سازمان فدرا در سریال The Last of Us چیست؟

علی محمدپناه
۱۴:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

قسمت ابتدایی فصل اول سریال The Last of Us به سازمان فدرا اشاره دارد که برای افراد ناآشنا با بازی‌ها ممکن است سوال‌برانگیز باشد.

هشدار اسپویل!

اولین قسمت از فصل اول سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us) در زمینه معرفی کاراکترهای اصلی و جهان‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در این میان نیز به سازمان فدرا اشاره می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

اتفاقات این سریال در جهانی رخ می‌دهد که توسط همه‌گیری قارچی به نابودی کشیده شده و داستان جوئل با بازی پدرو پاسکال، تس با بازی آنا تورو و الی با بازی بلا رمزی روایت می‌شود که در حال سفر در میان کشور نابود شده آمریکا هستند. دلیل سفر آن‌ها، مصون بودن الی نسبت به عفونت قارچی است که می‌تواند کلیدی برای ساخت واکسن و درمان برای این بیماری باشد و بشریت را نجات بدهد.

قسمت اول سریال «آخرین بازمانده از ما» تحت عنوان وقتی در تاریکی گم شدی (When You’re Lost in the Darkness) تنها پایه‌های این داستان بزرگ را بنا کرده و در عین حال، مهره‌هایی کلیدی و مهمی را در این جهان آخرالزمانی معرفی کرده است. یکی از آن‌ها نیز فدرا یا سازمان فدرال مدیریت بحران (FEDRA) است که جمعیت باقیمانده بشریت را با زور تحت کنترل خود دارد.

سریال The Last of Us
سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

اتفاقات قسمت اول سریال «لست آف آس» از سال ۲۰۰۳ میلادی شروع می‌شود که در آن، عفونتی قارچی انسان‌ها را به هیولاهایی خون‌خوار و ترسناک تبدیل می‌کند و ارتش آمریکا نیز وظیفه پیدا کرده تا کسانی که احتمالا به این بیماری مبتلا شده‌اند را نابود سازد تا از گسترش آن جلوگیری کنند. همین اتفاق نیز برای دختر جوئل به نام سارا با بازی نیکو پارکر رخ می‌دهد. آن‌ها به هنگام تلاش برای فرار از هرج و مرج، مورد اصابت گلوله یک سرباز قرار می‌گیرند اما جوئل زنده می‌ماند.

در ادامه قسمت، ۲۰ سال بعد به تصویر کشیده می‌شود که انسان‌ها درون شهرهای محصور شده با دیوارهای بلند و تحت کنترل سازمان فدرا زندگی می‌کنند. از همان ابتدا مشخص می‌شود که این سازمان قدرت نظامی قابل توجهی در اختیار دارد و هیچ حد و مرز اخلاقی یا اصولی ندارد و فقط سعی می‌کند تا افراد آلوده را در بیرون از دیوارها نگه دارند.

در قسمت اول نشان داده می‌شود که افراد مسلح سازمان فدرا در خیابان‌ها گشت می‌زنند، مقررات منع رفت و آمد شدیدی را اجرا می‌کنند و حتی کسانی که از دستورات سرپیچی می‌کنند را به دار می‌آویزند. این در حالی است که آن‌ها وسائل ویژه‌ای برای تشخیص افراد آلوده در اختیار دارند و کسانی که آلوده شده‌اند و حتی هنوز علائمی از خود بروز نداده‌اند را می‌کشند و سپس می‌سوزانند.

سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

همه این موارد حاکی از آن هستند که سازمان فدرا هیچ احترامی نسبت به انسان‌ها ندارد و فقط قصد دارد تا از امنیتی واهی محافظت کند. ترس مشوقی قوی برای نادیده گرفتن حقوق اولیه انسان است و سازمان فدرا نیز از همین مورد بهره گرفته تا باقی افراد را تحت سلطه خودش حفظ کند.

با اینکه انسان‌ها می‌توانند تحت سلطه سازمان فدرا زنده بمانند اما مطمئنا از دست یافتن به یک زندگی خوب و راحت باز خواهند ماند. با این حال، باید اذعان داشت که رویکرد بی‌رحمانه این سازمان سبب شده تا انسان‌ها برای دو دهه از شروع همه‌گیری در داخل این شهرهای محصور زنده بمانند.

در هر صورت، زیبایی داستان «آخرین بازمانده از ما» در همین است؛ هیچ شخصیت خوب یا بدی وجود ندارد و تنها انسان‌ها هستند که سعی دارند هر طور که شده زنده بمانند و گاهی اوقات نیز این کار باعث به قدرت رسیدن ظالمان می‌شود.

منبع: کولایدر

alihn2000AMIR WAZOWSKIDARKSIRENAli 0zademh.p❤GOD OF WAR❤jokerREZAGAMERNathan Miller.موز سخنگوgod of warBehzad zargary

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به به همچین مقاله ای نیاز بود برای شناخت بهتر
    واقعا فوق العاده بود قسمت اول
    و چقدر زیرکانه یه قسمت هایی داشت که نشون از هوش و خلاقیت بالای نیل دراکمن هستش
    خسته نباشید آقای محمدپناه دستخوش

    AMIR WAZOWSKIA.mTlou part 2 game of the centurymh.p❤GOD OF WAR❤jokerREZAGAMER
  • I'm Predator گفت:

