جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil

آرمان زرمهر
۱۸:۵۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

در این مقاله مروری خواهیم داشت بر جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil و آن‌ها را از لحاظ ظاهری و عملکرد زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

در طول بیش از ۲۶ سال، اسلحه‌های بسیاری ما طرفداران Resident Evil را در راستای رهایی از کابوس‌هایی که در آن گرفتار شده بودیم یاری کردند. برخی از این اسلحه‌ها بسیار قدرتمند و برخی دیگر با وجود آن که جزو قدرتمندترین اسلحه‌ها نبودند اما همچنان به دلایل مختلف از جمله طراحی جذابشان در دل و یاد طرفداران باقی ماندند. امروز تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به برخی از اسلحه‌های جذاب و به یادماندنی Resident Evil.

Silver Ghost (Resident Evil 4)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

بگذارید مقاله را با یک اسلحه‌ی بسیار نمادین و به یادماندنی شروع کنیم و آن هم چیزی نیست بجز اسلحه‌ی ابتدایی Leon در نسخه‌ی چهارم یعنی Silver Ghost. بگذارید کمی در رابطه با تاریخچه‌ی Silver Ghost برایتان بگویم. Leon پس از آن که از گم شدن Ashley Graham دختر رئیس جمهور وقت آمریکا با خبر شد، شروع به آماده سازی خود برای سفر به اروپا کرد. در همین حین او برای دریافت یک نسخه‌ی اختصاصی از اسلحه‌ی Samurai Edge به سراغ Joseph Kendo برادر Robert Kendo فقید رفت.

احتمالا می‌دانید که زمینه‌ و ساختمان اصلی Samurai Edge اسلحه‌ی Beretta M9 است از همین رو با وجود آن که Joseph این اسلحه را اسلحه‌ای قدرتمند و عالی تلقی می‌کرد اما اعتقاد داشت که Samurai Edge اسلحه‌ای معروف است که هر کسی توانایی دست‌یابی و استفاده از آن را دارد. او اظهار داشت که یک اسلحه‌ی تکتیکال فوق‌العاده نیازی به الگوی ساختاری پایه ندارد و در نهایت اسلحه‌ای را به Leon نشان داد که کاملا از پایه توسط او طراحی شده بود.

قبل از آن که Leon نام Silver Ghost را برای این اسلحه برگزیند، Joseph قصد داشت آن را Gray Phantom نام گذاری کند. Phantom به معنای خیال و منظر است و از آن جایی که Leon هر روز با خیال شب تباه شده‌ی ۲۹ سپتامبر زندگی می‌کند Joseph این نام را برازنده‌ی اسلحه‌ی اختصاصی او می‌دانست. اما در نهایت Leon نام Silver Ghost را برای این اسلحه برگزید چرا که به گفته‌ی او، پس از اتفاقات شهر Raccoon City روح او در مه‌ای خاکستری و تاریک سرگردان است. داستان جالبی پشت نام این اسلحه نهفته بود مگر نه؟

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

حال بگذارید درباره‌ای الگوهای این اسلحه‌ی خیالی در دنیای واقعی برایتان بگویم، الگوهایی که اگر اهل تجربه‌ی Counter-Strike باشید احتمالا تا الان خودتان یکی از آن‌ها را شناسایی کرده‌اید. طراح اصلی اسلحه‌ی Silver Ghost آقای Ryoumura Jyoshin سه الگوی اصلی طراحی آن را اسلحه‌های Ruger P85، S&W Sigma و اسلحه‌ی H&K USP معرفی کرده است که همانطور که گفتم اگر اهل تجربه‌ی CS باشید احتمالا متوجه اسلحه‌ی USP و شباهت‌های آن به Silver Ghost شده‌اید.

