۳۴۳ اینداستریز همچنان به Halo Infinite و تولید محتوا برای آن متعهد است
پس از اخراج تعداد قابل توجهای از کارکنان مایکروسافت در هفتهی گذشته، استودیوی ۳۴۳ اینداستریز به طرفداران اطمینان خاطر داده که همچنان به Halo Infinite و آیندهی آن متعهد است. این استودیو گفته که به کار کردن روی “داستانهای حماسی، بخش چندنفره و موارد دیگر” ادامه خواهد داد.
در روز چهارشنبهی هفتهی گذشته، مایکروسافت از برنامههای خود برای تعدیل نیروی ۴.۵ درصدی خبر داد. این به معنای اخراج حدود ۱۰ هزار نفر از نیروی کار تقریبا ۲۲۰ هزار نفری این غول فناوری است. گزارشات از بلومبرگ حاکی از ضربه خوردن قابل توجه استودیوی ۳۴۳ در میان سایر استودیوهای ایکس باکس بودند. طبق این گزارشات خصوصا کسانی که در ۳۴۳ روی المانهای تکنفره کار میکردند اخراج شدهاند.
همین مهم باعث شد تا بسیاری فکر کنند که تیم توسعهی Halo Infinite کوچکتر خواهد شد یا در آینده شاهد توسعهی محتوا توسط استودیوهای خارجی هستیم. با این حال در روز شنبه استودیوی ۳۴۳ مستقیما با بیانیهای در شبکههای اجتماعی به این گمانهزنی پاسخ داد:
Halo و مستر چیف جایی نمیروند. ۳۴۳ اینداستریز به توسعهی داستانهای حماسی، چندنفره و موارد دیگر برای Halo در آینده ادامه خواهد داد.
Halo Infinite در طول روند توسعهی خود با مشکلات زیادی از جمله تاخیرهای متعدد و تغییر چندبارهی کارگردان دست و پنجه نرم کرده است. این مشکلات حتی پس از عرضهی بازی در دسامبر سال ۲۰۲۱ هم ادامه داشتهاند. حتی پیش از تعدیل نیروی هفتهی گذشته هم شاهد جدا شدن افراد مهمی از این استودیو از جمله کارگردان خلاق بخش چندنفره، کارگردان مهندسی و خانم بانی راس (Bonnie Ross)، رئیس استودیو در ۱۵ سال گذشته، بودیم.
پس از تعدیل نیروی هفتهی گذشته، چندین توسعهدهندهی سابق ۳۴۳ به انتقاد از مایکروسافت و نقش این شرکت در روند توسعهی پر فراز و نشیب Halo Infinite پرداختند. یکی از این منتقدان پاتریک رن (Patrick Wren) بود که به مدت هشت سال در ۳۴۳ کار کرده بود. رن تا قبل از ترک کردن استودیو در اکتبر سال ۲۰۲۱ طراح ارشد بخش چندنفره بود. او در حال حاضر بخشی از تیم توسعهی Star Wars Jedi: Survivor است. رن در توئیتر خود نوشت:
اخراج کارکنان ۳۴۳ نباید اتفاق میافتاد و Halo Infinite باید در وضعیت بهتری باشد. دلیل هر دوی این اتفاقات رهبری نالایق است که باعث شده تا افرادی که سخت مشغول کار روی Halo هستند تحت فشار شدید قرار بگیرند. همکاران سابق من همه عاشق Halo بودند و دوست داشتند تا بهترین بازی ممکن را به طرفداران ارائه دهند. توسعهدهندگان همچنان مشغول کار برای این رویا هستند.
