بازی The Elder Scrolls 6 چگونه میتواند سیستم شخصیسازی را بهبود ببخشد؟
بازی The Elder Scrolls 6 میتواند با الهام گرفتن از مادها، سیستم ساخت شخصیت Skyrim را به شکل چشمگیری بهبود و ارتقاء دهد.
محبوبیت بازیهای نقش آفرینی جهان آزاد تا مدتها پایدار میماند، زیرا به بازیکن این آزادی عمل را میدهد که هرطور میخواهد خلق کند، با دشمنان مواجه شود و به اکتشاف بپردازد. این قضیه تا حد زیادی به شخصیسازی کاراکتر اصلی برمیگردد، جایی که بازیبازان شخصیت خود را میسازند و با توجه به نیازشان آن را شخصیسازی میکنند. سری The Elder Scrolls به دلیل انتخاباتهای زیادی که در اختیار بازیکن قرار میدهد، در دستۀ فرنچایزهای منحصر به فردی قرار میگیرد که شخصیسازی عمیقی دارند. این امکان برای بازیکنان فراهم شده تا ظاهر شخصیتشان را شخصیسازی کنند و با استفاده از سیستم پیشرفت «مهارت-محور» بازی Skyrim، اژدهازادۀ (Dragonborn) مختص به خود را خلق کنند. بازی The Elder Scrolls 6 با گسترش و توسعۀ این سیستم شخصیسازی، میتواند حسی تازه و نوآورانه را در خود جای دهد.
اگرچه اطلاعات کمی از The Elder Scrolls 6 در دسترس قرار دارد و طرفداران برای اعلام بازۀ انتشار بازی احتمالاً باید برای مدتی طولانی منتظر بمانند، اما همچنان انتظارات بالایی از این عنوان میرود و همه امیدوارند که از نسخههای پیشین فراتر برود. نهتنها در ساختار Skyrim آزادیِ عمل بازیکن یکی از ملاکهای محوری بود، بلکه مادهای بیشماری که برای این بازی منتشر شدند نیز، انتخابهای شخصیسازی بسیاری را در اختیار بازیکن قرار دادند. بتسدا (Bethesda) باید در ساخت این سیستم، که پنجرۀ ورود بازیکن به دنیای بازی است، از این مادها الهام بگیرد و به نیازهای طرفداران امروزی سبک نقش آفرینی توجه کند.
بهبود شخصیسازی کاراکتر با مادهای Skyrim
فرنچایز Elder Scrolls از سالیان دور عادت داشته است که پیش از آشنایی بازیکن با شخصیتش، او را جای کاراکتر اصلی بگذارد. بخشی از این ماجرا به خاطر صحنههای «فرار از زندان» است که تقریباً در ابتدای هر نسخه از بازی تکرار میشوند. با گذشت زمان از عرضۀ Skyrim، بازیکنان تازهوارد در این مجموعه با توجه به نیاز وجود آپدیتهای جدیدِ ساخت شخصیت و سیستمهای شخصیسازی، مشکلاتی در رابطه با غوطهوری بازی تجربه میکنند. همانطور که بسیاری از بازیکنان باتجربۀ این عنوان میدانند، زمانی که بازیکنی شخصیسازی اژدهازاده را نهایی کرد، دیگر نمیتواند در طول بازی آن را ویرایش کند و تغییر دهد. فرایند طولانی ساخت شخصیت بیشتر روی آناتومی آن تمرکز دارد تا ویژگیهای شخصیتی یا پیشزمینۀ داستانی.
پروسۀ ساخت شخصیت در بازیهای نقش آفرینی رومیزی مانند سیاهچالها و اژدهایان (Dungeons and Dragons)، به دلیل تعیین پیشزمینۀ داستانی و شخصیتپردازی کاراکترها، امری حیاتی و مهم است. بعضی از مادهای Skyrim مثل “Character Creation Overhaul” (تحول عظیم سیستم ساخت شخصیت)، با افزودن نژادها و جنسیتهای جدید، برجهای تولد و Favored Attributes و دیگر موارد، غوطهوری بیشتری به بازی بخشیده و نشان دادهاند که بتسدا هنوز جای زیادی برای بهبود ساز و کار شخصیسازی این عنوان دارد. یکی دیگر از مادهای عالی بازی که “Show Player In Menus” نام دارد، ساز و کاری هوشمندانه است که به بازیکن اجازه میدهد تا کاراکتر را حین شخصیسازی تجهیزاتشان مشاهده کند. این قابلیت، روند شخصیسازی را به مراتب سادهتر میکند و حس غوطهوری بیشتری به بازی میافزاید.