Silver Ghost هر یک از بخش‌های ساختار خود را با الگوبرداری از یکی از سه اسلحه‌ی نام برده شده برداشته و در پایان نتیجه‌ی ترکیب این سه اسلحه، یک تپانچه‌ی زیبا با اسلاید کشویی از جنس فولاد ضد زنگ، دسته‌ی پلیمری با قاب چوبی جذاب و یک لیزر قرمز حساس به فشار است که در اثر فشار بر دسته و یا به اصطلاح Grip اسلحه روشن می‌شود(به همین دلیل است که تا زمانی که نشانه گیری نکنید لیزر روشن نمی‌شود چرا که لیزر تنها بر اثر فشار بر دکمه‌ی مربوطه روی Grip اسلحه به کار میفتد)!

LZ Answerer (Resident Evil Village)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

اگر در گذشته آنقدر قوه‌ی تخیل فعال و کمی غیر عادی‌ای داشته‌اید که به ترکیب Star Wars و Resident Evil فکر کرده‌اید تبریک می‌گویم چرا که Resident Evil Village این امکان را فراهم کرده است که رسما یک Light Saber را در دست بگیرید. LZ Answerer یکی از اسلحه‌های قابل آنلاک کردن در این نسخه است که با به پایان رساندن تمامی مراحل مود Mercenaries با رنک SS در بخش Extra Content Shop این بازی آنلاک شده و شما قادر به خریداری آن با استفاده از پوینت‌های CP(Clear Point) خواهید بود.

LZ Answerer از دو مود مبارزه‌ای متفاوت برخوردار است به طوری که اگر شما یک بار دکمه‌ی نشانه‌گیری را نگه دارید، اسلحه فعال شده و آماده‌ی استفاده است اما اگر دوباره این عمل را تکرار کنید، سر دیگر این اسلحه نیز فعال شده و شما توانایی حمله کردن به دشمنان خود با یک Light Saber دو سر را بدست می‌آورید. همچنین این اسلحه توانایی تغییر عملکرد را نیز دارا است به طوری که با تغییر رنگ آن، قابلیت آن را نیز تغییر خواهید داد.

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

اگر این اسلحه را با رنگ قرمز استفاده کنید در راستای از بین بردن دشمنان شما عمل می‌کند، اگر رنگ آن را به آبی تغییر دهید وارد حالت دفاعی می‌شود و در آخر اگر به رنگ سبز تغییر پیدا کند امکان بازیابی سلامتی Ethan را با هر ضربه فراهم می‌کند!

از آن جایی که این اسلحه از قدرت بسیار بالایی برخودار است، به راحتی امکان پیش‌روی در بازی را بدون استفاده از اسلحه‌های گرم و مهمات ارزشمند برای پلیر فراهم می‌آورد و همچنین برای به پایان رساندن کمپین با استفاده از اسلحه‌ی سرد در راستای بدست آوردن تروفی Knives Out نیز بسیار کارآمد خواهد بود. به طور کلی LZ Answerer از آن دسته اسلحه‌های عجیب و غریبی است که در کمال بی‌معنی بودن وجود آن در دنیای Resident Evil، بازی کردن با آن بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است.

Colt Anaconda “Silver Serpent” (Resident Evil Remake/5/Revelations 2)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

امکان ندارد از اسلحه‌های نمادین و به یادماندنی فرنچایز Resident Evil صحبت بکنیم اما از Silver Serpent، هفت تیر اختصاصی Barry Burton یاد نکنیم. یک مگنوم ۴۴ نقره‌ای جذاب که توانایی شلیک گلوله‌های ۰.۴۲۹ اینچی(۱۰.۹ میلی متری) را دارا است و در طول ۲۶ سال اخیر تنها توسط Barry Burton حمل و استفاده شده است.

البته در نسخه‌ی ابتدایی فرنچایز از آن جایی که هنوز کپ‌کام برنامه‌ای دقیق برای آینده‌ی Resident Evil و کاراکترهای آن نداشت ما شاهد وجود چندین پایان مختلف در آن بودیم که در چند مورد از آن، Barry کشته می‌شد. در این حالت Jill توانایی استفاده از اسلحه‌ی اختصاصی Barry را بدست می‌آورد اما از آن جایی که مرگ این کاراکتر Canon محسوب نمی‌شود، استفاده‌ی Jill از اسلحه‌ی او نیز در دنیای اصلی این فرنچایز رخ نداده است.

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

البته لازم به ذکر است که در نسخه‌ی اوریجینال این هفت تیر جذاب در واقع زیر مجموعه‌ای از سری هفت تیرهای Colt Python به شمار می‌آمد که جزو قدرتمندترین هفت تیرهای دنیای واقعی نیز محسوب می‌شود اما در نسخه‌ی ریمیک به Colt Anaconda تغییر یافت و نام Silver Serpent را به خود اختصاص داد. این اسلحه به قدری قدرتمند بود که در اولین رویارویی با T-002 توانایی از پا درآوردن او را تنها با یک شلیک داشت. Silver Serpent همچنین در مود Mercenaries عنوان Resident Evil 5 نیز در دستان Barry قرار گرفت اما بار دومی که آن را در طی داستانی تازه ملاقات کردیم در نسخه‌ی Revelations 2 بود اما این بار کمی متفاوت!

این اسلحه در Resident Evil: Revelations 2 به جای Colt Anaconda، هفت تیر S&W 500 را الگوی پایه‌ای خود قرار داده، لوگوی S&W نیز روی بدنه‌ی این اسلحه حک شده و سیلندر محتوی گلوله‌های آن نیز به حجم ۵ عددی تغییر یافته بود که ندای مدلی تازه از Silver Serpent را می‌داد. همانطور که گفتم این اسلحه یکی از قدرتمندترین اسلحه‌هایی است که تا به حال در این فرنچایز معرفی شده است و Barry هم هیچوقت از اشاره به قدرت این اسلحه کوتاهی نکرده است چرا که در سخت‌ترین شرایط با جمله‌ی “I Have THIS” نشان می‌دهد که چقدر به این اسلحه و قدرت آن اعتماد دارد.

Chicago Typewriter (Resident Evil 4)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

Resident Evil 4 مملو از اسلحه‌های جذاب و خاص است که هر کسی که آن را تجربه کرده باشد قطعا آن‌ها را در خاطر خود ثبت کرده است و Chicago Typewriter نیز از این قاعده مستثنی نیست. Chicago Typewriter یکی از اسلحه‌های قابل آنلاک کردن در نسخه‌ی چهارم محسوب می‌شود که البته کمی بین چگونگی دسترسی به آن در نسخه‌ی GameCube و دیگر نسخه‌های بازی تفاوت وجود دارد.

در نسخه‌ی GameCube، پلیر برای دسترسی به این اسلحه نیازمند به پایان رساندن Assignment: Ada است. پس از به پایان رساندن این بخش، Chicago Typewriter به قیمت ۱.۰۰۰.۰۰۰ Pesetas در نزد Merchant قابل خرید است. در دیگر نسخه‌های Resident Evil پلیر نیازمند به پایان رساندن محتوای اضافه‌ی Separate Ways است تا این اسلحه‌ی جذاب را با قیمتی یکسان در فروشگاه بازی آنلاک کند و باید بگویم که این اسلحه قطعا ارزش هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید را دارد چرا که می‌تواند تنها در چند ثانیه گروهی از گنادوها را به کلی با خاک یکسان کند. البته این مسئله تنها به گنادوها ختم نمی‌شود و حتی باس‌های سرسخت بازی نیز به راحتی جلوی این اسلحه‌ی جذاب سر خم می‌کنند!

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

اما این تمام خصوصیات این اسلحه نیست چرا که Chicago Typewriter به نسبت ظاهر پلیر نیز تغییر پذیر است(البته این مسئله برای نسخه‌ی GameCube صدق نمی‌کند)! در حالی که این اسلحه در حالت عادی و در صورتی که Leon لباس پیش فرض خودش را بر تن داشته باشد شکلی عادی دارد اما به محض آن که لباس The Mobster را بر تن او بکنید ظاهر این اسلحه تغییر کرده، با لباس Leon هماهنگ شده و رسما یک گانگستر خالص را پدید می‌آورد که تا امروز همچنان یکی از نمادین‌ترین کمبوهای تاریخ فرنچایز است. در این حالت خشاب عادی این اسلحه به شکل خشاب Drum درآمده و یک Foregrip نیز به آن اضافه می‌شود!

اگر این خصوصیات ظاهری کافی نبود، سازندگان بازی دو انیمیشن ریلود اختصاصی نیز برای کمبوی The Mobster و Chicago Typewriter طراحی کردند که به جذابیت آن می‌افزاید. به طور کلی این اسلحه نه تنها یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ Resident Evil محسوب می‌شود بلکه بین قدرتمندترین آن‌ها نیز جا خوش کرده است و امیدوارم دوباره شاهد بازگشت آن در نسخه‌ی ریمیک نیز باشیم.

P.R.L. 412 (Resident Evil 4)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

Plaga Removal Laser 412 که به اختصار از آن با عنوان P.R.L. 412 یاد می‌شود یکی دیگر از اسلحه‎‎‌های فوق‌العاده‌ی Resident Evil 4 به شمار می‎‎‌آید که از میزان نامحدود مهمات برخوردار است و جزو قدرتمندترین اسلحه‌های فرنچایز نیز محسوب می‌شود البته لازم به ذکر است که این اسلحه در نسخه‌ی GameCube بازی نیز وجود دارد. همانطور که از نام این اسلحه مشخص است، توانایی از بین بردن انگل Las Plagas را داشته و به راحتی تقریبا هر موجودی بجز El Gigante را با یک اشعه‌ی لیزر از پا در می‌آورد.

شما برای دسترسی به P.R.L. 412 نیازمند آن هستید که بازی را با حالت سختی Professional به پایان برسانید اما بر خلاف Chicago Typewriter، این اسلحه پس از آنلاک شدن به صورت رایگان در هنگامی که بازی جدیدی شروع می‌کنید در اختیارتان قرار می‌گیرد و از دو حالت تیراندازی متفاوت نیز برخوردار است. یکی از آن‌ها درست همچون یک اسلحه‌ی عادی به نشانه گیری و شلیک ختم می‌شود که از قدرت کم‌تری نیز برخوردار است و بیشتر همچون یک فلش عمل می‌کند و حالت دوم که نیازمند شارژ اسلحه و شلیک است از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی که اسلحه را به طور کامل شارژ کنید تنها با یک شلیک تقریبا می‎‌توانید هر دشمنی که جلویتان ایستاده است را از بین ببرید.

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

البته در صورت استفاده از این حالت، اسلحه نیازمند شارژ مجدد است تا دوباره در حالت آماده‌ی استفاده قرار بگیرد بنابراین شاید این اسلحه بسیار قدرتمند باشد اما اختیار تام را در اختیار پلیر قرار نمی‌دهد که بی‌وقفه و به راحتی دشمنان را پودر کند. جالب است بدانید که در نسخه‌ی Wii عنوان Resident Evil 4 این اسلحه از زمان شارژ کم‌تری برخوردار بوده و توانایی شلیک چندین پرتوی لیزر را به صورت هم زمان دارد و این در حالی است که نسخه‌ی PS2 و نسخه‌ی اولیه‌ی PC از این قابلیت بی‌بهره بودند!

همچنین از آن جایی که Las Plagas با استفاده از نور UV از بین می‌رود، این اسلحه در واقع طیفی از نور UV را شلیک می‌کند و به طور مستقیم انگل را نشانه می‌گیرد نه شخصی که انگل را در بدنش حمل می‌کند اما از آن جایی که انگل‌ها در بدن گنادوها همگی به بلوغ رسیده‌اند با از بین رفتن آن‌ها، میزبان انگل نیز به کلی از بین می‌رود.

لازم به ذکر است که این اسلحه در Canon اصلی دنیای Resident Evil جایی ندارد چرا که در داستان اصلی بازی تحقیقات در رابطه با راه‌های از بین بردن انگل Las Plagas تنها به دستگاهی ختم شد که Leon و Ashley برای از بین بردن انگل در بدنشان از آن استفاده کردند از همین رو هیچ وقت اسلحه‌ی P.R.L. 412 در دنیای این فرنچایز خلق نشد.

Dragoon (Resident Evil Village)

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

به لطف حدود هزار ساعت تجربه‌ی عنوان Escape From Tarkov، شخصا علاقه‌ی شدیدی به اسلحه‌های مختلف، عملکرد، جزئیات و منطق استفاده از آن‌ها پیدا کرده‌ام و زمانی که برای اولین بار Dragoon را در دستان Chris مشاهده کردم می‌دانستم که این اسلحه قرار است به یکی از اسلحه‎‌های مورد علاقه‌ی من در کل فرنچایز تبدیل شود. اگر آن چنان به اسلحه‌ها علاقه نداشته و یا اطلاعات کافی در رابطه به آن‌ها در اختیار نداشتید شاید متوجه نشده باشید که سازندگان بازی چقدر فکر و دقت در طراحی این اسلحه به خرج داده‌اند بنابراین دوست دارم در این بخش کمی وارد جزئیات شوم، Dragoon را تشریح کرده و در نهایت به دلیل استفاده‌ی آن توسط Chris برسم.

برای فهم بهتر منطق عملکرد این اسلحه بنده قطعات مختلف آن که همگی قطعاتی واقعی هستند را به صورت جداگانه معرفی و درباره‌شان توضیح می‌دهم تا دلیل انتخاب آن توسط Chris را متوجه بشوید. قبل از هر چیزی باید اشاره بکنم که روستایی که در نسخه‌ی هشتم در آن قدم می‌گذاریم واقع در اروپای شرقی و احتمالا در نزدیکی رومانیا است و این مسئله خود تاثیر گسترده‌ای در انتخاب پلتفرم Dragoon توسط Chris داشته است.

  • Mini Draco: ابتدا بگذارید از پلتفرم اصلی این اسلحه شروع کنم. این اسلحه در واقع از کیت Mini Draco که یک کپی بسیار نزدیک از سری اسلحه‌های AKM است استفاده می‌کند که از قضا در رومانیا تولید می‌شود. دلیل استفاده از این پلتفرم توسط Chris موقعیت جغرافیایی، دسترسی راحت به قطعات و مهم‌تر از همه کالیبر مورد نیاز برای آن است. این اسلحه از کالیبر ۷.۶۲×۳۹ میلی متر استفاده می‌کند که جزو کالیبرهای قدرتمند محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که سری Draco هنگام شلیک فلش سر لوله یا به اصطلاح Muzzle Flash بسیار زیادی تولید می‌کند که ما را به قطعه‌ی بعدی این اسلحه می‌رساند.
  • Suppressor(صدا خفه کن): شاید با خود بگویید در شرایطی که Chris در حال مبارزه بود نیاز چندانی به Suppressor نداشت و باید بگویم که کاملا درست است. همانطور که گفتم Mini Draco انفجار هنگام شلیک زیادی تولید می‌کند از همین رو Chris از صدا خفه کن AAC 762-SDN-6 نه در راستای خفه کردن صدای اسلحه بلکه برای از بین بردن Muzzle Flash آن استفاده کرده است چرا که این فلش به راحتی مکان و موقعیت تکتیکال Chris را برای دشمنانش فاش می‌کرد.
  • Barrel(لوله‌ی اسلحه): لوله‌ی اسلحه‌ی Mini Draco بسیار کوتاه است در نتیجه سرعت گلوله را پایین آورده و برد اسلحه را کاهش می‌دهد اما در ازای آن وزن اسلحه را کاهش داده و توانایی Chris را نه تنها برای جابه‌جایی سریع‌تر بلکه برای افزایش سرعت استفاده از اسلحه بالا می‌برد. اگر دقت کرده باشید در طول مرحله‌ی نهایی، Chris در محیط‌های کوچک و در مقابل گرگینه‌هایی مبارزه می‌کند که از سرعت بالایی برخوردارند بنابراین با توجه به ساختار اسلحه‌اش توانایی حرکت و عکس‌العمل سریع‌تری را خواهد داشت.
  • Handguard(پوشش لوله‌ی اسلحه): Handguard بخش جلوی اسلحه محسوب می‌شود که لوله را پوشش داده و بسیاری از لوازم جانبی اسلحه روی آن سوار می‌شود. در اینجا ما شاهد استفاده از پوشش مخصوص Mini Draco ساخت کمپانی Midwest هستیم که امکان استفاده از یک نگه دارنده Tango Down، لیزر L3HARRIS LA-5B/PEQ، اسکوپ Aimpoint T1 و یک چراغ قوه را فراهم کرده است.
  • Laser: این قطعه نه تنها گران‌ترین قطعه‌ی استفاده شده در این اسلحه به شمار می‌آید بلکه سازندگان نیز توجه بسیاری به جزئیات و هماهنگی آن با تجهیزات کلی Chris کرده‌اند. اگر به یاد داشته باشید در طول این مرحله Chris یک عینک دید در شب در اختیار داشت، حال جالب است بدانید که لیزر L3HARRIS LA-5B/PEQ علاوه بر یک لیزر عادی، از یک لیزر مادون قرمز نیز برخوردار است که در هنگام استفاده از عینک دید در شب قابل مشاهده است! لازم به ذکر است که این لیزر درست مثل Silver Ghost از یک دکمه‌ی حساس به فشار روی نگه دارنده‌ی جلو یا به اصطلاح Foregrip اسلحه برخوردار است که در بازی نیز کاملا قابل مشاهده است!
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

Chrisهمچنین از قنداق Magpul CTR نیز استفاده می‌کند که نه تنها قطعه‌ای بسیار اقتصادی محسوب می‌شود بلکه از عملکرد بهینه‌ای برخوردار بوده و با دیگر بخش‌های اسلحه هماهنگ است. برداشت کلی‌ای که می‌توان از این اسلحه داشت آن است که ساختاری اقتصادی اما کارآمد دارد که در مبارزات بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ متر عملکردی مناسب داشته، وزن نسبتا کمی دارد و به همین دلیل حرکت را برای Chris آسان‌تر می‌کند.

اینکه سازندگان چنین دقتی را در طراحی کلی Chris و تجهیزات او به خرج داده‌اند فوق‌العاده است از همین رو بنده سعی کردم بسیار مختصر به آن پرداخته و منطق عملکرد و دلیل انتخاب آن توسط Chris را زیر ذره‌بین قرار دهم بلکه زمانی که دوباره به سراغ تجربه‌ی این عنوان می‌روید با نگاهی متفاوت به این اسلحه نگاه کنید.

Dragoon یک اسلحه‌ی زیباست که به شکلی بسیار منطقی توسط Chris برای عملیات پایانی بازی شخصی‌سازی شده بود و قطعا یکی از واقع‌گرایانه‌ترین و جذاب‌ترین اسلحه‌های فرنچایز محسوب می‌شود.

“Beretta 92F “Samurai Edge

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

و در آخر نوبتی هم باشد نوبت به اسلحه‌ای می‌رسد که به نظر من در کمال سادگی نه تنها یکی از به یادماندنی‌ترین اسلحه‌ی فرنچایز است بلکه یکی از بخش‌های هویتی آن نیز به شمار می‌آید و آن چیزی نیست جز Samurai Edge. این اسلحه به صورت اختصاصی و جداگانه برای هر یک از اعضای تیم S.T.A.R.S طراحی و شخصی‌سازی شده است و از نسخه‌ی سوم فرنچایز به طرفداران معرفی شد چرا که تا قبل از آن هنوز به طور رسمی در Lore رسمی فرنچایز جای نگرفته بود. پس از آن نسخه‌ی ریمیک Resident Evil این اسلحه را به صورت رسمی در جریانات نسخه‌ی اول استفاده و آن را به اصطلاح Lore Accurate کرد.

سفارش این سری اسلحه‌ها توسط R.P.D برای تیم S.T.A.R.S در ماه دسامبر سال ۱۹۹۶ به برادران Kendo داده شد و Joseph Kendo وظیفه‌ی ساخت آن‌ها را بر عهده داشت که در نهایت در فوریه سال ۱۹۹۸ ساخته و آماده‌ی استفاده شد. جالب است بدانید Brian Irons شرایط بسیار خاصی در رابطه با خصوصیات این اسلحه تعیین کرده بود که برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله از پرداختن به آن‌ها صرف نظر می‌کنیم.

سری اسلحه‌های Samurai Edge در طول تاریخ فرنچایز بیش از هر اسلحه‌ی دیگری در شرایط مختلف کنار کاراکترهای دوست‌داشتنی فرنچایز بودند و به همین دلیل خود به یک بخش جدانشدنی از Resident Evil تبدیل شده است. در حالی که تمامی نسخه‌های این اسلحه زیبا و جذاب هستند اما شخصا مدل شخصی‌سازی شده برای Albert Wesker را بیش از دیگر مدل‌های آن دوست دارم.

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

بخش عمده‌ای از این مدل توسط شخص Wesker طراحی شده است و همه‌ی ما می‌دانیم او چه کاراکتر استایلیشی است به همین دلیل است که این اسلحه از لحاظ ظاهری بسیار زیباتر از دیگر مدل‌هاست. در حالی که این مدل نیز از پلتفرم ۹۲F استفاده می‌کند اما فریم زیرین آن به طور کامل همچون Silver Ghost با فولاد ضد زنگ جایگزین شده است که یک رنگ نقره‌ای بسیار زیبایی به طراحی کلی این اسلحه می‌بخشد. همچنین این مدل از Samurai Edge قابلیت اتصال یک صدا خفه کن را نیز دارا است که در عنوان Resident Evil: The Umbrella Chronicles شاهد استفاده از آن توسط Wesker بودیم.

همچنین Wesker پیش از مرگش مدلی ارتقا یافته از Samurai Edge را بر اساس مدل ابتدایی خودش طراحی کرد که برای عملکرد به عنوان یک اسلحه‌ی ضد BOW شخصی‌سازی شده بود و آن را “Samurai Edge – AW Model-01” نام گذاری کرد. پس از مرگش کمپانی Blue Umbrella به این طراحی دسترسی پیدا کرد و آن را توسعه داد که در نهایت در نسخه‌ی هفتم توسط Chris Redfield استفاده شد و Ethan نیز با استفاده از آن Eveline را از پای درآورد. در آخر باید بگویم Samurai Edge برای من در این فرنچایز با یک کاراکتر کاملا پرداخته شده تفاوتی ندارد و با ریشه و نام Resident Evil گره خورده است.

سخن پایانی

همانطور که در گذشته گفته‌ام یکی از دلایلی که عاشق این فرنچایز هستم، عمق Lore و جزئیات ساختار دنیای آن است و در این مقاله تنها صدمی از آن را مطالعه کردید. برخی از اسلحه‌های این فرنچایز که شاید بسیاری به سادگی آن‌ها را نادیده بگیرند، دارای داستان‌های جالبی پشت وجودیت خود هستند. برخی از این اسلحه‌ها صرفا جهت جذابیت بیشتر تجربه‌ی بازی ساخته شده و برخی دیگر نیز با جزئیات، هدف و منطق بسیار دقیقی طراحی و در بازی قرار داده می‌شوند. به دلیل محدودیت مقاله نتوانستیم از بسیاری دیگر از اسلحه‌های نمادین فرنچایز از جمله Red9 یاد کنیم اما اگر دوست دارید در قسمتی دیگر به آن‌ها بپردازیم حتما در بخش نظرات برایم بنویسید.

در آخر کدامیک از این اسلحه برای شما خاطره‌انگیزتر، جذاب‌تر و یا خاص‌تر جلوه می‌کنند؟

..EmptyMincraft(ThomasAngelo(Born in vigiato77ArmageddonAmir RingoSoloMavrickAlirezared-eyed Banished KnightAli_pxVisible 6-tigh manJailor70DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryیوهانCameraManBehzaadهادی صفائیعلیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا
جذاب‌ترین اسلحه‌های تاریخ فرنچایز Resident Evil - گیمفا