بلوبر تیم ریمیک Silent Hill 2 را به خاطر علاقهی شخصی میسازد
بلوبر تیم (Bloober Team)، سازندهی ریمیک جدید بازی Silent Hill 2، گفته که این فرصتی عالی برای معرفی یکی از کلاسیکهای ژانر وحشت بقا به نسلی جدید است.
رئیس بخش تولید استودیوی بلوبر تیم یعنی آقای کسپر میشالسکی (Kacper Michalski) به صحبت در مورد توانایی این استودیو در بازسازی بازی Silent Hill 2 پرداخت. او ابتدا در مورد این مهم صحبت کرد که اصلا چگونه کونامی (Konami) در وهلهی اول به سراغ آنها آمد:
کونامی چندین پیشنهاد را از استودیوهای مختلف دریافت کرده بود. ما یکی از این استودیوها بودیم. همانطور که میبینید ما به شدت خوششانس و همچنین به شدت عاشق نه تنها سری Silent Hill بلکه ژانر وحشت بقا بودیم.
شاید به این فکر باشید که چرا استودیوی بلوبر تیم به جای Silent Hill اول به سراغ بازی دوم این سری رفت:
Silent Hill 2 یکی از بهترین بازیهای وحشت روانشناختی در تاریخ است. ما با این بازی بزرگ شدیم و این بازی یکی از منابع الهام اصلی استودیوی ما است. ما عاشق داستان Silent Hill 2 هستیم. برای اعضای استودیوی بلوبر تیم این بازی اثری کلاسیک است.
بازی Silent Hill 2 که اصالتا در سال ۲۰۰۱ برای پلی استیشن ۲ عرضه شده، واقعا اثری مهمتر از Silent Hill اول بوده و توانسته به یکی از تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ تبدیل شود. در حالی که انتخاب پلی استیشن ۲ به عنوان پلتفرم مقصد به تیم کونامی اجازه داد تا از فناوریهای پیشرفتهتری استفاده کنند، جذابیت اصلی Silent Hill 2 بدون شک داستان آن است. داستان این بازی با الهام از کتاب جنایات و مکافات فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) نوشته شده و رگههایی از آثار دیوید کروننبرگ (David Cronenberg) و آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) هم در آن به چشم میخورد.
متاسفانه مجموعهی Silent Hill HD Collection کمی به شهرت این بازی ضربه زد. این مجموعه قرار بود شامل ریمستر Silent Hill 2 و Silent Hill 3 برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ باشد. با این حال این ریمستر شامل نرخ فریم ضعیف و عدم هماهنگی صوت بود. همین مهم باعث شده تا ریمیک بلوبر تیم حتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. کسپر هم کمی در مورد کارهایی که بلوبر تیم برای این ریمیک انجام داده صحبت کرده است:
شهر Silent Hill با استفاده از بهترین فناوری روز بازسازی شده است. تمام موجودات در آن هم با جلوههای بصری ترسناکتر از نو طراحی شدهاند. هوش مصنوعی مبارزهی دشمنان هم بهبود یافته است. به علاوه جلوههای بصری و صوتی، تجربهی داستانی بازی تمرکز اصلی ما بوده است. ما مطمئن شدیم که هر شخصیت بیان احساسی عمیقی داشته باشد، در حالی که به سناریوهای بازی اصلی وفادار ماندهایم.
کسپر گفته که نمیتواند فعلا تاریخ عرضهی دقیق بازی را اعلام کند، اما رئیس بلوبر تیم پیش از این گفته بود که کار این استودیو با Silent Hill 2 Remake تقریبا تمام شده است. Silent Hill 2 Remake در حال حاضر به مدت سه سال در دست توسعه بوده و بعید نیست که حتی همین امسال هم شاهد عرضهی آن باشیم.