بازی Elder Scrolls 6 چگونه میتواند شخصیسازی کاراکتر را بهبود ببخشد
در حالی که جزئیات کوچک زیادی را میتوان برای ساخت یک سیستم شخصیسازی منعطفتر به بازی اضافه کرد، جنبههایی بنیادین از سیستم فعلی Skyrim وجود دارند که باید بازنگری شوند. با بهرهگیری از سیستم ظاهری پیشفرض و یکدست بازیهای نقش آفرینی امروزی، برای بازیکنانی که خواهان این ویژگی هستند تجربۀ شخصیسازی راحتتری را فراهم کند. در نهایت، Elder Scrolls 6 باید با بهروزکردن نژادهای قبلی و الهامگرفتن از مادهای Skyrim، کاری کند که بازیکنان بتوانند شخصیتهای متمایزی داشته باشند.
با توجه به اینکه Fallout 4 یکی دیگر از پروژههای بتسدا با سیستم شخصیسازی غوطهورکننده و جزو آخرین آثار این تیم است، Elder Scrolls 6 شاید شباهتهایی با این عنوان داشته باشد. در هر صورت، بتسدا نباید فراموش کند که کوچکترین جنبههای شخصیسازی کاراکتر هم میتوانند تأثیرات بسزایی داشته باشند. امید است که این امکان برای بازیکنان فراهم شود تا صدا و ویژگیهای شخصیتی آواتار خود را انتخاب کنند و با صداگذاری شخصیت اصلی غوطهوری بازی را چند پله بالاتر ببرند. همچنین باید مدلی از کاراکتر که لباس، تجهیزات و ظاهر آن را نشان میدهد در بازی قرار دهند. علاوه بر آن، فکرش را کنید اگر زخمها و بریدگیهای بدن در عنوانی از Elder Scrolls قابلمشاهده باشند، چقدر میتواند به جذابیت و تجربۀ حماسی بازی بیفزاید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
به نظر من میزارنش برای بازی انحصاری زمان عرضه کنسول بعدی ایکس باکس مثلا نوامبر ۲۰۲۷ چون واقعا برگ برنده بزرگی خواهد بود
خیلی هم بعید نیست این بتسدا که پیر میکنه آدم رو برای بازی هاش ولی اگه نسل نه عرضه کنن بعد فال اوت برای نسل بعد باشه بهتره
اینکه گفتی ۲۰۲۷ درسته
ولی فک نکنم تا اون موقع کنسول نسل جدید بیاد چون تازه امسال سال ۲۰۲۳ بازیا دارن تماما نسل نهمی میشن وگرنه قبلش برا نسل هشتم میومد
الدر ۵ با اینکه در سال ۲۰۱۱ عرضه شده بی همتاست
مگر چنین عنوانی با آزادی تمام کمال میشه ساخت ؟ سلاح های بازی آنقدر زیاد هستن که آدم کیف میکنه، جادو هارو نگم که تموم شدنی نیستن. همچنین تیرکمون ها که دیگه …
تنوع اژدها ها و انمی های مختلف و …
سیستم اپگرید بازی بسیار بسیار عالی و همه جانبه
مراحل فرعی و اصلی جذاب و متفاوت و عالی
.
اسکایرم در سال خودش چه فراشاهکاری بوده، حتی تا به امروز هم عنوانی هم سطح باهاش ساخته نشده
.
مطمئنم تاد هاوارد الدر ۶ رو چنان گسترش میده که تا چندین سال سرگرممون کنه
الدر رو در کنار gta میشناسن چون پی در پی گوتی شده و همچنین همیشه سال ها طول کشیده تا نسخه بعدیش ساخته بشه و همچنین اینکه محتوا های بسیار پر جزئیات و عالی داره. متای بالای ۹۳ و پی در پی هم داشته
من که منتظرم برای یک گوتی و متا ۹۵ ۹۶ دیگه
فعلا منتظر استارفیل باش وقتی بیاد همرو جذب میکنه
نشون دادن شخصیتت تو منو چیز جدیدی نیست همون مادم از رو ابلیویون برداشتن
کلا از ویس اکتر برای شخصیت اصلی متنفرم باعث نابودی حس غوطه وری میشه همینکه دیالوگ مثل فالوت ۳ کامل نوشته بشه و بزنیم بهتره
پیش زمینه داستانی جالبه و استارفیلدم اضافه اش کرده امیدوارم واقعا بیارنش
البته این بخش شخصیت سازی توی گیم پلی اتفاق میوفته(از تصمیمات و رفتاری هایی که انجام میدی) تا همون اول
تصور اینکه الدر ۶ داره میاد اونم بعد اینهمه سال و با کیفیت نسل ۹ و صدرصد بهبود تو اکثر بخشها واقعا خودش یه هایپ دیوانه کننده ای به مخاطب میده ، و بنظرم راحت میتونه عنوان بهترین ارپیجی نسل ۹ رو واسه خودش کنه .
رقابتش تو این نسل با ویچر عجب رقابتی میشه….
