فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا

فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد

حسین غزالی
۱۶:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا

کارگردان و بازی‌ساز تأثیرگذار، فامیتو اوئدا، سرانجام پس از سال‌ها غیبت با یک پروژه جدید به میادین باز می‌گردد.

فامیتو اوئدا (Fumito Ueda) و تیم تحت نظر او، یعنی استودیوی Team ICO با ساخت آثاری که چه در زمان عرضه و چه پس از آن، تأثیر قابل توجهی در روند ساخت و شناخت بازی‌های ویدیویی داشتند شناخته می‌شوند. با ساخت بازی‌هایی همچون ICO (2001) و اثر تحسین شدۀ Shadow of the Colossus (2005)، این نام بزرگ برای همیشه در دل طرفداران بازی‌ها جا خشک کرد. حتی آخرین ساختۀ استودیوی تیم ایکو، یعنی بازی The Last Guardian هم باوجود مشکلات زیادی که در پروسۀ ساخت گریبان‌گیرش بودند، موفق شد تا نظر مثبت جامعۀ بازیکنان و منتقدان را به‌دست بیاورد.

اما فامیتو اوئدا خود در سال ۲۰۱۱ سونی و استودیوی قدیمی‌اش را ترک کرد تا استودیوی بازی‌سازی مستقل خودش را بسازد. این استودیوی کوچک که درنهایت GenDesign نام گرفت، در مراحل توسعۀ بازی The Last Guardian نیز سهیم بود اما پس از The Last Guardian، دیگر خبری از فامیتو اوئدا و امیدها و آرزوهایش برای ساخت بازی‌هایی با کلمات بی‌صدا نشد. حالا به‌تازگی و در آخرین شماره از مجلۀ ژاپنی فامیتسو، فامیتو اوئدا در جریان مصاحبه با وب‌سایت Gematsu، از احتمال معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ می‌گوید:

تمام اعضای استودیوی GenDesign سخت مشغول کار هستند تا بالأخره یک چیز جدیدی معرفی کنند. بنابراین لطفاً ما را حمایت کنید.

در حالی که هنوز مشخص نیست پروژۀ بعدی فامیتو اوئدا و استودیوی جدیدش چیست، به‌نظر می‌رسد که این بازی قرار نیست دنباله‌ای برای آثار پیشین او باشد. هرچه که هست، سال ۲۰۲۳ باوجود همۀ علامت سوال‌هایی که با خود می‌آورد، خبر از غافلگیری‌های بزرگ می‌دهد.

Amir RingoWotanDARKSIRENPARASITE EVE 2بهزاد سالمیRoadiePouria_gamer_goty...Eternal...هادی صفائیLucciola BalladMajimaSina FateminezhadAmir :))Artoriasabyss8walkerگیمر غمگین🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉.یوهانEspressomore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • GrandWarden گفت:

    عجب خبر خوشحال کننده ای.
    توی این روزا که همه بازیا به نحوی بالاخره شبیه به همن، بازی جدید اوئدا واقعا ارزشمنده برای جامعه گیم.
    فکر میکنم از قبل تایید شده که ناشر سونی نیست ولی حتی اگه این خبر رسمی هم نباشه مطمئن باشید این سری بازی مولتی پلتفرم خواهد بود و یا توسط ۵۰۵ games و یا koch media نشر داده خواهد شد. چه بسا حتی شاهد قرار گرفتن بازی هنگام عرضه روی گیم پس هم باشیم.

    Amir Ringolegendboyخار و مارDARKSIRENAmirAbbas KabyryRoadiePouria_gamer_gotyAmir(PC & PS4)Sina FateminezhadAmir :))more
    • امیدوارم این حرفم درست از آب درنیاد اما واقعیتش خوندن اون جمله‌ای که اوئدا آخرش اضافه میکنه، احساس خوشی نداشت. مشخصه که از لحاظ بودجه‌ای چیز زیادی در دست و بال ندارند و سونی هم خیلی بعیده که دوباره بیاد مثل د لست گاردین، روی بازی‌های صفر و یکی سرمایه‌گذاری کنه که پاسخ مخاطب بهشون یا شاهکاره و یا زباله. ولی باز مشکل اصلاً این نیست؛ مشکل اینه که متاسفانه فکر میکنم که این بازی هم آخر سر، اونطوری که باید و شاید مورد استقبال قرار نگیره. شرایط فامیتو اوئدا، آدم رو یاد کن لوین میندازه؛ ماجرای این آدما شبیه به اون فیلمای ضد قهرمانی شده که توی یک شهر رو به زوالِ سایبرپانکی، خوبا و قدیمیا دیگه پیر شدن و رفتن و توی یه زباله‌دونی‌ای، سوله‌ای چیزی روی کارتن و آت و آشغال زندگی می‌کنند و مکانیکی باز کردن و هیچکی هم دیگه نمیشناستشون.

