بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا

دنیای انیمه در سال ۲۰۲۲ میزبان پخش برخی از زیباترین و جذاب‌ترین آثار سینمایی و تلویزیونی تاریخ خود بوده است.

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده صنعت انیمه در مقایسه با باقی مدیوم‌های سرگرمی همچون سینما و تلویزیون در تنوع آثار و روایات آن می‌باشد که می‌تواند سیل عظیمی از مخاطبین، با هر علاقه و دیدگاهی را به سمت خود جذب نماید.

این صنعت که هر ساله شاهد پخش صدها انیمه در ژانرهای مختلف می‌باشد، در سال ۲۰۲۲ میزبان حضور نام‌های آشنا و جدیدی بود که برخی از آن‌ها به سبب روایت جذاب، جلوه‌های بصری تماشایی و استفاده از المان‌های نوین با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی بینندگان مواجه شده و رکوردهای بسیاری را از خود بر جای گذاشتند.

با توجه به گستردگی آثار این مدیوم و کیفیت بالای اکثر آن‌ها، قطعاً انتخاب بهترین پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی کار آسانی نخواهد بود. با این حال ما در گیمفا تصمیم گرفتیم تا به معرفی ۱۸ انیمه برتر سال ۲۰۲۲ میلادی پرداخته و آن‌ها را برای شما در یک مقاله مفصل گردآوری نماییم. پس با ما همراه باشید.

انیمه One Piece Film: Red

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
One Piece Film: Red
  • خالق: ائیچیرو اودا

مجموعه One Piece (وان پیس) که کار خود را از سال ۱۹۹۷ آغاز کرده است، به عنوان طولانی‌ترین انیمه نوین جهان شناخته می‌شود که پس از گذشت ۱۰۴۵ قسمت هنوز به کار خود ادامه می‌دهد.

با وجود این که در سال ۲۰۲۲ ما شاهد برخی از به یاد ماندنی‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های تاریخ این انیمه بودیم که از جلوه‌های بصری بسیار چشم‌نوازی بهره برده است اما تازه‌ترین انیمه سینمایی آن که تحت عنوان One Piece Film: Red (فیلم وان پیس: قرمز) شناخته می‌شود، قطعاً جزو یکی از بهترین آثار امسال برای بینندگان بوده که تیم دزدان دریایی این فرنچایز را به رهبری کلاه حصیری، راهی یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز و حماسی کرده و موفق شده تا روحی تازه را به این مجموعه طولانی بدمد.

انیمه Spy x Family

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Spy x Family
  • خالق: تاتسیو اندو

تاکنون شاهد آثار اکشن و جاسوسی بسیاری در مدیوم انیمه بوده‌ایم که هر یک از آن‌ها جنبه‌های مختلفی از این سبک را به معرض نمایش گذاشته‌اند.

با این حال انیمه Spy × Family (جاسوس × خانواده) با الهام از دوران آلمان شرقی و غربی و بکارگیری عنصر کمدی، یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های سال ۲۰۲۲ را برای طرفداران اکشن و جاسوسی رقم زده که فصل نخست آن با استقبال کم‌نظیری از سوی بینندگان مواجه شده است. این مجموعه که حول محور ۳ شخصیت به نام‌هایی لوید، آنیا و یور جریان دارد، وقایعی هیجان‌انگیز و مفرح را با الهام از وقایع سیاسی چند دهه گذشته برای مخاطبین رقم زده که امید می‌رود شاهد یک فرنچایز جدید و قدرتمند در دنیای انیمه باشیم. همچنین نباید فراموش کرد که دخترک کوچک این قصه یعنی آنیا نیز به سبب قدرت‌های فرابشری خود و رفتارهای کودکانه‌اش، به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های امسال شناخته می‌شود که سکانس‌های مرتبط با او در شبکه‌های مجازی با واکنش مثبت مردم و طرفداران دنیای انیمه مواجه شده است.

انیمه Akiba Maid War

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Akiba Maid War
  • خالق: یوشیهیرو هیکی

آثار مختلفی حول محور خدمتکاران و زندگی مخفی آن‌ها در دنیای انیمه ساخته شده که هیچکدام آن‌ها نمی‌تواند به اندازه Akiba Maid War (نبرد خدمتکاران آکیبا) شما را حیرت‌زده نماید.

این انیمه که حول محور یک دختر نوجوان ۱۷ ساله به نام ناکومی می‌باشد، سعی و تلاش وی را برای زندگی به عنوان خدمتکار یک کافه معمولی به تصویر می‌کشد. با این حال او خیلی سریع متوجه می‌شود که زندگی به عنوان یک خدمتکار آن‌چنان هم عادی و معمولی نبوده و وارد یک جنگ تمام عیار بین مرگ و زندگی می‌شود که تک تک قسمت‌های آن می‌تواند میزان زیادی از آدرنالین را در بدن شما ترشح نماید. انیمه Akiba Maid War به مانند یک نبرد بتل رویال بین خاندان‌های یاکوزا و خدمت‌کاران از همه جا خبری است که صحنه‌های هولناک و بسیار خونینی را برای مخاطب به ارمغان آورده و نام خود را به عنوان یکی از شگفتی‌های صنعت انیمه در سال ۲۰۲۲ میلادی به مخاطبین خود معرفی می‌نماید. اگر که در تماشای Akiba Maid War دچار تردید هستید، تنها توجه به نام آن کافی است تا بدانید که با مجموعه‌ای از چه رویدادها و وقایع کمدی، اکشن و درامی مواجه خواهید بود.

