۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE

محمد حسین کریمی
۲۱:۳۸ ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا

مجلۀ معتبر و قدیمی EDGE در جدیدترین شمارۀ خود، ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ را مشخص کرد. مثل همیشه، این مجموعه انتخاب‌های منحصر به فردی دارد که بیشتر بر محور خلاقیت و نوآوری شکل گرفته‌اند.

شما در ادامه ۱۰ بازی برتر از دیدگاه مجلۀ EDGE را مطالعه می‌کنید:

  • (۱۰) Bayonetta 3
  • (۹) Windjammers 2
  • (۸) Gran Turismo 7
  • (۷) Poinpy
  • (۶) Hardspace: Shipbreaker
  • (۵) Roadwarden
  • (۴) Neon White
  • (۳) Pentiment
  • (۱) Immortality / Elden Ring

نظر شما در مورد انتخاب‌های این مجله چیست؟

Atomic Soldierامیررضا ایزدپناهMahLadonشیرینی پزی امامیStarfaildGodTheMMajimajokerVito ScalettaDaniyal BleszinskiAMIR WAZOWSKIامینAbsurd heroarshia.ya.moCommander jensenWhite noizno onemehdi_cd2006هادی صفائیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Genesis گفت:

    Elden Ring واقعا لایق تمام لیست هاست !!
    بازی پنتیمنت هم توش خلاقیت موج میزد واقعا بازی جالب و فانی هست ابسایدان همیشه بهترین ایده هارو داشته و ازشون به نحو احسند استفاده کرده مرحبا !
    Bayonetta 3 هم هنوز نمیشه با شبیه ساز بازی کرد چپتر اول که میخوای بری تو لودینگ اسکرین گیر میکنه ! بعد پرولوگ و خیلی ضد حال بدی خوردم ازش وگرنه همه چی عالیه … امیدوارم فیکسش بیاد زود این شاهکارو بازی کنیم

    علیامینHalo.reachRoadieهادی صفائیNeon93Johnny joestaromid4398Espressoاسپنسر راستگوmore
  • بهترین Top 10 ممکن برای بازی‌های سال ۲۰۲۲. اگر Tunic و Signalis هم راه پیدا کرده بودن به جای یکی دو تا از بازی‌ها، بی‌نقص میشد. حقیقتاً EDGE از محدود رسانه‌ها و مجله‌هایی محسوب میشه که درک خوبی از گیمینگ داره.

    Atomic SoldierMahΚύρος ο Μέγαςشیرینی پزی امامیStarfaildpezhvakعلیjokerkia (Bye All)امینmore
  • Ladon گفت:

    واقعا این مجله رو دوس دارم مخصوصا کریتیزم و مصاحبه ها و دیدگاه هایی که دارن حداقل نقد میشه واقعا تعریف و تمجید الکی نمیبینی ولی واقعا ترغیب شدم immortality و pentiment و بازی کنم

    Atomic SoldierMahMR.BADGUYعلیIlya.gamerRoadieNeon93محمدSAjjADکاکاسنگیmore
  • سینا گفت:

    شماره ۲ رو جا انداختی تو نیست.

    سینا
  • سیستم این مجله جالبه ..هر نمره ش یه توصیف کوتاه داره …مثلا ۱۰ دادن به بازی یعنی این بازی شاهکار هست و انتقلابی ه ….فقط هم به چند بازی تو تاریخ ۱۰ دادن

    علیNeon93pacman remasteredDĥeebvj⁷Ukl
  • SAjjAD گفت:

    واقعا نمیدونم چرا بعضی ها اصرار دارن ب الدن بگن انقلابی وقتی ب یه بازی میگی انقلابی اون بازی باید ت همه زمینه ها بی نظیر باشه و بازم میگم بازی نیس ک ایراد نداشته باشه اما بازی انقلابی کم ترین ایراد رو داره البته بازم بستگی ب نظر گیمرا داره ک به چه بازی میگن انقلابی و انقلابی بودن بازی رو در چ میبینن

    Halo.reachEspressoNeon93محمدDĥeebvj⁷UklEzio Auditore da FirenzeSpider-ManMaster bladeSherdamsk
    • ۱- هیچکس نمیگه الدن رینگ انقلابیه اگر هم میگه اشتباه میکنه.
      ۲- بازی انقلابی لزوما نباید بی‌نقص باشه، باید الهام‌بخش بازی‌های بعد از خودش باشه. انقلاب به معنای تحول رادیکال یا تغییر شدید هست نه «نقص کمتر».

