اعضای کلیدی سابق Forza Horizon استودیوی جدیدی را تأسیس کردند
چندین توسعهدهندۀ کلیدی سری Forza Horizon از پلیگراند گیمز (Playground Games) جدا شده و یک استودیوی AAA به نام موریک گیمز (Maverick Games) را تأسیس کردهاند.
این تیم انگلیسی که در شهر Leamington Spa واقع شده است توسط کارگردان سابق Horizon، مایک براون (Mike Brown)، رهبری میشود که در نقش کارگردان و رئیس این استودیو فعالیت خواهد کرد.
در بیانیۀ آغاز به کار این تیم گفته شده است که بودجۀ هنگفتی جمعآوری کردهاند و بازی اول آنها عنوانی جهان آزاد ویژه برای کنسولها و رایانههای شخصی خواهد بود. اما اعلام نشده است که این اثر در ژانر مسابقهای خواهد بود یا خیر.
آقای هریندر سانگها (Harinder Sangha)، یکی از رؤسای سابق سومو دیجیتال (Sumo Digital)، بهعنوان مدیر ارشد عملیاتی تیم موریک و تام بوچر (Tom Butcher)، تهیهکنندۀ ارشد سابق پلی گراوند، نیز در نقش تهیهکنندۀ اجرایی این تیم قرار گرفتهاند.
مت کراون (Matt Craven)، کارگردان فنی سابق پلیگراند، مدیر ارشد فناوری این استودیوی تازهتأسیس است و جایگاه کارگردان محتوای این تیم انگلیسی به گرت هاروود (Gareth Harwood)، کارگردان هنری فنی سابق استودیوی ایکس باکس، تعلق دارد. فریزر استراکان (Fraser Strachan)، مدیر صداگذاری سابق سری Forza، نیز در همین نقش در استودیوی موریک گیمز فعالیت میکند.
آقای بن پنروس (Ben Penrose)، کارگردان هنری سابق پلیگراوند، در همین نقش در استودیوی مزبور مشغول است، در حالی که کارگردان طراحی تجربۀ سابق الکترونیک آرتس (EA)، الی مارشال (Elly Marshall)، در نقش کارگردان محیط کاربری موریک گیمز قرار دارد.
هدف ما این است که مردم عاشق استودیوی موریک گیمز شوند. برای بازیکنان، هماکنون نیز در حال توسعۀ عنوانی بهشدت باکیفیت و هیجانانگیز هستیم و برای توسعهدهندگان، خانهای میسازیم که برای همه مشوق ریسکپذیری، کنجکاوی، خلاقیت، ابتکار عمل، آزادی و، مهمتر از همه، «موریک (تکرو) بودن» باشد.
– مایک براون
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
امیدوارم موفق بشن ، برن اوت بسازین بابا
خوراک خود سونی ه. مخصوصا اگه Racing بسازن. چون یه دونه GT هر نسل کافی نیست
نگران نباش ماکروسافت نخرتشون سونی نمیخره
سونی لیاقت داشتن یک ریسینگ آرکید رو نداره بدبخت اون درایو کلاب با اون پتانسیل بالا و گرافیک خیره کننده نسل ۸ که میتونه با نسل ۹ هم رقابت کنه رو به فنا داد همرو اخراج کرد لیاقت سونی همون ساخت بازیهای قرون وسطایی
به به ، منتظر اولین گیمشون هستیم 🌹
امیدوارم بازی که میسازن تو سبک ریسینگ آرکید باشه که جای خالی nfs های قدیمی رو پر کنه
فرض کنید هندلینگ و فیزیکی که فورزا هورایزن داره تو محیط یه بازی ریسینگ پر از مسابقات خیابونی و تعقیب و گریز با پلیس پیاده بشه
عالی میشه!!!
ننگ مدیریتی دیگر برای مایکروسافت
بهترین کار رو کردن وقتشون اونجا هدر میدادن برای ساخت یه بازی کپی پیست به اسم فورزا
احتمالا بعدا این استودیو مثل دیویژن گیمز و فایروالک میاد زیر حمایت سونی
قبلا میگفتم این استودیو مشکل مدیریتی داره همه سهامدارای جعبه تکذیب میکردن دقیقا مثل انیشتین و آندد لبز که همه کارمندای ارشدش لفت دادن
انیشتیشو
تموم شد؟ خیلی تأثیر گذار بود
اگر فورتزا کپی پیسته پس چرا انقدر ایستگاه فنا برای اینکه این استودیو تازه تاسیس رو سونی بخره دارن بالا پایین میپرن و ذوق مرگ شدن؟ انقدر ضد و نقیض چطور ممکنه؟
تازشم همین کپی پیست سال هاست آرزوی شما ها بود هر سری بازی با متای عالی و استقبال عالی گیمرا یه ضدحال حسابی به شما سونی فنا میزنه!
باور کن بهت حق میدم داری فشار بخوری!
