بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

امبر هرد بازیگر زیبای هالیوود به سبب ایجاد حواشی مختلف تبدیل به منفورترین بازیگر زن سینما شده است.

امبر لارا هرد در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۳۶۵) در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا چشم به جهان گشود. اعضای خانواده کاتولیک او را مادرش پاتریشیا پیج، محقق شبکه‌های مجازی و اینترنت، پدرش دیوید کلینتون، رئیس شرکت ساختمان‌سازی و خواهر کوچکش ویتنی تشکیل می‌دهند.

با توجه به شرایط زندگی در ایالت تگزاس، پدرش امبر هرد صاحب چند راس اسب بود و دوران فراغت خود را با آن‌ها می‌گذراند. به سبب این که امبر علاقه شدیدی به پدرش داشت و روزها را کنار او سپری می‌کرد، او نیز به اسب‌سواری گرایش پیدا کرده بود.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

به سبب اخلاقیات کنجکاوانه امبر هرد، او در سن ۱۶ سالگی رو به مطالعه کتاب‌های علمی-تخیلی و فلسفی آورد و نگرش‌های جامعه ستیزانه‌ای را پیدا کرد که همین مسئله سبب شد تا او ایالت تگزاس را به مقصد نیویورک ترک کرده تا در عین تحصیل در دانشگاه، حرفه مدلینگ و عکاسی را نیز تجربه نماید. او در این بحبوحه دوست صمیمی خود را در جریان تصادفی دلخراش از دست داد و دچار افسردگی شدیدی شد که بنا به گفته خود وی، حرفه مدلینگ تاثیر به‌سزایی برای کنار آمدن با غم از دست دادن دوستش داشت.

امبر هرد در سال ۲۰۰۳ و در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت، به سبب ظاهر زیبا و فربینده خود شهرتی را در حرفه مدلینگ برای خود رقم زده بود. این مسئله سبب شد تا با هنرمندان محبوبی همچون کنی چزنی و ایسلی در موزیک‌ ویدیوهای آن‌ها همکاری نموده و این مسئله زمینه‌ساز ورود او به عرصه سینما شد.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

این بازیگر و مدل آمریکایی، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ نقش‌های فرعی و کوچکی را در سریال‌هایی همچون Jack & Bobby و The Mountain تجربه کرده و سپس در فیلم‌هایی سینمایی نسبتاً شناخته شده‌ای همچون Friday Night Lights به کارگردانی پیتر برگ، North Country به کارگردانی نیکی کارو و Alpha Dog به کارگردانی نیک کاساویتس حضور پیدا کرد.

امبر هرد سرانجام پس از نقش‌آفرینی در سریال محبوب و مشهور Criminal Minds موفق شد تا برای نخستین‌بار در زندگی خود و در حالی که تنها ۲۰ سال سن داشت، نقش اصلی فیلم اسلشر و ترسناک All the Boys Love Mandy Lane را بر عهده بگیرد. اثری که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده بود، به سبب مشکلات حقوقی و نشر و توزیع، در سال ۲۰۱۳ اکران شد که تنها حدود ۲ میلیون دلار فروش را کسب نمود.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

او در سال ۲۰۰۷ نیز یکی از نقش‌های اصلی سریال Hidden Palms در شبکه CW را بر عهده گرفت که نه تنها با بازخوردهای به شدت منفی و انتقادی همراه شد، بلکه از تعداد بینندگانی اسفناک نیز برخوردار بود و پس از پخش تنها ۱۳ قسمت برای همیشه توقیف شد. او در همان سال تجربه حضور در یکی از قسمت‌های سریال مشهور Californication را بر عهده گرفت که شاید بتوان گفت موفق‌ترین حضور او تا آن را در کارنامه هنری‌اش برای وی به ارمغان آورد.

از سال ۲۰۰۸ سینما روی نسبتاً خوشی را به امبر هرد نشان داد. او در آثار سینمایی همچون Pineapple Express و Never Back Down به ایفای نقش پرداخت که هر کدام از آن‌ها به ترتیب ۱۰۰ و ۴۱ میلیون دلار فروش را در گیشه به ثبت رسانده و موفق‌ترین پروژه‌های امبر هرد تا آن زمان لقب گرفتند.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

نکته جالب توجهی که نگاه سینماگران را به امبر هرد تغییر داد، هنرنمایی او در فیلم The Joneses به کارگردانی دریک بورد در سال ۲۰۰۹ بود. اثری که او را هم‌بازی نام بزرگی همچون دمی مور کرد و منتقدین هنرنمایی امبر هرد را یک سر و گردن بالاتر از وی خطاب کردند؛ مسئله‌ای که در آن زمان بسیار سر و صدا کرد و شهرت زیادی را برای وی به همراه داشت.