    یه حرف حساب با دوستان عزیز سونی فن
    کاملا جدی
    اگر میخواید ماها بخصوص خودم من دست از هیت دادن و ترول کردن بردارم باید شماها که مدام منو ریپلای میکنید و فاز منطقی بودن بر می‌دارین باید جلوی این کاربران رو بگیرید که شب و روز و تو هر پستی هیت میکنن علایق مارو
    Xbox.home
    Naughty dog
    Amir
    جعبه خالی
    سیب زمینی فن
    و مابقی هیترهای شدید ایکس باکس و بازی هاش . برام سواله چرا اون اشخاص که فاز منطقی بودن بر می‌دارن در برابر هیت های شب و روزه این افراد هیچ کاری نمیکنن
    و بگم تا زمانی که این افراد دست از رفتارشون بر ندارن من و بقیه با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد

    Ezio Auditore da FirenzeA.mBehzad zargaryAll_fatherTlou part 2 game of the centuryAli 0zadeKratosRedLu Bu
    • شما هم اینو یادت باشه کاربرانی هم هستن که علایق من و امثال من رو هیت میکنن تو خاطرم نیستن ولی شما جلوی اونا رو بگیر تا ماهم چیزی نگیم !!!!!!!
      ولی اگ نشه خود من یکی یه تنه مایکروسافتو شبانه روز هیت میکنم تا دیگه امثال شما فاز خفن بودن نگیرن

      Tlou part 2 game of the century
    • بنده هیچ جا الکی و بدون منطق هیت ندادم یه مثال بیار اگه داری . اگه اسمم فشاریت کرده که خوب یه حقیقته متاسفانه این جعبه خالیه 🥺 در ضمن اصلا و ابدا هم از کامنت های شما ناراحت نیستیم و نمیشیم لطفا به همین مسیر ادامه بده هر نظر غیر منطقی و چرتی که عزیزی مثل شما مینویسه نشان از سنگینی و فشار این فضای پر از خالی ایکس باکس و درست کار کردن پلت فرم پلی استیشنه حالا باز نیای کل لیست آرزوهای ایکس باکس فن ها رو که قراره تا آخر نسل نه بیاد رو برای من لیست کنی ها هر وقت گیم اومد نقد شد بررسی شد بد بحث میکنیم در موردش هنوز جای نسل هشت درد میکنه با یه لیست چیزی درست نمیشه . در ضمن بازم میگم این ها همه شوخیه و تحملتو ببر بالا من خودم سریز اس هم دارم و پلت فرم دومم ایکس باکسه پس شل کن و لذت ببر دوست عزیز .

  • سریال Tlou شروع بسیار خوبی داشت. قسمت اول حسابی سرگرم شدم چون نمایش شروع آخرالزمان همیشه جذابه، ولی حس میکنم اونطور که بقیه لذت بردن ازش من نبردم (البته جسارت نباشه).
    اگه برای دیدنش دو به شک هستید و به سریال هایی مثل The Walking Dead یا فیلم هایی مثل Children of Men علاقه دارید، سریال Tlou پیشنهاد میشه.
    (فیلم Children of Men یک شاهکاره که ۱۰۰% پیشنهادش میدم و هسته داستان Tlou شباهت انکار ناپذیری با این فیلم داره).
    The Road فیلم بسیار خوبی هست که بازهم هسته داستان Tlou شباهت انکار ناپذیری باهاش داره و پیشنهاد میدم که یه شانس حتما بهش بدید.
    (اضافه کنم که اون هسته داستان منظورم رابطه پدر/پسر و پدر/دختری بود که آثار نام برده شده به تصویر کشیدنش، نیل دراکمن به نظر میرسه الهاماتی ازشون گرفته که خروجی با کیفیتی داشتن. در اینجا سعی کردم دوتا پیشنهاد به طرفداران این بازی و سریال Tlou همراه با کسایی که از تماشای این آثار لذت میبرن بدم. منظور خاصی نداشتم).
    چیزی که در مورد بازی ها و سریال Tlou نمیتونم کوچیک ترین ایرادی ازش بگیرم موسیقی متن شگفت انگیزش هست. گوستاوو سانتائولایا چیزی خلق کرد که در اولین گوش دادنش (اولین بار سال ها پیش) اصلا باهاش ارتباط نمیگرفتم و با خودم میگفتم :لابد فقط حین تجربه بازی حال میده!
    اما حالا با قطعه All Gone گریه کردم 🙂
    خلاصه ارزش بسیار زیادی برام داره (هم آهنگساز و هم موسیقی هاش)

    KratosBehzad zargaryjokerREZAGAMER
  • سیامند گفت:

    همینکه موجود ناقص الخلقه ای به اسم بلا رومیزی تو سریال بازی میکنه برای فاجعه بودنش کافی هست

    تنها دلیل نمرات بالاش حمایت از کاکاسیاه ها و … بوده
    دقیقا ماجرای لست ۲ داره سر سریال تکرار میشه اونم بخاطر همین نمراتش بالا شد

    A.mLady ApranAll_fatherTlou part 2 game of the centuryجول دوست داشتنیآلترا مگاAli 0zadeABDVDMahboDBehzad zargarymore
  • 30nabhl گفت:

    دوستای عزیز یه سوال داشتم.
    من pc بازم
    لست یک رو منتظرم اسفند بیاد رو پیسی بازی کنم
    الان میخواستم سریالشو ببینم
    یهو یادم اومد ممکنه داستان بازی رو متوجه بشم دیگه بازی اونقدری که باید جذاب نشه برام، دیگه نگاش نکردم 😅
    من عاشق شوک داستانی ام واسه همین از اسپویل بدم میاد
    بنظرتون سریالشو ببینم یا صبر کنم بازیش بیاد؟

    All_fatherAli 0zade