انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا

انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014

حسین براتی
۱۲:۳۴ ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا

باز هم به سنت هر ساله شاهد نسخه ای دیگر از بازی محبوب Pro Evolution Soccer خواهیم بود. رقابت این بازی با نسخه رقیب غربی خود یعنی FIFA همراه یکی از جذاب ترین رخداد های دنیای بازی های رایانه ای ورزشی بوده است .تقریبا از سال ۲۰۰۸ به بعد نسخه های منتشر شده توسط کمپانی کونامی دچار یکنواختی در گیم پلی و هوش مصنوعی فاجعه بر انگیز شد. هسته اصلی بازی که شامل فیزیک بازیکنان می شد دیگر جواب گوی نیاز ها و هماهنگ با پیشرفت های بازی نبود و از همان سال هاافت PES شروع شد . همان موقع بود که کونامی متوجه پیشرفت های رقیب شد و تصمیم گرفت که انقلابی در بازی خود به وجود بیاورد .

Pro Evolution Soccer 2014 cover.jpg

عنوان :  Pro Evolution Soccer 2014
سبک :   ورزشی – فوتبال سیمولیشن
سازنده و توسعه دهنده :‌ کونامی
ناشر : کونامی
پلتفورم های مقصد : PlayStation 3 , Xbox 360 , Windows PC , PSP
تاریخ عرضه : بیستم سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی – بیست و نهم شهریور ۱۳۹۲
رتبه بندی سنی :‌ Everyone

 

 

تیم توسعه بخش ورزشی کونامی در سال ۲۰۰۸ و با شروع افت واضح بازی خود جلسه ای ویژه ترتیب دادند. تصمیماتی در آن جلسه گرفته شد و برنامه ای بلند مدت برای توسعه بخش ورزشی در دستور کار قرار گرفت :

-در ابتدا تصمیم گرفته شد که موتور نسخه فعلی بازی تصحیح شود و بخش های گرافیک و فیزیک بازی تقویت شود .
-بخش فنی و آنلاین بازی باید مبتنی بر سرور های مختلف و نیاز های گوناگون تقویت می شد و تا بازیکنان با لودینگ های طولانی در بخش اتصال به سورو روبرو نشوند.
-بخش هوش مصنوعی بازی با توجه به ضعف های موتور اولیه همچنان با مشکلات زیادی روبرو بود و باید فکری جدی در مورد آن می شد و در نهایت با تقویت بخش های محاسباتی موتور بخش هوش مصنوعی نیز تقویت شد.
-مشکل بزرگ کونامی در لایسنس تیم ها مطرح دنیا بود و در زمان انتشار بازی تیم های بزرگ ( مخصوصا در لیگ های آلمان و انگلستان ) با نام های عجیب و غریب دیده می شدند.

کونامی و تیم سازنده بازی PES با اینکه توانستند ایرادات موتور بازی خود را تا حدود زیادی برطرف کنند اما باز هم بازی FIFA به عنوان تنها رقیب این بازی هم در بخش فنی و گیم پلی بازی و هم در بخش فروش بازی به شدت از رقیب ژاپنی خود پیشی می گرفت .
در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ تیم فنی کونامی طبق دستوری محرمانه به تیم توسعه و فنی PES Productions اعلام کردند که گروهی متشکل از زبده ترین برنامه نویسان را به یک بخش ویژه منتقل کنند تا بر روی یک موتور جدید با قابلیت های ویژه و باور نکردنی کار کنند. تیم توسعه ویژه کار خود را بر روی یک موتور آغاز می کنند و بخش های فیزیک ، هوش مصنوعی ، گرافیک ، سیستم نورپردازی و هسته موتور که قابلیت های باور نکردنی داشت را با توجه به قابلیت هایPES تغییر و تعمیم دادند.

در نهایت بازی Pro Evolution Soccer 2014 با قابلیت های جدید و شعار ” این بازی می تواند سپیده دمی برای یک انقلاب باشد”  معرفی شد .

2

در این تصویر حتی برای نقاط سایه نیز سایه ای برای بازیکنان در نظر گرفته شده است و همه بازیکنان حتی در تاریک ترین نقاط هم دارای کمی سایه با زاویه و نور پردازی مناسبو عالی هستند.