بازی Halo Infinite در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پلتفرم PC در دسترس است.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
“Halo و مستر چیف جایی نمیروند”
امیدوارم منظورشون موندن تو استودیوی خودشون نباشه(‘:
در غیر این صورت :
R.I.P Halo franchise
همه بخش ها و استودیوها به کنار، بخش مولتیه هیلو اینفینیت واقعا نیاز به یه انقلاب داره، هیلو یک بازیِ لایو سرویسه و عالی بودنه بخش داستانیش فقط سی چهل درصده کاره، این یعنی هیلو اینفینیت در شصت هفتاد درصد بازی تا الان ناموفق یا ناکافی بوده، سر درنمیارم آخه مسترچیف کالکشن به اون زیبایی ازش پشتیبانی شده و میشه (البته اونم تا دو سال اول از کمبود محتوا رنج میبرد) و مولتیه اینفینیت اینجوری کم محتواست و فصل هاش انقدر دیر آماده میشه. خب دقیقا همون کاری رو که برای مسترچیف کالکشن کردین روو اینفینیت هم بکنید دیگه، وقتی یه چیزی توسط یک استودیو قبلا تجربه میشه خیلی زشته که دوباره تکرار بشه، قبل از عرضه اکثرا فکر میکردن یه کمپین متوسط در کنار یه مولتیه شاهکار خواهیم داشت، دقیقا برعکس شد
باشه حالا نیاز نبود اینارو بگی که چی؟
ببخشید دفعه بعد خواستم کامنت بدم حتما قبلش از شما اجازه میگیرم
کمپین شاهکار؟؟
کمپین خوب مولتی پلیر افتضاح
گرچه کمپینم از سطح انتظارات پایینتر بود و در کنار هیلو ۵ جزو ضعیف ترین نسخه های سریه
ضعیف تر از سطح انتظاراتِ شما بوده احتمالا، چون من شوتر اول شخص اکشننن بهتر از هیلو و دووم نمیشناسم، اگر میشناسید لطفااااا معرفی کنید منم باااش آشنا بشم، کلا توو شوتر اول شخص نو آوری دادن سخته چه برسه که اکشن هم باشه و چه برسه که تابحال هم ریبوت نشده باشه، حتی دووم با اون عظمتش مجبور به ریبوت شد تا بتونه فرنچایز رو زنده نگه داره، گنده های سبک شوتر اکشن مثل سریوس سم متاهاشون رسیده به ۶.۵. چه برسه به اینفینیت که ۸۷ گرفته، اشتباه شما اینجاست که نمرات شوترهای اکشن رو با اکشن ادونچرهای سوم شخص مقایسه میکنید، شوتر اکشن ساختن بسیار سخته و فقط کافیه نمرات این سبک رو دنبال کنید، فقط هیلو و دووم اند که میتونن همچین نمراتی بگیرن
دث لوپ و تایتان فال هر دو اکشن شوترن با متای ۸۹
پَرهااام 😐 دثلوپ رو شوتر اکشن میدونی؟؟ بازیش کردی اصلا؟؟ شیرین هفتاد درصد بازی ادونچرینگه، تایتان فال هم المان ادونچرینگ داره ولی از دثلوپ کمتر، دثلوپ زیادی ادونچرینگه، گفتم عزیز میخوای سبک شوتر اکشن ران ان گان رو بشناسی بشین سریوس سم و دووم و هیلو بازی کن آشنا شی با سبکش، چندتا بازی جدید هم از این سبک روو گیم پسه که همونطور که گفتم این سبک همه متاها زرد اند و بهمین خاطر هم استودیوها کمتر ریسک ساخت این سبک رو میکنن،
کمپین شاهکار، شوتر اول شخص اکشنی که نمره ۸۷ میگیره یعنی شاهکاره، فقط و فقط دووم و هیلو اند که امروزه میتونن همچین نمراتی بگیرن، درضمن دووم ریبوت شده و هیلو یک بار هم ریبوت نشده بعد از بیش از بیست سال، اسطوره های سبک اکشن شوتر نمراتشون رسیده به ۶.۵، لطفا یک بازی اکشن شوتر اول شخص بهتر از هیلو و دووم معرفی کنید، من بیست و پنج ساله دارم این سبک رو میجوام و بهتر از این دوتا سراغ ندارم، اکشن ادونچر نگیا، اکشن ران ان گان، منتظرم…
