بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

انیمه محبوب و پرطرفدار Chainsaw Man تفاوت‌های جالبی با مانگای خود دارد که قصد داریم تا به آن‌ها اشاره نماییم.

یکی از مسائلی که همیشه باعث نگرانی طرفداران دنیای مانگا بوده است، میزان وفاداری اقتباس‌های انیمه‌ای از آثار مورد علاقه‌شان بوده است که گاهاً باعث شده تا شاهد محصولات مورد انتظاری باشیم که به هیچ عنوان به منبع خود وفادار نبوده و همین موضوع سبب شده تا انتقادات و حواشی گسترده‌ای را از سوی طرفداران شاهد باشیم.

انیمه Chainsaw Man (چینساو من) یکی از آثار مورد انتظار و پر سر و صدای دنیای انیمه بود که سرانجام در سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد و در دسترس طرفداران قرار گرفت. نکته خوشحال کننده برای طرفداران مانگای این اثر در این است که نه تنها انیمه Chainsaw Man نسبت به المان‌های مهم و تاثیرگذار مانگا هیچ تغییر انتقاد برانگیزی را ایجاد نکرده است، بلکه بیشتر به سمت اضافه کردن المان و عناصر جدید گام برداشته و باعث شده تا شاهد اثری بسیار جذاب و تماشایی باشیم.

با توجه به محبوبیت و سر و صدای رسانه‌ای این انیمه و موضوع داغ تفاوت‌ها بین مانگا و انیمه، در نظر گرفتیم تا به معرفی ۱۰ تفاوت بین مانگا و انیمه Chainsaw Man پرداخته و ببینیم که ریو ناکایاما و ماساتو ناکاسونو در قامت کارگردانان و هیروشی سکو در جایگاه نویسنده چگونه این اثر مورد انتظار را وارد مدیوم انیمه کرده‌اند. پس با ما همراه باشید.

افزایش چشم‌گیر میزان خشونت در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

در حالت کلی و برخلاف ماهیت این مدیوم اما Chainsaw Man مخصوص بزرگسالان تهیه شده و حتی در انیمه ساخته شده نیز شاهد خون و خونریزی و خشونت بسیار بیشتری نسبت به مانگا هستیم.

مانگای Chainsaw Man مملو از صحنه‌های خشونت‌بار، وحشتناک و حتی چندش‌آور است؛ با این حال انیمه ساخته شده از این مانگا حتی پا را فراتر گذاشته و به بهترین شکل ممکن گامی مثبت و رو به جلو در نمایش بی‌رحمی‌های دنیای این فرنچایز قدم برداشته است. بعضی از قسمت‌های این انیمه به حدی خشونت‌بار و بی‌رحمانه به تصویر کشیده شده که حتی مخاطبین بزرگسال خود را نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار داده و روحیات آن‌ها را به چالش بکشد. اتفاقی که در قبال سبک روایی و ماهیت داستانی نه تنها نکته منفی‌ای محسوب نمی‌شود، بلکه نمایانگر ریسک‌پذیری سازندگانش بوده که در کمال خوشحالی نتیجه مثبتی نیز در پی داشته است. افرادی که از دیدن صحنه‌های دلهره‌آور Chainsaw Man تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، خود را برای صحنه‌های بسیار وحشتناک‌تر و بی‌رحمانه‌تری آماده نمایند؛ زیرا در فصل‌های آینده این مجموعه شاهد سکانس‌های بسیار خشونت‌بارتری خواهیم بود که اتفاقات فصل نخست به مانند یک شوخی در برابر آن‌ها جلوه پیدا می‌کند.

جزییات کمتر چهره‌ها در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

یکی از نکات جالب توجه درباره مانگای Chainsaw Man در طراحی چهره‌ها و سبک هنری متمایز آن‌ها می‌باشد که توقعات را از انیمه آن بسیار بالا برده بود.

در حالی که تریلرهای اقتباس Chainsaw Man نوید یکی از محصولات نوین و پرهزینه مدیون انیمه را داده است اما در قسمت‌های فصل نخست شاهد جزییات کمتر چهره‌های شخصیت‌ها در انیمه بوده‌ایم. البته که به سبب سرعت فریم‌ها در سکانس‌های Chainsaw Man نمی‌توان این مسئله را به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفت و همچنان شاهد برخی از چشم‌نوازترین سکانس‌های ساخته شده در تاریخ صنعت انیمه هستیم که نمایانگر ظرافت و زحمتی بوده که سازندگان در تهیه آن به خرج داده‌اند. این مجموعه شاید در القای حس شخصیت‌ها و چهره‌های آن‌ها در حد و اندازه مانگا ظاهر نشده باشد اما Chainsaw Man ترکیبی تحسین‌برانگیز از یکپارچگی بین داستان، سبک هنری و تلفیق جلوه‌های چشم‌نواز و موسیقی تاثیرگذاری بوده که منجر به خلق یکی از بهترین اقتباس‌های چند سال گذشته شده است.

فضاسازی گسترده‌تر در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده دنیای انیمه نسبت به مانگا در فضاسازی سکانس‌ها می‌باشد که به سبب گستردگی نسبت به صفحات کوچک مانگا، شاهد به تصویر کشیده شدن صحنه‌های باجزییات‌تر و بزرگی هستیم.

به سبب این که تاتسوکی فوجیموتو شخصاً در خلق سکانس‌های Chainsaw Man حضور داشته است، شاهد گستردگی جزییات صحنه‌ها و مبارزات نسبت به مانگا هستیم که باعث شده تا فضاسازی گسترش پیدا کرده و به طبع، اتفاقات به تصویر کشیده شده نیز جذاب‌تر جلوه پیدا نمایند. دیدگاه فوجیموتو و حضور او در پشت پرده باعث شده تا خالقین انیمه Chainsaw Man اقتباسی تمیز و صحیح را برای مخاطبین به ارمغان آورده و ترکیب این مسئله با جلوه‌های بصری چشم‌نواز سبب شده تا شاهد مجموعه‌ای جذاب و باجزییاتی باشیم که هیچ ترس و خساستی در نمایش خون و خونریزی از خود بروز نداده است.

سکانس آغازین متفاوت در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

قطعاً یکی از مسائل مهم و مورد انتظار انیمه Chainsaw Man، سکانس آغازین آن بوده است که طرفداران برای تماشای آن لحظه شماری کرده‌اند.

سکانس آغازین این انیمه زمانی شروع می‌شود که شاهد قدم زدن دنجی در یک کوچه تاریک و خلوت هستیم که به باز کردن یک در مرموز منتهی شده و سرانجام می‌بینیم که دنجی از خواب بیدار شده و تمام این صحنه تنها یک رویا بوده است. سازندگان انیمه Chainsaw Man با چنین تغییر کوچکی نه تنها عملی شجاعانه و قابل ستایش را انجام دادند، بلکه نشان دادند که مدیوم انیمه در صورت بهره‌گیری از المان‌های درست در جای مناسب می‌تواند حتی از مانگا نیز شروع جذاب‌تر و تاثیرگذارتری را برای مخاطبین رقم بزند که هنر و وجه تمایز سینما را در غالب انیمه را به رخ می‌کشد.

