجه‌ی آن اثری است که وحشت بقا و اکشن آن به جای آن که روی هم دیگر سایه بیندازند، هم دیگر را تقویت می‌کنند. حال که زمان زیادی از انتشار نسخه‌ی ریمیک این اثر نگذشته است چه چیزی بهتر از تماشا کردن تریلر لانچ نسخه‌ی اوریجینال در سال ۲۰۰۹ که به نظرم به راستی یک تریلر جذاب و به یادماندنی است.

تدوین این تریلر یکی از نقاط قوت آن است چرا که از ابتدا تا پایان تریلر بیننده را درگیر و مشتاق نگه می‌دارد و لحظات متفاوت را به خوبی با توجه به صحبت‌هایی که در پس زمینه در حال پخش شدن است به یک‌دیگر می‌چسباند. از طرف دیگر موسیقی‌ای که در پس زمینه در حال پخش است به بهترین شکل با صحنه‌های مختلف در هارمونی قرار دارد و به خوبی حس غم و در عین حال هیجان و ترس را در طول تریلر به پلیر منتقل می‌کند که به نظر من عالی است.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از آثار ترس امروزی یا حتی قدیمی در زمینه‌ی ساخت تریلر دارند، ساختار کلیشه‌ای استفاده از یک موسیقی مرموز در کنار تاکید بسیار بر جامپ اسکرها است که گاهی اوقات باعث می‌شود به کلی تعادل تریلر بر هم بریزد. این در حالی است که این تریلر از Dead Space دقیقا همچون تجربه‌ی بازی تعادل را رعایت کرده و ترسی از به نمایش گذاشتن لحظات اکشن خود ندارد اما با این حال دوز مناسبی از ترس و تباهی را نیز در آن تزریق می‌کند که باعث می‌شود از آن به عنوان یکی از برترین تریلرهای ژانر ترس یاد کنم.

Assassin’s Creed 3 – E3 2012

همانطور که در قسمت قبلی مقاله نیز اشاره کردم این فرنچایز خود به تنهایی توانایی پر کردن حجم نوشته‌ای با چنین مضمونی را دارا است و از همین رو انتخاب یک تریلر واحد از آن بسیار مشکل خواهد بود اما موردی که الان قرار است از آن یاد کنیم شخصا برای من یکی از جذاب‌ترین تریلرهای تاریخ این فرنچایز به شمار می‌آید. تریلر سینماتیک Assassin’s Creed 3 یکی از جذاب‌ترین تریلرهای این فرنچایز محسوب می‌شود که نه تنها مخاطبان را با چهره‌ی جدید آن آشنا می‌کرد بلکه به راستی حس و حال ورود به دوره‌ای تازه از این مجموعه را به مخاطب منتقل می‌کرد.

بازه‌ی زمانی این نسخه بسیار متفاوت با نسخه‌های پیشین بود و این مسئله کاملا به کاراکتر اصلی آن Conner نیز تعمیم داده می‌شد. در ابتدای تریلر و تماشای دویدن و پریدن او از درختی به درخت دیگر ندای سیستم پارکور گسترده‌تری را می‌داد اما این تریلر لحظه‌ای به اوج خودش می‌رسید که Conner تک نفره به سمت ارتش انگلیس‌ها هجوم می‌برد. همین صحنه به تنهایی مرا برای تجربه‌ی این بازی به شدت هایپ می‌کرد.

مشاهده‌ی Conner در حالی که با تبر جذابش دشمنان را قلع و قمع کرده، از اسلحه‌هایشان بر علیه خودشان استفاده و در نهایت با تیرکمان رهبر این ارتش را بین هیاهوی جنگ نشانه رفت باعث می‌شود که در همین لحظه و فکر کردن به آن صحنه نیز مو بر تنم سیخ شود. این تریلر با وجود آن که صرفا یک تریلر سینماتیک محسوب می‌شد اما به خوبی کلیات مکانیزم‌های بازی را به نمایش می‌گذاشت و شخصیت Conner را نیز به عنوان یک شخصیت متفاوت از چیزی که تا به آن زمان در فرنچایز دیده بودیم به تصویر می‌کشید.

یک قاتل خون سرد که از قدرت بدنی و توانایی مبارزه‌ی تن به تن بسیار بالایی نیز برخوردار بود و در عین حال ظاهری متفاوت از فرقه را به تصویر می‌کشید. برخلاف Ezio و Altair که هر دو مخفی‌کاری را روش ترجیحی خود برای نزدیک شدن به اهدافشان در نظر می‌گرفتند، Conner به عنوان قاتلی به تصویر کشیده می‌شد که از یک جنگ تمام عیار دوری نمی‌کند و به عنوان یک سمبل امید نیز به نمایش در می‌آید.

در آخر باید گفت این تریلر از همان ابتدا در ذهن من حک شده و همیشه حس و حال خاصی را برایم زنده می‌کند. همچنین این تریلر یادآور دورانی است که به راستی هرگاه صحبت از Assassin’s Creed می‌شد به جای آن که با درماندگی از آن یاد کنم، با هیجان درباره‌ی نسخه‌ی بعدی آن سخن می‌گفتم، حسی که متاسفانه چندین سال است که دیگر وجود ندارد. اما خصوصیت گذر دوران همین است، در حالی که این می‌گذرد تکه‌هایی مانند همین تریلرها را بر جای می‌گذارد که رنگ و بوی دوران خاصی از تاریخ این صنعت و عناوین آن را دارند.