دووم به کنار واقعا شاهکاره ولی ولفنشتاین با اختلاف از هیلو بهتره توی نسل هشتم بگردی تایتان فال و بتلفیلد ۱ و بوردرلندز ۳ هستن و در کل تاریخ شوتر اول شخص بعید میدونم حالا حالاها بازی ای به سه گانه بایوشاک و هلف لایف برسه
جواب طولانیه ولی باید به یادگار بمونه. همین دیگه عزیز مشکل اینجاست که با سبک ها خوب آشنا نیستید، تمام بازی هایی که نام بردین از بایوشاک گرفته تا هف لایف و ولفنستین (که حتی اونم متاش کانال ۶ رو تاچ کرد) همه شون اکشن ادونچر اند، و هیچکدوم شوتر اکشن نیستن چه برسه که مثل هیلو و دووم اکشن ران ان گان باشن. شوتر اکشن مثال هاش میشه سریوس سم، یا مثلا نسخه جدیده فرنچایزِ قدیمیه gun grave. همه نامدارانِ این سبک متاشون زرد شده بجز هیلو و دووم، نع تنها فرنچایزهای سابقه دار که ریبوت شدن متا زرد اند بلکه آی پی های جدید هم نمیتونن خودنمایی کنن، چون ساختنِ سبک شوتر اکشن بسیار متفاوته با شوتر اکشن ادونچر، اِلِمانِ ادونچرینگ کلی دست سازنده رو باز میکنه برای ایده دادن و نوآوری، ولی بازی های شوتر اکشن ران ان گان اِلِمانِ خاصی ندارن که بشه ایده نو داد و تمام نوآوری ها هم قبلا داده شده و دلیلِ زرد شدنه متای تمام آی پی های جدید یا سابقه دار (بجز هیلو و دووم) هم همینه. جالبه بدونی که حتی دووم هم با ریبوت کردنه مجموعه تونسته به این متاها برسه و هیلو تنها و تنها بازی اییه که حتی یک بار هم ریبوت نشده در بیش از بیست سال و همچنان آخرین نمره ش ۸۷. گفتم که گشتم نبود نگرد نیست از لحاظ نمره متا هیچ بازی ایی حتی نزدیکه نسخه های آخره دووم و هیلو هم نیست
به به چقدر عجیب، توو کامیونیتیه تک بعدیه گیمینگ ایران از هیلو انقاد کردم دیس گرفت، باریکلا دارید پیشرفت میکنید و چند بعدی میشید!👏👏
یعنی چی نیاز نبود خب نظرشو داره میگه و درست هم میگه همون چیزی عرضه شد اگه خیلی قوی پشتیبانی میشد کمبودی حس نمیشد بخاطر گیمپس هم که شده باید یه رویداد ماهانه جذاب و تغیر فصل دقیقا تو یه فصل یعنی ۳ ماه
نوش دارو پس از مرگ سهراب.
خرید هوشمندانه برای مایکروسافت بانجی بود نه اکتیویژن. الان اکتیویژن قراردادش لغو شده بانجی هم با ۱۵۰۰ کارمند و ۴ تا آیپی در حال ساخت افتاده دست سونی =))
بانجی که الان اصلا آش دهن سوزی نیست تو همین چند سال هیچ بازی در حد حتی بازیای جانشینش ۳۴۳ ارائه نکرده یه استودیوی صرفا متوسط تبدیل شده هیچ بازی درجه یکی یا نیروی نخبه ای نداره
اما اکتیویژن قرارداد لغو نشده و همه هم میدونن تایید میشه ولی ضربه بزرگی جوانب این خرید و طول کشیدنش به ایکسباکس زده و میزنه.بجاش اگه مثلا ea رو خریده بود همین الان تو بهترین وضعیت ممکن قرار داشت ایکسباکس.کنارش مثلا سیدی پراجکت رو هم میگرفت
ولی اونا اولویتشون درامد بیشتره وگرنه اگه اولویت مخاطبش بود دهها خرید بهتر از اکتیویژن وجود داشت
دستینی دومین شوتر اول شخص پرطرفدار تاریخ صنعت گیمه و همین الان روزانه ۱ میلیون پلیر آنلاین داره.
حالا فکر کن کنار دستینی ۳ داره رو سه تا پروژه دیگه هم کار میکنه و تعداد کارمنداشم ماهی صد نفر داره بیشتر میشه. مایکروسافت بانجی رو با یک بیستم قیمت اکتیویژن میخرید هم دستینی رو داشت هم هیلو رو میتونست بسپره بهش هم اون سه تا ip آینده رو صاحب بشه.