وظیفه ساخت این بازی بر عهده استدیوی دیجیتال اینترتینمنت کونامی GmbH می باشد که تقریبا از ۴ سال پیش برنامه ساخت و توسعه این بازی را شروع کرده اند . دفتر و ساختمان اصلی این استدیوی در توکیو می باشد و این استدیوی همکاری نزدیکی با استدیوی Kojima Productions دارد .این بازی بر مبنای موتور تقویت شده و تغییر یافته Fox Engine که محصول استدیوی Kojima Productions است در حال توسعه می باشد .

این بازی بر مبنای ۶ استاندارد جدید در حال ساخت می باشد که می تواند سکوی پرتابی برای این بازی باشد . این استاندارد ها باعث شده است که بازی از قید و بند محدودیت های قبلی خود رها شود و به تیم توسعه دهنده بازی این اجازه را دهد که ویژگی های جدید را خلق کنند و تنوع و هیجان در سطح بازی را به بالاترین حد ممکن برسانند.موضوع اصلی این استاندارد ها درباره حرکت صحیح بازیکنان ، تغییر مکان دادن ها آنها و پرداختن به فوتبال مدرن است .
دیگر از آن بازیکنان فیزیکی غول پیکر و عضلانی در فوتبال مدرن خبری نیست و فوتبال مدرن به سمت هوشمند شدن حرکت کرده است ، به همین دلیل PES جدید نیز با توجه به این رویکرد به دنبال فراورده های ویژه ای است:

– فروکش کردن جریان بازی در اواسط آن و عکس العمل تماشاچی ها
– نگاه کلیدی به فردی بودن بازیکنان و عوامل موفقیت هر فرد در تیم
– پیاده سازی تاکنیک های متنوع توسط هر تیم
– اساس کار تیمی و گروهی
– بهبود گرافیک و انیمیشن های بازی
– قدرتمند بودن سیستم جدید برای تعریف دوباره مکانیزم ها ان هم بدون محدودیت
– هوش مصنوعی پیشرفته بازیکنان و تصمیم گیری های منطقی و حتی احساسی در طول بازی
– وجود یک هسته برنامه ریزی شده قدرتمند برای تعریف بخش های ریز بازی

همه این موارد  از عوامل ویژه کونامی برای انتشار یکی از بهترین نسخه های این سری می باشد .

بر مبنای این فرآورده ها کونامی ۶ اصول ویژه را در بازی با توجه به ویژگی های زیر پیاده سازی کرده است . در واقع این ۶ اصول برگرفته از ویژگی های زیر است.

۱- دریافت و کنترل توپ
۲- فیزیک شروع بازی
۳- احساسات قبل از شروع بازی ( هیجانی بودن بازیکنان و یا اضطراب )
۴- عجله یا سرخوش بودن بازیکنان کم تجربه در مسابقات مهم
۵- تجربه بازی های قبلی
۶- فرمان ها و تاکتیک ها و استفاده از بازیکنان با تجربه

کونامی با استفاده از این ویژگی ها که در دنیای واقعی فوتبال نیز رخ می دهد ۶ اصول را در نسخه جدید گنجانده است که باعث شده است بازی در همه بخش ها دچار ارتقا کیفیت شود .

شش اصول اصلی کونامی عبارتند از :