حذف اهریمن ماهیچه‌ای در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

دنیای Chainsaw Man سرشار از انواع و اقسام اهریمن‌ها با نام‌ها و القاب بسیار عجیب و غریب و بعضاً وحشتناکی می‌باشد که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را به چالش بکشد.

یکی از اهریمن‌هایی که در همان آغاز داستان Chainsaw Man شاهد هستیم، موجودی به نام “اهریمن ماهیچه‌ای” می‌باشد. زمانی که ماکیما در یک رستوران مشغول صرف غذا می‌باشد، با دنجی صحبت کرده و به او دستور می‌دهد که اهریمن ماهیچه‌ای که در همان نزدیکی که همراه با یک دختر است را به قتل برساند. در حالی که این مسئله اهمیت چندانی برای ماکیما ندارد اما با اصرار بر کشتن این اهریمن قصد دارد تا قدرت خود را به دنجی و به مخاطبین یادآور شود. این مسئله که شاید چندان حیاتی جلوه نکند اما در انیمه به وقوع نپیوسته و بینندگان Chainsaw Man شاهد تقابل دنجی و اهریمن ماهیچه‌ای نخواهند بود.

عدم پنهان کاری و کم کردن جزییات در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

یکی از نکات حاشیه برانگیزی که در اقتباس‌های دنیای انیمه توسط سازندگان شاهد هستیم، بحث سانسور کلمات و صحنه‌های خشونت‌بار و بزرگسالانه‌ای است که صدای اعتراض بینندگان را درآورده است.

با این حال در کمال شگفتی این مسئله نه تنها در قبال انیمه Chainsaw Man  صدق نکرده است، بلکه سازندگان حتی پا را فراتر از تاتسوکی فوجیموتو گذاشته و دیالوگ‌ها و صحنه‌های مبارزاتی را به تصویر کشیده‌اند که از میزان خشونت و جدیت بسیار بیشتر و شوکه‌کننده‌تری نسبت به مانگا برخوردار است. در حالی که به صورت کلی انیمه تاتسوکی فوجیموتو در ژانر شونن قرار می‌گیرد اما به حدی از محتوای خشونت‌بار و بی‌رحمانه بهره برده که مرز بین شونن و سینن را شکافته است؛ اتفاقی تحسین‌برانگیز که در خدمت فرم روایی کلی داستان قرار داشته و به هر چه زیباتر شدن سکانس‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها کمک شایانی کرده است.

خلق صحنه‌های جذاب و مفصل در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

یکی از برتری‌های دنیای انیمه نسبت به مانگا در خلق صحنه‌های اکشن و سکانس‌های مبارزه ختم شده است که درصورت پرداخت مناسب می‌تواند منجر به صحنه‌هایی جذاب و فراموش نشدنی بشود.

در انیمه Chainsaw Man نیز به سبب بهره‌گیری از جلوه‌های بصری ناب و چشم‌نواز نه تنها شاهد سکانس‌های مبارزات حماسی و هیجان‌انگیزی هستیم، بلکه حتی جزییات آن نیز نسبت به مانگا افزایش پیدا کرده است. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در صحنه مبارزه دنجی و اهریمن خفاشی مشاهده کرد؛ زمانی که اهریمن خفاشی یک تکه سنگ عظیم را به سمت دنجی پرتاب می‌کند، به جای جا خالی دادن شاهد تکه تکه شدن آن وسط مرد اره‌برقی هستیم که صحنه‌ای ساده ولی در عین حال جذاب را به تصویر کشیده است.

بهره‌گیری از المان‌های سبک ” برشی از زندگی”

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

پس از رویارویی دنجی با اهریمن خفاشی، شاهد مجموعه‌ای از سکانس‌هایی هستیم که در مانگا وجود نداشته و باعث شده تا سبک “برشی از زندگی” وارد انیمه Chainsaw Man بشود.

در این مجموعه از سکانس‌ها، شاهد ملاقات اکی، ماکیما و دنجی هستیم که اتفاقات زندگی روزمره آن‌ها همچون مطالعه، صرف قهوه و صبحانه و مسواک زدن را به تصویر می‌کشد. این سکانس‌ها که به هیچ عنوان در مانگا وجود نداشته‌اند، جلوه جدیدی را به دنیای بی‌رحمانه و سراسر خون و خونریزی و خشونت‌بار Chainsaw Man اضافه کرده و نشان می‌دهد که حتی در پس نبردهای حماسی و پر زد و خورد نیز شاهد انسان‌هایی هستیم که سعی دارند تا به زندگی عادی خود پرداخته و یک صبح آرام و دل‌انگیز را در کنار عزیزانشان رقم بزنند.

حضور برجسته‌تر زالوی اهریمنی در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

در مانگای Chainsaw Man زمانی که زالوی اهریمنی و دنجی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند، سکانس‌های مبارزاتی را رقم می‌زنند که بسیار کوتاه بوده و عملاً به مانند یک ماموریت فرعی برای دنجی به نمایش گذاشته می‌شود.

با این حال به لطف نبوغ سازندگان و ریسک پذیری آن‌ها، رویارویی زالوی اهریمنی و دنجی در انیمه به شکل کاملاً متفاوت و بسیار جذاب‌تری به تصویر کشیده می‌شود. درحالی که دنجی نمی‌تواند از قدرت‌های اهریمن اره‌برقی به طرز درست و کاملی استفاده نماید و در سمت مقابل نیز زالوی اهریمنی با روده‌های اهریمن خفاشی در هم تنیده شده است، شاهد سکانس مبارزه بسیار هیجان‌انگیز و حماسی‌ای بین آن‌ها هستیم که به زیبایی ذهن مخاطبین را به چالش کشیده و آن‌ها را شوکه می‌نماید. یک رویارویی ساده در مانگا، به لطف جلوه‌های بصری انیمه به مبارزه‌ای تماشایی و بسیار جذاب بدل می‌گردد که ثابت می‌کند قرار نیست اقتباس‌ها عیناً و کلمه به کلمه صورت بگیرد تا موفقیت‌آمیز جلوه پیدا کند.

شخصیت‌پردازی بهتر ماکیما در انیمه

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

ماکیما یکی از شخصیت‌های پیچیده و عجیب و غریب مجموعه Chainsaw Man می‌باشد که شبیه او را کمتر در دنیای انیمه دیده‌ایم و همین مسئله اهمیت او را در نزد مخاطب افزایش داده است.

علی‌رغم این که شخصیت ماکیما در نزد مخاطبین چندان محبوب نبوده و حتی بسیاری حس نفرت نسبت به او دارند اما در انیمه شاهد سکانس‌ها، دیالوگ‌ها و وقایع ساده‌تر ولی مهمی حول محور او هستیم که حتی احساس نفرتی که مخاطبین نسبت به او پیدا می‌کنند را جذاب و تاثیرگذار جلوه کرده است. این مسئله در کنار جلوه‌های بصری ناب و ظاهر جذابی که از ماکیما به تصویر کشیده شده باعث می‌شود تا شخصیت او حتی بیشتر از مانگا نیز عمق پیدا کرده و رخداد پایانی Chainsaw Man بتواند تاثیر بیشتری را در نزد مخاطبین به ارمغان بیاورد.


آیا تفاوت‌های ایجاد شده در انیمه Chainsaw Man مورد پسند شما بوده است؟ شخصیت پردازی صورت گرفته حول محور ماکیما به عقیده شما در مانگا موفق‌تر جلوه کرده یا در انیمه؟ به سبب واکنش‌های مثبتی که فصل نخست این انیمه دریافت کرده است آیا می‌توانیم شاهد ریسک پذیری بیشتر و چشم‌گیرتری در فصل‌های آینده باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

A0seyed0Aهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)BlueامینBbmmahdi szaryaانسان𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭snowgirlCameraManمحمدامین حیدریata.expressREZAGAMERLonesome guyA SlashPorfosor𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔یوهانمحمدرضا نوروزیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Espresso گفت:

    داستان خاصی نداشت واقعا من نفهمیدم اینهمه تعریف و فلسفه بافی از مانگاش از کجا اومده بود

    A0seyed0ANanaBluemadaraDracola🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Lone wolfn'zoth the corruptorREZAGAMERLonesome guymore
    • A Slash گفت:

      تو نمیتونی با دیدن فصل اول از احتمالا سه فصل انیمه قضاوت کنی که.به وقتش میفهمی اینجا قسمتای نسبتا لایتش بود.

      A0seyed0ABbمهدیNanaBlueشادمن 3madaraREZAGAMER🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴
      • Arnald گفت:

        مانگاش موجوده ماپا هم گفته مانگارو دنبال میکنه پس وضعیت بقیه فصلای دیگه معلومه
        بخواد مثل مانگا که بشدت غیر منطقی و فاقد یک ذره شخصیت پردازیه باشه از همین الان میشه گفت قضیه چیه

        A0seyed0AمهدیBlueLone wolf
        • A Slash گفت:

          مانگا کجاش غیرمنطقی و فاقد شخصیت پردازیه؟اتفاقا نقطه عطف مانا شخصیت پردازی و پیش‌زمینه چینی برای اتفاقاته.

          مهدیBlue
          • Arnald گفت:

            اسپویل
            .
            .
            .
            .درمورد شخصیت پردازی اول دنجی درمورد گذشتش یه سری چیزا متوجه میشیم و تمام
            و در طول انیمه با یک شخصیت تک بعدی که احساسات نداره مواجه میشیم (اول کار مرگ شخصیت های دیگه هیچ تاثیری رو دنجی نمیزاره و در آخر کار بی هیچ تغییری در همین یک نقطه میمونه (تنها چند پنل کوتاه دنجی با خودش فکر می‌کنه چرا اینجوریه ولی کوتاه رد میشه و به همون شخصیت همیشگی‌اش برمیگرده) کل مانگا داره شخصیت دنجی رو یک شخصیت ساده و تقریبا احمق نشون میده ولی دوتا از مهمترین اتفاقات انیمه رو دنجی تنها با فکر خودش حل میکنه (وقتی تو هتل گیر کردن،شخصیت های باهوش و کارکشته آکی و هیمه نو هیچ ایده به ذهنشون نمیرسه ولی دنجی که سه چهار پنل قبل مانگاکا داره احمق بودنشو نشون میده براحتی تمام همه رو نجات میده،دومی هم که سر نحوه کشتن ماکیما که چجوری ماکیما بوی دنجی رو متوجه نمیشه و با یه اره برقی ساده آغشته به خون پاور اونو بکشه)
            ماکیما هم که هیچ اوریجینی نداره و تنها چیزی که ازش متوجه میشیم طی این ۱۰۰ تا چپتر اینه که میخواد دنیارو عوض کنه اونم بی هیچ دلیل منطقی که سرش بحث بشه
            شخصیت های هیمه نو و پاور هم که مانگاکا دقیقا دو یه چپتر قبل از فجیع کشتنشون میاد دو خط درمورد شون میگه و بعد دو چپتر بعد میکشه (هیمه نو یک چپتر قبل از مرگش خواننده رو تفهیم میکنه که قراره یک شخصیت کلیدی داخل داستان باشه و چپتر بعد بصورت خنده داری میمیره،پاور دو سه چپتر قبل از تک بنگ! شدنش تازه ارتباطش با دنجی رو شروع میکنه و فقط نویسنده ازش بعنوان بار احساسی مانگا سواستفاده میکنه و بیننده رو اذیت میکنه (همه چی فدای مثلا دارک بودن اثر میشه)
            هیچ منطقی هم درمورد پاور سیستما وجود نداره
            مانگاکا توضیح میده هر شیطان بسته به میزان ترس مردم از اون چیز قدرتمنده این توضیح کاملا اینکه شیطان اره برقی که بعنوان قوی ترین شیطان معرفی شده رو نقض میکنه (ترس مردم از جنگ،بمب،مرگ و خیلی چیزای دیگه بیشتره)
            .
            .
            .

            A0seyed0Aامینمهدی
            • مهدی گفت:

              داش شاید باورت نشه اما شیطان اره قدرتش رو از ترس شیاطین می‌گیره نه انسان ها (حالا چرا اینطوریه داخل پارت دوم مشخص میشه)

              A0seyed0Aامینمهدی
              • Arnald گفت:

                اگر فقط شیطان اره برقی قدرت ترسش از شیاطینه با اینکه غیر منطقیه ولی حفره داستانی رو حل میکنه
                ولی اگر ترس شیاطین از هم رو همدیگه تاثیر میزاره منطقی نیست

                A0seyed0A
                • مهدی گفت:

                  صبر کن پارت دوم مانگا یه خورده جلو بره بعد اگه جواب این سوالات رو نداد این ایرادات بنی اسرائیلی رو بگیر (بزار مانگا تموم شه بعد بگو این منطقی نیست اون منطقی نیست)

                  A0seyed0Aمهدی
            • مهدی گفت:

              و داش چطور میگی دنجی اصلأ تغییر نکرده
              درسته بطور کلی همون دنجی سابقه ولی این دیگه اون دنجی نیست که فقط به خودش اهمیت بده چیتر ۱۱۶مانگا که تازه اومده رو خوندی…..به دیالوگ دنجی دقت کردی(دنجی میگه میخام پول در بیارم تا کسی که مثل خواهرمه بره دانشگاه و زندگی آرومی داشته باشه),واقعا بنظرت این همون دنجی قبلیه 😑😑

              A0seyed0Aمهدی
              • Arnald گفت:

                الان که گفتی رفتم خوندم با اینکه صحبت من درمورد پارت ۱ بود
                ولی بازم نمیشه بیان کرد از سر احساساته
                پوچیتا به دنجی میگه باهاش خوب رفتار کن که دوباره اینشکلی نشه

                A0seyed0Aمهدی
                • مهدی گفت:

