نویسنده سری Mass Effect جدایی خود را از بایوور اعلام کرد
مک والترز (Mac Walters)، نویسنده مطرح و با سابقه سری بازیهای Mass Effect، با انتشار پستی در صفحه لینکدین خود اعلام نمود که استودیوی بایوور را ترک خواهد کرد.
جدایی کارمندان و توسعهدهندگانی که استودیوهای بازیسازی را ترک میکنند، اتفاق غیر منتظرهای در صنعت بازی محسوب نمیشود. در همین راستا، استودیوی بایوور (BioWare) بهتازگی یکی از افراد مهم و کهنهکار خود را از دست داده است.
این نویسنده کهنهکار با انتشار پستی در صفحه لینکدین خود تأیید کرد که پس از ۱۹ سال فعالیت در بایوور، دیگر قصد ادامه کار در این استودیو را ندارد. هنوز مشخص نیست که او برای ادامه فعالیت کاری خود به کدام استودیو خواهد پیوست.
متن پیام مک والترز به شرح زیر است:
۱۹ سال فعالیت در بایوور یک تجربه متحولکننده در زندگیام بوده و انتخاب را برای رفتن بسیار دشوار کرده است. من با افراد زیادی در این استودیو کار کردهام و این افتخار را داشتم که به عنوان بخشی از بهترین تیمهای توسعه و پروژهها باشم. درک همه اینها سخت است و میدانم که در سالهای آینده در مورد آن فکر خواهم کرد.
مک والترز نقش مهمی در عناوین بزرگ بایوور در طی دو دهه گذشته داشته است. او به عنوان نویسنده ارشد سابقه کار روی نسخه اول Mass Effect را دارد و به عنوان نویسنده اصلی در Mass Effect 2 و Mass Effect 3 و همچنین به عنوان کارگردان خلاق روی بازی Mass Effect: Andromeda کار کرده است. او همچنین به عنوان مدیر پروژه سابقه کار روی Mass Effect: Legendary Edition را نیز دارد. از طرف دیگر، والترز نویسندگی تعدادی از کمیکها و رمانهای Mass Effect را انجام داده است. لازم به ذکر است که وی در ساخت نسخه بعدی Mass Effect نقشی ندارد.
علاوه بر فرنچایز Mass Effect، مک والترز به عنوان نویسنده روی عنوان Jade Empire، به عنوان کارگردان روایت روی Anthem و اخیراً به عنوان مدیر تولید روی بازی مورد انتظار Dragon Age: Dreadwolf کار کرده است.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
وقتشه به Initiative بپیونده
هعب امیدوارم هرجا که میره موفق باشه
تا حدودی قابل پیشبینی بود از اونجایی که نویسنده سری Deus Ex رو آوردن که روی Mass Effect بعدی کار کنه
تقریبا میشه گفت هیچی دیگه از بایوویر قدیم نمونده. نه استانداردهاشون، نه اعضا و دیزاین گیم هاشون… یه دورانی بود خدایی میکردن و همه ی استودیوها میخواستن ازشون کپی کنن… از Neverwinter nights و Baldur’s gate گرفته تا Dragon age و Mass effect. عنوان Jade empire هم شاهکار underrated یی بود
برای dragon age که امید زیادی ندارم ولی بنظرم مس افکت با نویسنده ی جدید (نویسنده خفن سری Deus ex و Guardians of the galaxy) پتانسیل اینو داره که حداقل از لحاظ داستانی خیلی خوب باشه…
در دنیا داره چه اتفاقی میفته . چرا همه چی داره از هم میپاشه . اخره دنیاست ؟ میتونم یه چیزایی حس کنم 😖
چه آخر دنیایی ؟
یه آخر دنیا مثل لست؟
یه آخر دنیا مثل فال اوت ؟
یا یه آخر دنیا مثل هورایزن ؟
بیشتر میخوره مثل فال اوت باشه . راستش radaway ام تموم شده . بدون اون هم از vault میترسم بیرون بیام . زیاد هم اون تو باشم افسردگی میگیرم .
از دوستان عزیز ، اگه کسی radaway ضد حساسیت ، و pin برای دزدی داره ممنون میشم بهم قرض بده .
طرف عجب سابقه ای داره
عجیب نیست اگر چند روز دیگه خبر بیاد برای خودش استدیو زده
این دیروز اومد تو تیم استارفیلد
و شده یکی از طراحان ارشد بازی
مطمینی چرت و پرت نمیگی؟
دیگه با گندی که اندرومدا زد حتی نویسندش هم این مجموعه رو گردن نمیگیره
مهران رجبی میره جات نگران نباش همه جا هست