۱- فناوری TrueBall
برای اولین بار کونامی همه توجه خود را بر روی توپ گذاشته است. نحوه حرکت توپ و چگونگی حرکت با آن و چگونگی استفاده از آن، اولین تماس با توپ و نحوه کنترل آن در هر بازیکن منحصر به فرد است . بازیکن ممکن است به دریافت یک پاس فرار زیبا فکر کند اما این سیستم یک قدک جلوتراز بازیکن عمل کرده و حتی نحوه فرار از دست مدافع تیم حریف را نیز پردازش و شبیه سازی می کند .
فناوری TrueBall به بازیکن اجازه می دهد که بازیکن حریف را به دام بیاندازد تا امکان رد گیری پاس ها گرفته شود و همچنین با توجه به چگونگی تغییر وضعیت بدن بازیکن و تغییر وزن بازیکن ها اجازه عکس العمل را به شما می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشید.
در نتیجه بازیکن کنترل کاملی بر روی بدن خود دارد و می تواند برای دریافت پاس ها مختلف عکس العمل های متفاوتی داشته باشد و درواقع این فن آوری این اجازه را می دهد که بازیکن حتی در محیط های کوچک تر و بسته تر کنترل کاملی هم بر روی بدن خود داشته باشد و هم بتواند به توپ ارتباط برقرار کند و هم آنکه از اذیت های مدافع و بازیکنان حریف خلاص شود .
در سری های قبلی PES بازیکن ها آزادی زیادی برای پاس دادن به فضا های خالی نداشتند اما در سری جدید با توجه به فن آوری TrueBall بازیکنان می تواند به تمام فضا های خالی زمین دسترسی داشته باشند و کنترل کاملا آزادی بر روی توپ و نحوه حرکت توپ داشته باشند.

نتیجه این فناوری : کنترل باز و ارائه چرخش های ۳۶۰ درجه، کنترل کامل توپ در فاصله های کوتاه و یا چند متری ، هدایت توپ توسط پاها برای انجام حرکات و دریبل های ظریف ، توانایی مانع شدن و سپر شدن برای توپ و ممانعت از ربودن توپ توسط بازیکن تیم حریف ، استفاده استادانه و فریبکارانه از هر دو پا ، مراقبت نزدیک و دید بصری هوشمندانه حرکات بازیکنان حریف ،خواهد بود.

۲- فناوری سیستم حرکت پایداری ( Motion Animation Stability System ) یا به اختصار

M.A.S.S

5

درگیری فیزیکی بین بازیکنان یکی از مهمترین شالوده های فوتبال است و فناوری M.A.S.S قرار است به خوبی نحوه شبیه سازی برخورد ها و تماس های فیزیکی بدن بازیکن ها را بر عهده داشته باشد. در واقع این سیستم به جای یک سری حرکات و انیمیشن ها از پیش تعیید شده به صورت هوشمندانه و فورا واکنش می دهد و این واکنش ها بسته به وضعیت های هر بازیکن می تواند مختلف باشد. بسته به ندازه و جهت نیروی وارد شده ، قدرت و استقامت هر دو بازیکن ، قد و اندازه انها و حتی عوامل محیطی مثل لغزنده بودن زمین ،این واکنش ها می توانند متفاوت باشند و از یک تلو تلو خوردن کوچک تا تکل های خشن را پوشش می دهند .
بخش ویژه این سیستم تکل زنی ها می باشد،دیگر مانند نسخه های پیشین از تکل های خشک خبری نیست و بازیکن ها این اختیار را دارند که با توجه به موفقیت توپ و بازی تکل های خود را انجام دهند یا از انجام تکل منصرف شوند و مثلا در یک موقعیت ۵۰-۵۰ هوش مصنوعی بازین تصمیم می گیرد که دنبال توپ برود و یا تکل کند و اگر تصمیم به تکل گرفتن شد کجا و به چه نحوه این تکل را انجام دهد تا یک تکل صحیح و بدون خطا را انجام دهد.
یکی از ویژگی های جدید در M.A.S.S استفاده از جنگ های تن به تن در بزای است . بیشتر مدافعان خواهان جنگ های تن به تن با مهاجمان هستند و مهاجمان نیز برای فرار از این جنگ ها تلاش می کنند.

فشار بیشتر بر روی بازیکن ، حمله از روبرو ،کنار یا از پشت ، محدود کردن فضا های عبور ، تلاش برای سبقت گرفتن از بازیکن حریف ، حفظ تعادل بدن در مواقع تنه زدن ، دریبل های ویژه و حتی دشمنی های شخصی بازیکن ها باعث می شود که فناوری M.A.S.S عملکرد ویژه ای در بازی داشته باشد.