      Amir RingolegendboyDARKSIRENPARASITE EVE 2بهزاد سالمیBehnam.HzhGrandWardenهادی صفائیLucciola BalladAmir(PC & PS4)more
      • god of war گفت:

        بسیار باهاتون موافق هستم اقای غزالی
        لطفا بیشتر در کامنت ها حضور داشته باشید
        شخص بنده از دونستن نظر شما راجع به اخبار دنیای گیم و سینما بسیار لذت می برم
        و هم اینکه در کنار مقالات شما اینجا هم باعث می شه از شما چیزی یاد بگیریم

        Amir RingolegendboyDARKSIRENبهزاد سالمیهادی صفائیAmir(PC & PS4)HitasepREZAGAMERAmir :))گیمر غمگینmore
      • GrandWarden گفت:

        دقیقا درست می فرمایید. علاوه بر کمبود بودجه، احساس میکنم بازی مثل تمام آثار اوئدا خاص پسند هست و ترس این رو دارن که به قول شما بیشتر ته طیف علاقمندی و در قسمت “زباله” قرار بگیره و در نتیجه فروش ناامید کننده و پایین تر از حد انتظار رو داشته باشه‌.
        هیچ بعید نیست که به عنوان اولین گزینه سراغ سونی رفته باشند و سونی ردشون کرده باشه.
        به هر حال امیدوارم خبرهای خوبی از این به بعد بشنویم و این احتمالات آخر سر واقعیت نباشند.

        Amir Ringoحسین غزالیبهزاد سالمی
      • درسته.
        ولی بهرحال خود اوئدا هم باید آثارش بروز کنه. مثلا میازاکی هم اگه میخواست رو دیمون سولز بمونه و تغییرات اعمال نکنه الآن باید میگفتیم اسطوره فراموش شده و…
        واقعا ico و Shadow of the Colossus ابرشاهکارهای بی نظیری بودن در زمان خودشون حتی با اینکه خاص پسند بودن هم انقدر عالی بودن که سونی بارها با ریمستر و ریمیک فروششون رو ادامه بده و بازم نمرات خوبی بگیرن.

        ولی last guardian واقعا در همون زمان ساخت هم یه بازی با مکانیک های تکراری و گیم پلی منسوخ شده بود و فقط یه داستان جدید داشت. حالا دیگه چند سالی که تا عرضه بازی طول کشید هم باعث شد که واقعا با یه اثر شکست خورده روبرو باشیم.

        بنظر من که گناه از خاص پسند بودن آثار اوئدا نیست، گناه از خود اوئدا هست که نتونست گیم پلی آثارش رو بروزرسانی کنه و کلا پیشرفت بده.
        وگرنه سونی حتی ریمیک بلوپوینت از Shadow of the Colossus رو هم بخاطر نمرات و نقدهای خوبش و ارزشمند کردن ویترینش کلی تحویل گرفت، دیگه چه‌ برسه به اینکه اوئدا بیاد یه ابرشاهکار جدید مطابق با نسل نهم و با بهبود آثار قبلیش ارائه بده…

        Amir Ringo🤘Mohsenj74حسین غزالی
        • مسئله اینجاست که اوئدا احتمالاً توی شرایط نامساعدی کار د لست گاردین رو برعهده گرفت. سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت از سونی و تیمش جدا بشه، استودیوی مستقل خودش رو بسازه. بعد زمان ساخت د لست گاردین دوباره برگشت. اوه همه کش و قوس و مشکل توی ساخت د لست گاردین دلیل داشتند که من الان نمیدونم یا شایدم توجه نکردم ولی صد در صد تاثیر خودشون رو گذاشتند. فکر نمیکنم اوئدا شخصی باشه که از خلاقیت و امتحان کردن چیزای جدید بترسه. باید دید که بازی جدیدش چطوریه. در عین حال که این‌ها رو میگم، بازی‌های اوئدا روند داستان‌گویی محیطی خاص خودشون رو دارند و باید همونطوری با د لست گاردین رفتار میشد که با ایکو رفتار شد. اون بازی هم پر بود از داستان‌هایی که متاسفانه دیده نشدند.

          Amir RingoGrandWardenAbolfazlPARASITE EVE 2🤘Mohsenj74
          • منم امیدوارم اوئدای دوست داشتنی بازم ما رو به اون محیط های خاص بازیهای خودش ببره و بازم لذت همراه شدن با داستان گویی استاد رو ببریم.
            اصن تغییری هم نده تو کارش برای امثال من ارزشمنده…
            ولی بحث اینه که بتونه اثری خلق کنه که مخاطبین بیشتری داشته باشن و ازون لحاظ کارش جای پیشرفت زیادی داره که امیدوارم در شرایط مساعدتر از دوران ساخت لست گاردین بتونه هممون رو با ساخت یه اثر نسل نهمی سورپرایز کنه…
            خیلیا شاید بگن گرافیک یا خلاقیت جایی تو کار اوئدا نداره و باید از فضاسازی و داستان کارهاش لذت برد. ولی واقعا shadow of the Colossus در زمان خودش خدای خلاقیت و حتی جلوه های بصری و گرافیک بود! اصلا باعث تعجب بود که ps2 چجوری این بازی رو تونسته پزدازش کنه. 🙂

            Amir Ringo𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔Abolfazlحسین غزالی
            • موافقم. به نظر من هم باید یک سر و دستی بکشه به کارش. این رو اضافه کنم چون علاقه دارید، گاهی یک فردی که اثری تولید میکنه، مدام یک موضوعی، یک پس زمینه‌ای هی توی کارهاش تکرار میشند. این خیلی ارزش داره. چون نشون میده مسئله‌ای در ذهن سازنده‌اش به‌شدت ماندگار شده و مدام سعی میکنه تا با هر اثری بیشتر واکاوی‌اش کنه. مسئله کودکی به‌شدت با اوئدا ماندگار بوده. منم فکر میکنم که اوئدا میتونه احتمالاً برای استراحت هم که شده از گیم پلی پازل پلتفرمی خاصی که در اون‌ها بوده این‌همه سال کنار بیاد و کمی تجربی‌تر رفتار کنه اما درنهایت، هیچوقت انتظار ندارم از چیزهایی که همیشه باهاش بودن جدا بشه.
              حرف شما رو صحیح میدونم همچنان. منتظرم. امیدوارم بازی بزرگی بشه.

              Amir RingoPARASITE EVE 2
              • دیگه بهترین مثال برای کسی که از اصول کاریش پایین نیومد و همیشه کارهاش امضای خودش رو داشت اما وحشتناک پیشرفت کرد و تونست همون تاثیری که روی صنعت گیم گذاشته بود رو انقدر ارتقاء بده که تعداد بیشماری رو با خودش همراه کنه، میازاکی هست…
                البته آثار اوئدا اندازه ی عناوین نقش آفرینی میازاکی جای تغییرات نداره ولی اگه پیشرفت خوبی بده حتما که میتونه مخاطبای بیشتری با خودش همراه کنه.
                حتی یه عنوان خیلی خوب که همیشه میگفتم عالی بود ولی مخاطب درکش نکرد مثل nier هم با تغییرات عالی که تو نسخه ی اتوماتا داشت، قشنگ کلی مخاطب جذب کرد به شکلی بازسازی همون عنوان اصلی هم بعد از سالها که ازش گذشته بود بازخورد بهتری داشت.
                آثار اوئدا که حتی از دید منتقدین هم همیشه جایگاه بالایی داشتن و قطعا با تغییرات و بهبود و گسترش گیم پلی میتونن بترکونن.

                Amir Ringoحسین غزالی
    • ظاهرا ناشرش Epic Games عه درست انحصاری نمیشه ولی متاسفانه رو PC انحصار فروشگاش میشه احتمال خیلی زیاد

      Lone wolfبهزاد سالمیGrandWarden.REZAGAMERگیمر غمگینTlou part 2 game of the centuryEspressoارتش روسیهXERXES
    • متاسفانه آثار فومیتو اوئدا زیاد مورد استقبال مخاطبین قرار نمیگیره
      و با چیزی که از نسل جدید گیمر ها دیدم این اثر جدیدش هم ممکنه به خوبی دیده نشه و یکی از راهکار هایی به ذهنم می رسه قرار گرفتن اثر جدیدش در سرویس های گیم پس و پلاس هست.

      Amir Ringo.GrandWardenهادی صفائیEzio Auditore da FirenzeAmir(PC & PS4)AbolfazlREZAGAMERAmir :))گیمر غمگین
    • Bahram گفت:

      به صورت رسمی، ناشرش اپیک گیمز هستش و مولتی پلتفرم.

      Amir RingoGrandWarden.AbolfazlREZAGAMERگیمر غمگینLadon
  • نمیدونم چرا از فیلم انیمیشن ژاپنی حال نمیکنم آنگار آدم فضاین این ملت 😐😐😐

    Amir RingoDARKSIRENfarhadqpAmir(PC & PS4)Amir :))گیمر غمگینTlou part 2 game of the century.اردشیر پاپکانEspressomore
  • از بهترین کارگردان های صنعت گیم که با آثارش همیشه ثابت کرده ویدئو گیم یه هنره.

    Amir Ringolegendboyبهزاد سالمیDirtyomnicهادی صفائیfarhadqpAmir(PC & PS4)REZAGAMERAmir :))گیمر غمگینmore
  • V3S3MIR گفت:

    در وصف بزرگی فومیتو اوئدا همین بس که تنها، معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ ، به شدت به ارزشمندی و هایپ برای رسیدن این سال اضافه می‌کنه.

    Amir Ringoبهزاد سالمیDirtyomnicHitasepfarhadqpAmir(PC & PS4)AbolfazlREZAGAMERAmir :))گیمر غمگینmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بَه بَه این شد یک خبر بِکر 😍 شدیدا آرزوی موفقیت دارم براشون

    Amir Ringoبهزاد سالمیDirtyomnicHitasepAmir(PC & PS4)AbolfazlREZAGAMERگیمر غمگینgod of warگیمری عادیmore
  • Abolfazl گفت:

    چقدر من این فامیتو اوءدا رو دوست دارم 🥰❤

    Amir Ringoبهزاد سالمیDirtyomnicHitasepAmir(PC & PS4)REZAGAMERگیمر غمگین🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉گیمری عادی
  • در عظمت اوئدا همینو بس که بازیساز های بزرگی مثل کوجیما و میازاکی برای خلق سری سولز و MGS 3 از Ico الهام گرفتن !
    بی صبرانه منتظر بازی جدیدشم

    Amir RingoRoadieDirtyomnicAmir(PC & PS4)REZAGAMERگیمر غمگینTlou part 2 game of the century🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉.Dĥeebvj⁷Uklmore
  • خرسندم که بالاخره اوئدا بعد مدت ها از عنوان جدیدش رونمایی کرد،
    در شرایطی که بازی ها امروزی اون لذت قدیم رو برای بنده ندارن و فقط از تعداد محدودی می توانم لذت ببرم، بازیه جدید اوئدا حتی می تونه من رو وادار برای خرید کنسول نسل نهمی بکنه.

    Amir RingoGrandWardenHitasepحسین غزالیAmir(PC & PS4)REZAGAMERAmir :))گیمر غمگینTlou part 2 game of the centuryDĥeebvj⁷Ukl
  • از معدود کارگردان هایی که میشه “هنر” رو در آثارش دید
    میازاکی تو مدیوم انیمه چقدر خفن و هنرمنده؟ ایشون هم تو گیم همونه
    حتی لست گاردین هم با تمام ایرادات فنی که داشت ولی در نهایت شخصا برام بسیار دوست داشتنی بود و مثل آثار دیگش ایکو و شادو آو کلوسوس با احساسات آدم بازی میکرد

    Amir RingoAbolfazlحسین غزالیEzio Auditore da FirenzeLone wolfبهزاد سالمیاردشیر پاپکان
  • Roadie گفت:

    با دیدن تیتر مو به تنم سیخ شد ولی به منبع که مراجعه کردم کمی ناامید شدم و البته نه سورپرایز؛ با شناخت از سرعت عمل این تیم. چیز خاصی از معرفی بازی در ۲۰۲۳ نگفته ایشون و به نظر من چیزی که از همین جمله ها مشخص هست، در فاز طولانی پیش تولید یا مراحل اولیه تولید طولانی خودشون به سر می‌‌برن. ۴Gamer ازش پرسیده که برای سال پیش رو چه برنامه و حرفی با خوانندگان مطلب دارید، و این جواب ایشون بوده. فامیتو شاید برای همه نباشه، اما برای اونها که هست بی‌نهایت با عشق و وسواس می‌سازه و سال‌ها وقت صرف جزئیات کوچک می‌کنه (که در نهایت شاید به نظر مینیمال بیان ولی روح اثر هستند و باعث ماندگاری عجیب این آثار می‌شن). البته امیدوارم ۲۰۲۳ معرفی بشه ولی بازم با شناختی که هست بعید می‌دونم. نکته جالب اینه که یکی دو سال پیشم تقریباً خود این چند جمله ازشون شنیدیم… درستم همینه، فکر نکنم اینبار مثل TLG بخوان با معرفی زودهنگام و عرضه بعد سال‌های سال، به سخره گرفته شن.

    در مورد نظر شخصی هم فقط بگم ورای اینکه بازی‌های ایشون از ICO تا ‌Last Guardian همگی از آثار مورد علاقمن، هیچ چیزی احساسی که Shadow of the Colossus بهم منتقل کردُ به بنده نداد و احتمالاً نخواهد داد. احساسی که به همین دلیل نامی برای توصیفشون ندارم جز بی‌نظیر.

    Amir Ringoحسین غزالیEzio Auditore da Firenze
    • درسته. توی منبعی که این خبر از روی اون هم ترجمه شده، ایشون به صراحت نامی از سال ۲۰۲۳ نبردند اما برداشت بنده از کلیت این خبر و نقل قول اوئدا این بود که اوئدا و تیمش دارن تلاش میکنن که بازی رو در همین سال پیش رو صرفا معرفی کنند. به نظرم تا یک سال دیگه ایده‌آلش اینه که یک تیزر کوتاه سینماتیک لااقل ببینیم و از طرفی با توجه به حرف شما، اگر هم دوباره بخوان آهسته آهسته جلو برن، نهایتش تا دو سال دیگه مقبوله. چون تا همین الانم خیلی طولانی شده از سال ۲۰۱۱ که اوئدا رفت تا GenDesign رو بسازه. از یک طرف دیگه مسئله ناشر مثل اینکه حل شده با اپیک گیمز. بنابراین ما خیلی باید جدی بگیریم حرفش رو.

      Amir RingoRoadie
      • Roadie گفت:

        توییت genDESIGN دیدم اومدم فقط بگم خوب برداشتی کردید مثل اینکه واقعا قراره معرفی داشته باشن. من خبری از اپیک گیمز نداشتم، باید ببینم فقط ناشرن یا تهیه کننده و سرمایه‌گذار، خیلی خوبه اگه حمایت مالی شده باشن. چون تصاویر همراه اون حرفای یکی دو سال پیشی که زده بودن یجورایی توش حس ایندی و کم هزینه دیده می‌شد. نه که سبک بصری و تعامل اونقدرا مهم باشه ولی برای چنین تیمی واقعا حیفه محدودیت مالی.

        حسین غزالی
        • آره راستش منم وقتی خبر رو دیدم خیالم راحت شد که تیتر زرد نزدم :))) ولی جداً امیدوارم که هنوز خداروشکر مردایی مثل اوئدا هستند که بازی‌ بسازند و امیدوارم به این‌که دوباره، اون بازگشت به کودکی، اون فضای خواب‌آلود و رازآلود اوئدایی تکرار بشه. امیدوارم بازی بزرگی بشه. دم شما هم گرم که برگشتید به این صفحه

          Roadieنیتن دریک پیر
فامیتو اوئدا از معرفی بازی جدیدش در سال ۲۰۲۳ خبر می‌دهد - گیمفا