Silent Hill 2 Remake یک تجربهی بصری فوقالعاده خواهد بود
تهیهکنندهی ارشد بازی Silent Hill 2 Remake گفته که جلوههای بصری همیشه جزو نقاط قوت بلوبر تیم (Bloober Team) بوده و این جریان در Silent Hill 2 Remake هم ادامه خواهد یافت.
ریمیک Silent Hill 2 قرار نیست چندان داستان اصلی را تغییر دهد، اما با توجه به زمان زیادی که از عرضهی بازی اصلی گذشته، طبیعی است که در سایر زمینهها شاهد تغییرات و بهبودهای قابل توجهای باشیم. این مهم طبعا در مورد گیمپلی صدق میکند و قرار است شاهد دوربین روی شانهی جدیدی باشیم و سیستم مبارزات هم از نو طراحی شدهاند. صد البته بازیکنان میتوانند انتظار ارتقاهای بصری و فنی چشمگیری را داشته باشند.
آقای Maciej Głomb، تهیهکنندهی ارشد Silent Hill 2 Remake، در مصاحبهای با GamingBolt کمی بیشتر در این مورد صحبت کرده و به طرفداران اطمینان خاطر داده که همانند بازیهای سابق بلوبر تیم که همگی از نظر فنی و بصری عالی بودهاند، این ریمیک هم قرار است یک “تجربهی بصری فوقالعاده” باشد. به گفتهی Głomb، تیم توسعهی بازی در بلوبر تیم با کارگردان هنری و طراح هیولاهای بازی اصلی یعنی Masahiro Ito در این پروسه به صورت نزدیک همکاری کرده است:
به نظرم جلوههای بصری همیشه جزو نقاط قوت بازیهای بلوبر تیم بودهاند و این قضیه قرار است در Silent Hill 2 Remake هم ادامه پیدا کند. ما کار اساسی زیادی را به هنگام شروع روند توسعه انجام دادیم و با همکاری Ito مطمئن شدیم که از نظر هنری همنظر هستیم. تیمهای دوبعدی و سهبعدی ما در زمینههای خود بهترین هستند و میتوانید انتظار یک تجربهی بصری فوقالعاده را داشته باشید. ما یک آزمایش خارجی زودهنگام را برگزار کردیم و با بازخوردهای مثبتی روبهرو شویم. البته هنوز راه زیادی باقی مانده اما ما خوشبین هستیم.
از گیمپلی تا داستان گرفته، بازیهای قبلی بلوبر تیم همیشه به دلایل مختلف با انتقادات زیادی از سوی بازیکنان و منقتدان مواجه شدهاند، اما طراحی هنری و جلوههای بصری و فنی جزو این دلایل نبوده است. این مهم برای تجربهی Silent Hill اساسی است و تعهد بلوبر تیم به این جنبه از بازی قطعا خیال طرفداران را راحت خواهد کرد.
در طول این مصاحبه Głomb در مورد جوانب مختلف توسعهی Silent Hill 2 Remake مثل همکاری دائم بلوبر تیم با کونامی (Konami)، الهام گرفتن از ریمیک Resident Evil 2 و احتمال کار کردن این استودیو روی پروژههای دیگر Silent Hill در آینده هم صحبت کرد.
بازی Silent Hill 2 Remake در حال حاضر برای پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC در دست توسعه است و هنوز تاریخ عرضهی دقیقی ندارد. این بازی به مدت ۱۲ ماه انحصاری کنسولی پلی استیشن ۵ خواهد بود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
بلوبرتیم همیشه از حیث کیفیت بصری گل کاشته ولی از حیث بهینه سازی فنی (مخصوصا روی پی سی) گند زده – آدم باورش نمیشه این RTX ۲۰۸۰ بخواد واسه run شدن
مطمئن باش نمیخواد
اینا فقط یه جنگ روانیه برا وادار کردن گیمر ها به خرید کارت گرافیک های جدید
این بازی ممکنه تا یک سال دیگه عرضه نشه تازه یک سال بعد برای pc عرضه بشه با حساب سابقه بد این استودیو توی پورت بازی هم برای کنسول و هم برای pc (عل الخصوص pc) شما انتظار داری سیستم مورد نیازش ۲۰۸۰ باشه؟
(تم خودم لرزید!)
