پیش نگاهی بر بازی I Am Alive
استودیوی فرانسوی Darkworks را بیشتر با عنوان The New Nightmare از سری Alone in the Dark و Cold Fear می شناسیم.می توان گفت که عناوین این استودیو که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد، چندان قوی و از لحاظ فنی سرآمد نبودند، اما اتمسفر خاص و طراحی های هنری زیبای آن ها که بیشتر کار طراح هنرمند این استودیو یعنی گیولم گاراند است به طوری با بازیکن ها ارتباط برقرار می کرد که کم کم باعث مطرح شدن نام استودیوی Darkworks شد.
پس از ساخت بازی Advanced Warfighter از سری Tom Clancy’s Ghost Recon در سال ۱۳۸۵، استودیوی Darkworks مدتی بدون سر و صدا به کار خود ادامه داد تا این که در سال ۱۳۸۷ شایعه شد که خانم جید ریموند، طراح بازی Assassin’s Creed دارد بر روی یک عنوان جدید از استودیوی Darkworks کار می کند؛ این شایعات همچنان ادامه داشت که در E3 سال ۲۰۰۸ این بازی با نام I Am Alive رونمایی شد و مشخص شد که کار کردن جید ریموند در این پروژه تنها یک شایعه است.
استودیوی Darkworks در E3 2008 ضمن نمایش دادن اولین تریلر از بازی I Am Alive، هیچ گونه اطلاعات دیگری از این بازی که به نظر می رسید جو و اتمسفر سنگینی هم دارد نداد.
طرفداران و بازیکن ها همچنان به دنبال اطلاعات بیشتری از I Am Alive بودند و از طرفی دیگر بازی همچنان تاخیر می خورد. تا این که پس از مدتی اعلام شد استودیوی Darkworks دیگر روی این عنوان کار نمی کند و ادامه ساخت بازی به استودیوی Ubisoft Shanghai سپرده شده. این استودیو هم تلاش مجدد برای ساخت این بازی را از ابتدای سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز کرد.
استودیوی Ubisoft Shanghai را می توان اصلی ترین استودیوی این شرکت فرانسوی در آسیا دانست که قبل از بر عهده گرفتن کار ادامه ساخت بازی I Am Alive، بر روی بازی هایی مانند Brothers in Arms: D Day و سری Rayman کار کرده بود و تجربه بدی از ساخت این بازی ها نداشت. ضمنا این استودیو نزدیک به ۵۰۰ کارمند داشت که این تعداد ۵ برابر تعداد کارمندان استودیوی Darkworks بود!
بعد از گفتن این مقدمه چینی ها و توضیح راجع به سازندگان بازی، بهتر است کمی هم به خود بازی بپردازیم!…
داستان
داستان بازی I Am Alive در شهر شیکاگو آمریکا اتفاق می افتد؛ شیکاگویی که با آنچه در فیلم ها و بازی های دیگر (مانند Driver 2) دیده اید بسیار تفاوت دارد. در اینجا شیکاگو در اثر یک زمین لرزه بسیار مهیب تخریب شده و تمام راه های ارتباطی این شهر با سایر نقاط قطع شده و این در حالی است که مناطق و شهر های اطراف با بحرانی دیگر به نام کم آبی مواجه اند…
به نظر می رسد که اتمسفر سنگینی بر بازی حاکم باشد و طراحان در بیشتر بازی می خواهند حس ترس و تنهایی و سکوت را به بازیکن منتقل کنند.
بعد از این زلزله ۱۰.۳ ریشتری که در شیکاگو آمده، تیم های نجات نتوانسته اند بسیاری از آسیب دیده ها را نجات دهند و میلیون ها نفر در زیر آوار جان باخته اند. قهرمان اصلی بازی شخصی معمولی و از طبقه متوسط جامعه به نام “آدام کولینس” است که در اثر این زلزله دوست دخترش را گم کرده و می خواهد برای نجات جان او شیکاگوی خراب شده را زیر و رو کند؛ اما غافل از این که در این راه جان خودش به خطر می افتد…
روند بازی
دید دوربین در بازی I Am Alive از دید اول شخص و کارکتر اصلی یعنی “آدام کولینس” است. فضای شهر شیکاگو بسیار به هم ریخته است و ساکنان این شهر برای زنده ماندن دست به هر کاری، حتی حمله به دیگر انسان ها و خوردن گوشت و تن آن ها می کنند؛ در این شرایط “آدام” باید بتواند از خودش دفاع کند و سازندگان هم برای این کار تکنیک ها و راه های زیادی را در اختیارش گذاشته اند.
او می تواند سلاح های خالی (و در چند مورد همراه با فشنگ) را از سراسر شهر شیکاگو جمع آوری کند و به وسیله آن انسان های دیگر را بترساند؛ این سلاح ها شامل کلت، مسلسل و نارنجک می شوند.
همچنین امکان رانندگی در سطح شهر شیکاگو وجود دارد که مطمئنا برای خیلی از بازیکن ها جذاب خواهد بود؛ به محض سوار شدن “آدام” به ماشین دید دوربین به نمایش سوم شخص از پشت ماشین می رود و در حالت پیاده هم می توانید از بین دو دید اول شخص و سوم شخص به دلخواه خود یکی را انتخاب کنید.
از نظر گرافیکی فعلا نمی توان نظری قطعی در مورد I Am Alive داد؛ موتور پایه بازی LEAD نام دارد که چندان نام آشنا نیست و نمی توان به طور قاطع گفت که گرافیک I Am Alive خوب هست یا بد. ولی مطمئنا از نظر هنری حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.
هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار بازی I Am Alive اعلام نشده، ولی قرار است بر روی پلتفرم های PC, X360, PS3 و البته نسخه جداگانه ای برای Wii منتشر شود.
I Am Alive بازی خوبی به نظر می رسد، ولی با توجه به وجود نداشتن بخش های چند نفره در بازی، برای موفقیت باید داستانی گیرا و گیم پلی طولانی و سرگرم کننده ارائه دهد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات