توسعهدهندهی Halo و Minecraft توسط NetEase خریداری شد
استودیوی کانادایی Skybox Labs که پیش از این سابقهی کار روی فرنچایزهای Halo و Minecraft را داشته به تازگی توسط غول فناوری چینی یعنی NetEase خریداری شده است.
NetEase Games استودیوی کانادایی Skybox Labs را با قیمت نامشخصی خریداری کرده است. این استودیو در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و در شهرهای ویکتوریا و برنابی قرار دارد. Skybox Labs دو بازی اریجینال را ساخته است؛ TASTEE: Lethal Tactics در سال ۲۰۱۶ و Stela در سال ۲۰۱۹. این استودیو همچنین سابقهی همکاری با استودیوی EA Sports و Xbox Game Studios را برای توسعهی بازیهای دیگر دارد.
این استودیو در حال حاضر مشغول کار بر روی Halo Infinite ،Minecraft و Fallout 76 به عنوان استودیوی پشتیبان است. Skybox Labs پیش از این هم روی سری Halo و چندین بازی از سری Age of Empires کار کرده بود. طبق اعلام رسمی NetEase این استودیو به صورت مستقل در شبکهی NetEase Games و تحت رهبری سه موسس خود فعالیت خواهد کرد. یکی از این موسسان یعنی Shyang Kong در این مورد گفته:
ما تیمی از افراد مستعد، خلاق و مشتاق را ساختهایم و با پیوستن به تیم NetEase Games قادر خواهیم بود تا به برنامههای خود برای خلق موقعیتهای جدید سرعت ببخشیم. با دسترسی به منابع گستردهی NetEase و سرویسهای آنها قادر خواهیم بود تا در کانادا به استودیوی بزرگتری تبدیل شویم.
Skybox Labs جدیدترین استودیوی خریداری شده توسط غول فناوری و بازی چینی یعنی NetEase در سالهای اخیر است. این شرکت پیش از این استودیوی سازندهی No More Heroes یعنی Grasshopper Manufacture و Quantic Dream، استودیوی پاریسی سازندهی بازیهایی مثل Heavy Rain و Detroit: Become Human، را خریداری کرده بود.
خالق فرنچایز Yakuza یعنی Toshihiro Nagoshi هم سال گذشته به این شرکت پیوست تا استودیوی خود با نام Nagoshi Studio را تاسیس کند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
از این خبر ناراحت شدم 👎
موجانگ و ۳۴۳ نیست یه استودیو قدیمیه که تو ساختشون نقش داشته
یعنی برای اینکه استودیو پشتیبانش از دستش پریده ناراحت نشم !؟ خوشحال بشم؟!🤔
فقط هم کاری کردن پشتیبانی چیه
یه لحظه قلبم وایساد فکر کردم موجانگ رو خریدن
استودیوی بانجی رو که سونی خرید و الان با حمایت سونی داره روی چن پروژه معرفی نشده کار میکنه که مطمئنن یکی از اونا انحصاری پلی استیشنه و نیاز شوتر سونی رو برآوورده میکنه.
این استودیو هم که از دست مایکرو در رفت…
مبارک netEase
تو اون مهد کودک بهت چی یاد میدن متن رو بخون!!!!
متن میگه که استودیوی skybox labs توسط net ease خریداری شد:)
خب یه استودیوی پشتیبان بود برای بازیای ایکس باکس و مایکرو میتونست بخرتش اما نخرید.
فک کردی من چی خوندم متنو؟!!
چه نیازیه به استودیو پشتیبان وقتی موجانگ افسانه ای پشت ماینکرفته
اینم بگم من فوقوالعاده ماینکرفت رو دوست دارم و با این بازی بزرگ شدم و کلی اطلاعات راجبش دارم
اگه کسی قرار باشه گلگی کنه اون منم
رده سنی سونی فنا ۷ تا ۱۲ سال هست
سونی فنا نه فن بوی هاشون
این کلا ضریب هوشی نداره
مال اینو از سطح پروف ببینو بخون رد شو
استودیو پشتیبان بوده
چیز خاصی نیست واقعا
بد سوتی دادی تیتر خوان عزیز😂😂😂
داداش مثل اینکه اصلا از قرارداد سونی و بانجی خبر نداری، اصلا شرط بانجی برای ادغام این بوده که کاملا مستقل باشه و انحصاری نسازه و حتی زیرمجموعه پلی استیشن استودیوز هم قرار نگیره، سونی بانجی رو برای این با حدود ۱.۶ برابر قیمتش خرید که از تکنولوژیش استفاده بکنه تا لایوسرویس های استودیوهای پلی استیشن رو پشتیبانی بکنه، انحصاری قرار نیست بسازه. و اینکه چه فرقی برای تجربه شما داره که بازی ایی که بانجی میسازه فقط روو پی اس بیاد یا مولتی پلتفرم باشه؟ شما به هر حال داری بازیش میکنی دیگه چیکار به بقیه دارید
جالبه این به اصلاح سونی فن نمیدونه این دوتا استودیو متعلق به مایکروسافت نیستن و فقط نقش پشتیبان رو داشتن و بدتر اینه که اصلا نمیدونه کمپانی NetEase چیه و از کجا اومده
البته طبیعیه وقتی فن شدید شبیه ساز ربات کشی و تبر زنی باشی همین هم میشه خخخخ
ایستگاه برای ۲۰۲۳ یه فور اسپوکن داره یه انیمه فانتزی دیگ هیچی نداره
همه استدیو های پشتیبان مایکروسافت رو خریدن
مال ماکروسافت نیست یه زمانی تو ساخت هیلو و ماینکرفت نقش داشته
یکی نیست جلو این چینی هارو بگیره!
عجیبه چینیا خیلی راحت هرچی بخوان میخرن کسیم کاریشون نداره
یه لحظه فکر کردم مایکرو موجانگ و ۳۴۳ رو فروخت 😐😐😆
تیتر جوری که ادم فکر میکنه ۳۴۳ و موجانگ میگید
ممنون از آقای ابوالحسنی🙌🌹
این خرید های استودیوها خیلی جالب شده، اصلا معلوم نیس احتمال خرید کدوم استودیو توسط کدوم ناشر وجود داره
برای مثال
استودیو والکری اینترتینمنت یکی از استودیو هایی بود که به ساخت فورتزا برای مایکرو کمک میکرد که توسط سونی خریداری شد (همکاری با استودیو های سونی هم داشته)
اسپلش دمیج که سابقه کار با مایکرو رو داشته (گرز) توسط تن سنت خریداری میشه
کریستال داینامیک که استودیو کمکی اینشتیو هستش فروخته میشه و مایکرو هیچ اقدامی براش نمیکنه با این حال پروژش رو میده بهشون (پرفکت دارک)
آیدوس مونترال چند وقت پیش فروخته شد در کنار کریستال که مایکرو هیچ علاقه ای نشون نداد حالا این استودیو رو دخیل کرده برای ساخت فیبل!!
اسکای باکس لب که رو بازی های هیلو، ماینکرفت و فالوت ۷۶ کار کرده الان توسط نیت ایس خریداری میشه
موون استودیو که آوری رو میساخت ، رمدی و کرایتک که یه زمانی ثرد پارتی مایکرو بودن و خیلی های دیگه که اشاره کردیم خیلی راحت از چنگشون در اومد
از اونور مایکرو خرید هایی مثل نینجا تئوری انجام میده که بازی قبلیشون انحصاری پلستیشن بوده (زمانی)
خریدی مثل کمپالیشن انجام میده که اسمی ازش نیس!!
اقدام به خرید اکتیویژنی میکنه که پارتنر شیپ سونی محسوب میشه
امیدوارم استودیو هایی مثل آسوبو و سرتین افینتی که خیلی به مایکرو کمک کردن دیگه از دستشون در نره
بخدا که به استودیو پشتیبان هم نیاز دارید قرار نیست همه بازی تریپل ای بسازن🤦♂️
کرایتک رو بعید میدونم از دست داده باشن
من بنظرم بهترین استودیو هایی که “باید” بخره IO Interactive و اسوبو و کرایتک هستن
اگه هم باز بخواد ناشری بخره بهترینش گیمینگ وانر هست چون سالهاس تو ابر قهرمانی ضعف داره
بعد باید از کوجیما هم کمک بگیره و تو ساخت بازی های سینماتیک کمکشون کنه
میتونه حتی حق و حقوق متال گیر رو بخره و بده کوجیما انحصاری براش بسازه
در کل من خیلی علاقه مندم ببینم هدف های بعدی چیان
من نمی فهمم با این وجود که واقعا طی این دوسال اوضاع ویدیو گیمینگ تو چین زیادی بد شده برا گیمر ها این استودیوم ها دنبال چی هستن!
تنسنت هم که اصلا از رو نمیره!
تیتر رو درست کنین خدایی داشتم سکته می زدم😐
درضمن این نتیس و تنسنت از خود دولت چین بودجه می گیرن که انقدر پولدارن همه رو می خرن ؟
درسته درآمد زایی شون خیلی بالاست اما تا چه حد ؟