آخه فورزا آشغال دی ال سی رو کی پلی میده الان توریسمو هست
گرن توریسمو نبود الان فورزا هم وجود نداشت
کی برای یه استودیو ۱۰ نفره ذوق میکنه مگه مثل شما جعبه فنا عقده ای هستیم؟؟
ضد حال بخاطر فورزا ؟؟باور کن نیس فور اسپید شرف داره به این دی ال سی و کپی پیست
ببین فیشارت تا چه حد بالاست که حتی فرق ریسینگ آرکید رو با شبیه ساز نمی فهمی و میای مقایسه میکنی – گرن نبود فورتزا هم نبود نه؟ پس معلوم میشه از تاریخچه گیم هم هیچی حالیت نیست ، چون این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن – آره گرن توریسمو با گرافیک نسل پنجمی خوبه ولی فورتزا هورایزن آشغاله – یکی تو راست میگی یکی اون اتزیو حزب باد – اون پلی گراند گیمز که داری دربارش حرف میزنی فقط یکی از شعبه هاش اندازه کل سانتامونیکا نیرو داره – برو تو غارت فن بوی جان
#فن_بیس_بیسواد
به عنوان یه سونی فن بخاطر فورزا میخوام سری اس بخرم بعد تو میگی مسخرس ؟
به نظر منم فورزا هورایزن بازی و فرنچایزی هست که پلی استیشن فن ها حسرت داشتنش رو داشته باشن👍
میخوای لیست تعداد رفته ها از ناتی داگ رو بیارم فشار بخوری؟
نترس اینا استودیو جدید تاسیس نکردن برن زیر حمایت یک مگه نه قبل تشکیلشون خبر خریده شدنشون توسط ماکروسافت میومد
اینم اینشنتیو https://gamefa.com/887123/crystal-dynamics-claims-perfect-dark-development-is-going-extremely-well/
همه مایکروسافت رو ترک میکنن به دلیل نبود آزادی و خلاقیت ….
واقعا جالبه
نبود آزادی و خلاقیت مایکرو بود که حتما منجر به ساخت بازی ای شد که خود سازنده دلش میخواست بسازه! Josh sawyer آخرین بازیش یه بازی نتیجه خلاقیت و آزادی عمل بود که متای عالی ۸۶ رو گرفت اونم بازی ای که نه بودجه ی زیادی داشت نه تیم بزرگی پشت خودش داشت! کلا ۱۳ نفر رو بازی کار کردن!
قابل توجه شما
سال ۲۰۱۹ بیشتر از ۳۰ نفر از اعضای سانتا مونیکا جدا شده و سال ۲۰۲۰ هم همین اتفاق برای ناتی داگ افتاد
الان هم دوباره این اتفاق برای سانتا مونیکا افتاده بعد از رگناروک 😂
پس الکی سر ۵ نفر ادا در نیار
با آرزوی موفقیت
کلا صنعت گیم داره از یک طرف با خریده شدن ناشر های بزرگ از عدم تمرکز به سمت تمرکز حرکت می کنه ولی از سویی دیگه با جدا شدن افراد از استودیوها جهت تاسیس استودیوی شخصی داره غیر متمرکز میشه !!
با خرید ناشر صرفا ip به دست میاری
خرید ip سینما کاملا متفاوت با بازی سازیه
بازی سازی نیاز به یه تیم خلاق و با استعداد نیاز داره
سونی وقتی بانجی رو خرید برای اینکه کسی از استودیو نره خوده کارمندا و بازی سازای بانجی رو سهام دار استودیو کرد
یعنی استودیو چه سود کنه چه ضرر برای بازی سازا بانجیه
این خودش یه نیروی مثبت در ادم ایجاد می کنه
دیدن ip های قدیمی و پر قدرت خیلی لذت بخشه ولی چیزی که همون ip هارو میسازه استعداد و خلاقیته
این استدیو گوشت خوبی برای سونیه ضعفش تو ماشینرانی ارکید رو پوشش میده
این خرید استودیو رو ماکروسافت راه انداخت چطوری به سونی نسبت دادین خدا عالمه
چه زحمتی که مایک براون برای فورتزا نکشید.امیدوارم موفق باشن همیشه
در حال حاضر ۱۰ نفرن ولی میخوان به ۱۴۰ نفر برسن
و مثل اینکه ناشر بازیشون مایکروسافته طبق شایعات
خیلی با عقل جور در نمیاد که یکی از مهمترین استودیوهای فرست پارتی مایکرو رو ترک کرده باشه و همچنان ناشر بازیش مایکرو باشه
فقد اونایی ک ذوق میکنن ک شاید سونی اینو بخره
کسی ک دنبال مستقل شدنه نمیاد ب این زودیا خودشو بفروشه چنتا ای پی میده میسنجه ببینه تا چ حد موفقیت کسب کرده
مثل فرام ک دنبال مستقل شدنه خودش
این جور تیما دوست دارن خودشون کار کنن ن این ک کسی بخرتشون و بالا سر شون باشه
بی خودیم خوشحال نشین ظاهرا ناشر هر بازیم ک بده بیرون قراره خود مایکرو باشه
هزینه های ساخت بازی بقدری بالاست که استودیو های مستقل واگذار به شرکتدهای بزرگ شدن تو این اوضاع و شروع نسل جدید جطور میخوان مستقل و موفق باقی بموتید؟؟
فکر کنم هدفشون خودنمایی و جلب نظر شرکتهای بزرگ باشه