بازی Silent Hill 2 Remake در حال حاضر برای پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC در دست توسعه است. این بازی به مدت ۱۲ ماه انحصاری کنسولی پلی استیشن خواهد بود.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
سونی فن های عزیز همونطور که ما انحصاری میکنیم اینم انحصاری شماست منم به شخصه عاشق این سبک هستم ولی خب چه میشه کرد سیاسته و باید پذیرفت اینقدر به کار های ایکس باکس گیر ندید ۱۲ ماه انتظار واقعا هایپ بازی رو کم میکنه تازه اگه برا ایکس باکس منتشر شه
انحصاری زمانی با انحصاری کامل یکی میکنی ؟ بعلاوه خبر کامل خوندی ؟ نسخه اول هم انحصار پلیستیشن بوده پس تغییر ایجاد نشده. نه اینکه یه بازی ای که یه عمری مولتی بوده و کوچکترین نقشی تو شکل گیری استودیو یا IP نداشتی، بیای انحصاری بکنی
انحصار انحصاره اسمش روشه حالا یکی ماستش ترشه اون یکی با خامه روشه اصل کار داره انجام میشه یکی پول داره کامل انحصاری میکنه یکی نداره زمانی میکنه تااازه انحصار کامل به نظرم بهتره تا اینکه زمانی بشه این به یه توهین مستقیم به طرف مقابله ولی انحصاری کامل اقا پولشو داده کلا انحصار کرده
میکنیم؟؟؟؟پس دستای پشت پرده سیاست های مایکروسافت تو بودی
خود فیل اسپنسر و ساتیا نادلا اینو ببینن پشماشون میریزه
فقط یه ایکس باکس فن میتونه یه بازی انحصاری زمانی رو با خرید ناشر توسط مایکروسافت اونم با کالافی که فروش یه نسخش از مجموعه فروش کل سری سایلنت هیل بیشتره مقایسه کنه
ضمنا این بازی انحصاری زمانی بعد از مدتی واسه ایکس باکس میاد انحصارطلبی مایکرو سر بتسدا و اکتیویژن رو چطوری میخواید ماستمالی کنید ؟
من خودم از نسل هشت (اوایل) سونی فن شدم، هرچند از ps1 تا الان کنسولاشو داشتم، اینا رو گفتم بدونی برای من سونی فن این خوشحال کننده نیست که شما ۱۲ ماه از این بازی محروم باشین، اینو جدی میگم، ما اهل توهین و مسخره کردن نیستیم، همینطور ایکس باکس فنا، یه سری (ببخشید) مزخرفاته بقیه که میان مسخره میکنن توهین میکنن تیکه میندازن میان الکی فقط تایپ میکنن رو اصلا جز نظر حساب نکن، دنیای گیم برای همه در اصل باید باشه همه باید لذت ببرن و امیدوارم روزی انحصاری چه دائم چه موقت وجود نداشته باشه
به نظرم ریمیک این بازی واقعا ارزش تجربه داره
فقط امیدوارم کونامی الکی هیجان زده نشده باشه با برنامه ریزی درست پیش بره .
درود بر شرفشون
سونی بلوبر تیم و آیپی ساهیلنت هیل رو بخره کمبودش تو ژانر وحشت برطرف میشه. مطمئنم مدیرای سونی صبر میکنن ببینن دستپخت بلوبر تیم چی میشه بعد بخرنش مثل بلوپوینت که بعد از ریمیک شاهکار دیمن سولز خریداری شد
فکر میکنم یه ناشر دیگه این استودیو رو خریده
بلوبر مفتشم گرونه
همون آی پی های کونامی رو بخره بده کوجیما یا تویاما براش بسازن خوبه
کوجیما بارها و بارها اعلام کرده دیگه روی سری متال گیر و سایلنت هیل کار نخواهد کرد چرا انقدر از روی هوا حرف میزنی
کوجیما سر MGS 4 میگفت این آخرین نسخه MGS بعد رفت فانتوم پین رو ساخت !
میگفت هیچوقت انحصاری نمیسازه ولی بعدا خبر همکاریش با سونی سر دث استرندینگ اومد !