The Legend of Zelda: Breath Of The Wild – E3 2014

عنوان The Legend of Zelda: Breath Of The Wild روند توسعه‌ی پر فراز و نشیبی را طی کرد که البته تا حدود زیادی می‌توان گفت که به نفعش بود اما همین تاخیرهای متعدد طرفداران را بیشتر مشتاق و تشنه‌ی یک نسخه‌ی تازه از این بازی می‌کرد. در مراسم E3 سال ۲۰۱۴ کمپانی نینتندو با نمایش تریلری از این عنوان طرفداران را بیش از هر زمان دیگری برای تجربه‌ی نسخه‌ی جدید The Legend of Zelda هایپ کرد و به راستی لحظه‌ای به یادماندنی برای طرفداران این فرنچایز رقم زد.

در ابتدای این تریلر ما دنیای آرامش بخش و رنگین این بازی را مشاهده می‌کنیم که آرت استایل آن سریعا چشممان را می‌گیرد. دیدن اینکه نینتندو تصمیم گرفته است رویکردی متفاوت نسبت به آرت استایل این نسخه پیشه کند بسیار هیجان انگیز بود چرا که حالا شاهد زیباترین دنیایی بودیم که این فرنچایز تا به آن زمان به تصویر کشیده بود. همچنین ما در این تریلر با دشمنان جدید این بازی یعنی Guardianها آشنا شدیم و مشاهده کردیم که چه دشمنان چابکی هستند. در آخر نیز تریلر با یک سکانس بسیار جذاب از Link، هنگامی که در هوا در حال تیراندازی با تیروکمان بود به پایان رسید.

این تریلر سوالات بی‌شماری را برای طرفداران بوجود آورد چرا که هیچکس نمی‌دانست دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. دنیا، داستان و حتی دشمنان نیز رنگ و لعاب تازه‌ای به خود گرفته بودند که برای طرفداران کاملا تازه بود و در واقع این تریلر نقطه‌ی شروعی برای طرفداران به شمار می‌آمد تا بتوانند با استفاده از ایده‌ی کلی بازی شروع به ساخت تئوری‌های مختلف بکنند. در نهایت این تریلر به یادماندنی به اثری ختم شد که امروزه از آن به عنوان تحولی در صنعت گیمینگ یاد می‌شود.

Halo Reach – Deliver Hope

همانطور که کمی بالاتر گفتم، قرار است باز هم نام Halo را در این مقاله مشاهده کنید و این بار با تریلر Deliver Hope از Halo Reach که به نظرم یکی از برترین تریلرهای تاریخ این فرنچایز است. Halo Reach داستانی بسیار جذاب و حماسی را روایت می‌کرد و به دلیل همین داستان‌سرایی نسبتا متفاوت آن بود که بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفت و بسیاری از آن به عنوان یکی از برترین نسخه‌های فرنچایز یاد می‌کنند.

این تریلر لایو اکشن کاراکتر Kat را به تصویر می‌کشد که سعی دارد در بین هرج و مرج میدان جنگ، یک بمب را به داخل سفینه‌ی Covenant ببرد. تریلر از لحاظ فضاسازی و به نمایش در آوردن حس و حال این نسخه عالی عمل می‌کند و کارگردانی آن نیز بی‌نقص است. ما شاهد مبارزه‌ی Kat با دشمنان مختلف، رد شدن از موانع و انفجارهای متعدد هستیم که همگی بودجه‌ی مناسب این لایو اکشن را به عنوان یک تریلر به خوبی استفاده می‌کند و به راستی طی زمانی که در حال پخش است کاملا بیننده را محو خود می‌کند گویی که در حال تماشای یک فیلم هالیوودی هستیم.

علاوه بر این موارد این تریلر تاکید بسیاری بر شجاعت و دلاوری اسپارتان‌ها دارد که در طول داستان بازی نیز شاهد آن هستیم و این لایو اکشن نیز در طی زمان خود، تصویر مناسبی از آن خلق کرده و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. موسیقی پس زمینه به بهترین شکل با ریتم کلی تریلر همراه می‌شود و در نهایت یک نمایش بسیار تاثیرگذار و به یادماندنی را از این عنوان بر جای می‌گذارد که هیچ‌ وقت به فراموشی سپرده نمی‌شود.

سخن پایانی

تریلرهای جذاب و به یادماندنی قطعا در صنعت گیمینگ کم نیستند و مواردی که ما در این دو قسمت به آن‌ها پرداختیم تنها بخش کوچکی از آن‌ها محسوب می‌شوند. برخی از این تریلرها ایده‌های تازه‌ای را در به تصویر کشیدن هویت یک اثر پیاده‌سازی می‌کنند و برخی دیگر نیز به دلایلی از جمله کارگردانی مناسب و یا تدوین تاثیر گذار و بهینه عالی جلوه می‌کنند.

در آخر تمام این تریلرها یادگار این صنعت هستند، زمانی که این بازی‌ها دیگر به هیچ وجه قابل دسترسی نباشند تنها راه زنده نگاه داشتن یاد آن‌ها همین تریلرهایی است که از خود بر جای گذاشته‌اند.

کدامیک از تریلرهایی که امروز به آنها پرداختیم برای شما جذاب‌تر بودند؟

the one above allunknownمهدى قانع‌پسندMincraftخستهJETRANGGGVahidvhHunTeR007IrNHadesگیمر خسته از بی پولیRpgFanred-eyed Banished KnightSepehrSpider-Man❤GOD OF WAR❤GrandWarden.Lone wolfAHCmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت دوم) - گیمفا