خودشون سیستم مورد نیاز رو همین اعلام کردن داداش
Hope so
حیف شد ایکس باکس فنا هیچوقت نمیتونن تجربش کنن طبق حرف های عمو فیل 🙁
والا از سونی این گرگ بازیا بعید نیست ، ناسلامتی از نسل ۶ تا حالا با انحصارگری و دزدی گرگی رو پا مونده
انحصاری دیگر، فشاری دیگر،🤣🤣
جمع شید زیر انحصاریای سونی حداقل دربارش حرف که میتونید بزنید اگه نمیتونید بازیش کنید🥳
با این مدل هایپ کردنا ک خوده استودیو انجام میده موافق نیستم
به نظرتون امکانش هست بعد این سایلنت هیل ۳ هم ریمیک بشه ؟
اگه پول به کونامی مزه کنه چرا که نه !!
اگر موفق عمل کنه چرا ک ن
ماست فروش از ماستش تعریف میکنه !
مثل مایکروسافت که ۱۰ سال برای هر چرت و پرتی که میسازه کلی بادش میکنه🤣🤣🤣
تو یکی که حرف نزن وقتی هیلو اومد عمو فیل هی میگفت هیلو شاهکاره شاهکاره بعد الان کویره خود سونی سر شاهکارش مثل عمو فیل داد و بیداد نمیکنه😂
😍
من همون موقه که عکس نمای اول بازی رو که ساخته بودن دیدم ..گفتم ..اگه این باشه جزو پر گرافیک ها میشه ..به حدی زیبا و ارت جذابی داشت ..مخصوصا اونجایی که لانگ شات هست ..و کارکتر و ماشین رو نشون میده
وقتی انتظار کیفیت بصری بالا داریم از سازنده خب اونم انتظار یه سیستم خیلی قوی داره از ما (:
تقریبا همه سرنخ هایی که اشاره میکنن به اینکه Abandoned در واقع Silent Hills هست.
– اول از جایی شروع شد که استودیوی بلوباکس توییتی زد با این مضمون که Abandoned اسم اصلی بازی نیست بلکه اسم اصلی با حرف S شروع و با حرف L به پایان میرسه.
– کوجیما توییتی میزنه از دوتا کتاب که یکی Silent Wife و یکی Joe Hill’s نام داره.
– پس زمینه کانال یوتوب بلوباکس چند تپه رو نشون میداد.
– لوگوی بلوباکس عملا لوگوی استودیوهای سونی به صورت برعکس هست.
– جف کیلی استودیو رو در توییتر فالو داره ( فکر کنم شوهی یوشیدا هم استودیو رو فالو داره، در کل افراد حائز اهمیتی بلوباکس رو دنبال میکنن ).
– در تریلر بازی و ثانیه ۴۹ دو حرف P و T در عبارت روی دیوار توسط درخت پنهان شدن.
– اتساین توییتر استودیو @BBGameStudios هست که میتونه ارجاعی به دث استرندینگ باشه.
– حروف اول Hassan Kahraman و Hideo Kojima یکی هستن.
– کلمه هیدئو وقتی به زبان ترکی ترجمه بشه تبدیل میشه به Kahraman.
– سم در تریلر دایرکتورز کات دث استرندینگ لباس آبی به تن داره، در یک جعبه میشینه و پرچم هلند به لباسش وصله، مقر استودیوی بلوباکس هم ادعا میشه در هلند هست.
– اکثر توییت های بلوباکس حوالی وقت محلی ( هلند ) عجیب ۳ صبح منتشر میشن در حالی که وقت محلی ژاپن ۷ ساعت جلوتره و این مصادف میشه با ساعات کاری در ژاپن.
– حسن قهرمان در psn یک اکانت به اسم SneakyWarrior داره که شامل ۱۲۳۸ تا تروفی هست، این عدد تبلیغ تلویزیونی ژاپنی سایلنت هیل ۴ هست.