                  چرا داری دلیل مسخره میاری….دنجی میگه من قبلاً زندگی داغونی داشتم و نمیخام اون هم مثل من زندگی داغونی داشته باشه (اون وقت تو میگی از سر اساسات نیست!!!)و داش داخل پارت دوم مانگا ما هنوز وارد زندگی شخصی دنجی نشدیم و فقط اون رو از دید این دختره میبینیم…. فعلآ صبر کن تا بعد…..و ببین تو برو دنجی چیتر اول رو که به هیچی اهمیت نمی‌داد رو بردار بزار کنار دنجی چیتر ۹۸ ببین چقدر فرق داره بعد تو میگی اصلأ تغییر نکرده…..داش یه بار دیگه مانگا رو بخونی بد نیست

                  A0seyed0Aمهدی
          • Hollow knight گفت:

            شاید بشه شخصیت پردازی آکی و یکی دو تای دیگه رو قابل قبول دونست ولی بقیه شخصیت ها اصلا پرداخت خوبی ندارن از ویلن داستان بگیر که کل کاراش و اهدافش با یک جمله کوتاه توضیح داده میشه
            .
            .
            !!هشدار اسپویل!!
            .
            .
            .
            .
            .
            .
            تا خروار خروار شخصیتی که همینجوری اضافه میشن و بنگ!! چند چپتر بعد کشته میشن ذره ای وقت برای ارتباط گرفتن با شخصیت ها و پرداخشون باقی نمی مونه این خشونت بی هدف و بیهوده مانگا که صرفا برای خفن تر و به اصطلاح دارک شدن مانگا استفاده میشه همه چیو نابود میکنه حتی میشه به چند تا ویلن دیگه که یهویی اضافه میشن و یهویی میرن هم اشاره کرد میشه به gun devil اشاره کرد کلی ازش حرف میزنن کلی براش پیش زمینه چینی میکنن اما اونم مثل بقیه یکدفعه ای میاد و یکدفعه ای هم نابود میشه
            .
            .
            .
            !! هشدار اسپویل!!
            .
            .
            مانگا مشکلات بزرگ دیگه ای هم مثل پاور سیستم داره ولی جدا از اینا منم مثل ساموئل هنوز نفهمیدم این فلسفه ای که ازش حرف میزنن کجای مانگا استفاده شده

            A0seyed0Aمهدی🤘SABER🤘
            • مهدی گفت:

              ببینید چطور میگین نویسنده همین طور یه چیزی رو هوا ساخته و پایان همینطوری ساخته شده!!!! هشدار لو رفتن داستان مانگای چینسامن………………. نویسنده از همون اول
              همه چیز رو برا پایان پارت اول برنامه ریزی کرده بوده
              تو میگی که کل داستان داره به شیطان اسلحه اشاره می‌کنه در حالی که راحت کنارش میزنه….. درسته چون هدف نویسنده همینه نویسنده در اوایل داستان میخواد خواننده
              فکر کنه بزرگترین تحدید دنیای چینسامن شیطان اسلحه
              است درحالی که یه دفه ماکیما بلاخره اون چهره شیطانی خودش رو نشون میده و اوج داستان چینسامن شروع میشه
              تبدیل شدن آکی به اهریمن اسلحه و نبردش با دنجی یکی از بهترین و پشم ریزون ترین اتفاقات مانگا ها تو این چند ساله
              ….. ببینید بزارید اینطوری بگم که همه چی از همون اول زیر سر ماکیما بوده ماکیما این گروه رو برای دنجی جم کرد آکی پاور و یه دفه همشون رو نابود کرد طبق دیالوگ خودش
              من همه چیز به تو دادم و بعد که تو بهش عادت کردی همه
              رو ازت گرفتم…….یا اگه ترجمه‌ اوپنینگ انیمه رو دیده باشید
              یه جا هست که خواننده میگه (من رو در شادی غرق کن بعد همش رو ازم بگیر ) فلسفه پارت اول مانگا هم همینه نابودی در یک لحظه……….یا این دیالوگ معروف فیلم دارک نایت که میگه (مثل یک قهرمان بمیر یا آنقدر زنده بمون که تبدیل به یه هیولا بشین) مثل اتفاقی که برا آکی افتاد……. لطفاً اول اثر رو درک کنید بعد نظر بدید .

              A0seyed0ABbمهدی
              • Hollow knight گفت:

                !!اسپویل!!
                .
                .
                .
                یهویی وسط لور چیزی پروندن هنر نیست،منم میتونم یه داستان بنویسم و یکدفعه ای یکی از شخصیت های اصلی رو بدون پرداخت تبدیل به ویلن کنم این هنر نویسنده نیست
                کل پرداختی که در مورد این قضیه (ویلن شدن ماکیما) میشه در حد چند چپترم نیست کل این قضیه در همین چند خط که گفتی توضیح داده میشه خیلی جالبه بزرگترین پیچش داستانی مانگا کل پرداختش چند خطه!!!! تازه همین قضیه رسما شخصیت پردازی کارکترها رو نابود می‌کنه
                واقعا جالبه فکر نمی کردم فنای اثر چند تا از بزرگترین مشکلات مانگارو با این فلسفه من درآوردی «نابودی در یک لحظه» لاپوشونی کنن، با این فلسفه اصلا چه لزومی بود صد و خرده ای چپتر منتشر کنه میتونست کل داستان رو در ده چپتر تعریف کنه تو چپتر یک دنجی یه بدبخت باشه تو چپتر پنج همه چیو بدست بیاره و تو چپتر دهم همه چیو از دست بده، چی بهتر از این؟ پرداخت و مشکلات هم کشک به هرحال همش با فلسفه خفن «نابودی در یک لحظه» لاپوشونی میشه، پاور سیستم ضعیف اثر (اینکه قدرت اره برقی از ترس شیاطین ازش نشأت میگیره ضمن ضربه زدن بیشتر به پاور سیستم حتی به دنیا سازی هم ضربه میزنه مگه نگفتن شیاطین به خاطر ترس مردم به وجود میان و به خاطر شدت اون ترس از نظر قدرت رتبه بندی میشن؟ پس با این حساب اره برقی چه جوری به وجود اومده؟ کی درستش کرده؟ نویسنده وسط داستان متوجه میشه با این وضعیت که پیش رفته پاور سیستم خیلی خراب شده پس چه کاری بهتر از به وجود آوردن یه دلیل جدید فقط مختص اره برقی؟دنیا سازی هم مهم نیست ضربه خوردم خورد، اینکه این قضیه فقط مختص اره برقی استفاده میشه کارو خراب تر هم می‌کنه، البته یادمه آخرای کار ماکیما به اره برقی میگه چون محبوب شدی مردم دیگه از تو نمیترسن و به خاطر همین داری ضعیف میشی. جالب نیست؟ نویسنده دوباره‌ چیزی که خودش تعریف کرده رو فراموش می‌کنه. از آخر از ترس مردم یا ترس شیاطین؟ البته مهم نیست چون دوتاش مشکل داره) خروار خروار اضافه شدن شخصیت و کشته شدنشون بدون ذره ای پرداخت در فاصله چند چپتر،پرداخت به شدت ضعیف و غیر منطقی ماکیما به عنوان ویلن اصلی(میخواد دنیارو با یک دلیل مسخره تغییر بده چه فرقی با سایر ویلن های بدرد نخور و کلیشه ای داره؟ تازه یه احساساتیم نسبت به اره برقی داره که اونم مثل بقیه موارد یکدفعه ای گفته میشه و چراییش رو نمی فهمیم) یکدفعه ای می فهمیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوچیتا همون شیطان گوگولی و کوچولو قویترین اهریمنه، مرگ بی منطق و به دور از چارچوب ماکیما (دنجی یهویی میفهمه ماکیما با بو همه رو تشخیص میده و بدین صورت با یه اره برقی ساده اونو میکشه، واقعا دنجی خوش شانسه چون نویسنده همیشه آماده پروندن یهویی یه چیز وسط داستان به خاطر پیشبرد اهداف دنجیه) دنجی یهویی میفهمه که می‌تونه قلبش رو دربیاره تا اون نقش خودش رو بازی کنه و بدین وسیله اهدافش رو پیش می‌بره (جدی نگیر همون قضیه یهویی پروندن یه چیز وسط لور دوباره تکرار شده) خشونت بیهوده و بی هدف اثر، شخصیت پردازی فوق فاجعه دنجی بدون هرگونه پیچش شخصیتی (نقطه صفر و صدی براش وجود نداره از اول تا آخر اثر در نقطه صده،هیچی براش مهم نیست به مرگ هیچکس اهمیتی نمیده فقط یکبار اهمیت میده که اونم در حد چند پنله بعد اون دوباره همه چی یادش میره، این چند چپتر آخری هم که نماد این حرفیه که زدم افتاده پی مسخره بازی و پیدا کردن فن انگار نه انگار که پارت ۱ اتفاق افتاده و دنجی نابودی همه چیزشو تجربه کرده) اون یکی از بهترین و پشم ریزون ترین اتفاقات مانگاها در چند سال اخیر که گفتی هم واقعا خنده داره حرفی ازش نمیزنم:))
                .
                .
                .
                !!پایان اسپویل!!
                .
                .
                نظرت راجب این موارد چیه؟ اینا هم ایراد به حساب نمیان و با اون فلسفه فوق خفنی که گفتی توجیه میشن؟
                .
                «لطفاً اول اثر رو درک کنید بعد نظر بدید»
                اتفاقا این شمایی که اثر رو درک نکردید

                مهدی
                • مهدی گفت:

                  یعنی داری میگی مانگاکا یه دفه ای ماکیما رو تبدیل به ویلن کرده ……..حق با شماست شکی درش نیست فقط…………….. هشدار لو رفتن داستان مانگای چینسامن……………… فقط ببین ماکیما میخواست دنیا رو تغییر بده خب این رو که همه می‌دونیم ولی هدفش از این کار چی بود همون‌طور که می‌دونیم میخواست یه دنیای بی‌نقص بسازه دنیایی که خودش کنترل ش می‌کنه چرا چون انسان ها داشتن اون رو نابود میکردن (طبق نظر خود ماکیما)مثلاً دیالوگ قسمت یازدهم انیمه رو بخاطر بیار که به اون یارو که تو مافیا بود چی گفت (گفت شما فقط دارید خودتون رو توجیه میکنید)این که بگی چون من از فلانی بهترم پس آدم خوبی هستم(که این چیزیه که تو درون همه انسانهاست) چیزی بود که ماکیما میخواست تغییر بده….می‌دونم درکش سخته چون خود مانگاکا ماکیما رو از قصد یه جوری ساخته که درک کردنش مشکل باشه…….ولی جدا از اون من نمیخوام بگم چینسامن یه اثر بی‌نقصه چون نقص های زیادی داره ولی اثر خوبیه…… شاهکار نیست اما اثر خوبیه به چند دلیل یک شخصیت پردازی خوبی داره دو ویلن خوبی داره(حداقل از نظر من) سه جهان جالبی داره چهار داستان غیرقابل پیش بینی داره و از همه مهم تر پتانسیل های خیلی زیادی داره……..و درمورد این که منطق ترس از اره هو اینا باید صبر کنیم تو ادامه‌ ببینیم مانگاکا چه چیزای دستمون میده ما هنوز از دنیای چینسامن چیز زیادی نمی‌دونیم و مانگای چینسامن هنوز حالا حالا ها ادامه داره…….و دنجی یه دفه ای نمی‌فهمه که ماکیما از بو آدما رو تشخیص میده (احتمالاً اون یارویی که همیشه مسته بهش گفته چون از اول معلوم بود یه چیزایی از ماکیما می‌دونه) مثلاً میدونست ماکیما می‌تونه از تعریق پرندگان یا جانوران صداهای اونا رو بشنوه.
                  و برو دنجی چیتر یک مانگا رو با دنجی چیتر۱۱۶مانگا مقایسه کن بعد بگو شخصیت پردازی دنجی آشغاله(که به احتمال زیاد میگی که خب منتظر هستم 🥱)

                  مهدی
              • Hollow knight گفت:

                !!اسپویل!!
                .
                .
                .
                نگفتم ماکیما یکدفعه ای تبدیل به ویلن شده اتفاقاً تو داستان گفته میشه که ماکیما از قبل ویلن بوده اما اینکه ماکیما از قبل ویلن بوده به صورت یهویی به خواننده و دنجی انتقال داده میشه این بزرگترین پیچش داستانی مانگاست چرا باید پرداختش در این حد باشه؟ همونطور که گفتم کل پرداختی که به این قضیه میشه در حد همین چند خطیه که گفتی کل پرداختی که به بزرگترین پیچش داستانی مانگا میشه!!! حرفای من رو نقض نکردی بلکه بیشتر تاییدشون کردی ماکیما میخواد دنیارو تغییر بده چرا؟ چون میخواد خودش به یه دلایلی اون دنیا رو کنترل کنه، خب این توضیح باعث میشه که ماکیما یه ویلن تک بعدی و کلیشه ای نباشه؟ اتفاقا بدتر دقیقا ماکیما رو تبدیل به یه ویلن کلیشه ای می‌کنه همه ی اون ویلن ها میخوان دنیا رو تغییر بدن و به دلایلی تحت کنترل خودشون دربیارنش درست مثل ماکیما، اینجا ضعف نویسنده بیشتر مشخص میشه، به ماکیما در حد کافی پرداخت نمیشه، دلیل کارهاش جوری که بتونه قانعت کنه توضیح داده نمیشه دلیل عشقش به اره برقی توضیح داده نمیشه کلی سوال بی جواب پیرامون ماکیما وجود داره نویسنده خودش نمیتونه ماکیما رو از سایر ویلن های کلیشه ای جدا کنه، گذشتش نشون داده نمیشه فعل و انفعالاتی که درش ایجاد شده تا به اینی که هست تبدیل بشه نشون داده نمیشه اینکه چه اتفاقاتی رو تجربه کرده که باعث شدن اینجوری بشه نشون داده نمیشه اینکه انسان ها باهاش چیکار کردن نشون داده نمیشه کوچکترین پیچش و تغییری هم در شخصیت ماکیما مشاهده نمیشه نویسنده خودش نمیتونه به خواننده یه دلیل بده که با ماکیما ارتباط برقرار کنه و باهاش همذات‌پنداری کنه تازه علاوه بر اینا انقدر سوال بی جواب پیرامون ماکیما به وجود میاره که حتی وضع رو بدتر می‌کنه، شیطان کنترل چجوری اینقدر قویه؟ محدودیت کنترلش در چه حده؟ هر کسی رو می‌تونه کنترل کنه؟چه محدودیتی در رابطه با قدرتش وجود داره؟ یعنی ترس از کنترل شدن بین مردم از اسلحه و جنگ و… بیشتر بوده که ماکیما تونسته اینقدر قوی بشه؟ با این سوال دوباره بحث پاور سیستم میاد وسط، نویسنده برای توجیه قدرت ماکیما دوباره یه چیزی پرونده وسط لور؟ همون کاری که برای توجیه قدرت دنجی کرد (هم به پاور سیستم ضربه زد هم به دنیا سازی) یا بدتر اصلا قدرتش رو توجیه نکرده؟ (البته فرقی نداره چون هردوتاش به یک اندازه به اثر ضربه میزنه) شخصیت ماکیما ضمن ضربه زدن به پاور سیستم و دنیا سازی به شخصیت پردازی هم ضربه میزنه کلی شخصیت رو یهویی نابود می‌کنه تا بیننده ذره ای امکان ارتباط گرفتن با اون شخصیت هارو پیدا نکنه از هیمه نو بگیر که ماکیما میتونست نجاتش بده اما نداد و یه مرگ مضحک نصیبش شد (این باعث شد پرداخت کافی بهش نشه دقیقا همون جایی که میخواستن بهش پرداخت کنن کشتنش) تا آکی که یه شخصیت کلیدی شده بود اما ماکیما به‌طور به شدت مسخره باعث شد که اون بمیره و پرداختش کامل نشه یا حتی اون شیطان فرشته که دقیقا بعد اینکه یه فلش بک به گذشتش زدن و پرداخت بهش آغاز شد ماکیما کلکش رو کند لازم نیست اشاره کنم که به اینم به خاطر ماکیما پرداخت کافی نشد
                .
                .
                !!پایان اسپویل!!
                .
                .
                اون سخت بودن درک کردن ماکیما که گفتی هم فقط یه توجیه خنده دار برای ضعف نویسنده است ماکیما اصلا چیزی نداره که بخوایم درکش کنیم چه برسه به اینکه درکش سخت باشه واقعا نمی فهمم این تعصب از کجا نشأت می‌گیره
                اما در هر صورت نویسنده واقعا هنرمنده تا حالا ندیده بودم یه شخصیت بتونه در این حد به لور و پاور سیستم و شخصیت پردازی یک اثر ضربه بزنه باید ایستاده براش دست زد 👏

                مهدی
                • مهدی گفت:

                  هشدار لو رفتن مانگای چینسامن…………………… ببین ماکیما به عنوان یه شخصیتی که زاده ذهن مانگاکا بود بسیار خوب بود و ارزش داستانی و پلات رو بالا می‌برد .
                  ایراداتی که تو داری از این شخصیت میگیری واقعا نامردیه ،
                  چطور انتظار داری که داخل سی چپتر باقیمانده پارت اول تمام این سوالات رو درمورد ماکیما توضیح بده….و تمام چیز هایی که میگی نشون داده نمیشه رو به احتمال زیاد داخل پارت دوم توضیح میده نگران نباش.
                  و اگه یادت مونده باشه شیطان کنترل جزو چهار سوار کاران آخرالزمانن که اربابان جهنم بودن
                  و طبق چیزهایی که ماکیما گفته پوچیتا در جهنم شورش میکنه و هر چهار اربابان جهنم رو می‌خوره و بعد با بدنی جدید به زمین میاد. و طبق چیزهایی که از پارت دوم فهمیدم چهار اربابان جهنم به طریقی زنده میشن که خب همون‌طور که گفتم قراره به تمام این ها داخل پارت دوم جواب داده بشه…..و نگا تو داری میگی ماکیما به طور مسخره باعث میشه آکی بمیره که واقعا درکت نمیکنم 😑😑 مانگاکا از همون اول مرگ آکی و پارو رو برنامه ریزی کرده بود مخصوصا آکی
                  و مرگ آکی رو شخصیت پردازی دنجی اثر زیادی داشت که میتونم به خوبی داخل پارت دوم رشد شخصیتی دنجی رو ببینم. و لطفاً دست از هیت دادن به چینسامن بردارید….این همه اثر آشغال هست که الکی محبوب شدن اونا رو کاری ندارین بعد به چینسامن گیر می‌دین😐😐😑

                  مهدی
              • Hollow knight گفت:

                صرفا پلات خوب کافی نیست اجرا به شدت از پلات مهم تره
                حرف زدن از آینده و بوسیله اون دفاع کردن از اثر هم واقعا بیهوده است ما از آینده خبر نداریم و راجب آینده حرف نمی‌زنیم داریم راجب حال صحبت میکنیم و مشکلاتی که اثر تا الان داشته اینکه شاید اثر در ادامه بهتر بشه دلیل نمیشه که مشکلاتی که تا الان داشته رو نادیده بگیریم حرفت و توجیه اثر به وسیله صحبت از ادامه داستان مثل این میمونه که یک اثر ده قسمتی (هرچی که میخواد باشه) نه قسمت بد داشته باشه و فناش به بهانه اینکه قسمت آخر خوبه اون نه قسمت ضعیف رو لاپوشونی کنن و اگه یکی از اون نه قسمت ایراد گرفت بهش بگن که زود قضاوت نکن قسمت آخر خوب میشه و یا چون قسمت آخر خوبه حق نداری از اون نه قسمت ایراد بگیری الانم وضع همینجوریه بالفرض چینساو در ادامه بهتر شد (البته بعید می‌دونم) این دلیل نمیشه که ضعفایی که تا الان داشته رو نادیده بگیریم،
                .
                .
                !!اسپویل مانگا!!!
                .
                .
                .
                بعدشم اون ماکیمایی که ما می‌شناختیم و ویلن بود کشته شده پس اگه قرار بود سوالات بی‌جواب پیرامونش رو جواب بده گذشتش رو نشون بده، و به ما دلیلی برای همذات‌پنداری و ارتباط برقرار کردن باهاش بهمون بده باید تا الان یعنی تا قبل مرگش میداد که نداده پس اینم چیزی نیست که بشه بوسیله آینده ازش چشم پوشی کرد بعدشم ته تهش در ادامه بتونن کمی از این مشکلات رو برطرف کنن و به تعدادی از این سوالات جواب بدن بخش قابل توجهی از این مشکلات و این سوالات باید همون‌طور که گفتم قبل از مرگ ماکیما برطرف و جواب داده میشد پرداخت به شدت ضعیف ماکیما هم چیزی نیست که بشه به بهانه آینده ازش گذشت
                ماکیما به شخصیت پردازی پاور و آکی و شیطان فرشته و هیمه نو ضربه میزنه (و کلی شخصیت دیگه) و باعث مرگشون میشه خب؟ اینم چیزیه که ادامه اثر بتونه برطرفش کنه؟ پرداخت به این شخصیت ها (غیر آکی) تازه وارد فاز جدی شده بود و دقیقا همونجا کشته شدن روابطشون با دنجی و بقیه تازه شروع شده بود چطوری میخوان اینو در آینده برطرف کنن؟ در جریانی که اینا دیگه کشته شدن و راهی برای پرداخت دوباره بهشون وجود نداره
                چطور میتونی از مرگ آکی و پاور دفاع کنی؟ مرگ آکی فرصت پرداخت کامل به این شخصیت رو نداد و در حالی که باید به اوج پرداختش میرسیدیم کشته شد، پاور هم که تازه رابطش با دنجی شروع شده بود و قرار بود نقش یه شخصیت مهم رو داشته باشه که متاسفانه اونم یهویی بنگ بنگ شد، نمی دونم این دلایل رو از کجات میاری ولی حداقل وقتی میخوای از یک چیزی دفاع کنی یکم رو دلایلت کار کن
                «مرگ پاور و آکی از قبل برنامه ریزی شده بود» اولا که چطور و کی از قبل برنامه ریزی شده بود؟ آیا این برنامه ریزی برای کشتن یهویی دو تا از شخصیت های به شدت مهم و گند خوردن به شخصیت پردازیشون کافی بود؟ چطور انتظار داری که صرفا با این جمله من از تمام مشکلات شخصیت پردازی و مرگ یهویی و بی منطقشون چشم پوشی کنم؟ بعدشم برای پرداخت به ماکیما نویسنده دور و بر نود چپتر وقت داشت نه سی چپتر
                .
                .
                پایان اسپویل
                .

                من هیت نمی‌دم من صرفا دارم مشکلاتی که در اثر «وجود داره» رو بیان میکنم اسم این هیت نیست ولی چون شما روی این اثر تعصب دارید اینطور برداشت میکنید (منم فقط از این اثر انتقاد نکردم غیر چینساو از تعداد دیگه ای هم انتقاد کردم) حتی خودتم که طرفدارشی از هر کامنت فقط میتونی چند مورد از مشکلات رو توجیه کنی که البته اونم قانع کننده نیست، تعداد مشکلات این اثر به شدت زیاده و حتی لایق کلمه خوب هم نیست

                مهدی
                • مهدی گفت:

                  واقعا دست هیتر هارو از پست بستی…….الان که بازار هیت دادن به چینسامن داغه و هرکسی که تو عمرش دو تا انیمه دیده میاد از داستان نداشتن چینسامن حرف میزنه….تو هم اومدی چند تا ایراد که به اثر وارده رو با چندتا ایراد بنی اسرائیلی قاطی میکنی تا حرفای خودت رو ثابت کنی.

                  مهدی
              • Hollow knight گفت:

                محتوای کامنت: تو هیتری و داری بی دلیل هیت میدی ایراداتی که میگیری بنی اسرائیلیه
                .
                ترجمه: من یک متعصبم و چون نمی تونم برای دفاع از اثر دلیل بیارم و جوابتو بدم از این جملات استفاده میکنم تا شاید بتونم کمی خودمو آروم کنم ☹️

                مهدی🤘SABER🤘
                • مهدی گفت:

                  خیلی خوب جواب میخوای.
                  خطر لو رفتن داستان مانگای چینسامن♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
                  پرداخت ماکیما از نظر تو ضعیف بود و درسته از تمام پتانسیل ها ش استفاده نشد اما از نظر من اون یه شخصیت خوب بود حالا چرا شخصیت مرموزی که داشت خیلی به اثر کمک کرد(یعنی به مرموز بودن اثر کمک می‌کرد) این رو هم حساب کن که شخصیت پردازی ماکیما از طریق دیالوگ های انجام شده تا فلش بک حالا ماکیما رو ولش کن میخوای بدونی چرا میگم ایراداتت بنی اسرائیلین….تو میگی ماکیما به شخصیت پردازی کلی کاراکتر ضربه می‌زنه😐😐😂 ناموسا این رو کجا آوردی هیمنو . آکی . پاور و….. شخصیت پردازی خوبی داشتن که تو نمیتونی بگی چون مردن و شخصیت پردازی شون فراتر نرفت به اثر ضربه زده…..و یه نقطه مثبت دیگه چینسامن همینه که به کاراکتر های مؤنث ش خوب می‌پردازه بطور مثال (پاور.کوبنی.هیمنو.) در حالیکه ما داخل دیگر آثار ژانر شونن یه همچین چیزی رو نمی‌بینیم(یا حداقل کم میبینم)و ما از همون اولش میدونستم که آکی قراره به زودی بمیره اما نمی‌دونستم چطور……که خب مشخص شد چطور…..و وقتی که آکی شیطان آینده رو هم دید شیطان آینده به این قضیه که آکی به دست دنجی کشته میشه اشاره کرد(که خب درسته نگفت ولی منظور مانگاکا همین بود) و به مرگ پاور هم که خود آکی یه چیز مبهم از آینده دید و تقریباً فهمید که هر دو به دست دنجی کشته میشن .
                  و شخصیت پردازی آکی در حین مرگ کامل شده بود و به هش ایرادی وارد نکرد {ولی به جاش به شخصیت پردازی دنجی کمک کرد}و ببین همون‌طور که گفتم چینسامن اثر کاملی نیست ایراد داره اما نه در اون حدی که شما میگی [چینسامن یه اثر به شدت جذابه که خودم که دوبار مانگاش رو خوندم هیچ وقت از خوندنش خسته نشدم] که داش برو یه چندتا اثر دیگه از مانگاکای چینسامن بخون تا با قلمه ش رو بهتر درک کنی مثلاً « خداحافظ آری»

                  مهدی
              • Hollow knight گفت:

                نمی‌دونم کجای دنیا صرفا تعریف کردن از یک چیزی میشه دلیل آوردن، مرد حسابی من برای حرفم اینهمه نوشتم و توضیح دادم اونوقت تو در جواب میای میگی «تو اشتباه میکنی پرداختشون خوبه» جداً که انتظار نداری من اینو به عنوان دلیل قبول کنم؟ راجب شخصیت پردازی پاور و… هم که چند بار داخل کامنت های قبلیم توضیح دادم، واقعا ندیدی یا خودتو زدی به اون راه؟ راسته که میگن«نرود میخ آهنین در سنگ»

      • Espresso گفت:

        فعلا که اینطور بوده امیدوارم بهتر شه

        مهدی
      • Lone wolf گفت:

        مانگاش هم چیز خاصی نداره
        پارت دو خیلی بهتره

        مهدی🤘SABER🤘
  • Amir گفت:

    فقط انیمه یه جا خراب کرد که اونم تقصیر انیمه نیست و ایراد ترجمست و هر چند کوچیکه ولی به نظرم در ادامه خیلی مهمه . جایی که future devil به aki در مورد ایندش میگه توی انیمه ترجمه میشه مرگ خیلی خیلی با حالی خواهی داشت اما ترجمه ی اصلی مانگا میگه که به بدترین شیوه ی ممکن خواهی مرد .

    Bb🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴All gamers are goodقاتل فنبویhamed 66
  • saeedgreat گفت:

    مگر می شود از بانو ماکیما حس نفرت داشت؟😅
    این انیمه ولی در کل استایل خیلی خاص و کولی داره. گرچه از پایان فصل اول انتطار بیشتری داشتم

    انسانممدSlender ManPorfosor
  • ممد گفت:

    پتانسیل خییلی قوییی داره
    ولی فعلن معمولی هستش ببینیم تا بعد ک چی میشه
    اونایی ک مانگا رو‌خوندن ک میگن شاهکاره

    REZAGAMER
  • خخخ. دنجی میبینم یاد ددپول می افتم.

    🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴
  • مانگاشو خوندم و درکل چیز جالبی بود بنظرم اما ارزش انقدر هایپو نداشت (برای من نمره ۷.۵)
    شاید اسپویل :

    اخراش هم خیلی یهویی تموم شد و بنظرم جا داشت چند چپتر دیگه هم داشته باشه

    REZAGAMER????Espresso
  • یوهان گفت:

    بعضی افراد به این اثر میگن اورریتد واقعا میخوام ولی نمی‌تونم درک شون کنم
    داستان درسته موضوعش در مورد شیاطین کلیشه ایه ولی ایراد هایی که به این اثر میشه واقعا بی‌انصافی سطحیه
    در کل تجربه خوندن مانگاش خیلی برام لذت بخش بود انیمه اش هم جالبه بگذریم که فصل اول زیاد چیز خاصی نداشت و اصل داستان از فصل دوم شروع میشه

    🤘SABER🤘REZAGAMEREspressoمهدی
  • soroush گفت:

    خیلی دلم میخواد ببینم اهریمن تاریکی رو چه طوری درست میکنن توی انیمه

    senpayREZAGAMERمهدی
  • مهدی گفت:

    مانگاشو خوندم و بی‌شک یکی از بهترین های نسل جدید
    شخصیت پردازی های کاراکتر ها بزرگترین نقطه مثبت انیمه
    و مانگا چینسامنه مخصوصا شخصیت آکی……و اون داداش مون که اون پایین نوشته پایانش رو دوست نداشتم

    مهدیREZAGAMER
  • فصل اول را دوست داشتم
    ولی ای کاش طولانی تر بود. الان یعالم سوال تو ذهنمه که همه اش رفته برا سیزن ۲ و منم نمتونم توحومل کنم

    senpayREZAGAMER
  • مهدی گفت:

    مانگای چینسامن اثر به شدت خوبیه فقط میتونم بگم سرگرمی خالص. بنظرم نقاط قوتش اول اینکه شخصیت پردازی خیلی خوبی داره دوم اینکه ویلن خیلی خوبی هم داره….. و شخصیت اصلی خیلی خوب پردازش شده درسته که دنجی هدف های بزرگی ندارن و معمولا هدف هاش مسخره اند ولی شخصیت دوست داشتنی داره و به عنوان کسی که تا دیروز خوردن نون با مربا براش مثل یه آرزو بود هدف های کوچکی داره که به خاطر اینه درست نمیدونه هدف چیه…….در کل مانگای چینسامن رو دوست داشتم
    و بهش ۹/۱۰ میدم (و داخل کامنت ها یکی گفت پایانش رو دوست نداشتم که خب هر کی یه نظری داره ولی داش مانگا هنوز تموم نشده که تو پایانش رو دوست نداشتی)

    مهدیREZAGAMER
  • مانگاشو نخوندم ولی خب با توجه به انیمه اصلا قشنگ تابلوعه که ماکیما اون چیزی نیست که نشون میده انسانم نیست. احتمالا یه چیز بدتره. این همه صمیمتشم با دنجی این خب شک برانگیزه کلا گفتم یه چیز دیگس …. بعدا مشخص میشه
    در کل برای انیمه های جدید الان سه تا چیز ملاکه که اونو پرطرفدار کنه.. اولیش.. گرافیک و انیمیشن خارقالعاده… دومیش تیپیکال شخصیتای فان در کنار شخصیتای اور پاور و برخی شخصیت های خونسرد و کول و برخی افسرده… سومیش وجود شخصیت های مونث به هر شکلی به عنوان سرویس هواداران.

    REZAGAMER
  • Ac gamer گفت:

    بدبختانه باید آماده باشیم تا کوهی از cgi رو توی انیمه one punch man ببنیم
    ماپا با اینکه زمان کافی برای پرداختن روی این انیمه داشت اما درصد زیادی از مبارزات این انیمه با cgi کار شده بود حالا فک کنید ماپا برا اون آرت فک برانداز مانگای one punch man میخواد چی کار کنه

    خدا به خیر کنه نمونه madhouse هم دیگه تو استودیو های که انیمه میسازن پیدا نمیشه کاش فصل ۳ رو bones می‌ساخت

    مهدیNanaLone wolf
  • madara گفت:

    اول اپنینیگش و اهنگش عاایه ،داستان داره شکل میگیره ،هنوز اولش ،و برای من جالبه که با شیادطین قرار داد میبندن خیلی،خیلی اهریمنای خاصیم داره ،

    مهدیREZAGAMER
  • نئو گفت:

    نه داستان خوبی داره نه پلات آرمور خوبی
    فوجیموتو حتی پایانش هم سرهم اورد که بره پارت بعد که شیر دوشیش کنه
    و از همه عجیب تر هم فن هاشن که این اثر رو با مانگا هایی مقایسه میکنن که آدم شاخ در میاره در کل نظر شخص من نیس خیلیا موافق من هستن و هیترش نیستم
    ول سم تر از عتک ان تایتان فنا فنای ماکیما و چنساو من هستن😂

    مهدی
  • Nana گفت:

    من خودم قبلش مانگارو خونده بودم. اما اینکه میان میگن بهترین شخصیت پردازی رو داره واسم خیلییی عجیبه. شخصیت پردازی ها بعضی شخصیتا خوبه ولی برای خیلیا خوب نیس. به این کار ندارم شخصیت پردازی رو با یه جمله خلاصه میکنه(طرز نوشتن و بیان خیلی مهمه حتی اون جمله میتونه روی مخاطب تاثیرم بزاره و باعث درک بشه ). اما نقش منفی داستان یا همون ویلن داستان اصلا قبول ندارم سر شخصیت پردازی. چون کلا نمیتونید شخصیتش رو درک کنید ( مگر اینکه بیان تو انیمه خودشون یه چیزی اضافه کنن که روی شخصیت پردازی کمک کنه چون خودمم حس کردم امکان داره انیمه از خود مانگا خیلیی بهتر در بیاد) به خصوص اخراش خیلییی یهویی شخصیت اضافه میشن و بعد محو میشن ( منظورم مرگ و میر نیس مثلا دیگه اصلا تو خط داستانی نیس یا یهو میره فلان جا و….) ( البته وسطاشم میتونه باشه). کلا به عنوان فردی که مانگاش رو خونده بودم من رو انیمه خیلییی راضی کرد به خصوص صحنه و رنگ بندی شخصیت و محیط اطرافش. البته یه دوستی درباره شخصیت پردازی انیمه گفتن که من بشدت قبول دارم( خواهشن تعصبی به یک موضوع نگاه نکنید و یکم فکر کنید یا حتی با شونن های تاریک( همون دارک خودمون 😂) مقایسه کنید)

    REZAGAMER
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا
بررسی تفاوت‌های انیمه و مانگا Chainsaw Man - گیمفا