مشخصه کی رو هوا حرف میزنه …
کوجیما از روی عقده ش نمیخواد دیگه بره سراغ این دوتا مجموعه اون چیزایی که تو گفتی هیچ ربطی نداره
آره به خاطر همینم بود که اکانت کونامی رو فالو میکرد و هی از سایلنت هیل و MGS ایسترگ میداد تو پیام هاش و بازی هاش …
…”در حالی که به سناریو های بازی اصلی وفادار مانده ایم”
این شد یه حرف درست.🔥
مدیونی فکر کنی پول تو جریان بوده :دی
سونی گدا هم بخاطر علاقه شخصی یکسال انحصاریش کرد؟😹
این که ۱۲ ماه انحصاری زمانیه و همزمان با عرضه برای PC میاد ، انگار عملا داره وجود نسخه ایکس باکس را تایید می کنه بعد مایکرو داره اطلاعات غلط میده به رگلاتوری ها !!
در حالی فاینال فانتزی ها این طور نیستن و انحصاری زمانی شون به معنی عدم عرضه روی PC تا تاریخی مشخص هست یعنی در مورد FF درست میگه مایکرو
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
“این بازی به مدت ۱۲ ماه انحصاری کنسولی پلی استیشن خواهد بود.”
یاد دروغ شاخدار مایکروسافت افتادم میگفت این بازی هیچوقت واسه Xbox عرضه نمیشه …
اینو یاد بگیر که همه ی کمپانی ها همشون مثل همن نه اون سونی تو رو دوست داره نه مایکروسافت
هر چند میدونم فشار اکتیویژن و حرفای ftc روته بایدم این حرفارو برنی:)))
آخی خیلی فشار خوردی از کامنتم ؟ :))))
میدونم درد داشت ولی حقیقته عزیزم بازی انحصاری زمانیه مایکرو جونت هم دروغ گفت فقط واسه اینکه قرارداد رو تایید کنه حالا هی ماله بکش آخر سر هم بگو اتزیو ماله کشه
فشار فعلا رو توعه با یه حرف که تازه بر اساس خود متن خبر بود جوری فشاریت کردم که اصلا جوابی نداشتی به حرفم بدی یه پرت و پلا نوشتی آخر سر هم ربطش دادی به FTC :)))
واقعا که فکر نمیکنی امثال تو اینو فهمیدن ولی رگولاتوری ها انقدر گیجن که نفهمیدن
قطعا مایکروسافت بدون منطق حرف نزده قطعا یه چیزی میدونسته
اتفاقا بدون منطق حرف زده چون وقتی میگه سایلنت واسه ایکس باکس نمیاد و عملا داره خلافش ثابت میشه فقط کار خودشو سخت تر میکنه
😍
امیدوارم بدونن چیکار دارن میکنن و درست درک کرده باشن که چه چیزی سایلنت هیل رو به چیزی که هست تبدیل کرده،
اصلن قصد قضاوت ندارم چون قضاوت بازی ای که فقط با یه تریلر معرفی شده درست نیست ولی با توجه به تریلر و اسکرین شات هایی که بعد ازش منتشر شد میشد دید که خیلی مسائل و حس هارو اشتباه برداشت کرده بودن از حالات چهره جیمز جلوی آینه که انگار کاملن میدونست قضیه چیه و چیکار کرده تا درِ ماشین جیمز که بسته بود و نباید میبود و …
حداقل از نظر موزیک و آرت بخاطر آکیرا یامائوکا و ماساهیرو ایتو خیالمون راحته
اگر یک تیم بود که من ارزو داشتم روی توسعه سایلت هیل کار کنه همین ها هستن. دو بازی قبلی اینها یکی از بهترین تجربه های عمرم بود توی سبک وحشت
بازیش اگه کیفیتش در حد عکس پست باشه …کافیه ..قشنگ گرافیکش غول خواهد بود
موندم سایلنت هیل بدون کوجیما که ساخته بشه مزش چطوریه ترسناکه مثل دوران اوجش یا باز مثلefootballپر باگ خنده داره البته اگر باگ هاش جوری باشه که مثل جامپ اسکار در بیاد خوب چیزی برای سکته دادن دیگران میشه البته اگر حد این باگ هارو نگه دارن و باز به تبدیل به سم دیگریش نکنن من خودم چون سایلنت هیل و اویل رو کلا علاقه دارم دارم میگم.
داش قبلی ها رو هم کوجیما نساخته
کوجیما فقط یه دمو ساخته اونم pt که دوران اوجشم نبود اصلا
بقیشو تیم سایلنت و کلا یه کارگردان دیگه