قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا

قطعات کمپرسور باد

پست گیمفا
۱۰:۰۳ ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
قطعات کمپرسور باد - گیمفا

کمپرسور باد به وسیله ای گفته می‌ شود که با دریافت سیال آن را با فشار بسیار بالاتر نسبت به حالت ورودی از مجرای خروجی خارج می‌ کند. قطعات کمپرسور باد نیز هر یک در ارتباط با یکدیگر عمل می‌کنند و ایجاد مشکل در هر یک از آن ها باعث مشکل در عملکرد کلی کمپرسور می‌ شود. به همین منظور باید این قطعه ها را با کیفیت بالا خریداری کنید. سایت ایتال سرویس برای خرید قطعات کمپرسور باد در کیفیت بسیار بالا و اورجینال در خدمت شما می باشد.

قطعات کمپرسور باد - گیمفا

 به طور کل کارکرد کمپرسور ها به این شکل است که با کاهش حجم سیال ورودی فشار آن را افزایش خواهند داد. از کمپرسورها برای اقدامات مختلفی مانند: باد کردن چرخ ماشین، یخچال ها، چیلر، خطوط انتقال گاز، گان های بادی، موتور های جت، سیستم تبرید، سیستم گرمایشی و… استفاده می‌ کنند و به طور کل این وسیله یک وسیله ی کاملا کاربردی در صنعت های مختلف به شمار می‌ آید. در همین راستا شناسایی قطعات کمپرسور باد کمک می کند تا اگر قصد خرید کمپرسور باد را داشته باشید بتوانید این خرید را بهتر انجام دهید.

انواع قطعاتِ کمپرسور باد:

هر یک از قطعه هایی که در کمپرسور باد قرار می‌ گیرند کارایی خاص خود را دارند و اگر دچار نقص فنی شوند باعث می شوند که به کمپرسور آسیب‌ های جدی وارد شود و عملکرد کمپرسور با مشکل روبرو خواهد شد. در ادامه قصد داریم که قطعاتِ این دستگاه را به شما معرفی کنیم.

موتور:

اولین قطعه و مهم ترین قطعه برای کمپرسور باد موتور آن به حساب می‌ آید. وجود موتور باعث می شود نیروی مورد نیاز برای فشرده سازی سیال به خوبی فراهم شود که این نیرو از طریق منبع برق به موتور وارد می شود.

به طور کلی موتور همواره مهم ترین عضو مرکزی هر وسیله ای به حساب می‌ آید و کمپرسور باد نیز با عملکرد صحیح موتور می تواند عملکرد درستی داشته باشد. ساختار موتور های کمپرسور شباهت بسیار زیادی به موتور خودرو دارد.

قطعات کمپرسور باد - گیمفا

کلید اتومات:

یکی دیگر از قطعات مهم کمپرسور کلید اتومات می‌باشد این کلید وظیفه دارد که برق دستگاه را در مواقع لزوم قطع و در مواقع لزوم وصل کند.

گیج:

با استفاده از گیج یا گیج باد می توان فشار داخلی مخزن کمپرسور را بررسی کرد و نظارت درستی بر میزان فشار داخلی مخزن داشت.

شیر یکطرفه:

شیر یکطرفه جزو قطعات کمپرسور باد محسوب می شود و برای این که هوا از موتور به داخل مخزن برود و از مخزن به سمت موتور برگشت پیدا نکند از آن استفاده می‌ کنند. همان طور که از نام آن پیداست این شیر عملکرد یک طرفه دارد و از بازگشت سیال جلوگیری خواهد کرد که در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم‌ ترین مصارف آن کمپرسور باد می باشد.

سوپاپ اطمینان:

سوپاپ اطمینان یک قطعه ی مکانیکی به شمار می آید و وقتی که کلید اتومات که وظیفه ی قطع و وصل کردن برق را بر عهده داشت، کار نکند، وارد عمل خواهد شد.

 سوپاپ اطمینان این وظیفه را بر عهده دارد که هوای مخزن را در صورت افزایش بیش از حد خارج کند. این کار باعث می‌ شود که فشار زیادی به موتور وارد نشود و موتور کمپرسور داغ نشود. پس می‌ توان گفت سوپاپ اطمینان هم یک عملکرد حیاتی در کمپرسور های باد ایفا می‌ کند.

کوپلینگ:

کوپلینگ وظیفه دارد که انتقال نیرو بین پیچ های شافت پمپ و موتور را انجام دهد و دلیل استفاده از آن در کمپرسور های با این است که خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و از طریق طول مواد بین پیچ ها به دست می آیند و باعث می‌ شوند که هم‌محوری مناسبی صورت بگیرد. این کوپلینگ ها روی شافت پمپ و موتور نصب می شوند و لبه های آن ها نیز دندانه دارد که این دندان‌ه ها به وسیله ی بوش که خود دارای دندانه داخلی است پوشانده می شوند.

قطعات کمپرسور باد - گیمفا

اگر دوست دارید که تمام این قطعات ذکر شده را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید همواره سایت ایتال سرویس بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود و می توانید از طریق این سایت تمام خریدهای خود را با کیفیتی بسیار بالا انجام دهید.

نکات مهم برای خرید کمپرسور باد:

بهتر است قبل از خرید کمپرسور باد هدف خود را از استفاده از این دستگاه مشخص کنید و مقدار برق مصرفی آن هم در نظر بگیرید. علاوه بر این حجم مخزن کمپرسور هم اهمیت بسیار بالایی دارد که باید به آن دقت داشته باشید. شرایط آب و هوایی جزو اولویت های بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد زیرا پمپ های باد روغنی برای مناطق سردسیر مناسب نیستند زیرا روغن در این مناطق سفت می شود.

 به طور کلی اگر این نکات را در هنگام خرید کمپرسور باد در نظر داشته باشید می توانید خرید متناسب با نیازهای خود و خریدی کاملا اصولی انجام دهید.

سایت ایتال سرویس به عنوان یکی از سایت های ارائه دهنده ی قطعات کمپرسور باد و انواع کمپرسور باد می تواند این دستگاه‌ها با همراه قطعات آن ها را با کیفیت بالا برای شما به فروش برساند.

UNCLE ARTHURGGDaniyal BleszinskiGAMER 1995BehzaadMr.jalilpour

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا
قطعات کمپرسور باد - گیمفا

نظرات

قطعات کمپرسور باد - گیمفا