رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند

رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند

امیرعلی قربان‌پور
۱۲:۵۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند

به گفته‌ی رسانه‌ی GamesIndustry.biz، شایعه‌ی تعویض موتور بازی‌سازی Fable از فورزا تک (ForzaTech) به آنریل انجین (Unreal Engine) صحت ندارد.

دو روز پیش کاربران وبسایت ۴Chan شایعه‌ای مطرح کردند مبنی بر آنکه سازندگان نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی Fable فرآیند توسعه‌ی آن را از سر گرفته‌اند، زیرا استودیوی سازنده بازی را در مرحله‌ی کنونی «غیرقابل تجربه» قلمداد می‌کند. گویا گروه سازنده به این دلیل ساخت نسخه‌ای جدید را در موتور آنریل انجین آغاز کرده و موتور فورزا تک را کنار گذاشته است.

کاربری که این شایعه را منتشر کرده بود، همچنین ادعا کرد که اگرچه فرآیند ساخت از سر گرفته شده است، بازه‌ی انتشار جدید این بازی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ خواهد بود. این شایعه خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و با وجود موثق نبودن منبع آن، جِز کوردن (Jez Corden) از رسانه‌ی Windows Central به بحث ورود کرد و احتمال درستی آن را بالا دانست.

می‌دانم که این شایعه در ۴Chan مطرح شده است، اما اگر درست از آب در بیاید، چندان تعجب نمی‌کنم.

جِز کوردن

واضح است که انتشار عنوانی چون Fable تنها دو سال پس از شروع دوباره‌ی فرآیند ساخت از پایه، چندان معقول نیست. رئیس GamesIndustry یعنی کریستوفر درینگ (Christopher Dring) نیز این شایعه را نادرست می‌داند. او در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

این شایعه صحت ندارد.

کریستوفر درینگ

بازی Fable در سال ۲۰۲۰ برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس/اس معرفی شد و بنا بر اطلاعات رسمی منتشرشده، استودیوی سازنده‌ی Forza Horizon یعنی پلی گراند گیمز (Playground Games) با استفاده از موتور فورزا تک به ساخت آن مشغول است. متأسفانه از زمان معرفی بازی تا کنون اطلاعات زیادی از این ریبوت در دسترس نداریم.

بنا بر شایعات اخیر، روند توسعه‌ی بازی نیز به دلیل اصرار مایکروسافت (Microsoft) بر استفاده از موتورهای بازی‌سازی درون‌شرکتی، به کندی پیش می‌رود. از سوی دیگر اما، مت بوتی (Matt Booty) پیش‌تر اعلام کرده بود که پیشرفت در ساخت Fable واقعاً امیدوارکننده است.

Amir RingoDARKSIRENRedm0ndy.xboxChief...Eternal...Dĥeebvj⁷Uklred-eyed Banished KnightBehzaadRpgFanامین🤘Mohsenj74MIRASmahdi12345موز سخنگوامیر حسینMaster bladeAshen undead the bearerEspresso

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند
رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Master blade گفت:

    فکر نکنم تاریخ انتشار بازی هایی که تو شوکیس ۲۰۲۰ مایکروسافت رونمایی شدن بیشتر از ۲۰۲۴ طول بکشه
    مایکروسافت از قدیم شرکتی نبوده ساخت بازی هاش رو طولانی مدت نگه داره
    لاین هد مرحوم بازیش دو سال بیشتر طول کشید درش رو بستن
    اینا هم اگر از ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ بازیشون بیشتر طول بکشه درشون تخته میکنه

    در ضمن یه چیزی که در مورد فیبل عجیبه اینه که هیچکدوم از توسعه دهنده هایی که واردش شدن تا حالا خارج نشدن وگرنه با این همه خبر منفی که حول فیبله مثل بمب میترکید

    Amir Ringoپدر بزرگ دانته و ویرجیلRedm0ndy.xboxاپوزوسیون گیمفاGeralt of RiviaChiefRezaEzio Auditore da FirenzeDĥeebvj⁷UklJohnny joestarmore
  • این رسانه کلا به پلی استیشن نزدیک تر بوده تا الآن .
    خونه اول جیم رایان برای مصاحبه همین رسانه هست !

    Amir Ringoاپوزوسیون گیمفاHitasepMaster blade
  • Loligager گفت:

    الان سه سال هست که شایعه مشکلات تو ساخت فیبل میاد همشون هم تکذیب میشه پس به این شایعات منفی دور گیمای مایکروسافت توجه نکنید

    خود رییس استودیو های مایکروسافت مت بوتی گفت صبر نداریم فیبل رو که داریم میسازیم رو نشون بدیم

    Amir Ringo...Eternal...Redm0ndy.xboxmahdi12345اپوزوسیون گیمفاHitasep
  • “بنا بر شایعات اخیر، روند توسعه‌ی بازی نیز به دلیل اصرار مایکروسافت (Microsoft) بر استفاده از موتورهای بازی‌سازی درون‌شرکتی، به کندی پیش می‌رود”
    من این شایعه رو درک نمیکنم… حتی مغز اونی که این شایعه رو ساخته هم نمیفهمم
    تا امروز اکثر استدیو های مایکی دارن با آنریل کار میکنن بهترین استدیو هاش مثل نینجا آبسیدین اینگزایل دابل فاین رِیر کوالیشن کامپالژن بعد به فیبل که رسیدن شاتگان گذاشتن رو مخ دولوپر که باید با انجین داخلی بسازی :/
    مایکرو به آبسیدین و نینجا که دارن بازیای که تو ساختش تخصص دارن زور نکرده با انجین داخلی بسازن بعد بیاد پلی گراند که داره اکشن آر پی جی میسازه که هیچ تجربه ای تو ساختش ندارن رو به همچین فلاکتی بندازه
    هیچ منطقی پشتش نیست

    Amir RingoRedm0ndy.xboxChiefmahdi12345The Beast MasterHitasepMaster blade...Eternal...اپوزوسیون گیمفا
  • Shinji Mikami گفت:

    هیچ خبر منفی درباره ی فیبل وجود نداره و همه صرفا شایعه های ساده و بسیار ابتدایی هستن.
    .
    تمامی سازندگان بهترین ها هستن از نویسنده ی کنترل گرفته تا نویسندگان بتمن و طراح مراحل بردرلندز و gta v و … و طراح گیم پلی سیدی پراجکت و طراح اصلی هلبلید و افرادی مهمی از گوریلا و راکستار و راکستدی و یوبیسافت و …
    پلی گراند، استدیویی نیست که عنوان بی کیفیت تحویلمون بده نهایتا میگه پروژه لغو شد.
    .
    فیبل قبلا هم گفته شده که بعد از اوود و قبل از الدر ۶ منتشر خواهد شد.
    یعنی بعد از ۲۰۲۴ و تا قبل از پایان نسل ۹ یعنی ۲۰۲۸ ۲۰۲۷ منتشر خواهد شد که من ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ مد نظرمه
    ما خودمون عجله میکنیم وگرنه از قبل مطالب گفته شده و با هیچ نگرانی مواجه نیستیم.
    .
    بسیار برای فیبل خوشبینم و معتقدم از شاهکاران مایکرو خواهد بود.

    Dĥeebvj⁷UklAmir RingoChief...Eternal...چپ دستhosseinاپوزوسیون گیمفاHitasep
  • این مت بوتی هم دیوانه ست، بابا از استودیوها درست استفاده کن دیگه، آخه یه آر پی جی سوم شخص رو واسه چی باید بدی به استودیوی سازنده فورتزا هورایزن؟؟ اگر باز یه گیم بود مثلا مثل سایبرپانک و ماشین بازی هم تووش بیشتر مورد توجه بود معقول تر میشد، یا مثلا ایندیانا جونز رو داده به سازنده ولفنستین ماشین گیمز 😐😑 ، به من بدن رسیاست استودیوهای اکس باکس رو بخدا که بهتر ازشون کار میکشم، اصلا حالا که اینطور شد ما خواستار اخراج مت بوتی هستیم بنویس پِتیشِن رو ممد 🙃🙃

    Amir RingoHitasepmahdi12345ALIREZA0111
    • ALIREZA0111 گفت:

      بخاطر اینه که این بازی رو شعبه دوم پلی گراند میسازه و اصلا ربطی به ریسینگ ساز بودن استودیو نداره :/
      اینکه میشنوی یا میبینی هرکس میگه بازی rpg رو دادن به استودیو ریسینگ ساز فقط مضخرفه
      شعبه دوم این استودیو پر از سازنده های مختلف که اتفاقا خیلی ماهرن و تجربه بازی های rpg هم دارن
      تنها مشکلی که شعبه دوم این استودیو داره استفاده از موتور forzatech هست که برای ریسینگه و بازی ریسینگ اصلا و ابدا تعداد ابجکت های بازی های rpg رو نداره و تعامل با محیط خیلی محدود و کوچیکه
      به همین خاطره میبینی فورتزا و کلا بازی های ریسینگ گرافیک خیلی بالایی دارن چون ابجکت های بازی خیلی محدوده و فشار کمی به سیستم میاد و میتونن در عوض گرافیک بازی رو تا جای ممکن افزایش بدن
      و تمامی شایعات هم حول محور همین موتوره وگرنه سازنده هاش اصلا ریسینگ ساز نیستن و دخلی هم به شعبه اصلی نداره
      به این حرفا که چون استودیو ریسینگ سازه نمیتونه rpg بسازه توجه نکن
      ایندیانا جونز رو موافقم چون همون سازنده های اصلی ولفنشتین دارن میسازنش و یکم شک برانگیزه به همین خاطر هم ممکنه ساخت بازیش طول بکشه

      Amir RingoHitasep
    • Hitasep گفت:

      سازنده فیبل شعبه دوم پلی گراند هست که متشکل از اعضای سابق ناتی داگ راکستار یوبسافت راکستدی نینجا تیوری لیونهد رمدی سیدی پراجکت کریتیو اسمبلی هست { برای همشون مدرک دارم }

رسانه‌ی GamesIndustry.biz شایعه‌ی جدید Fable را رد می‌کند