یکی از بهترین عناوینی که تا به امروز تجربه کردمskyrim بوده،امیدوارم تاد هاوارد و تیم توسعه بترکونن دوباره🎈
با سعی و کوشش فراوان
قطعا یکی از مورد انتظارترین بازی های تاریخ صنعت گیمه
مقاله خوبی بود
ولی چند تا اشتباه داشت، الدر اسکرولز اصلا بازی نیست که بدون دلیل و پیش زمینه مسئله ای داخلش وجود داشته باشه (اگه از بعضی نکات داخل اسکایریم چشم پوشی کنیم) حالا شما میگید نژاد جدید اضافه کنن؟ همین الان هم الدر اسکرولز کلی نژاد داره، خیلی زیاده من که داخل هیچ فانتزی اینقدر نژاد ندیدم، منظورم حتی نژاد های غیر قابل بازی هم نیست، منظورم همین نژاد های قابل بازیه، بعد اینکه این مسئله اضافه کردن نژاد کلی لور پیچیده رو نیاز داره، این نژاد تا الان کجا بود؟ مال چه دوره ای هست؟ چه ویژگی داره؟ چطوری به وجود اومده؟ خیلی سخته که جواب این همه سوال رو داد و باید گفت که در نهایت فقط بشه نژاد دورف رو که خیلی تئوری و نظریه دارن اضافه کرد، در نهایت بیشتر مقاله به بحث گرافیک پرداخته، در شرایطی که الدر اسکرولز شش بازی بتسدا هستش و قطعا نکات مهم تری هستن تا شخصی سازی، این رو هم بگم که شخصی سازی نژاد و نشانه های تولد در الدر اسکرولز روی گیمپلی تأثیر دارن ولی خصوصیات ظاهری رو واقعا باید بشه که در حین بازی عوض کرد، و به نظرم بهتره شخصی سازی زره ترکیبی از مارریوند و فالوت چهار باشه، مارریوند یکسری مسائلی داره که هیچ گیمی داخل بازی های بتسدا نداره، ضمن اینکه کارکتر های بازی های بتسدا بهتره ویس نداشته باشن، در واقع بهتره هیچوقت ویس نداشته باشن، چون ما اون کارکتر هستیم و صدای کارکتر در واقع صدای ماست
” زمانی که بازیکنی شخصی سازی اژدهازاده را نهایی کرد، دیگر نمیتواند در طول بازی آن را ویرایش کند و تغییر دهد ”
این قسمت متن اشتباهه . توی اسکایریم یه جادوگر هست که میتونه به ازای پول ظاهر کاراکتر رو تغییر بده
در مورد سیستم شخصی سازی کاراکتر به نظرم چیزی که توی استارفیلد دیدیم جالب بود اگه همونا رو به الدراسکرولز بعدی هم اضافه کنن خوب میشه . مثل پیش زمینه داستانی و اینا . ولی با صداگذاری کاراکتر مخالفم رول پلی بازی رو خراب میکنه. وقتی کاراکتر صامت عه پلیر یه جورایی احساس میکنه واقعا در نقش اون کاراکتر توی دنیای بازی حضور داره . اما صداگذاری این حسو خراب میکنه ( به شخصه واسه من که اینطور بود ، توی فالوت ۴ هم با حرف زدن کاراکتر مشکل داشتم )
تو استارفیلد پیش زمینه داستانی وارد کردن
صامت بودن کارکتر اصلی هم به احتمال زیاد تغییر نکنه مگر اینکه ماکرو یه بودجه خوب بهشون بده تا بتونن خیلی بهتر از فالوت ۴ روش کار کنن
اما تو یه مصاحبه از تاد هاوارد میپرسن میگن تو بازی بعد(بعد از استارفیلد) دوست داری تو چه زمینه هایی بیشتر کار کنی
اگر درست یادم باشه تاد هاوارد میگه رو جزییات صورت و احساسات و سیستم مبارزات
قطعا قبل ۲۰۲۵ شاهدش خواهیم بود .
حتی تصور وسعت و عظمت این بازی هم ادم رو به وجد میاره.بحث انحصاری شدن این ای پی برای ماکروسافت خارج از نوشتن اون توی کامنت هاست اما خب با توجه به این چیزی که رخ داده و اجتناب ناپذیر هم هست بنظرم خریدن یه سریز اس کار معقولیه.خوشبختانه قیمت دلاری این کنسول اونقدر مناسبه که خیلی ها در کنار پلی استیشن یا پیسی میتونن تهیه اش کنن.هرچند همون هم از حیث قیمت ریالی هیچ سنخیتی با درامد های ما ایرانی ها نداره اما داشتنش به عنوان کنسول دوم برای بازی کردن عناوین بتسدا و سری فورزا و گِرز و هیلو میتونه برای گیمر های حرفه ای که بیشتر عناوین رو تجربه میکنن بهترین گزینه باشه…
برای هیچ بازی اینقدر هایپ نبودم توی زندگیم!
حالا هر وقت میخواد بیاد
Elder scrolls online رو با چه دی ان اسی میشه رو سری اس اجرا کرد؟
این دی ان اس بزن ۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۰ /۱۰.۲۰۲.۱۰.۱۱
فقط بگم بهت این دی ان اس رادار گیم هست دیگ استفاده کنی ازش یا نکنی خود دانی
ولی من خودم دو هفتهس دارم استفاده میکنم سرعت دانلود و بالا اوردن بازی عالی بوده .