      Atomic SoldierMR.BADGUYعلیHalo.reachEspressoNeon93pacman remasteredاسپنسر راستگوDĥeebvj⁷Uklتی‌تاپ طلاییmore
      • SAjjAD گفت:

        میدونم معنی تغییر میده اما خیلی جاها دیدم ب گاد کم لطفی شده واقعا مثلا خیلیا ب داستان بازی گیر دادن و گفتن روایت خوبی نداره با وجودی ک در مراسم دیدم بهترین روایت رو هم برد و داستان هم بعضی جاهاش میتونست بهتر باشه اونوقت این مجله بازیی مث گاد رو فارغ از نقص هایی ک داشت و قبول دارم بعضی هاشو اصن ت لیست خودش نمیاره و این جای تعجب داره گاد یکی ا بهترین بازی های امسال بود و حداقل حق داشت ت این لیست باشه و رتبه بالایی هم بگیره

        Halo.reachمحمد
      • جناب کریمی!
        واقعا از شما انتظار نداشتم. سجاد با دبل جی و دبل کپیتال ای یه چیزی میدونه که میگه.

        Ezio Auditore da FirenzeCommander jensenpacman remasteredاسپنسر راستگو
    • Ladon گفت:

      تو سبک خودش انقلاب کرده قبلا ژانر سولز لایک نبود حقیقتا خود میازاکی این سبکو آورد الانم فقط سر این نیست که اوپن ورد شده شده انقلاب شامل خیلی المان های زیادی که تو این بحث نمیگنجه گیم پلی دارک سولز ۳ تکامل بهتری پیدا کرده المان های ارپیجی اضافه شدن به بازی سیستم های ash of war و guard counter و نوع جهان باز بودن بازی سیستم چک پوینت ها و کرفتینگ بازی دست پلیر و به شدت باز میکنه سیستم اکتشاف بازی خود سایت اف گریس به عنوان هم راهنمای بازی هم استوری تلینگ راجع به اون منطقه سیستم به شدت خوبه تشویق به اکتشاف اینا همش المان هایی هستن که بازیو واقعا میتونن خاص کنن اینا نسبت به ژانر سولز لایک قبلی اگر کلمه انقلاب روش نیست نمیدونم چی باید گفت دیگه

      Deleted accountNeon93EspressoDĥeebvj⁷Ukl
      • Espresso گفت:

        وای چقدر تفاوت!!!
        تو بحث گیم پلی فقط تفاوت جزئی وجود داره اوپن ورلد بودنم جدید نیست خود دارک سولز ۳ تقریبا نیمه خطی بود و هر منطقش بزرگ بود
        حتما باید ادن رینگ برچسب انقلابی بخوره نه؟

        • توهم هاردکور فناس
          ایرادات بازی و متاسفانه با مطالبی چون این بازی اوپن ورده یا تعداد باساش زیاده منطقیه که اینجاش بد باشه و فلان توجیه میکنن ولی به تعریف که میرسه از باس های آنبالانسش(حتی از باسی مثل ملنیا) تعریف میکنند.
          از اثری که فندوم بزرگ داره نباید با فندومش در افتاد واقعا حوصله میخواد.

          EspressoEzio Auditore da Firenze
          • ایرادات اینچنینی مثل تعادل و باس های بد و تکراری و … بخاطر عظمت جهان بازی هست، تمام آثار جهان آزاد نقش آفرینی از این دسته ایرادات مثل re-use متریال و بهم ریختگی تعادل در برخی نقاط رنج میبرن نمونش the witcher 3 یا dragon age یا skyrim یا … این بخاطر volume عظیم محتواییه که داره و به نسبت گستردگی و عظمت این بازی ها منتقد آگاه بر محدودیت گیمینگ هست و نمیاد ریز به ریز ایراد بگیره. ولی وقتی یک اثر کاملاً خطی مثل god of war 2018 داری و ۹ تا باس کپی پیست در مسیر گیمر قرار میدی معلومه یه ایراد اساسیه. مشکل شماها اینه ساختار جهان آزاد و خطی رو با هم قاطی کردین و فکر میکنین یک بازی جهان آزاد میتونه در حد یک بازی خطی محتوای متنوع و تعادل کافی داشته باشه. اگر تمام آثار جهان آزاد این ظرافت رو داشتن میگفتیم الدن رینگ تنها بازی جهان آزادی هست که مشکلات رو داره ولی همشون به نحوی از جهان بزرگ صدمه دیدن و از جهان بزرگی که دارن نقاط قوتی دریافت کردن. اینا همه به سواد گیمینگ بر میگرده.