فصل دوم انیمه Tiger & Bunny

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Tiger & Bunny
  • خالق: سان‌رایس

با وجود این که My Hero Academia وقایع جذاب و منحصر به فردی را از طریق دنیای ابرقهرمانانه خود به تصویر کشیده است اما یکی از انیمه‌های کمتر شناخته شده ولی بسیار جذاب این ژانر Tiger & Bunny (تایگر و بانی) نام دارد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد فصل دوم این مجموعه هستیم؛ اثری که حول محور ۲ قهرمان به نام‌های تایگر و بانی می‌باشد که سال‌ها دوشادوش یکدیگر از شهر و مردمشان در برابر نیروهای شرور محافظت کرده و در فصل دوم با اتفاقاتی غافلگیر کننده روبرو می‌شوند که می‌تواند حضور آن‌ها را در کنار هم تحت تاثیر قرار بدهد. Tiger & Bunny موفق شده تا جنبه متفاوتی از زندگی ابرقهرمانان و چالش‌های آن‌ها را به تصویر کشیده و در کنار داستان تیره و تاریک خود، از شخصیت‌های جذاب و منحصر به فردی برخوردار باشد که مهمترین آن‌ها تایگر و بانی هستند؛ ۲ دوست و همکاری که سال‌ها برای محافظت از بشریت به مبارزه پرداخته و پیام‌های مهم و تاثیرگذاری را برای مخاطبین به ارمغان می‌آورند. دوست‌داران ژانر ابرقهرمانی با تماشای این مجموعه می‌تواند تجربه متفاوتی از این سبک را تجربه نمایند.

انیمه The Orbital Children

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
The Orbital Children
  • خالق: میتسو ایسو

انیمه کوتاه The Orbital Children (فرزندان مدار) نگاهی متفاوت به تعاملات با هوش‌های مصنوعی و روایات فضایی داشته و یکی از آثار ناب و بسیار ارزشمند امسال محسوب می‌شود که تماشای آن می‌توان ذهنتان را به چالش بکشد.

این انیمه در سال ۲۰۴۵ جریان دارد؛ جایی که پیشرفت تکنولوژی و بهره‌برداری از هوش‌های مصنوعی به انسان‌ها این قابلیت را داده تا در فضا به زندگی مشغول باشند. با این حال چنین پیشرفتی در زندگی، عواقب خودش را خواهد داشت که دامن‌گیر گروهی از کودکان شده و ما شاهد وقایع تاثیرگذاری حول محور آن‌ها هستیم که می‌تواند ذهن و احساس هر بیننده‌ای را به چالش بکشد. The Orbital Children در بستری از سکانس‌های تماشایی، داستانی منحصر به فرد و بسیار مهمی را به تصویر می‌کشد که بی‌ربط به این روزهای زندگی ما انسان‌ها نبوده و می‌تواند زنگ خطری برای نسل آینده ما باشد. این انیمه ۶ قسمتی از داستان و وقایعی کاملاً متفاوت با باقی آثار این لیست برخوردار بوده و می‌تواند جزو به یاد ماندنی‌ترین تجربیات بینندگان این مدیوم در نظر گرفته بشود.

انیمه Lycoris Recoil

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Lycoris Recoil
  • خالق: آسائورا

شاید هیچکس انتظار نداشت که انیمه Lycoris Recoil (لیکوریس ریکویل) بتواند تا این اندازه موفق و بزرگ جلوه نماید؛ اثری که حتی ممکن است تا خیلی از مردم اسم آن را نشنیده باشند.

این انیمه روایت‌گر یک سازمان مخفی متشکل از دختران یتیمی است که تحت آموزش قرار گرفته و با تروریست‌ها و افراد شروری که امنیت را مورد تهدید قرار می‌دهند، به مقابله می‌پردازند. برخلاف باقی آثار این مقاله، Lycoris Recoil نه تنها از هیچ مانگا و کتابی تحت اقتباس قرار نگرفته است، بلکه خود زمینه‌ساز تهیه یک مانگا قرار گرفت که در ماه سپتامبر منتشر شده است. این انیمه میزبان حضور شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی‌ای می‌باشد که زندگی روزمره آن‌ها و اخلاق و عقایدشان را به شیوه‌ای نوین به تصویر کشیده و ارزش زندگی را در نزد مخاطب به زیباترین شیوه ممکن یادآور می‌شود. اگر جذابیت و تاثیرگذاری Lycoris Recoi را دست کم گرفته‌‎‌اید، باید بدانید که بازی‌ساز بزرگ جهان یعنی هیدئو کوجیما شخصاً این مجموعه را تحسین کرده و از سازندگانش بابت تهیه چنین ترکیب نابی از زندگی روزمره گروهی از نیروهای ویژه تقدیر به عمل آورده است.

انیمه Made in Abyss: The Golden City of the Scorching Sun

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Made in Abyss: The Golden City of the Scorching Sun
  • خالق: آکیهیتو تسوکوشی

انیمه Made in Abyss ( ساخته شده در پرتگاه) کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و برخلاف ظاهر کودکانه‌اش که بسیار گول‌زننده بوده اما یکی از آثار بسیار تاثیرگذار و حتی بی‌رحمانه دنیای انیمه لقب گرفته است.

تازه‌ترین انیمه سینمایی آن که تحت عنوان The Golden City of the Scorching Sun ( شهر طلایی خورشید سوزان) شناخته می‌شود، دنباله‌ای بر وقایع فصل دوم می‌باشد. روایت خونین، آزار دهنده، دردناک و خشونت‌آمیز Made in Abyss در این انیمه سینمایی به بالاترین حد ممکن رسیده و عملاً می‌تواند مخاطب را دچار آزار روحی نماید. سازندگان این انیمه هیچ ابایی از به تصویر کشیدن بی‌رحمی‌هایی که در حق کودکان می‌شود، نداشته و به بدترین شکل ممکن، جهان خشونت‌آمیزش را با داستانی تاثیرگذار درآمیخته و ذهن و احساسات مخاطبین خود را به چالش می‌کشد. همین مسئله باعث شده تا Made in Abyss: The Golden City of the Scorching Sun علی‌رغم ظاهر رنگین خود اما حتی تماشای آن برای مخاطبین بزرگسال نیز دردآور جلوه نماید. این انیمه سینمایی داستان این فرنچایز را برای فصل سوم آماده نموده و به عنوان یکی از آثار فراموش نشدنی و منحصر به فرد سال ۲۰۲۲ میلادی شناخته می‌شود که برای تماشای آن هزینه روحی بسیاری را پرداخت خواهید کرد.