– حسن قهرمان کانال یوتوبی به نام Twentyseven27 داشت، سایلنت هیلز ۲۷ آپریل کنسل شد.
– اکانت SneakyWarrior حسن قهرمان در PSN یک عنوان رو بازی کرده که در فروشگاه پلی استیشن در دسترس نیست و عکس Siren Head رو داره. جونجی ایتو نویسنده سرشناس مانگاهای ترسناک که قبلا در تیم ساخت سایلنت هیلز همکاری داشته، چند ماه قبلش به Siren Head واکنش نشون داد و تلویحا به همکاری با کوجیما اشاره کرد.
– بلوباکس اپلیکیشنی از بازی روی ps5 منتشر کرد که فقط ۵ ثانیه ویدیو از راه رفتن یک شخصیت نشون میداد، این ویدیو دارای یک موزیک هم بود که وقتی طرفداران شناساییش کردن متوجه شدن I Saw Stars از Deep Sounds هست که هم متنش کلی ارجاع به سایلنت هیل داره و هم حال و هواش خیلی مشابه سایلنت هیل هست، علاوه بر این بسیار شباهت داره به سبک موزیک هایی که کوجیما گوش میده.
– بلوباکس در یکی از توییتهای خود بیان کرد که بازی آنها “Snowflakes of Blood” را نمایش میدهد. این در تیزرهای P.T استفاده شد.
– به نظر می رسه استودیوی بازی سازی BLUE BOX در سال ۲۰۱۵، درست یک سال پس از انتشار P.T. و دقیقا در زمانی که کوجیما در حال جدایی از کونامی بود، تاسیس شده.
– حسن قهرمان دارای پروفایل اپل اپ استور هست که مجموعه ای از بازی های دارای کیفیت پایین رو در اختیار داره. تنها اپلیکیشنی که بازی نیست Go Fit XL نام داره که در دسته Health and Fitness قرار داره. در توضیح این برنامه در یک نقطه « برنامههای آموزش شخصی (PT) Personal Training Programs » اومده.
– نورمن ریداس یکبار پستی در اینستاگرام گذاشت که در کنار خرگوش نمادین سایلنت هیل عکس گرفته بود.
– یک لیکر شناخته شده به اسم Millie A وقتی در توییتر ازش پرسیده بود آیا Abandoned سایلنت هیل هست پاسخ داد قطعا نه، در حالی که همین شخص بلوباکس رو در توییتر دنبال میکنه و به نظر باهاشون همدسته.
من همچنان و بسیار باور دارم که این پروژه احیای سایلنت هیلز هست. توسط Dusk Golem همین چند وقت پیش شایعه شد که علاوه بر سایلنت هیل های معرفی شده و Silent Hill : The Short Message که معرفی نشده، سه سایلنت هیل دیگه در دست ساخت هستن که هنوز معرفی نشدن و یکیشون هنوز در ابتدای مراحل تولید هست. حدس میزنم سونی با همکاری کوجیما یکی از مواردی هست که لایسنس ساخت بازی رو از کونامی گرفتن. سرنخ ها به طرز عجیبی همه در معرض دید هستن و به نظر میاد سونی هم در این معماها شریکه، از اینکه به Abandoned اعتماد داشته که اون رو در استریم خودش به نمایش میذاره گرفته تا شباهت لوگوی استودیوی بلوباکس و استودیوهای سونی و همچنین افرادی که این استودیو رو دنبال میکنن.
یک نکته دیگه رو هم اضافه میکنم.
در پادکست کوجیما که کوجیما در گفت و گو با جف کیلی بلاخره رسما به ماجرای بلوباکس و حسن قهرمان اشاره کرد، گفت که چیزی رو دوبار انجام نمیده، این در حالیه که قبلا یکبار برای متال گیر فانتوم پین با استودیوی فیک موبی دیک و یکبار هم برای سایلنت هیلز با استودیوی فیک 7780s این کار رو انجام داده بود.
بروز رسانی ۳ :
– خبر کنسل شدن سایلنت هیلز در ماه آپریل منتشر شد و تریلر رونمایی Abandoned هم در ماه آپریل ۲۰۲۱.
– دموی PT در ماه آگوست منتشر شد و اپلیکیشن Abandoned هم قرار بود ۲۰ ژوئن منتشر بشه که به آگوست تاخیر خورد.
– کوجیما آگوست ۲۰۲۰ در یک پست اینستاگرامی تصویری گذاشته بود که دقیقا مشابه جنگل برفی تریلر Abandoned بود، تصویر پستش در این ویدیوی کانال یوتوب گیم اسپات قابل مشاهده هست : Abandoned and Silent Hill Conspiracy
– زمانی که تریلر رونمایی Abandoned منتشر شد جف کیلی در توییتر گیفی رو توییت کرد که همچین متنی داشت : Hmm Interesting.
حتی کیلی در یک ویدیو هم بیان کرد که حسن قهرمان بهش پیشنهاد داده تا باهاش در رونمایی از بازی همکاری کنه و همه خوب میدونیم کوجیما و کیلی رفقای صمیمی هستن. این کلیپ هم در ثانیه ۹:۱۵ ویدیویی که گفته شد قابل مشاهده هست.
– زمانی که کوجیما برای متال گیر ۵ از استودیوی فیک موبی دیک استفاده کرده بود خودش رو با نام Joakim Morgen معرفی کرد. با تغییر جای حروف کلمه Joakim کلمه Kojima حاصل میشد.
– برای شرکت کمالگرایی مثل سونی عجیبه که چرا برای اونطور تریلر فاجعه ای مثل تریلر Abandoned نمایشی اختصاص بده، از گرافیک و فریم ریت پایینش گرفته تا صداگذاری فجیع. توجیه دیگه ای براش نیست مگر اینکه خود سونی هم در این بازیچه ها همدست باشه.
به نظرم داستان دادگاه سونی و مایکروسافت که به پایان برسه سرانجام این بازی به همراه بقیه انحصاری های در دست ساخت سونی رونمایی میشه.
رائفی پور خودتی؟؟
داداش دمت گرم برای اینهمه اطلاعات ولی من اینو چطوری بخونم ؟ طومار نوشتی؟😂
خیلی وحشیانه منتظرم یه گیمپلی درست حسابی ازش ببینم
فقط همینجور که به کیفیت بصری بازیشون اطمینان دارن به فنی هم اطمینان داشته باشم
هنوزم یادم می افته the medium روی ایکس باکس ها گاها چه افت رزولوشنی می گرفت لرزه به تنم می افته
امیدوارم ایندفعه واقعا روی بازی از لحاظ فنی کار کرده باشن
پ.ن : البته شاید یکی از دلایل بد بودن مدیوم از لحاظ فنی ایده اش بر پایه جریان داشتن در دو دنیا بود که کار سخت افزار رو سخت می کرد ، پس شاید چون چنین چیز هایی رو در سایلنت هیل ۲ ریمیک شاهد نیستیم پس دیگه این مشکلات هم نباشن🤔
به نظر من سایلنت هیل ۴ رو هم باید بازسازی کنند ترسناک ترین بازی سال ۲۰۰۴ شد از نظر من سخت ترین سری بازی سایلنت هیل شماره ۴ هست تو شماره ۴ چه معما هایی داشت اگه ۴ رو هم بازسازی کنند چی میشه
این هفته خبر های زیادی (نه لزومن مهم) از این بازی دیدیم، امیدوارم به زودی یک گیم پلی یا ویدیویی از وضعیت خود بازی هم منتشر شه
واقعا خلاقیت تیم سایلنت و نگاه کنین. اون زمان برای اینکه سخت افزار پلی استیشن توانایی اجرای محیط عظیم بازی رو نداشت اومدن مه طراحی کردن تا بار پردازشی کمتر شه. الان هم از همون ایده استفاده میکنن و فکر میکنم گرافیک خیلی خفن تر از گیمای حال حاظر باشه.