معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا

در این مقاله قصد معرفی سریال‌های برتری را داریم که برای گذراندن اوقات فراغت، گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

هر ساله شاهد پخش انواع و اقسام سریال‌های تلویزیونی در ژانرهای مختلفی هستیم که هر کدام از آن‌ها قشر خاصی از مردم را هدف گرفته و قصد دارند تا نظر مثبت آن‌ها را جلب نمایند. سریال‌هایی که غالباً از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خاطراتی جذاب و به یاد ماندنی را برای بینندگان خود به ارمغان می‌آورند.

با این حال هر یک از ما ممکن است تا در طول هفته و ماه اوقات فراغتی را به دست آورده و در نظر داشته باشیم تا به تماشای سریال‌هایی هیجان‌انگیز و جذابی بپردازدیم که ما را برای مشاهده قسمت‌های بعدی، ترغیب نموده و به نوعی بیننده را به خود وابسته می‌نماید. مسئله‌ای که شاید هر سریالی توان انجام آن را نداشته باشد.

به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سریال‌های برتری بپردازیم که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای پر کردن اوقات فراغتتان بوده باشد و لحظاتی جذاب را برای شما پدید بیاورند که نسبت به تماشای ادامه ماجراجویی‌ها و وقایع آن، اشتیاق داشته باشید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سریال The Vampire Diaries

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: درام، ترسناک، فانتزی و عاشقانه
  • تعداد فصل‌ها: ۸
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۰۹ الی ۲۰۱۷)

خون‌آشام‌ها موجوداتی محبوب بین عام مردم هستند که در سال ۲۰۰۹ سریالی جذاب و هیجان‌انگیز حول محور آن‌ها به نام The Vampire Diaries (خاطرات خون‌آشام) از طریق شبکه The CW ساخته و پخش شده است.

این مجموعه تلوزیونی روایت‌گر دختری به نام النا است که در شهر ویرجینیا در کنار برادرش به زندگی مشغول می‌باشد. با این حال رویارویی او با دو برادر به نام‌های استفن و دیمن زندگی او را برای همیشه دستخوش تغییر نموده و زمینه‌ساز حضور موجودات مختلفی همچون خون‌آشام‌ها و گرگینه‌ها می‌شود. سریال The Vampire Diaries از شخصیت‌ها و وقایعی جذاب و بعضاً ترسناک بهره می‌برد که می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود سرگرم نماید؛ اثری که شاید روایت‌گر دوران اوج شبکه The CW بوده و علی‌رغم این که فصل‌های آخر آن با افت قابل توجهی مواجه شده است اما همچنان به عنوان یکی از آثار تماشایی و درخشان حول محور خون‌آشام‌ها شناخته می‌شود.

سریال The Originals

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: فانتزی، ترسناک و درام
  • تعداد فصل‌ها: ۵
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۱۳ الی ۲۰۱۸)

سریال The Vampire Diaries تا فصل پنجم خود به عنوان یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه ۲۰۱۰ شناخته می‌شد که محبوبیت برخی از شخصیت‌های آن باعث شد تا صاحب سریال اختصاصی خود تحت عنوان The Originals (اصیل‌ها) بشوند.

این مجموعه که سریال فرعی خاطرات خون‌آشام محسوب می‌شود، حول محور گروهی از خون‌آشام‌ها جریان دارد که خود را اصیل زادگان خطاب کرده و نسل اول این هیولاهای خورنده خون به حساب می‌آیند. سردسته این خانواده که کلاوس نام دارد، نه تنها نخستین و قدرتمندترین خون‌آشام تاریخ می‌باشد، بلکه موجودی دو رگه بوده و می‌تواند به گرگینه نیز تبدیل بشود. برخلاف The Vampire Diaries که به مرور افت چشم‌گیری را تجربه کرد و تقریباً تمام طرفدارانش را از دست داد اما The Originals در کنار بهره‌گیری از شخصیت‌های قدرتمند و بسیار جذاب، تا پایان کیفیت خود را حفظ نمود و جنبه جدیدی از زندگی این موجودات نامیرا و دغدغه‌های آن‌ها را به تصویر کشید. برای تماشای ماجراجویی‌های خانواده مایکلسون هیچ اجباری به تماشای تمام ۸ فصل خاطرات خون‌آشام نمی‌باشد، با این حال مشاهده فصل‌های نخست آن می‌تواند در برقراری ارتباط با شخصیت‌های اصیل‌ها به شما کمک شایانی بنماید.