او سپس تا سال ۲۰۱۰ ایفاگر نقش‌های اصلی و فرعی در پروژه‌هایی همچون Zombieland، The River Why و The Stepfather را بر عهده گرفت که هر کدام با واکنش‌های متفاوتی از سوی سینماکران مواجه شدند. او همچنین در سال ۲۰۱۱ و در همکاری با نیکلاس کیج در فیلم اکشن و دلهره‌آور Drive Angry حضور پیدا کرد که منجر به شکستی تمام عیار شد؛ با این حال منتقدین تنها نکته مثبت این پروژه را هنرنمایی امبر هبرد خطاب کردند.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

او همان سال در یکی از قسمت‌های برنامه محبوب Top Gear حضور پیدا کرد و در جدول رده‌بندی مشهور این برنامه رتبه ۳۳ از ۴۱ را کسب نمود. بزرگترین اتفاق زندگی او که بعدها نابودی‌اش در سینما را در پی داشت، در سال ۲۰۱۱ و حضور در فیلم The Rum Diary به کارگردانی بروس رابینسون رقم خورد؛ اثری که برای نخستین‌بار با جانی دپ ملاقات داشت و این پروژه سینمایی زمینه‌ساز رابطه آن‌ها در سال‌های بعد شد.

البته که نباید فراموش کرد این پروژه سینمایی نیز شکست بزرگ دیگری را در کارنامه امبر هرد رقم زد؛ اثری که با ۳۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده بود نه تنها در جلب نظر مثبت منتقدین ناکام بود، بلکه تنها ۴۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و خیلی زود از یادها فراموش شد.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

او تا سال ۲۰۱۴ به ایفای نقش در آثار سینمایی همچون Machete Kills و ۳ Days to Kill پرداخت که هیچکدام موفقیت چشم‌گیری را رقم نزده و عملاً امبر هرد را به عنوان یک بازیگر سطحی و درجه چندم به سینماگران ثابت کرده بود. اثر اسلشر و ترسناک All the Boys Love Mandy Lane که پیشتر درباره آن صحبت کرده بودیم نیز سرانجام در دسترس مخاطبین قرار گرفت که تا حدودی از بازی جذاب امبر هرد بهره برده بود.

سال ۲۰۱۵ را می‌توان به عنوان موفق‌ترین سال هنری امبر هرد در نظر گرفت؛ زیرا نه تنها ایفای نقش او در فیلم Magic Mike XXL یک فروش سرسام‌آور را در گیشه به ثبت رساند، بلکه The Danish Girl و The Adderall Diaries نیز موفق شدند تا نظر مثبت منتقدین را جلب نموده و علی‌رغم برخی کاستی‌ها در سبک بازیگری امبر هرد اما به صورت کلی هنرنمایی او در این آثار تحسین بینندگان را در پی داشت.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

او همچنین برای ایفای نقش در فیلم One More Time و در کنار کریستوفر واکن، خوانندگی و نواختن پیانو و گیتار را فرا گرفت. اثری که میزبان هنرنمایی تماشایی و منحصر به فرد امبر هرد بود و تمام منتقدین را شوکه کرده بود. سبک آوازخوانی و اجراهای او در این فیلم و همچنین حضور در کنار نام بزرگی همچون کریستوفر واکن، بزرگترین موفقیت هنری وی را تا آن زمان برایش به همراه داشت.

در سال ۲۰۱۸ شاهد روزهای سختی برای امبر هرد بودیم. زیرا فیلم London Fields به کارگردانی متئو کولن نه تنها به سبب اختلاف نظرهای بسیار تا مرز توقیف پیش رفته بود، بلکه به سبب حواشی ایجاد شده پای امبر هرد را به دادگاه باز کرد و جریمه‌ای ۱۰ میلیون دلاری در انتظار وی قرار گرفت که حتی پای رسانه‌ها و باقی سینماگران را نیز به داستان باز کرد. این بازیگر زیبا و جوان بعدها اظهار کرد که روزهای فیلم‌برداری این پروژه به مانند یک جهنم برای وی گذشته است. البته که امبر هرد با این حواشی قصد داشت تا هنرنمایی مبتذلانه خود را پنهان نماید؛ زیرا حضور او در فیلم London Fields نامزدی جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد!

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

در حالی که دنیای سینمایی دی‌سی توسط زک اسنایدر در حال شکل گرفتن بود، کمپانی برادران وارنر و استودیو دی‌سی امبر هرد را برای ایفای نقش ملکه دریاها و معشوقه آکوامن یعنی مرا برای فیلم Justice League در نظر گرفتند. در حالی که کناره‌گیری زک اسنایدر و برنامه‌های آشفته دنیای سینمایی دی‌سی، فیلم لیگ عدالت را به یک شکست تمام عیار بدل کرد اما او فرصت حضور در یک فیلم ابرقهرمانی دیگر را نیز پیدا کرد.

او نقش مرا را در فیلم Aquaman و در کنار جیسون موموآ ادامه داد که به پرفروش‌ترین اثر کارنامه هنری او بدل گشت. علی‌رغم دریافت نقدهای ضد و نقیض از سوی منتقدین اما مردم با روی باز به استقبال این فیلم رفته و فروشی ۱ میلیارد دلاری را برایش رقم زدند. امبر هرد در صحبت‌های خود نسبت به ایفای نقش مرا ابراز خوشحالی نمود و اعلام داشت که به تصویر کشیدن چنین زن قدرتمند و مستقلی یک افتخار برای وی بوده است.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

با بازگشت زک اسنایدر به دنیای سینمایی دی‌سی و تکمیل پروژه نصفه و نیمه او، باری دیگر شاهد ایفای نقش امبر هرد در قامت مرا بودیم. فیلم ۴ ساعته Zack Snyder’s Justice League شاهد سکانس‌های جدیدی از مرا در کنار باقی افراد لیگ عدالت بود که در سال ۲۰۲۱ از طریق سرویس HBO Max در اختیار مخاطبین قرار گرفت.

رابطه عاشقانه جانی دپ و امبر هرد که پس از فیلم The Rum Diary در سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود، در سال ۲۰۱۲ شکل رسمی به خود گرفت و در سال ۲۰۱۵ دنیا شاهد ازدواج آن‌ها با یکدیگر بود. از همان سال حواشی این زوج در کشور استرالیا آغاز شد و امبر هرد به دلیل نقض قوانین زیست محیطی در گمرک این کشور مورد محاکمه قرار گرفت.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

این پرونده سرانجام در سال ۲۰۱۶ به دادگاه کشیده شد و امبر هرد به سبب جعل اسناد مورد محاکمه قرار گرفت و به پرداخت مبلغ ۸۰۰ دلار محکوم گردید. او و جانی دپ در همان سال با انتشار یک ویدیو از جامعه محیط زیست استرالیا و طرفدارانشان عذرخواهی نمودند.

از همان سال ۲۰۱۶ حواشی به زندگی شخصی این زوج کشیده شد و امبر هرد با طرح شکایاتی از خشونت‌های خانگی و بروز رفتارهای زشت و ناپسند از سوی جانی دپ، زندگی این بازیگر محبوب و مشهور جهان توسط امبر هرد به نابودی کشیده شد. جانی دپ نه تنها از سینما کنار گذاشته شد، بلکه امبر هرد به سبب این مسائل توانست تا نام خود را به عنوان یک زن دردمند به جهانیان معرفی کرده و شهرتی که در سینما پیدا نکرده بود را برای خود دست و پا کند.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

حواشی بین جانی دپ و امبر هرد تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشت و در نهایت دادگاه رای را به نفع جانی دپ صادر نمود و امبر هرد را به خشونت‌های خانگی، جعل مدارک و اسناد، دروغگویی و سوءاستفاده از وجهه اجتماعی محکوم نمود. مسئله‌ای که زمینه‌ساز بازگشت جانی دپ به عرصه سینما شده است.

با وجود این که امبر هرد به هیچ وجه بازیگر تراز اول و محبوبی برای سینماگران نبوده است اما از زمان آغاز حواشی زندگی او در سال ۲۰۱۶، شاهد پروژه‌های کمی با حضور او بوده‌ایم که فیلم‌های Gully و I Do… Until I Don’t برخی از آن‌ها به شمار می‌روند. سریال The Stand که اقتباسی از استیون کینگ بود نیز پس از پخش تنها یک فصل در سال ۲۰۲۱ از سوی کمپانی پارامونت لغو شد.

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

آخرین پروژه سینمایی وی نیز Aquaman and the Lost Kingdom نام دارد که نه تنها حضور امبر هرد در آن با حواشی مختلفی روبرو بوده است، بلکه پایان دهنده دنیای سینمایی فعلی دی‌سی خواهد بود و قطعاً امبرد هرد ۳۶ ساله جایی در دنیای جدیدی که توسط جیمز گان ساخته می‌شود، نخواهد داشت. با توجه به این که او عملاً زندگی جانی دپ را به نابودی کشاند و تمام جهان را به دروغ بر علیه وی کرده بود، به نظر نمی‌رسد که سینما دیگر جای مناسبی برای حضور وی باشد. البته که به سبب ظاهر زیبای خود می‌تواند حضور موثری در حرفه مدلینگ داشته باشد.

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های امبر هرد را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • All the Boys Love Mandy Lane
  • The Joneses
  • The Ward
  • ۳ Days To Kill
  • Aquaman
  • Zack Snyder’s Justice League
  • Gully

منبع: گیمفا

Sina7294کسری نراقیAmir Ringoخسته77DADDY PARTiSANDARKSIRENSoul of darknessفکر کن قبل از نظر دادنکاپیتان قیمتDota2Black SwordsmanAMIR WAZOWSKIهالک ایرانیKHEDER_Pro_GamerUNCLE ARTHURSpider-ManCameraManAli_pxMavrickmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا
بیوگرافی امبر هرد | منفورترین بازیگر زن سینما - گیمفا