۳-فناوری Heart
تعریف دقیق اینکه چه چیزی باعث هیجان بالا در فوتبال می شود دشوار است چرا که یک ویژگی فنی نیست بلکه بیشتر یک خاصیت احساسی است . مسابقت فوتبال همواره با حضور یک جمعیت زیاد به عنوان تماشاچی که از آن به عنوان یار ۱۲ ام یاد می شود همراه بوده است. فناوری Heart در PES2014 به عنوان نحوه عملکرد تماشاچیان مورد توجه است و تماشاچیان به عنوان یک عامل تقویت کننده اعصاب برای تیم های خانه و یک عامل تخریب روحیه برای تیم های میزبان عمل خواهند کرد .

همچنین نحوه رفتار بازیکنان نیز بر روی تماشاچیان اثر می گذارد و رفتار های ضعیف یک بازیکن خوب می تواند حسابی تماشاچیان را عصبانی کند. برعکس ، یک حرکت انفجاری می تواند جو ورزشگاه را برای تیم حریف به یک دیگ جوشان تبدیل کند به نحوی که عملا کنترل بازی از دست تیم حریف خارج شود .

۴- فناوری PES ID
در نسخه شماره ۲۰۱۳ این بازی یک سیستم جدید برای اولین بار قرار داده شد . این سیستم به بازیکن ها اجازه می داد تا رفتار های هم تیمی شان را تشخیص دهند و نوع رفتار آنها را در لحظه فرار و یا موارد دیگر پیش بینی کنند . در نسخه ۲۰۱۴ این بازی قدرت این سیتم ۲ برابر شده است و همچنین هوش مصنوعی ویژه ای برای این سیستم در نظر گرفته شده است تا انیمیشن ها و حرکات ویژه ای را برای تشخیص رفتار های هم تیمی ها پردازش کند .

۵- فناوری Team Play

4

در واقع هسته های هر تیم را این فناوی تشکیل می دهد و تیم ها می توانند انواع تاکتیک های مختلف و استفاده از نقاط کلیدی زمین را به صورت مجزا پردازش کنند. این هسته برای بیش از ۳ بازیکن وجود دارد و یعنی اینکه سیستم هوش مصنوعی بازی می تواند به صورت لحظه ای کنترل ۴ بازیکن را به عهده بگیرد . این ۴ بازیکن قادر خواهند بود تا از حفره های دفاعی ، کنار ه های خط طولی ، و یا بازی های بدون توپ استفاده کنند تا تیم حریف را دچار سردرگمی شدید کنند و موقیعت های ویژه ای را خلق کنند .

این فناوری می تواند نقاط ضعف هر یک از تیم ها را با توجه به نحوه آرایش و تاکتیک های انها در طول بازی ( تغییر تاکتیک به صورت دستی یه به صورت خودکار توسط هوش مصنوعی بازی ) تشخیص دهد و از آنها به نحوه احسن استفاده کند .

۶- فناوری هسته ( The Core)

این بخش از بازی توسط تیم توسعه PES و با مشاوره چندین ساله از طرفدارن PES پایه ریزی شده است و تمام عناصر کلیدی در نسخه های قبل در این بخش پیاده سازی شده اند و طیف گسترده ای از پیشرفت های مخصوص این سری نیز در این بخش انجام شده است .
بخش گرافیگی بازی نسبت به نسخه های قبل پیشرفت زیادی داشته است و انیمیشن ها نرم تر اجرا می شود و دیگر تاخیری در اجرا انها مشاهده نمی شود . حرکات بازیکنان به فوتبال واقعی بسیار نزدیک شده است . نحوه محاسبه میزان فشار برزمین و ویژگی های زمین تغییر کرده است و پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است .

tomas moller 1a

به رگ گردن بازیکن توجه شود که در لحظه شروع بازی برجسته است و بعد از چند صدم ثانیه محو می شود و گردن به حالت طبیعی می رسد . دیگر از بازیکنان عضلانی خبری نیست

tomas moller 1b

pes 2014

سیستم جدید نور پردازی  محاسبات ویژه ای را برای بازی انتخاب کرده است و ویژگی های محیطی و و رزشگاه ها بر این نور پردازی تاثیر گذار خواهند بود.
تصمیم گیری های در جریان بازی و تغییر تاکتیک های پیشرفت های چشم گیری داشته است .ضربات آزاد و پنالتی نیز از پایه تغییر کرده است و حتی در ضربات آزاد بخش های فریب و به دام انداختن حریف با زدن ضربات کوچک گنجانده شده است .