سریال Game of Thrones

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: اکشن، فانتزی، تاریخی، درام
  • تعداد فصل‌ها: ۸
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۱۱ الی ۲۰۱۹)

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که اقتباس تلویزیونی از حماسه جرج آر. آر. مارتین به نام نغمه یخ و آتش تا این حد بتواند موفق و بزرگ جلوه نماید. اتفاقی که سبب شد تا تاریخ مدیوم تلویزیون به پیش و پس از پخش سریال Game of Thrones ( بازی تاج و تخت) تقسیم بشود.

این سریال فانتزی روایت‌گر سرزمینی تحت عنوان وستروس می‌باشد که میزبان نزاع بین پادشاهان مختلف بوده است. با این حال همیشه یک پادشاه وجود داشته که حداقل در ظاهر اتحادی شکننده را برقرار کرده که با مرگ او تمامی آرامش این سرزمین دچار نابودی شده و وستروس به محل جنگ‌های داخلی بین پادشاهان مختلف بدل می‌گردد که وقایعی غافلگیر کننده و جذاب را برای مخاطب به ارمغان آورده است. علی‌رغم این که پایان‌بندی Game of Thrones و وعده‌های دروغین دیوید بنیاف و دی. بی. وایس یک تراژدی را در تاریخ تلویزیون پدید آورده است اما نباید منکر جذابیت‌ها و زیبایی‌های کلی این مجموعه شویم که در طی ۸ فصل و با وجود تمامی ناکامی‌ها همچنان می‌تواند مخاطبین خود را غرق در دنیای شگفت‌انگیزی نماید که مانندش در هیچ مدیوم دیگری وجود ندارد. در این سریال شاهد وقایع و رویدادهایی خواهید بود که تا همیشه ذهنتان را به چالش کشیده و به عنوان یکی از تجربیات به یاد ماندنی زندگی‌تان با شما همراه خواهد بود.

سریال The Last Kingdom

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: تاریخی و درام
  • تعداد فصل: ۵
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۱۵ الی ۲۰۲۲)

دوره تاریخی وایکینگ‌ها به حدی از محبوبیت و جذابیت برخوردار است که طی سال‌های گذشته هر محصولی از المان‌های آن‌ها بهره گرفته، با موفقیتی چشمگیر مواجه شده است.

موفق‌ترین ساخته تلویزیونی حول محور این مردمان بی‌رحم و ماجراجو، سریال Vikings (وایکینگ‌ها) نام دارد که محبوبیت آن در کمال تاسف باعث شد تا یکی دیگر از مجموعه‌های تلویزیونی حول محور مردم وایکینگ، آن‌طور که می‌بایست دیده نشود. سریالی تحت عنوان The Last Kingdom (آخرین پادشاهی) که از لحن و روایت کاملاً متفاوتی نسبت به Vikings بهره برده و همین مسئله باعث شده تا شاهد جنبه جدیدی از مردم وایکینگ باشیم. این سریال زندگی پر فراز و نشیب پسری بریتانیایی به نام اوترد ببانبورگ را به تصویر می‌کشد که پدرش توسط وایکینگ‌ها کشته و به عنوان یک زندانی در خدمت خانواده آن‌ها قرار می‌گیرد. با این حال به مرور با فرهنگ و مردم آن‌ها ارتباط برقرار کرده و درگیر جنگ‌ها و نبردهای بسیاری می‌شود که زندگی‌اش برای همیشه تغییر خواهد کرد. The Last Kingdom قطعاً جزو یکی از تماشایی‌ترین ساخته‌های تاریخ سرویس نتفلیکس محسوب می‌شود که از شخصیت‌ها، وقایع و نبردهای جذابی بهره برده و تا مدت‌ها می‌تواند به گزینه مورد علاقه شما برای گذراندن اوقات فراغتتان تبدیل بشود.