انیمه My Dress-Up Darling

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
My Dress-Up Darling
  • خالق: شینیچی فوکودا

انیمه عاشقانه و درام My Dress-Up Darling (عروسک آراسته من) بر پایه به تصویر کشیدن زندگی روزمره انسان‌ها به شیوه‌ای جذاب بنا نهاده شده که باعث شده تا شاهد یکی از زیباترین انیمه سال سال ۲۰۲۲ باشیم.

این انیمه روایت‌گر یک دانش‌‎آموز دبیرستانی به نام واکانا گوجو می‌باشد که آرزو دارد تا در تهیه عروسک‌ به مهارت بالایی دست پیدا کند؛ همین مسئله سبب می‌شود تا شاهد زندگی روزمره او به ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌‌ترین شکل ممکن باشیم. در این انیمه هیچ نیروی خیر و شر و مبارزات پر ضد و خوردی وجود نداشته و تنها شاهد انسان‌های معمولی ولی پر از امید و آرزویی هستیم که برای رسیدن به آرزوهایشان دست از تلاش برنداشته و وقایعی زیبا را رقم زده‌اند. My Dress-Up Darling در روایتی عاشقانه از زندگی عادی دو انسانی که اتفاقی بر سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند، سنگ تمام گذاشته و حاوی پیام‌های اجتماعی مخفی ولی مهمی می‌باشد که می‌تواند ذهن مخاطبینش را به چالش بکشد.

فصل سوم انیمه Kaguya-sama: Love Is War

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Kaguya-sama: Love Is War
  • خالق: آکا آکاسا

داستان‌های عاشقانه در صنعت انیمه به شکل‌های مختلفی به تصویر کشیده شده‌ و برخی از آن‌ها تا ابد در این مدیوم ماندگار شده‌اند. یکی از این آثار مجموعه Kaguya-sama: Love Is War (کاگویا-ساما: عشق جنگ است) نام دارد که فصل سوم آن در سال ۲۰۲۲ طوفانی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

این انیمه روایت‌گر دو انسان عاشق‌پیشه ولی لجبازی است که در بیان احساس خود به یکدیگر لجاجت کرده و هر کدام منتظر دیگری هستند تا برای ابراز این عشق، پیش‌قدم بشود. Kaguya-sama: Love Is War به زیبایی هر چه تمام نمایانگر انسان‌های امروزی جامعه ما می‌باشد که علی‌رغم عشق و احساسی که به یکدیگر دارند اما به دلایل مختلف آن را مخفی کرده و معشوق خود را تحت رنج و درد قرار می‌دهند. همان گونه که نام این انیمه بیان می‌کند، عشق جنگی است که هیچ برنده و بازنده‌ای نداشته و هر دو سمت به طریق مختلف از این مسئله رنج خواهند برد. Kaguya-sama: Love Is War به شکلی تاثیرگذار و احساسی تلاش این دو انسان را به تصویر کشیده و به یکی از زیباترین و فراموش نشدنی‌ترین آثار امسال بدل شده که طرفداران آثار درام را قطعاً تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انیمه Blue Lock

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Blue Lock
  • خالق: مونه‌یوکی کانشیرو

انیمه فوتبالیست‌ها که به عنوان جزوی از خاطرات کودکی ما محسوب می‌شود، به حدی جذاب و خاطره‌انگیز از المان‌های ورزشی بهره گرفته که مقایسه آن با یک اثر جدید می‌تواند بحث‌برانگیز جلوه نماید.

با این حال در اتفاقی شگفتی آفرین و غافلگیر کننده، در سال ۲۰۰۲ شاهد انیمه‌ای تحت عنوان Blue Lock (بلو لاک) بودیم ورزش فوتبال را از دید مرگ و زندگی روایت کرده و تا حدودی همچون رقابت‌های Squid Game (بازی مرکب) جلوه کرده است. جایی که گروهی چند صد نفره از جوانان فوتبالیست به مکانی ناشناخته دعوت شده تا برای تیم ملی نوجوانان ژاپن و دست‌یابی به قهرمانی در جام جهانی تحت آزمایش‌های بسیار طاقت‌فرسایی قرار بگیرند. با این حال برگزیده شدن آن‌ها چندان هم راحت نبوده و وارد سلسله‌ای از آزمایش‌های طاقت‌فرسا و بی‌رحمانه شده تا فوتبال را از نو برای آن‌ها تعریف بنماید. Blue Lock به عنوان یکی از آثار بسیار متفاوت و منحصر به فرد ژانر ورزشی محسوب می‌شود که به هیچکدام از شخصیت‌هایش رحم نکرده و هر یک از قسمت‌های منتشر شده آن‌ می‌تواند نفس را در سینه‌تان حبس کرده و هیجان بی‌سابقه‌ای را در شما به وجود بیاورد.

انیمه Cyberpunk: Edgerunners

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Cyberpunk: Edgerunners
  • خالق: رفال جکی

دنیای آینده‌نگرانه و سایبرپانک، یکی از موارد مورد علاقه بشریت بوده و آثار مختلفی در این بین ساخته و پخش شده است. با این حال کمتر کسی فکرش را می‌کرد که انیمه‌ای اقتباس شده از یک بازی ویدیویی بتواند به عنوان یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۲ لقب بگیرد.