در بخش ضربات آزاد همچنین کشیدن پیراهن بازیکنان حریف و حتی پاره شدن پیراهن آنها نیز گنجانده شده است .
ضربات دروازه بان ها دقیق تر شده است و حتی بازیکنان می توانند به سمت مقصد ضربه دروازه بان حرکت کنند .
دیواره های دفاعی عکس العمل های متفاوتی را در برار هر ضربه نشان خواهند داد و حتی بازیکنان می توانند به سمت دروازه بان در زمان دریافت توپ نیز حرکت کنند تا از احتمال توپ های برگشتی توسط دروازه بان استفاده کنند .
پنالتی نیز از یک بخش ویژه استفاده می کند تا به بازیکنان کمک کنند تا در چه جهتی به توپ ضربه بزند . همچنین میزان استقامت و نقطه ضعف های دروازه بان ها نیز با یکدیگر متفاوت است.
نحوه عملکرد دروازه بان ها در مواقع پنالتی نیز تغییر کرده است و دروازه بان ها با توجه به گذشته بازیکنان می تواند عکس العمل های خاصی نشان دهند و در مواجه با بازیکنان ضعیف تر در زمان زده شدن پنالتی حتی می توانند به جلو نیز حرکت کنند ( حرکت به جلو بدون انجام خطا ).

تیم های لایسنس شده در بازی :

بازی PES 2014 برای اولین بار از لیگ قهرمان آسیا به صورت کاملا لایسنس شده استفاده کرده است ،همچنین لیگ قهرمانان اروپا نیز مانند گذشته به صورت کامل در این نسخه وجود خواهد داشت . هنوز خبری در مورد دیگر لیگ ها در این نسخه در دسترس نیست .

در مورد لیگ قهرمانان آسیا هنوز اطلاعاتی در دست نیست و تنها حضور این لیگ تایید شده است و از اسامی و لایسنس لباس و ورزشگاه های تیم ها خبری نیست .

بخش آنلاین بازی :
جزئیات خاصی در مورد بخش آنلاین بازی منتشر نشده است اما شواهد از یک جهش عظیم در بخش آنلاین را نشان می دهد .

6

کاگردان خلاق بازی آقای Kei Masuda در مورد این بازی گفته است :

حتی فکر کردن به اینکه این بازی توسط موتور Fox Engine ساخته شده است نیز برای ما لذت بخش است . در واقع Fox Engine به ما این اجازه را داد که بتوانیم از قید و بند بسیاری از محدودیت ها خلاص شویم.این موتور به تیم سازنده آزادی عمل بدون مرزی را ارائه کرد به نحوی که ما به هر آنچه در ذهن داشته ایم رسیده ایم و می توانم بگویم که دیگر محدودیت برای ما از جانب سخت افزار ها خواهد بود و موتور بازی محدودیتی برای طراحی نخواهد داشت .

این نسخه از بازی آغازگر انقلابی بزرگ در این سری از بازی ها خواهد بود وقطعا در نسخه های آینده و نسل بعد شما شاهد ویژگی های بیشتر و جالب تری ازاین بازی خواهید بود.

1

شبیه سازی دقیق ورزشگاه ها در بازی PES 2014  یکی از ویژگی های بارز این بازی خواهد بود

نمونه ای از پیشرفت های مشهود بازی :
۱- استفاده از موتور فیزیکی جدااز موتور اصلی Fox Engine
بازی PES 2014 دارای ویژگی های جالب تری نیز است ، این بازی برای اولین بار دو موتور بازی را در کنار هم گرد آورده است و موتور فیزیک بازی به نام Barycentre قرار است هدایت بخش های فیزیکی بدن بازیکنان را بر عهده بگیرد .
این موتور در واقع مسئول محاسبه وزن های بخش های مختلف بدن است به نحوی که هر بخش از بدن دارای وزنی مخصوص به خود است . مثلا وزنی که یک دست بازی کن حریف در مواقع دریبل زدن وارد می کند متفاوت از وزنی است که دو دست بازیکن حریف در زمان مبارزه برای هد زدن استفاده می کند .
این بخش شامل محاسبه میزان برخورد ها نیز خواهد بود و هر برخورد با توجه به میزان فشار و ورزنی که وارد می کند متفاوت خواهد بود.
در این موتور میزان مقاومت بازیکنان نیز محاسبه می شود و اینکه به کدام قسمت از بدن ضربه وارد شده است. درواقع نحوه وارد شدن ضربات و نحوه عکل العمل بازیکن متفاوت است و مثلا ضربه ای که به زانو وارد می شود تاثیر بیشری دارد نسبت به ضربه ای که به ساق پا وارد می شود .