            MR.BADGUYred-eyed Banished Knight
            • یکسری ایرادات به ناحق است و کسی تاثیر جهان آزاد بودن بازی و رو انکار نمیکنه اما متاسفانه جاهایی هم مشاهده میشه که برخی ایرادات بخاطر جهان آزاد بودن توجیه میشن.
              قبل از جواب دادن بگم که شخص من گاد فن نیستم و خلاصه رگناروک بازی نکردم و در این باره نظری ندارم اما درباره الدن رینگ از جمله ایراداتی که به بازی بنده داشتم جاه طلبی بیش از حد میازاکی روی اثرش بود که باعث شد برای همچین مپی نزدیک به ۲۰۰ باس وارد صحنه بکنه(با حساب تکراری ها) در حالی که بازی در جای جای خود باس های با کیفیت کم نداره اما گاها با اوریوز کردنشون لذت فایت دوباره با اون باس کاملا از بین میره بجای اینکه در جای جای مپ باس های متفاوت ببینیم میتونست این تعداد کمتر باشه (مثلا ۱۰۰ تا) و هم کیفیت به کمیت ارجح باشه و هم با چالش های دیگه ای روبرو بشیم(برای مثال دانجن ها معما محور باشن)

        • Ladon گفت:

          باشه اینا تفاوت جزئی تو سبک حساب میشه دیزاین جهان بازش بازم جزئی حساب میشه اینطوری باشه ویچر ۳ هم اینطوریه اگر پیشرفت تو یک ژانر و تغیر نگرش انقلاب تو اون سبک حساب نمیشه قبوله حرفت بیشتر با کلمه انقلاب مشکل داری فک کنم هر مشکلی تو سبک سولز مشکل بوده از نسخه های قبلی به طور کامل بر طرف شده و تازه یه چیزیم اضافه شده حتما گادم فقط تغیر زاویه دوربین بوده

          • این بنده خدا رو بیخیال شید، جهان آزاد شدن بزرگ ترین تغییر به در یک سبک به حساب میاد. بازیت که جهان آزاد بشه فلسفه فکریت نسبت به متعادل کردن و پر کردنش از محتوا کاملاً با یک بازی نیمه خطی مثل دارک سولز متفاوته. کسی اطلاعات کافی نداره برا دو تا کلمه اس ولی برای استودیویی که قبلاً نقشه بازی هاش یک پانزدهم الدن رینگ بوده حالا باید جهان به این بزرگی رو ۱- خلق کنه ۲- محتوا درش جا بده ۳- متعادل‌سازیش کنه و … یک تغییر کاملاً گسترده و بزرگ به حساب میاد. گیمر عام براش دو کلمه اس ولی کسی که اطلاعاتی از بازیسازی داشته باشه میدونه جهان آزاد شدن یک کابوس به تمام عیاره مخصوصا برای تیمی که تا به حال جهان آزاد خلق نکرده بود و الان بسیاری عقیده دارن جهانی بهتر از زلدا و جهان آزاد های نورمال صنعت گیم خلق کرده.

            MR.BADGUYLadon
            • Espresso گفت:

              ایا این انقلاب در سولز به حساب میاد؟؟؟
              ممکنه بازی های بعدی اصلا ساختار جهان باز نداشته باشن
              و نظر شخصیتونو همش درباره بهترین جهان باز بودن رو به همه نسبت ندید

              • هر کس اینجا نظر میذاره نظر شخصیشه پسر جان. کسی نگفت انقلابه بالاتر کامنت گذاشتم در این مورد. ولی این که جهان آزاد شدن یه فرمول رو کاری سطحی و آسان جلوه بدی دروغ محضه و جوکه. یه گروهی جمع شدن هر جا میشینن میگن «فقط جهان آزاد شده» غافل از این که جهان آزاد شدن خودش یکی از بزرگترین تغییرات ممکن به حساب میاد، یه کلید نبوده بزنن بازیشون ناگهان جهان آزاد بشه بلکه از پایه نحوه دیزاین لول ها و جهان سخت تر و پیچیده تر بوده.

                MR.BADGUY
                • Espresso گفت:

                  “و الان بسیاری عقیده دارن بهتر از زلدا هست”
                  بله حتما
                  شما که قبلا میگفتین الدن رینگ جهان باز نیست و میازاکی گفته اوپن فیلد هست و نباید با بازی های جهان باز مقایسه بشه ولی الان صد و هشتاد درجه چرخیدید و فقط با یکی از اوپن ورلد ها از بین اینهمه اوپن ورلد مقایسه میکنید 😂
                  حداقل سر حرفاتون بمونید الدن رینگ اوپن ورلد کامل نیست ساختار نیمه خطی داره هنوز و تنها چیزی هم که توش خوبه همون اکسپولریشن هستن در بقیه موارد به اوپن ورلد های دیگه نمیرسه(که اصلا نیست)

                • شما اوپن فیلد در نظر بگیر فرقی نداره. این فقط بازی با کلماته. زلدا هم ساختار جهان آزاد مشابه با عناوین جهان آزاد راکستار و یوبیسافت نداره. چرا کم میاری بحث رو میپیچونی؟ اثری که ۱۵ برابر بزرگ تر از بازی های قبلی هست و بیش از ۱۵ برابر محتوا داره، با استاندارد اثر کوچک تری مثل سکیرو و بلادبورن مقایسه نمیشه.

                • Espresso گفت:

                  اصلا هم بازی با کلمات نیست کاملا هم به بحث مربوطه
                  الدن رینگ یه جهان حلالی شکل هست که برای رفتن به خیلی از مناطق باید باس های اون منطقه رو زد
                  جهان باز واقعی باید کاملا مربع باشه همه جا از همون اول باز باشه ولی الدن رینگ یه مسیر هست که کنارش محتوا وجود داره دقیقا عین ساختار نیمه خطی (چیزی که خود میازاکی میگفت)
                  ۱۵ برابر محتوای تکراری بله معلومه منم میتونم یه دشمن رو ۲۰ بار کپی کنم و رنگش کنم و اسمشو بزارم دشمن جدید

                • اصلا بحث من ربطی به نحوه پیش روی در بازی نداره. بحث من ربط به volume و محتوا داره. و مثل آب خوردن شما دروغ میگی ۱- از جهان آزاد شدن به عنوان یک کار ساده و پیش پا افتاده نام میبری ۲- میگی ۱۵ برابر محتوای تکراری در صورتی که بازی ۱۳ زیست بوم داره و متریالش از هر بازی دیگری مثل زلدا تنوع بیشتری داره. ۳- دشمنان بازی هم به شدت تنوع دارن و فقط داخل برخی دانجن های عادی تکرار میشن. همه چیز رو اغراق میکنی و شدت میدی ولی کاملاً دروغه. بازی در این حد محتوای تکراری نداره اتفاقا بازی نسبت به خیلی از جهان آزاد های دیگه تکرار کمتری داره.

                • Espresso گفت:

                  شما بنظرتون اینطور رسیده من مسخره نکردم گفتم که کار جدیدی نیست چون قبلا هم توی دارک سولز نیمه خطی میساختن این کجاش کوچک کردنه؟
                  منظور من تجربه داشتنه که بازم منظور منو غلط برداشت میکنید
                  ۴۰ باس از ۲۰۰ باس یونیک هستش همین ته قضیه رو در میاره

                • ۴۰ تا باس خط اصلی و ۷۰ تا ۱۰۰ ساعت بازی رو تشکیل میده از مابقی ۲۰۰ باس هم جالبه بار اولی که باهاشون ملاقات میکنی و یونیک هستن رو به حساب نمیاری. ۱۵۹ تا باس از یکی کپی نشدن که، هر کدوم برای رویارویی اول یونیک هستند و چند باری هم تکرار میشن. برای اثری که ۴۰ باس یونیک رو در خط اصلی قرار میده و محتویات جانبیش هم برای مدت طولانی ای یونیک بودن خودش رو حفظ میکنه به هیچ وجه این یک مشکل نیست. همانطور که گفتم آثار جهان آزاد نقش آفرینی دیگر هم material re use دارن و مشکلی به حساب نمیاد.

                  این خصوصیات شدت دادن دروغین و اغراق عجیب و غریب و دروغین نشانه های یک هیتره. تک تک مشکلاتی که از الدن رینگ به زبون میاری اغراق آمیز و نصف و نیمه اس. فقط میگی ۴۰ باس یونیک داره و ۱۶۰ تا بقیه رو تکراری جلوه میدی در صورتی که نیمی از ۱۶۰ باس فرعی برای رویارویی اول کاملاً یونیک هستند و بعد تکراری میشن این تجربه ایه که بازی بهت ارائه میده.

                • Espresso گفت:

                  من هیتر الدن رینگم؟ برای همین هنوز پروفایل یوتیوبم الدن رینگه
                  من از اغراق و بزرگ نمایی های فن های الدن رینگ هستم که مشکلاتشو نمیبینن و چیز های جزئی شو بزرگ نشون میدن
                  اولین بار مظورمه دیگه تازه خیلی از باس ها همون ری اسکین دشمنان معمولی هستن و کلا شاید دو تا پترن حمله داشته باشن
                  هنوز کیفیت خود باس های فرعی رو هم نگفتم که چقدر داغونن تعداد و کپی کردن بماند

                  Deleted account
                • بازی حدود ۲۰۰ باس داره. حدود ۱۲۰باس تکراری نیستند. بقیه هم جوری در جهان بازی پخش شدن که فرعی هستند و تکراری نمیشن موقع تجربه چون پشت سر هم قرار نمیگیرن مثل آواتارهای زیر gold treeها. این که ۱۶۰ باس تکراری داره دروغه. این ۱۶۰ باس بخش قابل توجهی ازش برای رویارویی اول منحصر به فرد هستند و بعدا دو تا چهار بار ممکنه تکرار بشن.

                • Espresso گفت:

                  من که هر کسیو دیدم مشکل گرفته ولی شما خیلی خوب پشتش در میاید دلیلشم مشخص نیست
                  بعدشم بعضیا به یوبی سافت گیر میدن در حالی که هیچکس نمیتونه جهان باز بدون تکرار بسازه حتی فرام(بازم اشکال محسوب میشه)

                • هیچکس نمیتونه بازی بدون نقص بسازه. منکر بازی هم مشکل تعادل داره هم تکرار، اما نه به اون شدتی که شما میگی و نه به این که اهمیت ویژه‌ای داشته باشه مخصوصا اگر به محدودیت های ساخت بازی و اثار جهان آزاد اگاه باشی.

          • Espresso گفت:

            من همه سولز ها رو بازی کردم جز بلادبورن و بازی های جورد علاقمم سکیرو و دارک سولز ۱ هستش
            هر نسخه دارک سولز با اونیکی کلی تفاوت داره جوری که میشه یه بازی کاملا جدا حسابشون کرد ولی الدن رینگ هیچ چیز جدیدی نسبت به دارک سولز ۳ ارائه نمیده دقیقا همون ویژگی هاست با کمی پیشرفت حتی صدا ها هم تغییری نکردن
            هدف بازی اوپن ورلد بودنه ربطی به انقلاب در سبک سولز نیست
            الدن رینگ یه بازی ای هست که هویت جدا نداره چه سکیرو چه بلاد مکانیک های کاملا متفاوتی نسبت به دارک سولز دارن ولی الدن رینگ؟؟
            همون دارک سولز ۳ بعد بعضیا همینو به عنوان اتقلاب در نظر میگیرن و خنده داره
            ویچر ۳ یه سری هست ولی الدن رینگ یه بازی جدید هست نه دنباله

            • ۱- Guard Counter
              ۲- پرش و اکتشاف عمودی تر
              ۳- parry and execute بعد از حملات متداوم
              ۴- سامونینگ دشمنان و هیولاها
              ۵- جهان آزاد
              ۶- دانجن‌ها و لگاسی دانجن‌ها
              ۷- Crafting (کار کردن با کرفتینگ به خو پلیر بستگی داره همانطور که در ویچر ۳ میشد بدون بهره گیری ازش پیشروی کرد)
              ۸- torrent
              نقل قول: “الدن رینگ هیچ چیز جدیدی نسبت به دارک سولز ۳ نداره، دارک سولز ها تفاوت بیشتری نسبت به هم دارن” فقط کسی که بازی رو تجربه نکرده یا کور باشه میتونه چنین بیانیه مضحکی به اشتراک بذاره. تمام موارد بالا تغییرات مهم تر و شدید تر و اساسی تری نسبت به تغییر ds ها نسبت به هم هستند. الدن رینگ از ابتدا هم قرار بود تکامل دارک سولز باشه اما در نهایت تغییرات اساسی‌تری رو ارائه داد.

              • Espresso گفت:

                یعنی اینا باعث شد کلا از دارک سولز جدا بشه؟
                یا بلاد یا سکیرو که کامبت جدید و یا مکانیک های جدید اضافه کردن؟
                این تغییراتی که میگین قبلا هم وجود داشتن فقط توی الدن رینگ پیشرفت کردن
                به این نمیگن تفاوت

                • کرفیتنگ داخل دارک سولز ۳ بود؟ اسب داشت؟ جهانش آزاد بود؟ گارد کانتر داشت؟

                  به این نمیگن تفاوت، بعد “تفاوت بین بازی های ds 2 و ۳ و ۱ بیشتره.” تفاوت بین نسخه های ds چی بود که بزرگ تر از جهان آزاد و جابه‌جایی با تورنت هست؟

            • Espresso گفت:

              معلومه کلا مکانیک هاشون فرق داره
              خراب شدن اسلحه: دارک ۱ نیاز به تعمیر داشت دارک ۲ باید روی بون فایر نشست ۳ حذف شد
              سنگینی به ۳ بخش تبدیل شد توی نسخه ۳
              نوار جادو اضافه شد که قبلا اینطوری نبود
              نحوه بیشتر کردن فلاسک ها و تعدادشون فرق کردن
              لول آپ کردن به بانو ها سپرده شدن(که بخاطر همین موضوع تلپورت از همون اول بازه)
              نحوه هیومنیتی تو هر بازی فرق داره که توی دارک ۳ امبر و کلا متفاوت شده(حالا جالبه دقیقا همین امبر رو توی الدنرینگ گذاشتن ولی شما میگید فرق داره)
              و…
              اینهمه تفاوت بین سه نسخه حالا تفاوت الدن رینگ با دارک ۳؟ تغییرات جزئی و پیشرفت مکانیک های قبلی

              • فقط جهان آزاد شدن الدن رینگ با تمام تغییرات جزئی میان دارک سولز بارها بزرگ تر و تاثیرش روی ساختار بازی بیشتره. خراب شدن سلاح هم بهبوده و فرام سافتور بخاطر ری اکشن ها حذفش کرد * نه این که چیزی اضافه شدن باشه lmao*
                چیزای جزئی و بهبودهای جزئی بین دارک سولز ها رو بزرگ نمایی میکنی ولی بزرگ ترین عامل ساختاری مثل جهان آزاد شدن یا جا به جایی با اسب که همه چیز رو از پایه عوض میکنه تغییر به حساب نمیاری. این دیگه چه منطقیه؟

                • Espresso گفت:

                  جهان باز بودن ربطی به گیم پلی نداره
                  همونم نداشت کاملا با دارک سولز ۳ یکی میشد lol
                  تو سولز مهم مکانیک های یه بازیه که چالش ایجاد میکنه نه جهان باز خالی از سکنه

                • جهان آزاد بودن مستقیماً به گیمپلی مربوطه و روی تک تک جزئیات بازی تاثیرگذاره. هم روی گستردگی سلاح ها هم روی آیتم ها هم روی پیش روی در گیمپلی هم روی بان فایرها هم روی جا به جایی در محیط هم روی سیستم مبارزات و … تاثیر میذاره. حتی مستقیماً با تنوع دشمنان، محیط ها و re use متریال و … تاثیر داره. موضوع دقیقا همینه که جهان آزاد شدن بازی چقدر مهم و ساختاریه و شما اصلا آگاه نیستی از این موضوع متاسفانه.

  • Godrick گفت:

    با لیست پر ایرادش کاری ندارم شاید فقط رتبه الدن تو این لیست درست باشه گرن توریسمو هم که جزو ده تا شده امروز سالگرد ۲۵ سالگیش بود و اعلام کردن فرنچایزش ۹۰ میلیون نسخه فروش و رد کرده

    Dĥeebvj⁷Ukl
  • اج رو دوست دارم. فارغ از بحث سلیقه، از معدود رسانه هاییه که تکلیفش با خودش و مخاطبش روشنه. لیستشم دوست داشتم. دستشون درد نکنه.

    علیRoadieNeon93Ezio Auditore da FirenzeLadon
  • یعنی گاد اف وار رو اصن ادم حساب نکرده!!!

    Ezio Auditore da Firenze
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۲ از نظر مجلۀ EDGE - گیمفا