انیمه Cyberpunk: Edgerunners (سایبرپانک: اج رانرز) که در دنیای یک بازی ویدیویی به همین نام جریان دارد، روایت‌گر یک کودک خیابانی به نام دیوید مارتینز می‌باشد که برای زنده ماندن در یک شهر به فساد کشیده شده، مجبور است تا رخدادهایی غافلگیر کننده و تاثیرگذار را تجربه نماید. قطعاً هر یک از ما انسان‌ها در طول زندگی سعی کردیم تا وجهه مناسب و قابل اتکایی از خود خلق نماییم، با این حال زندگی هیچگاه با آرزوها و خواسته‌های ما مهربان نبوده و انیمه Cyberpunk: Edgerunners همین مسئله را بدون هیچ ترس و ابایی برای مخاطب به تصویر می‌کشد. این مجموعه با روایت یک داستان حیرت‌انگیز و بسیار دردناک، ذهن و احساس مخاطبینش را به چالش کشیده و نه تنها ناکامی بازی Cyberpunk را در نزد مخاطبین جبران می‌کند، بلکه به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شود که تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

فصل دوم انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
  • خالق: کویوهارو گوتوگه

موضوع نبرد با موجودات اهریمنی و تبعات آن، هزاران بار در صنعت انیمه به تصویر کشیده شده است. با این حال در سال ۲۰۱۹ ما شاهد انیمه بسیار جذابی بودیم که جنبه جدیدی از این نبرد بین خیر و شر را به تصویر کشیده است.

انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba (اهریمن کش: کیمتسو نو یائیبا) در سال ۲۰۲۲ فصل دوم خود را در اختیار مخاطبین قرار داد و ماجراجویی حماسی و جذاب تانجیرو کامادو و خواهرش را وارد فاز جدیدی نمود که حیرت بینندگان را در پی داشت. این مجموعه با استفاده از جلوه‌های بصری چشم‌نواز و روایتی حماسی، برخی از تماشایی‌ترین صحنه‌های نبرد صنعت انیمه در یک سال گذشته را به ارمغان آورد که در مقایسه با باقی رقبا بسیار متمایز کننده جلوه داشته است. با وجود این که فصل نخست و انیمه سینمایی این فرنچایز شخصیت‌های مهمی را به مخاطبین معرفی کرده بود اما فصل دوم Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba دست به خلق شخصیت‌ها و روایات کاملاً جدیدی زد که انتظار می‌رود در فصل سوم شاهد بسط و گسترش آن‌ها باشیم.

فصل چهارم انیمه Overlord

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Overlord
  • خالق: کوگانه مارویاما

آثار بسیاری در دنیای انیمه حول محور زندگی در دنیای خیالی بازی‌های ویدیویی ساخته شده که شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها Overlord (اورلرد) نام دارد.

سال ۲۰۲۲ میزبان پخش چهارمین فصل از این مجموعه بودیم که ماجراجویی‌های مومونگا در دنیای خیالی بازی ویدیویی ایگدراسیل را وارد فاز جدید و بسیار حماسی می‌کند. او که خود را به عنوان قدرتمندترین جادوگر جهان خطاب کرده است، در نظر دارد تا جهان را به زیر سلطه خود درآورده و همین مسئله سبب می‌شود تا در فصل چهارم شاهد رویارویی‌ها و نبردهای بسیار حماسی و جذابی حول محور او و باقی امپراطوری‌های این سرزمین باشیم. با وجود این که این مجموعه دچار برخی ایرادات و روایات تکراری شده است اما همچنان جذابیت آن حفظ شده و داستانی که از سال ۲۰۱۵ شاهد آغاز بوده‌ایم، به نقطه بسیار حساس و مهم رسیده که در یک انیمه سینمایی به جمع‌بندی خواهد رسید.

فصل ششم انیمه My Hero Academia

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
My Hero Academia
  • خالق: کوهئی هوریکوشی

همانطور که در سینما و تلویزیون هالیوود شاهد جولان ابرقهرمانان هستیم، در صنعت انیمه نیز رویارویی ابرقهرمانان و ابرشروران به شیوه‌ای متفاوت در مقایسه با آثار کلیشه‌ای غرب برای مخاطبین به تصویر کشیده است.

پس از آن که در فصل چهارم و پنجم انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من) شاهد افت نسبی این مجموعه بودیم که روایت داستانی وارد فاز بسیار خسته کننده و تکراری‌ای شده بود اما فصل ششم با قدرت وارد میدان شد تا نه تنها این مجموعه را وارد دنیای کاملاً جدیدی نماید، بلکه یکی از تماشایی‌ترین آثار سال ۲۰۲۲ را نیز رقم بزند. نبرد ایزوکو میدوریا با جبهه ابرشروران تحت رهبری تومورا شیگاراکی به بالاترین حد خود رسیده و هر قسمت از فصل ششم میزبان ضد و خوردها و رویارویی‌های بسیار هیجان‌انگیز و حماسی برای طرفداران My Hero Academia می‌باشد که باری دیگر به این مجموعه امیدوار شده‌اند.

فصل سوم انیمه Mob Psycho 100

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Mob Psycho 100
  • خالق: توموهیرو

انیمه Mob Psycho 100 (موب سایکو ۱۰۰) در مقابل تمامی آثار ابرقهرمان محور قرار گرفته و یک روایت منحصر به فرد را برای طرفداران ژانر شونن پدید آورده است.

فصل سوم این انیمه همچنان بر روی شیگئو کاگیاما خجالتی و نامتعادلی تمرکز داشته که از قدرت‌های ذهنی بسیار هولناکی بهره می‌برد. این قدرت‌ها نه تنها زندگی او را دچار یک فروپاشی کرده و خوشبختی و آرامش را از وی سلب کرده است، بلکه زمینه‌ساز حضور نیروهای اهریمنی بسیاری شده که شیگوئو مجبور می‌شود تا با آن‌ها به مبارزه بپردازد. هر چقدر که جلوه‌های بصری انیمه‌ای همچون My Hero Academia با فراز و فرود همراه بوده اما فصل سوم Mob Psycho 100 یکی از ناب‌ترین جلوه‌های بصری تاریخ دنیای انیمه را پدید آورده که سکانس‌های مبارزه‌اش تا ابد در ذهن بینندگان باقی می‌ماند. این مجموعه ترکیبی از تمام کلیشه‌های رایج ژانر شونن و ابرقهرمانی می‌باشد که به منحصر به فردترین شکل ممکن در فصل سوم به اوج رسیده و تعریف جدیدی از این سبک داستان‌ها را در نزد مخاطبین رقم می‌زند.

پارت دوم از فصل چهارم انیمه Attack on Titan

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Attack on Titan
  • خالق: هاجیمه ایسایاما

انیمه Attack on Titan (حمله به تایتان) به خودی خود نامی بزرگ و شناخته شده در جهان محسوب می‌شود که مسبب آشنایی افراد بسیاری با دنیای انیمه بوده است.

حال تصویر کنید که در بخش پایانی حماسه نبرد تایتان‌ها قرار داشته باشیم، جایی که ارن ییگر پس از مدت‌ها انتظار، به قدرت حقیقی خود دست پیدا کرده و راهی انقراض بشریت بر روی کره زمین می‌شود. Attack on Titan که مقتدرانه به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های دنیای انیمه شناخته می‌شود، در فصل پارت دوم از فصل چهارم خود وارد فاز نهایی داستان شده و به سبب جلوه‌های بصری خیره‌ کننده و روایت داستان حماسی خود، به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای سال ۲۰۲۲ برای بینندگان دنیای انیمه بدل شد که لحظاتی فراموش نشدنی را برای طرفدارانش به ارمغان آورده است. علی‌رغم این که استودیو ماپا، روایت پایانی این حماسه را بیش از اندازه کش داده و گاهاً مخاطبینش را خسته کرده است اما همچنان پارت دوم فصل چهارم میزبان برخی از شگفت‌انگیزترین وقایع تاریخ انیمه Attack on Titan بوده که با سکانس پایانی خود، نفس را در سینه بینندگانش حبس کرده است.

انیمه Chainsaw Man

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Chainsaw Man
  • خالق: تاتسوکی فوجیموتو

کم پیش می‌آید که اثری در دنیای انیمه به حدی مورد توجه قرار بگیرد که در خارج از رسانه‌های اجتماعی نیز مورد اشاره قرار بگیرد؛ Chainsaw Man (چینسا من) با تبلیغات پر سر و صدای خود در هر گوشه‌ و کناری از شبکه‌های اجتماعی حضور داشت و حتی در خارج از دنیای انیمه نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

این انیمه که برای مدت‌های بسیار طولانی مورد تبلیغات زیادی قرار گرفت و حجم عظیمی از انتظارات و سر و صدای رسانه‌ای را به دور خود ایجاد کرده بود، سرانجام پخش شد و رکوردهای بسیاری را جابجا کرد. انیمه‌ای که در دنیایی خیالی مملو از اهریمن‌های مختلف جریان داشته و نه تنها از آثار بزرگ سینمای هالیوود الهام گرفته است، بلکه سرشار از خون و خونریزی و صحنه‌های مبارزات شلوغ و هیجان‌انگیزی است که تمام بینندگانش را شگفت‌زده کرده و نیامده، به یکی از نام‌های بزرگ مدیوم انیمه بدل گشته است. با توجه به روندی که Chainsaw Man در سال ۲۰۲۲ از خود بر جای گذاشته است، با قاطعیت می‌توان گفت که در سال‌های پیش‌رو شاهد گسترش بی‌سابقه محبوبیت این انیمه خواهیم بود و Chainsaw Man به یک رویداد فرهنگی بزرگ تبدیل خواهد شد.

انیمه Bleach: Thousand-Year Blood War

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
Bleach: Thousand-Year Blood War
  • خالق: تیته کوبو

انیمه Bleach که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ طی ۳۶۶ قسمت پخش شده بود، به یکی از مجموعه‌های پرطرفدار این صنعت تبدیل شد که طرفداران آن یک دهه برای دنباله آن انتظار کشیدند.

پس از گذشت یک دهه سرانجام شاهد پخش آرک پایانی این مجموعه تحت عنوان Bleach: Thousand-Year Blood War (بلیچ: جنگ خونین هزار ساله) هستیم که مبارزات و شخصیت‌های نمادین این مجموعه را با رنگ و لعابی کاملاً امروزی و پرهزینه به تصویر کشیده است. پس از صدها قسمت مبارزه و خنثی نمودن تهدیدات یکی از ابرشروران نمادین تاریخ دنیای انیمه یعنی سوسوکه آیزن، کوروساکی ایچیگو به همراه باقی دوستان و یارانش وارد آخرین نبرد بزرگ خود شده‌اند که برای هفته‌های متوالی و در حضور رقبایی برجسته، به عنوان پربیننده‌ترین انیمه جهان لقب گرفته و ثابت کرده که پس از گذشت مدتی طولانی، بازگشتی قدرتمندانه را به دنیای انیمه رقم زده و با کنار گذاشتن برخی از کلیشه‌ها و ایرادات مجموعه اصلی، به پکیجی کامل و تماشایی برای آثار اکشن و شونن تبدیل شده است.


قطعاً سال ۲۰۲۲ در حیث انیمه‌های سینمایی و تلویزیونی برای مخاطبین خود سنگ تمام گذاشته و آثار ارزشمند و زیبایی را در اختیار آن‌ها قرار داده است که نمی‌توان همه آن‌ها را در این مقاله جای داد. با این حال آیا سال ۲۰۲۲ میزبان حضور انیمه منحصر به فرد و جذابی بوده است که در این مقاله نامی از آن برده نشده باشد؟ کدام یک از این آثار نام برده شده در این مقاله از جایگاه و ارزش بسیاری در نزد شما برخوردار می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و بهترین انیمه‌هایی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است را نام ببرید.

منبع: گیمفا

راستین کولهsamNanami(RIP)A.mCaxel105Blueo0ashil0oO2Amirhossein152ata.expressVisible 6-tigh manOnly XboxامینGol.D.RogerLonesome guy˝Kian77Arnaldمحمدرضا نوروزی.more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wounds گفت:

    درک نمی کنم چرا یه آدم باید بشینه ۱۰۴۵ قسمت One Piece ببینه.در این لیست فقط بخش اول خانواده و جاسوس دیدم و بلیچ جنگ هزار ساله. کلا دیگه انیمه ها برام اون جذابیت سابق ندارن

    LofiA C EA.mCaxel105Amirhossein152BERSERKشادمن 3Only XboxfbjgGol.D.Rogermore
  • Cyberpunk Edgerunners از نظر من عالی بود
    چند وقتی ذهنم درگیرش بود و با تمام مشکلاتش مثل روایت شتاب زده و … از نظر من بهترین اقتباس ویدیوگیمی بود که تا حالا دیدم (البته دوستان من فن آرکین نیستم و فعلا هم قصد دیدنش رو ندارم)
    اگه به یوتیوب دسترسی دارید ورژن های مختلف ترک I Really Want To Stay At Your House رو گوش بدید خیلی قشنگن

    My Dress-Up Darling بد نبود و اگه به موارد کم اهمیت زیادی توجه نمیکرد و مثل قسمت های اول یا آخری توجه خودش رو میزاشت روی رابطه مارین و گوجو موفق تر میشد
    فصل دوم باید فصل آخرش باشه و از اشتباهات فصل اول درس بگیرخ
    مارین هم زیباترین دختر انیمه ی بود که دیدم 🙂

    Chainsaw Man خوب بود ولی مشکلات زیاد داره
    اگه برای ۱۲ قسمت ۱۲ اندینگ متفاوت تولید نمیکردن و اون وقت رو پای کیفیت کلی اثر میزاشتن خیلی بهتر میشد !
    ولی برای سرگرمی عالیه

    Spy X Family شروع خوبی داشت رفته رفته افت کرد و نیمه دوم قدرتمند برگشت ولی اینبار بدجوری با کله زمین خورد
    تمام تمرکزش روی آنیا بود بعدش رفت روی مسخره بازی های لوید
    داستان هم که حلزونی جلو میرفت و توجه به رابطه یور و لوید نمیکرد
    فصل بعدی مشکلاتش برطرف نشه امیدی بهش ندارم

    A C ECaxel105mehmehREZAGAMERشبح اسپارتانMR_William𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔WotanEspresso
  • Blackrain گفت:

    سایبر پانک آشغاله، این فصل دیمون اسلیر هم چرت و پرت بود.

    Masoudگوربا خستهCaxel105BERSERKmorfinGol.D.RogerABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)UNCLE ARTHURشبح اسپارتانMR_Williammore
  • سینمایی دراگن بال نبود ولی درس می اپ دارلینگو گذاشتید؟😐

    جدا از اینا مید این ابیس و چینسامن برای من بهترین بودن

    Neon93
  • اگر قرار بود فهرستی برای اورریتدترین انیمۀ ۱۰ سال اخیر تنظیم بشه قطعاً Demon Slayer باید در صدر قرار بگیره. فراتر از آرت استایل پر زرق و برق تقریباً خالی از هر چیز دیگری هست، دیالوگ‌ها انگار توسط کودک ۱۰ ساله نوشته شدن. آرت استایل بازی هم هر چقدر زرق و برق داره، همونم بیش از حد over the top هست. Chainsaw Man و مخصوصا پارت دوم AOT نمادی از واژۀ «متوسط» هستند برای من، البته CHAINSAW تا قسمت ۶ خوب عمل کرد و از ۷ تا ۱۲ کیفیت به صورت سینوسی تغییر میکرد. به نظرم My Dress-Up Darling و Mob Psycho 100 بهترین‌های انیمه‌های سال بودند.

    A.mCaxel105BERSERKشادمن 3morfinmehmehABDVD(تا درودی دیگر ، بدرود گیمفای عزیز)kia (Bye All)Neon93scorpionesmore
  • Chainsaw man اثری خوب ولی اورریتد بود که خیلی براش هایپ سازی کردن،Overlord هم بعد ۴ سال برگشت که خیلی برام خوشحال کننده بود.
    اتک آن تایتان هم افت کرده و برام اثر متوسطی بود.

    Neon93masoud pc gamerEspresso
  • Espresso گفت:

    امسال فقط کاگویا رو دیدم(انیمه مورد علاقم)
    جزو اون تک انیمه هایی هستش که هر فصل بهتر میشه یا حداقل حفظش میکنه
    چینسا من هم خیلی کلیشه ای بود فقط خشونت و یکی دو تا شخصیت بود که بالا اوردتش
    دیمن اسلیر هم که جوکه
    ولی ساخت فصل سوم ماب سایکو خیلی شوکه کننده بود چون داستان فصل دو یجوری بود که کلا تموم شده باشه و مانگا هم که ادامش میداد اونطوری نبود فصل سه بسازن(البته انیمه رو ندیدم باید حتما شروعش کنم به موقع)
    ایکاش حوصله داشتم made in abyss رو ادامه میدادم ولی تازگیا خیلی خسته ام…

    گوربا خستهCaxel105Neon93
  • به جزء وان پیس اصلا وقت نکردم بقیه رو به روز ببینم … ان‌شاءالله لپ تاپ تازه گرفتم ،همشون رو از دم تیغ دیدگاهم میگذرونم ….وان پیس رو دیگه نمیشه ندید … اون شده عادت روزمره

    گوربا خستهGol.D.Rogerhamed 66REZAGAMERArnald
  • esmaaiel گفت:

    انیمه کوتاه Vampire in the Garden هم که از نتفلیکس پخش شد خیلی خوب بود. یه انیمه ۵ قسمتی ساخته استودیو WIT در ژانر خونآشامی. حتماً تماشای این انیمه رو پیشنهاد میکنم.