قبلش اکتیویژن و بعد بتسدا خبر اومد ماکروسافت میخواست وانر گیمز رو بخره
اگه اونو میخرید عالی میشد هم خیلی بهش گیر نمیدادن
هم استودیو های خفنی مثل راکستدی میافتاد زیر دستش
هم میتونست با خرید یا حتی قرارداد انحصاری بتمن رو انحصاری ایکس باکس کنه
و خلاصه که بهترین اتفاق میافتاد تو ژانر فایتینگ هم بی رقیب میشد
ولی اگه خرید تایید بشه بعید میدونم بتونن وانر رو بخرن
چون پنج تا ناشر زیر دستت باشه (ایکس باکس گیم استودیوز ، اکتیویژن ، بتسدا ، بیلزارد ، وانر ) واقعا هم مدیریت سخته هم اینکه اجازه بهش نمیدن
بارها (تاکید میکنم بارها) به بانجی پیشنهاد دادن شایعش هم هست پستش
بانجی قبول نکرد
بخاطر اینکه بانجی از اولش هم خواستش استقلال بوده، توو خرید سونی حتی زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز نیومده و کاملا مستقله ، سونی به تکنولوژی لایوسرویس نیاز داشت که با دوبرابر قیمت خرید بانجی رو، تکتولوژیش هم که به کار مایکرو نمیومد که با وجود استقلال بخرتش،
سونی صرفا بخاطر تکنولوژی لایوسرویسِ بانجی بود که حاضر شد دوبرابر هزینه کنه به شرط استقلالِ استودیو و مولتی پلتفرم موندنش و نیومدنش زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز بازم بخرتش، مایکروسافت تکنولوژی لایوسرویس رو نیاز نداشت که حاضر باشه این شرط ها و این هزینه دوبرابری رو بپذیره. دو میلیارد دلار قبلا پیشنهاد داده بود به بانجی که بیادش زیرمجموعه اکس باکس استودیوز اما بانجی به استقلالش اصرار داره
الان که بهترین شوتر تاریخه
همین یک بازی مایکرو میرزه به کل سونی با دی ال سیاش
جااااننننن😂😂😂😂😂😂😂😂 داداش ببخشید سه گانه بایوشاک و دووم ایترنال و بوردرلندز ۲ و هف لایف ۲ موزن که این بازی بهترین شوتر تاریخ بشه ؟
کسی که تا الان halo بازی نکرده باید همین حرفو بزنه
بازی هایی که نام بردید همه رو بازی کردم و باید بگم به ضعیف ترین نسخه هیلو هم نمیرسن
من کالکشن هیلو رو گذاشتم برای عید برم سراغش ولی در مورد اینفینیت حتی قابل مقایسه با این بازیا نیست من شوترای زیادی بازی کردم و دیگه معیار شاهکار بودن یه شوتر اول شخص کامل دستمه اصلا از گان پلی که صحبت نکنیم بهتره در ابتدایی ترین حالت ممکنه دووم و بوردرلندز هم سلاحای فضایی دارن ولی اینقدر نچسب نیستن داستان خوبه بهترین بخش اینفینیت طراحی مراحلش بود ولی درک نمیکنم چرا هیلو باید اپن ورلد باشه به صورت کلی اگر بخوام نمره بدم شاید بتونم ۷ از ۱۰ بهش بدم اینفینیت که اصلا نتونست منو راضی کنه امیدم به کالکشن بانجیه ولی اینفینیت نه از لحاظ داستان در حد شاهکارایی مثل بایوشاک و بوردرلندز ه نه از لحاظ گیم پلی و شخصیت پردازی
مگه هنوزم کسی این زباله رو بازی میکنه؟ اهان چرا اون سیب زمینی فن هایی که بازی درست حسابی ندارن بازی میکنن. مجبورن دیکه بالاخره بهتر از هیچه
از سطح شعورت واقعا در تعجبم!!
یعنی بیشتر قراره گند بزنن به هیلو
اول خواستم بگم بهتره جمعش کنن و برن روی یه پروژه موفق تر سرمایه گذاری کنن که یادم اومد وفاداری سازنده به بازی نتیجه اش میشه انقلابی که توی No man’s sky بهوجود اومد به خاطر پایبندی سازنده اش…