۲- بخش فیزیک گرافیکی بازی
این بخش همیشه از ضعف های PES بوده است و نسبت به آن انتقاد های زیادی می شد اما در این نسخه شاهد پیشرفت های بزرگی هستیم . بارز ترین پیشرفت طراحی ویژه کاراکتر ها و بازیکنان تیم ها است به نحوی که پوست صورت و رگ ها و عضلات بازیکنان کاملا طبیعی شده است و در هنگام خشم صورت بازیکنان تغییر رنگ می دهد و در هنگام وارد شدن فشار رگ های صورت و گردن آنها نمایان خواهد شد .
پیراهن بازیکنان از بدن ها جدا است و می توان انها را کشید یا حتی پاره کرد .

7

به لباس ها و چین و چروک های پیش آمده بر روی لباس توجه کنید .

36a1466f2

چهره ی مسی تا این حد به خودش شبیه نیست ؟

بازیکنان می توانند از زانو های خود نیز در مهار توپ استفاده کنند و حتی بازدن تنه با شانه های خود با بازیکن حریف آنها را سرنگون سازند .

۳- بخش هوش مصنوعی بازیکنان

این بخش با توجه به موتور پایه بازی یعنی Fox Engine دچار پیشرفت های زیادی شده است . در واقع هر بازیکنان بر مبنای چرخش ۳۶۰ محیطی خوی د بازیکنان نزدیک و دور هم تیمی و حتی تیم حریف تصمیمی برای ادامه بازی خود می گیرد

برای مثال در تریلر به نمایش در آمده از گیم پلی بازی :

بازیکن تیم سانتوس توپ رو در ختیار دارد و قصد حرکت به سمت چپ و سعی در اختیار گذاشتن توپ برای نیمار بازیکن تکنیکی و سریع برزیلی دارد ولی مارکوس آسانسائو هر چه سعی میکنه فضایی نمیبیند ان هم به یک دلیل است ،کوچک کردن زمین توسط تیم بایرن با تعداد بالای بازیکن و این که در یکی از این عکس ها میبینید که ۴ بازیکن نیمار رو محاصره کرده اند .game play 1

game play 2

بواتنگ برای کوچک کردن هر چه بیشتر فضا به جلو حر کت می کند و یک بازیکن را در آفساید قرار می دهد .

game play 3

به همین سو وقتی آسانسائو میبینه که کاری نمی شود کرد یک پاس رو به عقب میدهد و بازیکن بعدی منطقه بازی را برای باز کردن زمین عوض میکند .

game play 4

نتیجه گیری :

امسال رقابت بین FIFA و PES تنگ تر و حساس تر از هر سال دیگه ای خواهد بود و با توجه به پیشرفت های هر دو بازی می توان امید وار بود که هوادارن هر دو بازی یک تجربه ناب و منحصر به فرد را به دست خواهند آورد . در اینکه نسخه ۲۰۱۴ بازی PES نسبت به نسخه های قبلی پیشرفتی انقلاب گونه داشته است شکی نیست ولی باید دید که این پیشرفت ها در نهایت چه نوع بازی را برای هواداران به نمایش خواهد گذاشت . با توجه به حساسیت بالای کونامی در ساخت این بازی می توان  این امید را داشت که این بازی به شروع یک نسل رویایی برای PES تبدیل شود .

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا
انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

انقلاب ۱۱ مرد قهرمان | اولین نگاه به Pro Evolution Soccer 2014 - گیمفا