سریال Merlin

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: ماجراجویی، تاریخی و فانتزی
  • تعداد فصل: ۵
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۰۸ الی ۲۰۱۲)

در زمانی که هنوز تلویزیون با رویدادهای سرزمین وستروس و ماجراجویی وایکینگ‌ها و گلادیاتورها روبرو نشده بود، شبکه BBC One اقتباسی جذاب از افسانه‌های مردم بریتاینا را در سریالی تحت عنوان Merlin (مرلین) به ارمغان آورد.

این سریال دوران جوانی جادوگر بزرگ اروپا یعنی مرلین را به تصویر می‌کشد که تازه وارد قلعه کملات شده و به مرور خود را در میان خانواده پندراگون جا می‌کند. خانواده‌ای سلطنتی که پیش‌گویی‌ها از نابودی آن‌ها خبر داده و مرلین باید با افزایش قدرت جادویی خود و رقم زدن وقایعی تماشایی، از شاهزاده آن‌ها به نام آرتور محافظت نماید. با وجود این که پس از تجربه نبردهایی تماشایی در سال‌های اخیر مدیوم تلویزیون، سکانس‌های Merlin کمی کودکانه به نظر می‌رسد اما همچنان این مجموعه یکی از فراموش نشدنی‌ترین تجربیات بینندگان را در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ را رقم زده که حتی ساخته پرهزینه گای پیرس نیز نمی‌تواند به گرد پای آن نزدیک بشود. اما و اگر ها را کنار گذاشته و در اولین فرصت به تماشای سریال فانتزی و جذاب مرلین بپردازید که می‌تواند خاطراتی فراموش نشدنی و ماندگار را برای شما به ارمغان بیاورد.

سریال The Haunting of Hill House

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: ترسناک، فراطبیعی و درام
  • تعداد فصل: ۱
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۱۸)

سریال‌های فراطبیعی مختلفی تاکنون در مدیوم تلویزیون به تصویر کشیده‌اند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، ساخته کمپانس نتفلیکس تحت عنوان The Haunting of Hill House (تسخیرشدگی خانه هیل) نام دارد.

برخلاف باقی آثار این ژانر که روی تسخیر انسان‌ها و حضور روح‌ها جریان دارند و تنها هدفشان ترساندن مخاطبین بوده است اما The Haunting of Hill House به جنبه جدیدی از این موضوع نگاه کرده و المان‌های درام منحصر به فردی را به داستان تزریق کرده است. این سریال روایت‌گر وقایع شاخه‌واری است که برای خانواده کرین در یک خانه عجیب و غریب به وقوع پیوسته و تک تک آن‌ها را با ترس‌های گوناگونی به چالش می‌کشد. نکته حائز اهمیت درباره این سریال، همانگونه که پیشتر اشاره شده بود میزان درام و تعلیق وقایع آن می‌باشد. The Haunting of Hill House قرار نیست که با روح‌ها و انسان‌های وحشتناکش شما را بر سر جایتان میخکوب نماید، بلکه از روایت منسجم و جذابی بهره برده و سلسله‌ای از وقایع را پدید می‌آورد که می‌تواند ذهن شما را به چالش کشیده و ترسی متفاوت و منحصر به فرد را در اعماق وجودتان به ارمغان بیاورد. فصل بعدی این سریال داستان کاملاً متفاوتی را به تصویر کشیده و به همین علت نیز تماشای The Haunting of Hill House تنها یک فصل زمان خواهد برد که می‌تواند به گزینه مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت در یک مدت کوتاه تبدیل بشود.

سریال Hannibal

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: درام، جنایی و تریلر روانشناسانه
  • تعداد فصل: ۳
  • وضعیت: پایان یافته (۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵)

تاکنون اقتباس‌های مختلفی از شخصیت هانیبال لکتر ساخته شده که محبوب‌ترین آن The Silence of the Lambs (سکوت بره‌ها) به کارگردانی توماس هریس و هنرنمایی تماشایی جودی فاستر و آنتونی هاپکینز می‌باشد.

با این حال شبکه NBC در سال ۲۰۱۳ دست به اقتباس جدید و کاملاً منحصر به فردی تحت عنوان Hannibal (هانیبال) زد که داستان تازه‌ای از این آدم‌خوار بی‌رحم را به تصویر کشیده است. این سریال که از قدرت بازیگری فراموش نشدنی مدس میکلسن بهره می‌برد، روایت‌گر یک مامور اف‌بی‌آی به نام ویل گراهام است که درگیر پرونده قتل‌های بی‌رحمانه و آدم‌خواری شده و به صورت اتفاقی برای پیدا کردن قاتل با فردی به نام هانیبال لکتر همکاری می‌کند. علی‌رغم این که در کمال شگفتی شبکه NBC این سریال را زودتر از آن‌چه که می‌بایست به اتمام رساند اما همچنان شاهد یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین داستان‌های تاریخ ژانر جنایی تلویزیون هستیم که تک تک قسمت‌های آن می‌تواند حس درماندگی عجیبی را به بیننده منتقل نموده و تجربه‌ای ناب و خاطره‌انگیز را برای آن‌ها رقم بزند. سریال Hannibal با قدرت بازیگری مدس میکلسن گوهر ناب ولی قدر ندانسته‌ای است که آن محبوبیتی که لایقش بود را دریافت نکرد؛ با این حال طرفداران آثار جنایی و شخصیت هانیبال می‌توانند با مشاهده ۳ فصل از آن، یک اثری هنری چشم‌گیر را تجربه کرده و اوقات فراغت خود را به منحصر به فردترین شکل ممکن بگذرانند.

سریال Charmed

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
  • ژانر: درام خانوادگی، فانتزی و فراطبیعی
  • تعداد فصل: ۸
  • وضعیت: پایان یافته (۱۹۹۸ الی ۲۰۰۶)

سریال‌های مختلفی حول محور جادوگران ساخته و پخش شده که حتی در این مقاله نیز شاهد برخی از آثار مرتبط با آن‌ها هستیم. با این حال سریال Charmed (افسون شده) ساخته شده توسط شبکه The WB روایتی متفاوت را از آن‌ها پدید آورده است.

این سریال که در سال ۱۹۹۸ جریان دارد، روایت‌گر دختری به نام فیبی می‌باشد که قدرتی عجیب را در خود احساس می‌کند. با این حال زمانی که به پیش خواهرانش در ایالت سان فرانسیسکو نقل مکان می‌کند، در خانه پدری‌اش با کتاب‌هایی مواجه می‌شود که نشان می‌دهد آن‌ها جادوگرانی قدرتمند هستند. این مسئله سبب می‌شود تا این ۳ خواهر وظیفه پیدا کنند تا با یادگیری قدرت‌های جادوگری به محافظت از جان مردم پرداخته و با نیروهای خبیث به مبارزه بپردازند. سریال Charmed به شیوه جالبی موفق شده تا المان‌های مجموعه‌های درام و خانوادگی را با عناصر فانتزی و فراطبیعی ترکیب کرده و معجونی خاص و تماشایی را برای طرفداران این دسته از آثار پدید بیاورد. علی‌رغم این که در این سریال نباید انتظار رویارویی‌های حماسی و پر ضد و خوردی را داشته باشید اما می‌توانید سلسله‌ای از رخدادها و مسائل جالب خانوادگی را در بستری از طلسم و جادو مشاهده نمایید که می‌تواند تجربه جدیدی برای شما باشد. این سریال ساده و در عین حال دوست‌داشتنی زمینه‌ساز ساخت فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری پس از خود شده که از المان‌های ماجراجویی این خواهران الهام گرفته و به محبوبیت رسیده‌اند؛ پس چرا اوقات فراغت خود را صرف منبع الهام بسیاری از آثار محبوب امروزه نکنید؟ اثری که قطعاً تماشای آن شما را ناامید نخواهد کرد.


در پایان آیا سریال دیگری را نیز سراغ دارید که بتواند گزینه مناسبی برای صرف اوقات فراغت محسوب شود؟ آیا سریال‌های معرفی شده در این مقاله را مشاهده نموده‌اید؟ گزینه مورد علاقه شما از بین آثار نام برده شده، کدام‌یک می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: گیمفا

DARKSIRENCameraManهفت آسمانMavrickfarhadqpjokerred-eyed Banished KnightGAMER 1995هادی صفائیAlirezaREZAGAMERժ๏ςτ០я នτяคղցҽ

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا
معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی سریال‌های برتر برای گذراندن اوقات فراغت - گیمفا