    گوربا خستهREZAGAMERx HUNTER x
  • ???? گفت:

    امسال سال شاهکارا بود ( نمره ی بلیچ خیلی خوب در اومده
    اونایی که دیدن میتونن بگن روند داستان تو فصل یک تغییر خاصی میکنه یا نه ؟
    چون من تا قسمتای ۸۰ اینا دیدم بعد زده شدم دراپ کردم )

    Espresso
  • summertime rendering بنظرم بهترین بود حداقل برای من

    گوربا خستهEspresso
  • به نظر من انیمه My Dress-Up Darling نباید توی این لیست می‌بود. نسبت به spy x family و بلیچ، هیچ چیزی برای ارائه نداشت. البته واقعا طراحی خوبی داشت ولی داستانش اونقدر که باید جالب نبود.

    Arnald
  • Mr.a.Tv گفت:

    سایبرپانک خیلی خوب بود ، به نظرم باید پایان بندیش اینطوری می بود : لوسی میمرد و دیوید روانی سایبری میشد بعدش وقتی آدام اسمشر رو کشت به حال خودش میومد و خاکستر مادرش و لوسی رو میبرد ماه و اونجا دفنشون میکرد و بعدش انیمه با یه اندینگ خیلی خفن تموم میشد که دیوید نشسته و به زمین نگاه میکنه و لوسی و مادرش کنارش نشستن و سرشون رو گذاشتن رو شونه های دیوید . میدونم چیز سوس دوغی شد ولی … چه میشه گفت اینم پایان خوبی براش میشد . 😂 ولی بیش از حد سوس دوغ .
    منتظر اینم که یه انیمه دیگه از یه بازی دیگه ببینم که شاهکار باشه . البته ما از بازی های دیگه هم انیمه داشتیم مثلا devil my cry . دوست دارم از بازی five nights at freddys انیمه بسازن XD مخصوصا که تو ژانر هنتای و ایچی باشه 😂 دیگه نور الا نور .

    Neon93
  • سلام دوستان
    میگم کدوم یکی از این انیمه ها پخشش به پایان رسیده و تموم شده ست؟

    REZAGAMER
  • Mgoods گفت:

    Akiba Maid War واقعن anime of the year بود گرچه قسمت آخر راش شده بنظر میومد حداقل ۱۰ دقیقه بیشتر نیاز داشت، تا حدودی هم یاد Zombieland Saga افتادم

    Demon slayer به لطف استودیو یوفوتیبل حداقل تجربه بصری زیبایی هست، فکر نمیکردم بعد از فصل اول دلم بخواد ادامه بدم ولی سینماییش امیدوارم کرد به سری و بعد هم فصل دوم که به خوبی سینمایی بود نه بیشتر نه کمتر

    Chainsaw Man “خوب” بود ولی اصلن هایپی که پیرامونش هست رو نیستم

  • من نمیدونم چرا مردهارهبرقی الکی گنده کردن اورریتد خالص و کلیشه ای بود هم روایت داستانی شتاب زده بود هم شخصیت پردازی افتض اح بود جوری که از مردن کاراکترا هیچ حسی بهم دست نمیداد… الان مثلا چرتا صحنه…. یا خون بیشتر توش چپوندن یعنی از کلیشه ای بودن در اومد؟ اصل داستان خودش کلیشس یه پسره یه شیطان تو بدنشه که شیطانیم میشه میزنه د هن شیطاشینو صاف میکنه یا قشنگ همون ایتادوری تو jjk هست اصلا گفتم jjk یادم افتاد چقدر چینساومن کپی jjk بود. اونا هم تقریبا همین تیپیکال سازمان شیطانکشیو کاراکترا رو داشتتن… از این بگذریم سی جی افت ضاخ کارکترا قشنگ گیمی بود واسه خودش.. نمیدونم با این اوصاف وان پانچ منو چطور میخوان بسازن اون که فایتاش صد برابر سخت تر از مردهارهبرقیه اون فکر کنم همه هیرو تبدیل به سی جی بشن مانستر ها هم که صد در صد سی جی

    MCKINK
    • Bb گفت:

      داداش چینساو اسکی جوجوتسوعه؟ اینا مانگاشون همزمان شروع کردن نمیتونی چون اول انیمه جوجوتسورو ساختن بگی چینساو ازون کپی کرده
      این ک اثری قبل ساخت انیمه انقد هایپ گیرش میاد بخاطر مانگاخوناشه ک داستانو میدونن و باهاش حال کردن پس برا همین بی صبرانه منتظر انیمه شدنش هستن پس این ک میگی ارزش اونهمه هایپو نداشته و ب نظرت اشغال بوده درست نیست چرا درست نیس؟ چون طرفدارا بخاطر دوازده قسمت تولید شده ذوق نداشتن بخاطر کل داستان چینساومن ک تو مانگا خونده بودن ذوق دارن پس نمیتونی چون اوایل داستان جذابیت لازمو برات نداشته بگی دلیلی نداشته چینساو بهش توجه شه ب عنوان کسی ک هم چینساومن خونده هم جوجوتسو من واقعا چینساومنو بیشتر دوس دارم اگه قرار باشه ب یکیشون بگم کلیشه ای اون قطعا جوجوتسوعه چون لحظه ب لحظه ی انیمه دیگرو برام یاداوری میکرد ولی چینساو درحد جوجوتسو این حسو بهم نمیداد نمیگم از هیچ انیمه ای استفاده نکرده داستانشو جلو ببره ولی الهام گرفتنش خوب بود مثل جوجوتسو اسکی نبود
      قبول دارم زیادی گنده شد ولی این ک کل داستان چینساومنو با این دوازده قسمت قضاوت کنی و چون اورریتد شده اسمشو اشغال بذاری درست نیس
      راجب بی احساسی دنجی صحبت کردی
      جناب ایشون قلب ندارن دقیقا چطور باید نشون میدادن تاثیر قلب نداشتن رو شخص چ شکلیه
      از دلایلی ک مانگای چینساومنو دوس داشتم این بود ک ساده شروع کرد بی احساس شروع کرد بعد اخراش با یاداوری همون کلمات ساده احساساتیمون کرد نمیتونم اسپویل کنم فقط این ک داستان جلوتر میره قرار نیس همینجوری بمونه نمیگم فوووقق العادههه قراره باشه قراره انیمه مورد علاقت شههه ن ولی واقعا بهتر از چیزیه ک دیدی ارکای خفنش شروع هم نشدن
      اگه جای اندینگ متفاوت درس کردن رو کیفیت متمرکز میشدن و انقد سی جی ای نبود احتمالا محبوب تر میشد

      o0ashil0o𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭
    • MCKINK گفت:

      اگه اینجوری که تو میگی باشه پس جوجوتسو ام باید کپی ناروتو باشه
      هر چند خیلی شبیهن به هم

  • خیلی وقت بود انیمه ندیده بودم واسم تکراری شده بودن داستاناشون ولی Edgerunners خیلی واسم جذاب بود. البته یه سری مشکلات داره ولی مهم نیستن. نمیدونم چرا ولی Attack on titan کلا فرق داره با تمام انیمه های دیگه. ممنون از اقای عسگری واسه معرفی انیمه ها.

    𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭REZAGAMERNeon93
  • امسال انیمه های خیلی عالی اومد و واقعا سال پر باری بود
    خوبیش اینکه سال دیکه پر بار تره

    Bb
  • Neon93 گفت:

    انیمه سایبرپانک که مث بازیش مزخرف بود
    ماشالله ملت دوست دارن ی سری چیزای مزخرف و الکی هایپ کنن
    ناموسا چیز خاصی نداشت
    کلی انیمه بهتر از اج رانر هست که اندرریتد هستن مث doctor stone و monster و psycho pass (البته میدونم هیچ کدوم برا سال ۲۰۲۲ نیستن ولی در کل میگم)
    انیمه بلیچ و وان پیس رو هم که تازه شروع کردم
    بلیچ که تازه سول سوسایتی آرک و تموم کردم واقعا عالی بود
    وان پیس هم که تازگیا رسیدم به ارلانگ پارک آرک بد نیس خوبم نیس امیدوارم جذاب تر شه
    Chainsaw man هم اونچیزی ک انتظارشو داشتم نبود
    الکی هایپ بود پشتش صرفا ی انیمه خوب بود نه اینکه بره جزو ۲۵۰ تای imdb

    𝐆𝐞𝐫𝐚𝐥𝐭
  • Mobin002 گفت:

    فقط Futoku no Guild 😂 . شدید اهل دلی .

  • بهترینای این لیست واسه من سایبرپانک و spy x family هستن

  • Deadpool گفت:

    Chaimsaw man خیلی بده وقتتونو الکی براش نذارین

    o0ashil0o
  • ReZant گفت:

    یه نقل قول از سونیک هست که میگه

    افرادی که انیمه می‌بینند حق اظهار نظر در مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی را ندارند

    MCKINKesmaaielMgoodsBbشادمن 3Neon93
  • به پیشنهاد یکی از دوستان این دو هفته ی اخیر تعدادی انیمه دیدم. اما بیشترشون بد بودند و نظرم نسبت به بد بودن انیمه بیشتر شد!!!
    آخه قبلا هم انیمه دوست نداشتم و چون دوستم گفت دیدم.

    میگم این انیمه هایی که معرفی کردید جزء بهترین ها هستند دیگه؟
    می خوام یه فرصت دیگه بدم!
    امیدوارم خوب باشند.

    • Mobin002 گفت:

      ببین داداش ، من یه پیشنهاد دیگه برات دارم . اگه می خوای انیمه ببینی به جای اینکه با پیشنهاد دیگران انیمه انتخاب کنی ، بهتره که بر اساس سلایقت انیمه انتخاب کنی . اول فکرکن چه موضوعاتی رو دوست داری ، بعدش برو تو اینترنت ( مای انیمه لیست ، یوتیوب و … ) جست و جو کن . اینجوری بهتر نتیجه می گیری .

      Amirhossein152
    • MCKINK گفت:

      اگه میخوای انیمه ببینی بهتره از انیمه های قدیمی تر ولی نه دیگه خیلی قدیمی و طولانی شروع کنی. همونطور که دوستمون گفتن بهتره بر اساس سلیقه خودت ببینی ولی اگه پیشنهادی چیزی میخوای از وان پیس و ناروتو میتونی شروع کنی. شاید اولش خیلی دلچسب نباشن ولی هرچی بگذره بهتر میشن. بعد دیگه میتونی درست و حسابی انیمه ای که میخوای ببینی رو انتخاب کنی.

      Mobin002Amirhossein152
  • Seyed_Ilay گفت:

    من میگم bocchi the rock هم قویه 😂
    ولی از نظرم تو این لیست kaguya-sama، cyberpunk و به خصوص Lycoris recoil ارزش دیدن بالایی دارن
    البته نمیگم بقیه لیست بد بودن چون هر کدوم تو عرصه خودشون قشنگن
    فقط چینساو من که زیادی بزرگش کردن و اتک آن تایتان که زیادی کشش دادن از نظرم ضعیف ترین های این لیست بودن
    اسپای هم اولش قشنگ شروع شد، رفته رفته ضعیف شد 😐💔

  • o0ashil0o گفت:

    مرسی واسه مقاله
    من خیلی اهل انیمه نیستم ولی این ۱۴ قسمت چاینسا من بدجوری دیوونم کرده و انداختتم توی انیمه دیدن بعد از مرد اره ای رفتم یکی دوتا انیمه دیگه ببینم که متاسفانه بدجوری تو ذوقم خورد انیمه مرد اره ای کجا اون دو سه تا کجا،
    دوستان انیمه باز از لیست بالا به نظرتون کدوم انیمه در حد و اندازه های چاین سا من هستش و ارزش وقت گذاشتن رو داره؟
    البته از انیمه های اتک آن تیتان و دمون اسلایر رو هم دیدم و باهاشون حال کردم ولی بازم به نظرم انیمه چاینسامن یه سرو گردن بهتره
    پیشاپیش تشکر واسه معرفی انیمه

    REZAGAMER
بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا